The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 370×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Recenze druhé řady seriálu Zaklínač

Recenze druhé řady seriálu Zaklínač

Když dochází k adaptování knižní látky, musí vždycky čtenář počítat s tím, že dojde k nějakým změnám. U seriálu Zaklínač je tomu taktéž tak. Tvůrci se tentokrát rozhodli, že děj výrazně upraví a přidají si do něj vlastní dějové linky. A jak se jim to povedlo? To si přečtete v naší recenzi.

33 18
18.12.2021

Po dvou letech jsme se konečně dočkali druhé řady seriálu Zaklínač, který volně adaptuje fantasy ságu Andrzeje Sapkowského. Tvůrci se tentokrát (ne)poučili ze svých chyb, kdy jim bylo fanoušky mnoho věcí vytknuto a konečně tak třeba sledujeme lineární příběh, byť z různých úhlů pohledů, jako jsme u jiných seriálů zvyklí. Už jen za tento samotný krok tvůrce oceňujeme, protože koukat na seriál, ve kterém nejsou ani dvě nýbrž tři časové roviny, bylo pro některé diváky trochu chaotické.

Pochválit musíme i změny, kterých se dočkaly brnění Nilfgaarďanů. Design sice můžeme opět označit za pochybný a v reálu nefunkční, ale působí přeci jenom trochu lépe než onen želví krunýř, který válečníci nosili předtím. Kde však udělali tvůrci pořádný krok vedle, je zřejmá snaha přidat do seriálu více prvků ze slovanského folkloru. Místo toho, abychom se dočkali kvalitnější adaptace populárního díla, nám tak tvůrci naservírovali nové dějové linie, ve kterých se navíc objevují tvorové jako černobog (v původním folkloru bůh) nebo ježibaba z chaloupky na kuří nožce, aby si mohli tvůrci odškrtnout, že na nás Slovany nezapomněli.

Sjednocení časů seriálu prospělo. Výcvik Ciri je navíc zpracován perfektně.

Druhá řada obecně chvílemi působí, jako kdyby tvůrci knihu rozstříhali na kousky, ty náhodně v osekané podobě poskládali a přidali do toho své nové příběhové linky. Jednu z nich jsme již naznačili a týká se ježibaby/démonky. K ní se v rámci příběhu dostanou Yennefer, Fringilla a nově uvedená Francesca Findabair. Ježibaba jim slíbí, že jim splní přání, ale to se jim samozřejmě vymstí. Tvůrci navíc zřejmě chtěli dát druhé sérii hlavního záporáka, tak přišili právě s tímhle. Nepovedlo se.

Další velkou změnou je přidání lešijky, která ohrožuje okolí Kaer Morhen. Lešijka navíc pomocí své moci promění zaklínače Eskela na dalšího lešije a hrdinové jsou nuceni jej zabít. Už jen tento krok musí rozzuřit mnoho fanoušků, protože zaklínačská parta patří obecně mezi populární postavy. Lambert byl na druhou stranu ale zpracován velmi dobře a pochválit musíme i obsazení Vesemira, u kterého jsou však pochybné změny v charakteru jeho postavy. Rozhodně to tak není ten tatíček Vesemir, kterého známe.

Lešij sice patří mezi oblíbené herní nepřátele, ale zde příběh rapidně narušuje.

Z nových postav lze vypíchnout ještě Sigismunda Dijkstru, který skutečně odpovídá popisu sympatického avšak neustále kalkulujícího parchanta, jehož známe z knih. Podivná je zde však práce s čarodějkou Filippou, kdy opět tvůrce napadlo, že by z její soví přeměny mohli pro seriál udělat zajímavý zvrat. Postava jako taková se objeví až v poslední epizodě a my jinak sledujeme akorát sovu, která má tak nějak pracovat právě pro Dijkstru. Z něčeho, co knihy odhalily vlastně téměř okamžitě, se tak stává velký zvrat a zápletka s Emhyrem coby otcem Ciri je nám vyzrazena naopak již několik knih dopředu.

První díl nám jinak přináší adaptaci povídky Zrnko pravdy, ve které se Geralt setkává se zakletým Nivellenem. Byť si tvůrci pohráli s chronologií, podařilo se jim povídku zadaptovat obstojně a Ciri tak v příběhů dává taktéž smysl. Vyznění možná tvůrci pozměnili, ale tak tomu bylo i v první řadě, kdy jsme kolikrát také měli z příběhu pouze vzatou kostru. Kaer Morhen jinak má tu správnou atmosféru a celý výcvik Ciri patří k tomu nejlepšímu, co může druhá řada nabídnout.

Obsazení Dijkstry se tvůrcům vydařilo.

Co nás určitě zklamalo, je absence Shani. Oxenfurtskou dějovou linku tvůrci kompletně změnili, Yarpena a jeho partu vidíme až v závěru a svatyni Melitelé tu máme taktéž poskrovnu. Důležité ale je, že tu máme Yennefer, která pro účely příběhu ztratila svou moc, novou dějovou linku s elfy a více Istredda, Fringilly a Cahira. Poslední jmenovaný je nyní sympatičtější než v první sérii, ale pořád jsme zvědaví, jakým dějovým obloukem dojdou tvůrci k tomu, aby z něj udělali toho knižního hrdinu bojujícího za ochranu Ciri. Rience pak svých kvalit také nedosáhl. Jeho uvedení naznačilo, že by mohlo jít i o zajímavého padoucha, ale nakonec to sklouzlo k tuctovosti.

Změn se tak děj dočkal opravdu hodně. Máme tu jednu zadaptovanou povídku, kterou tvůrci naroubovali hned na začátek, zcela přeskládanou a přepsanou knihu Krev elfů a také několik postav, jež se mají objevit až v knihách následujících, což by zase až tak moc nevadilo. Souboje jsou tentokrát celkem nudné, hudba je nevýrazná a drží si úroveň první série a easter eggy odkazující na herní sérii jsou sice milým zpestřením, ale rozhodně nevyhání hodnocení nahoru. Pokud máte ale rádi nenáročnou fantasy zábavu a nevadí vám, že uvidíte zaklínače používající v boji běžně sekery, můžeme vám seriál doporučit. Pro knižní a vlastně i herní fanoušky je však tento seriál velký výsměch, který má s předlohou společný možná tak název.

Hodnocení 50 %

Foto: Netflix

Diskuze /139

Filip Ondrej

S vaší recenzí zcela souhlasím, jen bych ještě dodal, že je zvláštní, když kromě easter eggů na hru tam mají i easter eggy na samotné knihy jako např. trofej z velké krysy v Ciriině pokoji. Potom Yennefeřina záchrana Marigolda působila jako parodie na knižní předlohu. A ta indická svatyně Melitelé byla naprosto mimo.

18.12.2021 | 15:12:54
PecaCZE

Já se proklínám za to, že se chystám na druhou sérii po tom co jsem viděl tu první. Tak těch pár hodin nějak přetrpím a třetí už asi nedám šanci jako dávám druhý, kterou jsem ještě neviděl.

#5 Basim #29 MártyKurosaki
18.12.2021 | 15:15:26
Basim

Dejte míň než 50 kvůli Eskelovi jak z něj udělali blbečka nepřijemnýho a to s tím Lešíjem a kalba na kaer Morhen 30% žádných 50! A ten děj s těmi monolity větší blbost nemohli vymyslet. A navíc Geralt tady začne mlátit ostatní pěstí Geralt si bral na tyhle souboje meče! Jinak nesouhlasím s vaší recenzí 30% dávám! Protože jste okomentovali jenom 4 epizody a ne zbytek série asi jste nato už neměli odvahu.

#4 Blackhand47XD
18.12.2021 | 15:20:52
Blackhand47XD

#3 Basim: Komentář jsem dával ke každé epizodě. A v recenzi jsem tu snad odkázal tak nějak na všechno. :)

webmaster
18.12.2021 | 15:33:16
Basim

#2 PecaCZE: Je to ještě horší než ta první hlavně ta druhá epizoda nekoukej se na ní nebo se budeš nenávidět ještě víc to je varování pro tebe!

18.12.2021 | 15:57:09
FallenMaia

Ja neviem čo furt máte z niečím problém. Čítam komentáre a nechápem čo vám na druhej sérii prišlo tak hrozné že dokonca ste schopní tvrdiť že bola o level horšia ako prvá. Ani náhodou. Videl som celú druhú sériu Zaklínača a za seba hovorím že to bolo takmer vo všetkom lepšie ako tá prvá. Kamera, efekty, celkovo vizuál a atmosféra, kostýmy, všetko mi prišlo prepracovanejšie. Dejovo je to síce v niečom o dosť iné oproti knižnej predlohe ale to mi nejak nevadilo. Navyše keď si už tú predlohu ani moc nepamätám. Čítal som to dosť dávno a viem len tie zásadné body inak nič. Čo ma hlavne potešilo bolo že sa to v mnohých aspektoch približuje viac hrám ako tá prvá séria, kde jediná podobnosť bol vlastne Geralt. Triss oveľa lepšia, rovnako Ciri, chémia medzi Geraltom a Ciri funguje perfektne a verím im ten vzťah otca a dcéry, Yennefer je tiež fajn, nové postavy mi nevadili, naopak ma v mnohom prekvapili. Kaer Morhen vyzerá úchvatne a vlastne všetky nové prostredia. Jediný väčší problém ktorý mi prišiel až príliš okatý bolo cestovanie z miesta na miesto. V prvej sérii som to nejak nemal šancu postrehnúť kedže tam boli medzi jednotlivými časťami dlhšie časové úseky a dosť to skákalo, ale tu mi to v niektorých momentoch dosť udieralo do očí, kedže každý diel nadväzuje na ten predošlí a je to viac ucelený príbeh kde niesú nejaké veľké rozostupy. Neviem, ale mal som pocit že napríklad z takej Cintry do Kaer Morhen to trvá niekoľko týždnov až mesiacov a nie že si môzu postavy pobehovať hore dole po Kontinente ako sa im zachce, hlavne keď je zima. Ale inak všetko super, takže veľký palec hore a už len dúfať že sa to bude páčiť viacerým a že to bude úspešné natoľko aby ten príbeh dokopali do konca kedže Netflix je známy tým že nemá problém zo dňa na deň zrušit nejaký svoj projekt. To by ma totižto veľmi mrzelo. Tie postavy mi už celkom prirástli k srdcu, fandím im a chcel by som sa dožiť úspešného konca.

#9 markhatts #10 Milwik #11 Orchoose #14 Marek18 #75 xube #132 RevoX_19
18.12.2021 | 16:11:43
shootx

Za me nejlepsi Ciri a trpaslici se skvelym dabingem. Elfove sedli tak jak maji byt.

18.12.2021 | 16:17:24
Dragon94

Ještě jsem to neviděl celý, ale co tu čtu tak největší problém mají lidé s Eskelem, který přiznejme si to v knihách byl hodně vedlejší postava, která krom toho, že je nejlepším přítelem Geralta, vlastně až tak moc neudělal. Ano jeho zpracování nemělo s předlohou nic společného, ale jinak bych řekl, že dobrý. Kdyby se ta postava nejmenovala Eskel tak to ani nikomu nevadí. Seriál není přímá adaptace, ale pouze se knihami inspiruje. Což vlastně nemusí být špatně, protože přiznejme si, že né všechno je v knihách povedené. Za mě Sapkowski stvořil výborný svět a postavy, se kterými však hry zvládli pracovat x krát lépe jako on.

18.12.2021 | 16:39:55
markhatts

#6 FallenMaia: Souhlasím s tebou. V poslední době mi příjde ,že lidi jsou schopní všechno jen kritizovat. A za co všechno tak to je někdy opravdu už usměvné. Osobně si myslím, že už začinají byt přemlsaní tou tvorbou v poslední době. Osobně jsem dost velký fanboy Zaklinač světa, knihy jsem všechny přečetl třikrát (povidkové i víc krát) a herní trilogii jsem taky několikrát dohrál. Seriál se mi líbil už od první série a druhá je na tom ještě líp, za mně je tenhle serial hodně vydařený a nechapu někdy tu přehnanou kritiku ve stylu a to CGI tam vypadá horzně ,ti elfi mají o něco větší uši než v knihách atd.Jsem i rád ,že se to vydává svou cestou ,protože to už adaptace povětšinou dělají a ja jsem ještě neviděl adaptaci něčeho co by bylo jedná ku jedné s předlohou. Prostě myslím si ,že serial je solidní adaptací a že má obrovský potenciál do budoucna být ještě lepši. Hlavní cast je podařený a ti herci dělají vše aby to prodali a za mně se jím to opravdu daří. A je za tím vidět obrovská srdcařina ,především ze stánky Cavilla samozřejmě. Jedná se o solidní temné fantasy ,které poměrně dobře prodáva Sapkowského svět a přívádí zas nové fanoušky k tomuto fenoménu.

18.12.2021 | 16:45:13
Milwik

#6 FallenMaia: však zaver recenzia hovorí jasne. Je to pre ludi, co majú radi nenáročnú fantasy. Mne vadilo, že nove linky, ktoré vytvorili pre serial, boli úplne klišé, proste tuctové, sto krat videne scény. Na druhej strane išla kvalita oproti prvej sérii hore a teším sa na tretiu sériu.

18.12.2021 | 16:49:55
Orchoose

#6 FallenMaia: Lidi co na to nadavaji jsou lidi co maji vkus a nejaky frame of reference. Pak jsou tu naivni blbecci jako si ty kteri nepoznaji rozdil mezi filmem od M. Baye a Ridley Scotta. Zkus se na to podivat znova az prestanes mutovat.

#30 MártyKurosaki #43 FallenMaia
18.12.2021 | 16:57:40
anushka

Když zapomene, že to má nějakou předlohu, tak seriál a jeho produkce fajn. Když ale předlohu známe, tak souhlasím s hodnocením. Za druhou sérii bych dala ty 3 hvězdy. Nejvíce se mi líbila linka s Ciri a její výcvik. Ani mě nevadilo, že natahovali to zjišťování pravdy o ní. Přece jen lidi tu předlohu neznají a i v knihách to chvilku trvalo, než jsem se o ní dozvěděli celou pravdu. Plus dávám za trpaslíky a Marigolda. Herce, co hraje Djisrku, mám ráda, ale mohli mu udělat alespoň ten jeho pověstný knír :D Odhalení Emphyra pro potřeby seriálu chápu. V knize se to dá okecávat, mít ho jako tu tajemnou postavu v pozadí. V seriálu by to podle mě nešlo moc udělat, pokud ho chtějí zakomponovat do děje. A že pro někoho nebyl Rience dostatečný záporák? Však on je taky pěšák, ten pravý se ještě ukáže.

Mínusy… svatyně Militelé a Nenneke, málo Filippy (nevím, jestli je to dobře nebo špatně, uvidíme v další sérii). Souboje mi taky přišly takové ok, ale… na to, jak třeba lákali na Lešije, tak z toho vlastně skoro nic nebylo. Ale po závěrečném díle alespoň víme, proč na Kaer Morhen potřebovali tolik zaklínačů.

Druhá série mě od koukání na pokračování neodradila, ale ani mě vyloženě nenadchla. Hlavně doufám, že nepokazí mou oblíbenou postavu Regise, který by teda měl dorazit až za delší dobu, ale v tomhle seriálu nikdo neví, že :D

webmaster
18.12.2021 | 17:08:26
Darnwell

Pokoušet se nějak zvlášť pitvat tenhle „majstrštyk“, to mi přijde jako ztráta času. Stačí říct, že to vlastně není ani tak adaptace, jako spíše „na motivy“ Sapkowskiho díla, navíc upraveného pro americké publikum. To, řekl bych, vysvětluje vše :-)

#17 Zilwicky
18.12.2021 | 17:17:49
Marek18

#6 FallenMaia: úplne s tebou súhlasím, druhá séria bola božia omnoho lepšia ako prvá vo všetkých smeroch.

18.12.2021 | 18:09:30
Lan

Nenarocna byla i kniha(fakt to nebyla tezka cetba), jinak me to ale bavi, dobry pribeh i efekty a ze se to lisi od knizni predlohy mi nevadi, ostane je to knihou jen inspirovane, takze co…

#17 Zilwicky
18.12.2021 | 18:16:38
Kape

Perfektní recenze ^

18.12.2021 | 18:36:10
Zilwicky

#15 Lan: Keby od začiatku vraveli ze to bude len inspirovane knihami tak viac-menej súhlasím. Ale tvorkyna sa na začiatku dušovala ze sa bude knih drzat jak to len pojde :)
#13 Darnwell: Suhlasim

Osobne som zatial videl len prvý diel druhej série a ten bol nahodou veľmi dobrý (az na časti s Fringillou, tú proste nemozem :D ). Jasné, určité odklony od knih tam boli ale v tomto prípade mali zmysel.

18.12.2021 | 18:40:22
Rafycz

Ten soudrack taky nebyl nic moc. .

18.12.2021 | 19:13:23
Arghat

Za mě je to dost hrůza, ano možná kdybych neznal knihy téměř nazpaměť, ale takhle jedno velké zklamání. Dějová linka s Babou Jagou pro mě zcela mimo, Francesca, která má být jedna z rady je partyzánka někde v lese, Eskel je totální kretén, Vesemir intrikuje kvůli tvorbě nových zaklínačů a místy se nám sem vkrádá scifi zápletka s obelisky. Chrám Melitelé je z nepochopitelného důvodu kopie Indických chrámů a knižnímu popisu, také neodpovídá, ale tak dobře, chtějí to prodávat po celém světě, tak musí udělat etnický a kulturní mix. Absolutně mi to, ale k tomu světu nesedí a přijde mi to strašně nastavované kvůli penězům, ta hlavní dějová linka zde neměla s původním příběhem nic společného. A výše někdo píše, že se to více blíží hrám, zajímalo by mě čím přesně, ty hry měly opravdu úžasně vybroušené dějové linky a příběhy, to co je v téhle série je vše naprosté prvoplánovité předvídatelné klišé. Vynechání nahých scén a většiny těch brutálně krvavých kvůli ratingu ani nemá cenu mluvit.

18.12.2021 | 19:29:10
Sctyri

„Důležité ale je, že tu máme Yennefer“ opravdu? Kdyby v seriálu nebyla s tou její pitomou, nudnou linkou, úplně mimo charakter předlohy, seriál by byl o pár levelů výše… Naprosto nesympatická, ufňukaná, nesebevědomá postava, které se nedá fandit.

#21 Blackhand47XD
18.12.2021 | 19:43:07
Blackhand47XD

#20 Sctyri: To bylo myšleno sarkasticky. :)

webmaster
18.12.2021 | 20:25:44
TrepyTN14

50 %? Tak to asi ani nezapnu.

18.12.2021 | 20:29:54
surky3

Pokud se na to podívám čistě z pohledu seriálu (bez příhlédnutí ke knihám), tak nevím proč tomu někdo dává 50%. Stejně tak ale na druhou stranu nechápu proč tomu někdo dává 95% (i takové recenze jsou). Já bych to viděl tak 80–85%. Není to perfektní ale taky to není žádnej provar. Děj nějak fungoval a to i přesto, že tam byly sem tam nějaké cipoviny. Prostě seriál jde nějakým směrem. To se ale dá říct i o hrách a ty jsou skvělé a nikdo je nepřirovnává ke knihám. Hlavně propojení v herní sérii mezi dílama není úplně ideální, ale na to nikdo ani nepípnul. Tahle adaptace (seriál) mě osobně určitě nenaštvala. Když vezmev v potaz jakým směrem se v poslední době ubírají jednotlivé filmy (zaměření na náctileté a šílené tlačení na pilu úplně u všeho), tak to mohlo dopadnout mnohem hůř. Změny v ději bych hodnotil, až když to dotočí a uvidíme celek. Prostě hodnoťte seriál jako takový a ne knihu… PS. Anna Shaffer (aka Triss) oproti první sérii udělala hodně velkej posun. Musím říct, že se mi líbila (i když furt mám v hlavě hlas ze hry).

#35 Blackhand47XD
18.12.2021 | 20:58:30
apollo86

Odchylky od knižní předlohy, kterou si nemůžu vynachválit jsou čím dál znatelnější. Pro mě osobně velké zklamání a žádná potřeba dokoukat zbytek série. Nekritizuji samotný seriál jen který je fajn jen směr kterým se vydává.

18.12.2021 | 21:00:20
Ronkar

Sračkoidní adaptace knih. Pro neznalce přelod jde ale vcelku dobrou fantasy, která zbaví. Dívat se na to dá, ale Sapkowskiho zaklínače, nebo náladu jeho knih tu nečekejte.

#32 MártyKurosaki
18.12.2021 | 21:03:19
Ronkar

Celá zápletka s Lešijem byla debilní a vůbec se do toho prostředí nehodila. Mrtvej Eskel. Děvky na hradě, který je odlehlý v horách, celé desítky kiláků kolem nic… A to platí pro většinu věcí v ději. Prostě z toho udělali maglajz na efekt. A hádám, že amíkům se to bude líbit, bude to úspěšné a další sezónu bude ještě víc mimo než tahle :D

#27 Camaris
18.12.2021 | 21:14:49
Camaris

#26 Ronkar: Bude to tak přesně. Další řada bude úplně stejná v tom, jak si pojedou po svým. Americký diváci jsou z toho nadšený. Průměrné hodnocení je 87% na epizodu a finále má dokonce 92% na IMDB. Na rotten momentálně 96% a to od kritiků :) Lauren si teď může vážně myslet, že je skvělá scénaristka.

18.12.2021 | 21:31:24
tullkas

30% a to vylozene len za audio vizualnu stranku/kosty­my/kulisy toto je naozaj krasne spravene, ku zvysku sa asi nema zmysel vyjadrovat, ako pisali vyssie v recenzii s predlohou to ma spolocny len nazov, tak snad len v skratke – hrozny scenar, hrozne charaktery, nezmyselne a nudne dialogy a konanie postav.. pozerali sme to traja, jeden odisiel po 4ke druhy po 7ke… proti gustu ziaden disputat, pre mna cista katastrofa… jedine prva episoda bolo fajn

18.12.2021 | 21:39:18
MártyKurosaki

#2 PecaCZE: Ty jsi fakt neskutečnej zvn, to neni možný…Bych tě chtěl tak moc potkat osobně…

18.12.2021 | 22:03:47
MártyKurosaki

#11 Orchoose: Dej si kopačku na zuby radši a nebud tady toxickej…

18.12.2021 | 22:06:03
KIM

Řekněme si to narovinu, nikdo nedokázal nikdy natočit nic podle knih. Tak že kdo od toho čeká svět Zaklinače, je potěšen i za to zprzněné málo co to dalo.

18.12.2021 | 22:08:26
MártyKurosaki

#25 Ronkar: Jenže ty hlupáku, ten seriál neni adaptace knih, je jen inspirovaný knihami :)

18.12.2021 | 22:08:29
MártyKurosaki

Zatím jsem v půlce 4. dílu a za mě zatím momentálně 100% <3 2. série je zatím naprosto úžasná, i když Francesca je teda na pěst za to, že se chová jak zasranej nácek…

18.12.2021 | 22:10:27
PecaCZE

Tak jo, myslím že už to stačilo ne. Toto individuum @MártyKurosaki chodí psát komentáře jen od toho, aby napadal každýho kdo napíše něco negativního o filmu / seriálu. Místo aby se normálně zapojil do diskuze jen tu bude všechny urážet. Přitom se na něj každý hned sesype, že je to naprostý víte co. A redaktoři jsou si toho vědomy, očividně nepřestane i přes napomenutí.

Tak @Xavik už mu dej prosím tě konečně ban, prokážeš tím všem laskavost. Toto není zdravý člověk.

@MártyKurosaki jen si udělej účtů kolik chceš, dostaneš ihned další.

#51 MártyKurosaki
18.12.2021 | 22:42:19
Blackhand47XD

#23 surky3: První řadě jsem dal 70 % a tahle mi přišla horší, tak to nemohlo zůstat na stejném číselném ohodnocení. :)

webmaster
18.12.2021 | 22:51:44
StrejdaMorty

Já se tím jak se HC fanoušci Sapkowského vztekají skutečně bavím, opravdu hodně. Dodneška si pamatuju ty úplně stejně hysterický emoce v diskuzích kdy CD Projekt Red vydal herní dvojku zaklínače a následně ty až mentálně nemocný komenty u trojky kdy člověk může jít proti nalajnovanýmu proudu. 50% není absolutně objektivní hodnocení, to je hodnocení člověka co se vzteká že mu jeho wannabe postavu někdo sejmul a nebo že má někdo o jeden odstín jinou barvu šatů. Není to dokonalý, má to slabší díly, ale rozhodně je to lepší jak 90% ostatních fantasy co se momentálně produkují celosvětově. Netflix to točí účelně pro co nejširší publikum, myslíte že ty lbtqvs apache vrtulníky v podobě postav mění jen tak aby vás všechny účelně štval? Zaklínače mam taky načtenýho a jsem rád aspoň za tohle. V dnešní době se tyhle seriály prostě nedají točit jak španělská telenovela na 300 epizod. Jestli s tím máte tak šílený problém že si doma řežete žíly první knihou tak se inspirujte u poláků co natočili Pół Wieku Poezji Później a jděte si natočit vlastního zaklínače :-D

#39 Blackhand47XD
18.12.2021 | 23:02:25
Dragon94

Kdyby takové byly poslední dvě série GoT tak jsem nadšený. Tahle série měla spoustu super scén, spoustu ukecaných scén, pár divných scén, ale v konečném součtu je jí vyčítáno, že není jako kniha a přichází s vlastním příběhem, který akorát následuje hlavní knižní události. Jenomže to je vlastně docela dobře, neboť Sapkowki stvořil sice výborné postavy a fantastický svět, ale už s ním nedokázal pracovat tak dobře jako hry. Čímž netvrdím, že by se to seriálu dařilo nějak zvlášť dobře, ale alespoň sledujeme něco nového, akčního a relativně slušně fungujícího. Tedy alespoň v rámci světa seriálu si myslím, že si není na co zásadního stěžovat. A oproti konkurenci to stojí rozhodně mezi těmi nejlepšími díly.

Pro hatery: No tak umřel Eskel, který v knihách vlastně neměl nijak důležitou roli.. No to je toho…

18.12.2021 | 23:05:53
Shaemi

Popravdě, za mě se jedná o zklamání roku. Neříkám, že je to špatný seriál, ale prostě není dost dobrý.

18.12.2021 | 23:54:27
Blackhand47XD

#36 StrejdaMorty: Knižní ságu jsem popravdě četl jenom jednou. Hodnotím to jinak převážně jako člověk zkušený z teoretického i praktického hlediska se stavbou příběhu apod. Když toho máš hodně nakoukáno, načteno a navíc to studuješ na vysoké škole, tak to pak vnímáš jinak. :)

webmaster
19.12.2021 | 0:04:13
Falgand

Za mě byl seriál velké zklamání. Totální odvrat od knížek v mnoha ohledech. Dále co mi nejvíc vadí jsou černoši. Nechápu proč musejí za každou cenu obsazovat černé herce. Podotýkám že nejsem rasista. Pochopil bych černé herce například jako obyvatele Nazzairu atd., ale uměle je obsazovat podle mého názoru jen lidi spíš naštve, potom se nedivím že lidé jsou rasisti. Tento příběh vytvořil Sapkowski a nepředpokládám, že když v knížce popsal Fringilu Vigo jako černovlasou čarodějku světlé pleti, čekal že dostane tuto herečku. Podle mě toto umělé obsazování tvoří více zla než dobra

19.12.2021 | 0:12:18
honza03

Tak určitě se to dalo poskládat trochu lépe, ale číst tady o nesmyslných obsesích toho že to slovo od slova nekoresponduje s knihou a napálit tomu 50% je vážně úsměvné. Lešij mě naopak přišel hodně super, hlavně kvůli dobré rezonanci s boje ve hře. Z Ciri sem měl strach že to bude přehnaně nestředověká, ale nakonec byla v pohodě. Ačkoliv nejsem nějaký znalec knih tak vlastně jediná postava, které mě tak nějak nesedí povahově je Yennefer. Za mě 80%.

19.12.2021 | 0:40:08
Jouzi.Ef

Pozor, obsahuje SPOILERY: Vezmu to tak, že „víceméně“ odhlédnu od jakékoliv předlohy. Chybí tomu nějaký větší příběh, o co by tam mělo jít dlouhodobě – něco většího, než jen zabít v každém díle nějakou příšeru, nebo „starou“ krávu se zelenýma očima v poslední epizodě (o které se teda celou dobu ví, že nemůže utéct ze své pasti, pokud se „něco“ nestane, ale rázem je to stejně jinak – trochu znásilnění divákovi důvěry). Obecně si myslím, že pokud se děj točí kolem nějakého „spratka“, může to dospělého diváka trochu vytáčet, o to spíš, když více fňuká, než bojuje. Celkově to není vůbec špatné, rozhodně seriálový nadstandard, ale když už to nějakou mouchu má, tak pořádnou.

19.12.2021 | 0:44:08
FallenMaia

#11 Orchoose: Aký máš problém? Len preto že nesúhlasím s tvojím osvietením názorom som pre teba nejaký násťročný naivný blbeček? Ak už tu chceš riešiť vek miestnych prispievateľov tak sa najskôr nauč správať a vyjadrovať ty a až potom poukazuj na druhých. Hráš sa tu na nejakého elitára ako keby ten tvoj názor bol ten jediný správny a všetci ostatní boli chuji.

Inak ešte som sa chcel vyjadriť k tým oslavným ódam na prvú epizódu pretože čo vidím tak väčšina divákov tvrdí že bola najlepšia. Ano mala najlepšiu atmosféru, ale treba sa zamyslieť aj prečo tomu tak je. Je to totižto príbeh prevzaný z krátkej poviedky. A tie idú Sapkáčovi najlepšie, povedzme si na rovinu, v krátkych príbehoch on vyniká, tam sa Zaklínač preslávil a preto je tak oblúbený. Viem že toto bude asi dosť nepopulárny názor ale pre mňa je teda následná sága o dosť nudnejšia a pomalejšia. Väčšinou sa tam rieši Ciri a politické intrigy a nemá to taký spád ako tie krátke Geraltove príbehy a presne toto som očakával, že keď sa posunú po poviedkach na ságu tak s tým začnú mať ľudia problém a je to tu. Ten dej sa proste na seriál nehodí, hlavne nie na seriál pre divákov čo chcú po prvej sérii viac Geralta, zaklínačov a monštier. Opravte ma ak sa mýlim ale v Krvi Elfov čo je kniha ktorá by mala byť ako tak spracovaná v druhej sérii nieje ani jedno monštrum, naopak takmer celý čas len Ciri na Kaer Morhen trénuje, nieje tam Marigold čo je jedna z hlavných hviezd prvej série, Yennefer tam má tiež len zopár úsekov, je tak? Celkovo je ten knižný dej jednoducho nezáživný. Ja sa vôbec nečudujem že sa snažili si to nejak upraviť a prispôsobiť si to svojim potrebám, potrebovali tam zakomponovať viac oblúbených postáv z prvej série a samozrejme nejaké tie monštrá, viac akcie a tak podobne, veď už teraz niektorý plačú že to bolo málo akčné, viete si prdstaviť čo by robili keby sa držali kníh? A keď sa nad tým človek zamyslí, tak ako to urobiť tak aby Geralt mohol bojovať s nejakými netvormi, keď Geralt je vlastne podľa knihy takmer celý čas na Kaer Morhen? Príde mi že to čo vymysleli celkom dáva zmysel, ano je to rozdiel oproti predlohe, ale je si myslím akceptovateľný, rovnako ako linka s Marigoldom. Rovnako zaklínači, vidím že všade sa narieka že ich tam je príliš veľa ale niej to práve logickejšie ako to čo sme videli v knihách kde boli dokopa traja?Všade sa o nich rozpráva po celom kontinente čistia svet od bordelu a majú to zvládať traja zaklínači? Táto zmena mi prišla práve naopak skvelá, proste logicky ich muselo byť viac len ich Sapkáč nepredstavil. Neviem, príde mi že väčšina divákov tu plače len preto lebo im šahali na predlohu a pozmenili si to pre svoje potreby ale tak to hádam čakal každý nie? Pritom sa nikto ani nezamyslí nad tým že kopa tých zmien je vlastne celkom logická a dáva zmysel ale chápem že pre verných fanúšikov je to asi obťiažne také niečo akceptovať. Ja sa už teraz bojím čo budú ludia hovoriť na ďalšie série a hlavne linku s Ciri ktorá ma neskôr v knihách vyložene srala a keď som to čítal takmer vždy ma to nudilo a len som sa snažil to nejak pretrpieť aby som sa zase dostal ku Geraltovi. Jako určite to budú musieť zmeniť lebo to inak ani nejde a ja za to budem rád. Len neviem čo na to ostatní :D

#45 Milano33 #56 Filip Ondrej #61 ODur
19.12.2021 | 0:56:02
Svjatogor

Jsem u konce třetí epizody a nedalo mi nekouknout se na Ednu. Tušil jsem a nebyl jsem překvapen. Věku, štěkáte tu na sebe jako probuzené medailony padlých zaklínačů pověšené v Kaer Morhen. Za mě zatím překvapivě za 7/10 a to i s vědomím, co udělali s Eskelem.

#48 4391
19.12.2021 | 1:33:21
Milano33

#43 FallenMaia: tak poviedkam priznávam ich zaslúženú kvalitu, ale moja osobne najobľúbenejšia časť z kníh – je zápletka okolo…

false Ciri.

19.12.2021 | 2:31:32
mateSKAtes

Pro

19.12.2021 | 3:52:22
mateSKAtes

Pro mě to přijde jako super seriál , knihy jsem nečetl ale to mě vůbec nevadí , byl by že mě suchar a odborník na vše jako někteří tady. Za mě absolutní spokojenost, já bych dal 100%

#49 4391
19.12.2021 | 3:55:47
4391

#44 Svjatogor: Já viděl díly zatím dva. Hodnotil bych to podobně jako ty… Dějová linka s Geraltem a Ciri mě překvapivě dost baví, ale ta s Yennefer mi bohužel zatím moc dobrá nepřijde (a přitom jsem byl u první série jeden z mála komu se líbilo, že Yenn dostala víc prostoru).

No a ten Eskel… Podle mě Lauren i z kladných postav dělá pitomce vyloženě účelově. Jen aby v každém díle znovu a znovu dávala najevo, že svět Zaklínače přece není černobílý.

Co se kultury diskuze týče, tak tenhle neutěšený stav po dvou letech už nemůže překvapit snad nikoho ;-)

#52 Svjatogor
19.12.2021 | 3:59:03
4391

#47 mateSKAtes: Neznalost předlohy je rozhodně velkou výhodou, to máš pravdu (y) Když to vezmu podle sebe, tak u GoT mě taky nevadilo, že Daenerys nemá fialové oči, nebo že Grey Worm měl vztah s Missandei apod… V tu dobu jsem knížky neznal. Nebo třeba u Mandaloriana mi taky bylo celkem fuk, že Ahsoka má moc krátký chapadla na hlavě. Do té doby jsem tu postavu neznal, takže mi to nekazilo divácký zážitek.

U Witchera se taky snažím, aby se mi knižní předloha nepromítala do hodnocení (nebo aspoň abych tu neblil do komentářů kvůli každé sebemenší prkotině), ale jak už to jednou znáš jinak, tak není lehké se od toho úplně oprostit a neporovnávat to :/ ;-)

19.12.2021 | 4:12:47
mateSKAtes

Přesně tak ale to těm gumám kteří tady tvrdí že je to seriál pro jednodušší lidí nevysvetlis, přece když se mě něco nelíbí tak se na to nekoukám ale na druhou stranu špatná reklama je taky reklama.

19.12.2021 | 4:18:57
MártyKurosaki

#34 PecaCZE: A nebylo by možná lepší zamést si před svým vlastním prahem? Možná si spíš uvědom proč to dělat vůbec musím…Proč jste tak toxický a šíříte tolik nenávisti? Proč to máte zapotřebí? Navíc, zrovna tady máte tolik komentářu od lidí, jako jsem já, který Vám jasně a opakovaně říkají to stejné, co já… Kdyby tady šlo banovat, už jsem tě asi zabanoval hned po tvém prvním komentáři, nebo si myslíš, že mě tvoje komenty baví?

19.12.2021 | 9:02:38
Svjatogor

#48 4391: Nekorunovaným, či spíše nekorunovatelným, čurákem diskuzí je tu MártyKurosaki. Jedna věc je názor a druhá věc je chovat se jako hovado: nepozdravit a ihned jedovatě urazit. Zhrozil jsem se, že jsem se tady někdy choval trochu jako on.

BTW: Ridley Scott?? xD Není o nic lepším etalonem kvality než Michael Bay co do poctivé historické přesnosti a poctivosti ve svých filmech. Jenom lépe maskuje své blockustery a Michael Bay si na nic takového rádoby něco nehraje. Jeho Gladiátor je přiblbá limoška a Království nebeské je jedna velká ahistotická lež.

#53 Svjatogor #68 MártyKurosaki #69 MártyKurosaki
19.12.2021 | 9:15:39
Svjatogor

#52 Svjatogor: Hodnocení R.S. patří jeho filmům historickým / válečným, ne jeho SF / F.

19.12.2021 | 9:40:23
mateSKAtes

#51 no když to tady procitam tak tu je těch toxickejch lidi na ban víc.....

19.12.2021 | 9:49:23
aribary

Četl jsem knížky,hrál hry a tak jsem se hodně obával toho co z Netflixu vypadne za paskvil.No musím přiznat,že mne první serie mile překvapila.Monstra sice nic moc,Jennefer bych si taky asi představoval trochu jinak a nečíst knížky asi bych měl jako Zaklínačem nepolíbený divák trochu zmatek v prolínání různých časových období ale jinak na první rozjezdovou sérii celkem dobré a Geraltova práce s mečem bravurní (Blaviken).Nejsem rasista,ale ti černoši tam.......?????Scé­náristi by mohli trošku přitvrdit a hlavně pokud má seriál jeden totální nedostatek,tak je znělka.Chápu,že,, pásli ovce valaši" by asi neprošlo ale pořád by to bylo lepší než znělka současná.Vždyť se nechal použít jakýkoli motiv z her, kde je hudba fantastická.....tak že sice s výhradami ale jako fanda dávám sedm z deseti a uvidíme co dál…

Tak rok se sešel s rokem a právě jsem ,, přežil" druhou řadu Zaklínače ,kterou včera Netflix uvedl. To slovo,, Přežil" jsem použil z mého pohledu oprávněně. První sérii jsem ohodnotil sedmi hvězdičkami i z částečného fandovství…ale po téhle druhé sérii už jde fandovství stranou. První dva díly jsem měl pocit že mi pořád něco vadí k lepšímu zážitku a pak jsem omylem pustil část dílu v původním znění s českými titulky a najednou to bylo o dost lepší .Tak že doporučení první vypněte dabing už jenom z toho důvodu že občasná sprostá slova která hlavním hrdinům ve vypjatých situacích ujedou v angličtině znějí podstatně lépe a barvitěji než neustále se opakující a chvílemi už trapné české KU_VA .Kdo četl a hrál Zaklínače tak ví co je Marigold zač. Bohužel v téhle sérii z něj udělali místo lamače dívčích srdcí a ozdoby dámských ložnic bezdomovecky vyhlížejícího santusáckého přizdisráče. Kaer morhen, Vesemir a parta zaklínačů je kapitola sama pro sebe a přiznám se asi zatím největší zklamání. Výprava dobrá , hrad sice vypadá spíš jako kříženec Helmova žlebu a Windsoru ale veškerá slovanskost vzala za své už v první sérii zejména hereckým obsazením. Bohužel až na Vesemira a Eskela nemáte vlastně možnost se s jednotlivými zaklínači seznámit blíž(třeba to ještě přijde v dalších dílech)a než se rozkoukáte ,tak je Eskel a spousta dalších zabita a z přísného Vesemira , nejstaršího ze zaklínačů se vyloupne bodrý pupkatý tatík který by nevycvičil ani pudla.A jakási Lešijka na Kaer morhen??Co to do PR..LE je?? A hlavně padesát procent času zabírá politika, politika a zase politika. Chápu ,je důležitou součástí příběhu ale všeho moc škodí a dívat se neustále na Fringillu a její techtle mechtle úplně od příběhu Ciri a Geralta vytrhávají. Mnohdy prostě méně bývá více. To samé platí i o příšerách z druhé řady seriálu .Když jsem uviděl bazilišky na Kaer morhen byl jsem nadšený, ale bohužel předtím jsem musel zhlédnou jakousi obří stonožku s prasečí hlavou a kravskými rohy a hÓÓÓÓdně nepovedeného ,,draka" vyvolaného z jiné sféry se kterými udělal během pěti vteřin Zaklínač šmik a šmik a bylo po souboji .To už by snad bylo lepší tyhle scény vynechat úplně. No abych to nějak pomalu uzavřel .Cavill jako Geralt (ale bez dabingu) dobrý, Ciri po první uběhané sérii dostala konečně trochu prostoru ke hraní a celkem se jí daří ale Yennefer..já nevím…asi jsem zaujatý..ale tohle má být řečeno slovy klasika ,,andělská mrcha"??To ani omylem .Korunu všemu nasadila ,,indická svatyně" Melitelé a představitelka Nenneke, To už jsem si doopravdy začal myslet že si ze mne někdo dělá legraci. Navíc je vidět že tvůrci podstatně snížili věkovou skupinu pro kterou je seriál určen. Nejsem zastáncem potoků krve a erotiky za každou cenu ale sami si porovnejte první sérii s druhou a zjistíte že v tomto pokračování je umělé krve oproti první asi tak 10% a erotika zmizela dočista…tak že se ptám QUO VADIS WITCHER…a dávám tomuto pokračování pouze 4 hvězdy.....z de­seti a začínám se obávat o třetí řadu na kterou se ale bohužel po téhle slátanině přestávám těšit…

19.12.2021 | 9:56:21
Filip Ondrej

#43 FallenMaia: No tak v době ságy Zaklínače už většina Zaklínačů vymřela a na Kaer Morhen jsou jen 4+Geralt, ale to neznamená, že je to definitivní počet Zaklínačů. Protože jiné zaklínačské školy mají i jiné sídla. Známou zaklínačskou školou (která už taky není funkční) je škola kočky. Potom výcvik Ciri na Kaer Morhen zabírá jen cca 1/3 knihy, pak tu je cesta s trpaslíky přes Sherrawedd a zápletka v Oxenfurtu, a výchova Ciri ve svatyni Melitelé. Mně třeba tempo Krve elfů vyhovuje. Taky z těch monster chci zmínit Geraltův kontrakt a objevení nového živočišného druhu Everettia maxiliosa pitti. Ale ty změny v seriálu co popisuješ jako nezbytné, mě připadají zbytečné (samozřejmě pouze děj z knihy by nejspíš nezabral 8 dílů).

19.12.2021 | 10:06:56
Filip Ondrej

Zazněly tu komentáře, že když se odhlédne od knih, tak je to i na 80%. I kdybych neznal knih, tak jsou tu paskvily a seriál je spíš průměr (samozřejmě nadprůměr netflixu), což je těch 50%. Že je to kvalitní seriál? Porovnejte to s LoL Arcane, který je taky od netflixu, ale je na úplně jiné úrovni kvality.

#90 totti
19.12.2021 | 10:20:22
HellTsuku

No vidím, že to bude stejně odpad, jako skoro vše od Netflixu, takže tádná novínka, zase jako vždy tuhle břečku jako vždy miluji jen ti co maximálně o předloze ví, že existuje. Nerlilla Vigo zřejmě je stejná jako v první sérii, Cahir, bude zřejmě pořád vypadat jako chlápek na heroinu, pervitinu a pár dalších pěkných látkách.

19.12.2021 | 10:32:08
caliel

Nemůžu se nabažit té spousty hate komentářů :D jen počkejte až za 10 let budeme v 7 serii sledovat formát viz. Hercules/Xena kde každý díl bude stylem : Geralt vs Wyvern , Geralt vs Golem , Geralt vs Ghoulové :D to pak teprve budete fnukat na nedostatek pribehu a sladce vzpominat na cernou Nenneke XD

#60 HellTsuku
19.12.2021 | 10:48:45
HellTsuku

#59 caliel: Víš upřímně, některý seriály třeba takovej formát, by měli mít,třeba u Stargate se to celkem hodilo.

#63 Svjatogor
19.12.2021 | 11:14:37
ODur

#43 FallenMaia: Problém sú aj strašné priam až debilné dialógy. To čo vypustia z úst je hrozné. Frigila vôbec nemá charizmu a vymenil by som herečku. Je tam toho strašne veľa, čo priam bije do očí.

19.12.2021 | 11:15:45
AzurovyAzure77

Vidím, že tady většina lidí už odpustila ty hrůzy, anebo si nasadili růžové brýle a dali kopu prášků na uklidnění, že je někdo schopen s hodnocením přelézt hranici 50% jde mimo mě.

Viděl jsem první díl a tam to pro mě skončilo. Scény rádoby na efekt pro americké publikum, jeden přešlap za druhým, neskutečně otravná přidaná linka s ufňukanou Yennefer, kterou mohla vymyslet vážně jen Lauren. A to měla být údajně ta „nejlepší“ epizoda.

Co se týče zbytku „příběhu“, tak stručná kostra bohužel vyspoilerována. Za Eskela by tvůrci zasloužili kopanec do zadnice, ale to i za Myšilova, když už jsme u toho. Ciri zabíjející zaklínače je opět nápad, který se nemůže zrodit v mysli zdravého člověka a být myšlen vážně. Lara Dorren a další „změny“ jako útok na svatyni Melitelé už jsou jen dodatečné flusnutí do tváře fanouška.

Trochu jsem doufal, že Cavill zaúřaduje a dojde k nápravě, ale ono je to ještě horší než dřív. Takže zřejmě jediné, v rámci možností koukatelné, z tvorby Netflixu zůstává Vlčí sen. 10% za tuhle řadu z úcty k herečce Ciri, která se snaží tuto tragickou laťku pozvednout, byť neúspěšně.

A teď se připravuji na hejt od Kurosakiho, pro nějž jsou urážky stejně přirozené jako dýchání, a pokud možno konstruktivní nesouhlas od fellow edňanů, jimž předloha nic neříká a tudíž znásilnění Zaklínačova světa je pro ně nejspíš ohromná prča…

19.12.2021 | 11:21:03
Svjatogor

#60 HellTsuku: kartonový StarGate jako vzor? Kvalitní příběh skončil někde uprostřed s06, pak už se vařilo z užitkové vody. Už Anubis nudil. :-D

#84 HellTsuku
19.12.2021 | 11:32:13
garvon

Super, objektivni recenze.

19.12.2021 | 11:44:01
AzurovyAzure77

Jinak, málem bych zapomněl, díky Blackhandovi za objektivní recenzi, která nikomu neleze do zadku a objektivně vytýká i chválí. Palem nahoru :-)

19.12.2021 | 11:59:52
Czagy

těch 50% bych tomu dal kdyby změnili název seroše a postav, pak nikdo nepozná že to je Witcher a jako nenáročné fantasy to bude taková fajn jednohubka na zabití času… bohužel to ale předlohu má, kterou to vyloženě uráží a upřímně doufám že s tím Cavill sekne… pararelně s tímhle ted vychází Wheel of time, který má své mouchy taky, ale jedná se o důstojné (i když také volnější) zpracování předlohy… u Witchera ty invence tvůrců absolutně nefungují

19.12.2021 | 12:28:07
Budlog

Uplne suhlasim. Prvá séria ma sklamala. no snažil som sa aj napriek tomu k druhej pristupovať bez predsudkov a porovnávania. Prvá časť ešte ako tak ušla no potom to už išlo z kopca a posledne 2 časti sú čistý hnoj. Jedine efekty sa zlepšili (az na černoboga) a rozpočet je vidieť. No scenár, casting a PC agenda to pochováva.

Co sa týka castingu tak ten seriál ťahá jedine Henry. Ak by on písal aj scenár tak to dopadne minimálne 100× lepsie ako teraz. Ďalej su v pohode aj Hivju, Batey, McTavish, ten co hral Rienceho a celkom ujde aj Kim Bodnia. Okrem toho je casting hrozný. Najhoršie su obsadene Yenn, Fringilla a Nenneke. A tu už asi končím lebo ďalej by nasledoval uz len Hate

#96 Horns-on-my-head
19.12.2021 | 12:34:06
MártyKurosaki

#52 Svjatogor: Jooooo já? To si děláš srandu ne? Umíš číst? Ukaž mi jedinej…aspon jeden jedinej komentář, kde někoho já urážim za nic a nebo jsem přímo rasistickej…

#78 Svjatogor #83 4391
19.12.2021 | 12:38:07
MártyKurosaki

#52 Svjatogor: Ale chápu, ono některý komentáře Pecy a spol. jsou už na trestní oznámení, takže chápu, že mě tady urážíte za to, že na to poukazuju :) No každopádně vše si screenuju a kdyby došlo na nejhorší, ty hromadný trestní oznámení za kyberšikanu a rasismus mile rád podám :)

#70 yero
19.12.2021 | 12:43:40
yero

#69 MártyKurosaki: snad poprvé co tady něco komentuji, ale tohle mi nedá. Ty musíš mít opravdu smutný život, co?

#73 MártyKurosaki
19.12.2021 | 13:12:50
PecaCZE

@MártyKurosaki píše lidem, že se mají zabít, ale na nás bude posílat trestní oznámení, protože nesdílíme jeho pozitivní názor :D Jediný na co se tento chorý člověk zmůže je nadávat na každýho kdo napíše něco negativního. Nic jinýho tu nedělá. Hele, admini o tom vědí a chystaj se snad zakročit. Jestli tu pořád bude nebo někdo takový s nový účtem, pište @Xavik . Mám víru v Ednu, že už to ukončej definitivně.

#74 MártyKurosaki
19.12.2021 | 13:21:13
Mia007

Jak já se na druhou sérii těšila. A podle všeho měla být lepší než ta první, vypadalo to, že si tentokrát autoři scénáře dali pozor na chyby, které udělali v předchozí sérii. Za mě bohužel zklamání, někdy mi připadalo, že se dívám na béčkový seriál, přitom Netflix dokáže produkovat tak kvalitní věci. Dabing je kapitola sama pro sebe, udělala jsem to samé co aribari a dala tam původní s titulky, což bylo o poznání lepší. Co se týká děje, co na to říct… Knihy mají velký potenciál, nerozumím tomu, proč bylo zapotřebí vymýšlet si hlavní dějovou zápletku, která v knize není. Ciri byla ze všeho nejlepší, Geralt taky dobrý, ale Yennefer, ta úžasná, okouzlující a silná čarodějka. Co jí to v seriálu provedli…strašně mě to nebavilo. Ani si netroufnu hodnotit procenty, záleží na díle, nicméně první řada byla lepší, i když některá monstra spíš pobavila než vyděsila.

#86 Camaris
19.12.2021 | 13:38:15
MártyKurosaki

#70 yero: Proč? Protože chci ve světě mín nenávisti?

#79 AzurovyAzure77
19.12.2021 | 13:53:53
MártyKurosaki

#71 PecaCZE: Já už Xavikovi psal, at přidaj možnost zabanování užigvatelů :) Zablokuju si každýho, kdo píše negativní a toxický věci a šíří nenávist a bude to v pohodě :) Ty si prostě neuvědomuješ, že děláš něco špatně a kritika směrovaná k tobě je oprávněná…Ty kolem sebe budeš radši dál kopat a dělat, že ty nic, že tys neudělal nic špatně a proč do tebe ten zlej kluk jede. Píšu ti to pořád a opakovaně: Přestan bejt tak toxickej a nenávistnej a já tě nebudu hrotit :) Já se snad s Xavikem sejdu osobně, abych to s ním probral, protože tohleto prostě nejde…+ s nim budu rozhodně řešit, proč jste nebyli už dávno zabanován ty a ostatní, co píšou komentáře stejným stylem…

#76 xube
19.12.2021 | 13:58:14
xube

#6 FallenMaia: Problém je, že ten vzťah otec a dcéra vieš hodnotiť len na základe toho, že si buď čítal knihy alebo hral hry. Tým pádom máš na to podklad a tak nejako už vieš o čo tam ide. Ale ak nemáš tento základ, tak si ten vzťah ťažko utvoríš z tých pár situácií, čo tam sú. Omnoho lepšie to bolo v starom poľskom seriály, kde tie emócie cítiť v hudbe, v obraze a aj v hercoch. A oproti prvej sérii to tu bolo na obsah prázdnejšie. Je však pravda, že výprava a efekty boli o dosť lepšie. Ale inak je to ako celok dosť slabé. 2 roky produkcia a toto je výsledok? A sám si si všimol nezrovnalosť s tým rýchlo cestovaním. A je tam toho viac. Len nie tak okato. Ten seriál má na viac. Bohužiaľ nemá správne vedenie.

19.12.2021 | 13:58:29
xube

#74 MártyKurosaki: Milujem „slniečkarov“. Sa uchytil pojem toxické a nenávistné… Pred 10 rokmi som takéto výrazy nepoznal. A to bol internet divoký západ plný kadečoho a nikto to neriešil, pretože prístup mali len ľudia, čo majú gule. Teraz má každý mobil a internet za hubičku a narieka ako by bolo treba banovať a blokovať a vytesniť čokoľvek, čo sa nám nepáči. Strašná šikana. Akurát zo strany slabších. Kritika je validný proces pokroku. Ak máš pocit, že ťa psychologicky vyčerpáva čítanie komentárov, tak ich nečítaj a ži si svoj ružový sen s jednorožcami.

19.12.2021 | 14:02:39
Lolamoon

Ach bože…Oni to zabili…v zlom…Tá politická korektnosť, kde musí čierna Fringilla dostať veľký priestor, zas ten zbytočný Dara, čierny hendikepovaný elf, ktorého smutne zabili…Silné ženské postavy…Zbytočná smrť Klepny (to bolo najsmutnejšie v celom seriály). Prvý diel sa ako ta dal, ale s každým dielom to bolo horšie..Bolo vidieť čo je vymyslené, lebo to bolo nezmyslené…Tie od veci dejové linky…Načo museli zbaviť Yenennfer moci, aby si Geralt myslel, že je mŕtva.....Zas Geralt má Ciri na na starosti a pobehoval a robil niečo inšie, z Vesemira spravili blbca, z Eskela urobili blbca a zabili ho hneď na začiatku…Ďalších zaklínačov tam prirobili,aby ich mohli všetkých zabiť…Geralt tam pátral s Istridom po tajomstve obeliskov....­.Aaach.....Na Kaer Morhen otvorené dvere…A ten koniec..posadnutá Ciri už s takou mocou......Zničili Zaklínača…Jedine čo bolo dobré ta vizuál a Triss vlasy…A popísala by som ďalšie litánie čo bolo zlé…

19.12.2021 | 14:07:11
Svjatogor

#68 MártyKurosaki: Joooo, Ty. Ty, ty, ty, ty, ty jeden… Příkladem, diskuze k Vikings: Xube se vyjádřil k úpadku tohoto původně historického, nebo raději skoro historického, seriálu. I já mám s tímto problém. Tvoje reakce byla: Bla bla bla bla bla, nikoho nezajímáš… To jsi se naučil kde? Na diskuzích iDnes??? :-O

19.12.2021 | 14:07:48
AzurovyAzure77

#73 MártyKurosaki: Bylo tu o tobě psáno a řečeno mnoho, ale to, co předvádíš teď, překračuje hranice. Jedinou nenávist tu šíříš ty. Většina diskutujících se k seriálu vyjadřuje věcně a objektivně, když už kritizují, tak se zaměřují na dílo samotné a jeho vady. Ty útočíš přímo na lidi. Slovně tu napadáš téměř všechny uživatele, kteří nesouhlasí s tvým pokřiveným názorem na svět. Jsi jako přerostlé dítě. které kope kolem sebe, když se ho zdravě uvažující lidé snaží usměrnit, a namísto sebereflexe obviňuje z téže činnosti všechny ostatní. Na seriál může mít každý svůj názor, to je každého věc, ale přát lidem kvůli tomu smrt, to už je na ústav…

#82 PecaCZE
19.12.2021 | 14:13:37
Lolamoon

S recenziou súhlasím a vystihli ste to s dejom : „Druhá řada obecně chvílemi působí, jako kdyby tvůrci knihu rozstříhali na kousky, ty náhodně v osekané podobě poskládali a přidali do toho své nové příběhové linky.“ Presne tak to je. A aj že je to výsmech knihám a hrám.

19.12.2021 | 14:14:07
Lolamoon

Úprimne, zamyslela som sa nad tým a odmyslela kus knihu, a aj tak ten dej častokrát nezmyslený a veľké klišé.

19.12.2021 | 14:23:00
PecaCZE

#79 AzurovyAzure77: To mu říkám pořád. @MártyKurosaki prej že skončil reagovat na moje komentáře, tak jsem mu poděkoval. A bohužel stále si jede to svoje a myslí si že mě ten člověk zajímá. Mluví tu o tom že si každýho zabanuje, aby nemusel číst jeho komentáře. Ono je to pro něho očividně hrozně těžký nečíst nebo nereagovat :D Prostě my všichni jsme idioti jen na jeho názoru záleží a on má jedinej pravdu. Všichni mu píšou jakej je to retard, ale co znamená 100 lidí proti jednomu chorýmu člověku.

#115 Basim
19.12.2021 | 14:31:38
4391

#68 MártyKurosaki: Sice už je to ze staršího soudku, ale u diskuzí seriálu WandaVision ti taky dobře mrdalo v kulichu…: https://www.edna.cz/…v-serialech/#…

19.12.2021 | 14:32:39
HellTsuku

#63 Svjatogor: Tak na tom se neshodneme mě právě Anubis bavil a až do deváté série jsem s tím prolbém neměl, pak jsem přešel k Atlantis.

#85 Svjatogor
19.12.2021 | 14:35:14
Svjatogor

#84 HellTsuku: OK. Nemusíme se shodnout nebo si navzájem lámat osobitý vkus přes koleno. :-)

19.12.2021 | 14:56:57
Camaris

#72 Mia007: Hodně lidí si stěžuje na dabing, ale já si ho užil :)

https://www.youtube.com/watch?…

19.12.2021 | 16:08:19
mmmm

Oproti 1. sérii je to propad dolů. První epizoda ještě jakž takž dobrý, druhá epizoda taková splácanina, na třetí jsem zatím nenašel odvahu.

19.12.2021 | 17:35:02
Svjatogor

Po S02E06 snižuji na 6,5/10. Kostra (seriálového) příběhu začíná mít kontury a dává už smysl. Veliké a jednoznačné plus dávám za překrytí ZÁSADNÍ VADY z první série: hodňoučký Sever vs. zlounský Jih. Proměnlivé mínus za casting a výpravu. Svatyně Melitelé se nepovedla, detektivní kancelář se naopak harrypoterrovský velmi povedla. Na Istredda jsem už zvykl, ale na Fringillu ne. Smrt Klepny = velký špatný. :-(

19.12.2021 | 17:43:17
Holldir

Jsem fanoušek. Sice ne nějak úplně zarytý, ale přesto fanoušek. A opravdu nepřejdu přes 2. Díl 2. Série. 1. Série jakž takž šla. Z 10 bych tam dal tak 6. Ale podruhém dílu 2. Série odmítám dát víc jak 2 body. A rozhodně nehodlám koukat ani na další díly. Já vím že Eskel nebyl ta hlavní postava děje, ale přesto patřil mezi ty důležité postavy v celém příběhu. Ještě bych překousl že si příběh celého 2. Dílu zcela vymysleli, ale zabít Eskela to je na mě trochu moc

19.12.2021 | 20:14:07
totti

Aj keď zabudnem na knihy a hry, tak tento seriál nie je nič viac ako totálny priemer. Nie práve najlepší scenár, logické chyby v každom dieli, nekonzistentnosť, dejové linky nad ktorými zostáva rozum stáť. Nehovoriac o tom, že seriál porušuje pravidlá, ktoré si sám stanovil.

Keby aspoň pri každom rozhovore nehovorili, že sa snažia byť čo najvernejší knihám.

#57 Filip Ondrej: Arcane je produkovaný Riot Games a Fortiche. Netflix má len streamovacie práva, s kvalitou seriálu nemá nič spoločné.

19.12.2021 | 21:17:06
Svjatogor

Právě jsem dokoukal poslední díl. Když odhlédnu od posunu seriálu od předlohy, musím říct, že jsem mile překvapen kvalitním timingem všech zvratů. Jakkoliv byly na sílu, tu měly svou logiku. Politika je svinstvo a nehledí na ani na nemluvňata a potěšil zastřižený Krakonoš Djiskra a jeho sojka, pardon sova, práskačka Filippa.

19.12.2021 | 21:51:51
desaix

Tak ako, oplatí sa to pozrieť, alebo mi klesne iq?

#93 Samuel-El #94 Svjatogor
19.12.2021 | 23:08:30
Samuel-El

#92 desaix: Ak sa chceš pozrieť na svet, súboj a Geralta… určite. Ak chceš vidieť svet zaklínača, politku a vývoj postav… radšej nie, lebo to tam nie je.

19.12.2021 | 23:16:56
Svjatogor

#92 desaix: S02 je tom, jak se z princezničky na bále Ciri postupně stává Wunderwaffe o síle jedné terratuny TNT. Má to dva problémy. Jednak je stabilní jako manželsví izotopů U235 a plutonia a jednak je o ni nevšední zájem a objednavatelům nejde o její autogram. Wow look trošku Stranger Things a trošku GoT, protřepáno a nemícháno. Jako random rozehřívací kolo před putováním k Věži vlaštovky (za kterou se modlím k Melitelé) za 7/10, jako náhrada za Krev elfů / Čas opovržení za 3,5/10. :-)

19.12.2021 | 23:40:29
Horns-on-my-head

já teda silně doporučuji, bavilo mě to mnohem víc než nějaká Hra o trůny, mělo to souvislý příběh a je to fantasy, což je u mě polovina úspěchu. Srovnání s knihami a hrou je povinnost, ale pokud chce někdo podrobný původní příběh, pak ať si ty knihy přečte klidně ještě 100krát a neremcá, jak mu někdo ublížil za „špatné“ zpracování. Za mě velké zlepšení od první série, jsou tam obrovské změny oproti knihám, ale vážně mi to ani jako velké fanynce tak moc nevadilo. Efekty krásný, bruxa úžasná, souboje jsou taky povedené, méně povídkové zpracování, střídání lokací bylo překvapivě časté, postavy nenudili, možná až na Daru, kterýho bych prostě vyškrtla, což by se asi pánům z vedení moc nelíbilo. Těším se třeba i na Philippu, ta herečka se na ni hodí, Dijkstra top, Emhyr… chybí trochu toho charismatu, ale byl tam jen krátce, většinou jako ňouma vedle Pavetty.

Moc se mi líbilo, jak ve snu Cirilly se jako jediný nerozpadá v prach.

Na druhou stranu, chápu proč si odhalení Vilgefortze nechávají až na příští sezónu, ale takhle spíš neznalí příběhu nějakou Lydii vypustí a už to nebude mít ten wow efekt :D toď vše ode mě. Jsem ráda za další nevěrné zpracování, nepodávám ale stížnost, dávám 80%!! :D

19.12.2021 | 23:50:40
Horns-on-my-head

#67 Budlog: Proč jsou dle tebe nejhůře obsazené Yenn a Fringilla?

#101 Sctyri
20.12.2021 | 0:10:48
dvl

Ako skalný fanúšik knižiek som dlho váhal, či sa mám vôbec zapojiť do debaty. Viac menej súhlasím zo samotnou recenziou ako aj s diskutujúcimi, ktorí knižky čítali. Okrem toho moje výhrady:

  1. Kde je nejaký kvalitný súboj na meče: Pred premierou druhej rady boli ohlasovaní ako veľkí súperi súrodenci Michelottovi – sory čakal som niečo ako súboj v Blavikene nie krčmovú bitku – to Netflix vyrazil všetkých koordinátorov šer­mu?
  2. K obsadieniu – škoda sa vyjadrovať. Zmienim len Philippu Eihart – podľa knižiek to má byť nádherná a zároveň desivá žena – Možno v ďalšej sérii Cassie Clare niečo predvedie, ale obávam sa že skôr nie. Zatiaľ to vypadá že Djikstra riadi ju a nie naopak, že ona manipuluje s ním a ťahá za povrázky. A v podobe sovy v knihách vystupovala minimálne. Tu tvorcovia asi videli Harryho Pottera a povedali si „Sova – cool“

Za mňa 2 rada niečo medzi 30 – 40%

P.S.

Na záver: Aká by bola asi sledovanosť seriálu, keby Geralta nehral Henry Cavill?

#99 tullkas #103 Mr_SmajdaGreen
20.12.2021 | 1:41:21
Einar Einarson

duchem mdlý Amíci a místní (post)pubescenti musí nad tímto dílem chrochtat blahem..... :-) :-)

20.12.2021 | 8:53:01
tullkas

#97 dvl: ano Cavill to tam drzi, ked uz z Jenefer urobili uplne iny charakter… aj ked povedal by som, ze v druhej serii bol vdaka scenaru podstatne iny a nudnejsi… chodil tam stale s rukami nasiroko ako keby prisiel z melonovej brigady, vystrety ako keby zhltol pravitko, evidentne mu bolo to brnenie uzke ledva sa v tom otacal, no a hlavne neustale daval nejake siahodlhe mudre nazory a rady v rovnakej tonine hlasu, akcie pomenej a kratsie sekvencie, stale niekde na poslednu chvilu priskoci, skace z regionu do regionu jak v star treku… on je velky fanusik Warhammer a Warhammer 40K, snad sa GW odhodla k niecomu v buducnosti a obsadi ho do niecoho odvaznejsieho kde si aj zahra… tuto bolo pre mna osobne strasne citit zo vsetkych ako sa snazia hrat ale linearny script nepusti…

20.12.2021 | 9:18:25
Sctyri

Chce se mi brečet, tohle jsme si nezasloužili. Tohle ani Cavill nezachrání. Z „tolik jsem se těšil“ na stanovisko „Netflix "Witcher“ pro mě skončil" velice smutné, ať jdou s tímhle ale doprdele. Odpad

20.12.2021 | 10:15:32
Sctyri

#96 Horns-on-my-head: Pročpak asi :D, protože Yennefer měla být sebevědomá, nezávislá, svůdná a silná žena, ne ufňukaná holčička, které nic nevěřím a nedá se jí fandit. Nehledě na její nudnou, ukecanou linku o ničem. Strašný cast. Fringilla když už musí plnit kvóty budiž, ale jako čarodějka měla být hlavně krásná- nesympatický kulatý xicht bez emocí co jen odříkává text. Další ukecaná nudná linka a postava. Ale z části za to herci nemůžou, co s tak debilním scénářem, dialogy a dějem mají dělat.

20.12.2021 | 10:24:22
Mr_SmajdaGreen

Recenze se shoduje s mými pocity. Pro ty co nečetli knížky, to může být dobrý seriál… Ale pro milovníky příběhu z knih? Ani náhodou. Když jsem četl, že Henry musel přemlouvat tvůrkyni o tom, aby více přihlížela knihám, už jsem měl trochu strach, ale stále jsem tomu chtěl dát šanci. Nicméně po shlédnutí druhé epizody, kde ze sympaťáka Eskela udělají tohle? Už v ten moment se mi druhá série hodně znechutila, ale stále jsem věřil, že mě něco dále osloví… Vrchol extrému byla ježibaba, která ovládla Ciri vědomí a ta následně vraždila zaklínače… K třetí sérii se radši ani neodhodlám, protože tohle je s prominutím prznění původního příběhu zaklínače…

PS: možná se jedná o paralelní vesmír (inspirace v Marvelu) a nakonec se dočkáme setkání herní/seriálo­vé/knižní verze Geralta, kteří si nakonec popovídají své příběhy.

20.12.2021 | 10:28:10
Mr_SmajdaGreen

#97 dvl: Henry seriál zachraňuje co si budem. Popravdě bych byl velmi zvědavý na výsledek, kdyby seriál režíroval Henry.

20.12.2021 | 10:30:49
tullkas

“It would be a straight translation of the books… I think there's just so much material that I don't feel the need to start inventing my own to keep it going.” Lauren Schmidt Hissrich (Executive Producer)

“For me, it is all about the books. The books are so nuanced, and there is so much complexity to the characters in there that it is ultimately that. As far as the show goes, I just want to make sure that the character and the books are done justice in live action, because I'm always of the mind that if it's not broken, don't try and fix it. And I don't think they're broken, and I absolutely love those books. For me, that's my focus.” Henry Cavill (Geralt of Rivia)

…po takychto vyhlaseniach by som cakal aj od adaptacie viac ako 20% povodneho pribehu… rozmyslam kde sa to asi pokazilo. pravdepodobne snaha pritiahnut vacsie publikum zvitazila.

#105 Darnwell
20.12.2021 | 11:58:23
Darnwell

#104 tullkas: Jo jo ,vlk taky sliboval… ;-)

20.12.2021 | 13:35:58
dovahkiin

Moc tomu nerozumím, proč je baba jaga v konečném důsledku velitel divokého honu? Však to byla nějaká jakože demonka a ne jeden z jezdců ne?

#108 Be'lakor
20.12.2021 | 14:03:07
Cahir

Zatím jsem sice viděl první dva díly, ale musím říct, že paráda. Efekty o dost lepší. První díl dobrý (85 %) , druhý naprosto super (95 %). Celé Kaer morhen paráda, navíc spousta zaklínačů, odvaha tvůrců s Eskelem, doufám, že to bude pokračovat v tomto tempu.

20.12.2021 | 14:36:55
Be'lakor

#106 dovahkiin: Violeth Meir, je jezdkyní divokého honu a zároveň démonka ale jestli jsou všichni jezdci démoni nebo jen Violeth má tyto schopnosti o tom se maximálně dá spekulovat :)

#110 dovahkiin
20.12.2021 | 14:47:58
Svjatogor

Já už jsem pochopil proč je S02 taková jaká je. L.S. objevila tradiční pohádky, pověsti i byliny. Divoký hon je crosscover Jezdců Apokalypsy s Kostějem Nesmrtelným a samotná Voleth Meir je tu sestrou Nesmrtelné tety ze stejnojmené CS pohádky. Proto ty particles effects při jejím transportu do Ciri. Až mi bylo líto, že ji nehrála Jiřinka Bohdalová.

JÁ JSEM NESMRTELNÁÁÁÁ­ÁÁ..... xD

#119 Darnwell
20.12.2021 | 15:06:18
dovahkiin

#108 Be'lakor: Ale ta postava je stvořená jen pro seriál, ne? V knihách ani hrách nebyla.

#113 Be'lakor
20.12.2021 | 15:35:39
DejvidHound

Tych 50% je trefnych. Geralt aj Ciri su skvele zahrane postavy. Takisto Marigold si vyrazne polepsil. Neviem ci je to zmenou imidzu ale uz na mna neposobi ako ten otravny hosik z 1 serie. Vizualne to vdaka vyssiemu rozpoctu rozhodne pokrocilo. Na strane druhej dejovo je to nemastne neslane, ta politicka korektnost je tu uz na smiech (kludne nech mi niekto nadava do toxickych rasistov), a linku s Yennefer totalne po.rali.

20.12.2021 | 17:28:26
Lady Adeline

Dávám tomu rozhodně 80 procent, protože já se náramně bavila a i slza ukapla u Klepny. Hlavně vizual a efekty se rozhodne zlepšily! Chápu čtenáře knih, ale upřímně já raději když se příběh liší od knih, tak mě to alespoň donutí si přečíst i knihy. Celý dej jsem pochopila a dialogy se mi líbily taky. Hejty co se tu píši jsou akorát úsměvné. Prostě brečíci děcka co není po jejich. Got se taky dost lišil od knih a nikdo to neřešil až do 7 série.

20.12.2021 | 18:29:39
Be'lakor

#110 dovahkiin: Ano, je naspaná pro pouze pro seriál. Jinak se ve hrách ani knihách neobjevila.

#114 caliel
20.12.2021 | 18:32:57
caliel

#113 Be'lakor: Tady se zase můžeme bavit jestli je napsaná pouze pro seriál nebo inspirována Crones z 3 dílu hry i když velmi volně podle jejich stylu… a sedělo by i napojení na ten Divoký Hon…

#117 Be'lakor
20.12.2021 | 20:41:43
Basim

#82 PecaCZE: Já bych chtěl znát jeho IP adresu na edně jí musí mít co se týče Kurosakiho. Já už ho vidím ve všech diskuzích proti každému kdo napíše co se mu na tom nelíbilo. Hlavně v těch seriálech od disneho ty jeho diskuze.

20.12.2021 | 21:06:10
Chmur

Osobně se domnívám, že 50 % je maximum, co může 2. série obdržet. První řada byla chvílema ještě celkem zábavná, druhá je pro fanouška knížek naprosté peklo. Už mi ani tolik nevadí upocená snaha o rasovou korektnost, to bych snad ještě skousl. Naprosto nepřijatelné je ale zmrvení hlavních charakterů i základní atmosféry Krve elfů. Geralt je bystrý, vtipný, občas zasmušilý, Cahil zůstává v jedné poloze mručícího tupouna. Jeho herecká neschopnost je bijící do očí. Představitelka Ciri je bohužel příliš stará, takže se naprosto ztratil vztah rodič dítě mezi Ciri a Geraltem i mezi Ciri a Yen. Kdyby se scénaristi drželi knihy a nevymýšleli překombinované kokotiny, udělali milionkrát lépe. Zaklínač není GOT s obrovským počtem důležitých postav a složitým dějem. Je to v podstatě jednoduchá ale zábavná fantasy. Z té v seriálu nezůstalo vůbec nic. Je to takřka nekoukatelné. Za mě tak 30 až 40 %.

20.12.2021 | 22:10:19
Be'lakor

#114 caliel: Voleth má inspiraci z Gaunter O'Dimma, ale na Babizny taky občas sedí.

20.12.2021 | 22:32:29
4391

Tak jsem to před chvílí konečně dokoukal. Někde při třetí epizodě jsem si si už zkrátka musel připustit, že to prostě s předlohou srovnávat nejde, ten příběh je ÚPLNĚ jiný. A to skutečně tak, že to srovnávat už ani nejde. A takhle se to musí brát, ať už to hodnotím kladně nebo ne. Lauren si prostě vytvořila svůj svět, kde se původním dílem pouze inspiruje.

A k samotnému hodnocení? Nevím, jestli dokážu být objektivní. I když si myslím, že se dokážu povznést nad zážitek z knih a nenaplněné očekávání od téhle adaptace, tak bych tomu víc jak 50–60% stejně nedal. Odpad to určitě není (kdyby byl, tak to rozhodně nedokoukám do konce a nebudu tu psát komentáře jen abych si zanadával), ale nic výjimečného taky ne. Nicméně každý má ty kritéria podle kterých hodnotí jiná a to respektuji. Jestli tomu někdo napálí třeba 100% tak mu bez jakékoli ironie přeju, že si to užil. Mě to nějakým způsobem bavilo taky, ale bohužel jsem neměl pocit, že sleduju něco výjimečného.

21.12.2021 | 0:06:52
Darnwell

#109 Svjatogor: Ale prosím tě, vždyť takovou herečku by si Netflix nikdy nemohl dovolit angažovat. Vedle ní by zbylí herci vypadali jako šmíra. Kromě toho by v klidu sama sfoukla polovinu postav. Když si vezmeš třeba Křemílka s Vochomůrkou – to byli pořádní trpajzlíci :-)

21.12.2021 | 16:23:08
czechkatka

Šla jsem do toho bez jakýchkoliv znalostí, čekala jsem nenáročnou jednohubku, a tu jsem dostala. Oproti první sérii chválím hlavně způsob vyprávění (jedna časová linka). Herci si drží svůj standard, překvapivě mě asi nejvíc oslovil Nivellen, škoda že se nezdržel. Výcvik Ciri byl fajn, ale snad to herečka nebude už přehánět s botoxem a přifukováním rtů. Dějově to bylo horší, například celá zápletka kolem monolitů byla divná, až směšná, (vlastně mě nepřekvapuje, že je to totální výmysl tvůrkyně) a finále bylo celkem uspěchané (včetně odhalení záporáka, bylo mi vlastně fuk, kdo to byl, měli ho ještě chvilku budovat..) Nedalo mě to, a koukla jsem se na rozdíly mezi knihou a seriálem, a celkem mě překvapilo, kolik toho změnili. Chápu, že při adaptacích k tomu dojde, ale změny by měly dávat smysl, a neurážet původní materiál (vztah mezi Ciri a Yennefer, Eskel..) Dávám tomu 50%, podruhé už si to nepustím......

#121 Orea #123 Lolamoon
21.12.2021 | 17:10:39
Orea

#120 czechkatka: Já jsem strašně ráda za tento názor od člověka nepolíbeného světem Zaklínače. Místo obvyklého trapného navážení se do fanoušků, že fanoušci tu brečí… Takže děkuji.

Za mě se povedla první epizoda, ale pak to šlo z kopce. Že to nebude přesně podle knih se dalo čekat a myslím, že s tím už by byla většina jakž takž smířená. Ale nečekala jsem zápletku jako od dítěte předškolního věku a otřesné nudné dialogy. Spousta nesmyslů a nelogičností, velký špatný.
Komu se seriál líbí a baví, to moc přeju.

21.12.2021 | 18:09:18
PecaCZE

Hoši, to je taková nuda ! Nedává to vůbec žádný smysl. Není to ani pro fanoušky, ale ani pro lidi co znají jen seriál. Například tu párkrát padlo spojení Divoký hon, ale divákovi nevysvětlí co to znamená. Ty linky jsou tak zdlouhavý, to jako teď zjistili že musej natáhnout příběh, aby z toho mohli dojit prachy ještě několik let nebo co. Ten casting je hroznej, Netflix americation shit. S utrpením to dokoukám a mrdám na to, další řadu už ani náhodou. Jediný co si pustim z další série budou tak akční scény s monstry. No doufám, že to nedopadne tak, že nebudu mít co sledovat novýho tak si pustím novou řadu to zas budu nadávat.

21.12.2021 | 18:13:31
Lolamoon

#120 czechkatka: Chváli sa tu tá časová linka, ale tie poviedky sú časovo rozhádzané a tento hlavný príbeh už je v jednej časovej linke.Som rada, že má niekto rovnaký názor s tými monolitami :D

21.12.2021 | 21:06:42
Zilwicky

Nečakal som nič a aj tak som veľmi sklamaný :D Fakt som chcel dat serialu este šancu ale druhou sériou to u mňa končí. Posledné časti 3 časti som uz pozrel len z rýchlika.

Nalejme si čistého vína a priznajme že každá adaptácia má nejaké neduhy typu: zlý casting, woke stuff, postavy ktoré majú s originálmi spoločné tak akurát meno, až moc upravený príbeh (do určitej miery je to nutné prakticky vzdy) atd. Vacsinou je to ale len jedna, maximalne dve z týchto vecí a zachranuje to zvyšok. To žiaľ nie je tento prípad. Netflix si asi povedal: gotta catch them all!

Od druhej epizódy to bol totálne random mixup postáv a dajakých kľúčových slov ktoré si Lauren poznačila kdesi do noteska ze „toto tam musím nejako dostať, asi je to dolezite“. No a k tomu monolithu.. to ako vážne? A fuc*in monolith?? To uz tam mohla dat StarGate radsej :D

Najsmutnejšie je na tom to že to pochovalo akékoľvek šance o dobrú adaptáciu. Plus ak toto naozaj bude mať úspech tak čo im zabráni to urobiť znovu a znovu s ďalšou knižnou/hernou sériou?

21.12.2021 | 21:39:00
desaix

Tak sa nejako neviem donútiť dopozerať prvú časť a to by mala byť najlepšia. Keď vidím Geralta v lese v snehovej búrke kempovať v krátkom rukáve, tak by som scenáristov poslal, s takým oblečením, teraz do Tatier a bolo by o pár blbcov menej. Čítanie spomienok z plechovej zbroje mŕtvych atď…no nič nehodnotím zatiaľ.

#126 Orea #129 Zilwicky
22.12.2021 | 0:18:52
Orea

#125 desaix: tak to se obrň a nauč se to ignorovat asap, pokud se hodláš dívat :-D protože tohle je tam často v průběhu celé série – Geralt v krátkém rukávu nebo Ciri v pár hadříkách, hlavně na Kaer Morhen a všude sníh…
jako jsem ráda, že to zmiňuješ – nechtěla jsem to psát, aby mi tady zas někdo nevyčítal, že řeším blbosti :-D

#127 Svjatogor
22.12.2021 | 0:45:38
Svjatogor

#126 Orea: Geralt je už PO proměně, takže OK. Ciri je pěst na oko. :-)

#128 Orea
22.12.2021 | 1:22:32
Orea

#127 Svjatogor: Jako že zaklínačům je míň zima? oki, to mi asi uniklo :-)

#130 Svjatogor
22.12.2021 | 2:36:36
Zilwicky

#125 desaix: Ak sa ti nepáčil ani prvý diel tak silno odporúčam s tým skoncovať, ušetríš čas aj nervy ;)

#131 desaix
22.12.2021 | 8:20:11
Svjatogor

#128 Orea: Argument předpokladu, přece. Zaklínač musí čihat i ve studeném močálu nebo pod spalujícím sluncem. Smrt rýmou není smrt dost dobrá pro zaklínače, protože se umírá v posteli pod dekou a ne něčích zubech. Zato Ciri napajcovaná není, její košilka je sice sexy, ale holka tu riskuje zápal plic. :-)

#131 desaix #133 Orea
22.12.2021 | 13:48:34
desaix

#130 Svjatogor: Tak predpokladám, že súčasťou výcviku nieje povinnosť zjesť šamotovú pec. ;-)

#129 Zilwicky: Minimálne prvú časť dopozerám. Ale dialógy sú tupé už na začiatku. Niečo podobné ako naši Slovania. V polke prvej časti mi začali odumierať mozgové bunky, tak som stým sekol.

22.12.2021 | 14:51:40
RevoX_19

#6 FallenMaia: Příběh s monolity, ze kterých lezou nestvůry (a jeden byl dokonce ve stromě na Kaer Morhen??), totálně nesmyslné příběhy a scény, zabitý postavy co mají ještě dlouho žít, teleportace postav přes půl světa během minut a příběh je vykládán tak, jako by to šli pěšky a došli tam za hodinu.. Genocida dětí elfama, odhalení Ciri jako dítěte Emhyra hned v první scéně kde byl.. a spousta dalších věcí. Tohle má se Zaklínačem společný opravdu jen název a jména postav.. A i když se na to pokusím podívat nezávisle od knih a her, tak je to prostě plný nesmyslů a scénáristických blbostí.

22.12.2021 | 17:10:31
Orea

#130 Svjatogor: Můžou být imunní, ale při tom cítit zimu… nebo takové omrzliny – nevím, jestli mají nějak jinou kůži :-) Sexy košilka, no nevím, ale v jejím věku jí asi bude slušet i pytel :-D

22.12.2021 | 17:33:24
Ted12

Za mě naprosto v pohodě. Užil jsem si to stejně tak, jako sérii první :-) Hodně pobavil trpaslík a jeho sprosťárny :-) Když si k tomu přidám, že se na to také při Covidu mohli totálně vyprdnout… Uvidíme, co přinese třetí série :-)

22.12.2021 | 21:48:18
Carnage

Knihy jsem nečetl, hry miluju. Ale i tak mi děj druhý sérky přišel prostě slabej. Nebylo to nejhorší a postavy byli celkem fajn až na vyjímky. Yennefer a její linka byla hrozná nuda a to stejný Fringilla. Co mi vadí asi nejvíc jsou odfláknutý souboje s monstrama, chápu že to prostě asi není úplně hlavní focus možná ani v knižkách ale všechny ty souboje Geralta mi přišli moc rychlý a Černobog měl hrozný CGI + to Geralt vyřídil neskutečně rychle. Když bojoval v chrámu taky to bylo takový moc rychlý a práce s kamerou nic moc. Hodně mi ale vadilo to rychlý cestování, Geralt byl všude a strašně rychle, něco se dalo omluvit portálem ale něco prostě nedávalo smysl. Jedinej kdo něco hrál byl fakt Henry a ta co hraje Ciri. Je vidět že na designu postav si dali víc záležet skoro všichni vypadali lépe. Celá linka s ježibabou mi přišla mimo i přesto že jsem předem nevěděl že to není podle předlohy.

27.12.2021 | 19:52:03
mateSKAtes

Já chápu že lidi kteří znají do písmene každou knihu nejsou spokojeni , co ale nechápu proč by výklad některých znalců tady měl být brán jako osnova kvality ? Proč tu někteří ponižují a nadáváji na lidi kteří nejsou políbení znalosti knih a vůbec na všechny kterým se seriál líbil? fakt některý z vás nechápu.

#137 HellTsuku #139 Zilwicky
28.12.2021 | 18:30:21
HellTsuku

#136 mateSKAtes: On tady někdo píše, že všichni co nadávají na Zaklínače mají chcípnout, ale ty tady budeš brečet, že ti nadávají na seriál, protože se nedrží předlohy, prostě vau. Mimochodem to je přece jasný, proč se držet předlohy, Pán Prstenů se také nedržel. vůbec. Taky jsem neviděl, že by Frodo do Mordoru nesl prsten, nebo že by tam byl nějaký Aragorn. Neob Hry o trůny, taky si pamatuji, jak první série, které se drželi předlohy byly nenáviděny, pak ty poslední byly strašně oblíbený, protože se už předlohy nedrželi.

29.12.2021 | 11:48:39
mateSKAtes

trochu nechápu tvoji odpověď , pleteš tady jabka s hruškami a nakonec z tvého zbytečného příspěvku bylo srozumitelný jen to že brečím… co bych taky měl čekat jinýho…

29.12.2021 | 23:58:19
Zilwicky

#136 mateSKAtes: Knihy som čítal vyše 6 rokov dozadu a nie som spokojný, do ktorej kategórie spadám ja? :D Ak tu niekto nadáva na niekoho len pre to ze sa mu serial páčil a jemu nie tak taký človek je idiot.
Ale vacsinou co si všímam je to skor naopak. Niekto napíše ze sa mu nieco nepacilo/malo byt viac podla knih a pod. a hned niekto napise nieco v stýle „nemoze to byt 100% podla knih“ (nikto nikdy netvrdil opak) alebo „neplacte tu“ a podobne :)

1.1.2022 | 19:01:30
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama