Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Proč se oblíbená čarodějka Triss Ranuncul objevovala v první řadě tak málo?

Proč se oblíbená čarodějka Triss Ranuncul objevovala v první řadě tak málo?

Kvůli velkému zaměření na ústřední trio se vedlejší postavy nedočkaly tak velkého prostoru, jaký bychom jim přáli. Proč měla například Triss Ranuncul tak malou roli v první sérii?

13 1
1.2.2020

V první řadě Zaklínače jsme narazili na skutečně velké množství postav, nicméně některé z nich se v seriálu zdržely jen na chvilku. Mezi ně v podstatě patří i čarodějka Triss Ranuncul, kterou hraje herečka Anna Shaffer. Její postava se objevila pouze ve třech dílech, přičemž v nich neměla nijak převratnou roli. Některým divákům se to moc nelíbilo, protože mají Triss rádi.

Pravdou však je, že se v první sérii dočkala překvapivě velkého prostoru, protože v knihách, respektive v těch, které mapovala první série, vystupovala jen minimálně. Triss jsme se například dočkali na Soddenském pahorku, kde bojovala, ale v knihách je tato bitva jen zmíněna. Zároveň vůbec nefigurovala v povídce, která se zaměřovala na prokletou strigu. V seriálu však zasáhla do tohoto příběhu, a to poměrně hodně. Fanoušci tedy mohou být rádi, že se objevila v takto hojném počtu.

K její překvapivě velké přítomnosti v seriálu se vyjádřila sama tvůrkyně: „Otázky na změny vůči knižní předloze vždycky zbožňuju, protože vám pak vše mohu odůvodnit. Tyto změny neděláme kvůli tomu, abychom si honili naše ega nebo abychom měli snazší práci, děláme je proto, abychom si co nejlépe poskládali náš příběh, protože už dávno vím, co potká Triss v první, druhé a snad i další sérii. Právě kvůli tomu jsme ji představili již v příběhu, ve kterém nefiguruje v knihách.“

(Triss měla ve skutečnosti velkou roli v první sérii. Foto: Netflix)

Mezi diváky, kteří požadují její větší přítomnost v seriálu, patří jednoznačně ti, co hráli hry, protože právě v nich má Triss velkou roli. V knihách se jedná o vedlejší postavu, která nemá tak velké slovo jako ve hrách. Tvůrkyně proto prakticky vyšla vstříc všem hráčům her, protože nejenom zařídila její větší účast v seriálu, ale zároveň zařadila postavu mezi hlavní.

Kromě toho však Triss měla mít původně v seriálu ještě větší roli. Její postava se měla objevit už ve třetí epizodě Betrayer Moon v Arethuse, kde si ji po boku Yennefer měla zahrát herečka Mya-Lecia Naylor. Ta však v dubnu roku 2019 tragicky zemřela, a proto byla celá epizoda upravena tak, že se tu herečka/postava nakonec vůbec neobjevila.

Co říkáte na roli Triss v první sérii? Také patříte mezi ty, kteří tvrdí, že by v seriálu měla mít větší roli?

Zdroje článku: Comic Book, Redanian Intelligence

Diskuze /65

FValek

Knihy dávám nad hry, takže je dobře, že tam byla jen málo, ona se pak ukáže víc… ale nevadí mi, že se ukázala už u strigy, přeci jen byla rádkyně Foltesta i v knize, tak proč ne :)

#3 the Grand Inquisitor
1.2.2020 | 16:12:20
FallenMaia

Vôbec mi nevadí že tam príliš nefigurovala, takto ako to bolo mi to celkom vyhovovalo. Ona skutočne nieje tak dôležitá postava, ja chápem že fanúšikovia hier ju majú asi veľmi radi ale v hrách má podstatne väčšiu úlohu ako v knihách. Jediné čo mi trošku prekáža je jej výzor a pritom by stačilo tak málo, iný účes, iný makeup a bolo by ;)

#4 the Grand Inquisitor
1.2.2020 | 16:19:01
the Grand Inquisitor

#1 FValek: rádkyní byla až později

#8 FValek
1.2.2020 | 17:52:42
the Grand Inquisitor

#2 FallenMaia: Mají co vylepšit do 2. série :-)

1.2.2020 | 17:53:46
Beranir

Její postava mi jako hráči her trochu chyběla, ale co mi osobně chybělo mnohem víc byl nějakej vývoj postavy Geralta, už sem to napsal párkrát, ale první řada zaklínače byla prakticky origin story Yen s násilně našroubovanou linkou s Ciri kde se taky vyskytoval Geralt sem tam.

#6 Martan73
1.2.2020 | 17:58:16
Martan73

#5 Beranir: Přesně. Ale to se dalo už po počátečních prohlášeních Hissrich bohužel čekat. Sama prohlašovala, že se bude jednat o příběh silných žen.

1.2.2020 | 19:24:53
Sengir

Na to, jak ta herečka v té roli působí nesympaticky tam byla až moc :) Že dostane prostor v dalších řadách je asi vcelku jasné. Ale vzhledem k tomu, že tvůrci neměli čas ani na vztah Geralt/Yen, tak Geralt/Triss to jsou úplní cizinci, co se jednou potkali. Je dost možné, že jejich vztah vznikne v Kaer Morhen, což by bylo docela v souladu s tím, jak ty vztahové věci jsou zatím obráceně oproti knihám.

1.2.2020 | 20:06:14
FValek

#3 the Grand Inquisitor: Jo, vždyť to už je detail, ale aspoň minimálně to navazuje na nějaké reálie z knihy :) Tady je ta časová osa celkově jiná :)

1.2.2020 | 20:14:44
Johnysh

Buď ji tam neměli cpát vůbec a čas využít jinak, lépe, pokud to dokážou… Nebo ji měli udělat pořádně. Zase si paní Hissrich myslela, že něco ví líp, musela si tam prosadit svůj postoj a pak to končí takhle.

1.2.2020 | 22:03:46
Shaemi

Hlavně by roli Triss měli přeobsadit. To je hlavní problém.

#11 HellTsuku
1.2.2020 | 22:10:19
HellTsuku

#10 Shaemi: Jo paní kyselý citron není zrovna taková jak bych si jí i podle knihy představoval, ale není sama no.

#12 paragan71
1.2.2020 | 23:36:24
paragan71

#11 HellTsuku: Po traileri som si tiež pôvodne myslel že ide iba o blbé nasvietenie + make up + režisér povedal „tvár sa celý seriál zachmúrene“. Teraz to hodnotím ako jedno z tých menej šťastných castingových rozhodnutí . Taká Emma Appleton (Renfri) by sa za Triss hodila dokonale – ale to už je pasé …

2.2.2020 | 1:16:34
desaix

„Otázky na změny vůči knižní předloze vždycky zbožňuju, protože vám pak vše mohu odůvodnit(tak to na koniec každej časti daj rovno vysvetlivky).Tyto změny neděláme kvůli tomu, abychom si honili naše ega(naozaj?)… Ja budem celkom rád ak bude Anna Shaffer na obrazovke čo najmenej, pretože to nie je Triss, ale Anna Shaffer.

2.2.2020 | 8:28:17
svina

Lol, takže původně Triss měla hrát jiná herečka a zase je tmavá? To je ale náhoda. Důvod je jasný, chtěla protlačit další blackwashing postavu a navíc je to „silná žena“. Normálně bych to neřešil, ale ty herečky jsou si archetypálně úplně stejné, takže tady se uvažovalo na základě rasy už předem.

#15 zabijakptak
2.2.2020 | 9:27:28
zabijakptak

#14 svina: Té herečce bylo 16, mělo se jednat o její mladší verzi, takže je jasný, že musela být taky „tmavá“.

#19 svina
2.2.2020 | 12:26:13
surky3
  1. Je jasný, že nějaké větší představení Triss s ohledem na knihy kde v povídkách tuším snad nikde ani není bylo nutné kvůli divákům. Fakta jsou jasná. Triss byla jedna z hlavních postav herní série. Nebyla to Yen nebo Ciri, ale Gerald a za ním Triss která byla ve všech dílech. Setkávali jsme se s ní od Witcher 1 až po Wild Hunt.
  2. nesouhlasím s tím že by u Anny Shaffer mělo dojít k úpravě vlasů jak tu někdo psal. Nikdy tak jak v hrách vypadat nebude a v seriálu ty vlasy kaštanový jsou. bylo to pěkně vidět když se dívala na tu hrací skříňku v díle se strigou a nasvítilo na ni světlo/slunce.
  3. Souhlasím ale že maskéři by měli udělat lepší práci a hlavně by se neměla tvářit jako kdyby furt cucala citrón jak už v některý diskusi tady někdo psal. Pak za mě jako Triss je naprosto v pohodě.

PS. ona se dokáže tvářit i normálně. stačí se podívat na její fotky třeba na twitteru nebo facebooku. Každopádně to jak to zvládnou autoři nebo nezvládnou uvidíme za rok (y)

#17 FallenMaia
2.2.2020 | 13:12:44
FallenMaia

#16 surky3: Ja som to písal, že stačí zmeniť účes a trochu zvýrazniť makeup a vyzerala by oveľa lepšie. A stojím si za tým, pozri sa sem:

https://imgur.com/a/a6DHMVP

A to stačilo pridať len nejaké tiene na oči a upraviť vlasy.

#21 surky3
2.2.2020 | 14:08:00
Snowleopard

Když pominu fakt, že herečka působí strašně nevýrazně a nedůvěryhodně, tak to poslední co by mohli udělat je změna účesu a barva vlasů.

Triss stejně dostává více prostoru až v dalších „nepovídkových“ knihách, takže dává smysl, že jsme ji zatím moc neviděli.

2.2.2020 | 15:42:45
svina

#15 zabijakptak: Aha, tak v tom případě mea culpa, jako bych nic neřekl.

2.2.2020 | 16:06:28
Snowleopard

Jen bych ještě chtěl dodat, že vzhledem k tomu jak příběh „osekávají“, tak opravdu pochybuji, že toho prostoru dostane tak moc.

#38 B.Jaga
2.2.2020 | 16:17:43
surky3

#17 FallenMaia: Makeup změnit to je jasný. Vlasy do copu bo něco takovýho tak to je detail a za mě se to klidně může objevit v budoucnu. Co se týká barvy vlasů v tom odkazu tak je to složitější. Někde najdeš výraz Chestnut jinde ginger atd. Za mě barva je v pohodě. Zároveň se musí trochu uvolnit v obličeji. Příjde mi někdy že se až nutí do toho jejího výrazu, ale tak to je jenom můj názor. Jinak větší problém může bejt, že Triss vypadá v podstatě starší než Yen. Zároveň jsem viděl že hodně lidem by tam víc seděla Emma Appleton jako Triss. Mě osobně by se líbila taky. Na druhou stranu bychom neměli perfektně zahranou Renfri, Za mě nejlepší výkon z celé první série. + By mi asi hodně připomínala tu herní kdyby dostala trošku vlasy do zrzava což může bejt i ten důvod proč by lidí Emmu chtěli jako Triss.

#22 surky3
2.2.2020 | 16:22:12
surky3

#21 surky3: jinak tady jsem narazil na video, kde je s ní nějakej rozhovor (nevím o čem neposlouchal jsem to), každopádně je tu asi hodně dobře vidět že s tím výrazem v obličeji se fakt dá něco dělat. Tady těch výrazů v průběhu pár sekund vystřídala nespočet a vypadá hodně dobře. https://www.youtube.com/watch?… — kdyby se zas nějak odkaz rozhodil tak na youtube zadejte — Hollyoaks Anna Schaffer Interview – BAFTA Games Awards 2013

2.2.2020 | 16:28:47
naviivan

Nemohla by paní Lauriel v druhej sérii vynechať smutno – smiešnu postavu Geralta ? Oveľa viac by sa hodila silná , metoo postava transgender bojovníčky , samozrejme afro – amerického naturelu . Nebolo by od veci upozadiť aj trápneho Marigolda ?

#24 Svjatogor
2.2.2020 | 16:30:05
Svjatogor

#23 naviivan: Takový ten pocit, kdy horko těžko přesvědčuješ, že seriálový Marigold není Džastýn Bíbr a jeho hudba není ukníkaný house popík na ránu do rypáku a… ale potom ti do této snahy hodí vidle tvoji oblíbení skladi z Pobaltí. Dal bych veselýho smajlíka, ale nemohu. :-(

https://www.youtube.com/watch?…

#30 desaix
2.2.2020 | 18:00:08
Svjatogor

Jo a tohle jsou moje brokilonské dryády:

https://www.youtube.com/watch?…

#26 HellTsuku
2.2.2020 | 18:07:10
HellTsuku

#25 Svjatogor: Tobě se jak nelíbili Brooklynské dryády?

#27 Svjatogor
2.2.2020 | 18:58:34
Svjatogor

#26 HellTsuku: Jak? Moc, seriálové dryády jsou jeden veliký eklhaft, který se sem zatoulal z Wakandy. :-\

#28 HellTsuku
2.2.2020 | 19:26:03
HellTsuku

#27 Svjatogor: Tak to máme stejné no, já mám problém i s Fringillou, kterou mám v celku rád.

#34 Cahir
2.2.2020 | 19:33:45
Hzjena

Všechny čarodějky v knize byly mladé, překrásné (snad až na ,,šedou Nilfgaardskou myš,, Fringillu) a nádherně oblékané, tak to chtěly. Čarodějové na druhou stranu chtěli vypadat straší a učenější. To jak vypadají v seriálu…to jsou zrůdy (a to bych i přehlídnul barvu pleti). Fotka Triss s Yennefer v úvodu článku je obvzlášť nepovedená

2.2.2020 | 20:46:29
desaix

#24 Svjatogor: Pobaltský etno folk v modernom prevedení je pre mňa celkom neznámy, vďaka za tip.

#31 Svjatogor
2.2.2020 | 20:54:39
Svjatogor

#30 desaix: Pobaltí, exSSSR, Rumunsko, Bulharsko, exJugo. Poklad vedle pokladu a nelze šlápnout vedle.

#33 desaix
2.2.2020 | 21:39:30
naviivan

Zaklínači , boli vlastne mníšsky rád . Ja by som dal ako centrálnu melódiu pre seriál , upravený Gregoriánsky Chorál . najprv pomaly, v stredovekom rytme a potom rýchlejšie a tvrdšie . Momentálna zaklínačská melódia je ako minca , ktorá sa zakotúlala do priekopy , neupútala , nudila . Len si pripomenme aké fantastické melódie mal Pán Prsteňov … GoTh …Harry Potter Tento spôsob Zaklínača , je celkom vzato , nešťastný

#43 Svjatogor
2.2.2020 | 22:00:15
desaix

#31 Svjatogor: Áno slovanské prostredie má silný vzťah k ľudovej tvorbe. Kedysi som to tak nevnímal, ale dnes som za to rád. Je škoda, že sa s toho nič nedostalo do seriálu a tak najznámejšia skladba je americký popik. Pritom niektoré i moderné skladby ktoré čerpajú námet s predkresťanského obdobia majú zvláštne čaro, rozhodne to nie je niečo čo človek počuje bežne. Pred časom som na yt narazil na 14 ročnú rusku ktorá súťažila v ruskej obdobe X-factoru a jej hlasový prejav je, ako to povedať, no netradičný. Backstage, umelecký prejav, netradičný hlas a staroslovanska rituálna svadobná pieseň ako základ pre moderné spracovanie. https://youtu.be/35Dwo4QVLqs

#40 Svjatogor
3.2.2020 | 8:31:49
Cahir

Si trdlo. Proč problém? Zase nějaký rasista naráží na to, že má někdo jinou barvu pleti, přitom to nijak neovlivňuje jak zahraje roli. Přitom je oficiálně dané, že v Zaklínači jsou lidé různé rasy.#28 HellTsuku:

#35 Martan73
3.2.2020 | 8:32:52
Martan73

#34 Cahir: Ale jdi, ty brepto. Prostě to, co dělá Zaklínače tím , čím v knihách je, tak osekali na minimum a udělali z toho americkej popkulturní mišmaš. Tak to je a nedá se to nijak sluníčkářsky okecat.

#36 HellTsuku #46 Cahir
3.2.2020 | 8:47:25
HellTsuku

#35 Martan73: Ale dá, tihle lidi to rádi okecávají připadají si pak míň jako rasisti, i když jsou to ti největši rasisti z nás všech.

3.2.2020 | 9:28:37
desaix

Ako sa vyrábajú rasisti. https://youtu.be/zFIfYQIvWfM

#39 Violet
3.2.2020 | 9:35:17
B.Jaga

#20 Snowleopard: Já zas pochybuji, že v tom případě by Anna Shaffer vzala takový štěk.

3.2.2020 | 11:15:46
Violet

#37 desaix: Jo, jen samé Dezinformace. Sestříhají si to taky jak chtějí. Ale to už je vrchol drzosti, se ho na to ptát, když má vedle sebe černocha :D A ten jí to řekl ještě dost slušně:)

#41 Svjatogor #45 desaix
3.2.2020 | 11:42:55
Svjatogor

#33 desaix: Yennefer? :-D

#45 desaix
3.2.2020 | 12:00:42
Svjatogor

#39 Violet: Černý týpek je mladý Jesse Lee Peterson a nebo se mu hodně podobá. ;-)

#42 Violet #45 desaix
3.2.2020 | 12:10:09
Violet

#41 Svjatogor: Je to on;) a co to s tím má? :D že reportérka narazila hodně blbě?:D Je to drzost, děje se to normálně i dnes, snad ještě víc. Lidi moc rádi nálepkují, ani toho druhýho neznají, ale domyslí si kolikrát úplný blbosti na základě pár vět, nebo něčeho co „nějak vypadá“ Ale media jsou hnus, člověk si musí uvědomit, že si to sestřuhnou jak se jim to hodí a všechno zdramatizují a když jde skutečně o něco tak o tom ani pomalu neslysíš, jako o Austrálii. Věnují se tomu chvíli, dokud to lidi žerou, ale lidi mají rádi skandál že, tak je média krmí vším možným. To stejný Koronavirus, uteklo jim to z laborky a tutlají to, od začátku to tutlají a chtěli to zamést pod koberec a sluníčkáři všude říkají, že o nic nejde, jasně o nic nejde, jen pár mrtvol navíc, o co jde, není to horší jak chřipka, prostě umře jen pár lidi ještě, tak cajk. Média jsou hnus.

#44 Svjatogor
3.2.2020 | 12:21:31
Svjatogor

#32 naviivan: Dies Irae? Proč by ne, jenže bys musel hodně vygradovat rytmiku takové skladby. Zaklínači přece nejsou kontemplativní stoici, ale cool válečnici. :-)

3.2.2020 | 12:23:38
Svjatogor

#42 Violet: Pro zájemce jsem hodil na plac zajímavé jméno. Ne každý ho zná.

3.2.2020 | 12:25:07
desaix

#40 Svjatogor: No ja som si síce Yennefer predstavoval inak, ale prečo nie.

#41 Svjatogor: Áno je to pravdepodobne rev.J.L.Peterson. Veľmi múdry pán a našťastie nie jediný konzervatívne zmýšľajúci černoch.

#39 Violet: Bohužiaľ médiá už dávno nepracujú s faktami, ale s emóciami. Profesionálnych neutrálnych novinárov je ako šafranu. Dnes viac ako kedykoľvek platí „koho chlieb ješ, toho pieseň spievaš“.

#48 Svjatogor
3.2.2020 | 12:53:00
Cahir

#35 Martan73: Vždyť to potvrdil sám autor knihy, že to tak je. Dost se tomu věnovali. Takže se nic okecávat nemusí, je to fakt.

3.2.2020 | 14:52:32
B.Jaga

Triss můžou ve druhé sérii trochu srovnat do podoby. Jestli si pamatuju, tvrdila Geraltovi po bitv+ě u Soddenu, že tam přišla o vlasy a už nikdy nebude nosti šaty s výstřihem. A když jí ještě režisér předepíše normální mimiku, může to být příjemný pohled.

3.2.2020 | 15:20:18
Svjatogor

#45 desaix: Rusyňu jsem si pustil ještě jednou a pořádně náhlas (5.1) a můžu říci, že TOHLE byl Zaklínač. :-O Trošku mi připomíná našu Radůzu. 10/10, její zpěv je jako tekutý kov.

#49 desaix
3.2.2020 | 16:02:25
desaix

#48 Svjatogor: Presne :) Čím som tu skladbu viac počúval, tým viac sa mi páčila. Dianin špecifický hlasový prejav robí s tejto skladby naozaj netradičný zážitok. A to má tu devuška 14 rokov.

#50 Svjatogor #51 Svjatogor
3.2.2020 | 16:21:01
Svjatogor

#49 desaix: Derniere Danse, s jiným textem já slyším bruxu (povídka Zrnko pravdy), jenž láká mladé muže posledního láskyplného karmínového objetí: Pojď blíž, blíž, blíž… a kous do krku. ;-)

#52 desaix #53 desaix
3.2.2020 | 16:31:28
Svjatogor

#49 desaix: Ke zpěvu, tohle je černošský soul říznutý s J. Bondem, takže gou on golden áj, Tina Turner. :-D

3.2.2020 | 16:37:17
desaix

#50 Svjatogor: V komentároch ľudia píšu, že je hlas znie ako by bola posadnutá zlým duchom :) Existuje množstvo spevákov, mužov, ktorých hlas je vyššie položený a znie ženský , alebo dokážu spievať falzetom. Ale Dianin hlas znie v určitých pasážach ako by spieval muž a naviac je akoby jemne zastrený, preto jej spev vyznieva trošku zvláštne. Najviac sa dá jej hlas pripodobniť asi k Cher.

#55 Svjatogor
3.2.2020 | 17:46:20
desaix

#50 Svjatogor: Ja som si spev bruxy vždy predstavoval ako Diva dance(záverečná časť) z Piateho elementu :)

#54 Svjatogor
3.2.2020 | 17:52:25
Svjatogor

#53 desaix: Ten jekot? Jako pubertáka měl bral, teď na mě působí strašně asexuálně. xD

3.2.2020 | 17:59:48
Svjatogor

#52 desaix: To bude tím, že se snaží zpívat černošsky, altově. Mám vyposloucháno, že Anglosas jako Negro neumí nic odzpívat, ale Slovani, Kavkazani a Altajci ano.

3.2.2020 | 18:06:09
AzurovyAzure77

Proč tam byla tak málo? To je vtip? Triss neměla být v první sérii vůbec, možná tak s výjimkou bitvy o Soddenský pahorek. Protože ne, nebyla v první knize ještě rádkyní Foltesta – to byla Keira Metz. Triss byla v první knize ještě spíš velký kido takže jde o další velký přešlap scénáristky která si buďto knihy vůbec nepřečetla nebo na ně úmyslně kašle. Ohledně blackwashingu se snad ani už nemusím vyjadřovat, jen další ze spousty katastrof která dala vzniknout Wakandským „dryádám“ a podobně. Pro všechny ty chytráky, zejména pana Cahira, co tu blahosklonně rozhlašují, že svět Zaklínače nerozlišuje rasy, mám osvícenou informaci: celý ten svět je založený na principu rasismu a nenávisti. Lidi nenávidí nelidi, ti zase lidi, všichni se po staletí masakrují kvůli tvaru ucha a teď mám věřit, že jim nevadí že vedle nich žijí černoši, i když to vadilo i lidem v našem kultivovaném světě před padesáti lety? Vždyť opovrhují i třeba kastou zaklínačů, kteří se vizážově neliší. Osekaný děj už je jen poslední hřebíček do rakve. A pokud jde o Triss, prosím do S2 přeobsadit, aby aspoň nevypadala na 50 let. Díky

#57 Cahir #59 Sengir
4.2.2020 | 12:29:30
Cahir

#56 AzurovyAzure77: Scénáristka a samotný autor knihy toto téma řešili a ano, je to v tom světě normální, že tam jsou černoši. Rasismus je tam brát ve vztahu lidi/nelidi (protože je zcela běžné, že je i černý elf). Takže nemáš pravdu. Sečteno podtrženo, řeší tam jiné rozdíly. Takže neprzni Sapkowského dílo, tím že hlásáš, že víš historii toho světa lépe jak on. Jinak máš pravdu, Triss v první sérii být skoro vůbec neměla.

#58 Svjatogor
4.2.2020 | 12:57:08
Svjatogor

#57 Cahir: Cahire, ty jsi nečetl knížky. Přiznej se jako chlap. Pokud by jsi je opravdu četl, nezapoměl bys na začátek Krve elfů. Marigold měl svoje vystoupení před davem lidí / nelidí. Já jsem si nevšiml družné pospolitosti: černí – bílí, spojme síly nebo třídní / kastovní prostupnosti. Vyjma malých bezelstných dětí.

#59 Sengir #60 Cahir
4.2.2020 | 16:48:57
Sengir

#58 Svjatogor: Tak Sapkowski za dolary odkýve komukoliv cokoliv :)

#56 AzurovyAzure77: Tak ono to nebylo jen pro tvar ucha :) Spíš bych to přirovnal ke kolonizaci a vybíjení původních obyvatel a přivlastňování si jejich půdy a statků. S tím se ti původní nesmířili, bránili se, a pak už obě strany páchali takové věci, že v právu nebyl ani jeden. V tomhle je ten Sapkowského svět třeba narozdíl od Středozemě více uvěřitelný, že to není rozdělené na „hodné elfy“ a „zlé lidi“, ale hodní i dobří jsou na obou stranách.

5.2.2020 | 2:37:09
Cahir

#58 Svjatogor: Četl, ne všechny (to přiznávám), ale četl. Scénáristka k Zaklínači (podpořeno po diskuzi se Sapkowskim): „V knihách je navíc jen pár zmínek o barvě kůže. Sám Andrzej mi řekl, že záměrně nezmínil mnoho detailů o barvě pleti. Čtenáři si většinou domýšlejí (pokud nejsou nijak jinak upozorněni), že všechny postavy mají stejnou barvu jako oni. Což znamená, že podle tohoto předsudku jsou všichni ve světě Zaklínače jedné barvy pleti, a proto je vše zaměřeno na druhy. Protože se ale nacházíme v roce 2020 a svět kolem nás je opravdu velký a rozmanitý, tak jsme pro seriál zvolili jiný závěr. A to, že lidé prostě neberou zřetel na barvu kůže – ne protože by byli všichni stejní, ale protože větší rozdíly jsou mezi druhy. Pokud byste šli na místní trh a viděli tam někoho s rohy nebo ocasem, opravdu si myslíte, že byste se zabývali tím, kolik melaninu má ve své kůži?“

Takže se to opravdu neřeší a v tomto světě Zaklínače to je přirozené.

#61 desaix
5.2.2020 | 7:10:23
desaix

#60 Cahir: Rovnaká taktiku použila táto progresívna marxistická banda u J.K.Rowlingovej, ktorá si zrazu spomenula, že si Hermionu vždy pri písaní predstavovala ako černošku. Postavia autora pred voľbu keď jeho vyjadrenie z neho môže urobiť rasistu. Samozrejme, že autor nechce riskovať stratu záujmu čitateľov a hnev fanatikov z rádov SJW ktorí dokážu spisovateľa úplne zničiť. Sapkowský si uvedomuje o aké prachy by mohol prísť, takže im odkýve i ružových elfov. Škoda že som nenašiel článok kde sa ho pýtali, čo čaká od 2 série a Sapko na to odpovedal niečo v zmysle, že v jeho veku sa už naučil, že väčšina vecí skončí na hovno.

#62 Cahir
5.2.2020 | 9:46:21
Cahir

#61 desaix: To co ale říkáš, jsou jen domněnky. To co se oficiálně řeklo jsem psal výše. Navíc jeho údajné tvrzení, že něco končí nahovno asi nebude moc jeho případ (viz. úspěch her – a to tomu určitě nevěřil).

#63 desaix
5.2.2020 | 11:20:50
desaix

#62 Cahir: Áno sú to domnienky, ale vychádzajúce z reality toho čo sa vo filmovom priemysle deje.

5.2.2020 | 12:23:53
nimbus212

To Cahir (na mobilu mi nevím proč nejde přímo reagovat na komentář):

29.2.2020 | 8:51:03
nimbus212

To Cahir (na mobilu mi nevím proč nejde přímo reagovat na komentář): Prdlačky domněnky. Sapkowski je vyhlášenej pro svůj hon za penězma :D Kdyby po něm chtěli odsouhlasit transgender Yennefer nebo Cahira, který se necítí ani jako muž ani jako žena, s radostí jim to odkývá a pak jen natáhne ruku a čeká na bakšiš :D Sapkowski skvěle píše, sérii Zaklínače jsem přečetl snad 10×, ale nedělám si o něm ani o tomhle “různorodém světě” (jak píšeš) žádné iluze.

29.2.2020 | 8:54:59
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama