Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Na seriálu Zaklínač prý pracují lidé, kteří nemají rádi knižní předlohu, a dokonce si z ní i utahují

Na seriálu Zaklínač prý pracují lidé, kteří nemají rádi knižní předlohu, a dokonce si z ní i utahují

Pokud jste někdy tvrdili to, že scenáristé seriálu Zaklínač musejí nesnášet jeho knižní předlohu, když jsou schopni v seriálu vytvářet takové změny, pak jste měli pravdu. Prý na seriálu pracují takoví lidé.

5 47
28.10.2022

Už od svého vzniku se seriál Zaklínač potýká s poměrně výraznou kritikou. Ve zkratce se některým divákům nelíbí to, jak moc je seriál odlišný od toho, co se děje v jeho knižní předloze. Ještě nedávno jsme neznali pravý důvod těchto výrazných změn, ale nyní to pravděpodobně bylo odhaleno. Na seriálu prý pracují scenáristé, kteří knižní předlohu vyloženě nesnáší.

Tuto informaci pochopitelně neprozradil nikdo ze stávajícího týmu, ale jeden jeho bývalý člen. Beau DeMayo je bývalým scenáristou seriálu, který se podílel na psaní prvních dvou řad a anime filmu The Witcher: Nightmare of the Wolf, a právě ten odhalil tuto šokující informaci. DeMayo aktuálně pracuje na seriálu X-Men ’97, tudíž se už nepodílí na Zaklínači.

Scenárista se konkrétně zmínil o tom, že když se hledali lidé, kteří měli pracovat na seriálu X-Men ’97, jedním z požadavků bylo to, aby byl uchazeč fanouškem X-Menů. Tento seriál následně porovnal se Zaklínačem, u kterého se zmínil o tom, že někteří scenáristé (nezmínil se o nikom konkrétním) nebyli fanoušky Zaklínače. Tito lidé navíc dávali jasně najevo, že nemají rádi jeho knižní předlohu ani hry (a z obou si navíc utahovali).

(Pokud by scenáristé měli rádi knižní předlohu, pak by nikdy nezabili Eskela. Foto: Netflix)

Beau DeMayo prohlásil, že něco takového se prostě nedělá: „Když někdo takto přistupuje k nějakému projektu, člověku to nedělá dobře a neprospívá to morálce. Fandovství je něco, díky čemu ty dlouhé noci strávené prací za něco stojí. Člověk musí respektovat předlohu, aby mohl pokračovat v jejím odkazu.“

DeMayo je sice odvážný, že něco takového prohlásil, ale nemůžeme tvrdit, že nás jeho slova překvapují. Pokud na seriálu skutečně pracují takovýto lidé, nedivíme se tomu, že si scenárista začal hledat angažmá někde jinde. Nyní pracuje na seriálu X-Men ’97 a my se moc těšíme na to, jaká další mutantí dobrodružství nám představí.

K tomuto tématu zmiňme ještě dřívější prohlášení tvůrkyně Lauren Hissrich z roku 2020, kdy mluvila o scenáristech seriálu: „Když člověk adaptuje nějakou předlohu, mají na ní pracovat scenáristé, kteří mají ke světu předlohy nejblíže? Ano i ne. Když totiž adaptujete něčí předlohu, všichni si ji musí nejdříve přečíst a ocenit ji (nebo si ji užít). Já však nehledala žádné Sapkowského studenty.“

Zdroj článku: Redanian Intelligence

Diskuze /42

Zilwicky

„prý“? :D
Niekde som ešte počul ze ked Cavill povie na place niečo v štýle „ale v knihách to bolo takto a takto“ tak sa mu ostatný posmievajú. Hovoril to samozrejme s humorom ale pochybujem že to aj tak bere.
Čakal som kedy sa tu tento článok objaví.. ďakujem :)

#2 Xavik #19 Lucille33
28.10.2022 | 18:43:19
Xavik

#1 Zilwicky: Tak to „prý“ jsem tam dal proto, že to prostě není jisté, ale sám tomu věřím. :) A ano, s tím Cavillem máš pravdu, to jsem slyšel už taky.

#3 Zilwicky
admin
28.10.2022 | 19:02:12
Zilwicky

#2 Xavik: Chápem ;) oficiálne to nebude samozrejme nikdy

28.10.2022 | 19:05:27
4391

Tak si nemůžu pomoct, ale ono to vlastně i docela vystihuje pohled fans, kteří se tady na Edně v diskuzích Netflix adaptace vždy vehementně zastávali. Celkem často to byli lidé s přístupem „knihy nepovažuju za nic extra“. A tak tu holt máme seriálovou adaptaci od hejtrů předlohy posvěcenou pozitivním hodnocením od „fanoušků“. Prostě správnej paskvil :)

#31 pidalin
28.10.2022 | 20:57:43
Qazy

Musí všechno, co se slovo od slova nedrží své knižní, herní nebo jiné předlohy, být paskvil? Nebyla by to zvláště pro fanoušky nuda, když by přesně věděli, co se v které scéně stane, co kdo řekne nebo udělá?

Když někdo čte knihu, vytvoří si v mysli určitý obraz toho, co čte. Když pak vidí „obrazovou“ verzi, asi málokdy se bude shodovat s jeho představou. Zajímavé by mohlo být porovnání názorů a představ těch, co četli knihy a pak viděli seriál s těmi, kteří napřed viděli seriál a teprve pak četli knihy nebo hráli hry. Třeba si říkají, že v hrách vypadá ten Cavill nějak divně. :)

#7 desaix #39 stopkins
28.10.2022 | 21:58:10
MartinP79

Spíš s ukázka fandom ubohosti ? Prostě xybž nesmí zemřít…

28.10.2022 | 22:23:24
desaix

#5 Qazy: Nikdy nepochopím argument, že ak je filmové spracovanie odlišné od knižnej predlohy, tak je to lepšie inak by to bola nuda. Som presvedčený, že väčšina ľudí ktorí tento argument používajú o knižnú predlohu ani nezavadili. Možno to niekoho prekvapí, ale existujú ľudia ktorí čítajú knihy viackrát, alebo nejaký film si pozrú kľudne 10× i keď ho poznajú pomaly naspamäť. Naviac to, že sa nejaká kniha stala bestsellerom malo svoj dôvod, dobrý dej a zaujímavé charaktery . Tvorca ktorý mení niečo z ústredného deja, vždy riskuje, že príbeh pokazí.

28.10.2022 | 22:35:26
garvon

Mne nevadi ze se to lisi od knih. Kdo chce knihy, at si precte knihy. Tohle je serialova adaptace, ktera by mela byt prizpusobena jinemu mediu a urcite jeji autor ma pravo si tam delat upravy. Mne vadi, ze je to podprumerny az spatny serial.

28.10.2022 | 22:36:33
xube

Nič šokujúce… tento seriál vychvaľujú jedine ľudia, čo predlohu nečítali alebo pochopili úplne odlišne ako väčšina fanúšikov.

28.10.2022 | 23:30:25
Faustus

nikdo netvrdi ze se serial nemuze lisit od knihy ale ted otazku .. dokazete si predstavit jacksnova pána prstenů že by tam zabil smíška s pipinem? Vzdyt on se taky nedrží 100% knih a je to jeden z nejlepsich filmu který kdy byl natočen. to dokazuje treba i to ze vyhral vsechny oskary kde byl nominovan, to zadnej film nikdy nedal a asi už nedá. A presně o tom je tady řeč. Nikdo nechce aby zaklinač byl presne podle knižky ale zapit Eskela uz je prostě moc.

29.10.2022 | 1:52:44
4391

@Qazy Všechno určitě ne, proč? Řeč je o Netflix Witcherovi .

29.10.2022 | 7:04:28
Basim

Zase umře někdo kdo umřít nemá tentokrát zabijou Vesemira. Čekejte že třetí řada bude ještě horší! Geralt v sedmé sérii také umře jinak. také mi řekněte co si to dovolují potvrdit i sedmou sérii! Když to úmyslně kazí seriál. Prej Ciri vyzabíjela skoro všechny zaklínače ani bych se nedivil kdyby se proměnila v démonku a zabila Vesemira.

29.10.2022 | 7:31:59
Carlos Matos

Chudák Cavill, pracovat s bandou neschopných neprofesionálních dementů :( (a to jsem řekl ještě slušně).

29.10.2022 | 7:39:28
Avari

Stačilo ty paskvily vidět a bylo jasno. Druhou sérii už jsem nedal. Bohužel stejná sebranka se stejným myšlením dělá u Amazonu i na Středozemi. Rings of power a Zaklínač mají mnoho podobného.

#15 desaix
29.10.2022 | 8:52:58
desaix

#14 Avari: Presne tak. Videl som video kde autor hovorí, že rovnaký problém majú aj ďalšie fantasy seriáli, uviedol napríklad Wheel of time, akurát u Witchera to niekto povedal nahlas.

29.10.2022 | 9:02:42
Leeroy

Prečítal som si knihy až po druhej sérii a potom som ich otočil znovu. Popravde mi prvá séria stále príde dobrá. Rozflákaná timeline, ale väčšina udalostí aspoň ako tak korešpondovala plus niektoré veci (bitka o Sodden, Cintru, Yenneferina backstory) boli viac rozvinuté a to kvitujem. S druhou sériou je to tažšie, tam už to s predlohou má spoločné len veľmi málo. Nemám problém, keď si filmová/seriálová adaptácia upraví pár vecí, ani Jackson nebol úplne verný predlohe. Ale spraviť si z predlohy trhací kalendár, ako to spravili v druhej sérii Witchera je trochu tuhá káva aj na mňa. Chápem, že nie všetci, čo na tom robia musia byť fanúšikovia, ako Cavill…prečo ale na tom robí niekto, kto predlohu vyslovene neznáša, tomu fakt nerozumiem. Tretiu sériu pozriem lebo Cavill a lebo som zvedavý, ako spravia Thanned. Ak ale poserú aj to…

#17 Zilwicky #18 Be'lakor #34 Basim
29.10.2022 | 9:23:33
Zilwicky

#16 Leeroy: Ono by ani tak nevadilo že tam niektorí nie sú fanúšikovia predlohy, pokiaľ sú to profesionáli. Lenže teraz sa tvorcovia vyberajú podľa toho aké majú politické presvedčenie a podla kontaktov a podobne..

29.10.2022 | 9:45:26
Be'lakor

#16 Leeroy: První série mi taky přišla celkem dobrá ale co mě na Zaklínači od Netflixu štve. Je nekonzistentní budování děje,postav a zákonů světa zaklínače jako takového, takže jak chtějí vytvořit celou sérii, když už teď mají s tímto problém, protože pokud se nemýlím díky událostem ve druhé sérii, půlka postav je buď hledaná celou provincií nebo jsou nepřátelé konkláve, takže jak se dostanou na Thanned aby to aspoň trochu dávalo smysl je mi záhadou.

29.10.2022 | 10:42:13
Lucille33

#1 Zilwicky: Tak asi zato už nechce byť v tom seriáli lebo nechce byť medzi koko*mi

29.10.2022 | 11:45:47
PecaCZE

I když to nikdo nepotvrdí a kdokoliv může říct, že si to jen vymýšlí, tak se tomu dá dost snadno věřit. Pěkná sračka, dívat se dalo asi jen na první tři epizody první řady. Cavill tohle nemá zapotřebí, předlohu a hru má údajně rád, může rozvázat jakoukoliv smlouvu a pá pá.

#21 Be'lakor #22 desaix
29.10.2022 | 12:03:15
Be'lakor

#20 PecaCZE: Nic proti Henry Cavillovi ale za každou epizodu třetí série má brát pomalu trojnásobek toho co bral ve druhé, takže otázka je chce se mu vůbec odejít :)

29.10.2022 | 14:23:17
desaix

#20 PecaCZE: Preto i tu na Edne je ako najlepšia epizóda práve tá prvá s01e01, kde scénar napísal ešte (ak sa nemýlim) Tomek Bagiński . Ktorý ešte na začiatku seriál opustil. Scénar prvej epizódy potom Lauren Schmidt „upravila“ , ale asi nedostatočne, pretože je to stále najlepšia časť seriálu.

29.10.2022 | 14:55:17
Ramt

Nepsalo se kdysi náhodou, že jeden z specialistů / poradců na dílo Tolkiena z přípravy seriálu radši odstoupil? Tohle je v podstatě stejná věc, kdy si zelenáči myslí, že zrovna oni to napíší mnohem líp než autor. Stejně brutálně zničili Kolo času. Tam taky nezůstal kámen na kameni.

#24 Zilwicky
29.10.2022 | 18:26:32
Zilwicky

#23 Ramt: Ak myslis toho koho myslim ja (meno neviem :D ) tak toho dokonca vyhodili

29.10.2022 | 18:46:35
Ramt

Jo, už jsem to dohledal – Tom Shippey se jmenuje. Je vidět, jak přistupují k fanouškům.

29.10.2022 | 19:26:53
Wertell

Nevím jestli je to definitivní ale cavill právě skončil s tímhle seriálem

#27 Be'lakor
29.10.2022 | 21:09:48
Be'lakor

#26 Wertell: A má ho asi nahradit Liam Hemsworth.

29.10.2022 | 21:23:06
fabec

No a ten jediný, co jí má rád, tak ze seriálu radši odešel :)

29.10.2022 | 21:26:51
Lolamoon

Tak už sa na to vykašľal Cavill. A dobre spravil.

29.10.2022 | 21:41:14
HighElf

Tak to se nedivím, že Henry odešel, musíme se spojit a dát jim to sežrat… Ještě sehnat číslo na Sapkowskeho a prosit na kolenou, ať jim nějak sebere práva, klidně uděláme i nějaké sbírky… :D

#35 Lucille33
29.10.2022 | 23:32:30
pidalin

#4 4391: Ono tady nejde o to jestli se to drží nebo nedrží knih, třeba u Rings of Power mě to celkem netrápí a celkem mě ten seriál i baví, ale některý rozhodnutí v tom Zaklínači jsou tak dementní že prostě když už teda oproti knihám něco měněj, tak ať je to nějakej příběj na úrovni a ne totální magorárna. Ten seriál jsem nijak přehnaně nehejtoval, ale u některejch rozhodnutí jsem si taky musel řikat proč proboha, chvílema to vypadalo že něco změnili fakt schválně jako trolling na fanoušky knih a to by se prostě dělat nemělo, to je hnusný toxic chování kterym se netflix neustále ohání ale sám je toxic.

29.10.2022 | 23:40:11
TrepyTN14

Tak může jít hrát Aegona Dobyvatele, let's go. :)

#36 Lucille33
29.10.2022 | 23:40:46
Svjatogor

Koukl jsem na Twitter a… COŽE??? :-O :-O :-O :-O

29.10.2022 | 23:52:20
Basim

#16 Leeroy: To že Ciri vyzabíjí všechny zaklínače skoro a ten nesmysl s babou Vangou a monolitama to zničili celou kostru příběhu. Ale ještě tu máme CD projekt red který jsou zaklínači a jeho světu věrný. Se těším na toho zaklínače s tím medailonem rysa to má být další trilogie a potom má být s geraltem ještě jedna trilogie to co bylo předtím takže by mohli dát do hromady osm knih do třech dílů to se vejde. Tyhle dva projekty totiž potvrdili a ještě má být Zaklínač 1 Remake. Jinak na druhou sérii jsem nadával nejvíc i ten Marigold byl špatný prostě neuměl hrát a v seriálu knightfall to bylo vidět.

#37 Lucille33
30.10.2022 | 7:04:47
Lucille33

#30 HighElf: Nie nak odídu aj tie dve ženy a potom budu na kolenách

30.10.2022 | 10:43:25
Lucille33

#32 TrepyTN14: Ano ale bude hrať bud Starka alebo bude Targaryen a bude vyšší než Aemond lol

30.10.2022 | 10:44:40
Lucille33

#34 Basim: Su to kokoti , pusť si pesničku pacify her

30.10.2022 | 10:45:53
McLovin

Ten kdo psal tento článek asi nejspíše knižní předlohu nezná vůbec. Pokud si dobře pamatuji tak Eskel v knižní předloze mnoho prostoru nedostal. Spíše fandům hry se dostal pod kůži víc. Reaguji tak na sdělení pod fotkou: „Pokud by scenáristé měli rádi knižní předlohu, pak by nikdy nezabili Eskela“. Asi tak nebo mě opravte pokud se pletu…

#41 Einar Einarson
30.10.2022 | 11:13:20
stopkins

#5 Qazy: Samozřejmě že to nemusí dopadnout jako paskvil. Úprava pro jiné médium je občas také potřeba. Dokonce i ve druhé sérii jsou momenty které byly zvládnuty dobře. Například odhalení že Emhyr je Dunny(Ježek) se v knížkách objeví až ke konci, nicméně v seriálu by to moc nefungovalo. Bohužel je takových opravdu málo a daleko očividnější jsou tedy masivní změny v příběhu, které spoustu fanoušků vytáčí. Nejsem zdaleka sám komu se nelíbilo co seriál provedl s Vilgefortzem. Jen velmi těžce se přijímá, že toho ikonického záporáka co v knížkách zmlátil Geralta holí, v seriálu bez větších problémů porazí Cahir a to přestože má k dispozici meč. Nicméně to byl asi největší problém ohledně první série a zbytek jsem hodnotil veskrze pozitivně. Co seriálu ubližuje dle mého nejvíce je srovnání s hrami. Na nich je totiž vidět jak to vypadá, když mají tvůrci respekt k původnímu materiálu. Některé věci byly také upraveny pro dané médium, ovšem podstatně lépe a věci nově vytvořené daleko lépe sedí do Sapkowskiho světa. Kupříkladu Triss která v hrách dostala oproti knížkám daleko větší množství prostoru se skrz jednotlivé díly dostalo dostatečného vývoje, aby ve třetím dílu po zrušení přání od djinna bylo skutečně validní volbou rozhodovat se zda Geralt skončí s ní nebo s Yeneffer. Pro upřesnění dodám že první díl hry jsem hrál v době jejího vydání a cca měsíc po dočtení knížek (i tak jsem byl nadšený). Dokonce i anime film byl přijatý fanoušky daleko lépe než druhá série. Znovu z něj i přes některé změny a přizpůsobení médiu byl cítit respekt pro knížky (ano jedná se o nepříliš popsaný časový úsek ale pár změn bylo). Závěrem bych dodal že i v případě že se jedná pouze o adaptaci na motivy původního díla, je potřeba aby zůstala alespoň stejná atmosféra. V případě že se věci změní více a nezachová se ani ta atmosféra, se pak totiž začne nabízet otázka proč vlastně nenapsali tvůrci příběh zcela vlastní který by neměl společný ani název. Ve většině případů je bohužel stejná odpověď… Známé jméno přináší větší zisky.

31.10.2022 | 15:36:48
newman

Hm Lambo i Porsche jsou 2 různé verze sporťáků, jedni budou tvrdit, že Lambo je moc hranaté a nevzhledné, jiní, že Porsche moc oblé a pro baby.. Oba můžou mít vlastně pravdu, ale faktem je, že oba 2 vozy jsou řemeslné skvělé zpracována a kvalitní auta.. Problém Witchera je, že se porovnává zigulik s Porsche a „fanoušci odborníci“ tvrdí se, že jsou to porovnavatelna auta :D to samé platí pro rings of power a trilogii.. Ne nejsou :D

1.11.2022 | 8:40:08
Einar Einarson

#38 McLovin: ne, nepleteš se. Eskel se v knihách (oproti hrám) vyskytoval minimálně.

7.11.2022 | 7:41:03
SophieFox

Podle toho to taky vypadá. Ten seriál je čím dál větší trash

5.12.2022 | 13:26:46
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama