Zaklínač (The Witcher)
83/100 - 370×

Zaklínač(The Witcher)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Krvavý původ zaklínačů zná svou první herečku

Krvavý původ zaklínačů zná svou první herečku

Novinka The Witcher: Blood Origin se sice ještě připravuje, ale my už nyní víme, kdo se ujme jedné z hlavních rolí. Bude to herečka Jodie Turner-Smith.

10 30
26.1.2021

Zatímco tvůrci aktuálně dokončují natáčení druhé řady Zaklínače, tak se druhý štáb připravuje na natáčení spin-offu The Witcher: Blood Origin, který se zaměří na krvavý původ zaklínačů. Co se týče castingu, prozatím se pouze spekulovalo nad tím, že chce Netflix nabídnout hlavní roli havajskému rodákovi Jasonu Momoovi, nicméně v tomto ohledu jsme se stále nedočkali žádného posunu. Místo toho došlo k obsazení jedné ženské postavy.

Elfku Éile Lithe řečenou Skřivan si zahraje britská herečka jamajského původu Jodie Turner-Smith, která se v poslední době prosadila především díky seriálům The Last Ship, Nightflyers a Jett. V těchto projektech si zahrála velké role, a proto jde o zkušenou herečku.

Její postava je popisována jako elitní válečnice s hlasem bohyně, která opustila svůj klan a vzdala se svého postu královniny ochránkyně, aby následovala své srdce a stala se potulnou hudebnicí. Události na kontinentu ji však přimění vrátit se ke starým zvykům, protože se vydá na výpravu za pomstou a vykoupením.

Tvůrci neskrývali nadšení z jejího obsazení, herečka se prý do této role doslova narodila, proto doufejme, že postavu zahraje skutečně skvěle. Lze očekávat, že v dalších dnech a týdnech budou obsazeny i další ústřední postavy, a proto sledujte náš web, abyste o nic nepřišli.

Zdroj článku: Redanian Intelligence

Zdroj: Netflix

Diskuze /74

Zilwicky

Netflix nesklamal :/ Co viac dodat…

26.1.2021 | 19:05:20
FValek

Z rasového hlediska ok, z dějového se na Sever „opravdu hodí“ :D Ale už jsem se naučil být logicky barvoslepý a jsem rád, že je obsazení v rovnováze. :) Snad je to skutečně talentem a nejen barvou, protože to by byl zase rasismus naruby a no nebudu se do toho nějak zaplétat… :D

26.1.2021 | 19:27:07
Svjatogor

Sean Bean umí zahrát hrdinskou smrt a Jodie Turner-Smith už umí zahrát stětí mečem. ;-)

26.1.2021 | 19:30:16
the Grand Inquisitor

Pokud by obsazovali podle knih a her, tak tahle by si zahrála buďto Zerikánku nebo sukubu. Jsem vážně už znechucen przněním tohoto díla a když ne Slovanské, tak Evropské kultury.

#12 FallenMaia
26.1.2021 | 19:38:02
4391

Inu, co naplat, kvóty jsou kvóty…

26.1.2021 | 19:40:07
Geek

No je to hrůza, voni si normálně dovolily obsadit černošku do postavy, kterou vymyslely, do doby o které není žádný hlubší lore, do světa, o kterým se Sapek ani nijak neobtěžoval extra psát. No chápete to???? KATASTROFA!!!!

#7 Svjatogor #9 4391
26.1.2021 | 19:41:31
Svjatogor

#6 Geek: Jinými slovy říkáš, že Sapkowski nedefinoval fyziognomii ras ve svém universu, ale raději zvolil cestu random loterie. Opravdu? ;-)

26.1.2021 | 19:46:37
Popey69

Jo to je typická evropanka… Ať se jdou vycpat…

26.1.2021 | 20:21:15
4391

#6 Geek: Holt ne všichni jsou nadšený z každýho černouška, co se kde objeví. Co naděláš.

#26 Geek
26.1.2021 | 20:22:38
desaix

Netflix samozrejme neprekvapil. Len mi je divné prečo odvolali bielych hercov ktorí už roky dabovali čierne postavy v kreslených seriáloch, alebo na farbe pokožky predsa len záleží? Mám v tom trošku chaos, tak poprosím nejakú progresívnu osobu (opatrne volím stredný rod) aby mi to vysvetlilo.

26.1.2021 | 20:28:26
Filadel

Upřímně…první věc, co mě napadla po přečtení titulku byla: „Prosím jen ať nehraje zaklínačku, prosím, ať to neposerou“ :D :D Jinak mě teda zaráží, co ve „středověkým Polsku“ dělá černoška, ale co…je to Hollywood…žádný překvapení…

#13 FallenMaia
26.1.2021 | 21:00:50
FallenMaia

#4 the Grand Inquisitor: A ako vieš že nebude hrať Zerrikánku?

#20 the Grand Inquisitor
26.1.2021 | 22:08:29
FallenMaia

#11 Filadel: Nieje to „stredoveké Polsko“, je to fantasy príbeh odohrávajúci sa vo fiktívnom svete.

#15 Svjatogor #17 Svjatogor
26.1.2021 | 22:09:57
Lex Luthor

Jak nečekané, ale Mamomu bych bral všemi deseti je to dobrý herec a znám ho ze spoustu seriálů a filmů kdyby ho získali byla by to dobrá zpráva, ale myslím, že herec aktuálně natáčí další sérii See takže šance jsou malé.

26.1.2021 | 22:36:16
Svjatogor

#13 FallenMaia: Je to fanstasy vzešlé z anglosaského, baltického a slovanského folkloru s globálním přesahem (Zerrikania). Předpokládám, že folklor černé Afriky je stejně bohatý a má obdobný tržní potenciál jako evropská fantastika, jaguáří Mezoamerika, sloní Bollywood nebo Princezna Monooke z Hoikaida. Ať si ve svém zahrají tu jejich fantasy a třeba to bude bomba. Já jim úspěch přeju.

To co dělají teď je: a) pokrytectví + b) krádež kulturního dědictví.

BTW: Tahle holka si zahraje i Annu Boleyn a to je (bílá) historie. Still OK? ;-)

#19 the Grand Inquisitor #24 desaix
26.1.2021 | 22:50:43
Moor8

Velebnosti chce se mi blejt…

26.1.2021 | 22:54:41
Svjatogor

#13 FallenMaia: Teď konstruktivně. Zamyslil jsem se (i svoje skaldovské slepé střevo probudil) a zapřemýšlel jsem, jak vysvětlit existenci černých elfů. Je to sice blbost, ale já jsem na ni pyšnej. :-D

26.1.2021 | 23:10:10
Harper66

Ta cerna huba, to je slovanka jak vysita! Netflix je fakt posahanej, jak je musi vsude nasilim cpat, jako by nestacili cerni rytiry v Zaklinaci. Jsem rad, ze ode me nemaji ani korunu.

27.1.2021 | 1:26:50
the Grand Inquisitor

#15 Svjatogor: souhlas

27.1.2021 | 8:11:28
the Grand Inquisitor

#12 FallenMaia: Jak to vím? Stačí číst článek: „Elfku Éile Lithe řečenou Skřivan si zahraje britská herečka jamajského původu Jodie Turner-Smith,“. „Opravdu elfka jak vyšitá“ (Nevím jestli se smát či plakat, ale z dlouhodobého hlediska spíše plakat.)

27.1.2021 | 8:16:03
AzurovyAzure77

Prequel zaklínače – ale bez zaklínače v hlavní roli. Ti jsou přece dávno z módy – koho přeci zajímá origin zabíjáků příšer, když může sledoval srdcervoucí příběh plný emocí v čele se silnou, nezávislou zpívající černou elfkou? Na druhou sérii se podívám už jen ze zvědavosti, jestli se jim podařilo něco zlepšit anebo je to stále stejné zoufalství. Tuto mizérii však nejspíš ani nezapnu.

27.1.2021 | 9:11:01
Zilwicky

Najviac ma na tom vždy pobaví ked si spomeniem ako sa tá producentka witchera dušovala ze sa budú co najviac držať kníh :D :D To bol dobrý fór teda (teda opravte ma ak sa mýlim, bolo to uz dost dávno)

#24 desaix
27.1.2021 | 9:39:12
Svjatogor

A ještě jedna věc. Nemám problém s přirozeným globalismem. Nemám problém s Nintendo a jejich SuperMariem a nevolám po demostracích proti stereotypizaci Italů. Naopak, chybí mi Jaczek, Heinz, Ivan a Dežo. To by byla DLC!!! :-D A nemám problém s anime jako Hellsing. Jednak jsou roztomile nablblá. A jednak z nich necítím vypočítavost a kvóty.

27.1.2021 | 10:21:06
desaix

#22 Zilwicky: Áno Lauren spomínala, že by bola škoda ak by sa zo seriálu špecifická slovanská atmosféra. Tiež som si naivne myslel, že to myslí vážne a pritom to bol klasický ojeb ako keď nejaký herec tvrdí, že bolo jeho snom hrať danú rolu, hoci je faktom, že prvýkrát o námete počul od svojho agenta. Proste Hollywood je jeden veľký fake, po slovensky ojeb.

#15 Svjatogor: Myslím, že už sme sa na túto tému bavili. Áno určite by sa dal natočiť fantasy seriál podľa afrických mýtov, ale to sa nestane z dvoch dôvodov. Poprvé by scenár musel napísať nejaký beloch. A po druhé amíci sú lenivý spracovať nejaký nový námet radšej natočia Artuša č.56 a Robina Hooda č.78 ako by mali riskovať s niečím novým.

27.1.2021 | 10:49:01
chateu

hnus

27.1.2021 | 16:00:27
Geek

#9 4391: Podmíněný rasistický reflex funguje

#28 4391 #29 desaix
27.1.2021 | 16:32:10
zabijakptak

Mně naopak ti černoši v televizi nevadí. Vlastně jsem pro aby ve filmech a seriálech i ve všech ostatních odvětvích mediální zábavy byli výhradně jen černoši. Černoši by tak poskytovali bílým zdroj zábavy jako tomu bylo ve dvacátých letech minulého století :)

27.1.2021 | 17:02:39
4391

#26 Geek: Díky bohu za to :)

27.1.2021 | 18:12:28
desaix

#26 Geek: Každá nová generácia sa vymedzuje voči hlavnému politickému prúdu, akurát tá dnešná je natoľko vygumovaná, že nadšene podporuje mainstream. Žiadne rebelanstvo ale onalepkonať každého kto vytŕča z davu.

#31 Zilwicky
27.1.2021 | 18:35:00
Thunderbird

odnož Zaklínače na Edně je něco jako mini Reddit. Tolik ignorantských incelů jsem na jednom místě už dlouho neviděla :D

lituju zdejší redaktory :)

#31 Zilwicky
27.1.2021 | 18:56:50
Zilwicky

#29 desaix: Výborne zhrnuté, 100% súhlasím.
#30 Thunderbird: Úprimne fakt neviem na ktorú skupinu teraz narážaš :) Ale v každej sa nájdu indivíduá ktoré sa nezmestia do kože a urážajú každého kto s nimi co i len trochu nesúhlasí.

#33 Thunderbird
27.1.2021 | 19:06:54
4391

S diskuzí o rasismu je to čímdál horší. Akorát nálepkování a řvaní „JSEŠ RASISTÁÁÁ!“ a tak podobně. Žádnej prostor pro diskuzi už není. Jakmile někdo řekne „nejsem rasista ale…“ tak už sám sebe zdiskreditoval, protože jeho názor není hodný poslouchání. Podle moderních měřítek se do kategorie rasista vejde v podstatě každej bílej. Není teda nakonec lepší prostě zatnout zuby, nesnažit se být za každou cenu ten nejlepší a říct, že rasista jsem? A i když může ten dotyčný zoufale dělat všechno pro to, aby rasista nebyl, tak mu přiřknou aspoň „bílé privilegium“ a že tomu nemůže rozumět a podobně… Ti co se na to dokážou podívat s nadhledem to chápou a s těma nikdo problém nemá. Názor takovýho Morgana Freemana na téma rasismus je už celkem známej: https://www.youtube.com/watch?… Třeba to ta krasavice alias „Skřivan“ zahraje skvěle, když se podle tvůrců pro tu roli narodila (tak jo, budem jim věřit, že to nejsou jen reklamní kecy a že její barva v tom vůbec nehrála žádnou roli). A třeba taky ne. To už je na ní a na scénáři.

27.1.2021 | 19:54:47
Thunderbird

#31 Zilwicky: většina komentářů (a jeden avatar :) ) v tomhle vláknu je více či méně xenofobní nebo ignorantská jak k tématu Zaklínače, tak vůči hollywoodu a americkému přístupu k jejich vlastní xenofobii :D

pořád se tu objevují hlouposti typu „zaklínač je založený na středověké evropě, takže v adaptaci musí všichni vypadat stejně (jako já)“, zmiňují se „kvöty“, přitom tu zřejmě nikdo nemá hlubší ponětí o tom, že třeba zrovna ty kvóty jsou debilní ne proto, že představují „diverzitu“, ale proto, že v reálu jsou jako náplast na zlomenině, protože reprezentace menšin se nedosáhne určováním, kolik POC musí být v komparzu, ale točením filmů o, například, reálných historických POC figurách a lidech, kteří žili v pre-moderní evropě :)

Zaklínač od Netflixu má problém s rasismem ze strany tvůrců. Obsazení POC do role budoucího záporáka (ještě k tomu tak nechutnýho, jak se Vilgefortz ukáže) a role postavy, která byla úplně přepsána na fanatičku nutící svoje spolupracovníky ke kanibalismu a obětování života dost možná není náhoda. Určitě to není progresivní.

Samozřejmě to by tady nikoho ani nenapadlo, protože většina zde komentujích nejspíš v životě s žádným americkým POC nemluvila :D

#34 4391 #35 desaix #38 Zilwicky #39 Svjatogor
27.1.2021 | 19:55:31
4391

#33 Thunderbird: Myslíš můj avatar? Tak vlajku konfederace používám jako avatar všude možně v diskuzích už cca 15 let a věř mi, že až do roku 2020 to nikomu nevadilo. Když už se na to někdo zeptal, tak mu stačila pravdivá odpověď že mám rád jižanskej rock, redneck styl atp, nikdo neměl problém. No a jestli jsi myslela někoho jinýho a já jsem teď akorát potrefená husa, tak se omlouvám :)

#37 Thunderbird
27.1.2021 | 20:04:48
desaix

#33 Thunderbird: …„protože reprezentace menšin se nedosáhne určováním, kolik POC musí být v komparzu, ale točením filmů o, například, reálných historických POC figurách a lidech, kteří žili v pre-moderní evropě“

Presne tak. Myslím, že som tu už spomínal niekoľko historických postáv ktoré boli farebné a ktorých príbehy by stáli za sfilmovanie.

#37 Thunderbird
27.1.2021 | 20:32:40
DC Expert

To je rasizmus první třídy! Nenávist a utlačování bílé rasy! Copak v netflixu jsou všichni tvůrci černý, že je cpou všude kam se vejdou! Elfové nejsou černý, ale zelený a temný elfové v zaklínači nikdy nebyli!!!! Ani ve hře nebyli černý a ani v knihách ne nato že si ještě dovolili do role Ciri obsadit černou herečku a pak to zrušili kvůli petici a označili ostatní za rasisty to už je vrchol! Jako víte co netflix to už s těma černochama přehání! Vemte si kazí pověst nejlepší PC hry a to ještě chtějí zkazit seriál kingdoom come deliverance o našich dějinách a narvat tam černochy, do české historie! Kde ale netflix koupil práva, aby se nám mohl srát do historie a husitských válek?

27.1.2021 | 20:44:14
Thunderbird

#34 4391: Musím ti nechat, že zůstat u téhle ikonky je docela odvážný. Ta vlajka je kontroverzní, i když je fakt, že v českým kontextu může představovat něco nepolitického a neškodného.

Takže za potrefenou husu bych se teď spíš označila sama, protože jsem samozřejmě neznala tvoje odůvodnění. :D

#35 desaix: škoda, že se v našich médiích nemluví o těchhle věcech, o historických POC a třeba i že existuje něco jako tokenism, pak se nějakej českej herec nechá slyšet, že právě komparz v adaptacích francouzské šlechty je divnej a že kvöty jsou na prd, přitom mu chybí celý obrázek

#40 desaix #41 4391 #42 Svjatogor
27.1.2021 | 20:51:48
Zilwicky

#33 Thunderbird: „Zaklínač od Netflixu má problém s rasismem ze strany tvůrců. Obsazení POC do role budoucího záporáka (ještě k tomu tak nechutnýho, jak se Vilgefortz ukáže) a role postavy, která byla úplně přepsána na fanatičku nutící svoje spolupracovníky ke kanibalismu a obětování života dost možná není náhoda. Určitě to není progresivní.“

A tým sme sa zase vrátili k tomu co tu prakticky každému naozaj vadí :) Prepisovanie postáv. Či už formou zmeny rasy, pohlavia alebo celého charakteru, prípadne kombináciou. Mne rovnako ako Fringilla vadí aj Cahir, ze z neho spravili psychotického zabijaka :/

#41 4391 #47 Thunderbird
27.1.2021 | 21:40:39
Svjatogor

#33 Thunderbird: Aha, tak já si dovolím přímou otázku. Na čem je postaveno universum Zaklínače? Je to species nova ze skleníku mozkových záhybů pravé hemisféry geniální mysli A.S.? Byl to Velký třesk? Bác!!! Vymyslel jsem týpka se špičatými uši, budu mu říkat… hmmm… elf! A protože jsem ho vymyslel JÁ, je jedno jak bude vypadat. :-D

#47 Thunderbird
27.1.2021 | 22:00:51
desaix

#37 Thunderbird: Musíš byť viac konkrétna, lebo teraz presne neviem o kom a o čom hovoríš. Z nášho regiónu má napádajú hneď dve príbehy i keď sa nejedná o černochov, ale moslimov. Prvý je príbeh Omara a jeho studňa ktorú musel vykopať na Trenčianskom hrade, aby si mohol odviesť zajatú Fatimu. J.Niznanský na námet tejto povesti napísal knihu „Studňa lásky“. Ďalší sa viaže na obdobie po bitke pri Viedni r.1529 , keď sa zraneného saracena ujmu miestni dedinčania a ten im potom pomáha proti zbojnikom i miestnemu feudalovi, je to povesť známa v Rakúsku. Takýchto príbehov z rôznych časti Európy a z rôznych období je viac len je treba hľadať. Niektoré sú zaujímavé iné menej, ale je rozhodne lepšie použiť reálny príbeh ako „prefarbiť“ historickú, alebo mytologicku postavu len aby sa naplnili kôty.

#43 Svjatogor
27.1.2021 | 22:06:13
4391

#37 Thunderbird: V pohodě, však o nic nejde ;-)
#38 Zilwicky: Souhlas. Co se charakteru týče, tak Fringilla by mi byla sympatická možná ještě když se poprvé objevila jako budoucí čarodějka, pak se dala k Nilfgaardu a šlo to s její postavou od desíti k pěti… Cahir byl v první sérii pro mě největší zklamání, až do posledního dílu neprojevil nějaký charakter a byl jenom taková loutka nadřízených. Předpokládám, že u obou postav se dočkáme nějakého vývoje a přechodu na tu „dobrou“ stranu, (můžu-li to tak říct), jenže jak moc to bude po první sérii uvěřitelné?

Celkově je v téhle adaptaci Nilfgaard vyobrazený jako nějaká říše zla (v knížkách mi to nepřišlo tak černobílé), ale co nadělám. Aspoň změnili to hrozný brnění.

27.1.2021 | 22:15:12
Svjatogor

#37 Thunderbird: Nikdo soudný neříká, že nejsou. POC v evropské historii jsou doložitelný fakt. Celá hádka je o tom, v jakém množství a o kvalitě jednotlivých tvrzení. Ta musí být doložena relevantními prameny. To je vše. Poslední reklamní kecy tvůrců seriálu Bridgerton (královna) jsou čistou urážkou inteligence diváctva. Měli věnovat více pečlivosti při tvorbě uvěřitelnější iluze merkentalistické buržoazní nobility ze zámoří (vč. té barevné). Byli(y) by to selfmade(wo)mani, jenž si v Londýně koupili(y) titul. To by bylo super. Vážně. :-)

BTW: Několikrát jsem tu umístil odkaz na SKVĚLÝ film: https://www.csfd.cz/…lle/prehled/

27.1.2021 | 22:16:18
Svjatogor

#40 desaix: Přesně! Těch příběhů je plná nůše. Zakopáváme o ně a stačí je sebrat a oprášit.Proč vymýšlet kktiny?

#45 desaix
27.1.2021 | 22:18:59
Sammet

akoze chapem ze tu chcu poukazat nato ze nerobia rasistcky serial abo co, ale dat elfov cernochov to je podla mna fakt hrozne vobec sa to nehodi z v prvej serii mi to vadilo…tie zerikanky mi napr nevadili tam sa hodili cernosky ale na elfa to uz je moc…

27.1.2021 | 22:35:07
desaix

#43 Svjatogor: Ja hlavne nechápem prečo sa tak sústreďujú len na európske dejiny keď chcú obsadiť černošských hercov. Mohli by kľudne natočiť seriál z obdobia Ghanskej, alebo Malijskej ríše kde by nemusel byť ani jeden beloch. Napríklad legendárnu cestu Mansa Musu, jedného z najbohatších ľudí všetkých čias, z Timbuktu do Mekky. Mne sa napríklad veľmi páčil kórejský film Lukostrelci. Nebol tam ani jeden beloch/černoch a bolo to fajn. A naopak číňania natočili fantasy s Mattom Damonom o anglickom lučistnikovi ktorý bojuje na veľkom čínskom múre proti príšernam a bola to blbosť a ten beloch tam bol ako päsť na oko.

#46 Svjatogor
27.1.2021 | 22:52:33
Svjatogor

#45 desaix: Dahomeyské království bylo plné černých elfek válečnic (gbeto, tj. lovkyně slonů). Proti kanónům sice nic moc, ale v close combat honily Francouze po polích (1890). Máme tu příběh, takže problem solved. :-)

27.1.2021 | 23:00:20
Thunderbird

#38 Zilwicky: akorát si teda z knížek nepamatuju, že by bylo někde přímo řečený, že i lidé se dál rozdělují na rasy – krom tak maximálně seveřanů a nilfgaarďanů

čímž se dostávám i k #39 Svjatogor: – #20 píše něco o „černých elfkách“, přitom je známá teorie, že v oblasti Alby žili elfové oddělení od zbytku Aen Seidhe, kterým seveřani doslova říkali „černí seidhe“, a z jejich spojení s lidmi, kteří se okolo Alby začali usazovat, vznikl lid známý jako moderní nilfgaarďani :D jelikož tohle je prequel (s pomatenou časovou linkou, ale co už), nevidím v obsazení žádný problém

a zpátky k #38, nikdy jsem neviděla, že by se třeba ostrovani někdy řadili jako jiná rasa :D a i rasismus uvnitř světa zaklínače je hlavně o elfech/trpas­lících/gnomech vs lidech, nikoliv o barvě pokožky, což mě nutí si myslet, že ta není uvnitř světa vůbec důležitá, tudíž není důležité ani obsazení rolí a něco jako přepisování rasy vlastně neexistuje.

#48 Svjatogor #53 AzurovyAzure77
28.1.2021 | 0:24:03
Svjatogor

#47 Thunderbird: Výborně, rozpitvejme to adjektivum: černí. Co to znamená? Barvu kůže, negativní povahový rys, antagonismus vůči mainstreamu Aen Seidhe (odsouzení od ostatních elfů za to, že se mísili s lidmi), prostou symboliku kmene či něco jiného? Obecný princip říká, že pokud se kmen rozpadne na vícero podkmenů, jenž se rozprchnou po světě, pak každý z nich přijme do svého názvu adjektivum, aby se odlišil o těch druhých. Ergo: Tolkienovi Zelení Elfové (Nandor) nejsou zelení, Temní Elfové ze světa Warhammer jsou bílí jako tvaroh a Modří Turkuti z naši reálné historie nebyli modří. ;-)

Musím Ti složit poklonu. Znáš lore, takže klobouček. Kéž by byl US / UK Twitter (dva dny se svíjí v orgasmických: YEES!!!) plný poctivých čtenářů A.S. :-)

#49 Svjatogor #50 Thunderbird
28.1.2021 | 1:02:46
Svjatogor

#48 Svjatogor: Zkrátka řečeno, může to být alegorie. ;-)

28.1.2021 | 1:10:06
Thunderbird

#48 Svjatogor: Jelikož je to pořád více méně teorie/názor (ve fiktivním fantasy světě), interpretace můžou být různé – včetně doslovné. A zrovna tenhle kousek lore mi přijde jako decentní místo pro obsazení POC herců, pokud je samozřejmě nenapíšou tak blbě, jako současný Nilfgaard nebo Fringillu.

A když už zmiňuješ i jiné světy, temní elfové z Elder Scrolls jsou třeba pleti šedé, mořští nazelenalé, a pouze ti sněžní byli, jak říkáš, bílí jako tvaroh :D.

#51 Svjatogor
28.1.2021 | 1:29:49
Svjatogor

#50 Thunderbird: Pokud je to autorský záměr samotného spisovatele, a ne aktivita managementu, prosím. Jsem rád, že jsme se shodli na tom, že casting Fringilly Vigo je na flákanec (v ringu Volném). Dobrou… :-)

28.1.2021 | 1:38:15
DC Expert

Musíte poslat výhružné dopisy tvůrkyni, jak to dělali u seriálu vikings! Pořád tam ukazovali do kola jednu bitvu která byla až ve finále a všechny povídky tak strašně rychle uspěchali. A mohli tam dát, že lidé nenáviděli elfy, ale tohle byl zas rasizmus, protože byli černý! Lidé elfy fakt nenáviděli a rasizmus hrál i v těch románech velkou roli, ale tady nic!

28.1.2021 | 13:36:14
AzurovyAzure77

#47 Thunderbird: „rasismus uvnitř světa zaklínače je hlavně o elfech/trpas­lících/gnomech vs lidech, nikoliv o barvě pokožky, což mě nutí si myslet, že ta není uvnitř světa vůbec důležitá, tudíž není důležité ani obsazení rolí a něco jako přepisování rasy vlastně neexistuje.“

Všiml jsem si, že tento názor je hodně rozšířený, argumentuje s ním na mnoha internetovým vláknech téměř každý uživatel, který viděl seriál a nemá problém s (nelžeme si do kapsy) hodně přehnaným obsazením POC. Nechápu však, jak může někdo znalý loru zaklínače, do jakéžto kategorie pravděpodobně spadáš i ty, tento názor zastávat. Jak zmiňuješ, celý svět je postavený na principu rasismu – elfové, lidé a trpaslíci se vzájemně nenávidí, válčí spolu jak kvůli rozdílnému vzhledu, tak přesvědčení. Tím to ale zdaleka nekončí. Pořádnou dávku nenávisti musí vstřebávat i gnómové kvůli svému původu. Půlelfům se smějí a odmítající s nimi obchodovat, protože jsou jiní. Dokonce i nepříliš odlišní zaklínači schytávají urážky na adresu své vybledlé pokožky a kočičích zornic. Celý svět se víceméně staví vůči deviantům. Přijde mi proto patetické domnívat se, že v takovémto světe plném odporu vůči všemu jinému, všemu odlišenému, budou vesele pobíhat černí elfové aniž by schytávali útoky na svou barvu, a v uctívané bohaté Cintře budou bez problému mezi sebe přijímat a zaměstnávat mohutné černochy jako osobní stráž, zatímco též lidé nenávidí „Černé“ Nilfgaarďany. Řekl bych, že když Sapkowski své dílo psal, tak nezahrnul nenávist vůči odlišné barvě kůže jednoduše prostě z důvodu, že ho nenapadlo, že až bude někdy někdo jeho knihy adaptovat, tak polovinu Severu zafláká černochy a asiaty :-)

#54 Zilwicky #55 desaix #56 Svjatogor #59 Thunderbird
28.1.2021 | 14:57:21
Zilwicky

#53 AzurovyAzure77: Pridal by som este: aj keby to tak náhodou bolo, teda ze vo svete witchera sa na farbu pokožky nepozerá :) tak to nemá nič ale fakt že nič spoločné s tým ze sa mení rasa danej postavy. To je proste neúcta k originálnemu materiálu a jeho fanúšikom. Chcete pridat nejake POC, prosím, vytvorte si nové postavy. V najhoršom aj nahraďte pôvodne postavy novými ale nehovorte mi ze Mimi Ndiweni (Fringilla) sa podobá na Yennefer :D Co sa podla kníh má a je to docela dolezitý detail v knihe :) Bol by to naozaj taký problém jej vymyslieť nové meno? Stále by tam pôsobila ako päsť na oko ale aspon by tak ukázali troška rešpektu voči pôvodnému dielu.

#59 Thunderbird
28.1.2021 | 15:08:25
desaix

#53 AzurovyAzure77: Veľmi dobre zhrnuté. Mňa na tom celom najviac mrzí, že sa prvýkrát točil seriál podľa predlohy autora z nášho regiónu a bola šanca predstaviť východoeurópsku fantasy a je s toho multietnický guláš. V seriáli nehraje jediný herec ktorý by mal poľský pôvod, čo je vyslovene neúcta k predlohe i fanúšikom z Poľska.

#59 Thunderbird
28.1.2021 | 16:09:32
Svjatogor

#53 AzurovyAzure77: Pro mě je ukázkovým kulturním / biologickým rasistou ze světa Zaklínače čistý elf Filavandrel. Pohrdá lidmi, pohrdá racionálními elfy, pohrdá míšenci a není schopen konzensu. Úplnej Ponka z Vinetoua: BOJ!!! Člověk je fuj a může za všechno.

Obecně, Starší rasy (elfové / trpaslíci / podobná sběř) by měly zpytovat svědomí. Jsou máločetní, pyšní, naší rasou ( xD ) pohrdají a mají nás za tupce (nebo v lepším případě si hrají na učitele). Přitom jim ujíždí vlak, ale nejsou schopni si to připustit.

#57 Svjatogor
28.1.2021 | 16:21:59
Svjatogor

#56 Svjatogor: Tohle je obecné povzdechnutí nad rozdíly mezi lidmi a elfy ve fantasy. A přitom ti hubeňouři se špičatýma ušima dostanou do vínku nesmrtelniost jako bonus. Co takoví skřeti??? Co ti dostali??? xD

#58 desaix
28.1.2021 | 16:25:34
desaix

#57 Svjatogor: Zápchu. Preto sú zelený a smrdia.

28.1.2021 | 16:59:55
Thunderbird

#53 AzurovyAzure77: Pár věcí. Vybledlou pokožku má pokud vím pouze Geralt; jestli si vzpomínám správně, je to vedlejší efekt dodatečných mutací.

Zrovna v Cintře žádná nenávist vůči menšinám neexistuje. Calanthé si vzala ostrovana, sama je potomkem elfky s nevšedními magickými schopnostmi, byť ji samotnou to přeskočilo. Nesnáší tak akorát zakletýho Ježka, taky bodejť by ne, když jí spí s patnáctiletou dcerou.

S Nilfgaardem, označením „black ones“ a barvou pokožky je to všelijaké. Sapko nikdy neřekl, jestli je tahle přezdívka symbolická, nebo může být v případech i doslovná, stejně jako nikdy explicitně neřekl, jak je to s diverzitou barvy pokožky na severu. Určitě ale nikdy neřekl ani to, že na severu nikdo, koho bychom my vnímali jako POC, nežije.

#54 Zilwicky: už jsem jednou říkala, že ve zdrojovém materiálu nejsou „barvy“ nebo národnosti brány jako odlišné rasy, protože se pořád jedná o lidi, takže se ničí rasa nemění. Vnitřní svět a interpretace za pomocí dostupných materiálů světa našeho jsou taky trochu jiný věci. Ty třeba čteš Fringillu jako ekvivalent bělošky, někdo jiný si ji představí jinak podle toho, co zná ze svého okolí.

Jo a jestli si pořád dobře vzpomínám, Fringilla se Yennefer podobala hlavně barvou vlasů? :D

Souhlasím s #55 desaix: , že „adaptace“ (v uvozovkách, protože na můj vkus udělali zbytečně moc změn v ději) od Netflixu je až moc generická, a že trocha slovanský estetiky by jim neuškodila – hlavně v kostýmech! – akorát moje kritika na tohle téma se absolutně vůbec nezaměřuje na POC herce. :D

#62 Zilwicky
28.1.2021 | 17:22:32
naviivan

keby NETFLIX natáčali LOTR , bol by Gandalf mulat a Bilbo by bol afro

#61 Svjatogor
28.1.2021 | 17:23:10
Svjatogor

#60 naviivan: Budu doslovný, abych potěšil Thunderbird, Gandalf může být bílý, ale Radagast musí být hnědý a Alatar s Pallandem musí zešmoulovaťet. :-D

#63 Thunderbird
28.1.2021 | 18:16:42
Zilwicky

#59 Thunderbird: Nope. Yennefer bola popísaná ako beloška, Fringilla tiež.
„Fringilla is described as "ghastly pale“ when confronted by Yen at Lodge meeting; this is due to Fringilla's em­barrassment at her failure in obtaining the location of Vilgefortz's hi­deout from Geralt"
Neviem ako si ju niekto z tohoto popisu predstaví inak ako bielu, veru neviem :D

Ked je raz niekto popísaný ako biely a v seriály ho hrá černoch tak sa rasa mení – či má v danom universe-e rasa nejaký special význam alebo nie je úplne jedno si myslím. Možno sa rasa nemení pre postavy v seriáli ale tie sa na to pozerať nebudú že? :)
A áno, ak rasa nemá význam v danom universe-e tak sa rasa „môže“ meniť – ak to má zmysel a nie je to len prvoplánové (kvóty).

Ale stále si myslím ze je vzdy vhodnejsie proste a jednoducho vymysliet novú postavu alebo aspon zmenit meno.

#63 Thunderbird
28.1.2021 | 20:08:21
Thunderbird

#62 Zilwicky: A víš o tom, že za jedno „bledý“ neznamená „etnicky běloch“ a za druhý že i černošky můžou zblednout při změně prokrvení? :D Anebo, protože POC nezahrnuje jen černochy, víš o tom, že třeba asiaté se výrazně liší odstíny kůže a můžou být i hodně bledí? :D

Ale prostě i tak na herečce vůbec nezáleží. Nakonec, vzhled vedlejších postav není vůbec důležitý. Ale ještě naposledy řeknu, že je rozdíl mezi etnicitami našeho světa a toho zaklínačského – kde jediné známé rasy jsou člověk, elf, trpaslík, dryáda, gnóm, půlčík, vran, vodní lid, upír, a doppler :D. Fringilla je v seriálu pořád člověk.

#61 Svjatogor: lol.

#64 Zilwicky
28.1.2021 | 20:36:41
Zilwicky

#63 Thunderbird: Tou zmenou prekrvenia myslíš vykrvácanie? Potom by hádam bola „ghastly pale“
Takže človek je hranica. Čize podla teba by ju teda kludne mohol hrat aj muž, čo takto napr. Peter Dinklage? :D Však človek ako človek

#65 Thunderbird
28.1.2021 | 21:55:09
Thunderbird

#64 Zilwicky: Diskuze byla o rase, nikoliv o pohlaví :D

#68 quetzalogg #70 Zilwicky
28.1.2021 | 22:40:26
quetzalogg

Celkem vzato si myslím, že ten seriál za tak obsáhlou a vášnivou diskusi ani nestojí. Můžeme to okecávat jak chceme, ale snad každému je jasné, že Netflix tu „pestrost a inkluzi“ tlačí programově, a v žádném případě to nemá nic společného s „ať to hraje ten nejlepší herec“. Kdo si myslí něco jiného, měl by ho z toho vyvést seriál Bridgerton. Je to až legrační, že si nějaká televizní streamovací služba vzala za své svaté poslání převychovat lidstvo.

#71 Zilwicky
28.1.2021 | 23:13:58
Plejtvák

Zaklínač byl první historickou fantasy, na kterou jsem našel odvahu se na Netflixu dívat (Zaklínače mám rád, takže mi to nakonec spíš nedalo, než že bych se obav zbavil). Popravdě mě zklamal. Slovanská atmosféra nikde a naopak barev tolik, že jsem měl chuť si prolít oči bělidlem. Další sérii si neplánuji pustit, raději strávím čas u knížek a her, kde všechno dává smysl a má tu pravou atmosféru. Tenhle paskvil s dalšími černými elfy vynechám rovnou od začátku. Od Netflixu už nechci vidět nic v tomhle ani podobném žánru, se vším tím multikulti to vypadá spíš jako komedie (černému Diovi z Tróje se nemohu přestat smát, kdykoli na něj pomyslím).

28.1.2021 | 23:21:15
quetzalogg

#65 Thunderbird: Pozor, pojem „pohlaví“ je relikt fujky minulosti. Pohoršovat se nad žlutočerným Yennefer s pinďourem by mohl jen trapný, zaostalý boomer.

28.1.2021 | 23:35:28
Svjatogor

I já uzavírám. Proč se rozčilovat nad něčím, co může nahradit filmová klasika v 1080p / 4K rozlišení s vymaskovanými defekty filmového materiálu a čistým zvukem??? Je to to samé jako u her. Ono totiž nic nemůže překonat C&C: Red Alert Remastered. ;-)

28.1.2021 | 23:52:43
Zilwicky

#65 Thunderbird: Ty si vzdy najdes nejaku skulinku ako z toho vykľučkovať čoo? :D

29.1.2021 | 8:35:21
Zilwicky

#66 quetzalogg: Im je nejake prevychovanie ľudstva fakt u prdele :D Ide im čisto o to aby uspokojili uškriekané americké masy kričiace „rasizmus“ na všetko co sa im nepáči ;)

29.1.2021 | 8:38:23
naviivan

Biden nařídil transgender diverzitu ! Joe Biden podepsal během své první hodiny ve funkci prezidenta „antidiskriminační opatření“. Je to jasné , začína doba TRANSGENDER , ..... jste tím, čím se cítíte být .

#73 Zilwicky
29.1.2021 | 14:09:33
Zilwicky

#72 naviivan: V tom prípade sa cítim ako multi-milionár :D

#74 naviivan
29.1.2021 | 14:23:08
naviivan

#73 Zilwicky: gratulujem .

30.1.2021 | 10:43:34
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama