Finále třetí řady nás mělo připravit na to, že odteď bude ústřední postavou Ciri
Fanoušci seriálu aktuálně sice nejvíce řeší Cavillův odchod, ale jak se podle tvůrců ukázalo, ze seriálu neodešel představitel ústřední postavy. Tou je podle nich Ciri.
Pokud jste četli knižní sérii Zaklínače, pak víte, že i když většina příběhu prvních knih je zaměřena na Geralta, postupem času získává více prostoru Ciri. Vypadá to, že právě tohoto se dočkáme i v seriálu. Zatímco ve čtvrté řadě dojde k výměně Geraltova představitele, větší pozornost bude věnována Ciri a její cestě.
Tvůrce Tomek Baginski to okomentoval následovně: „Ciri se týká jedna důležitá věc, a to ta, že pomalu budeme zjišťovat, že to ona je hlavní postavou zaklínačské ságy. Není jí Geralt ani Yennefer, ale ona. To o ní je tento příběh.“ A právě ve chvíli, kdy se Ciri na konci osmého dílu prohlásila Falkou, se ujala otěží seriálu.
(Během doby strávené na poušti se Ciri podstatně změnila. Foto: Netflix)
V průběhu toho, co Ciri byla na poušti Korath, se jí zjevilo několik osob, mezi kterými byla i Falka, bývalá redanská princezna, která byla za svou nezapomenutelnou vzpouru upálena. „Právě Falka jí ukázala potenciální cestu, kterou se může vydat. Jde o opravdu brutální cestu,“ prohlásila herečka Freya Allan k tomu, jak se Ciri poddala vlivu Falky.
Na konci třetí řady se tedy Ciri vydala zcela novou cestou, a to ve chvíli, kdy vědomě zabila člověka. „Víme, že je Ciri mocná, ale zároveň víme i to, že její moc může využívat k dobru i zlu. Ciri zatím neví, jak ji využije, klidně se může stát padouchem,“ řekl Tomek Baginski. K tomu dodala tvůrkyně Lauren Hissrich následující: „Už dřív jsme viděli, že svými schopnostmi omylem někoho zabila, ale nyní to udělala vědomě. Geralt se jí snažil říct, že když vezme lidský život, bude to mít velké následky.“
Zdroj článku: EW
Zajímavosti třetí řady
Zajímavosti druhé řady
Reklama
Zajímavosti první řady
Nejlepší epizody třetí série
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Plakáty
Narozeniny
-
Chris Fulton
27.11.1988 | 27.11.2024 -
Adam Levy
5.12.1970 | 5.12.2024 -
Kristofer Hivju
7.12.1978 | 7.12.2024 -
Björn Hlynur Haraldsson
8.12.1974 | 8.12.2024 -
Mecia Simson
29.12.1989 | 29.12.2024
Diskuze /17
Ciri je hlavní postavou série Zaklínač … vždycky byla. Ta třetí série se rozhodně předlohy držela více, bohužel odchýlení předchozích korigovat nedokáže, když má mít návaznost. A problém Zaklínače obecně je v tom, že velmi roztahané knižní dílo, které má velmi propracovaný svět a události i postavy v něm se táhnou staletí, tak se snaží nacpat do několika málo dílů jedné série … to se prostě nedá. Výsledek tak působí, jako když si vezmete knihu a přečtete si obal na zadní straně o čem to je …
Otázkou zůstává, jestli je ta zvolená strategie tou správnou cestou, která sérii přinese kýžený úspěch a následně i blahobyt akcionářům. Tvůrci herní série dokázali svůj svět Zaklínače udržet zábavným a poutavým aniž by lámali přes koleno charaktery a prostředí z knižní předlohy. Povedlo se jim to a četné odchylky od předlohy jim vyčítal opravdu málokdo. Jak Netflixové naloží se zbytkem série když už toho tolik podělali je opravdu ve hvězdách… Stejně jako např. jestli se podaří BBC resuscitovat Doktora Who…
A preto sa to volá zaklínač…
Zrovna v případě Ciri se tady měli odklonit od knihy, protože vyjma konce kde se hodně bojovalo, byla její hlavní storyline dost nudná. Navíc, v knihách měla na tomto místě asi 12 let a hraje ji herečka o 10 let starší. Úplně to kazí celkový dojem. Naivní malé děcko ji tady fakt nikdo neuvěří. Mentálně Ciri trochu dospěje až během jejího působení mezi potkany.
#8 ConelMně třeba vadí, že Ciri zabila člověka bez mrknutí oka. Celé je to strašně pytké – naučili ji bojovat, takže teď prostě zabíjí monstra levou zadní, do soubojů s lidmi se taky vrhá po hlavě… a teď zabila prvního člověka bez jediného zaváhání a pohoda, no big deal, prostě mi říkejte Falka.
Ale třeba jen zbytečně lpím na knihách a zabít člověka je pohoda, nemám zkušenost :-)
Tak Netflix spravil pri vela kiksov a veru ako som čítal v jednej kritike že pritom mali tak ľahkú úlohu len sa držať knižnej predlohy ktoré sú skvelé a len málo čo sa im dá vyčítať. A nechápem že nevidia tvorcovia že to čo robia je strašná slabota. A ešte vitahujú určité príbehy a hlášky z kníh v úplne inom kontexte len aby tam boli ale úplne strtili pôvodný výynam. A k hercom len ozaj toľko že ten vek ciri či Yennefer má v knihách svôj dôvod. Lebo neviem kto uveril teraz herečkám keď sa objímali že sú matka a dcéra a úplne vynechali ten pekný príbeh s kníh ako sa na začiatku nemali radi a do tohobodu sa dopracovali postupne. A tak isto Yennefer je oveľa dvrdšia a lepšia postava v knihách ktorú si človek obľúbil až v neskoťších knihách (asi väčšina) a práve vzťah s Ciri na nu mal v knihách najväčší vpliv kde to bolo pekne postavené. Ale tuto v seriáli sa len skáče v tom deji ktorí nie je podložený ničím a ani ho neviem uveriť herčkám tím pádom. Pritom Freya Alana je skvelá Ciri len by som k nej obsadil aj mladšiu herečku ktorá by hrala Ciri ako dieťa a kľudne by mohli točiť dve dejové linky v rôznom čase čo by pre Ciri aj bolo príhodné
#7 Edvin69#6 lucifer22: Myslím, že to má hodně co dělat s tím, že pokud se nejedná o originální tvorbu, tak za to nemůžeš shrábnou zásluby. Scénář prakticky slovo od slova podle knih by znamenalo menší plat a nemožnost dosáhnout na některé ocenění za seriál. Třeba Oscaři už tě dokonce odmítnou zařadit, pokud nemáš v seriálu alespoň 30% teploušů a lidí rozdílných ras. Navíc by tě za seriál nikdo neplácal po zádech a neříkal ti by ti jak strašně jsi progresivní a jaký jsi přínos, když takhle bojuješ proti rasisitické a patriarchální společnosti.
#11 fabec#4 Edvin69: Souhlas, že dějová linie Ciri v posledních knihách byla celkem o ničem. Jsem zvědav, jak se s tím poperou. Série nemá takový rozsah jako kniha, takže se to tam může ztratit. S tím věkem je to těžší. Točit to začali před více než pěti lety a i když vybrali mladistvě vypadající herečku, tak jim stárne rychleji, než natáčejí. Zároveň to nemusí být úplně na škodu, mně v knihách přišlo strašně divné, jak jsou Potkani mladí. V tom věku by je normální dospělý voják prostě přelomil vejpůl, rozhodně by nebyli nějakým postrachem širokého okolí.
#9 Edvin69#8 Conel: Jde o to zvolit správnou herečku ve správném věku. Třeba Aria v GoT vypadala jako děcko od začátku do konce a GoT se táhnul pěkných pár let. Ironicky, falešná Ciri v jednom z prvních dílů byla MNOHEM lepší volba než skutečná Ciri. Ale hlavní problém je ten, že mezi Ciri a Geraltem se měl vyvinout vztah otec a dcera. V seriálu tenhle element úplně zabili a stejně tak její vztah s Yennefer.
#10 Lolamoon#9 Edvin69: s Ariou to nemohli vedieť dopredu, že herečka aj keď dospeje, bude vyzerať ako dieťa…Sansa normálne dospela.
#7 Edvin69: Schválně píšeš nesmysly, aby jsi vyvolal rozmíšku. Už jen v tom, že Oscar se nedává za seriály přece…A sice existují pravidla o různých menšinách, ale v tvém podání to vyznívá tak, že to musí být herci a postavy, což není pravda. Jde o všechny lidi, kteří se na filmu podílí. A tyto kritéria už stejně většina potenciálních kandidátů na různé ceny dodržela už dávno předtím, než to bylo dáno oficiálně.
#14 Edvin69Dneska jsem někde četl, že možná ani 4. řada nebude a skončí to 3. :-D
#13 Zilwicky#12 Akul: To je dost pravdepodobné.. aspon sa teraz mozu vyhovoriť na stávku scenáristov ;)
#11 fabec: Že jsou to nesmysly s tebou na 100% souhlasím. Celá ta genderová šaškárna je úplně postavená na hlavu.
Ale pravda to bohužel je:
https://www.irozhlas.cz/…09091430_kro
A s těmi Oscary jsem se přeřekl, měl jsem na mysli Emmy, kde ale od nedávna platí obdobně stupidní pravidla.
#15 m0rdred#14 Edvin69: Ceny jsou zaplacený a reflektují současnou politiskou náladu. Dnes už nemají žádnou vypovídající hodnotu.
#16 Edvin69#15 m0rdred: Tak, Emmy i Oskaři jsou vlastně jen taková akce pro milionáře kde si můžou navzájem pochválit oblečení a postěžovat si, jak se všichni málo snažíme a jak jsou na tom někteří lidé špatně a mělo by se s nimi zacházet lépe. Kdysi to mělo smysl, ale fakt, že si dneska myslí, že můžou diktovat jak musí být film natočen aby vůbec mohl do toho jejich snobského hlasování je fakt stupidní.
To je jako kdyby řekli malíři, že může používat jen některé barvy a že pokud chce aby galerie vystavila jeho obraz, musí tam být hodně oranžové. To že téma je polární medvěd v závěji na severním pólu je podružný detail. A každý kdo by si odvážil stěžovat si na barvu medvěda je toxický fanoušek, troll a hejtr. Pokud se nám to nelíbí je to naše vina. Přece jen, on to nedělá pro nás, ale my se na to díváme pro něj. Takhle funguje dnešní svět…
#17 m0rdred#16 Edvin69: Palec nahoru! :)