The Wheel of Time (Kolo času)
72/100 - 90×

The Wheel of Time(Kolo času)

Tento fantasy epos se odehrává ve světě, kde sice magie existuje, ale pouze ženy ji dokážou používat. Příběh sleduje Moirain, členku stínového a vlivného sesterstva nazývaného Aes Sedai, na strastiplné cestě po celém světě s pěti mladými společníky. Moirain věří, že jeden z nich by mohl být reinkarnací nesmírně mocného muže, kterému proroctví přisuzují, že buď lidstvo zachrání, nebo ho uvrhne do záhuby. Sága obsahuje množství prvků evropské i asijské kultury a filozofie, nejsnáze postřehnutelný je především motiv cyklické povahy času, který nalézáme v buddhismu či hinduismu.

USA | 2021 | Pauza
vysílání
3 sezóny | Amazon | 50 minut
VOD
Amazon Prime Video
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Nadpřirozený
hrají
Rosamunde Pike (Moiraine Damodred), Daniel Henney (al'Lan Mandragoran), Josha Stradowski (Rand al'Thor), Zoë Robins (Nynaeve al'Meara), Madeleine Madden (Egwene al'Vere), Marcus Rutherford (Perrin Aybara), Barney Harris (Matrim Cauthon), Álvaro Morte (Logain Ablar)

Jakých změn jsme se dočkali v prvních třech epizodách?

Jakých změn jsme se dočkali v prvních třech epizodách?

Zítra nás čeká čtvrtá epizoda, takže je čas ohlédnout se za předchozími třemi. Jaké změny autoři seriálu provedli oproti knižní předloze a proč? Podívejme se na ty, které jsou nejzřejmější a zkusme je objektivně zhodnotit. Článek obsahuje spoilery z první knihy a domněnky o dalším vývoji seriálu.

8 1
25.11.2021

Rasová diverzita

Zde nejde o reakci na nějakou konkrétní změnu v seriálu, ale nešlo si nevšimnout reakcí některých diváků, kterým se nelíbí multikulturalismus a kteří jsou zklamáni, že postavy nevypadají tak, jak si je představovali například podle mnohdy zavádějících obálek knih.

Ano, je to trend dnešní doby, že různé role dostávají zástupci národnostních menšin. Ale zároveň ve fantasy projektu jako tento to není přeci problém, na rozdíl od situací, kdy se zástupci menšin zhostí rolí historických osobností. Navíc si můžeme připomenout poměrně pádný argument, který předložil showrunner Rafe Judkins – v tomto světě došlo ke kataklyzmatické události, které se říká Rozbití světa. Není těžké si představit, že taková apokalypsa snadno setře hranice ras, které ve světě mohly před tím existovat. Přesně to vystihují slova Thoma Merrilina ze třetí epizody: „V dnešní době není krom přízvuku a oblečení moc možností, jak poznat odkud kdo je.“

Hodnocení změny: neutrální

Pravý zdroj není rozdělen a Drak Znovuzrozený může být i dívka? 

Ještě je brzy hodnotit, jestli je tato změna skutečně taková, jak byla v prvních epizodách prezentována. Nicméně Liandrin Sedai v první epizodě řekla pronásledovanému muži, že jediná síla je určená pouze ženám, a že dotek muže ji pošpiňuje. To je závratná odchylka od předlohy, pokud to skutečně znamená, že pravý zdroj není v adaptaci rozdělen na mužskou a ženskou polovici – na saidín a saidar. Zároveň to ale vysvětluje, proč Moirain mezi možné reinkarnace Draka počítá i dívky.

(Slova Liandrin Sedai znamenají možná dalekosáhlou odchylku od zdrojového materiálu. Foto: Amazon)

V knižní předloze je pravý zdroj, ze kterého pochází magie toho světa, rozdělen na dvě polovice, jednu z nich ovládají muži a druhou ženy. Mužská polovice byla pošpiněna starou entitou nazývanou Temný, když se muži Aes Sedai snažili napravit chybu, při které Temného osvobodili z věznice, kam ho zavřela jiná starodávná entita, která je nazývána Stvořitel. Pošpinění mužské polovice vedlo k tomu, že všichni usměrňující muži postupně zešíleli a jejich chování způsobilo Rozbití světa, kdy došlo k nárůstu vulkanické činnosti, přesunům obrovských kusů pevniny, zániku a vzniku pohoří…

K velkým činům je potřeba spolupráce mužů a žen Aes Sedai, ale díky špíně v mužské polovici zdroje bylo nebezpečné nechat muže usměrňovat, takže byli loveni a zabíjení nebo kroceni (krocení je termín pro trvalé odříznutí muže od zdroje). Proto se lidé právem bojí, že Drak Znovuzrozený, může místo záchrany světa způsobit další Rozbití.

Takový je alespoň v knihách jeden ze základních principů světa a pro skalní fanoušky je velmi těžké tuto změnu rozdýchat, natož najít racionální důvod pro její užití. Je ještě nějaká šance, že se autoři nepustí touto cestou? Velmi malá, ale jedno vysvětlení by tu mohlo být. V knihách je mockrát řečeno, že současné Aes Sedai mají jen zlomek vědomostí o zdroji a jediné síle. Je tu tedy vzdálená možnost, že principy z Jordanových knih í v adaptaci fungují, jen o tom postavy ještě nevědí.

Hodnocení změny: negativní

Perrin byl ženatý a svou ženu zabil

I tato změna poměrně hýbala fandomem. Už dlouho před premiérou se proslýchalo, že Helena Wasserman bude hrát postavu Layly Aybary. Okamžitě se spekulovalo, o koho půjde a jednou z možností bylo, že to bude Perrinova manželka. Vskutku to tak bylo. Původně se myslelo, že účel této postavy je Perrina oproti ostatním jeho přátelům postaršit. Perrin by se pak na cestu vydal kvůli touze pomstít smrt své ženy, nikoli protože by ho Moirain s sebou vzít chtěla. V adaptaci mají ale všichni naši hrdinové stáří kolem 20 let, což je možná lehce víc než v knihách, ale důležité je, že jsou věkově stále vůči sobě na stejné úrovni. Laylu navíc nezabili trolloci, jak se dříve spekulovalo, zabil ji nešťastnou náhodou sám Perrin.

Smysl této změny je pak jasný. Perrin je dál tichý, opatrný a ochranářský a má odpor k násilí. Tyto vlastnosti má v knihách, při čemž jejich původ je vysvětlován rozsáhlými vnitřními monology. Vnitřní monology ale na obrazovku nepřevedeme příliš dobře, proto je lepší charakter postavy nastavit tím, co se postavě stalo. Tady se to povedlo a mělo to smysl.

(Perrina tíží pravda o smrti jeho ženy, kterou se rozhodl nechat si pro sebe. Foto: Amazon)

Hodnocení změny: pozitivní

Rodina Cauthonů je v háji a Mat je tak trochu grázl 

Cauthonovic jsou v knižní předloze celkem šťastná rodinka, nejsou nijak bohatí, ale ani nejsou extrémně chudí a hlavně jejich vztahy jsou v pořádku. Mat je v knížním provedení ze začátku hlavně šprýmař, postupně se odhaluje jeho záliba ve hrách (hlavně kostky, případně karty), ale pořádně se o tom začíná mluvit až v okamžiku, kdy se mu začne lepit štěstí na paty. Sláva a bohatství ho sice lákají, ale ne tak, aby kradl, a dýku ze Šadar Logothu odnáší prakticky náhodou poté, co se jeho, Randa a Perrina pokusí na bohatství zlákat samotné ztělesnění zla tohoto města – Mordeth.

A opět se v knižní předloze řeší Matův charakter formou vnitřních monologů. I tentokrát si tedy museli tvůrci pohrát tak, aby diváci Mata chápali i bez jejich přítomnosti. Matova rodina je tak v seriálu prakticky v troskách – z otce je notorický záletník a matka si ráda přihne. Matovi tak záleží vlastně jen na jeho mladších sestřičkách. Zoufale se snaží získávat peníze, kde se dá, dokonce se neštítí ani krádeže nebo obírání mrtvol. Byť podobná změna byla asi nutná, je otázkou, zda to tu tvůrci trochu nepřehnali.

Hodnocení změny: neutrální

(Seriálový Mat nemá zrovna šťastné zázemí. Foto: Amazon)

Moirain hned všechno vyžvaní

Z knižní Moirain byste informace tahali jako z chlupaté deky a navíc tam, kde to není nezbytné, se ke svým sestrám z Aes Sedai zrovna dvakrát nehlásí a raději se vydává za urozenou paní. V seriálu je krapet sdílnější. Prsten s Velkým hadem dává okatě najevo, pokud ovšem nenarazí na bělokabátníky (jakousi analogii k lovcům čarodějnic) a k čemu by bylo tajit se tím, že hledá Draka Znovuzrozeného, že? Takže se o to podělí hned na konci první epizody.

(Moirain se příslušností k Aes Sedai nijak netají. Foto: Amazon)

Víc nám toho už ale neprozradí, protože sotva stačí Egwain říci, že má schopnost usměrňovat, je v ději upozaděna tím, že upadá do bezvědomí na následky zranění otrávenou zbraní. V knize žádné takové zranění neutrpí.

Hodnocení změny: neutrální

Co dál se změnilo?

Vskutku je těch změn až přespříliš a tak dlouhý článek nikdo nebude chtít číst, proto dál vyjmenujeme některé další změny už jen velmi stručně. Nyneiva, vědma z Emondovy Role, v knihách nebyla unesena trolloky a vědma, která ji učila, nikdy nebyla v Bílé věži. Mimochodem, pokud by tam v knihách šla, zřejmě by se nevrátila, neboť by ji Aes Sedai, které jsou si vědomy, že jejich počty klesají, určitě neodmítly. Thom Merrilin se sice v ději objevuje, ale až ve třetí epizodě. Pokud by tvůrci dodrželi předlohu, vídali bychom ho i v předchozích dvou dílech, ale tvůrci zřejmě chtěli snížit počet postav pro první epizodu.

(Náš oblíbený kejklíř se na obrazovkách objevil zatím velmi krátce, pouze ve třetí epizodě. Foto: Amazon)

Skupinka, kterou Moirain vede se stejně jako v knihách rozpadne v Šadar Logothu, ale v seriálu je Moirain nebude moci sledovat pomocí očarovaných mincí, ty jim dala pouze v knize. Navíc Lan, Moirain v bezvědomí a Nyneiva naráží na konci třetí epizody na Liandrin a další Aes Sedai, které zajali falešného Draka Logaina. Ten se sice v knize objeví také, ale až v Caemlynu, kde ho zdálky uvidí Rand. Do Caemlynu se ale zřejmě v seriálu zatím nepodíváme, místo toho hrdinové zamíří rovnou do Tar Valonu. Z traileru víme, že Logain se pokusí utéct, ale zde jde o čirou fikci tvůrců seriálu.

(Logain dostane velký prostor v příští epizodě, jak dokládá i její název The Dragon Reborn. Foto: Amazon)

A ještě zmiňme dvě postavy, které se měly ukázat a neukázaly – nedočkali jsme se Eliase Machery, který by Perrinovi řekl, proč se o něj tak zajímají vlci, ani lodního kapitána Bayleho Domona, který by svezl Randa s Matem (a v knize i s Thomem) po řece.

Co si o výše popsaných změnách myslíte vy? Opomněli jsme nějakou, která je podle vás důležitá? Neváhejte nám přispět do diskuze.

Diskuze /24

Czagy

co se týče ras, tak tady mi to nějak nevadí a obecně casting u většiny postav sedl… to s tím zdrojem mi uniklo a teda doufám, že to nějak dovysvětlí a budou se držet předlohy v tomhle, sice jsem četl jsem první 2 knihy, ale příjde mi to jako hodně velká a zbytečná změna :D … ženatý Perrin byl dobrý nápad jak s tou postavou začít, na druhou stranu vynechání Eliase mě zas zklamalo, radši mohli vynechat cigány… zbytek změn mě nijak nevadí, ale jsem zvědavý jak tvůrci naloží s tím že Moirain nerozdala mince… jinak z těch změn nebo spíš spěchu příběhu mě zklamalo, že jsme přišli o Baerlon s Min a zjevně příjdeme i o Caemlyn s royalty a to je škoda :D

#17 Spiritmonger
25.11.2021 | 20:12:44
maxq

Počin Amazonu má s Jordanovým Kolem času společný jen název a pár vybraných prvků a postav. Bohužel prakticky žádná z vybraných postav nemá charakter jako v knize. Scénáristé se ani nepokusili využít hloubku, šíři ani spletitost předlohy, pouze se předlohou inspirovali aby spatlali svůj vlastní plytký příběh který se snaží vydojit popularitu Kola času. V nezařazených postavách vám chybí především Min (protože přeskočili Baerlon), což je v prvním svazku sice epizodní, ale pro celou ságu dost zásadní postava, rozhodně důležitější než Elias Machera nebo Bayle Domon.

#4 antty #22 MiqueEala
25.11.2021 | 20:33:06
maxq

Když člověk vezme v potaz perly jako Arcane, tak si říká že by Amazon udělal lépe kdyby zafinancoval animované Kolo času. Nebyl by problém s herci, počtem postav ani lokacemi, a v konečném důsledku by to za méně peněz vypadalo lépe.

#4 antty #5 Carlos Matos #12 Steve23x
25.11.2021 | 20:39:39
antty

#2 maxq: Pravda, ale Min byla obsazena (Kae Alexander), kdežto Domon a Elias ne. Takže Min se někde objeví, buď v Tar Valonu, nebo na konci řady ve Fal Daře. Proto jsem jí nezmínil, ale je fakt, že při hodnocení pouze odvysílaných epizod to odchylka je.

#3 maxq: zajímavá myšlenka

webmaster
25.11.2021 | 20:56:54
Carlos Matos

#3 maxq: Ano, nicméně třeba Arcane trval udělat 6 let. Plus si nejsem jistej jestli by jim žánr „anime“ nesnížil diváckou základnu…

26.11.2021 | 1:20:18
Felix Jaeger

cela saga bola robena vo filozofii jing/jang, ako sa obidve sily doplnaju, maju svoje silne a slabe stranky, dokonca aj symbol Aes sedai je podobny symbolu jing/jang. A oni to skrtnu(aspon to predbezne tak vyzera)

26.11.2021 | 9:52:06
Felix Jaeger

inac, ten drist s kataklyzmou a zmiesania ras v malej dedinke: v celej sage to bolo o tom, ze sa skor narody uzavreli same do seba, tj lokalnacionalizmus, vsetky narody boli jasne definovane, a do detailov opisane, a oni z toho spravia hnedy gulas :/

#16 Spiritmonger
26.11.2021 | 9:54:36
Samuel-El

Príde mi vtipné, ako nad niektorými vecami možno až moc premýšľate.
Ja som do seriálu šiel len s minimom informácií. (Rand je sexy, Aes Sedai sú božské a Červené lovia chlapov). Nevadia mi žiadne zmeny, čítam si priebežne informácie o postavách na stránkach venujúcich sa knihe, ako aj samotný obsah kníh.
Ale jedna vec je jasná. Drak bude ten istý, čo v knihe. To nezmenia. Autori seriálu sa len snažia ľudom, ktorí neznajú knižnú predlohu, nahovoriť a prinútiť ich, aby si celý čas uvažovali, kto bude Drak. Krásnym príkladom je koniec 3 časti. Krčmárka povie, že vidí piatich. Divák teraz uvažuje, kto je ten piaty. V 4 časti divák hľadá, kto je ten piaty a koncom onej časti nám chcú niečo nahovoriť. Ale je to pravda? Who knows.
Myslím, že najprv treba nechať prvú sériu vyšumieť a potom môžeme konšpirovať a rozhodovať sa, čo je dobrá a čo je zlá zmena.

26.11.2021 | 20:15:41
Samuel-El

Príde mi vtipné, ako nad niektorými vecami možno až moc premýšľate.
Ja som do seriálu šiel len s minimom informácií. (Rand je sexy, Aes Sedai sú božské a Červené lovia chlapov). Nevadia mi žiadne zmeny, čítam si priebežne informácie o postavách na stránkach venujúcich sa knihe, ako aj samotný obsah kníh.
Ale jedna vec je jasná. Drak bude ten istý, čo v knihe. To nezmenia. Autori seriálu sa len snažia ľudom, ktorí neznajú knižnú predlohu, nahovoriť a prinútiť ich, aby si celý čas uvažovali, kto bude Drak. Krásnym príkladom je koniec 3 časti. Krčmárka povie, že vidí piatich. Divák teraz uvažuje, kto je ten piaty. V 4 časti divák hľadá, kto je ten piaty a koncom onej časti nám chcú niečo nahovoriť. Ale je to pravda? Who knows.
Myslím, že najprv treba nechať prvú sériu vyšumieť a potom môžeme konšpirovať a rozhodovať sa, čo je dobrá a čo je zlá zmena.

#10 Liborias
26.11.2021 | 20:15:41
Liborias

#9 Samuel-El: Mě přijdou spíše vtipní ti, kteří nad ničím nepřemýšlí, vystačí si s minimem informací a jde jim jen o to užít si jízdu. Kvalitní tvorba má totiž vždy jedno společné, nutí k přemýšlení a je promyšlená, nemá významné logické mezery. Vytvořené světy tak nějak dávají smysl a fungují sami o sobě. Přesně si pamatuji, kdy pomalu začala jít k šípku Hra o trůny, bylo to ve chvíli, kdy se tvůrci rozhodli odklonit od knižní předlohy. Uznávám, že až do poslední série to tak trochu ještě fungovalo, než se tvůrci nechali zlákat představou, že budou tvořit nové Star Wars a závěr série spíchli horkou jehlou. Nakonec neměli ani jedno SW projekt nedostali a mistrovské dílo završili slátaninou. No Amazon se k významným odklonům od předlohy odvážně rozhodl hned v první epizodě. Nic ve zlém, seriál si jako nezávaznou zábavu užívám, i kdyby jen kvůli kulisám české krajiny a pár dobře ztvárněným postavám. Hodnotil bych to tak 7/10. Neznalého neurazí, ale ani nenadchne. Skalního fanouška asi spousta věcí asi zklame a to je problém. Na tom shořely nové filmy Star Wars, vyhořely The Shannara Chronicles a Legend of the Seeker. Amazon má celkem dost prostředků ze zisků z obchodování, takže si své progresivní ideologie asi bude schopen do tohoto projektu propašovávat ještě tak dvě tři série, ale počítám, že se v tomto seriálu finální bitvy asi nedočkáme.

27.11.2021 | 8:57:48
Lan

…a Egwain je stejně otravná v knize i seriálu. Celkove to neni spatne, i kdyz treba 3 epizoda byla fakt nudna. Snad tehle „Xena/Hercules“ epizod bude minimum pokud mozno zadna. Jsem zvedavy jak moc se Amazon inspirovat do budoucna knihou a jak moc tam da sveho scenare

27.11.2021 | 9:18:22
Steve23x

#3 maxq: Ani ne, Arcane je pěkná sračka pro malý děcka.

#13 Toso11
27.11.2021 | 19:46:44
Toso11

#12 Steve23x: lebo je to kreslené ? podľa mňa si nevidel ani jednu časť

28.11.2021 | 19:00:50
Rausek

Předně bych rád řekl něco k předloze – První kniha, Oko času, je vlastně jeden velký úvod, jehož cílem je představit a k tomu, co nejvíce postav s jejich charaktery a motivy a připravit scénu pro další díly. Nebylo to špatné, ale nijak extra mě to nenadchlo. To teprve v dalších dílech se příběh rozjel a já pomalu ani nestíhal otáčet stránky. Nedovedu si dost dobře představit, jak by se něco takového dalo doslovně zfilmovat, aniž by to absolutně neodradilo diváka neznalého předlohy.

Proto chápu všechny ty zkratky a vypuštěné postavy. Ano, Perinovo a Matovo zázemí mě udivilo, ale smysl mi to dává. To, že Morain všechno vykecá, mě spíš pobavilo. V knize by s ní z Emondovy role po zmínce o Drakovi neodjel nikdo. Mrzí mě, že má Tom tak málo prostoru, ale tak třeba v další sérii.

Rasová diverzita mi nevadí. Od rozbití světa to není zas tak dávno a promíšení ras během takové globální katastrofy dává vcelku smysl. Cast hlavních postav mi hodně sedí a třeba u Lana se mi změna rasy vysloveně líbí.

Největší problém vidím u té možné neexistence saidaru a sadinu, ale to naštěstí zřejmě nehrozí. Několikrát se tam koneckonců objeví symbol „dračího špičáku“, což není nic jiného než polovina Jing/Jang symbolu, pravděpodobně symbolizující právě poskvrněný saidin. Jeden animovaný prequel se navíc přímo jmenuje „Saidin, Saidar, Stone“.

Za mě jsou všechny změny zatím v pohodě, uvidíme jak bude vypadat zbytek 1. série. Rozhodně nesouhlasím s tím, jak napsal někdo výše, že tohle je Kolo času jen podle názvu (na tohle jsou tu jiní kandidáti, např. Nadace). Za mě si to zatím z předlohy to nejdůležitější udrželo a všechny ty zkratky a odbočky nesvedly děj tak mimo, aby nebylo možné se snadno vrátit na hlavní kolej.

#20 Felix Jaeger
28.11.2021 | 20:49:58
Spiritmonger

Hledani radoby omluvenek pro mrzaceni pribehu je uz samo o sobe velmi smutne.

Pro mne osobne stacilo videt prvnich 20 minut prvniho dilu, abych pochopil, ze serialova podoba by Amazon je neskutecny paskvil a plivnuti do ksichtu a rozmazani extrementu po mrtvole Roberta Jordana. Zkratka tady, uprava tady, uprava tamhle, gendero-rasove sracky tuhle… a ten puvodni velkolepy pribeh zmrzaci do podoby sracko-slataniny. A omlouvat to je jako omlouvat pedofila, ze on ma vlastne rad maly deti, tak nemuze byt tak spatny.

Originalni Kola casu jsou uzasna a epicka fantasy, ktera inspirovala (podle jeho slov) i G.R.R. Martina. Je to 13 obsahlych knih a budis navzdy oslavovano, ze po smrti Jordana dostal stafetovy kolik nastesti Brandon Sanderson, aby sagu dokoncil.

29.11.2021 | 12:56:40
Spiritmonger

#7 Felix Jaeger: souhlas

29.11.2021 | 12:57:37
Spiritmonger

#1 Czagy: jestli's cetl zatim jen prvni dve knihy, tak se drz… ceka te jeste brutalni a uzasna jizda pribehem. Jen ti nedoporucuji koukat na tenhle serialovy paskvil. Uz ani jeden dil.

29.11.2021 | 13:00:04
Spiritmonger

Saidar a Saidin… jeste bych k tomu podotkl (ano je tu symbolika v podobe Yin a Yang), ze vlastne zaklad premisa cele sagy je o tom, ze muzsky zdroj je pospinen temnotou (popsano bylo jako kapicky ropy v kristalove ciste vode) zpusobujici ‚silenstvi‘ aneb prikloneni k Temnemu spolu s tim, ze uvezneny Temny po tisici letech uvezneni zacina ziskavat vliv ve svete.

Zensky i muzsky zdroj jsou oddeleny, navzajem nemuzou videt pouzivani zdroje a ani se pripadne ucit. To je taky dulezite ve vztahu Moirain a Randa, az Moirain pochopi (AZ TO ZJISTI!) ze Rand ma ke zdroji pristup.

29.11.2021 | 13:12:22
Spiritmonger

Posledni noticka… nedoporucuji koukat na tento serial pokud jste cetli (a nejste intelektualni masochista) ci mate v planu cist knihy.

(Whau .. jsem se rozepsal, protoze tenhle paskvil je vazne pres hranu unosnosti. Podobne jako mega-humus serialove zpracovani Nadace (Foundation))

29.11.2021 | 13:17:43
Felix Jaeger

#14 Rausek: ja len kratko k tej rasovej diverzite. rozbitie sveta tam bolo neviem ci pred 2000 alebo 3000 rokmi, tj logicky ak by sa tak zmiesali narody po tom velkom tresku, tak tam nemas ani jedneho bieleho ani jedneho cierneho, bol by tam taka populacia, ako je napr v karibiku(tam sa to miesa cca 500 rokov). Nedava to logiku. A diverzita tam v sage bola, tie obchodnicky na lodiach boli cierne, boli tam mesta pri pusti, tam mohlo byt kopec arabov, atd atd. Ale v malej dedine kde koncia vsetky cesty vidis akoze uplne stredoafrickych cernochov? co su rasisti ti cernosi, ze sa nezmiesali s bielymi povodnymi obyvatelmi? :) teda moja myslienka, kvoli politickej agitke robia nelogicke kiksy. a to sa tesim na rumor, ze Aviendha a Elaine maju byt lesby.

#21 Spiritmonger
29.11.2021 | 16:35:27
Spiritmonger

#20 Felix Jaeger: v knihach byla diversita vzhledem k rozsahlosti sveta a ruznorodosti narodu. A presne moje slova… mala vesnice na konci sveta je neco jako u nas vesnice v horach. Tam misto negroidnich archetypu najdes mozna tak nejaky germance.

Oni opravdu hodlaji z Aviendhy a Elain udelat lezby???!!!!!! To si doufam delas prdel. A ze neudelali rovnou z Randa buzeranta a z Perrina mohli udelat zoofila, joooo… UUAAAAAAAHHHHHH :(

30.11.2021 | 0:57:35
MiqueEala

#2 maxq: Což je spíš k dobru. Ty jejich charaktery v knize byly tak děsně ubohé, že jsem pořád doufal, že konečně chcípnou nějakou bolestivou smrtí. Dobré to začalo být, až když se toho chopil Sanderson.

3.1.2022 | 19:45:29
SaSy

Budete písať aj ďalšie články o zmenách v ďalších epizódach?

#24 antty
9.2.2022 | 12:38:01
antty

#23 SaSy: Když to bylo aktuální, tak nebyl čas, teď když už ho je o trochu víc, tak už to není aktuální. Myslím, že nějaké shrnutí největších rozdílů sepíšu, ale bude to tu ležet až do doby před premiérou druhé řady, kdy se bude hodit to zveřejnit v rámci rekapitulace.

webmaster
12.2.2022 | 20:08:37
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Druhou řadu čeká velká změna oproti té první, dojde k přeobsazení jedné z postav

Druhou řadu čeká velká změna oproti té první, dojde k přeobsazení jedné z postav

Novinek o druhé řadě je málo, ale Amazon a Sony nedávno potvrdily neoficiální únik – jeden z hlavních protagonistů se ve druhé řadě své role již nezhostí.

Reklama

Narozeniny herců

Momentka

Momentka

Sledujte nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama