Star Wars: Akolytka (The Acolyte)
49/100 - 61×

Star Wars: Akolytka(The Acolyte)

Jediové měli před Epizodou I ze světa Star Wars velkou moc. Tento seriál se zaměřuje nejenom na ně, ale zároveň i na temnou stranu, která v posledních dnech Vrcholné republiky začala výrazně narůstat.

USA | 2024 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Disney+ | 43 minut
VOD
Disney Plus
žánr
Dobrodružný, Mysteriózní, Sci-fi
hrají
Amandla Stenberg (Mae Aniseya), Amandla Stenberg (Osha Aniseya), Lee Jung-jae (Sol), Dafne Keen (Jecki Lon), Charlie Barnett (Yord Fandar), Rebecca Henderson (Vernestra Rwoh), Manny Jacinto (Qimir), Carrie-Anne Moss (Indara), Joonas Suotamo (Kelnacca), Dean-Charles Chapman (Torbin), Jodie Turner-Smith (Matka Aniseya), Margarita Levieva (Matka Koril), David Harewood (Rayencourt), Hassan Taj (Bazil),
redaktoři
tom99

Proč se Yoda objevil ve finále první řady? Tvůrci mají vysvětlení

Proč se Yoda objevil ve finále první řady? Tvůrci mají vysvětlení

Tak stále přemýšlíte nad tím, proč bylo tak klíčové ukázat mistra Yodu? Tak už přemýšlet nemusíte, neboť Leslye Headland má jasné vysvětlení, proč tuto velkou postavu do děje zatáhla. Pro Entertainment Weekly poskytla rozhovor, kde se svěřila se svými myšlenkovými pochody.

4 3
30.7.2024

První řada seriálu The Acolyte se již od samého začátku měla soustředit pouze na nové postavy. Pokud má seriál fungovat, musí fungovat hlavní postavy. No, to se sice povedlo tak napůl, resp. spíše se nepovedlo vůbec. I tak ale mají tvůrci naději, že se dočkají druhé řady, kde to dokážou napravit. Už předem bylo avizováno, že právě druhá řada vrátí do hry známé postavy třeba z filmů či z knih Vrcholné Republiky.

(Proč se Yoda objevil ve finále první řady? Tvůrci mají vysvětlení. Foto: Disney+)

Patřičného nalákání jsme se ale dočkali i v osmé epizodě, kde jsme spatřili Darth Plagueise a mistra Yodu. Oba si v seriálu odškrtli povinné cameo a tvůrkyně Leslye Headland nyní vysvětluje, proč do své show zakomponovala právě mistra Yodu:

Když představíte nějakou velkou postavu na temné straně, musíte to stejně udělat i na té druhé. Pokud mám přivést do příběhu Plagueise, tak na světlé straně nemůže být prázdno. Jediové musí mít svého velikána. Proto bylo důležité uvést do děje Yodu. Plagueis je na jedné straně a na druhé je jeho protivník. Všechno je to o rovnováze a takhle mi to přijde správné.

Yoda by se asi nikdy neměl dozvědět o existenci Sithů během období Vrcholné Republiky, pakliže tvůrci stále berou v potaz dění Epizody I. Samozřejmě mohou z Yody udělat tajnůstkáře a potažmo lháře, ale doufejme, že k tomuto se tvůrci nesníží. Lze pochopit, že Headland chce mít na obou stranách barikády dvě velké postavy, nicméně Yoda by se asi o Plagueisovi neměl nikdy dozvědět.

Jak na celou situaci nahlížíte vy?

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /8

Huholoman

Nevěřim jí, klidně mohli ukázat jen Plagueise. Jodu ukázali jako fanservis.

#8 Jack1947
30.7.2024 | 19:54:31
FelixJaeger

Samozřejmě tohle je a bude hrozné rozhodnutí. Už jenom to, že použili Ki Adi Mundiho, ale i Yodu, který určitě bude tyto události krýt společně s ostatními z vysoké rady Jedi… Tak si to shrňme:

  1. Máme tu mistra Darth Plagueise, který se drží v pozadí (ok) a jediným jeho učedníkem by měl být Darth Sidious (ano do wiki už tam samozřejmě byl dopsán i Qimir :D).
  2. Do tohoto seriálu neexistující Qimir má najednou učedníka i přesto, že on sám je ještě učedníkem → tudíž hezky porušujeme pravidlo dvou…
  3. Popírání děje v rámci prvního prequelového filmu → Sithi už jsou tisíciletí neexistující → Vy Jedi prolhaní, i ty Yodo?
  4. Pokud se Acolyte odehrává 100 let před těmito prequel filmy, tak co se proboha všechno muselo stát, že o tom nikde není ani čárka? Hej máme tu dvojčata stvořená ze síly, hej z jedné je Sithský učedník (uvědomují si vůbec tvůrci, že by měly být obě mega silné v síle, takže by se o nich určitě vědělo?), hej Sithi jsou zpátky :D.

Jako všechno je to prostě k smíchu / pláči a nepobírám, že toto někdo schválil a nechal natočit + do toho narvat tolik peněz.

#3 caliel #4 Euree #6 RagnarokCzD
31.7.2024 | 13:28:16
caliel

#2 FelixJaeger: Tak třeba k tomu bodu 2. Pravidlo dvou se porušovalo dost často když někdo chtěl svrhnout „Mistra“ a vybral si k tomu rádoby „učedníka“ co mu pomohl nebo byl využit jako obětní beránek na oslabení Mistra.Například třeba Bane/Zannah nebo Palpatine/Doo­ku/Maul ve stejnou dobu a určitě by se dali dohledat další…

31.7.2024 | 14:07:24
Euree

#2 FelixJaeger: jakoby souhlasím s tebou ale dovolím si podotknout, že v knize o darthu plagueisovi byl sidious taky stále učedník a měl na tajnačku už Maula za svého žáka a dělal za nej černou práci a Plagueis se to pak dozvěděl, takže pravidlo dvou vždy nebylo úplně dodržováno, takže tohle by se dalo prominout a pochopit ale je zase fakt, že Quimir nebyl v knize zmíněn

31.7.2024 | 14:12:27
FelixJaeger

Jako jo, u dvojky bych mohl přimhouřit oči, máte pravdu :). Třeba takový Darth Sidious to porušoval, jak na běžícím pásu, ale tam jsem to omlouval tím, že mu je to už docela jedno a byl si jistý, že s Jedi jednou provždy zatočí, což se mu, co si budeme, téměř povedlo :). Tady to moc nedává smysl, protože, jak víme z prvního filmu, tak se stejně za těch 100 let prostě neposunuli (ani Qimir ani Osha / Mae). Nikde nejsou zmínění, takže jejich existence je úplně zbytečná a nepodstatná… všechno to na sebe vzal až právě Darth Sidious se svým až geniálním plánem :).

31.7.2024 | 14:29:09
RagnarokCzD

#2 FelixJaeger: Souhlas … tak si to shrňme:

  • 1) Pokud vím, nikdy nebylo nikde řečeno že Plagueis „nikdy netrénoval nikoho jinýho než Palpatina“ … dokonce i z legend víme, že Palpatine byl jen jeden z asi sedmi, který si Plagueis pro tenhle účel vytipoval.

→ takže tenhle argument je lichej

Navíc, (a teď se možná zeptám blbě) odkud všichni berete tu jistotu, že Qimir je Plagueisův učedník? Možná je to jen chyba překladu, ale ke mě se dostalo jen tolik, že Leslye prohlásila „chtěla jsem ukázatl Cizincova mistra“ … což je věta která by uplně stejně pasovala na odhalení, že Qimira trénovala Vernestra.

  • 2) Co se týče pravidla dvou … tady je jedna zásadní drobnost, na kterou lidi rádi zapomínaj. TO NENÍ FYZIKÁLNÍ ZÁKON! (Který se mimochodem v tomhle vesmíru porušujou častěji. xD )

Nějakej páprda co si řikal Bane si před 1200 lety řek, že to co se kolem něj děje se mu nelíbí a je potřeba udělat radikální reformu … TO je to co se stalo, nehledejte za tim nic hlubšího, není to tam. :D Prakticky všichni Sithové co přišli po něm tohle pravidlo dodržovali jen a pouze proto, že se jim buď hodilo do plánů … nebo prostě souhlasili s jeho filosofií. Ale když se kterejkoli, zdůrazňuji KTEREJKOLI z nich rozhodnul (a že jich pár bylo) že je to jen snůžka hovadin a vyprd se na něj, vůbec nic se nestalo. :D

  • 3) Popírání děje je asi jediná legitimní poznámka …

Současně ale je to něco s čím jsme prostě asi měli počítat, Leslye od prvopočátku opakovala skoro v každym rozhovoru, že má v úmyslu udělat z Jediů padouchy … no a protože kdyby udělala jen pár zkaženejch vlastních postav, tak by to nefungovalo … nezbylo než prostě začít ničit ty co jsme už měli.

  • 4) Opět netušim kde si tyhle věci vzal … ony nemusí být „mega silné v Síle“ … a dokonce zjevně ani nejsou, protože jedna z nich kterou měli v péči posledních 1–16 let nedokázala projít ani základním výcvikem. ;)

A co se týče toho, že Sithové jsou zpátky … všichni kdo tuhle větu slyšeli, jsou mrtví. ;) Shodou okolností, tenhle coverup je asi jedna z mála věcí co by Vernestře vyjít mohli. :P

#7 FelixJaeger
1.8.2024 | 19:42:46
FelixJaeger

#6 RagnarokCzD:

  1. Před tímto seriálem byl ofiko učedník pouze jeden Sidious (Palpatine) → musíme rozlišovat, učedníky a další, kteří sloužili jen, jako obětní beránci, či nějaká pojistka (už to tady bylo zmíněno několikrát). A já s tím jako souhlasím.
  2. Ano porušovali to a tím bych to asi ukončil ;).
  3. Super, tak jsem se konečně aspoň jednou trefil, juchů…
  4. Hmm ale to je popírání toho co víme → jsou stvořené ze síly a mají tudíž obrovské množství midichlorianů → jsou předurčené k velké síle, viz Anakin alias mr. Vader ;). A jestli jsi skutečně viděl tento seriál tak víš, že už některé dovednosti i ukázaly ;).
  5. A prášek už byl?
  6. Efekt velmistr Yoda, nějaká Vernestra by ho fakt neoblafla ;). Proto je chyba ho do děje vůbec zapojovat ;).
1.8.2024 | 21:03:58
Jack1947

#1 Huholoman: Kterej se ani nepovedl :/

21.8.2024 | 8:54:50
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Novinky

Finále seriálu The Acolyte přivedlo dvě velké mega postavy ze světa Star Wars

Finále seriálu The Acolyte přivedlo dvě velké mega postavy ze světa Star Wars

První řada seriálu The Acolyte se primárně soustředila na nové postavy. Tvůrci mají ale nápady i na další řady a dokonce se netají i tím, že by chtěli přivést i známější postavy. A právě dvou takovýchto velikánů jsme se na kratičký okamžik dočkali. Článek obsahuje spoilery.

Reklama

Nejlepší postavy

Zajímavosti

Tvůrci mají plány až na další tři řady, ve hře je i napojení na Darth Plagueise

Tvůrci mají plány až na další tři řady, ve hře je i napojení na Darth Plagueise

Zboří toto vyjádření internet? Dost možná ano. Seriál ale disponuje velice kvalitním námětem, který není možné scenáristicky dobře prodat v tak malé stopáži. Vše by ale časem mohlo dávat daleko větší smysl, kdyby tvůrci dostali více času. A nápady na další řady rozhodně mají.

Galerie

Galerie

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama