Hvězdné války (Star Wars)
93/100 - 70×

Hvězdné války(Star Wars)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 dílů | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Recenze: Star Wars: Síla se probouzí

Recenze: Star Wars: Síla se probouzí

Po šesti pohledech redaktorů Edny na nové Hvězdné války vám přinášíme delší a ucelenější recenzi Epizody VII, kde se podrobněji podíváme, co nového nám film přinesl, a naopak co se stále recykluje dokola u všech dílů.

21 3
31.12.2015

Po deseti letech od uvedení Pomsty Sithů přináší J. J. Abrams do kin pokračování Star Wars, které se chronologicky odehrávají třicet let po Návratu Jediů. Z popela Impéria povstal hrozivý První řád v čele s Kylo Renem, oslabená Republika není schopná se bránit, a proto byl vytvořen Odboj v čele s Generálkou Leiou Organou.

Celý film prakticky vzdává hold filmům ze staré trilogie, a na tu novou, ačkoliv je (stále) také součástí Star Wars světa, naprosto zapomíná. Abramsovi jde především o to, aby se zavděčil starým fanouškům, kteří vyrostli na původních dílech. Bohužel někdy až příliš často odkazuje na staré filmy a recykluje nápady, se kterými přišel Lucas už před řadou let.

(Rey a BB-8 jsou nové postavy, kolem kterých se točí děj)

Ve výsledku tak znovu vidíme totožnou barovou scénu jako tenkrát v Mos Eisley na Tatooinu, planety se ničí opět jedním přesným výstřelem a znovu je potřeba dopravit droida s cennými údaji do rukou Odboje/Povstalců. Abrams z tohoto hlediska nepřichází s ničím novým a pouze poupravuje staré scény, které jsme všichni stokrát viděli.

Epizoda VII je oproti všem ostatním filmům daleko vtipnější, jak to v poslední době u hollywoodských snímků bývá. Bohužel je z filmu cítit tlak Disneyho, který se zřejmě po vzoru marveláckých filmů, které jsou odlehčené, a sypou jednu hlášku za druhou, snaží film co nejvíce odlehčit. V některých momentech je to až rušivé. Jako příklad stačí zmínit hned první scénu filmu, kdy v naprosto vážné scéně oznámí Poe Dameron Kylo Renovi, že mu není přes masku rozumět, a celé napětí se rázem vytratí.

Nejsilnější zbraní filmu jsou nové postavy, které jsou přirozené a hned po několika minutách si je divák oblíbí. Ať už hovoříme o pilotu Poeovi nebo Finnovi, který byl neprávem už před filmem odsuzován, všichni jsou naprosto skvělí. Film si pro sebe ovšem krade mladičká Rey, která je od první scény dokonalá a táhne film kupředu. Staří herci skvěle doplňují ty nové, a troufám si říci, že Epizoda VII má nejsilnější herecké obsazení ze všech Star Wars filmů.

(Kylo Ren je novou zápornou postavou, kterou budeme vídat i v dalších dílech)

Ani u záporáků není situace jiná. Hux je typický drzoun s hitlerovským komplexem, Kylo Ren je propracovanou zápornou postavou, která pod maskou svádí vnitřní boj. Zcela převyšuje Dartha Maula či hraběte Dooku a chvílemi se vyrovnává i Darthu Vaderovi. Navíc film odhaluje ještě jednu zápornou postavu, kterou budeme vídat v příštích dílech.

Skladatel John Williams se opět vrátil k hudebnímu kormidlu, ale bohužel jeho hudba není až tak výrazná (i po několikátém zhlédnutí filmu a opakovaném poslouchání soundtracku). První hodina je prakticky bez hudby a film působí hluše, což je u Star Wars filmů naprostý nezvyk. S druhou půlkou se situace zlepší, ale pokud nezahraje klasická Star Wars hudba, prakticky není o co stát. Po poslechnutí soundtracku považuji za nejoriginálnější a nejvýraznější skladby s názvy March of the Resistance a The Jedi Steps and the Finale.

Digitální triky dopadly dobře a jsou skvěle nakombinované s maskami a skutečnými kulisami. Abrams se ale chtěl až příliš zavděčit fanouškům staré trilogie a celý film vypadá tak trochu „zastarale“. Pokud bych neznal všechny Star Wars filmy a pustil si je teď najednou, s klidným srdcem bych řekl, že Pomsta Sithů je daleko novější film než Síla se probouzí, protože tak zkrátka působí, i když mezi filmy zeje desetiletá propast.

(Kapitánka Phasma je spíše vedlejší postavou filmu)

Pokud nebudeme mluvit o recyklování starých epizod, Abrams přináší do filmu mnohem ucelenější příběh, než který nám odvyprávěl George Lucas v Epizodách I – III. Díky skvělým postavám lze leccos odpustit, navíc dialogy jsou dobře napsané a ne v každé druhé větě slyšíme prapodivné oslovování a krkolomné řeči, které se vedly v nové trilogii.

Abrams se dokázal dostat postavám pod kůži, takže se jim daří diváka uhranout a vymáčknout z něj patřičnou emoci. Abrams navíc skvěle připravil půdu pro další epizody a troufám si říci, že každá postava má stále co nabídnout. Nicméně Abramsův nástupce Rian Johnson bude mít nesmírně těžkou úlohu, protože recyklování příště nebude stačit, ale bude muset přijít s něčím novým a originálním. V prosinci 2017 se dozvíme, jak se s tím popere.

Hodnocení: 80%

Foto: Disney

Diskuze /123

Anckrst

Pokiaľ viem tak SW Rouge One bude DECEMBER/PROSINEC 2016, ale SW VIII bude MÁJ/KVĚTEN 2017 (nie prosinec) http://www.imdb.com/…e/tt2527336/

31.12.2015 | 13:01:40
Smrtihlav

Díky moc tome99, recenze je kvalitně sepsaná, věcná, ale pardon, Abrams to prostě a jednoduše pos*al! Pokud nebudeme mluvit o recyklování starých epizod, nebudeme tedy mluvit o ničem, protože SW VII je superrecyklát od začátku až do konce. Zásadně nesouhlasím tome99, že postava Kylo Rena převyšuje Dartha Maula, hraběte Dookua a někdy se i vyrovnává legendárnímu Vaderovic Darthovi. To je rouhání, které Temná strana nenechá bez povšimnutí. Kylo Ren je kašpárek bez rohlíku. Rytíř Temné strany nikdy, a to prosím zdůrazňuji, NIKDY, nemůže dostat výprask od malé holky, která drží světlomeč poprvé v životě v ruce!!! Rytíři Temné strany rozhodně nemůže být při boji na světlomeče vyrovnaným soupeřem vystrašený stormtrooper, který umí jen střílet blasterem, a to i když je to pozitivně rasově diskriminovaný Afroameričan! Když už jsme u těch stormtrooperů, všimnul si někdo, jak prachbídnou měli mušku oproti malé holce? Od malička cvičení vojáci se specializací na blastery :) Abrams by měl jít před kárnou komisi Republiky za to, že narval tuny emocí do oslavy sedmi přeživších pilotů Odboje a úplně, jako psí exkrement na chodníku, chladně překročil miliardy obětí na čtyřech současně zničených planetách. Hanba mu! Ptám se, který supermozek z Disneylandu vymyslel, že planeta, která během 30 minut absorbuje celou žhavou hvězdu, bude mít polární vzhled? …a ještě něco tome99, postava Finna je trapná a ten raper, co jí hraje, ještě více. Modlím se k Síle, aby se z něj, na příkaz z vyšších míst, ještě nevyklubal rytíř Jedi.

#4 Quinzel #5 tom99 #6 ThePCqwer #8 KIM #24 pozitkar #68 derill129
31.12.2015 | 13:03:47
Quinzel

Takže ve zkratce, radši uvidím znova to samé, než vidět něco nového a originálního.

31.12.2015 | 13:04:24
Quinzel

#2 Smrtihlav: Vidím to bohužel stejně, ta scéna kde Rey dostane od Hana blaster pistol a pak na ní naběhne Stormtrooper, který se do ní ani po několika střelách netrefí a ona mezitím v klidu zjišťuje, jak se ta zbraň vůbec používá a potom ho bez problému sestřelí na druhý výstřel.

31.12.2015 | 13:13:40
tom99

#2 Smrtihlav: Tak se pokusím vyjádřit k tomu, co píšeš, a argumentovat ti:

  1. Kylo Ren je skutečně skvělou, novou postavou, která prostě není jen temná, ale naopak uvnitř svádí boj a mnohem důležitější než souboj se světelným mečem, je ten, který svádí Kylo sám se sebou. Darth Maul byl zlej, protože byl prostě zlej, stejně tak Dooku. I když jsou to skvělé postavy, ve filmu jsme nikdy nezjistili, proč jsou vlastně na Sidiousově straně. U Kylea to ale víme – chce se zkrátka vyrovnat svému dědečkovi.
  2. To, že Kylo prohrál, může být sice překvapivé, ale ne nepochopitelné. Byl zraněný, navíc před pár minutami zabil svého otce, ke kterému, ač si sám sobě říkal co chtěl, něco cítil a byl emočně rozladěný. Navíc mi přišlo, že se Rey bál, protože, i když je netrénovaná, je s ní daleko větší Síla než s ním. Přece je asi jen dcerou mega Jedie Lukea Skywalkera :-)
  3. Od Finna jsem upřímně nic nečekal, ale příjemně mě překvapil. Ano, občas jeho hlášky byly přehnané a působil trošku jednoduše, ale celkově byl příjemnou postavou, která zapadla mezi Rey, Poea, Hana a BB-8. Jestli to bude stačit u ostatních dílů? Uvidíme.
  4. To, že Stormtroopeři nejsou schopní nikoho trefit, není žádnou novinkou. Stejně neschopní byli i ve všech ostatních filmech a animovaných seriálech.
#7 dovahkiin #10 Smrtihlav #24 pozitkar
webmaster
31.12.2015 | 13:15:10
ThePCqwer

#2 Smrtihlav: Souhlas Navíc, světelná čepel u meče nic neváží. Zkuste s tím napoprvé šermovat tak, abyste si neusekali všechny končetiny. Jo a jaktože nezkušená holka dokázala porazit v síle (přetahování o meč) někoho, kdo byl cvičený Lukášem Nebeským Chodcem (Luke Skywalker :D). Jakože ano, Rey má asi velké nadání pro sílu, ale jak chce bez výcvyku porazit někoho, koho trénoval mistr v síle?

#14 A_V
31.12.2015 | 13:16:01
KIM

#2 Smrtihlav: Kylo Ren mne přijde jak školák zmijozelu z bradavic…nemá ani na jednoho z bejvalích temnejch.SW7 vykrádají sama sebe scénami které člověk už zná z předešlích epizod.Nevadilo mne to mohl jsem se soustředit na dění kolem a nové postavy.Co bude dál uvidíme.Horší jak epizoda dvě to snad už být nemůže.

31.12.2015 | 13:35:15
Fifipek

Star Wars jsou pro mě kult, na kterém jsem vyrostl. To, že Abrams hrál na jistotu trochu chápu, pokud byl také kultovní fanoušek, to ho to asi svazovalo víc, než si sám připouštěl. Nová epizoda je do určité míry vykrádačka, ale upřímně, není nám to trochu jedno? :D Prostě se x let těšíte na novu epizodu a darovanému koni na zuby příliš nehledíte :D Další epizodě bych už to ale neodpustil. Slyšel jsem mnoho negativních ohlasů na postavu Finna, mně přišel v pohodě, postava Rey rozhodně nejlepší, tam to trefili výborně. Kyle Renn si radši neměl sundávat tu helmu, protože se mi ihned v hlavě zobrazila hláška z Predátora „Ty máš ale hnusnou držku“ :D No a Snook ala Voldemort taky nevím no…asi docházejí záporné postavy nebo co…U mě cca 85% spokojenosti, kdy jsem leccos odpustil, jen abych se ocitl a far galaxy, long time ago :)

#13 KIM #15 Smrtihlav #17 Lucifrid
31.12.2015 | 13:35:38
Smrtihlav

#5 tom99: Díky tome99, s těmi stormtroopery máš pravdu. O tom ostatním bych se jen hádal, ale musím dodat, že týpek, kterého jako malého cvičil Velmistr Světlé strany a následně vytunil Mistr Temné strany by měl prostě supermašina vybavená paketem schopností, mezi které patří i základní výbava jako je plněautomatické odrážení střel Žvejkovy kuše (tím spíše, když nechal předtím zmrznout za letu dávku z blasteru) a samoléčení menších a středních zranění. To vše o to více, když se chce vyrovnat Vaderovic klukovi, který byl Vícenežvelmistr Temné strany. O té jeho vnitřní rozpolcenosti se nepřu a tuším, že se na konci přikloní zpátky ke Světlé straně, ale sakra, když mu před filmem udělali takové marketingové megapromo a pak z něj udělají takového neschopného pitomce?

31.12.2015 | 13:36:07
KIM

Jinak Rey měla při souboji,jak poznala sílu.Odhodit Kyla za vznikající kráter to bych ještě zkousnul ale ne že ho přemůže mečem.

31.12.2015 | 13:37:01
Blackhand47XD

Dokonce i Lucas kritizuje retro nádech filmu. Každá trilogie vždy přišla s něčím novým, technologie se měnily. A najednou uplyne 30 let a je jen trochu poupravený design. Jedinou větší modernizací je BB-8.

webmaster
31.12.2015 | 13:38:22
KIM

#9 Fifipek: Snook mne přijde jak skřet ze středozemě

#16 Smrtihlav #57 VOVOT
31.12.2015 | 13:42:52
A_V

#6 ThePCqwer: Luk nikdy nebyl mistr a ani nabyl dobrý šermíř nikdy nedokončil svůj výcvik.

No furt něak nevím jaké mám mít pocity. Je pravda, že film měl hlavně položit základy pro další a to se povedlo. Recyklace mi nevadí, když vyšel Návrat Jediho(nebo Jediů?) tak si nikdo nestěžoval, že přesně kopíruje ep. VI. Mě vadí to co většinu naopak těší a to ignorace I-III ta mytologie okolo Jedi a Sithu mě právě k SW táhne a tady mi dost chybí. Vtipy byly dobré až na dva: Jeden už byl zmíněn v recenzi a taky mi dost vadil, ale ten nejhorší byl když Finn a Han zajali kapitánku Phasmu to co Finn předváděl bylo přehnané a chtěl jsem mu za to nakopat zadek. Ren je mnohem lepší záporák než Maul a Dooku. Maul byl postava bez charakteru která měla ve filmu dvě věty. Podobně na tom byl i Dooku.

31.12.2015 | 13:44:39
Smrtihlav

#9 Fifipek: Hele, a jak by se ti líbil příběh, který by docela logicky navazoval, přitom by byl zcela nový a originální? Například, že by Světlá strana byla na vzestupu a První řád byl v těžké ilegalitě a snažil se infiltrovat do Lukášova Jedi gymplu a přetahovat učedníky k Temné straně. Dále by První řád působil po celé Republice jako teroristická organizace (krásně by to korelovalo se současností) a hledal nějaký legendární artefakt, který by dokázal zvrátit poměr Síly jen na jednu stranu :)

#20 Smrtihlav
31.12.2015 | 13:44:41
Smrtihlav

#13 KIM: Přesně tak, skřet z Mordoru, který se od mala krmí v Mekáči :)

31.12.2015 | 13:46:42
Lucifrid

#9 Fifipek: Pod to se podepíšu :)

webmaster
31.12.2015 | 14:20:20
TheDarkKnight

To, že působí zastarale, je trochu úsměvný a ještě úsměvnější je reakce fanoušků na to, že Abrams recykluje.

Tenhle kult vystavěný kolem George Lucase (myslím teď přímo jeho osobně, nikoliv jeho filmy obecně) lehce nechápu. I když mám Hvězdné války vážně rád, je to skutečně fanouškovská záležitost, protože čistě filmařsky nejsou jeho režisérské počiny dobře zvládnuté. Vyniká to pak ve srovnání právě s Abramsem, který jestli něco ovládá, tak filmařské řemeslo.

Ale zpátky k věci – ta zastaralost – to, že se všechno nenatáčí za zeleným plátnem, ještě neznamená, že je film zastaralý, právě naopak. Měřítka pro to, čím je film nadčasový, jsou už posunuta nad rámec CGI, a to právě tam, kam je – z blockbusterových režisérů – posouvají Nolan a Abrams.

A pokud jde o recyklování, tak to souvisí se vším, co jsem napsal dříve: Abrams zde vytáhl to nejlepší z toho, co měl jako fanoušek rád, a natočil to řemeslně co nejlépe a co nejvíce nadčasově. Jak to přijmete, to je už přímo úměrný počtu fotkám George Lucase vystavenejch na zdi.

#21 tom99
TheDarkKnight
31.12.2015 | 14:20:49
mina1988

V něčem s recenzí souhlasím, ale v něčem vůbec ne. Nesouhlasím, že převyšuje Maula a Dookua. Maul měl auru zloby a velmi pěkný styl bojování (také byl ještě padawan a ten rozdíl je markantní) a prostě bylo na něm od prvního pohledu něco zlého a šel z něj respekt, tady u Rena respekt po odhalení tváře je nulový. Temná strana by neměla být stranou pro nějaké snapovic kluky. Anakin se po přerodu okamžitě změnil a rysy v jeho tváři byly úplně jiné, že nebylo pochyb kam patří. To stejně Dooku, měl charisma a eleganci v boji s mečem. Reno je pouze nervák a nemá žádný styl a celkově ta choreografie byla prostě špatná. Jak bych s ním bojoval já, nic výjimečného co by nikdo jiný nezvládl. Celkově je ten Kylo takový zvláštní a hlavně vývoj jeho schopností. Jednou nechá vyvraždit x bytostí, zastaví střelu z blasteru, ovládá myšlenky a pak dostane nakopáno, jak v síle, tak v boji se světelným mečem od začátečníků.. K čemu pak byli mistrové a k čemu brali mladé děti od rodin, aby se učili od mlada, když dospělá ženská bez výcviku najednou ovládá to, co se každý učil spoustu let..Ještě k té Rey, výborně zahraná, výkon herečky byl super a překvapil, ale ovládá myšlenkové triky?? Vždyť ani nevěděla, že Jedi opravdu existovali a pak najednou zaválí a donutí stormika ke všemu co ji zlíbí.. A to, že úplně ignorují E I-III prostě zamrzí a nemělo by to tak být. Některé věci tam byly fajn, ale prostě čekal jsem něco víc a jsem fakt zklamaný. Neurazí ani nenadchne a to se mi u žádné jiné epizody nestalo, vždycky jsem byl aspoň z něčeho vyloženě nadšený, tady bohužel ne. Ale sto lidí a sto chutí.

31.12.2015 | 14:25:37
Smrtihlav

#15 Smrtihlav: :) než jsem dojel domů z práce, vymyslel jsem další podrobnosti příběhu :)

  1. První řád vyznává odkaz Dartha Vadera (jsou to fanaticky motivovaní Temní Jediové)
  2. cílem Prvního řádu je syn Leii a Hana, může se jmenovat třeba Solo Organ :) než si vezme jméno Kyle Ren …unesou ho z Lukova Jedi gymplu, protože je to Vaderův dědic a jen on může ovládat ten Artefakt
  3. Artefakt je na nějakém legendárním místě, odkud pocházejí Sithové, resp. úplně první Sith všech dob
  4. Kyle Ren vulgo Solo Organ vůbec nic neví o svém dědečkovi, neb mu to rodiče, jak je jejich všeobecným zvykem, všechno zatajili a až mu První řád všechno ukáže, bude ohromen a vydá se jeho cestou a bude horší a mocnější než dědula
  5. ta malá holka může být od mala cvičená Prvním řádem, ale přidá se k Světlé až půjde do tuhého a bude jim pomáhat hledat Artefakt, protože zjistí, že je levoboček Lukáše Copooblozechodí
  6. Finn by třeba mohl být nejlepší Renův kamarád z Jedi gymplu, který ho bude pomáhat hledat po únosu a klidně může zůstat Afroameričanem :)

…a tak dále, klidně hoďte do placu svoje nápady :)

31.12.2015 | 14:41:08
tom99

#18 TheDarkKnight: Já třeba upřímně zase nechápu hate okolo George Lucase. Mějme k němu trošku pokory, přece to jen je on, kdo nám přinesl Star Wars, takže si každého jeho názoru cením. Ano, není to nejlepší filmař, přesto každá jeho epizoda měla něco do sebe a pokud se nepletu, vždy přišel s něčím novým (novou planetou, rasou, zvířaty, stroji atd.), což bohužel nelze říct o Abramsovi.

Abrams zkrátka vzal to, co miloval a vylepšil to. To, že někdo jinak obarví X-Wingy a stíhačky typu TIE se nepočítá jako novinka. Stejně tak planeta Jakku, která vypadá úplně stejně jako Tatooine, Tokadana zase jako Dantooine. Chtělo to víc originality, což, ať si říká, kdo chce, co chce, Lucas měl.

Film má skvělý nádech, mám rád skutečné triky, ale odsuzovat za to Lucase mi nepřijde fér. Tenkrát byl rok 2005 a vše v té době bylo digitální, dnes je doba zase trošku jinde. Já Abramse mám rád a jeho film se mi líbí, bohužel je to takový „retro-film“ s nádechem staré trilogie a bohužel ne s nádechem něčeho nového a svěžího.

#56 Historic
webmaster
31.12.2015 | 14:52:59
DarkrayCZ123456789

Recenze má chybu hned v první větě a následně v jiné větě je stejná věc napsána správně. To s tím humorem za každou cenu není pravda. Kylo Renovi to řekl proto, protožeho chtěl nasrat a nebylo to tam za každou cenu, ale hodilo se to tam. Epizoda 3 že vypadá líp? Děláte si srandu? Ten kdo psal tuhle recenzi (musím napsat, že je to hrozná recenze, kopíruje jíné recenze a navíc přídává jen neoprávněné hejty jako třeba to s tím humorem a nebo což je ta největší pitomost, že to vypadá hůř jak epizoda 3, což je vážně ten největší nesmysl :D) by neměl mít právo na tomhle vebu psát recenze, nebo jakékoliv reakce. Jediné co má epizoda 3 lepšího než epizoda 7 kromě příběhu je ještě hudba.

#23 Blackhand47XD #25 tom99 #56 Historic
31.12.2015 | 15:23:31
Blackhand47XD

#22 DarkrayCZ123456789: Každý člověk má jiný názor. Když ti tedy někdo řekne, že Epizoda III vypadala líp, tak nemusíš hnedka zuřit.

webmaster
31.12.2015 | 15:26:35
pozitkar

#2 Smrtihlav: #5 tom99: Stormtroopeři nejsou neschopní, ale blaster je nepřesná zbraň. Myslím, že to v původní trilogii i několikrát zaznělo, o kolik je světelný meč přesnější zbraň oproti blasterům.

#25 tom99 #36 dovahkiin
31.12.2015 | 15:29:26
tom99

#22 DarkrayCZ123456789: Každý má svůj názor, já ti ten tvůj neberu. Na Epizodu VII jsem četl snad jen jednu recenzi, takže nevím, kde se co psalo, tohle je čistě můj názor. A stojím si za vším.

Epizoda VII skutečně vypadá „starší“ než Epizoda III, vždyť i tvůrci sami řekli, že šli do retro-stylu, což je z filmu cítit. Humoru je na Star Wars film až příliš a úvodní scéna, kde uvádím příklad, to naprosto dokazuje. Z Kylo Rena jsou všichni v první scéně posraní, ale Poe si z něj zničehonic začne dělat srandu. Naprosto bezpředmětný vtip.

#24 pozitkar: Ale když střílejí hodní hrdinové z blasteru, tak se vždy trefí. To není problém blasteru, ale celkově, že Stormtroopeři jsou udělaný jako tupí vojáci, kteří nic netrefí. V Epizodách IV-VI si z nich každý dělal srandu, vždyť vždycky skočili do pasti tak lehce. Ve Star Wars: Rebels jsou taky neschopní.

#26 DarkrayCZ123456789 #27 DarkrayCZ123456789 #28 pozitkar
webmaster
31.12.2015 | 15:35:27
DarkrayCZ123456789

#25 tom99: Retro styl a vizuál je úplně něco jiného :D Řekni mi, když to vypadá hůř jak epizoda 3. Proč většinal idí říká že to vypadá skvěle a je šance že to vyhraje oskara za vizuální efekty. A navíc je jasný že sem nenapíšeš že sis četl spoustu recenzí a ted je jen recykluješ a i kdyby jen jednu, tak recykluješ tu jednu, protože zbytek o kterym se nepsalo v žádné recenzi je ubohej :D Takže tak, rači už žádný recenze nepiš, ikdyž na tomhle vebu moc inteligentních lidí není, takže ti to sežerou. :D A můžeš mi napsat kde byla ta totožná barová scéna? Možná tam byl podobnej bar a hudba, ale nikde sem tam neviděl ruku useknutou světelným mečem :D

#28 pozitkar #31 tom99
31.12.2015 | 15:53:17
DarkrayCZ123456789

Tady máš smysluplnější recenzi http://film.moviezone.cz/…uzi/recenze/ která udělila stejné bodové hodnocení, akorát v bodech z deseti.
#25 tom99:

31.12.2015 | 16:01:27
pozitkar

#25 tom99: No … shodneme se, že to je prostě hollywoodské klišé, bylo ve staré trilogii, bude asi i v nové a s režisérem to nějak nesouvisí.

#26 DarkrayCZ123456789: To, že ty kulisy vypadají špinavější a poskládané ze starých praček (jak se někdo vtipně vyjádřil) bude asi tím, že to tak režisér zamýšlel. Vizuál je prostě věrnější a jakkoliv to bude vypadat, že chválím epizody I-III, tak v té době bylo všecko nové, funkční a naleštěné. O třicet let později, když to šlo s galaxií do pr…, jsou i věci špinavější, víc se do nich musí kopat, aby fungovaly. O dalších 30 let později by člověk čekal, že to bude ještě víc v pr… a ještě rozbitější, ne?

K těm humorům: Harrison Ford je ve svých rolích míval a myslím, že hláška o odpadní šachtě a lisu je jedním z těch světlých bodů filmu.

A jeden offtopic: Taky vám připomíná Kylo tak trochem toho mladšího Vaška Klausů jen s rovnější hubou?

#29 DarkrayCZ123456789
31.12.2015 | 16:34:28
DarkrayCZ123456789

#28 pozitkar: Epizoda 7 vypadá výborně nevím co víc k tomu napsat a tvůj příspěvek tak trošku nedáva smysl. A nominace na oskara je jistá. (v kategorii vizuální efekty).

#32 pozitkar
31.12.2015 | 16:47:15
GatsGriffith

At si kazdej rika co chce, nove SW tech 80% nevideli ani z vlaku. Fanousci, minimalne na jedno oko zaslepeni, se porad snazi ospravedlnovat, dovysvetlovavat a hledat hlubsi vyznam ve vecech, ktery jsou tady proste spatne…Viz. obhajovani a objasnovani udalosti kolem Kylo Rena. Chudak Kylo sotva porazil v boji se svetelnym mecem troopra, co drzel mec poprve v ruce a pak ho dorazi holka bez vycviku. Ac muze byt/je pravda, ze byl zrananej, emocne nakraplej, tohle si proste nemuze dovolit, proste ne!!!! Zvlast kdyz vezmu v potaz jak mocne v prvni pulce filmu pusobil, absolutne to popira veskerou logiku. To je jak kdyby David porazil Goliase a to hned dvakrat posobe!!! Jak uz nikdo zminil i choreografie boje s mecem byla fakt slaba… Bylo to dynamicky asi jako sledovat stredovekej boj dvou rytiru v plny zbroji, desetikilovym mecem. No a uz radsi koncim, protoze uz mi zacina nabihat zila na cele… Za me 60%. V tuhle chvili, vidim nejvetsi plus epizody VII v tom, ze se epizode VIII otevrely primo giganticky vrata k tomu jak byt o tolik originalnejsi, dotazenejsi, logictejsi a celkove proste lepsim filmem. Zaverem ale rikam, ze SW VII neni v mych ocich uplne spatnej film nebo snad propadak, ikdyz to tak podle mych komentaru vypada… Jen si proste po tolika letech zaslouzil byt mnohem lepsi. PS Rey je skvela a Finn nevadi, ale co me fakt sere, je moda posledni doby, tzn. vsude musej nasrat radoby vtipnyho cernocha, vsimate si? Kdyby tu aspon nehral tak ocividnyho saska, ale je to proste do oci bijici a do SW mi to proste nesedi. FAK IT

#34 mina1988 #56 Historic
31.12.2015 | 16:53:03
tom99

#26 DarkrayCZ123456789: Ach jo, že já ti vůbec odpovídám. Ne, retro styl vůbec není špatný, jen jsem v recenzi napsal, že kdybych neznal filmy a někdo mi pustil Epizodu III z roku 2005 a Epizodu VII z roku 2015, tak v klidu řeknu, že novější je Epizoda III, tím jsem chtěl říct vše. Tvoje vzrušení a ubohé urážky naopak nepatří na tento web.

#33 DarkrayCZ123456789
webmaster
31.12.2015 | 17:03:52
pozitkar

#29 DarkrayCZ123456789: Vadí mi, jak na to každý plive. Ten film měl fajn atmošku, přesně v duchu 4–6. epizody. Kašlu jim na to, jestli to natočili politicky korektní nebo ne, jestli tam hraje hlavní roli ženská (mimochodem docela hezká), byl to konečně další díl, na který jsme se těšili … jen doufám, že to Džej-Džej nebude taky 10× přestříhávat :-)

#35 DarkrayCZ123456789 #44 tom99
31.12.2015 | 17:13:39
DarkrayCZ123456789

#31 tom99: A v tom je střed tvého problému (náhražka urážky, nechci dostat ban). Epizoda 7 vypadá lepší ve všech ohledech a řekne ti to většina lidí. Už ted se mluví o nominaci, takže mi vysvětli jaktože epizoda 3 v kategorii vizuálních efektů nominaci nedostala a spousty lidí si stěžují jakej to je hnus dnes to CGI v epizodě 3, což je pravda. Epizoda 7 je zase v sekci vizuálních efektů velebena, takže tvůj hate je tak trošku úplná pitomost :DA jaktože už neobhajuješ svoje recenzentské ,,schopnosti"? Kde je ta totožná scéna v baru?

#40 Čelo #44 tom99
31.12.2015 | 17:14:05
mina1988

#30 GatsGriffith: Dokonale napsáno, plně se s tím ztotožňuji.

31.12.2015 | 17:15:24
DarkrayCZ123456789

#32 pozitkar: Já tě asi fakt nechápu. Píšeš že epizoda 7 vypadá skvěle nebo že hůř jak 3?

#38 pozitkar
31.12.2015 | 17:17:28
dovahkiin

#24 pozitkar: to je myslim očividný že bude meč přesnější než blaster, když je to zbraň na blízko

#39 pozitkar
31.12.2015 | 17:18:56
mina1988

Ještě k efektům, ty byly fakt super, ale bohužel na jejich úkor šel stranou ten příběh. Kdyby ten film byl jen o efektech tak má za mě vysoké hodnocení, ale všechno to kazí ta nelogičnost děje a ten obšlehnutý příběh. Po vizuální stránce super, ale jako celek za mě šedý průměr.

31.12.2015 | 17:22:32
pozitkar

#35 DarkrayCZ123456789: Dle mne jsou epizody I-III průser, protože se vytratil původní duch a nahradili ho CGI. Vzhledově je to fajn, protože v ep.I-III je popisována říše před úpadkem a pak to jde 50 let do kelu, takže je i výpravou správně, že je nová epizoda 7 zaprášenější a rozbitější. Stačí ti to takto?

#41 DarkrayCZ123456789
31.12.2015 | 17:35:30
pozitkar

#36 dovahkiin: Já to psal jako reakci na fakt, že se vojáci nikdy netrefí :-)

#45 dovahkiin
31.12.2015 | 17:36:26
Čelo

#33 DarkrayCZ123456789: Ta barová scéna se ve filmu odehrává při příchodu Rey, Finna a Hana k Maz Kanatě ! S efekty ale souhlasím s tebou, ty byly o mnohem lepší než v E III.. :-) Ale jinak E III. byla určitě bohatší, alespoň co se týče Star Wars světa, určitě byla ta nej. z těch nových a v hloubi duše cítím, že i lepší než E VII. ! :-) Což ale určitě neznamená, že by byla E VII. horší, to určitě ne !

#42 DarkrayCZ123456789
31.12.2015 | 18:00:15
DarkrayCZ123456789

#38 pozitkar: No jo, ale já obhajoval to že epizoda 7 má výborné efekty, protože ,,recenzent" psal že peizoda 3 měla lepší :D A to je fakt velkej nesmysl.

31.12.2015 | 18:06:20
DarkrayCZ123456789

#40 Čelo: Byl tam podobnej bar a hudba, scéna ne :D A podle mě je epizoda 3 nejlepší, protože měla vážně hodně silné scény např. rozkaz 66 a finální souboj.

#43 A_V
31.12.2015 | 18:10:38
31.12.2015 | 18:19:30
tom99

#32 pozitkar: Ale jestli jsi četl pořádně, tak já na to neplivu. Film se mi líbil, jak i píšu v recenzi, líbil se mi styl vyprávění a propracované nové postavy. Nechápu, co máš stále za problém. Jediné, co mi vadí, jsou stále se opakující dějové linky, které jsme viděli především v Epizodách IV a VI.

#33 DarkrayCZ123456789: Ale já nikdy nepíšu, že digitální triky jsou v Epizodě III lepší než v Epizodě VII. Jen jsem řekl, že Epizoda VII na mě působí celkově starší svým retro stylem a kdyby mi někdo teď vymazal paměť a poustil třetí a sedmý díl, tak moje první reakce asi bude, že třetí je novější. Nikde nepíšu, že digitální triky jsou v Pomstě Sithů lepší. Sakra, lidi, začněte číst pořádně…

#46 DarkrayCZ123456789
webmaster
31.12.2015 | 18:37:19
dovahkiin

#39 pozitkar: tomu rozumim, ale těžko bych já osobně argumentoval že je to nepřesností blasteru oproti zrovna třeba meči, to že jsou třeba nepřesný, to klidně možný je

31.12.2015 | 18:46:26
DarkrayCZ123456789

#44 tom99: Tak potom seš blázen. Protože podle vizuálních efektů poznáš jak starej film je a epizoda 3 vypadá hodně staře.

#48 A_V #51 Čelo
31.12.2015 | 18:58:17
Trifi

V tom všeobecném hysterickém nadšení je tahle recenze svěží, objektivní vánek, s kterým se dá vcelku souhlasit. (Snad až ta příliš milosrdná závěrečná osmdesátka dost nekoresponduje s obsahem… :) )

Velká pravda je to, že Rian Johnson to bude mít neskutečně těžké, protože taková koňská dávka recyklované nostalgie (od příběhové kostry přes hlavní mega-zbraň až po scenérie) měla šanci projít jenom jednou a epizoda VIII už musí přinést posun kupředu, a to hlavně v ději.

Jinak asi jsem divná, ale mě na SW baví právě i to tolik nenáviděné politikaření a zákulisí fungování Republiky. Připouštím, že to Lucas občas už trochu přehnal, ale když našel ideální míru jako v Pomstě sithů, vznikla z toho pro mě nejlepší epizoda. Abrams s Kasdanem tohle pro změnu úplně opomněli, tedy až na krásnou ukázku síly Starkilleru… .D

31.12.2015 | 19:16:02
A_V

#46 DarkrayCZ123456789: Jo jasně proto vypadá Pán prstenů mnohem líp než Hobit

#49 DarkrayCZ123456789 #50 DarkrayCZ123456789
31.12.2015 | 19:18:09
DarkrayCZ123456789

#48 A_V: Řešíme tady Pána prstenů a Hobita? :D Star Wars epizody 1–3 jsou celé CGI podobně jako Hobit. V pán prstenů používali i praktické efekty, proto pořád Pán prstenů vypadá dobře, stejně jako epizoda 7, tam se taky hodně používali praktické efekty a CGI taky vypadá skvěle.

31.12.2015 | 19:26:14
DarkrayCZ123456789

Tím nemyslím že ty filmy jsou celé CGI, ale skoro celé jsou dělané před zeleným plátnem :D.
#48 A_V:

31.12.2015 | 19:27:50
Čelo

#46 DarkrayCZ123456789: To máš pravdu, určitě vypadá starší, ale ono to spíše bude tím, že E III. působí lepším dojmem než E VII. ve které se neodehrálo tolik co v E II.

#52 DarkrayCZ123456789
31.12.2015 | 19:31:21
DarkrayCZ123456789

E 3 že působí lepším dojmem? To už tady fakt není možny. V dnešní době to působí tak hrozně hnusně digitálně.
#51 Čelo:

#53 Čelo
31.12.2015 | 19:38:29
Čelo

#52 DarkrayCZ123456789: No spíše jsem chtěl jen poukázat na obsah filmu ! Když se podívám na E 3 a srovnám to s E 7, tak se přikláním spíše k E 3.

#54 DarkrayCZ123456789
31.12.2015 | 19:51:35
DarkrayCZ123456789

Ale to neznamená že příběh E7 je zastaralej :D Nemužeš brát zastaralost filmu podle příběhu.
#53 Čelo:

#55 Čelo
31.12.2015 | 20:06:37
Čelo

#54 DarkrayCZ123456789: Ano máš pravdu. :-) Asi ze mě mluví alkohol. Jen škoda, že z mých známých všichni Star Wars nenávidí. Nemám s i s kým pokecet, ale zase na druhou stranu je to dobře páč by dnes došlo asi i na SÍLU. :D Všem nej. do nového roku ! :-)

31.12.2015 | 20:19:05
Historic

#21 tom99: (y) Pod tohle se můžu podepsat.
#22 DarkrayCZ123456789: Té chyby jsem si taky všiml a zodpovědně ji odstranil, jenže edňácký šotek předvedl svou moc a nic z mých úprav neuložil (-.-) Každopádně díky za upozornění!
#30 GatsGriffith: Mi se naopak ta choreografie soubojů moc líbila v tom smyslu, že šlo (snad jen s výjimkou Rena, a i ten byl v závěru dost indisponován) o amatéry, tzn. přece nemohli předvádět žádné ekvilibristické kejkle. Bylo to tak ve výsledku přijemně uvěřitelné.

webmaster
31.12.2015 | 22:09:34
VOVOT

#13 KIM: Podle mě vypadá jako glum ;)

31.12.2015 | 22:49:11
Engeneer

U mě velké zklamání. Šel jsem do kina na Episodu VII a dostal jsem Episodu IV 2.0

#59 dovahkiin
31.12.2015 | 23:16:37
dovahkiin

#58 Engeneer: 2.0 by znamenalo že je to vylepšená verze nové naděje, což uplně neni, spíš je to taková episoda IV beta verze

31.12.2015 | 23:32:20
Edvin

Když čtu podobné recenze, tak mi připadá že autoři měli při sledování na hlavě přilbu stormtroopera, takže film pořádně neviděli, ani neslyšeli.

  1. Film není ani prachsprostá recyklace episody 4, ten film JE episoda 4.

Impérium hledá droida s tajnými plány, který přistál na pouštní planetě, kde je náhodou nalezen necvičeným potomkem mocného uživatele síly, který následuje mentora (Ben/Han) který je blízce spjatý s hlavním záporákem (Vader/Kylo), jenž slouží vůdci impéria (Palpatin/Snoke). Mentor umíra a je zjišťen překvapivý vztah otec syn. To vede k bitvě, která má zničit velkou kulatou věc, která má ničit planety. Ta je zničena na poslední chvíli a hlavní hrdina odchází trénovat s posledním žijícím mistrem Jedi (Yoda/Luke).

  1. S malinkou stíhačkou zničí kanóny obřímu křižníku, nasrat masivní štít, který tyhle lodě mají.
  2. Světelné meče mají nový program. Každý kdo je vezme do rukou, se nyní stavá mistrem šermu. Už není třeba začínat s cvičnými meči (aby si začátečníci sami neusekali končetiny) ani roky trénovat pod učením mistrů.
  3. Síla taky nyní funguje trochu jinak. Nyní stačí člověku pouze říct, že je citlivý na sílu a stává se z něho kvalifikovaný mistr Jedi, schopný používat i nejpokročilejší techniky. („Mind trick“ [ovlivnění mysli] je jedna z nejsložitějších technik co jsou. Pro manipulaci s myšlenkami je třeba zvládnutí síly na nejjemnější úrovni).
  4. Už to tady bylo zmíněno, ale to že je nová hvězda smrti na ledové planetě je naprostá hovadina (ona je celá ta hvězda smrti pěkně postavená na hlavu). I kdyby to chtěli obhájit tím, že planeta potřebuje extrémní chlazení aby mohla pojmout takový žár, tak by v momentě kdo začala nasávat to slunce muselo všechno všude začít rychle tát. Víte co to je, když vám někdo přes atmosféru planety začne tahat slunce? (ani nezmiňuji, že taková teplota by zapálila atmosféru). A k čemu je proboha věc, která dokáže zničit 5 planet najednou? To jim ta hodinová prodleva kterou měla ta původní vážně připadala tak dlouhá? To musí každý den zničit několik stovek planet aby splnili plán?
  5. Snoke zní jako jméno pro plyšového medvídka a je vytvořený tak příšernou CGI animací, že se mi z toho chce až brečet.
  6. „Zmražení“ blasterového výstřelu ve vzduchu…

povzdech Energii je pomocí síly možné odrazit, nebo pohltit, ale rozhodně ji není možné zmrazit na místě. Kdyby to bylo možné, tak by takový super sith mohl zmrazit energi u světelného meče nepřítele a snadno vyhrát každou bitvu.

  1. V původní trilogii bylo Impérium vojenská diktatůra, ale nebyli to žádní vrahouni. Ve skutečnosti odváděli docela dobrou práci v tom, že sjednotili galaxii a zastavili války. Pokud si pamatujete episodu 4, tak Luke dokonce se svým strýcem mluvil, že by chtěl nastoupit na Imperiální akademii. Nyní nám režisér musím dát na jevo, že jeho Impérium je zlé, tak z něho pro jistotu udělal nacisty. Nevím jak u vás, ale když začali stormtrůpeři hailovat, tak se u nás smál celý sál.
  2. Kylo Ren je tak neuvěřitelně trapný emo puberťák, že bych byl pomalu raději, aby tam místo něj byl Jar Jar. Nejen že je to lemra co se šermu a ovládání síly týče, ale pořád se snaží působit tak příšerným stylem „Huhu, já jsem velký cool záporák co má neuvěřitelně cool (idiotský) meč“. Srovnávat ho s Darth Maulem, Vadarem nebo dokonce s Hrabětem Dooku je naprosto nemístné. Vader + Emo puberťák – bojové schopnosti – praktické užívání síly – charisma – inteligence = Kylo Ren
#61 DarkrayCZ123456789 #63 Smrtihlav #64 hermionablack #65 Blackhand47XD #66 dvl #69 DarkrayCZ123456789 #70 DarkrayCZ123456789
1.1.2016 | 0:20:48
DarkrayCZ123456789

#60 Edvin: U tak obsáhlého příspěvku bych čekal že mě nějak obohatí, tak se ale nestalo. Nebudu tady nějak složitě reagovat a vypisovat argumenty proč se mýlíš. Stačí si je vygooglit, jestli je chceš znát a tak prostě napíšu nebo se spíše zeptám: Je vážně tak cool hateovat nové Star Wars a ještě navíc tak s vyloženě dementními argumenty?

#62 Edvin
1.1.2016 | 1:45:25
Edvin

#61 DarkrayCZ123456789: Viděl jsem filmy, četl jsem knihy a hrál jsem hry. Nemám potřebu si něco googlit, vím všechno co potřebuju. Příspěvěk tě neměl nijak obohatit, pouze poukazuju na očividné, neodhaluju žádné tajemství, ani nevytvářím konspirační teorie. 70% toho co jsem napsal si přečteš v každé druhé lepší recenzi. Pokud dokážeš nějakým racionálním způsobem vyvrátit cokoliv z toho co jsem řekl, rád si to poslechnu.

#71 Čelo
1.1.2016 | 2:15:21
Smrtihlav

#60 Edvin: Výborně Edvine, pod tohle se s hrdostí podepíši. Zmrazení blasterové střely (absolutní TOPTRIK všech sithských dob) udělal šašek, co za chvíli poté dostal na prdel od stormtroopera s jasnými příznaky ADHD a od podvyživené holky vybírající popelnice :)

1.1.2016 | 2:40:30
hermionablack

#60 Edvin: Souhlasím se vším do puntíku, přesně tohle jsem tu chtěla napsat, děkuji, že jsi mně a spoustě lidí ušetřil práci.

webmaster
1.1.2016 | 6:04:49
Blackhand47XD

#60 Edvin: Jako velký SW fanoušek s většinou věcí souhlasím.

webmaster
1.1.2016 | 8:44:49
dvl

#60 Edvin: Absolútny súhlas. Sám by som to nenapísal lepšie. Ďalší postreh – oslobodenie zajatého pilota/oslobodenie Lei. K hercom: Harrison Ford je ako vždy skvelý ale asi nie kvôli režisérovi. Daisy Ridley (Rey) príjemne prekvapila. Ku Kylo Renovi je škoda sa vyjadrovať. A preboha kto obsadil do role generála Huxa toho juniora? To má byť ako alternatíva k roli guvernéra Tarkina zo štvorky? Platí to čo už bolo povedané o charizme Drth Vadera vs Kyla Rena. To ale neznamená, že nepôjdem na epizódu 8.

1.1.2016 | 9:24:17
Danalth

Já asi vyděl jiný film, četl jsem knížky hrál hry a na tomto filmu mi absolutně nic nevadilo a mezi starou trilogií a novou nedělím rozdíl z obou jsem byl vždy nadšen a myslím si že nová trilogie nemohla být udělaná lépe nádherně to ukázalo kdo býval Darth Vader. No a teď nechápu co se vám na epizodě VII nelíbilo to že měl důležité informace znovu droid chápu protože si myslím že od toho droidi jsou, to že tam byla znovu Death Star také chápu protože Kylo Ren šel ve stopách Darth Vadera a vzhledem k tomu že mu společně s imperátorem šlo o to konečně dokončit nejničivější zbraň v galaxii a tím jednou ranou zničit povstaleckou základnu tak to Kylo Ren to chtěl zkusit taky a tak se mu povedlo vytvořit mnohem větší a ničivější zbraň kterou alespoň dokázal zničit Republiku ve staré trilogii zvládli zničit jen Alderaan. Nové postavy skvěle zapadli mezi ty staré jen mi přišlo že Finn tam byl jen kvůli tomu aby řekl odboji jak zničit Starkiller Base protože on jediný věděl jak a to že to bralo energii ze slunce absolutně neřeším protože jsem nečekál že by ve Star Wars byla nějaká realističnost, Rey byla skvěle zahraná ale je pravda že se vše naučila moc rychle ale třeba to v dalším filmu bude nějak vysvětlené takže to momentálně nebudu řešit dokud neuvidím celou trilogii. Co se týče Snoka tak nevěřím že to je jeho pravé jméno a Kylo Ren toho jsem si zamiloval a souhlasím s recenzí pro mě je Kylo Ren mnohem zajímavější než Dooku a Darth Maul a taky chápu to jak myslí že Episoda III působí nověji než toto i mě to tak přijde.

#121 Angi
1.1.2016 | 10:48:56
derill129

#2 Smrtihlav: ono to nie je abramsova chyba on ziadal viac casu na zdokonalenie scenara ze sa na nom podielal velmy malo je to chyba disyho a pana Lawrence Kasdan keby mu daly viac casu mozno by z toho vyzdimal aspon tolko co v star treku tu seriu zachranil dost filmov bola sracka cest vynimkam

1.1.2016 | 11:28:06
DarkrayCZ123456789

#60 Edvin: Asi mi na ty ,,každé dtuhé recenze" budeš muset poslat odkaz, protože většina recenzí je pochvalných :D A ty protiargumenty jsou v každé diskuzi.Snoke byl hologram, proto tak vypadal :D Štíty se zapínaj v boji (musí přece šetřit energii). V tom že se smál celý sál určitě kecáš. Kylo Ren je to nejlepší v 7 epizodě, protože ta postava má zajímavý vývoj. Jenže to takovej magor bez empatie jako ty nepochopí. Nikdo se mistrem šermu nestal, asi si viděl něco jiného. :D Jo a výš že se knížky a hry do tohodle univerza nepočítaj? Takže smůla :D U základny Star Killer řešíš banality a navíc je to scifi, můžeš si domyslet jak to udělali. Třeba když nabíjeli, tak kolem udělali ochraný štít. PS: ZMRAZENÍ BLASTEROVÉ STŘELY BYLO HODNĚ COOL :D

#71 Čelo
1.1.2016 | 11:37:34
DarkrayCZ123456789

#60 Edvin: A pošli mi odkaz hlavně na recenzi kde hejtujou takoví banality jako ty. Třeba zastavení blasterové střely nebo proč se nerozpustil sníh :D

#72 mina1988 #77 Monkeyskunk
1.1.2016 | 11:46:14
Čelo

#69 DarkrayCZ123456789:
#62 Edvin: Máš recht ! Ze Snokea mám velice dobrý pocit a jen čekám, kdo se z něj vyklube ! Přesně jak píšeš. Štíty měli určitě vypnuté a proto mohli vyřadit zbraně z provozu. Také jsem neviděl žádný mistrovský šerm a věřím, že by Kyla odrazila i nezraněného bez výcviku Jedi ! Pokud je opravdu mocná v síle a uvědomila si to a jak je vidět umí používat moc světlé strany pomocí vnitřního klidu, což bylo klíčové u každého výcviku na Jedi a před střetem s Kylem provedla rychlou vnitřní meditaci ! Co já si pamatuji z předešlých filmů, tak Luka také nikdo neučil v šermu ! Jen mu vysvětlovali tok síly jeho tělem a spárováním se s ní ! Jak bylo vidět ve filmu po prvním střetnutí s Hanem Solem, tak očividně všechny příběhy znala jen netušila, že jsou pravdivé ! Také jsem četl knihy a proto si asi většina lidí myslí, že pochopení síly trvá déle nežli pár minut. V knihách vše popisují zdlouhavěji a podrobněji, ale vše to byly tréninky mocných Jedi či Sithů a proto se Vám může zdát, že to byly náročné procesy stát se mocným ! Ve filmech nám to ale servírovali úplně jinak, zvláště v těch starších ! Yoda Luka učil jen jak nalézt vnitřní klid a aktivovat tak svou moc naplno, které moc nevěřil a proto to trvalo i déle ! A proto si myslím, že Rey pokud má klidnější povahu mohla být rychlejší nežli Luke, možná si i vzpomněla na své odloučení od rodiny a pochopila ! Možná nám to mohli ve filmu naznačit i trošičku důkladněji, aby i pomaleji chápaví rychle pochopili ! A co se týče síly, tak věřím v to, pokud je kdokoliv mocný v síle, tak se to dokáže naučit i sám, alespoň základy, což na Kylo Rena by stačilo. Proto se mocní v síle učili jako malí a nikoliv jako starší, tam totiž je tolik faktorů co ovlivňuje osobnost, že se s těží učí, alespoň na straně světlé, temná je rychlejší a snazší přes emoce, zato světlá je mnohem náročnější ! Kylo Ren se mi také líbil. I když sundal masku, rozhodně mu to neubralo na charismatu ! U mě spíše naopak tím gestem postoupil o krůček výš nežli jeho děd ! Svádí ještě lepší vnitřní boj než Vader a to je jen dobře ! Ukázali nám Vadera 2.0, jen urychlili odhalení jeho identity, což je jen dobře. Kylo Ren má veliký potenciál, což nám zcela jistě ukážou v E VIII, jakmile ho vycvičí mocný Sith Plagueis ! :D Co se týče Star Killer a štítů, tak s tím s tebou souhlasím, stačí si jen domyslet. Copak si už nepamatujete jak byla poslední Death Star chráněna z Endoru ! A co se týče zmrazení blasterové střely bylo sice cool, ale nějak bych byl raději, kdyby to udělal Luke Skywalker, nebo nějaký plně vycvičený Sith a ne jen zatím učedník, ačkoliv mocný. :-) Doufám, že opět nerozpoutám v některých temnou stranu. :-) Díky těm, kdo se prokousali přes mé tlachy až ke konci ! :-) :-) :-)

#73 DarkrayCZ123456789
1.1.2016 | 13:42:50
mina1988

#70 DarkrayCZ123456789: Ty asi neumíš moc přijmou názory jiných co? Já se bez problémů podepíšu po to co napsal Edwin a plně se s tím ztotožňuji. Jsem velkým fanouškem Star Wars, ale nesdílím nadšení, které někteří z vás mají.. Zdá se mi, že není možné kritizovat něco co je pod hlavičkou Star Wars.. Takhle to snad nefunguje a fungovat nemůže.. Edwin souhlasím s tebou, pěkně napsáno. Zmrazení střely bylo Cool, ale nedokázali to ani borci jako byl Yoda, či další mocní jedinci v síle a pak to zvládne učedník, který pak dostane na prdel od všech.. Úžasný vývoj jeho schopností, který nedává smysl.

#74 DarkrayCZ123456789 #75 DarkrayCZ123456789
1.1.2016 | 14:34:11
DarkrayCZ123456789

#71 Čelo: Nechat ho sundat si masku, byl skvělej nápad. Podle mě mu to na charismatu i přidalo a navíc Vader měl masku nasazenou vlastně skoro pořád to už jsme viděli, takže tohle se povedlo a rozhodně se v kině nikdo nezačal smát, když si jí sundal.

1.1.2016 | 15:03:58
DarkrayCZ123456789

#72 mina1988: Blá Blá Blá Blá Blá :D Joda nikdy neměl příležitost :D A tvůj názor mě vážně nezajíma a ani ho nehodlám přijmout a názor toho druhýho pitomce taky ne :D Ty bys třeba taky nepřijmul názor, že je země hranatá :D

#76 mina1988
1.1.2016 | 15:06:55
DarkrayCZ123456789

#72 mina1988: Musím podotknou že názory druhých mě velmi zajímají, ale musí být na úrovni. :D

1.1.2016 | 15:08:32
mina1988

#74 DarkrayCZ123456789: Ty tvoje názory jsou na úrovni dětí zvláštní školy, které se hádají, který pokémon je lepší jestli ohnivý nebo vodní.. Jsem rád, že mě vůbec nezajímáš :) každopádně názory Edwina jsou aspoň na úrovni a fakta jsou tam shrnuta více než dobře. Tvoje argumenty jsou jen scifi z tohoto scifi.. Více k tobě radši nemám, znáš to moudřejší ustoupí. Ahoj a šťastný nový rok :)

#79 DarkrayCZ123456789
1.1.2016 | 15:17:02
Monkeyskunk

#70 DarkrayCZ123456789: Chvili jsem se bavil na tom, jak se jako dalsi decko urazis, kdyz tu nekdo pomlouva tveho oblibeneho plysacka. Ale pomalu se z toho stava trolling… Mno tak zaprve – tohle je podle me hejterska recenze, konkretne druhy odstavec (oproti tomu, zde recenzent argumentuje relevantne a bez ocividneho hatu)

http://www.novinky.cz/…-stejne.html

K tomu dalsimu…Semtam v necem pravdu mas, ale ve spouste veci ne. Vzhledem k tomu, ze si Finn ani Rey neusekli ruku ani nic jinyho vypovida, ze najednou umeli ovladat temer nehmotny mec, coz smysl nedava at si to omlouvas jak chces. Ikdyz Rey pouzivala tyc, tyc je neco jinyho nez mec a hlavne ma svoji vahu. O Finnovi ani nemluvim, ten mel lehnout (ve filmu mi kupodivu nevadil, ale mel zemrit). Za dalsi, je jedno ze byl Snoke hologram – vypadal proste hrozne umele v ramci celeho filmu a musis sam uznat, ze hologramy ze vsech jinych epizod vypadali mnohem lepe (treba ne, treba mas fakt to CGI tak rad, ze ti to nevadi, ikdyz je celej film retro stylo). Dale zastaveni strely z blasteru je nejvetsi sranec z celyho SW universa, nad tim brbla skoro kazdej koho znam. Jeste horsi je to prave v rezonanci s tim, jak dostal nakopano od dvou amateru, proste bullshit. A je mi lito, ale nemuzes se s nekym hadat, je dobre nebo co je spatne. Tohle je vec kazdyho cloveka a vubec neni dana tim, co rika vetsina recenzi (jo nekdo tahne jako ovce, ale to mi prijde spis u toho druhyho tabora, co nadava kazdymu, co kritizuje cokoliv na SW). Kdyz nekomu prijde od pohledu novejsi ep. III, tak mu to asi tak prijde, nevidim smysl si neco takovyho vymyslet. V hodne castech je to pravda, na druhou stranu v hodne castech je tam az moc patrny CGI (hlavne pri soubojich) a v tu chvili pro me zase vypada lip ep. VII, ale ze bych to bral jako dogma, to urcite ne, je to na kazdym, jak mu to pripada. Kdyz rika, ze je to jeho nazor, tak to tak sakra ber. To ze reknes, ze je to blbost a pravdu mas ty, ze je lepsi to a to, tak to neni pravda ale trolling, protoze nechapes vubec podstatu zalibeni. Kdyby se kazdymu libilo na chlup to samy, tak jsme jedna uniformní společnost a každej je jak klon, což tak prostě zatím nefunguje (ikdyž mass media fungujou zdatně a hodně lidí namotávají). Ja empatickej sem, ale tomu frackovi sem to proste neveril. Nema tu temnou atmosferu. Jasny, je to Ren ne Sith, ale tak tam kua nemelic cpat nejakej dalsi rad. Ja nikde zadny jeho zajimavy vyvoj nevidel, libil se mi tak do pulky filmu, pak se z toho stalo spis klise, nez zajimavy vyvoj. Takovy Vaderuv osobni souboj mi prisel daleko verohodnejsi, ikdyz jen prelitaval pohledem z Luka na Palpatina a zpatky. Nekdo to ma hold zase naopak, ale proc bych mu mel za to nadavat ? Ze se mu libi neco, co me treba ne. Taky obchazis vsechny znamy a rikas jim, jak maji hnusny zensky, kdyz se ti treba zrovna nelibi ? Pochybuju a pokud ano, tak driv nebo pozdej narazis, tomu ver :) Individualita, individualita, individualita, individualitá­ááááááááááááá­áááááááááááá.­.... vime ? :-D

#81 DarkrayCZ123456789
1.1.2016 | 15:22:43
lightbrand2

Abrams no holt recyklátor číslo 1 ani ve Star Treku nepřišel s ničím novým :-D

1.1.2016 | 15:24:39
DarkrayCZ123456789

#76 mina1988: První věta je fakt trapná, tohle používaj lidi s úděsným selháním představivosti, když je setřeš.:D Jeho fakta? :D Univerzum bylo restartováno, nemůže se to brát podle knížek a nevím proč by ve filmu měli řešit sníh. :D A zastavení blasterové střely možné je, protože to bylo v tom filmu a ten film určuje co možné je, nikde nebylo řečeno že to nejde, takže rači oddělej svoje prsty z klávesnice :D A jak si mám vyložit: Jsem rád že mě vůbec nezajímáš. To jako znamená, že máš nějakou poruchu osobnosti, že nedokážeš ovládat co tě bude zajímat a co ne? :D A kterej pokemon je teda lepší? Už jste se shodli? Ikdyž zajímá mě spíše jestli si vyhrál, pokemony nesleduju. :D

#80 mina1988
1.1.2016 | 15:35:53
mina1988

#79 DarkrayCZ123456789: Bože tvůj porodník opravdu musel mít kluzké ruce, jinak to není možné :) jdi spát chlapečku a diskuze nechej těm, kteří se dokáží objektivně hodnotit a nejsou zaslepení značkou… Upřímně nechápu co děláš na diskuzích, když nejsi schopen tolerovat názor jiných?

1.1.2016 | 15:41:23
DarkrayCZ123456789

#77 Monkeyskunk: Já dokážu přijmout kritiku pokud se zakládá na faktech a ne na blbostech :D A nechápu proč by si kvůli váze meče měli useknout ruku :D Šermoval si někdy? :D A když už seš u těch bullshitů, tak celej tvůj příspěvej je bullshit. Mě nevadí že tady někdo hejtuje Star Wars (nejsem žádnej skalní fanda), protože pořád je mnohem víc lidí kterejm se to líbí, ale mě prostě baví si dělat srandu z těch vašich směšnejch hejtů a toho nepochopení z vaší strany :D

#82 Monkeyskunk
1.1.2016 | 15:43:01
Monkeyskunk

#81 DarkrayCZ123456789: Jo sermoval a rikam, nemuzes to srovnavat. Tys prave asi nikdy nesermoval, protoze bys chapal, ze o svem meci vis hlavne kvuli jeho vaze – vis kam smeruje cepel, takhle ti staci trochu vic natocit ruku pri naprahu a mas mec v zadech. Ale je mi jasny, ze nekdo tak kreativni jako ty, takovy realny argumenty nikdy neprijde. Aha, takze si proste zatvrzelej a prave bez empatie jak rikas a opravdu nedokazes snest kritiku, natoz odlisny, cizi nazor. Navic, kdyz vidis, ze hodne lidi tenhle nazor sdili. Nevadi, dobre ze to vim, aspon uz nebudu mit to nutkani otevrit trochu tve mysleni. Tak si to dal uzivej s kyblickem a lopatickou, ale nepapat, protoze na pisecek ti budeme mocit porad. Nejhorsi epizoda z heptalogie nemuze zustat pouze opevovana stadem ;)

#83 DarkrayCZ123456789 #84 DarkrayCZ123456789
1.1.2016 | 15:52:01
DarkrayCZ123456789

#82 Monkeyskunk: Jedna ovečka proti stádu ovcí nemá šanci :D Tvůj názor je většině lidí ukradenej, smůla. :D Párkrát jsem šermoval narozdíl od tebe a že je měč lehkej neznamená že si kvůli tomu usekáš končetiny, spíše se ti sním lépe manipuluje protože je lehký. :D

#85 Monkeyskunk
1.1.2016 | 16:18:09
DarkrayCZ123456789

#82 Monkeyskunk: Ikdyž musím ti přiznat, že ty seš takovej ....... kterej by to dokázal a ty končetiny si vážně nechtěně usekal. (y) :D

#89 Edvin
1.1.2016 | 16:20:23
Monkeyskunk

#83 DarkrayCZ123456789: Jen si na tu bolistku foukej dal :) Jde videt, ze poradne neznas ani historii, kdyz tvrdis, ze jedna ovce nema sanci proti stadu, ale klidne te v te iluzi necham. Kdyz nechapes co jsem o meci psal, tak se k tomu nevyjadruj, pripadne si to precti jeste parkrat a treba ti to dojde :) Stejne, jako to plati o nazorech vsech. Jen ja se s nimi dokazu smirit, kdezto ty ne. Treba jednou ;)

#86 DarkrayCZ123456789 #87 DarkrayCZ123456789 #88 dvl
1.1.2016 | 16:43:26
DarkrayCZ123456789

#85 Monkeyskunk: Dej mi příklad z historie kdy menšina porazila většinu. (ale samozřejmě v podobnejch věcech, to by si potom mohl napsat třeba řecko-perské války :D) Já chápu co jsi o meči psal, ale nechápu jak si někdo může nechtěně světelným mečem usekat vlastní končetiny. (samozřejmě že pokud by s ním dělal nějáký triky, tak to už by se mohl zranit, ale usekat si končetiny vážně? :D) :D Já se nedokážu smířit pouze s dementními názory a to je tvůj případ. Ty se zase nedokážeš smířit s tím že seš mýlíš :D

1.1.2016 | 16:59:48
DarkrayCZ123456789

#85 Monkeyskunk: Ještě dodám že věřím že ty toho schopný jsi :D

1.1.2016 | 17:01:17
dvl

#85 Monkeyskunk: Hej ľudia, nekŕmte trola.

1.1.2016 | 18:09:29
Edvin

#84 DarkrayCZ123456789: Zkus si vzít do ruky malou příruční bateterku, párkrát si s ní cvičně mávnout jako mečem a pak se zkus zamyslet, jak dlouho by ti trvalo se naučit jenom to, aby tě při máchání ani jednou nezasáhl její světelný kužel. Už tady bylo několikrát řečeno, že o meči víš právě díky jeho váze a když se podíváš, jak rychle těmi světelnými meči mávají, tak by stačil jen jeden špatný odhad v tom, jak vysoko, nebo pod jakým úhlem s tím mečem mávnout a šermíř by se sám zmrzačil. A pokud si pamatuješ znění filmů, tak výroba světelného meče je POSLEDNÍ krok ve výcviku rytíře jedi. Do té doby jim ještě dostatečně nevěří, na to aby jim svěřili do rukou něco tak nebezpečného (a dělají dobře). A co se týká toho, že „nikde nebylo řečeno že to nejde“ a „knížky neplatí“, tak to taky není úplně pravda. Za směrodatné jsou považováné všechny filmy, seriál clone wars a rebels. Z her pak kotor 1, kotor 2 a swtor. Během toho prohlášení navíc řekli, že nehodlají vyhodit obsah úplně všech knih do koše. Doslova bylo řečeno, že: „S legendama se to má tak, že některé jsou pravdivé“.

#90 DarkrayCZ123456789 #91 A_V
1.1.2016 | 18:24:58
DarkrayCZ123456789

#89 Edvin: Ne nebylo, to je jen tvůj výmysl. Mysleli tím to že něco z toho využijou. A Ve filmech nebylo řečeno že jím nevěří a jak už tu jedna osoba psala luk taky pořádně s mečem necvičil :D S kámošem jsme spolu přesně takhle bojovali, s baterkama :D Byla to sranda a nikdo z nás nezabil sám sebe (nesvítil na sebe) :D Ale chápu že někdo je prostě retard a nedokáže to :D

1.1.2016 | 18:40:10
A_V

#89 Edvin: Meč si vyrobí, když se stanou padawany nebo těsně po tom, protože těžko budou chodit na nebezpečné mise se svým mistrem jenom s tréninkovým mečem kterým si neuřízneš ani chleba. Proč se dohadujete o váze meče, když nikdo neví jak jsou těžké?

#92 DarkrayCZ123456789 #93 Edvin #94 Edvin
1.1.2016 | 19:10:04
DarkrayCZ123456789

#91 A_V: Já to nezačal. Podle mě je blbost to řešit i kdyby jsme váhu znali, ale tak někdo je prostě pomalejší. :D

1.1.2016 | 19:18:36
Edvin

#91 A_V: No o to ale právě jde. Nikdo by tě neměl tahat na nebezpečné mise když se neumíš bránit. Ale abych řekl pravdu, tak v tomhle je SW universum docela nejednotné a často si protiřečí. V Návratu jediho spolu mluví Vader s Lukem a Vader říká něco ve smyslu „Vidím že jsi si vyrobil světelný meč, takže tvůj výcvik je u konce.“ Pak tu máme samozřejmě náctiletou Ashoku, která musela mít světelné meče už snad i v kolébce a v jednom díle klonových válek si šla pro světelné meče dokonce i skupina desetiletých děcek. A pak jsou tady samozřejmě i knížky, kde je zase psáno, že necvičeným světelné meče do ruky nepatří. Těžko říct, co můžeme považovat ze nejvěrohodnější zdroj, ale já jsem zastáncem původní trilogie.

#97 téčko171
1.1.2016 | 21:17:22
Edvin

#91 A_V: Mluví se o tom pro to, že čepel normálního meče má určitou váhu, takže jde lépe poznat kolik síly musíš do svých švihů vložit. Čepel světelného meče nic neváží, jediné co má váhu je rukojeť, takže pokud stále pozorně nesleduješ svůj meč (což jde během bitvy dost těžko) tak stačí drobná nepozornost a můžeš snadno rukojeť natočit tak, že si ublížíš.

#95 DarkrayCZ123456789 #96 dovahkiin
1.1.2016 | 22:05:53
DarkrayCZ123456789

#94 Edvin: Zapomněl si dodat pokud si dement snadno si ublížíš :D

1.1.2016 | 22:45:17
dovahkiin

#94 Edvin: tak proto ty meče používají jen ti co cítí sílu, protože dokážu cítit kde ta čepel je, kdokoliv jiný si s tím muže hrát mimo bitvu když se může pořád koukat, kde čepel je, nebo pokud neděláš žádné manévry se zápěstím ale jen máš čepel před sebou a nakláníš jí nahoru/dolu, doprava/doleva no, podle mě když jsi padawan, tedy po tom co si vyrobíš meč, tak to je poslední krok k výcviku, tomu základnímu, pak už cestuješ někam na výlety s mistrem apod. to už beru jako rozšiřující výuku

jo a kotor 1 a 2 a tor je v legends taky, do toho, co je směroplatné, to nepatří, jen k tomu co si ještě napsal nějaké komiksy a už relativně dost knih

#98 Edvin
1.1.2016 | 23:30:46
téčko171

#93 Edvin: Pro upřesnění, Vader Lukovi říká „your skills are now complete.“ Což nutně nemusí znamenat, že je u konce výcvik.

#99 Edvin
webmaster
1.1.2016 | 23:39:46
Edvin

#96 dovahkiin: Ano, takhle nějak to funguje. Meč se stává prodloužením šemířovy ruky a čepel cítíš pomocí síly. Proto bylo na hlavu, když si ho vzal ten černoch a začal s ním bojovat. Ačkoliv byla totálně necvičená, tak tu ženskou bych možná ještě nějak zkousnul, ale toho stormtroopera z úklidové čety rozhodně ne. Co se týká kotoru, tak Revan je považován za canon. Do klonových válek s ním byly dokonce natočeny i scény, ale nakonec nebyly použity, protože se Lucasovi připadalo, že se do episody nehodí. A i kdyby se ti to zdálo málo, tak i Darth Bane, který vystupuje v klonových válkách (tvůrce pravidla dvou) se většinu toho co uměl naučil z Revanova holocronu.

#100 dovahkiin
1.1.2016 | 23:58:02
Edvin

#97 téčko171: Aha, moje chyba. U původní trilogie jsem obětí české dabingu :-)

1.1.2016 | 23:59:01
dovahkiin

#98 Edvin: já si ten souboj kde byl Finn moc nepamatuju, ale pokud měl meč jen před sebou a nedělal s ním žádné piruety a tak, tak je to pořád možné s ním bojovat, jak říkám, pokud s ním nijak netočíš a jen ho máš před sebou víceméně tak by to šlo Revan není považován za kánon, Bane ano jen s tím, co bylo v seriálu Clone Wars, tedy to že vytvořil pravidlo dvou a tak, nicméně protože to, že se učil z holocronu Revana bylo v knížkách které jsou „Legends“ tak se to vlastně nestalo ty scény v seriálu nejsou, ergo se to taky nestalo, ty scény vznikly na základě toho co bylo v ostatních materiálech o Revanovi, ale protože to všechno se teď jakoby nestalo, tak se nestalo ani to co mělo být původně v seriálu, nevim jak to lépe říct :D Bane teď oficiálně ani není původně Dessel a ani neměl jmenovité učně, nic z toho, to je prostě „Legends“

#101 Edvin
2.1.2016 | 0:53:01
Edvin

#100 dovahkiin: A to je právě ten zmatek, který teď nastal, nikdo si není ničím úplně jistý. Pokud vytáhnout z knížek otce, může předpokládat že někde existují i jeho knižní děti? Pokud si vytáhneme dítě, můžeme předpokládat, že existuje i knižní otec? Jaký má smysl někoho vytahovat z knížek, když to pak stejně není ta osoba z knížky?

#102 dovahkiin
2.1.2016 | 1:06:08
dovahkiin

#101 Edvin: tak těžko to rozdělíš, protože ve chvíli kdy bylo oznámeno to rozdělení na kánon a legends už bylo po tom co třeba clone wars vzniklo, protože to nikdo v době kdy to dělali nečekal, tak neměli důvod to tomu nějak přizpůsobovat, ale zmatený to neni, jednoduše filmy plus seriály plus komiksy a knihy a třeba knihy které do kánonu nepatří mají na sobě od té doby pás „Legends“ takže se to jasně pozná, navíc kdykoliv si nejsem jistej něčím jestli to v kánonu je nebo není, tak celkem důvěřuju wookiepedii, i u postav které částečně třeba do kánonu patří a částečně ne, tak to tam je oddělený co je kánon a co není,

#103 dovahkiin #104 -Skinner- #105 Edvin
2.1.2016 | 1:24:36
dovahkiin

#102 dovahkiin: jen nějaké knihy a komiksy samozřejmě no, aby to nepletlo

2.1.2016 | 1:26:17
-Skinner-

#102 dovahkiin: Z toho čo som sa dočital na Wookiepedii a na rôznych stránkach tak Expanded Universe bol premenovaný na Legends a je non-canon. Pod Canon patrí len 7 Star Wars filmov, seriál klonové vojny, film klonové vojny a taktiež vačšina nových komiksov, ktoré vydáva Marvel.

2.1.2016 | 3:19:19
Edvin

#102 dovahkiin: Jde mi o to, že jim líbil nápad s vládou dvou, takže vykradli perfektně napsanou Darth Bane trilogy (Drew Karpyshyn je skvělý spisovatel) a vypůjčili si Darth Banea jako postavu, při čemž to byl úplně jiný Darth Bane a s původním Darth Banem měl společné jen jméno a to že vymyslel vládu dvou (pro Darth Banea existují na wookiepedii dokonce dvě samostatné stránky). Nepříde ti, že věci začnou být hodně rychle zmatené, pokud budou vykrádat hry a knihy, přičemž použité postavy nebudu mít s originálem skoro nic společného?

#106 Čelo #108 dovahkiin
2.1.2016 | 3:20:41
Čelo

#105 Edvin: V tom máš pravdu, jestli budou vykrádat jen určité střípky z knih, tak to cele podělají ! Od Drew Karpyshyn jsem dostal pod stromeček Revana z čehož jsem byl absolutně nadšený, protože by mně nikdy nenapadlo, že dostanu knihu Star Wars ! :-) Včera jsem začal číst, přičemž jsem se zatím stihl dostat ke kapitole 6 no a musím říci, že je opravdu skvělá !

#107 HellTsuku #109 dovahkiin
2.1.2016 | 13:36:55
HellTsuku

#106 Čelo: Já sice tolik nestihl čtu knihu Budoucnost, ale Revan kniha je dosbrá a stejně tak i Bane, co mě štve je že i když považuji sedmý za dobrý film, tak na KOTORy nemá a na knihy Bane nebo Revan vůbec nemá, a kvůli Rebels třeba zrušili Starkillera (Víme kterého). Je to škoda původní EU bylo mnohem lepší a dalo se s tím pracovat.

#110 dovahkiin
2.1.2016 | 13:48:08
dovahkiin

#105 Edvin: no nemohli vykrást tuhle trilogii s pravidlem dvou, vzhledem k tomu že ty knihy vyšly až po skryté hrozbě, kde už o tom mluví, že jsou vždy dva, né více, né méně, neřikám že ty knihy nejsou dobré, stejně tak je dobrá kniha Revan a kotory, ale do kánonu to holt už nepatří, což je škoda, ale nedá se s tim nic dělat a furt si myslim že zatím nebyla ani jedna zmatená věc jestli něco je v kánonu nebo ne a tak, druhá věc je když si lidi nedokážou zjistit co tam patří a co ne, ale to už je chyba na straně toho člověka, ne na tom rozdělení, jak řikám Bane v clone wars byl založenej na tom knižnim obv, když to bylo ještě před rozdělením na kánon a legends, tak to nemohlo být tak že si z něj vzali jen to co chtěli, navíc to ani nebyl sám Bane, jen jeho iluze tak je jasný, že to nebude ta samá postava a kromě toho nebyla kromě těch známých, hlavních postav v knihách kánonu snad ani jedna postava z Legends

2.1.2016 | 13:57:10
dovahkiin

#106 Čelo: já si koupil současně Revana a Tarkina a zatímco první byla super, tak Tarkin byl lehké zklamání, ale do sedmičky nevykradli nikoho, nikdo nemůže argumentovat že v EU měli Han a Leia taky zlýho syna, protože to prostě neni tak malá šance že se to stane, kdyby měli dvojčata a pak třetí dítě, co by se jmenovali Jamen, Jaila a Anikin, tak bych to bral, ale takhle to vykrádání neni, a kde je aspoň jedna postava, kterou by po rozdělení na Legends a kánon použili v kánonu tak, že nemá s tou bývalou nic společeného? Taková není si myslím…

2.1.2016 | 14:00:18
dovahkiin

#107 HellTsuku: já chápu tu zlobu na to, že se nepoužívá EU ale z logického hlediska to prostě dává smysl, kdyby nechali všechno co vyšlo aby platilo, tak by to neuvěřitelně svazovalo ruce, mohli by dělat jen to co už bylo nějak zpracováno a i když bych viděl rád trilogii Thrawna zfilmovanou, tak mi to stačí v knihách a rád uvidím nový příběh, upřímně taková invaze vongů mě vůbec nebrala a jsem rád že zmizela, a jsem rád že uvidím na plátně věci, které jsou nové, i když zatím mě sedmička moc neoslovila no, ale furt jsem tomu otevřenej, horší je že se z filmů star wars stane další všední série když bude každej rok min. jeden film

#111 HellTsuku #113 Monkeyskunk
2.1.2016 | 14:03:23
HellTsuku

#110 dovahkiin: Ano kdyby zrušili EU po filmech dejme tomu, ale před..... proč 4000 let starý Revan? Nebo vše ze staré Republiky? To vůbec nemuselo se zrušit nikdo do takové minulosti nepůjde oni se chtějí držet Skywalkeru.

#112 Čelo #115 dovahkiin
2.1.2016 | 14:07:54
Čelo

#111 HellTsuku: Přesně tak ! Ve filmu si už nepamatují na Jedi, kteří ještě před cca 80 lety byli úplně běžní, tak proč nemohli zanechat to co bylo před 4 000 lety. :-)

#116 dovahkiin
2.1.2016 | 14:18:01
Monkeyskunk

#110 dovahkiin: Podle me to zrusili jen z lenosti. Proste chteli pokracovat se Skywalkerem (zazobem na tom, co uz uspech ma (jak klasicke)). Meli tolik prostoru, tolik slepych mist, pripadne zacatky na ktere se taky davno zapomelo, statisice let pred DS a nebo proste jen pokracovat chronologicky za to, co je posledni. Ikdyby to bylo treba 200 let, kde uz se zase skoro vsechno zapomelo, takze by se vetsinou z EU nemuseli vubec ridit. Ale ne, oni stejne ochcijou praci vsech ostatnich autoru a zrusi uplne vse, aby si na to nemuseli davat pozor. Pro me uz proste delaji do jinyho univerza a podle toho co jsem zatim videl, do slabsiho univerza. Jak rikas, meli bychom videt veci nove, ovsem ejhle, ja nic moc originalniho nevidel. Coz je jeste horsi, prave kdyz je EU zruseny, takze meli opravdu volny ruce a mohli bejt kreativni. Skywalkery meli uz proste nechat byt, pokud nechteli zachovat EU.

#114 Čelo #115 dovahkiin
2.1.2016 | 14:33:52
Čelo

Mě by zajímalo, jestli J. J. Abrams vůbec nějakou knihu četl !
#113 Monkeyskunk: Asi to vážně zrušili jen z lenosti, protože se jim nechtělo studovat to co už bylo a mysleli si, že to zvládnou sami, což podle mě až tak úplně nezvládají a ještě okopírovali starou triologii. :-( Netvrdím, že to až tak podělali, ale kdyby se drželi alespoň něčeho co bylo dané, nebo alespoň měli na to lidi co by to nově promysleli a ne to dělat jinak a zároveň stejně ! Možná nám to E VIII. napraví, ale jestli ne, tak to bude průšvih a zašlapou tak celé universum do země ! :-( Pořád mám z kina na film dobrý pocit, ale asi za to může skvělá atmosféra v kině, kterou jsem měl ! Po zpětném zamyšlení se nad filmem a počtem recenzí kterými jsem prošel mám větší a větší obavy o kvalitě scénáři k filmu. :-) :-( :-)

2.1.2016 | 14:57:07
dovahkiin

#111 HellTsuku: to je asi pravda, to co bylo před mohli nechat, nicméně ten krok logicky ať si říkají fanoušci co chtějí smysl dává, když vezmu ty kvanta všeho, co existuje, tak orientovat se v tom, děla vše aby to furt sedělo s tím ostatním, to by byl tak náročný úkol, že rozumim tomuhle že to udělali, ať se mi to líbí nebo ne
#113 Monkeyskunk: já si nemyslim že je to z lenosti, sice je tam prostor a slepá místa, ale furt se musíš do něčeho vejít a nemáš volnou ruku a pokračovat od chvíle, kdy už Luke ani nežije, znovu obživlo impérium a pak zase vládli sithové jednoho a kdo ví co ještě, to už by taky byl nesmysl, a když si řeknu, že by zfilmovali knížky nebo já nevim hry, tak si na jednu stranu říkám proč, to už jsem četl nebo hrál, bylo by to pěkný ale nemusim to vidět když to znám, nevim no, jsem smutnej z toho rozdělení, ale naprosto ho chápu

2.1.2016 | 15:40:11
dovahkiin

#112 Čelo: no jestli jednou udělají i film před filmy a to si myslim, že dřív nebo později na to dojde, někoho napadne dotáhnout ty origins yody a podobnejch tak se můžou pohnout i dál do historie a to jsem pak zvědav co vytvoří, jinak si myslim, že dokud furt vychází knihy, které patří do Legends, tak by bylo výjmečně pěkně, kdyby se našel odvážlivec, co by udělal i Legend film, nepatřil by do kánonu nových filmů, ale tolik lidí by to potěšilo…

#117 Čelo
2.1.2016 | 15:43:16
Čelo

#116 dovahkiin: Film podle Legends by byl zajímavý ! :-) Také si myslím, že jednou přijde film před filmy, ale to je otázka nejméně 20 let. :D Teď vyšly od Egmontu 2 knihy, které patří do Legends a 4 knihy, které do Canonu. Mám v plánu je koupit. :-) Četli jste nějako z nich, stojí to za to ? :-)

#118 dovahkiin #119 dovahkiin
2.1.2016 | 15:58:31
dovahkiin

#117 Čelo: pokud myslíš ty které myslim, tak jsem četl půlku, co jsem četl z posledních byli Ničemové, což bylo celkem dobrý, ale zklamání na poměry Zahna, u kterýho jsem zvyklej na ještě lepší kvalitu, pak Tarkina, kterej byl taky takovej ne uplně zajímavej a pak Revan, kterej byl hodně dobrej, přemýšlím že si přečtu ještě ty Ztracené hvězdy a Úsvit rytířu jedi, tu 501. asi ne, nemám rád styl jakym píše ta autorka co to napsala a nečetl jsem ani republikové komando, uplně mi zkazila Boba Fetta tim jak ho heroizovala

#120 Čelo
2.1.2016 | 17:52:18
dovahkiin

#117 Čelo: a jestli si myslel ty 3 knihy o Lukovi, Leie a Hanovi tak ty jsem nečetl třeba, ani mě to tolik neláká :D myslím že to má být navíc primárně pro mladší čtenáře

2.1.2016 | 17:54:21
Čelo

#118 dovahkiin: Mám: Ničemové, Tarkin, Ruka odplaty, Republikové komando všechny 4, Darth Plagueis, Thrawovu triologii, a Nový řád Jedi všechny díly + všech 6 knížeček podle filmu ! :-) Není toho moc, ale jako základ to postačí a postupem času dokoupím ! No a ještě 2 OMNIBUSY Letopisy rytířů Jedi 1,2, které jsem si zakoupil z BB art před svátky a to jen za 660. :-) Ale z Revana mám ukrutnou radost, protože je to má první kniha co jsem dostal a to ještě Star Wars z dob Old Republic o které jsem ještě nic nečetl ! :-) Máte ještě doporučení na kvalitní OMNIBUS ? Stejně je budu mít jednou snad všechny, ale i tak bych raději věděl které se více vyplatí. :-) Měl jsem na mysli: Legends Star Wars – Úsvit rytířů Jedi – Do prázdnoty Star Wars – Imperiální komando – 501. Legie Canon Star Wars – Pašerákova zkouška Star Wars – Zbraň rytíře Jediho Star Wars – Pohyblivý cíl Star Wars – Ztracené hvězdy

2.1.2016 | 19:27:37
Angi

#67 Danalth: Čtení tvého příspěvku působí psychickou ujmu. Tvá učitelka ČJ by měla být nakopána do …

2.1.2016 | 21:08:30
Whatever

Taky bych napsal recenzi ale od 21 prosince jsem ještě nepřestal zvracet. Ještě že to Edvin vystihl.

7.1.2016 | 14:34:47
Hunter2013

I am baaaack. SW7 sucks!

29.8.2016 | 20:58:47
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Na jaké pěkné věci se můžeme těšit v rámci season-passu u hry Star Wars Outlaws?

Na jaké pěkné věci se můžeme těšit v rámci season-passu u hry Star Wars Outlaws?

Každý fanoušek Star Wars vyhlíží už konec prázdnin, neboť 30. srpna vyjde hra Star Wars Outlaws, která nás vezme mezi filmy původní trilogie. A pokud si budete chtít příběh naplno užít, budete muset vytáhnout pár kreditů navíc. Co za ně ale dostanete na oplátku?

Zajímavosti

Justin Simien se stále nepřenesl přes vyhazov u Landa, na řadu přišly terapie

Justin Simien se stále nepřenesl přes vyhazov u Landa, na řadu přišly terapie

Asi si jen hrstka z nás dokáže představit, že čtyři roky pracujete na nějakém projektu, o kterém váš zaměstnavatel předem ví, že stejně nevyjde. V tichosti vás nahradí a o vyhazovu si přečtete v novinách. Ze snového snu se tak stala noční můra, která Justina Simiena stále provází.

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů a filmů









Reklama