Alex Kurtzman: Rozkaz od Patricka Stewarta zněl jasně, nechce točit něco, co už jednou natočil
Uběhlo dvacet let, změnila se doba, změnily se digitální triky, změnil se i Patrick Stewart. Dává tedy smysl, aby se kupředu posunul i seriál s Picardem. A Stewart měl v tomto ohledu jasno – nechtěl opakovat jako přes kopírák něco, co ztvárnil tehdy před lety. Taková byla jeho podmínka.
Série s Jeanem-Lucem Picardem se aktuálně připravuje. O první dvě epizody se postará režisérka Hanelle Culpeppe, která již má se světem Star Treku jisté zkušenosti. Konkrétně natočila jednu epizodu v první řadě Discovery (Vaulting Ambition) a také se postarala o desátou epizodu druhé řady, kterou teprve uvidíme. Studio jí tedy věří.
Alex Kurtzman, který na celou sérii dohlíží, řekl, že Jeana-Luca Picarda všichni milují a je velké štěstí, že mohou se samotným Picardem sedět v tvůrčí místnosti. Zdá se, že Patrick Stewart měl na výrobu seriálu velký vliv. Není to pouze herec, který si jen zahraje postavu. Stewart byl od začátku do série velmi zainteresovaný a pomáhal tvůrcům s příběhem a se svou postavou, jak by se měl myšlenkově posunout zase o kus dál.
(Picard se snad vrátí ve velkém stylu. Foto: CBS All Access)
Kurtzman sám prozradil, že všichni k postavě Jeana-Luca Picarda přistoupili s velikým respektem. Bylo velice těžké najít rovnováhu mezi tím, aby tvůrci přinesli do série něco nového a zároveň byl alespoň částečně zachován duch z The Next Generation. A v tomto ohledu byl Patrick Stewart velice rázný. Sám totiž řekl, že rozhodně nemá zájem hrát něco, co už hrál kdysi před lety. Uběhlo dvacet let, a tak očekává, že se postava náležitě změnila.
Za tu dobu se charakter člověka zcela určitě vyvine, takže je jasné, že Picard nebude úplně stejnou osobou, jakou si pamatujeme. Bude velice zajímavé sledovat, jak se vyvinul a jak ho tíží jeho rozhodnutí z minulosti. Sám Stewart prohlásil, že s tvůrci prakticky napsali desetihodinový film, ve kterém nebudou žádné samostatně stojící epizody. A všichni doufají, že nebude pouze jedna řada. Včetně Stewarta.
Co zatím na novinky o Picardově sérii říkáte?
Zdroj: ComicBook.com
Nejlepší epizody - 5. řada
Reklama
Zajímavosti
Star Trek 4 má nového scenáristu, jaké problémy ale řeší studio se základnou fanoušků?
Studio učinilo další kroky, aby se nekonečný příběh v podobě Star Treku 4 pohnul z místa. Na palubě lodi Enterprise je tak nový (a snad už poslední) člověk, který má připravit finální podobu scénáře. V čem ale tkví problém fanouškovské základny a čeho si je studio vědomo?
Nejlepší postavy
Novinky
William Shatner nemá problém s de-ageingem či návratem pomocí umělé inteligence
Když už Patrick Stewart dostal svůj rozlučkový seriál a možná se chystá film, proč by studio nemohlo věnovat alespoň malou roli Williamu Shatnerovi? Ten by o návrat rozhodně stál a klidně by se nechal omladit. Shatner má postavu Kirka opravdu rád, tudíž by se nebál zajít ještě dál.
Nejlepší epizody
Narozeniny herců
-
Rachael Ancheril
8.12.1989 | 8.12.2024 -
Ronnie Rowe Jr.
16.12.1980 | 16.12.2024 -
Wilson Cruz
27.12.1973 | 27.12.2024 -
Mia Kirshner
25.1.1975 | 25.1.2025 -
Sara Mitich
8.2.1995 | 8.2.2025
Diskuze /26
Teším sa na Žánlika :D
Tak doufejme, že ho chudáka škarohlídi neukamenují za to, že sám nechce recyklovat něco co už si zahrál :-). Budu jedině rád, když se ST s Picardem posune vlastním směrem s lehkým nádechem TNG, ale opravdu si půjde svoji vlastní cestou – prostoru po Nemesis je opravdu hodně (asi nebudu jediný, kdo čte ST knihy :-D ).
#14 sFíkTěším se, ale té části o samostatných epizodách moc nevěřím totéž říkali i o Discovery.
Je to jen logické. Picard z první sezóny TNG také není tentýž co Picard z poslední sezóny seriálu. Někteří lidé sbírají zkušenosti takovým tempem, že se jejich osobnost a názory znatelně vyvíjejí doslova každým rokem. Sama sebe před deseti lety by většina z nás ani nepoznávala a nejspíš by se s touhle svou verzí ani moc názorově nepohodla. A takoví vesmírní cestovatelé musí mít těch životních zkušeností násobně víc. Je jedině logické, že tohle nebude tentýž Picard, a jsem rád, že o změnách postavy rozhodoval především Stewart. K takovým rozhodnutím nikdo povolanější není. I když jsem si jistý, že hodně fanoušků se cítí být právě takovou osobou :)
#11 ShakkiVyvijel se i behem nekolikaleteho nataceni TNG, tesim se na nej, pro me to byla resp je stale nejoblibenejsi serie i postava…
#6 Lukas83#5 Lan: Q byl stejne nejlepsi. ;-) A ted vazne: Na serial se tesim a jsem zvedav, kam nam Picarda uzadi a zavedou. Ale zaroven se trochu bojim, protoze tento serial se snadno muze dostat pod tezkou palbu srovnavani s TNG…
#7 AVE_Jirka#6 Lukas83: To se pod těžkou palbu dostane, protože někteří přesně to od toho očekávají a jakýkoliv odklon bude brán velmi negativně. Nicméně P. Stewart je ikona a dává jasně už v předstihu najevo, jak chce s Picardem pokračovat a věřím, že spousty zmrzlíků v době TNG to zkrátka nerozdýchá, tak jako je tomu dodnes u fandů TOS, kteří jiný ST seriál nepřijali ;-).
#10 ShakkiJá myslel, že Píkardova role už byla završena ?! Viděl jsem onehdá jakýsik díl jak je tam jako stařík a jezdí s nějakým vozíkem taženým mulou po vinici, nebo to bylo zase v simulátoru ? Já budu jen rád když to bude úplně jiné, protože ty epizody jak tam byla celou dobu jen jedna postava nebo epizody ze simulátoru (to už jsem vážně nedával), ale tehdy to bylo v televizi, jiné médium nebylo tak mě to ze všech programů co tehdy byly v devadesátkách bavilo asi nejvíce. A prosím už né ty strašné vykobercované kulisy téměr plyšového interiéru lodi Enterprise :D :D
#9 AVE_Jirka #18 Lukas83#8 theplanetoftheapes: Koukám, že jsi znalec :-D
#7 AVE_Jirka: Ono postava Picarda už prošla jistou inovací a změnou, kdo porovná Picarda v seriálu a ve filmech tak na první pohled je to naprosto jiná postava. Víc je to „akčně“ založená postava, je tam více interakce s jeho členy posádky, často ztrácí emoční sebekontrolu, narozdíl od TNG se nebojí jít do extrémních situací jako že poruší rozkazy, nebo dokonce zorganizuje Vzpouru pro ochranů pár stovek lidí. Naproti tomu v TNG byl více odměřený, řešil situace více diplomaticky, skoro vždy si zachoval emoční rovnováhu, díky které nepodlehl různým krizovým situacím.
Je to odraz toho jak se prostě psal TNG a filmy. Nová serie bude odlišná, protože ji budou psát zase jiný lidé, kteří nemají absolutně žádné předchozí zkušenosti s TNG nebo jejich filmy, výjma těch kteří dělali na nových filmech či Discovery – což je už to nové pojetí „jejich“ Star treku
#12 AVE_Jirka #18 Lukas83#4 Eodeon: postava se postupem času měnila natolik, nakolik se měnili scénaristé, každý měl jiný pohled na to co by ta postava měla a neměla mít, zároveň tu byly okolní vlivy jako co si přálo studio atd. Jestli je Stewart nejpovolanější, nejsem si jist, povolaný člověk by měl být třeba Ronald D. Moore, který napsal 27 epizod TNG, herec může jim poskytnout různé nápady nebo postřehy co jemu osobě na postavě vadilo či co by tam přidal, scénarista se tím potom může nebo nemusí řídit, ve většině případů se s herci vůbec o jejich roli nebaví a dostanou těsně před natáčením hotový svůj text.
#15 Eodeon#10 Shakki: Vzhledem k tomu, že se na tom Stewart podílí, tak to jen tak nepůjde hodit na případně „špatného“ scénáristu. Stewart si vydupal podobu seriálu, kde bude hrát hlavní roli. Hlavní tahák je Stewart a ten řekl, že to nemá být nostalgická TNG a já pevně doufám, že to dodrží a opět se ST někam posune a nebude to „space opera“ pro omezené publikum. Situace po Nemesis se dramaticky změnila a seriál by mohl mít obrovský potenciál.
#13 Elian44#12 AVE_Jirka: Absolútny súhlas. Nehorázne sa teším a konečne to bude seriál z budúcnosti. Som zvedavá či to bude po návrate Voyageru z Delta kvadrantu.
#2 AVE_Jirka: Souhlasím s tebou a doufám že spíš než na TNG bude série navazovat na filmy, konkrétně Nemesis (co se stalo Datovi bude reflektováno). Těším se moc! Doufám že má Jean-Luc kondici ještě na pár sérií :)
#11 Shakki: To je v posledku úplně jedno, jaké faktory se zasluhovaly o vývoj postav. Podstatné je, že tam přeci jen k nějakému vývoji docházelo, i když se tak dělo svým způsobem vzdor „zadání“. Tak či tak, nevykazovat žádné proměny v průběhu času by bylo v extrémním rozporu s psychologickým realismem, to byla pointa mého příspěvku. V tvém nevidím nic, co by to vyvracelo, takže vlastně není sporu, nebo ne? :)
A co se Star Treku týče, to je speciální případ. V těchto seriálech je relativně běžné, že hercům je ze strany scenáristů dopřáváno sluchu, když přijdou s návrhy a konzultacemi stran vývoje svých postav. A v proměnlivém týmu tvůrců jsou herci často jedinou konstantou, díky které zůstává postava v průběhu let jakž takž konzistentní. Všiml jsem si, že často ve svých příspěvcích na Star Trek uplatňuješ předpoklady opírající se o to, jaká je obecná hollywoodská praxe, ale v některých případech to nemusí být přesné, protože Star Trek se v řadě ohledů vymyká tomu, co je při seriálové produkci běžné.
To je třeba případ nedávné diskuze o Frakesově výroku, že DSC by se líbila Roddenberrymu, kde jsi psal, že coby pouhý herec Frakes do zákulisí výroby seriálu moc neviděl, ale skutečnost je taková, že Gene se intenzívně věnoval konzultacím s herci a chtěl si být jist, že všichni rozumí, jaká je jeho vize, aby jí dovedli správně tlumočit. A jeho vliv na TNG byl značný ještě přinejmenším na konci 2. sezóny už jen proto, že měl obrovské smluvní pravomoci, kvůli kterým si všichni dávali obrovskou práci, aby dbali jeho instrukcí. Ani nemusel nic aktivně dělat. K posouzení té situace si nestačí přečíst titulky na konci epizod, ta situace v zákulisí tehdy byla velice specifická.
#17 ShakkiTěším se moc. Ovšem jistá opatrnost ze zkušeností s DSC mě nabádá, odložit hodnocení až po shlédnutí prvního dílu. Každopádně dvacet let po Nemesis, to je hodně času…
#15 Eodeon: Možná v případě posádky TOS a TNG, ale dle všeho to tak neplatilo už u Voyageru, Trochu si pamatuji, že Garret Wang a Robert Beltran je příklad toho že s nima scénaristi nekonzultovali rozvoj postavy. Denise Crosby v TNG taky nebyla spokojena s vývojem její postavy a požádala o „odchod“. Je to spíše o tom, jaká postava má určitý prostor, podle toho se dle mého chovají i k herci. O posádce TNG že byli dost přátelé mezi sebou i produkčním týmem v zákulisí, neplatilo to zase o DS9 a asi i o Voyageru. Posádce TOS, hlavně Shatnerovi a Nimoyi dali volnost až ve filmech, zase na úkor ostatních herců. Ne vždy to bylo v zákulisí Star treku tak idilické jak se píše. A to že Gene byl zadobře s herci, mohlo být, ale zase jeho vliv nebyl takový že by mohl víc ovlivnit to co scenaristi napíšou, hlavně od druhé řady. Kdyby ano, zařídil by pro Denise Crosby více, než aby stála za přepážkou a říkala „Yes sir!“.
#20 Eodeon#8 theplanetoftheapes: To byl zaverecny dvoudil, kde se Picard presouval mezi trema obdobima sveho zivota. A jeste tam byla pozmenena minulost (coz potom myslim bylo napraveno vyresenim problemu). #10 Shakki: Ano vyvojem prosel, ale ne az tak velkym. Napr v dile 7×12 Pegasus se taky vzeprel rozkazum admirala a nechal odmaskovat lod. Cimz ukazal, ze Federace porusovala smlouvu z Algeronu, kde se zavazala maskovani nevyvijet. A v Nemezis se, dle meho nazoru, taky vzbouril proti rozkazum, co porusovaly pravidla federace. Proste bych rek, ze u nej bylo na prvnim miste svedomi a az pote pripadne rozkazy.
#19 Lukas83#18 Lukas83: Oprava ne Nemezis, ale Vzpoura…
#17 Shakki: Hodně se vzdalujeme původnímu tématu. Až se místy souvislost vytrácí úplně. A ano, scenáristé nekonzultují svou práci s herci. Ta iniciativa logicky musí přijít z druhé strany. A když se tak stane, Star Trek je v tomto směru vstřícný. A to včetně Voyageru viz vliv Roberta Picarda na vývoj Doktora. Výjimkou jsou první dvě sezóny TNG, ani ne tak kvůli Denise Crosby jako spíš kvůli případu Gates McFadden, ale když už zmiňuješ Denise, tak ta právě svou nelibost s Roddenberrym konzultovala a on jí nevyhověl. Tehdy měl jasnou vizi, že TNG posádka bude vybudovaná po vzoru TOS, kdy ve předu bude trojice Picard-Riker-Dat po vzoru Kirk-Spock-McCoy a zbytek posádky, tedy Yarová, Troi, Crusherová, LaForge budou v pozadí podobně jako Scotty, Sulu, Uhura a Chekov. A Roddenberry byl umíněný a o své vizi nesmlouval. Ani když hezké děvče řekne „pěkně prosím“. Ale to všechno jen potvrzuje má slova, že první dvě sezóny TNG jsou v dějinách Star Treku velkou výjimkou a specifickým případem. Každopádně Roddenberry schvaloval scénáře a napsal podrobný návod na téma jak mohou a jak naopak nesmějí vypadat, což jeho vliv samo o sobě řadí nade všechny scenáristy. Ten návod bylo písmo svaté. Nesmělo se zpochybnit. Roddenberry měl zkrátka poslední slovo. A vůbec se neštítil na hodinu propustit každého, kdo by jeho slovo byť jen náznakem zpochybnil. Dokonce i ti, kdo s jeho vizi kategoricky nesouhlasili, jako Maurice Hurley, se jí tedy přísně drželi, jak jen mohli. Nebo se alespoň více či méně úspěšně snažili. Pár scénářů neslučitelných s Roddenberryho pravidly jako například „Conspiracy“ prošlo jedině díky tomu, že Roddenberry odjel na prodlouženou dovolenou a zanechal po sobě chaotické bezvládí. A po návratu ihned zjednal nápravu a vyhodil Hurleyho. Opravdu si nemysleme, že by neměl vliv. Měl. Ohromný. Mimo jiné i proto jsou první dvě sezóny TNG tak zoufale špatné.
#21 AVE_Jirka #22 Shakki#20 Eodeon: Lépe bych to nenapsal ;-).
#20 Eodeon: No nevím, Roddenbarryho problém v TNG byl ten, že řadu věcí neměl zcela promyšleno. V době kdy Paramount přišel s tím, že chtějí udělat nový Star trek seriál, nepočítal s tím a v podstatě byl zahnaný do rohu, že buď to udělají sami, nebo ho prostě uchlácholí a dají mu možnost. Proto první dvě řady vypadají jak vypadají a jsou směskou TOS, původních scriptů pro Star trek: Phase II a pár inovací. Chaos tam tedy byl i s ním. Paradoxně Hurley byl tím, kdo tlačil na to aby TNG byla více serializovaná, aby se serie neresetovala po konci a napsal dost možná nejlepší epizodu druhé řady Q Who.
#24 EodeonZatím toho moc jasného není… https://www.startrekknihy.cz/…-kurtzmanem/
#22 Shakki: Není důvod myslet si, že by problém byl v nedostatku „promyšlenosti“. Vliv TOS v první sezóně je hlavně daný tím, že původní složení týmu showrunnerů bylo rekrutováno z řad nejlepších tvůrců TOSky a že s tak úspěšným předchůdcem se snaha jej napodobit jevila jako logická cesta k opakování úspěchu. Kvalita upadala, protože nejlepší tvůrci byli záhy propuštěni a řada dalších zákulisních problémů dohromady způsobovala ohromné zmatky. Ani není pravda, že by první dvě sezóny TNG byly směskou původních scénářů (slovo skript v českém kontextu má jiný význam). Ten tam byl pouze jediný, totiž pilot druhé sezóny, a důvod pro to byl velmi prostý – stávka scenáristů. A skutečnost, že Hurley si nebyl schopný své představy o inovacích prosadit, přeci spíše nahrává mé tezi o tom, že Roddenberryho vláda byla neotřesitelná. Já neříkám, že je to tak dobře. Vlastně velmi často naznačuji opak. Tady ale obhajuji pouze fakt, že tomu tak bylo. Aniž bych se snažil to rozsoudit.
#25 Shakki#24 Eodeon: Já bych spíše řekl, že už v té době sílil vliv Ricka Bermana, který nejenže zobal z rukou Roddenberryho, ale prosazoval politiku „resetovacího tlačítka“ na konci epizody. Spolu s dalšími problémy jako faktem, že seriál byl špatně financovaný a herci měli špatné podmínky na práci, vše se sečetlo. Jsem rád že studio i přes fakt že rok 1989 nebyl pro Star trek dobrým rokem (neúspěch páteho celovečerního snímku), že seriálu dodali potřebné finance, změnil se feeling serie, krom toho se hlavou scénaristů stal Michael Piller.
Zpět k Discovery, seriál naopak má narozdíl od TNG obrovskou podporu ze stany studia. Způsob tvorby seriálů se změnil. Čekal bych že nevyrovnanost neměla tolik projevit. Možná proto že je to Star trek mám od toho větší očekávání, možná mě strhla sentimentalita, ale mám rád i Expanse, BSG. Nevadí mi to ani ve formě Star treku, že by to mělo být více realistické, temnější. Seriál na můj vkus se snaží příliš zavděčit fanouškům obrovským množstvím odkazů bez opodstatnění, zároveň se děj až příliš urychluje. Zápletka s Klingony mohla trvat dvě řady a ikdyž měla být na řadu, sotva člověk z toho konfliktu něco viděl. Rovněž hostující postavy často ukradou pozornost na místo stálých postav. Seriál dle mého chce vše najednou, ale nedokážou tomu dát potřebnou struktůru.
#26 Eodeon#25 Shakki: Berman byl hlavně agent Paramountu dosazený do týmu jako protiváha Roddenberrymu. Má zásluhy za to, že se produkce stabilizovala a držela určité lajny, což je rozhodně dobře, ale tím to hasne. Spíš právě tebou zmíněný příchod Pillera je ten moment, kdy se seriál polepšil. Tam vidím největší zásluhy.
Co se týče komentáře k Discovery, žádná z tvých poznámek mi nezní jako negativní, takže vlastně nevím, jestli tím chceš seriál kritizovat, nebo ho jen neutrálně popisuješ a uvažuješ, jaké by to bylo, kdyby to tvůrci pojali jinak…? Takže nevím, jak k tomu vlastně přistoupit.