Sherlock
95/100 - 693×

Sherlock

Britská minisérie z pera scenáristů Stevena Moffata a Marka Gatisse přivádí brilantního detektiva Sherlocka Holmese a jeho věrného společníka Johna Watsona do 21. století.

VB | 2010 | Ukončeno
vysílání
4 sezóny | BBC One | 90 minut
VOD
Netflix | Max | Amazon Prime Video | Prima Plus | Lepsi TV
žánr
Detektivní, Dobrodružný, Drama
hrají
Martin Freeman (Dr. John Watson), Andrew Scott (James Moriarty), Louise Brealey (Molly Hooper), Mark Gatiss (Mycroft Holmes), Benedict Cumberbatch (Sherlock Holmes), Lara Pulver (Irene Adler),

Zkrátí BBC čekání na čtvrtou sérii?

Zkrátí BBC čekání na čtvrtou sérii?

Třetí série Sherlocka lámala rekordy ve sledovanosti, spáchala doslova invazi na Twitteru a rozbořila Tumblr i srdce fanoušků. Někteří by na třetí řadu nejradši zapomněli, jiní ji zbožňují. Všechny ale zajímá odpověď na jedinou otázku: Kdy se Sherlock zase vrátí?

4 0
14.1.2014

Vedení BBC údajně tlačí na Stevena Moffata a Marka Gatisse, aby si s produkcí čtvrté série pospíšili. Spekuluje se, že by se Sherlock po svém finálovém cliffhangeru mohl vrátit už letos o Vánocích. Nic z toho ale není vůbec potvrzeno, takže diváci zatím nemají žádný důvod se radovat.

Pravdou nicméně je, že Moffat i Gatiss už ví, o čem nadcházející čtvrtá a potažmo i pátá série budou. Něco ze svých nápadů vyjádřili i v debatě po odvysílání finále třetí série. K těmto informacím je ale opět důležité přistupovat s rezervou, protože větší část diskuze hlavně vypadala, jakoby si Moffat i Gatiss z lidí jednoduše stříleli:

  • Pro Mycrofta se nechystá žádný románek.
  • Teorie o Sherlockově pádu pro Andersona je možná pravdivá. A možná taky ne. K pravému odhalení se tvůrci už možná ani nevrátí.
  • Tvůrci jsou otevření myšlence, aby měl Sherlock opravdový vztah.
  • V další řadě by se mohl objevit Matt Smith (Doctor Who). Respektive podle slov Stevena Moffata: „Nic tomu nebrání.“

    A na závěr, jak všichni dobře víme, Moffat s Gatissem jsou pravděpodobně největší trollové televizní produkce, takže jim někdy člověk nesmí uvěřit ani nos mezi očima :-)

Zdroj: BBC One

Diskuze /42

Michal_Glassbow

Matta Smitha by som rád videl v pozícii zaporaka, a Sherlock aby mal skutočný vztah ? hmm … ak to bude niekto ako Irene Adler tak vpohode, alebo samotná Irene by sa mohla tiež vrátiť :D

14.1.2014 | 14:02:38
marecek8

Len aby to kvôli tomu nátlaku potom nepokašlali. :D Ja si radšej kľudne počkám, než aby to písali rýchlo a nasilu, lebo BBC ich do toho ženie.

14.1.2014 | 14:08:31
Sakalicek

Souhlasím s @marecek8!!!

14.1.2014 | 14:15:53
Monkey5

Ja tez, nic by se nemelo uspechat. Miluju tento serial a rada si pockam. :)

14.1.2014 | 14:21:13
Tabashi

Sherlock a opravdový vztah? mě to chvíli trvalo překousnout s Irene i Janine… radši ne. Jestli se s tím nepoperou opravdu geniálně, asi by to bylo trochu zklamání :/

#15 NiennaTasart
14.1.2014 | 14:40:22
SweetheartL

Když se na druhou sérii čekalo dva roky, alespoň pro mě to byla opravdu muka. Ano, bylo to zejména otevřeným koncem a očekáváním, že po těch dvou letech se „TO“ konečně dozvím. Nedozvěděla a 3.série přinesla další otázky, na které bych ráda znala odpověď (že Moriarty přežil se mi nechce věřit, to je prostě fake, aby game mohla být zase on a Sherlock nemusel do exilu, někdo tím záznamem heknul média, ale Moriarty dle mého ne, protože pokud ano, museli by popřít celý konec Reichenbachu a přijít s nějakým opravdu geniálním vysvětlením, o čemž pochybuju…). Roční čekání místo dvouletého by bylo fajn, ale jak píšete, pokud by to mělo být na úkor kvality, ráda počkám i déle, i když to opět budou muka :).

14.1.2014 | 15:04:37
Kachka

no s tím vysvětlením je to na člověku čemu hodlá věřit. já se docela dokáži smířit s myšlenkou že S se zachránil skokem do „polštáře“ a takové vysvětlení mi nevadí. A co se týče další řady nechci čekat zase dva roky to bych se už vážně zbláznila.

14.1.2014 | 15:16:52
SweetheartL

Mě by ta Andersonova teorie taky nevadila, kdyby ji sám Anderson nezačal pitvat a pochybovat :D, čímž mi přišlo že naznačili, že takto to taky nebylo. Jak říkám, pokud je M. opravdu živý, čekám uspokojivé vysvětlení a žádné zahrání do autu To natáčení stejně nejvíc záleží na vytíženosti BC a MF, tak by si na ně mohli tvůrci udělat přednostní právo, aby mohli natáčet a 4.série tu byla už na Vánoce. Jinak totiž nevím, kam to chtějí oba hlavní protagonisté narvat, diáře mají docela plné…

14.1.2014 | 15:26:08
Isuzu

Ja by som brala navrat Irene, to je jedina zena s ktorou si viem Sherlocka predstavit a mohlo by to byt skutocne zaujimave. Osobne si tiez myslim, ze Moriarty naozaj zije, ved aj Sherlock prezil postrelenie, predoze gulka zasiahla presne tak, aby sa to dalo prezit. Aj Moriarty si mohol prestrelit len temeno a nemusel zasiahnut mozog, len to mohol nafingovat…AJ ked ok, nie som lekar, tak mozno je to tiez pritiahnute za vlasy (teda urcite), ale nejako takto si to predstavujem :)

#12 chilli7
14.1.2014 | 16:02:08
House MD

Nevíte někdo, kde by se daly sehnat plakáty k této verzi Sherlocka? Na netu jsem našel jen filmové popř. k těm starým seriálům, ale k této verzi ne.

14.1.2014 | 16:12:38
iHyi

Ke třetí řadě ani nic pořádného nevyšlo.

čestný člen redakce
14.1.2014 | 16:28:34
chilli7

#9 Isuzu: Na soudním nám bylo docela dobře vysvětleno, že jsou střely mozkem, které nemusí být fatální. Viděla jsem tři střelné kanály v hlavě (stejný autor, tedy nositel té hlavy), až ten poslední byl smrtelný (nešlo mu se trefit, no :-D). Pokud není zasažena majoritní céva, nedojde ke krvácení a nevím pak, na co zemřít. Ovšem mozek má hodně cév… Moriarty vypustil kolem hlavy pěknou kaluž krve, když se střelil. Gatiss řekl, že ve vysílacím čase Sherlocka nemohli na BBC prostě ukázat rozmašírovaný mozek (když argumentoval nařčení, že M žije, že nebyla vidět smrtelná rána) Takže takhle ne. A to, že tu nad pravděpodobností přežití M diskutujeme, je přesně to, co Moffat chtěl ;-)

14.1.2014 | 16:48:17
Merneron

Úprimne mohol Moriarty prežiť. Pokiaľ už dopredu plánoval, že môže dojsť k situácii, že bude musieť byť odstránený a zapracoval na únikovom pláne rovnako ako Sherlock. Neviem ako bral by som jeho návrat, pretože som sa nešiel zmieriť s tým, že by len tak obetoval život viac menej za nič. Všetkého chcel byť vždy svedkom a svoj posledný triumf by si nevychutnal? o tom pochybujem. Na druhú stranu otázka je na mieste ako to mohol spraviť ked si vystrelil mozog z hlavy? nieeee…proste neverím, že je to on. Najskôr je to len spôsob ako na seba upútať pozornosť, alebo oveľa lepšie vysvetlenie. Moriarty nebol Moriarty. Možno nebol ten pravý. myslím tým, že skutočný pán zločinu používal toho chlapa ako svoju pravu ruku ktorá ho mala fyzicky reprezentovať, ale pravý Moriarty sa ešte neukázal a len teraz prichádza…ktovie v tomto seriáli je možné všetko.

14.1.2014 | 18:19:45
tap

Ja si uz od konce druhy serie myslim, ze je to cely trosku jinak. Ten Moriarty, co si vystrelil mozek z hlavy byl jen loutka, kterou ovladal skutecnej Moriarty, kterej ted jeste nekde v klidu bezpeci dal konzultuje. Proste nasel nejakyho vysinutyho herce a ten ho celou dobu jen hral.

Napadlo me to hned, jak se Moriarty zastrelil. Vzdyt to nedava smysl, proc by to delal? V tu chvili prece ani nevedel, jestli se mu podailo Sherlocka zdiskreditovat, nebo ne. Proste zemrel moc dobrovolne.

#30 alexis
14.1.2014 | 18:30:08
NiennaTasart

#5 Tabashi: SOUHLAS!

Jinak se přikláním k teorii Moriarty nepřežil, někdo jen využil jeho nahrávky aby na sebe upozornil, popř. donutil vládu vzít Sherlocka zpět. Já jenom doufám, že ta čtvrtá série nebude moc překombinovaná!

14.1.2014 | 19:16:43
CalimëIsil

(1.) doufám že se Moriarty vrátí a (2.) nevím, proč to tu nikoho nenapadlo, ale mohly to být slepé náboje a váček s krví na zádech s hadičkou k hlavě. (3.) opravdový vztah? ne, Sherlock musí být single, zmizela by podstata seriálu, Sherlock je prostě sám. (4.) Matta si osobně nedokážu představit v Sherlockovi, už mi stačila ta co byla na Marsu v Doctorovi… Neprotestovala bych, nemám nic proti Mattovi, ale nějak mi tam nesedí ./

14.1.2014 | 19:56:19
Luckys92

To s Moriartym je Sherlockuv trik… to vam povidam!!

14.1.2014 | 19:59:42
LadyJane92

Za sebe také říkám, že si raději počkám, hlavně aby to stálo za to! :-) Když to uspěchají, můžou leccos zkazit. Rozhodně chci návrat Irene Adler!!! Pokud bude mít Sherlock nějaký vztah, tak buď s ní nebo s někým, kdo je podobně výjimečný. S nějakou femme fatale ideálně, stejně jako The Woman. Ne s nějakou slečnu odvedle, byť pěknou a chytrou, jakou byla Janine.

14.1.2014 | 20:01:24
nevermore

To s tim Mattem Smithem bych zase tak radostně neviděl. Ony totiž jejich slova „Že tomu nic nebrání“ taky nemusí znamenat vůbec nic. ;) Sice by se mi to líbilo ale realista ve mně tomu moc nevěří. ;)

14.1.2014 | 20:26:56
nevermore

Nemluvě o tom, že jak je psáno nahoře Moffat s Gatissem nemají vůbec daleko k tomu aby si z fanoušků dělali srandu nebo prostě kecali a překvápko pak bylo ještě větší, viz. Moffat a jeho prohlášení že v The Day of the Doctor nebude žádnej Doctor ze starý éry. ;)

14.1.2014 | 20:30:43
Lucy_SH_JW_Love

no ja by som dala prednosť tomu aby bol Sherlock a John taký ako predtým aby to zase bolo o nich dvoch …vzťah pre Sherlocka no neviem …trošku mi tam vadí Mary…nie že by som niečo naznačovala ale to bude potom už zase o niečom inom ak Sherlock bude randiť a John sa bude starať o dieťa a o svoju ženu :(…no čo už ale ja len dúfam, že sa nezmenia tie vzrušujúce prípady ktoré Sherlock rieši to najviac sa mi na seriály Sherlock páči.....to a iste, že John a Sherlock :D

14.1.2014 | 20:31:31
koukaam

Třeba to byla práce Mycrofta, ten přece navrhl, aby Sherlocka poslali do východní Evropy… navíc me dost zaráží jak Mycroft na konci při diskuzi o osudu Sherlocka říká: Nebuďte absurdní. Nepoddávám se výlevům bratrské lásky. Vždyť víte, co se stalo tomu druhému. bla bla bla a navrhuje, aby ho poslali do Evropy na tu půlroční misi… Tomu druhému? Druhému bratru? To jako, že byli tři sourozenci? Pokud měli ještě jednoho sourozence a s tím Mycroft nějak zametl, tak ten by měl motiv být Moriartym v pozadí…

14.1.2014 | 20:40:32
libor76

Oproti prvním dvěma sériím byla tohle absolutní sračka a kdybych se díval na Boba a Bobka, králíky z klobouky, asi by to mělo větší smysl. :-(

#28 dada108
14.1.2014 | 21:52:33
norb

panebože jenom ať na ně netlačí, ať to neuspěchají a není z toho taková shitovka jako např. Dexter S08. radši si lidi počkejme – bude to zase stát za to. jinak tahle série super, přesun od kriminalistické roviny spíše k osobní mi rozhodně nevadí, naopak, je to zase něco nového. neznám jiný srovnatelný seriál na takové úrovni.

14.1.2014 | 22:34:52
Liss93

Sherlock a vztah? Jediný ryzí vztah má s Johnem, a něco, co by se dalo nazvat trochu milostným, tak bylo s Irene, zaujala ho a zachránil jí život (to, že měl bůhví co s Janine nepočítám, byla to pro něj jen nutnost, aby se mohl dostat k Magnussenovi). Podle mne se ty body mají číst v opačném významu, Mycroftovi by nějaká ta známost prospěla :D

14.1.2014 | 22:48:08
Marushka

Miluju příběhy Sherlocka, tedy ty psané Doylem. Miluju Jeremyho Bretta a Edwarda Hardwicka. Dlouho mě proto nikdo nemohl zlákat abych se na tenhle seriál podívala, nakonec se jim to povedlo a první a druhá serie byly moc dobré. Opravdu jsem se těšila na třetí serii, ale popravdě se mi vůbec nelíbila, něco je tam najednou špatně a někdy mi to přišlo trapné ( nejvíc druhý díl ), ale co mi vadilo úplně nejvíc je fakt, že jsem věděla mnohé dřív než Sherlock a to je víc než znepokojivé.

14.1.2014 | 22:56:07
jirik_cs

Moriarty je mrvej, co furt řešíte. Tak zásadní kniží předlohu nemůžou změnit. Popřeli by jednak knihu a jednak vlastní natočený film. To už je reálnější úvodní scéna 1. dílu třetí série s bunjee lanem :-)

#29 Rum_cajz
14.1.2014 | 23:34:13
dada108

No tak nějak…#23 libor76:

15.1.2014 | 9:32:51
Rum_cajz

Aha a to že Mary nezemřela jako v knize a udělali z ní zabijáka není zásadní změna? Stačí se podívat na to jedno video co tu kolovalo, které ukazovalo Moriartyho a Mycrofta jak vychází společně z budovy nemocnice po Sherlockově pádu. Tvůrci sice řekli že to je jen takové tradiční rozloučení s postavou, která se v seriálu už neobjeví, ale jak sme mohli vidět, Moriarty se v seriálu znovu objevil. #27 jirik_cs:

15.1.2014 | 14:14:25
alexis

#14 tap: To je geniální, a krásně do toho zapadá Richard Brook, skutečný herec a Moriartyho dvojník – nebo snad dvojče?!? Tomu se říká životní role:-)

15.1.2014 | 15:55:01
SaDiablo

Tak. (1) Nechci čekat, ale pokud to znamená stoprocentní propracovanost scénáře + všechno kolem režie, střihu, efektů ap., vydržím to další dva roky bez problému. (2) Sherlock žádný normální vztah mít nemůže. Proto si ho, i přes slabost pro „Sherlolly“, dokážu představit jen s Irene, protože to ona koneckonců taky ne. Sledovat proto takový netradiční (ne)vztah by bylo sakra zajímavý. (3) Moriarty je mrtvý. Reichenbach = Richard Brook. Moriarty se vydával za R. Brooka a jak se jmenuje epizoda? Reichenbachův pád. (4) To, co Sherlock vykládal o pádu Andersonovi není určitě pravda. Jediný, kdo si zaslouží pravdu, je John. Ten by se ji dozvěděl určitě jako první. Dle mého nám tedy tvůrci dali vysvětlení, ať se s tím popasujeme, jak chceme: John prosil Sherlocka o zázrak, aby se vrátil, aby nebyl mrtvý. A Sherlock nebyl. („I asked you for one more miracle.“ „I heard you.“) (5) Mary jsem si zamilovala. Proto si myslím, že by bylo úplně geniální pro s4, kdyby ji nechali umřít při porodu spolu s dítětem, př. aby ji někdo zabil a dítě v ní nepřežilo (přestože by mohlo, když už byla ve vysokým stupni těhotenství). John by trpěl ještě víc než u Sherlocka, mohli bychom se dozvědět něco z jeho minulosti, dětství, protože se dá trochu vydedukovat, že nijak snadný to neměl (i z toho, jak kopne do židle a zařve „why is it always my fault“). U Sherlocka máme aspoň trochu páru, že jako dítě byl milován, ale kromě Johnovi sestry (která pije), o jeho rodině nic nevíme… Nikdo ani nebyl na svatbě, nikdo z rodiny mu neposlal gratulace. Takže kdyby Mary umřela, převládalo by to „temno“ v seriálu, žádný vtípky, znovu by byli jenom oni sami dva na Baker Street a splnilo by se i to, co Moffat a Gatiss slibovali, že Mary jejich přátelství nenaruší (ale vím, že to bylo ještě před s3). (6) Spolu s třetím bratrem by se rozvinula dějová linka i do s5, takže si myslím, že ten příběh má ještě tolik potenciálu, že oživovat Moriartyho vůbec nemají zapotřebí (dalo by se to brát jako další argument, že živý není a nebude).

15.1.2014 | 17:17:22
Sam.Claire

Sherlock a vztah? To se mi moc nelíbí…mohl něco cítit k Irene, ale myslím, že láska to úplně nebyla…a jestli ano, tak si to určitě nepřiznal. Matt Smith by byl super…bude mi chybět v Dr. Who :)

15.1.2014 | 21:38:59
BoboSH

Sherlock a vztah? Proč ne? Jemu bych to přála, ale upřímně – chudák ženská :-D Moriarty a živý? BLBOST!!! (i když byl tak nějak úchylně milej) V tom musí být něco jinýho. Nějak každopádně musí vyřešit blížící se dítě. Myslím si, že ta dvouůetá pauza jim dala dost prostoru na to, aby si rozvrhli další série. Proto by ten rok mohl být celkem přijatelný… Museli s tím počítat, že je jinak ukamenují :-D

15.1.2014 | 21:50:38
Paja2820

A nebo byl Moriarty Sherlockův a Mycroftův bratr… :D Ne, to je FAKT velká kravina:D

#35 anet446 #36 Liss93
17.1.2014 | 19:53:05
anet446

#34 Paja2820: ale taky mě to napadlo!! a na internetu je o tom dokonce fůra teorií, ale to už by asi bylo moc velký sci-fi… :D

17.1.2014 | 19:55:30
Liss93

#34 Paja2820: To bych nechtěla být na místě paní Holmesové, mít za syny psychopaty a sociopaty, kteří se navzájem vraždí a zase oživují :D

18.1.2014 | 5:48:28
salomeagrippa

Pryč už s Moriartym nadobro.

#38 James Moriarty
19.1.2014 | 21:20:53
James Moriarty

#37 salomeagrippa: No to teda ne já zůstávám ☻

21.1.2014 | 16:00:53
makakus

Celkový dějový rámec příběhů Sherlocka Holmese od Doyela ctí autoři seriálu celkem věrně a uctivě. Ano, Sherlock a Moriarty zemřeli v originálním Posledním případu při vzájemném souboji trochu jinak a následné zmrtvýchvstání Sherlocka pak bylo tak banální, že ať už ho autoři seriálu vysvětlí jakkoliv, všechno bude lepší než originál. I když podstata asi zůstane opět stejná – prostě vůbec nespadl. Nicméně – Moriarty musí mrtev. Neoživnul po pádu do vodopádů v knize, nemůže oživnout ani teď. Na to jsou Angličané příliš konzervativní. Můžeme se však například vrátit do doby před „pádem“ a v jakémsi prequelu. Stzejně jako to udělal i Doyle.

23.1.2014 | 17:31:04
makakus

A ještě k předchozímu – překvapujeme mě, že většina si myslí, že od další řady se už tvůrci na Doylea úplně vykašlou a v rozporu s jeho předlohami si začnou vymýšlet úplné ptákoviny, kterých je výše uvedeno dost. Takže – je více než pravděpodobné, že nevykašlou a půjdou dál v jeho kolejích. Opak už by totiž vůbec nebyl Sherlock. Zatím si tvůrci nedovolilli nic, co by bylo v přímém rozporu s originálem, neudělají to ani nikdy v budoucnu, na to vezměte jed.

23.1.2014 | 17:36:19
AliceLyl.

Matt Smith ako záporák?? To znie fakt super.. :D

24.1.2014 | 18:49:15
Sam.Claire

K tomu čekání na 4. sérii. Mám na mobilu jistou aplikaci, kde mimo jiné je i odpočítávání do dalších dílů a tam mi to ukazuje, že 1.díl 4.série bude 25.12.2014 :) Nevím jestli se tomu dá nějak věřit, ale náramně mně to potěšilo :) Radši tomu nebudu moc fandit, může to být jen datum další mini-epizody, ale i to by bylo super!

26.1.2014 | 18:05:08
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Čtvrtá série

S04E01 The Six Thatchers

  • BBC One: 1.1. 21:30
  • ČT 2: 2.1. 21:35 (Šest železných dam)
  • STV 2: 1.1. 22:10 (Šesť Thatcheriek)

S04E02 The Lying Detective

  • BBC One: 8.1. 22:00
  • ČT 2: 8.1. 22:05 (Skomírající detektiv)
  • STV 2: 8.1. 22:10 (Klamár detektív)

S04E03 The Final Problem

  • BBC One: 15.1. 22:00
  • ČT 2: 15.1. 22:05 (Poslední případ)
  • STV 2: 15.1. 22:10 (Konečný problém)

Hlídejte si nás

Reklama

Promo fotky

Promo fotky

Partneři

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama