Lovci zločinců (Person of Interest)
95/100 - 163×

Lovci zločinců(Person of Interest)

Společensko-kritický seriál od Jonathana Nolana (Temný rytíř), který odráží, stejně jako například Homeland, důsledky jedenáctého září. Především se ale zaměřuje na problematiku vládního sledování, a to očima akčního a špionážního thrilleru.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
5 sezón | CBS | 42 minut
VOD
O2 TV | Max
žánr
Akční, Sci-fi, Thriller
hrají
Michael Emerson (Harold Finch), Amy Acker (Samantha Groves (Root)), Sarah Shahi (Sam Shaw), Taraji P. Henson (Joss Carter),

Jak vznikl stroj?

Jak vznikl stroj?

O vzniku stroje toho tvůrci již prozradili celkem dost. Na jakém principu funguje se ale možná veřejnost nikdy nedozví. V článku naleznete nejpravděpodobnější teorii. Co na ni říkáte? Nebo máte lepší nápad?

2 0
21.1.2014
TheDarkKnight

Důvod vzniku stroje odhalili tvůrci již v pilotní epizodě, na jakém principu ale stroj pracuje, tají dodnes. Ale možná že něco již naznačili nebo dokonce prozradili akorát vše dobře ukryli. Ostatně tvůrce, scénárista a výkonný producent seriálu je Jonathan Nolan, jehož první scénář byl k filmu „The prestige“, ve kterém stojí: „Díváte se pozorně? (…) To tajemství máš před očima. Ale nevidíš je. Protože se samozřejmě nedíváš správně. Vlastně to nechceš vidět.“

Pokud jste neviděli jedenáctou epizodu druhé série a nechcete se nechat připravit o nejlepší moment, přestaňte číst!

Moment, ve kterém Harold Finch prozrazuje opravdu hodně se objevuje teprve v jedenácté epizodě druhé série, kde mluví o Pí.

Thumbnail Play icon

Myslíte, že Pí souvisí s nějakým algoritmem, který Harold Finch použil při vytváření Stroje nebo se jedná jen o náhodu?

Proč by potom ale Finch zmiňoval právě číslo sociálního zabezpečení (díky kterému se dozvídá o osobách zájmu) a jak byste potom vysvětlili jeho větu: „Všechny nekonečné možnosti světa jsou uvnitř jednoho prostého kruhu.“?

A nezapomeňte na to, že Pí se nikdy neopakuje a obsahuje všechna čísla a slova, co kdy existovali.

Takže, díváte se pozorně?

Zdroj: CBS

Diskuze /21

DoctorWho^

Takže, díváte se pozorně?

ANO :3) btw. je to velice zajímavé, uvidíme, či nám tvůrci něco do budoucna řeknou, já osobně věřím, že ano :)

#2 TheDarkKnight
21.1.2014 | 20:07:41
TheDarkKnight

Myslím, že si to nechají na úplný konec pořadu. A jak u Nolana bývá zvykem, myslím, že to bude hodně zajímavé. :) #1 DoctorWho^:

TheDarkKnight
21.1.2014 | 20:30:59
DoctorWho^

No právě se toho konce i trošku bojím, aby to neposrali jako u ostatních seriálů, jak to mají ve zvyku…

#4 TheDarkKnight
21.1.2014 | 20:35:48
TheDarkKnight

To je pravda. Na hodně seriálech je nejhorší konec, ale například „Dr. House“ nebo „Life on Mars“ má naopak výtečný závěr. Myslím, že zde je ale veliký potenciál na to, že by to mohlo dopadnout dobře, už kvůli reputaci mnoha z autorů, stejně ale konec bude možná větším překvapení než funkce stroje. #3 DoctorWho^:

#5 DoctorWho^
TheDarkKnight
21.1.2014 | 20:53:17
DoctorWho^

To máš pravdu.. Teď si ani netroufnu hádat jaký asi bude konec seriálu, protože jak mně režiséři ukázali dá se vymyslet hodně zápletek a nových problémů, takže se nechám jen a jen překvapit :)
#4 TheDarkKnight:

21.1.2014 | 21:03:59
srada

tak nevím,jestli se dívám pozorně,ale ve 3.serii je o tom,proč stroj vlastně je,mnohem víc(viz. Haroldův otec),ale každopádně tenhle serál sleduju od začátku a klidně ještě pár seriíí zvládnu :)

#7 TheDarkKnight
21.1.2014 | 21:43:57
TheDarkKnight

Ano, ve třetí sérii o tom proč stroj vznikl i o Haroldově minulosti je nejvíc informací, já v článku píši, že zmínka je již v pilotní epizodě, tedy že se objevila brzy nikoliv pouze tam (o tom kde všude tvůrci zmínili důležité informace ohledně stroje článek připravuji).

Tento seriál stále dokáže přijít s něčím novým a překvapujícím (přijde mi že se to série od série zlepšuje a třetí série mě zatím baví nejvíc) a doufám, že se ještě nějakou dobu bude vysílat. Tvůrci zatím o konci nemluví a sledovanost v Americe je obrovská (v průměru 12 miliónů), takže snad není čeho se bát.#6 srada:

TheDarkKnight
21.1.2014 | 21:54:17
SagitaX

to pi nijak nesúvisí so strojom, harold uviedol koreláciu medzi pí a číslom sociálneho zabezpečenia len na základe toho že v pí je skutočne možné nájsť všetky tieto čísla, rovnako mohol tvrdiť že toto číslo nájdeme aj pri dostatočnej entropii generovyných čísiel, avšak pre žiakov je Pí trošku zrozumiteľnejšie… Inak v úvode máte chybu, že divák sa nikdy nedozvie ako stroj funguje, pretože jeho princíp fungovania poznáme od začiatku seriálu a je dokonca aj v každej úvodnej scéne. Stroj funguje na relatívne jednoduchom princípe, bohužiaľ jeho reálne vytvorenie nie je možné ani keby mala NSA celý rozpočet sveta…

#9 TheDarkKnight
22.1.2014 | 14:20:37
TheDarkKnight

Je vidět, že seriál velice pozorně sledujete. Mohl bych se ale zeptat, z čeho vyvozujete, že Pí nijak nesouvisí se Strojem (může to být pravda a nemusí)? Já jsem totiž žádná vodítka k tomuto v seriálu nenašel, pokud vy ano, bude to pro mě značný přínos. Jinak s tím číslem sociálního zabezpečení máte pravdu, že to tam jen zmiňuje jako další možnost využití, přesto mi to přijde příhodné (zmínil jsem to spíše pro dokreslení celé záhady nikoliv jako vztyčný bod).

Ještě by mě zajímalo, na jakém principu Stroj funguje? Samozřejmě již od pilotní epizody je známo, že sbírá informace a třídí je do dvou seznamů – důležitého a nedůležitého. Toto ovšem neobjasňuje způsob, kterým vyhodnocuje hrozby.#8 SagitaX:

TheDarkKnight
22.1.2014 | 14:57:22
SagitaX

Ok, predstavme si že všetko čo vidíme je pravdivé. Teda môžme tvrdiť že stroj dokáže vyhodnocovať obraz (hľadať tváre), vie vyhodnocovať zvuk (rozoznávať hlas) ale takisto dokáže rozumieť reči… Ak všetky tieto fakty akceptujeme a pominieme predstavu že výpočtový výkon potrebný na sledovanie všetkých osôb hoc len v USA by bol nepredstaviteľný potom je funkcia stroja zložená s troch častí… Predikcia, dopadová analýza, vyhodnotenie relevancie… v prvom kroku stroj pozoruje každú osobu, ak nájde informáciu (telefón o dohodnutí vraždy) o tom že osoba je v nebezpečí, stroj predikuje na základe všetkých poznatkov % ohrozenia osoby (či je to len vyhrážka alebo naozaj), ak stroj vyhodnotí percento ohrozenia nad Heroldom zadaný limit nasleduje fáza 2. Dopadová analýza skúma dopad ohrozenia daného subjektu na okolie (vražda jednotlivca ovyplyvní menej ľudí ako atentátnik v lietadle)… na základe predikovaného ohrozenia a analýzy na aký veľký počet ľudí bude mať toto ohrozenie dopad stroj vyhodnotí relevantnosť… pre príklad stroj vyhodnotí telefonát o samovražde („idem sa zabiť“) medzi dvomi osobami. vyhodnotí na základe spracovania všetkých dostupných informácií o danej osobe a príde na to že sa chce zabiť niekto kto je nespokojný zo životom, jeho smrť zasiahne smútkom rodinu (irelevantné)… tá istá situácia avšak daný subjekt je na základe informácií (náboženstvo, názory na soc. sieťach) hrozbou ktorá spôsobí smrť iných (terorista), zaradenie: relevantné…

toto je len príklad, treba si uvedomiť že stroj má prístup k dostatočnému množstvu informácií na to aby algoritmus vyhodnocovania relevantnosti nemusel byť nijak robustný a verím že každý dokáže vymyslieť svoj stroj ak si predstaví že má prístup všade a všetkému rozumie ;)

#12 TheDarkKnight
22.1.2014 | 17:04:03
DoctorWho^

Jsi génius, jde vidět, že seriálu opravdu rozumíš^^ :) Děkuji za příspěvky.. :) Radost číst

22.1.2014 | 17:23:26
TheDarkKnight

Díky za rozsáhlý popis a máš naprostou pravdu. Já jsem se ale ptal na princip, na kterém stroj pracuje, ne na postup. Popisované kroky by byly naprosto správné, kdyby je vykonávala živá bytost, jenže stroj musí mít naprogramovaný program, nějaký algoritmus (založený například na Pí).

Neber toto moje „šťourání“ nějak zle, jenom se snažím dobrat k výsledku.

A teď si uvědomuju, že ta otázka nebyla jasná, takže z ní nebylo úplně patrné, jestli chci vědět nějaký podmět k algoritmu nebo postup práce, promiň.
:)

Jinak obdivuhodný popis. :) #10 SagitaX:

TheDarkKnight
22.1.2014 | 18:37:30
SagitaX

pozor, pozor. svoj príspevok som napísal práve ako postup pre neživý stroj… sledujem tento seriál najmä preto že ako programátora ma udivuje ako blízko je ľudstvo k heroldovmu výtvoru. Pri súčastnom technologickom a invenčnom pokroku ľudstva máme väčšinu technológií k dispozícii (dokonca aj inteligenciu stroja ktorý sa vie brániť). Preto si dovolím tvrdiť že tento postup sa dá aplikovať ako na človeka aj na stroj… popísať princíp a techniku na akej pracuje sa dá tiež, lenže to by bolo na naozaj rozsiahli príspevok a nechcem vás nudiť svojimi blábolmi :)

a to Pí s tým naozaj nemá súvis, Pí sú len čísla, pomer obvodu kruhu k priemeru, naozaj si neviem predstaviť akú rolu by hralo v stroji…

#15 TheDarkKnight
22.1.2014 | 19:20:46
DoctorWho^

neudíš, klidně do toho :)

22.1.2014 | 19:37:19
TheDarkKnight

Ano, vůbec nenudíš. Máš skvělé myšlenky a rád si je poslechnu. :)#13 SagitaX:

TheDarkKnight
22.1.2014 | 19:46:33
srada

jj,souhlas s doktorem a temným rytířem,dobře se to čte,aspoň se to tu trochu rozproudí,tak klidně pokračuj :)

23.1.2014 | 13:53:59
SagitaX

och, no momentálne som sa stratil pretože pre mňa má postup a princíp identický význam :) a nech sa na to pozerám ako chcem, neviem čo myslíte princípom :)

#18 TheDarkKnight
23.1.2014 | 16:51:17
TheDarkKnight

Napiš všechno, co tě k tomu napadá. Každá myšlenka je dobrá.:)#17 SagitaX:

TheDarkKnight
23.1.2014 | 18:44:14
SagitaX

Mńa k tomu napadá najmä reálnosť toho stroja… V podstate nosnou schopnosťou stroja (aspoň podľa mňa) je schopnosť rozumieť reči a vnímať kontext, toto v informatike nie je ničím novým, Carpenter predviedol CleverBota a existuje množstvo iných podobných riešení, toto stroju poskytuje porozumenie textu. Prevod hovorenej reči do textu tiež nie je nič nové pod slnkom, Apple má Siri ktorá to viac menej zvláda a čo sa obrazu týka rozpoznávanie tváre máme dokonca aj v mobiloch alebo na facebooku… sledovanie ľudí pomocou počítača odhalil Snowden a síce PRISM ktorý používa NSA. PRISM generuje surové dáta, ideálne na kategorické spracovanie strojom. Spojte všetky tieto v súčastnosti dostupné technológie do jedného celku a máme Haroldov stroj. Osobne si myslím že inteligenciu stroja Harold ukradol s nejakej hry (napríklad boti v strategických hrách typu warcraft). Jediné čo je trošku nereálne je nutnosť extrémnej výpočtovej schopnosti ale nikto nevie aký je Harold dobrý v optimalizáci­i :)

Toto ma najviac udivuje, že celý stroj tu máme pretože mi kľudne napíšte nejakú funkciu ktorou stroj disponuje a ja vám poviem kto to už spravil alebo ako sa to dá spraviť…

23.1.2014 | 20:35:25
VERYHARDx12

S04-E06 se prej dozvíme víc o stroji konečne i jak vypadá !

22.10.2014 | 6:19:13
VERYHARDx12

Umělá inteligence ješte není na takový úrovni jako v seriálu o to se nyní pokouší ČESKÝ VÝVOJÁŘI Z KEEN SOFTWARE Studio – a to je nejvíc se přibližující se projekt na motiv seriálu :)

22.10.2014 | 6:23:38
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec se blíží

Co nás čeká ve finále?


Poslední záběr

POI Noir, The final scene shot of #personofinte­rest #thend

Fotka zveřejněná uživatelem Chris Fisher (@widgetfactoryco), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2016–06–17T16:46:29+0­0:00“>Čen 17, 2016 v 9:46 PDT</time>


Trailer: Sbohem

Thumbnail Play icon

Hlasujte: Kdo (ne)přežije finále?

Kdo zemře během finále seriálu?

46%
26%
13%
8%
8%
197 hlasů

Podělte se o své tipy!

Reklama

Nolanův nový seriál

Jonathan Nolan chystá nový seriál

Jonathan Nolan chystá nový seriál

Jonathan Nolan chystá ve spolupráci s J.J. Abramsem nový sci-fi seriál s názvem Westworld. Více se o jeho novém projektu pro HBO dočtete uvnitř článku.

Fotografie

Fotografie

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama