Penny Dreadful
90/100 - 242×

Sledovat

Penny Dreadful

Scenárista John Logan a režisér Sam Mendes (oba dva se podíleli na bondovce Skyfall) se opět spojili, tentokrát v televizi. A se svým hororovým seriálem zamířili rovnou do Londýna přelomu 19. a 20. století, kde oživili klasické postavy jako jsou Dorian Gray či Viktor Frankenstein.

USA | 2014 | Ukončeno
vysílání
3 sezóny | Showtime | 50 minut
VOD
SkyShowtime
žánr
Drama, Hororový, Mysteriózní
hrají
Eva Green (Vanessa Ives), Josh Hartnett (Ethan Chandler), Timothy Dalton (Sir Malcolm Murray), Harry Treadaway (Viktor Frankenstein), Rory Kinnear (Monstrum), Helen McCrory (Evelyn Poole), Billie Piper (Brona 'Lily' Croft), Simon Russell Beale (Ferdinand Lyle),

Penny Dreadful končí, čtvrtou řadu nedostane

Penny Dreadful končí, čtvrtou řadu nedostane

Finále třetí řady hororového Penny Dreadful je zároveň poslední epizodou celého seriálu. Tvůrce seriálu John Logan se rozhodl, že v psaní a natáčení nových dílů nebude pokračovat. Viděli jste už závěr Penny Dreadful? Mrzí vás, že příběhy Vanessy Ives a dalších už neuvidíme?

3 77
20.6.2016

Zdroj: Showtime

Diskuze /60

Izabell

No to nééé???!!! Seriály s neskutečným potenciálem jsou zaříznuty a „ptákoviny bez nápadu“ drčej jak o život?? To je vážně takový rozdíl v mentalitě národů?

20.6.2016 | 17:17:12
OlafDark

Tomu nevěřím… takový parádní seriál…

čestný člen redakce
20.6.2016 | 17:21:50
Radmila67

tak to je jobovka :(

20.6.2016 | 17:27:27
Lili Mckeen

Tohle vážně nechápu, snad to má aspoň uzavřený konec, když se tak tvůrce rozhodl :( Perfektní seriály končí (Penny Dreadful a Person of interest) a potom jsou tu ty populární, které poběží do nekonečna i když už ničím nepřekvapí. Je fajn když skončí uzavřeně a dokud to má ještě svou hrdost, ale zamrzí to a hodně obzvlášť, když to nečekáte.

Sakra fakt mě naštvali vždyť Akta X taky vydržela a skalní fanoušky neomrzela!

20.6.2016 | 17:37:51
téčko171

Jsem z toho lehce rozpolcený. Převažuje ve mně spíš spokojenost, jak bylo řečeno výše, některé seriály běží do nekonečna i když už ničím nepřekvapí a byl bych velmi nerad, kdyby se to samé stalo právě Penny Dreadful. Finále bylo pro mě z hlediska zakončení „hlavního“ příběhu více, než uspokojující a smysl dávající, takže s nepokračováním nemám moc problém. Co mi ale celkem vadí je to uvedení nových postav, klidně i pár epizod před koncem, aniž bychom jejich osudy sledovali víc. Správně, #TeamCatriona!

#6 mv1998
webmaster
20.6.2016 | 17:45:43
mv1998

#5 téčko171: Tak to se připojuju. Catriona byla v kolika? Třech dílech? A přitom byla naprosto úžasná!

20.6.2016 | 17:57:26
mv1998

Jinak se samotným finále jsem spokojený, bylo hodně emotivní a svým způsobem strašně krásné.. přesto je tu plno věcí, které bych chtěl vidět. Setkání Ethana s Lilly, jak vlastně zemřelo Monstrum, pravou podobu Lucifera, co se stalo s Drákulou… a to jsou jenom věci, co mě napadly teď. Je to škoda, hrozná škoda, ale snad si to alespoň odnese nějaká ta ocenění na rozloučenou.

20.6.2016 | 18:00:12
Carolliis

To mě hrozně mrzí, jediný seriál který mě neskutečně bavil..

20.6.2016 | 18:08:10
makishek

zrovna jsem si říkala, že si dám maraton 3. řady, když už jsou venku všechny díly.. achjo, doufám, že je příběh aspoň solidně ukončen.. bude mi po PD smutno, ale na druhou stranu jsem ráda, že nic uměle nenatahují, je čest to utnout v nejlepším.. (y)

20.6.2016 | 18:18:53
SerFirox

Tak to je veliká škoda.

20.6.2016 | 18:23:15
Jovo

Néééééééééééééééééé :(

20.6.2016 | 18:50:50
El Tigre Chino

Tak ty vole… chápu, že umělé natahování je k ničemu, ale zrovna tady konec zanechal víc otázek než odpovědí. Jak zemřelo Monstrum? A co se s ním stalo? A s Lily? Jak starý je Dorian? Co Katriona? Upřímně jsem doufal, že převezme po Evě Green titulní ženskou roli v seriálu, ale to by bylo sakra těžké – Eva to celé táhla.

Rozhodně bych si přál nějaké důstojnější zakončení.

20.6.2016 | 19:19:12
Veronique.Tique

Jééééé, to jste ještě neměli zveřejňovat, sledování finále v „nevedomosti“ (i když úvod dost naznačil) bylo o to intenzivnější. Každopádně byl to krásný a důstojný konec. :)

20.6.2016 | 19:26:07
vojtamkv

To nééééééééé! :(

20.6.2016 | 19:27:16
Swenson

Prestal som pozerať po prvej časti druhej série. Oplatí sa to dopozerať?

#17 Veronique.Tique
20.6.2016 | 19:51:03
Daydreamer4ever

Skončilo to podle mě tam, kde to skončit mělo. Ale je fakt, že mohlo být finále o trošku lepší. Celá potička s Drákulou byla odbytá.

20.6.2016 | 19:52:06
Veronique.Tique

#15 Swenson: Rozhodně ano! :)

20.6.2016 | 20:03:11
jjanek

Zdravím! Omlouvám se, kdo jste neviděli, nečtěte, SPOJLERUJI, bez toho se totiž nedá nic napsat. ! Dobře vím, že v nejlepším se má přestat. Ale nejsem si jist, jestli právě tohle bylo to nejlepší. Rozhodně strhující a efektní. Přesto se nemohu ubránit dojmu, že se nám, fanouškům, tvůrci seriálu lehce řečeno vysmáli. Když vzpomenu na začátek první řady s poměrně lacinými efekty (úpíři se svítícíma očima) a sleduji ten vývoj – nejen dějový, ale i technický, trikový, kostýmový, scénografický.. kamera čím dál lepší, postavy plastické, propracované, dějová linka zajímavá, neotřelá (přitom už jen představa, že zplácáte Doriana Graye, Draculu, Lucifera, Jackyla a Hayda a Frankenstaina, musí v každém vyvolávat mrákoty; a hle: zpracování řekl bych nad očekávání organické), nemyslím si, že by to mělo směřovat k tomu, co jsme viděli v posledním dílu. Namísto toho, aby se osudy postav naplňovaly a uzavíraly, já tedy vidím pravý opak. Nakonec toho zůstalo příliš mnoho nevyřešeno, otevřeno a rozpracováno… Proč máme v první řadě sledovat vztah Ethana a Lilly, když se nedočkáme rozuzlení? Jaký význam mělo setkání Monstra a Vanessy v tom blázinci (asi nějaký ano, když se tomu věnoval celý díl; teď to ale vypadá, že tím sanitářem klidně mohl být kdokoli)? Co příběh Doriana a jeho obrazu? A co Jackyl? A konečně co příběh Draculy? A ta fajn upírobijkyně v posledních dílech, jejíž jméno bych si tak rád zapamatoval, ale bohužel mi tvůrci nedávají šanci. Nakousnuto moc věcí a moc postav bez nějakého poselství. Nakonec jediné poselství je, že všichni de facto dopadli špatně, nikdo nemůže být ani náznakem šťastný (ano, vím, že na šťastné konce se tu nehraje, ale potěšila by alespoň krátká epizodka pana Laye, jak jej obletují mladí Egypťané a jak si tam vybudoval postavení, nebo ne?). Poselství je, že zlo nebylo a nebude poraženo a přesto je jaksi dobojováno. Myslím, že když už měli scénaristé mozek na to vymyslet kolikrát tak úžasné dějové konstrukce, měli mít i mozek na to pokračovat (rozhodně tedy banalia finále typu „kousni mě“, neodpovídá tomu, jaké myšlenkové akrobacie předváděli v předešlých dílech). Zatím to nevypadalo ani náznakem, že by se to rozpadlo do banalit. Mrzí mne třeba, že nevyužili úžasného potenciálu Patti LuPone (psychiatrička) – a klobouk dolů, úžasně zahráno. Přesto má celý seriál přes svou temnotu minimálně jednu pozitivní stránku. Tou je Eva Green. Potvrdila pověst skutečně svrchované herečky, která ovládá nebývale široký rejstřík výrazů a umí s nimi bravurně pracovat. To se na platformě televizních seriálů prakticky nevidí, ale ona je skutečně na Oskara (kdyby ovšem ten měl ještě vůbec nějakou váhu a vypovídací hodnotu).

#21 Veronique.Tique
20.6.2016 | 20:07:25
jjanek

Ještě bych rád dodal, že celému týmu děkuji za péči, kterou seriálu věnovali a za bezvadné překlady které vznikají v mnohdy svízelných časových podmínkách. Vážím si toho. Díky moc.

20.6.2016 | 20:18:38
Bymyself

To nemůžou myslet vážně :'( Vždyť je to nejlepší seriál :( ♥

20.6.2016 | 20:22:14
Veronique.Tique

#18 jjanek: V mnoha věcech s tebou souhlasím, ale v mnoha ne. Taky naprosto nechápu, proč tam do posledních dílů přitáhli Catrionu, když se její postava nijak nevyvinula (jasně, někdo musel bojovat, ale stejně). Dál naprosto postrádám jakýkoliv smysl doktora Jakylla?! Co mně přišlo jako naprosto šíleně směšná věc bylo to, jak „náhodou“ potkali Victora na chodbě a proběhla debata ve stylu: ,,Jé čau kámo, to je náhoda. Dem bojovat, přidáš se?" :D jakoooo… Ale jinak s tím celkovým zakončením souhlasím. Jak zmiňuješ to, že se nechala kousnout, tak má obrovský význam (možná ho v tom jako ženská vidím až moc). Tím, jak říká, že přijímá sama sebe si konečně uvědomila, že už to takhle dál nejde a nikdy nebude mít klid. Bojovala moc dlouho a už nemá sílu na to bojovat donekonečna dál… (Jako zní to strašně patheticky a úsměvně, když to teď čtu, ale nevím, jak jinak to vyjádřit :D ). A proroctví se muselo naplnit. Každopádně si připadám jak největší psycho, který u fiktivního příběhu zvládlo brečet půl odpoledne… Protože seriál Penny Dreadful (podle mě) pro mě ukázal asi nejhezčí milostný příběh (nenaplněný a od samotného začátku odsouzený k záhubě), co jsem kdy četla nebo viděla. Doufám, že hercům se po tomhle skvostu nabídky jen pohrnou a brzy je zase někde uvidíme. Co si budeme, byl to koncert (i Josh Harnett ukázal, že to není jen sexy ksichtík)!

#22 jjanek
20.6.2016 | 20:49:46
jjanek

#21 Veronique.Tique: Ahoj, jo docela s Tebou souhlasím, ale přeci jen, pozorujeme Vanessu už docela dlouho, ne? Víme, že je bílá čarodějka, tedy ta, která má na výběr. Kdyby se nechala kousnout v 1. dílu třetí řady, kdy byla na dně, naprosto chápu, ale teď na sobě přeci mákla. K čemu tedy ta psychoterapie a hypnóza, k čemu to vědění, že přátelé se k ní vracejí na pomoc… Přeci sakra musela mít nějakou vnitřní sílu, tu, kvůli které na ten seriál civíme, nebo ne? Když to nezabalil ani Ethan… A milostný příběh? Na to známe Sweeta příliš krátce, abychom uvěřili (taky jak jsem si všiml, se hned zdejchnul, charakter). Ostatně zatím nepřekonaný milostný příběh tohoto typu předvedl, alespoň pro mě, Coppola v Drakulovi (1992, Gary Oldman, Winona Ryder), ale ani ten seriálový s Jonathanem Meyersem nebyl úplně laciný…

#26 Veronique.Tique
20.6.2016 | 21:14:00
matesfm

no tak tohle mne dostalo :(

20.6.2016 | 21:23:20
Salome

Upřímně Penny Dreadful je na dnešní dobu seriál dělaný nezvykle poctivě. Je to sice trochu „postaru“ a oldschool, není přehnaně sexualizovaný a nejde po masovém publiku, ale právě tím získává u mě body. Stejně tak i za to, že má zakončení. Desítky seriálů končí tak, že se neví, kdy skončí, a o tomhle rozhoduje jen rozpočet televize až poté, co je série dotočená. I když teda jsem ráda, že jsem si poslední dva díly pustila bez toho, abych tuhle informaci znala. Svým způsobem je to spoiler. :P

20.6.2016 | 21:51:31
Mac Arthur

Když začínalo finále měl jsem pocit že bude něčím speciální, ale tím že to bude uplně poslední díl to mne nenapadlo. Takový hororový serial tady před tím nebyl a jak to vypadá tak ani už nebude. Což je obrovská škoda. Objevila se spoustá nových postav, které se mohou rozvíjet na velmi zajímavé směry, ale zároveň neuzavřené přiběhy… Eva to velmi táhla dopředu…

20.6.2016 | 22:02:20
Veronique.Tique

#22 jjanek: Ahoj, ahoj. :) Chápu jak to myslíš. Ale tu největší sílu vidím právě v tom přijetí tý podstaty a jejího údělu. No a pak v tom (víceméně) hrdinskym ukončení toho trápení. Co mě ještě dostalo, že ani John Clare nemohl zůstat šťastný… To si možná mohli tvůrci odpustit. Jinak k tý psychoterapii, tak ta ji pomohla odhalit jméno jejího huntera a dostat se z tý deprese po odchodu všech jejích blízkých. Jenom mi vysvětli, já to totiž moc nepochopila, jestli vážně věděla, že se vracej. Protože ten indián měl teda vizi, kde s ní mluvil, ale na konci tý vize se ukázalo, že už je na půli cesty k temnotě atd. atd.(jak ji zčervenaly oči), žejo. Ale pak mi tam nějak chyběl záběr, kde by si to ona nějak uvědomila, že s ní někdo mluvil a měla teda vizi. Což třeba Ethan na tý poušti měl. Takže fakt netušim, jestli to teda věděla. Než si to napsal, tak mě ani nenapadlo, že by to mohla vědět. A tím milostným příběhem jsem myslela Ethana a Vanessu. :) Ale máš pravdu, much tam bylo dost a vážně pár věcí mohli vypilovat nebo to natáhnout aspoň o jednu serii (nebo třeba jen pár dílů), kde by vysvětlili nezodpovězený otázky a dotáhli pořádně ten fight dobra a zla. V každý serii mi přišlo, že ta příprava na boj je strašně dlouhá na to, jak to pak nakonec vypadá…

20.6.2016 | 22:10:47
MartasZLA

To je jen špatný vtip že ano? Tenhle seriál mám raději než hry o trůny a oni ho zaříznou :-(

#49 Wendy005
20.6.2016 | 22:20:12
cocumis

Tak to NEEE!!! Napadá mě asi miliarda sprostých slov…Hlavně že blitky typu Arrow, supergirl a dalších milion výkalů pokračujou :/ Byl to seriál s nejlepší výpravou co jsem kdy viděl (ano i Hra o trůny nemá takovou výpravu a atmosféru) ..Tak snad se dočkám znovuoživení jako se to občas stává, ale pochybuji…

#31 Ryen
20.6.2016 | 23:38:45
LuAn

Já k tomu mám to samé, co sir Malcolm: What´s next? Teď prostě nezbývá než čekat, zda Showtime nevyrukuje s další návykovkou. Třeba dají Catrioně vlastní linii, i když to asi není úplně v jejich stylu.

čestný člen redakce
21.6.2016 | 0:09:14
Sarthanoom

Tak to je fakt dobre naprd :( normálne som smutný ostal

21.6.2016 | 1:03:23
Ryen

#28 cocumis: Naprosto souhlasím!

Naštvali mě neskutečně – tohle byl jeden z těch jedinečných seriálů… Zrušili mi Drákulu po první řadě, zrušili mi Jekyla a Hyda po první řadě – ale vždycky jsem měl útěchu v Penny Dreadful, což rozhodně vedlo. Přesně, jak už tady bylo řečeno – spousta blbin se točí úspěšně dál, zatímco temný seriál s opravdovou hloubkou a atmosférou, která odkazuje na spoustu známých fiktivních postav z historie, skončí po třech řadách. Nejsem pro natahování donekonečna na úkor kvality, ale dvě, tři řady by prostě ještě šly… No nic – jdu se podívat na finále, který pro mě teď nabralo hořkosladkou příchuť.

21.6.2016 | 6:19:54
Ailinel

Nevěřím, neakceptuji a tuto informaci zcela odmítám. Mozek se tomu prostě vzpírá. Whyyyy??!!

21.6.2016 | 7:35:23
FaithZombie

To néééé :-(

21.6.2016 | 9:26:58
The Queen of Iron

Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc jsem z ukončení seriálu zklamaná. John Logan sice řekl, že měl v plánu točit jen tři roky, ale ve finále to tak vůbec nevyznívá. Nikdy jsme neměli šanci zjistit, proč tam jsou vůbec ty narážky na starověký Egypt – je, nebo není Vanessa reinkarnací Amunet? A pokud ano, Amun-Ra je Lucifer, nebo Drákula, nebo oba? A proč měli vyšší upíři v první sérii exoskeleton pokrytý hieroglyfy? Proč se neukázali znovu s Drákulou? Kam vůbec Drákula zmizel, proč se s tím Lucifer ani nepokoušel nic dělat? Proč jsme měli tu scénu s Dorianem a Ethanem, když z toho nic nebylo? Ethan ani nezjistil, že je Brona zpátky – a ona si vzpomněla na ledacos, ale na něj ne. Nikdo z celé party ostatně ani nezjistil, že Victor dokáže oživovat mrtvé. Joan Clayton byla ve výsledku docela zbytečná – jen další člověk, který skrze utrpení a tvrdost Vanessu něco naučil. Dr. Jekyll taky úplně zbytečně, pro mě za mě se ta postava mohla jmenovat Igor a být jen Victorův pomocník, když to nechtěli rozvádět, Cat byla další vyplýtvaný potenciál, veškeré informace, které jsme od ní dostali, nám v podstatě mohl podat Lyle… Nikdy jsme neviděli Drákulovu nelidskou formu. A prakticky nevíme, jak se Dorian stal nesmrtelným, neviděli jsme jeho obraz (což bylo něco, na co jsem se těšila od první chvíle, co se objevil). Je naznačeno, že je mnohem starší než v knihách a všechno kolem něj je neskutečně vágní, což možná funguje v knize, ale v seriálu, který si tak moc hraje s mytologií, mi přijde škoda toho nevyužít…

#35 téčko171 #36 Daydreamer4ever #40 El Tigre Chino
21.6.2016 | 11:26:43
téčko171

#34 The Queen of Iron: Dorianův obraz jsme viděli – druhá řada, osmý díl. :)

Jinak celkem souhlasím, jen si neodpustím poznámku u Cat – ano, všechny informace, které jsme z ní dostali, jsme se mohli stejně dobře dozvědět o Lyla. Ale (!) umíte si představit, že by Lyle

při té bitce na jatkách předváděl tak dokonalé Assassin's Creed kousky, jako Cat?? (:

#37 Daydreamer4ever #38 The Queen of Iron
webmaster
21.6.2016 | 11:44:10
Daydreamer4ever

#34 The Queen of Iron: Dorianův obraz byl ukázaný v 2×08..

#38 The Queen of Iron
21.6.2016 | 11:50:26
Daydreamer4ever

#35 téčko171: ups, sorry :D

21.6.2016 | 11:51:15
The Queen of Iron

#35 téčko171: #36 Daydreamer4ever: Máte pravdu, moje chyba. Pořád to ale nevysvětluje ostatní otázky okolo něj.

To asi ne, ale obávám se, že kdyby tam nebyl Lyle ani Cat, tak to dopadne stejně. Je to jako kdyby tvůrci měli prostě touhu přidat nějakou cool postavu navíc.

21.6.2016 | 11:55:28
Stifler's sister

Viděla jsem každičký díl Penny Dreadful. Bohužel z prvních 4–5 dílů první série jsem byla nadšená postupem času ale moje radost upadala a díly jsem sledovala spíše ze zvědavosti než úzkostlivé potřeby vidět další a další díl jako je tomu například u GOT. 2.série pro mě byla propadák. U 3.série moje nadšení opět trochu vzrostlo když mělo dojít na mou oblíbenou tématiku Drákuly a spol. Ale opět se nic dechberoucího neděje. Seriálu je trochu škoda, ale opravdu jen trošičku. True blood jsem opravdu oplakala, zde pouze mávnou packou.

21.6.2016 | 12:15:32
El Tigre Chino

#34 The Queen of Iron: Drákulova skutečná podoba, přesně! To je snad základní vypravěčská chyba – proč zmiňovat něco, co se později nijak neřeší a není důležité pro příběh? Stejně tak Ethanova lykantropie je v konečném důsledku úplně zbytečný prvek, jelikož se v poslední bitvě stejně nepromění, proti Drákulovi to nijak nevyužije a tudíž nějaká osudovost, o které mluvil starý Vinnetou, prostě neexistuje. Stejně tak Cat byla absolutně zbytečná postava, klidně tam mohl zůstat Lyle a závěrečné bitvy by se prostě nezúčastnil.

Možná chápu, čeho chtěl Logan docílit v té vedlejší dějové lince o nesmrtelnosti – krásně to shrnul Dorian, když Lily říkal, že uvidí umírat všechny blízké a dokud se s tím pořádně nesmíří, nikdy nebude volná a spokojená. A tak vlastně končí příběh Monstra i Lily. Jsou odsouzeni navždy trpět, dokud nepřijmou to, kým jsou – podobně jako Vanessa. Teprve pak dojdou klidu (pro Vanessu klid znamenal smrt, pro Johna Clare i Lily to může být totéž). Jestli se tohle týká i Drákuly, těžko říct.

A doktor Jekyll byl náhodou uzavřený krásně. Hádám, že cílem bylo ukázat, že skutečná monstra si držíme v sobě.

21.6.2016 | 12:32:12
Charity

Moc velká škoda, byl to výborný seriál :-(

21.6.2016 | 15:42:52
transka

Já ten seriál opravdu miluji. Nikde nejsou takové dialogy a atmosféra. NIKDE! Takže na mě nezkoušejte, že tohle bylo ukončení, prostě jim to zrušili, tak to nějak na konec splácali, ale tohle bylo rozjeto minimálně na další dvě řady. FUCK OFF Showtime.

21.6.2016 | 16:32:13
sFík

Poslední sérii jsem neviděl. Když už je poslední, skončí to nějak uzavřeně a bez cliffhangeru? Díky

#44 The Queen of Iron
21.6.2016 | 16:58:13
The Queen of Iron

#43 sFík: Ano, příběh je ukončen.

21.6.2016 | 19:13:14
666CONSTANTINE666

Prčo mi to robia nieeeeeeeeeeeeeeeee nieje tu niejaky milionar alebo milionarka ktora by zaplatila dalsie 3 serie po 10 častiach alebo spravte peticiu pre obnovenie serialu alebo ako to spravili a ludia sa im vyzbierali na serial ja chem dalsie časti prosim vas.

21.6.2016 | 22:29:51
SaDiablo

Aspoň, že to nezrušili z ničeho nic, ale tvůrci věděli, že části, které píšou, jsou poslední. Takže to neskončilo žádným zvratem, který by se snažil navnadit na další sérii, která stejně nebude. Ale třetí série byla naprosto skvělá, proto s koncem nejsem spokojená… Ani tak nejde o otevřené konce hlavních postav, spíš o mezery v příběhu a nedotažení osobních linek, které by si to zasloužily. Jak už tu padlo a je to přesně tak, jak si to myslím; setkání Ethana a Lily mělo proběhnout (ono tedy proběhlo, ale pokud si pamatuju dobře, ani jeden nevěděl, kdo ten druhý je, což by teď bylo jiné, kdyby to bylo „pořádné setkání“), stejně tak jako rozvedení Ethanova poslání do budoucna jako bohem poslaným vlčáckým apačajem :D a jak to jako celé bude kombinováno s Malcolmem. O Catrioně se asi ani nevyplatí psát; obrovský potenciál a nakrásno zašlapaný do země (představení takové wow postavy, která nedostala téměř žádný prostor). Nehledě na to, že Catriona měla s Malcolmem celkem jiskru a bavilo by mě je sledovat dál. Plus, jak zemřelo monstrum? Nedokážu se zbavit pocitu, že ho zabili právě v den, kdy se na Vanesse prováděla operace mozku a on podal výpověď. Tehdy se takové věci nejspíš prováděly běžně, nicméně některé léčebné metody byly kontroverzní a onen doktor (doktoři) si mohl myslet, že to, co provádí, je revoluční a nesmí to opustit stěny ústavu, dokud to nebude patentováno. Od té epizody jsem na to pořád myslela, co když už Clare nedošel ten den domů? … Je mi z toho smutno.

22.6.2016 | 1:27:46
hanach80

Já mám spíš naopak, ze zakončení pocit, že tvůrci se o ukončení série dozvěděli cca 3 díly před koncem. Většina série je postupné budování příběhu, přidávání dalších detailů, představování nových postav a najednou jako kdyby zjistili že za 3 díly končí. Takže honem honem je musíme sehnat všechny dohromady, ty co se k tomu nehodí nějak odflákneme. To co se alespoň nějak rychle dá vysvětlit, osvětlíme. Všechno nějak rychle zlomit a ukončit. Vanessa tři série bojuje se svou vnitřní temnotou aby se najednou Drákulovy vzdala za pár min keců?? A když se vzdá a je matka zla tak jí to přejde (i přes hrdinské keci jak se nedají) ve chvíli kdy na ní promluví Ethan?? Nevadí mi že Vanessa zemřela, jen mi to prostě přijde odbyté. A to si seriál ani postavy nezasloužily. Škoda ukončení. Budu doufat že se stane zázrak a dorazí alespoň podobně bravurní seriál.

22.6.2016 | 10:18:28
cocumis

Taky mám pocit že seriál byl zaříznut někdy v polovině natáčení…Jak krásně napsala uživatelka The Queen of Iron, je tu spousta rozkreslených osudů a spousta nedořešených lini, které byly načrtnuty a nedořešeny, o to více pak zamrzí zrušení seriálu, protože ještě minimálně jednu sérii by bylo co vyprávět!!!

22.6.2016 | 10:52:24
Wendy005

#27 MartasZLA: Mluvíš mi z duše

22.6.2016 | 11:11:13
mes

Penny dreadfull je u konce. Budu to nějakou chvíli rozdychavat. Od Six feet under mě nic takhle nedostalo. Byl výjimečný hereckým obsazením i když byl ze začátku docela neznámý. Byl výjimečný tím, že se tu sešel Dracula, doktor Frankenstein, monstrum, vlkodlak a další tajemné bytosti. Byl výjimečný, že tyto postavy nebyly prvoplánové, oplívaly lidskostí, která byla za prvé skvělé napsaná a za druhé bravurně zahraná (John Clare-monstrum). Byl výjimečný poezií dávno ztracených básníků. Byl výjimečný výpravou, kostýmy a makeupem, i když ze začátku by se to nemuselo zdát a byl výjimečný díky Ewe Green a její Vanesse Ivess. Ewa ie v této době těžký herecký nadstandard a pro tuhle roli se narodila. Její Vanessa je reálná tak jako je reálný celý seriál. Tolik naděje a následně smutku se jen tak nevidí a šťastné konce nejsou pro každého. Tleskám tvůrcům, hercům a především Ewe a díky za velkolepý zážitek.

22.6.2016 | 13:59:30
zlatodeni

Argh… jakto?! To už snad není možný, neříkám, že poslední série byly stejně kvalitní jako ta první, ale no tak, vždyť laciný kýče jako TVD, TW apod. stále jedou.

Spolu s Penny přicházím o pravidelnou dávku úžasných kostýmu, Evy Green, skvělého soundtracku, viktoriánského Londýna a propojení mých oblíbených příběhů/postav z 19. století

Za mě jednoznačně palec dolů, styď se, Showtime dávající přednost komerčním cetkám. Fuj!

22.6.2016 | 19:08:07
MiSSaeLa

Práve som dostala obrovskú facku. Tento seriál bol asi najlepším hororoidno-fantasy príbehom posledných rokov. Ako tu už niekto spomínal perfektne dejovo vsadený do nádherného a predsa pochmúrneho a mysteriózneho viktoránskeho Londýna. Všetky hororové postavy poprepletané, akoby to presne takto malo byť… Ja ani, fakt ani neviem nájsť slová, ktoré by aktuálne dokázali opísať moje sklamanie a smútok, že už nebudem môcť sledovať osudy tajuplnej Vanessy Ives a famózne herecké výkony Evy Green. Nikdy pred tým som nemusela Harnetta, ale v postave vlkolaka som si ho zamilovala… A sir Malcolm už teraz … pravdu povediac (preslabšiepovahysa vopredosprave­dlňujemzanasle­dujúcivýraz) som z toho v riti… :O :/ Posledný diel som ešte nevidela, ale sledovať ho s tým vedomím, že je posledný… Škoda, že z touto informáciou trošku nepočkali… Toľko nedopovedané a je fakt koniec :'(

22.6.2016 | 22:08:40
barsina

Mne hrozne vadí, ze v prvej serii boli upiry skvele neokukane spracovany – egypske skelety a vampirky s bielymi vlasmi v rovnakych habitoch. A teraz ku koncu dobre , ze nie ako z True blood .

23.6.2016 | 20:20:29
RobLord

Nejpovedenější je druhá řada tohoto seriálu. K té se budu vždy rád vracet. Co se finále týče, mě osobně příliš neoslnilo. Působí na mne jako spíchnuté horkou jehlou. V celé té ukvapenosti zapomněli tvůrci dotáhnout do konce příběh několika postav a zodpovědět řadu otázek. Zkrátka mi chybí 10. díl, který by přinesl právě tohle, podobně jako když končí sezóna American Horror Story.

24.6.2016 | 7:30:09
Robisha

Tak tohle budu vydejchávat dlouho,hodně dlouho.Pro mě „NEJ“ seriál s famozní Evou Green.

24.6.2016 | 13:30:53
henks

tak toto nie, tak výborný seriál.. od prvej časti až po ten posledný som si ho vychutnávala plnými dúškami.. je to jeden z veľmi mála seriálov na ktoré sa v dnešnej dobe dá pozerať a ukončiť ho s tromi sériami kde seriály bez hlavy a päty dostávajú čoraz viac šancí mi príde nelogické a obzvlášť hlúpe. Samozrejme na konci ostalo nezodpovedaných mnoho otázok, a to má byť koniec?? Hambite sa!

24.6.2016 | 21:35:28
Tatko-Šmolko

Raz som si pozrel trailer na seriál. Seriál ktorý mal len vyjsť, no už tým jedným trailerom ma oslnil. Prvú sériu som miloval. Druhá séria mi prišla ( čo sa týkalo deja, výpravy, dialógov) oveľa prepravovanejšia, no nevtiahla ma až tak do deja, a nehltal som tam všetko ako v prvej sérii. No po pár mesiacoch som to dopozeral a plakal som, že musím rok čakať na ďalšiu sériu. Ako vyšiel trailer na 3. sériu, úprimne, bol som sklamaný, v tej dobe sa mi páčili veci pri ktorých sa hralo na efekt…No po zhliadnutí celej 3. série musím povedať, že som nič krajšie na televíznych obrazovkách nevidel. Príbeh, kostýmy, scenár, dialógy, hudba … proste všetko tu bolo o level lepšie než hocičo iné. Ano, finale malo nejaké nedostatky, nevideli sme veľa vecí, nedozvedeli sme sa veľa vecí, no ja nato vravím s prepáčením sr*ť nato ! Pre mňa bol aj tak celý tento seriál postavený len na vyšperkovaných dialógoch, a na každom slove čo v seriáli odoznelo, nie na zvratoch, na šokujúcich scénach, či na posune v deji.. Pre mňa bol tento seriál ako jedna krásna neprečítaná báseň. Každý dialóg či už bol, smutný či šťastný mal svoje opodstatnenie. Pri finálnej scéne som plakal nebojím sa povedať, že asi najviac vo svojom živote. Po konci finále som hodinu len tak mlčal a rozmýšlal prečo ? Prečo to muselo skončiť ? No vlastne som rád, tieto 3 série boli krásne, obávam sa, že medzi seriálmi si už takúto srdcovku nenájdem. Od teraz bude asi na seriály prísnejší.. pretože asi nič sa nevyrovná tomuto umeleckému dielu :(

25.6.2016 | 2:17:46
Mrs.Stark

Jak už zde bezpočtukrát padlo- PROČ NEPROPRACOVALI I OKOLNÍ POSTAVY? Vážně, chápu,že Eva Green byla pro Johna Logana vždy hlavní, ale takhle to beru jako hroznou podpásovku, protože vše, co ve třetí sérii (a tím myslím vážně vše) vybudovali, přišlo totálně nazmar. Ok, jekylla bych ještě omluvila, ale kdo mi vysvětlí vše ostatní? Catriona? Většina Ethanovi linie na divokém západě, která mi upřímně přišla zbytečně natahovaná a místy prostě nudná… Monstrum/John Clare?! Dorian? Lily? Všechny ty pečlivě budované vztahy, kdy ve finále každá postava měla něco s každým… Kam se to ztratilo? Taková příšerná škoda. I linka Hecate a Ethana přišla nazmar. Měla jsem za to, že ho měla přivést ke zlu. Definitivně. A vážně mi chyběla ukázka, jak Vanessa, která „přijala sama sebe“, vládla společně s Drákulu temnotám. Přijde mi podivné, že při tomhle všem si vedení nebylo schopné zažádat o dva díly navíc, aby se to aspoň trošku důstojně zakončilo. Ale takhle máme krásně mrtvou Vanessu a zbytek jde domů. Nádhera.

Pokud tedy tohle vážně bylo plánované, tak se cítím podvedená. Tohle si všechny postavy, co nejsou Vanessa, nezasloužily. Kdyby na ně brali ohled, mohlo se to celé poskládat úplně jinak a Vanessa by tak jako tak jistě dostala Loganův vytoužený konec. Ale takhle… Vážně, škoda. Tohle pro mne skvělá kamera, kostýmy a herecké výkony už vážně nezachrání.

6.7.2016 | 16:31:52
ElektronickyOtisk

Já osobně jsem s koncem velmi spokojený. Pro mě byli všechny hlavní linky ukončené.

Rozhodně Vanessa, rozhodně Ethan i sir Malcome. Tam není co dodávat, bylo to skvělé. Eva Green je top herečka a jeden z vůbec nejlepších herců celkově. Bylo neskutečné jí celé ty díly pozorovat a člověk má pocit, že někdo před tou kamerou skutečně hraje, ne jen stojí a říká repliky.

Dorian Gray. Ten mě celý seriál nebavil, měl vedlejší linku, která se s ostatními prakticky nespojovala a spíš tam tak nějak „byl“ a usmíval se, občas spíš sloužil jako nástroj, aby tvůrci vrhli trochu sexu a fetiše do celého seriálu. Ale poslední tři díly s ním byli naprosto úžasné. Jakým způsobem ukázali naprostou prázdnotu jeho duše, to že je skutečně mrtvý uvnitř, to bylo naprosto úžasné. A poslední záběr na něj, jak tam stojí sám, uprostřed své galerie, věčně žijící, mrtvý uvnitř a naprosto osamnělý, to bylo silné.

Victor s Lilly se vlastně také dočkali zakončení. Jejich společný příběh zakončila scéna, u které bych nevěřil, že na ní Billie Piper herecky má. Fantastické. Victor konečně pouští Lilly, chápe její pozici a snad se i definitivně smiřuje s tím, že jí nikdy mít nebude. Samotná postava Lilly mi přišla, že spíš slouží jako nástroj k různé motivaci mužů, z jedné strany Dorian, který jí sice naplňoval, ale odkopl když se znudil, z druhé Victor, který jí skutečně miloval.

Monstrum mělo svůj vlastní tragický příběh zakončený ještě tragičtějším způsobem. Sice jsme neviděli úplný konec jeho putování, ale kdo by se chtěl koukat na další sérii útrap.

Pro mě osobně je to všechno, co jsem od konce seriálu chtěl a to jsme dostal. Zbytek mě ani moc nezajímal. Dracula a Lucifer si prostě na světě budou hrát pořád a budou s nimi bojovat i další generace lidí. Thanatoložka byla sice super, ale podle mě nebyl vůbec záměr s ní nějak pracovat do budoucna. Objevila se tam, aby pomohla Vanesse není důvod, proč bych se o ní měl dozvídat více. Milostné duo Ethana a Lilly bylo propracované dost. Ethan miloval Bronu a ta umřela. Tečka. Dál nebylo potřeba s tímto duem pracovat. Jekyll přece vůbec nemusí být nutně to samé, co je v příbězích. Jeho postava je zde přepracovaná a to, že s ní tvůrce neměl do budoucna žádné plány je jasné ze scény, kdy ho Victor osloví „Mějte se pěkně, lorde Hide“. Člověk je zvyklý na příběh, kde se mění Jekyll v Hidea, ale zde se zkrátka s tématikou „klidné duše“ a „rozběsněné duše“ pracuje zcela jinak. Navíc tam byl proto, aby na tohle napětí poukázal, celá jeho postava pak sloužila jako katarze ke konečné scéně Victora a Lilly. Takže zatím, co tradiční Jekyll dělá ze sebe zlého, tady dělá z ostatních lidí hodné. Ale Lily v poslední scéně ukazuje, že zlost a bolest v lidech se ruku v ruce snoubí s jejich schopností milovat a nosit v srdci milované, proto jí Victor pouští a zpochybňuje Jekyllovi metody a nazývá je nelidskými.

Zkrátka závěr shledávám naprosto uspokojujícím a podle mě málo který seriál má takhle skvěle důstojné zakončení.

7.7.2016 | 9:46:09
Carnage

Po hodně špatný 3. sérce mi to ani nevadí, hodně špatný to bylo…a smrdělo z toho nedodělání a nebo na nátlak rychlý ukončení bez nápádů.

3.10.2017 | 7:48:12
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Třetí řada

S první fotkou ze třetí řady se vrací Patti LuPone

S první fotkou ze třetí řady se vrací Patti LuPone

Třetí řadu hororového Penny Dreadful uvidíme už příští rok a její natáčení už samozřejmě začalo. V nových epizodách uvidíme kromě starých známých taky nové herce a jednu divácky úspěšnou postavu z druhé řady. Ta se objevila na prvním oficiálním snímku z natáčení.

Reklama

Momentka

Momentka

Narozeniny

Plakáty

Plakáty

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama