Cizinka (Outlander)
95/100 - 314×

Cizinka(Outlander)

Seriál Outlander sleduje příběh Claire Randallové, vdané armádní sestry z roku 1945, jež se záhadně dostane zpět v čase do roku 1743. Zde je okamžitě uvržena do neznámého světa plného nebezpečí, zatímco její manžel Frank nemá ponětí, kam zmizela. V tomto novém světě je navíc okolnostmi donucena se provdat za Jamieho Frasera, mladého a romantického skotského bojovníka. Její srdce tak zůstane rozpolcené mezi dvěma naprosto odlišnými muži, kteří žijí ve dvou rozdílných dimenzích.

USA | 2014 | Vysílá se
vysílání
8 sezón | Starz | 55 minut
VOD
Netflix
žánr
Dobrodružný, Historický, Romantický
hrají
Sam Heughan (James Fraser), Caitriona Balfe (Claire Randallová Fraserová), Richard Rankin (Roger Wakefield MacKenzie), Oscar Kennedy (Lord John Grey), Duncan Lacroix (Murtagh Fraser), Tobias Menzies (Frank Randall), Tobias Menzies (Jonathan Randall), Graham McTavish (Dougal MacKenzie), Gary Lewis (Colum MacKenzie), Grant O'Rourke (Rupert MacKenzie), Stephen Walters (Angus Mhor), Laura Donnelly (Janet Fraser)

Recenze Ledového dechu

Recenze Ledového dechu

Jak hodnotíte knihu Ledový dech? Pokud si chcete porovnat svůj názor s někým jiným, tak si přečtěte následující recenzi. Ale pozor na spoilery.

11 0
18.5.2019

S následující recenzí přišlo nakladatelství Knihy Dobrovský v tomto článku. Všechny knihy včetně nejnovějšího Ledového dechu můžete zakoupit taktéž na stránkách Knihy Dobrovský.

Pozor! Tato recenze Ledového dechu obsahuje nejen skvělé hodnocení, ale i nějaké ty spoilery! Za její tvorbou stojí Michael, největší fanoušek Cizinky z našeho týmu.

Pokud máte v plánu číst Ledový dech, a nebyli jste shůry obdarováni pozadím z ocele a schopností číst nadlidskou rychlostí, měli byste si na tuto knihu opravdu vyhradit dostatek času. Mluvíme tu totiž o 1 559 stranách! (Dobrá, takže je to tlustá kniha. Autorkou je Diana Gabaldon, proto se délka dala předvídat. A jaký vlastně je šestý díl Cizinky, který po dlouhých letech konečně dovál i v českém překladu?)

Úžasný! Do příběhu jsem se zcela ponořil, a kdybych nemusel plnit své ostatní pracovní povinnosti nebo spát, pravděpodobně bych četl bez přestávky. Celý den jsem se těšil na to, až se vrátím na Fraserův hřeben a zjistím, co se stane se všemi těmi lidmi, které jsem si tak oblíbil.

Píše se rok 1773. Jamie Fraser, jeho manželka Claire, jejich dcera Brianna s manželem Rogerem MacKenziem, jejich synovec Ian a adoptivní syn Fergus s manželkou Marsali patří do malé skupiny obyvatel Fraserova hřebene v Severní Karolíně. I když od vřavy probíhající revoluce žijí daleko, stejně se Jamieho a jeho rodiny dotýká. Správci oblasti vraždí lidi a pálí jejich domy a obyčejní lidé se začínají bouřit a protestovat. Guvernér kolonie žádá Jamieho, aby pomohl davy uklidnit a přesvědčit kolonisty i indiány, aby podpořili krále. Jamie samozřejmě od své časem cestující manželky ví, že bude válka a Američané ji vyhrají. On si ale nemůže dovolit být považován za zrádce.

Toto je jen začátek dlouhého a spletitého příběhu, který se odehrává v průběhu tří let. Všechny postavy mají svůj vlastní příběh, ale dějová linie Ledového dechu se zaměřuje hlavně na Jamieho a Claire, jejichž láska plane stejně silně jako v Cizince.

Nejnovější kniha autorky Diany Gabaldon v českém překladu je mnohem lepší než román Hořící kříž, který Ledovému dechu předcházel. Jejím stylem je psát rozsáhlá výpravná díla, která jsou složena z mnoha vláken. Jednou z kritik Hořícího kříže bylo, že se všechna tahle vlákna v závěru nespojila, aby vytvořila soudržný celek. Ovšem tato nová kniha má více než dostatek dějových linií a je až po okraj plná informací (Chcete vědět, jak se léčily hemoroidy předtím, než byla vynalezena mast Preparation-H?), vlákna se nakonec spojí dohromady a vytvoří základ pro příběh dalšího románu této série. Závěr se nedá nazvat cliffhanger, ale je velmi otevřený – netuším, jak zvládnu čekat na další knihu.

Thumbnail Play icon

I když se v této knize toho děje tolik, že bych to asi nikdy nebyl schopen vše shrnout, musím zmínit jednu konkrétní scénu. Skupina zběhů přichází na Fraserův hřeben a je jasné, že jsou to nebezpeční a zlí muži. Poté co zbili Marsali, ukradli všechnu whisky a vypálili jednu z budov, unesou Claire a odvlečou ji s sebou do divočiny. I když je Claire silná a schopná, nyní je sama proti celému gangu a musím dodat, že u čtení této epizody mě zabolelo u srdce. Okamžitě mi to připomnělo Jamieho v žaláři v románu Cizinka. Ale stejně jako Claire zachránila v předchozí knize jeho, nyní Jamie přispěchá zachránit ji – scéna, která zahřeje u srdce všechny skalní fanoušky a sassenach.

Přestože se tento román zaměřuje především na Jamieho a Claire, ostatním postavám je přesto dán dostatek prostoru. Roger a Brianna, Ian, Fergus, lord John Grey a všichni ostatní z této ságy vystupují neméně často, a když se Roger a Brianna rozhodnou… No, nechám vás na to přijít samotné. Tato scéna by nejednoho dostala do kolen, stejně jako ta ve Vážce v jantaru.

Čtenáři, kteří hledají dobrý, dlouhý a hutný román, se z toho budou radovat. Fanouškům seriálu Cizinka budou zodpovězeny některé z jejich otázek, ale ještě více jich vyvstane, a oni (i já) budou úzkostlivě čekat na další knihu ze série. A ta vyjde již tento rok na podzim.

Zdroj: Starz

Diskuze /103

LindaPinda

Nemohu se dočkat své výhry :)

#18 Leniko1
18.5.2019 | 15:05:09
PitrsM

To já taky ne :)

18.5.2019 | 17:48:14
Whitewolf114

Strašně se má

18.5.2019 | 18:36:36
Whitewolf114

***strašně se na ledový dech těším, už ho mám doma ale pořád dočítám hořící kříž. Všechny ty recenze na tenhle díl jsou úžasný a já se strašně těším až dočtu hořící kříž a vrhnu se na skvělý ledový dech

18.5.2019 | 18:38:52
kuba2008

Michael to moc pěkně shrnul. Já jsem zatím přečetla 1014str. a nevím co si počnu, až knihu dočtu. Asi to dám ještě jednou, abych děj pořádně vstřebala. Je tam totiž tolik epizod, že mi z toho jde hlava kolem.

#6 delfinek
18.5.2019 | 19:27:23
delfinek

#5 kuba2008: To je pravda, moc pěkně napsané. Já jsem zatím na 230 straně. Byla jsem pár dní pracovně pryč a přestože jsem si sebou ofotila 50 stránek, myslela jsem, že se tam dostanu večer ke čtení, ale nebylo to tak. :-) Čtu tedy pár stránek denně, ale aspoň mi déle vydrží. Recenze jsou opravdu skvělé a já se těším na celý ten příběh. V pátek odjíždím na dovolenou a neustále přemýšlím, jestli tu bichli mám vzít s sebou. Komplikují mi to nízké váhové limity v letadlech. :-)

#8 kuba2008 #9 ivazik
18.5.2019 | 20:32:29
DAHO

Mám přečteno jak to nejrychleji šlo. A už bych potřebovala šestou knihu. :) Zpočátku, asi 200 stran, jsem se do toho dostávala, trochu mi vadil překlad některých hrubších slov, ale pak už jsem si zvykla a nedokázala dělat nic jiného, než to dočíst do konce. Obdivuji spisovatelku, že je schopna v průběhu děje všech knih splést takovou síť souvislostí činů nejrůznějších postav a připravit postupně zapadající kostky mozaiky, že si to snad musela všechno dopředu namalovat. Což si ani nedovedu představit. Sice jsem si v posteli musela knihu podkládat polštářem, aby mě nebolely díky její váze ruce, ale klidně bych vydržela další kilo navíc. :)

18.5.2019 | 22:20:28
kuba2008

#6 delfinek: Delfínku, neblázni. Knihu s sebou neber. Na dovolené na čtení nebudeš mít čas. Budeš se bavit. Alespoň doufám. Hezky si to užij! A čtení ti déle vydrží.

#10 delfinek #14 delfinek
18.5.2019 | 22:22:49
ivazik

#6 delfinek: Tady by víc než jindy hodila elektronická kniha… :D

#11 delfinek
19.5.2019 | 7:37:47
delfinek

#8 kuba2008: Moc děkuji. Užít si to chci hlavně odpočinkem a k tomu dobrá kniha patří. Tak ještě uvidím. :-)

#12 Whitewolf114 #13 kuba2008
19.5.2019 | 16:29:56
delfinek

#9 ivazik: Když ono listovat opravdovou knihou je daleko větší zážitek. A ta vůně tištěného papíru . . . A slyšela jsem, že z elektronické knihy víc bolí za krkem, člověk nemá nutnost hnout hlavou na levou stránku a pak na pravou. Jsem tedy slyšela, nemám ji. :-)

#15 ivazik
19.5.2019 | 16:32:35
Whitewolf114

#10 delfinek: Dovolenou ti velmi přeji, tak si ji moc užij. No moje sestra jela do Chorvatska minulý rok a vzala si sebou knihu, která mi 1100 stran a byla prý stejně spokojená, i když je to opravdu bichle tak v letadle se hodí. Zavřít a odložit ji na pokoji můžeš kdykoliv. Myslím, že jedna kniha se v kufru ztratí ale já jsem to ještě nezkoušela tak si nejsem jistá, abych neporadila špatně :)

#14 delfinek #14 delfinek
19.5.2019 | 17:38:11
kuba2008

#10 delfinek: Máš pravdu k odpočinku kniha patří. Já to řeším méně obsáhlou dobrou detektivkou. Ledový dech si čti v klidu doma.

19.5.2019 | 19:28:03
delfinek

#12 Whitewolf114: I tobě moc děkuji.

#8 kuba2008: #12 Whitewolf114: Děvčata, je to od vás moc milé. Obě máte pravdu. Položila jsem si otázku, zda dovolená bez Jamieho a Claire bude ta správná dovolená. :-) Uvidím, k jaké odpovědi se doberu. :-)

19.5.2019 | 19:38:51
ivazik

#11 delfinek: No, zase nebolí ruce, když má kniha víc stran. A když usnu a padne mi na hruď, nevyrazí mi dech! :D

#16 delfinek
21.5.2019 | 10:32:22
delfinek

#15 ivazik: Mě Cizinka vždy vyrazí dech a to nemluvím o tom, jak tlusté ty knihy jsou. :-) Je to tím úžasným dějem. :-) :-) :-)

21.5.2019 | 19:05:14
delfinek

Všiml jste si někdo, že na Primě teď Cizinku opakují dokola ? Na 1. řadu asi už nemají práva, ale 2. a 3. řadu doreprízovali minulý týden v pátek a dnes jsem si všimla v programu, že 2. řadu zase začínají opakovat příští týden v sobou, opět v brzkých ranních hodinách. To je blázinec.

#19 berta
21.5.2019 | 19:08:54
Leniko1

#1 LindaPinda: Já také. :-)

22.5.2019 | 19:44:14
berta

#17 delfinek: Dobrý den,

vysílací práva zatím bohužel nemáme, a ani informaci, zda, a popřípadě kdy je budeme mít. Nicméně věříme, že se diváci dočkají, zpravidla pokračujeme ve vysílání toho, co již u nás běželo či běží.

Pěkné dny dnešní odpověď Primy na 4 řadu

#20 PitrsM #21 delfinek #22 Leniko1
22.5.2019 | 20:35:36
PitrsM

#19 berta: Díky za info. :)

22.5.2019 | 20:39:06
delfinek

#19 berta: Tak tady je už cítit naděje, že Prima 4.řadu odvysílá. Moc díky za informaci. :-)

22.5.2019 | 20:52:16
Leniko1

#19 berta: Tak přesně tohle mi napsali asi před 2 měsíci. :-(

23.5.2019 | 8:59:29
Zuzanej

LD mám přečtený v originále a podle mého je to nejpovedenější kniha téhle série.Je pravda, že na začátku se to trochu pomaleji rozbíhá- skoro až nuda , ale pak jsem se nemohla odtrhnout. Českou verzi jsem nečetla a docela mě zaráží, když na různých četech čtu, že se tam nachází takové vulgarismy třeba z úst Claire „mám to u prdele“ nebo výrazy jako „mr.at“ atd. Při čtení originálu mi to nepřišlo vulgární, ani za použití peprných výrazů. Jinak za mě opravdu nejpovedenější kniha, je znát, že už se Diana vypsala.

#26 DAHO
23.5.2019 | 9:47:05
LindaPinda

Vulgarismy mi v Cizince také vadí. Nejsem žádná citlivka, ale u těchto konkrétních knih „vyžaduji“, aby překladatelka vážila každé slovo :D

#25 kuba2008
23.5.2019 | 12:20:22
kuba2008

#24 LindaPinda: Mně to také vadí. Konkrétně v Ledovém dechu, je to hodně výrazné. Hlavně když je to použito v souvislosti s Clear. I když ona je rázná, tak mi k ní vůbec nesedí výrazy, které používají puberťáci, když se předvádějí v partě. Např., to mě po.er!" Vnímám to jak facku. A nejde mi na rozum, že to překládala žena.

23.5.2019 | 12:42:30
DAHO

#23 Zuzanej: Přesně můj názor! Už jsem ho taky napsala jinde do diskuze – u článku, že vychází kniha Ledový dech. Ty vulgarizmy mě přiměly porovnat překladatele, samozřejmě je jiný, než u předchozí knihy. To by neměli dělat, protože každý vnímá postavy trochu jinak a kdo ví, jestli překladatelka viděla seriál a měla trochu zažité postavy. Takže to vůbec nesedělo s tím, co známe a pěkně mě to znechutilo. Naštěstí to bylo hlavně na začátku a pak už jen sporadicky. Měla jsem strach, že se vtipný, něžný a galantní Jamie změnil v obhroublého sexistu, a to by se mi vůbec nelíbilo.

#32 Zuzanej
23.5.2019 | 13:09:41
delfinek

Zajímavé postřehy. Já to zatím tolik nevnímám, asi mě to teprve čeká. Tak snad mi to nezkazí dojem z celé knihy. Ale podle těch recenzí tady to vypadá na strhující děj, takže vždy když si ke knížce sedám, moc se těším. :-)

23.5.2019 | 19:39:45
akko

Přečteno teprve nějakých 150 stran, čtu pomalu před spanim pár stránek. Hrubá kniha dobře drží na břiše a nepadá

27.5.2019 | 21:27:43
kuba2008

Tak konečně dočteno. Dojemný konec. I slzu jsem zamáčkla. Ach jo. Co teď ? Budu číst znovu, ale ne hned. Je tam tolik událostí, že to musím nejprve trochu vstřebat.

#30 DAHO
29.5.2019 | 18:10:58
DAHO

#29 kuba2008: Nečekaný konec. Já už čtu znovu a tentokrát pomaleji. Napoprvé to pomalu nešlo. :)

#33 Zuzanej
29.5.2019 | 20:35:12
PenelopaW

Jupíjajej, knihovna zvládla LD zařadit do fondu a před letní údržbovou uzavírkou mi knihu vypůjčila! Zatím dočítám předchozí díl, ale aspoň budu moct rovnou navázat :-).

30.5.2019 | 12:32:32
Zuzanej

#26 DAHO: S tím překladem, je to zajímavé, měla jsem možnost nějakého českého úryvku a přišlo mi , že překladatelka opravdu poctivě překládá, dokonce někdy až nad rámec textu. By to takový úryve: „he was shaking his head, looking like the Spartan with the fox at his vitals“ což je doslovně přeloženo potřásal hlavou a vypadal jako Spartan s liškou ve svých životně důležitých orgánech( asi bych použila útrobách) Překlad v knize :On stále vrtěl hlavou a tvářil se, jako by byl onen spartský hošík z legend, jenž ukradl lišku a v naději, že ji zatají, si ji schoval pod plášť a ona mu rozdrásala břicho. … Z toho je vidět ,že i když větu značně rozšířila, bylo to k užitku a pochopení , protože ne každý zná legendu o Spartském chlapci, co z hladu ukradl lišku. Z toho mi vychází, že nad překladem přemýšlela. Nemám k dispozici žádné další české texty na posouzení překladu těch vulgarismů a angličtina má širokou škálu výrazů. To co je u nás už hodně vulgární v angličtině se to mnohdy tak nebere. Napadá mě příklad „shit“ běžně používaný a v tzv. „Bloopers“ ho herci mají na jazyku dost často.

#34 delfinek
6.6.2019 | 12:07:43
Zuzanej

#30 DAHO: Jinak jsem v půlce Paměti kostí a myslím, že se Ledovému dechu nevyrovná, i když je taky hodně dobrá. Pro mě je tam moc dějových linek o Wilamovi a válečné strategie. To mě moc nebaví, stačilo by to pro mě popsat stručněji.

#36 DAHO
6.6.2019 | 12:11:57
delfinek

#32 Zuzanej: Tak tohle bylo pro mě hodně zajímavé. Jsou to opravdu zajímavé postřehy. Je vidět, že angličtinou vládnete velmi dobře. Jste tlumočnice nebo překladatelka ? Pamatuji si, že jste nám sem dávala přeložené články o Samovi a Cait a to bylo super. Takže díky. :-)

#35 Zuzanej
6.6.2019 | 21:38:09
Zuzanej

#34 delfinek: Ne nejsem, jen trochu umím a hlavně mě to baví, když mám čas.

7.6.2019 | 21:20:32
DAHO

#33 Zuzanej: Já už jsem si zvykla, jak při seriálu, tak při čtení knih – zpočátku je člověk strašně nedočkavý, má pocit, že ho některé pasáže vyloženě zdržují, chtěl by vědět, co se bude dít, jak to dopadne...... Pak přeskakuje, čte pomalu jedním pohledem celou stránku najednou, a máte pravdu, zdá se, že to, co nás nezajímá tolik, tak zdržuje. Z toho plynulo i kolikrát zklamání při nějaké epizodě seriálu. A pak čtu podruhé, nebo poněkolikáté přehrávám seriál, a najednou vidím, že tam všechno patří a teprve si to pořádně vychutnám. Často je chyba v nás, v naší netrpělivosti. Paměť kostí jsem taky začala číst v originále, ale asi po 100 stranách jsem to odložila – donutila jsem se. A počkám si na listopad, na český překlad. Zatím čtu znovu Ledový dech a tentokrát ne narychlo, ale pěkně každé napsané slovo. :)

#37 Zuzanej
11.6.2019 | 11:22:11
Zuzanej

#36 DAHO: Já jsem spíš zvědavá, co se dostane na obrazovku, protože je toho opravdu moc.

#38 DAHO
17.6.2019 | 14:21:26
DAHO

#37 Zuzanej: To jsem si taky říkala. A to ještě, nevím proč....., zkracují sérii na 12 dílů. To nechápu, když je seriál tak oblíbený a očekávaný. Logické by bylo díly spíš přidat, vždyť první série jich měla 16. Trošku to zkomplikovali tím Murthagem, i když jím asi nahradí postavu Duncana Innese, což mně nijak nevadí. Aspoň budu zvědavá, jak se odkloní od knih v celkovém ději. Na jednu stranu by mohl mít seriál spád a třeba nebudou plýtvat zbytečnostmi, na druhou stranu doufám, že to moc neproškrtají, aby to nebylo letem světem. Ale musím konstatovat, že i když znám všechny série už pomalu nazpaměť, ještě mě seriál neomrzel.

#39 Zuzanej
18.6.2019 | 14:19:13
Zuzanej

#38 DAHO: Přesně moje řeč. Já si myslím, že 12 dílů je z důvodu úspor financí. A upřímně myslím, že Hořící kříž by se dal do těch dílů dostat. Otázkou je nový obsah, který se týká "vymyšlené linie Murtagha.To je nad rámec a určitě zapříčiní velké změny. Zda k dobrému, neno špatnému, uvidíme.

#40 delfinek #41 DAHO
19.6.2019 | 17:29:24
delfinek

#39 Zuzanej: Přesně tak, finance jsou alfou a omegou. Producenti drží kasu a tak to je. Ale také si myslím, že Hořící kříž by se jim do 12 dílů mohla vměstnat. Dobře si pamatuji, že první 350 stránek bylo dost protahovaných, až pak se děj rozjel. Myslím, že tento díl je z těch co vyšly u nás, nejslabší. To Ledový dech měl spád už od počátku. Stále ho čtu, ještě nejsem ani v polovině, ale líbí se mi. :-)

#41 DAHO
19.6.2019 | 20:13:15
DAHO

#39 Zuzanej:
#40 delfinek: Už jsem i v některém článku zachytila,že jim zakomponování Murthaga zkomplikovalo natáčení, mají spoustu dějových návrhů a vybírají, ne všechno bude použito. V této souvislosti také zaznělo, že nemusí seriál začít ještě tento rok. A mohli by šetřit na jiných seriálech, ne právě na Cizince. :)

19.6.2019 | 21:27:45
PenelopaW

Přečteno! :-D

19.6.2019 | 22:40:23
PenelopaW

Přečteno! :-D

19.6.2019 | 22:40:23
PenelopaW

Tak jsem si recenzi schválně nečetla, dokud nepřelouskám knihu. Po jejím přečtení jsem docela zklamaná a nepřipadá mi, že by tam bylo nějak extra spoilerů… A úplně mimo: když jsem si rozklikla odkaz na stránkách KD, kde je už reklama na Paměť kostí, zaujalo mne v anotaci, že Jaime je zde uváděn jako „Jakobín“. To opět bude knihu překládat někdo jiný? Vždyť doposud se psalo o „jakobitech“??

Co napsat k samotnému LD? S ohledem na rozsah knihy, množství dějových linek, zmínek, postav apod., stejně člověk vždy na něco zapomene. Co by mne ovšem zajímalo hodně, je:

Jak se Malva dozvěděla o Jaimeho jizvě?

A kdo ošmatával Claire nohu v minulém díle (po svatbě Jocasty a Duncana)? :-)

P.S.: Pochopila jsem z komentářů zde dobře, že Murtagh bude vystupovat i v dalších dílech a nahradí Duncana??

#45 DAHO #48 Zuzanej #49 Zuzanej
20.6.2019 | 9:59:18
DAHO

#44 PenelopaW: Dobrý postřeh! Taky mi nebylo jasné, jak se Malva o jizvě dozvěděla a nočního šmátrala už autorka také neodhalila. Je pravda, že Diana Gabaldon pospojovala tolik postav a dějových vazeb do takové kompozice, že je až obdivuhodné, že zůstalo nezodpovězeno tak málo. A kolikrát se k některým věcem vrací až v dalších dílech. Co se týká Murthaga v pokračování seriálu, jsou to zatím spekulace, ale podle tvůrců se kvůli jeho postavě hodně přepisuje děj. To, že by mohl nahradit Innese, manžela Jocasty podle knihy, je jen moje úvaha daná tím, že Jocasta v seriálu skončila s Murthagem v posteli. Nakonec logiku to má, když miloval Jamieho matku – sestru Jocasty. Prozatím v Ledovém dechu nebyla žádná ústřední postava vůdce Regulátorů kromě samozvaných bratrů Brownových, zatímco Murthag je hodně spojen s Fraserovými a do děje to vnese asi značné změny. Však uvidíme.

#46 PenelopaW #48 Zuzanej #79 PenelopaW
20.6.2019 | 14:58:28
PenelopaW

#45 DAHO: Murtagha mám ráda, takže jsem zvědavá jak se to vyvine…

Ad Gabaldon: Přesně! Zatím jsem vysledovala, že cokoli nakousla, většinou v knize (či dalším díle) vysvětlila a na každé dějové lince udělala úhledný uzlík. U Malvy tipuji, že jí to mohl prozradit její bratr – možná měl někdy možnost při práci vidět zemana nahého, byť nevím, při které příležitosti by se chlapi vysvlékali donaha :-). A ruka šmátralka – víme jistě jen to, že nebyla Jaimeho. Že by tedy opravdu pan Wylie?

20.6.2019 | 15:02:09
PenelopaW

Jinak – je možné, že v postavách zde chybí Stephen Bonnet? Chtěla jsem mu po dočtení LD dát své hodnocení, ale nenatrefila jsem na něj!

#50 Zuzanej
20.6.2019 | 15:02:40
Zuzanej

#45 DAHO: Tvůrci se dříve dušovali, že Murtagh Duncana nenahradí, ale v podstatě ho nahradil, ať už si Jocastu vezme nebo ne. Nebo snad čekají s Duncanem až do Hořícího kříže? Nevím, ale SPOILER......­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­...
vzhledem k tomu, že nakonec Jocasta opouští River Run a prchá s Duncanem( proč by to nemohla udělat s Murtagem?
#44 PenelopaW: V ledovém dechu mě také dost dostalo, že nakonac údajně Malva tak milovala Claire, že jí chtěla říci nakonec pravdu a proto ji MUSEL Alan zabít. Předtím ta stejná Malva krmí Claire choroboplodnými zárodky, aby ji připravila o život a manžela, hm to fakt moc nedává smysl. To kdo Clair šátral po noze mě také zajímalo a taky nevím.

21.6.2019 | 11:25:28
Zuzanej

#44 PenelopaW: To Jakobíni vs Jakobité je asi obyčejný překlep, doufám, protože význam je zcela jiný. Jamieho jizvy mohl vidět kdokoli, kdo by se mohl namanout, když se chodil koupat k potoku, takže i třeba sama Malva, mazaná a intrikánská byla na to dost.

21.6.2019 | 11:55:49
Zuzanej

#47 PenelopaW: SPOILER......­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.... Já myslím, že v závěru knihy je zpečetěn Bonnetův osud a rukou Brianny, těsně než projdou kameny s dětmi zpět do 20. století. Snad si to pamatuji dobře, mám už téměř přečteno Paměť kostí, tak se mi obsahy trochu slévají.

#51 DAHO #53 PenelopaW
21.6.2019 | 12:47:56
DAHO

#50 Zuzanej: Je to tak,ulehčí mu potupnou smrt utopením, ke kterému byl odsouzen. Snad, konečně. :) A co bude s Murthagem..­.....aspoň něco nebudeme znát z knih. :) Ale musím znovu konstatovat, že paní Gabaldon je schopná vytvořit neuvěřitelnou pletenici postav a dopad jejich činů v příběhu naskrz všemi knihami. Jelikož se mi nezdá pravděpodobné, že při tom, kdy začala Cizinku psát, věděla všechno předem od začátku až do konce, musím znovu vyzvednout její genialitu, jak postavy pro dějové zápletky využívá. V Ledovém dechu zavanul až detektivní prvek v tom, že nás nechala v napětí, kdo je vlastně vrah a kdo co způsobil. Jsem zvědavá, jak si pohraje dál a doufám, že s psaním hned tak neskončí. :)

#52 Zuzanej #53 PenelopaW
21.6.2019 | 15:33:58
Zuzanej

#51 DAHO: Naprosto souhlasím, přesto, že má určité nedostatky, vynahradí to kreativitou.

21.6.2019 | 18:10:29
PenelopaW

!!! POZOR SPOILERY!!!

#50 Zuzanej: Jj, s Bonnetem je to přesně tak :-). Pořád jsem čekala, jaký bude vývoj jeho postavy, abych ho tu mohla hodnotit – a on v přehledu postav chybí! Za sebe musím říct, že pokud měl na pozici hlavního záporáka a nemesis hrdinů nahradit Black Jacka Randalla, tak za mne SB takový záporák nebyl…

#51 DAHO: Ta smrt utopením je dobře napsaná v kontextu nočních můr, které SB od malička trápily… Scéna, kdy mu Brianna slibuje, že nedopustí, aby se mu něco zlého stalo – a pak opravdu nedopustí… to byl hodně silný moment.

Ohledně toho „plánování“ vývoje postav a zápletek – o něčem podobném jsme kdysi spekulovali s kamarádem o J. K. Rowlingové. V jedničce Harryho Pottera je zmínka, že Hagrid malého Harryho přivezl na „lítající motorce mladého Blacka“, ale až ve 3. díle se vysvětlilo, kdo byl Sirius Black a že měl nějakou létající motorku. Jako čtenář miluju odkrývání takovýchto spojek v knihách, hledání narážek a jejich vysvětlování. U Diany je mi sympatické, že většinu věcí vysvětlí v daném díle, popřípadě v navazujícím. Podle mého si musela alespoň v hlavě vytvořit nějakou kostru příběhů – docela by mne zajímaly její případné autorské poznámky ve smyslu „Bonnet se objeví v Bubnech podzimu, zemře v Ledovém dechu“ a mezitím „okrade Jaimeho a Claire, udělá Brianně dítě“ :-).A když jsem zmínila to otcovství – i v tomhle ohledu mne jako čtenáře potěšilo, že nás nenechala v nejistotě a rozsekla, kdo vlastně byl otcem Jemmyho :-).

#54 Zuzanej
22.6.2019 | 19:22:11
Zuzanej

#53 PenelopaW: Myslím, že zpočátku si Diana tohle moc nepromýšlela, myslím, že nečekala, že příběh bude mít takový úspěch a tady je myslím příklad : duch Jamieho, který pozoruje Claire v okně( to by se ještě dalo) a co víc, toho „ducha“ uvidí Frank( to už se bude vysvětlovat hůř). Teď Diana slibuje fanouškům, že vysvětlení bude v poslední knize, a tak nějak si myslím, že z toho má zamotanou hlavu.Jinak v dalších dílech už asi přemýšlela o souvislostech mnohem víc.

#55 PenelopaW
27.6.2019 | 15:06:02
PenelopaW

#54 Zuzanej: Tak já mám v hlavě s tím duchem docela jasno, ale možná je to hlavně vlivem seriálové adaptace, knížku si teď vůbec v tomhle ohledu nevybavuji… V seriálu hospodyně reverenda Wakefielda (nebo on sám?) říkala Claire a Frankovi, že je předvečer nějakého svátku, kdy se duchové vrací zpátky do tohoto světa. Tím by se vysvětlovalo, proč Jaimeho Frank viděl. A to, proč tam Jaime byl… to zatím nevím, ale tak trochu mi to zapadá do kontextu informace z Ledového dechu, kdy Jaime Claire říkal, že ji viděl v její době a odkazoval se přitom, že tam svítilo elektrické světlo, o kterých mu vyprávěla…

#56 Zuzanej #57 delfinek #80 Zuzanej
27.6.2019 | 19:50:31
Zuzanej

#55 PenelopaW: Asi by to takhle mohlo být a já doufám, že si pro nás Diana vymyslí nějakou pecku, nějak tam zohlední to cestování časem. A to, že Jamie má nějaké ty záblesky, jak ze života Claire, tak i vlastně Briannina, je myslím už příprava na to vysvětlení. Dost jsem zvědavá.

28.6.2019 | 11:07:00
delfinek

Všechny komentáře tady jsou super. Přečetla jsem i spojlery a díky nim jsem zjistila, že bych měla víc vnímat děj okolo Malvy. Musím přiznat, že mi do teď tato postava docela unikala a moc jsem ji v ději nevnímala. Takže super.

#55 PenelopaW: Scéna s Jamiem dívajícím se ve 20. století u kašny v Inverness do okna, kde se v koupelně česala Claire, mi nedá spát od prvního shlédnutí 1.dílu 1.série. Ani nevím, jestli tato scéna je v knize. Je jasné, že v tom horalském kostýmu je Sam Heughan, takže má to být Jamie nebo ne ? Doufám, že to opravdu Diana vysvětlí. A jak tu Zuzanej zmínila, že v Ledovém dechu Jamie říkal Claire o tom, že ji viděl v její době, tak na to se moc těším. Ještě tam nejsem. :-) Snad už tímhle Diana naznačí, že tuhle scénu vysvětlí a že ji vysvětlí tak, že nám to vezme dech. Možná tak, že si Jamie vzpomene, že se na chvíli ve 20.století ocitl a viděl Claire. A možná i z toho důvodu se do ní na první pohled zamiloval, když ji potkal v 18.století, ale to ji už viděl podruhé. :-)

28.6.2019 | 19:39:46
akko

Mě to taky stale vrtá hlavou, když Jamie nemůže cestovat, tak nechápu, jak ho mohl Frank vidět. To jsem zvědavá, jestli to bude někdy vysvetleno.

29.6.2019 | 22:02:58
PenelopaW

Já v tom fakt žádný zádrhel nevidím :-). V Cizince jsem to brala tak, že o noci, kdy duchové vstupují na tento svět (proto měly domy v Inverness na prahu krvavá znamení), Jaime navštívil Claire a Frank ho zahlédl. V seriálu to pak ještě rozvedli a dali tam tu odbočku s Frankovým hledáním (jak nějaká žena tvrdila, že totožnost Skota, který Claire sledoval, a jehož podobiznu Frank vyvěsil na plakátcích, zná). Ale za sebe to prostě vidím tak, že Jaimeho duch navštívil milovanou ženu v jeji „minulosti“. Jaime cestovat kameny nemůže, ale jeho duch po smrti evidentně cestovat časem může :-). Skotové jsou v knihách líčeni jako hodně spirituální, věřící na pověry, a proto to zjevení se o „duchařském“ svátku… Z pohledu Claire v Cizince je to pak takové naťuknutí toho, co ji čeká.

#61 delfinek
30.6.2019 | 11:27:22
PenelopaW

A ještě k tomu propojování informací a postav – po dlouhé době jsem si znovu pustila 1. sérii + známý teď na můj popud přečetl první knihu. Když Frank chodí za reverendem Wakefieldem, potkává zde malého Rogera, který nosí brejličky. Z pohledu někoho, kdo četl jen první a druhý díl, je malý Roger zcela zbytečná postava a nechápe, proč se tam vůbec mihnul. Ovšem kdo četl dál, ten ví, že Roger je hodně důležitá postava – a nakonec se dobere vysvětlení i těch jeho brejliček (Rogerova neschopnost správě střílet kvůli oční vadě) :-). Jen si říkám, že povídku v Sedmi kamenech, kde se Frank setkává s Rogerovou maminkou a i s ním samotným, Gabaldon asi napsala později, jinak by Frank přece chlapečka poznal? Setkal se s ním jako s malým za války, ale od té doby neuběhlo tolik času, co se objevil v Inverness – že by pak nepoznal, že jde o stejné dítě??

#62 delfinek
30.6.2019 | 11:31:20
delfinek

#59 PenelopaW: To je dobré vysvětlení, myslím to, že ducha Jamieho viděl Frank a proč se to mohlo stát. Ale pokud to byl duch Jamieho, pak byl Jamie mrtvý. Samozřejmě nevíme, ze kdy se ten duch dostal do 20. století a kdy Jamie zemře. Ale nějak mi neštymuje to, že Jamie má v Ledovém dechu záblesky a říká Claire, že ji viděl v její době. Pokud by to bylo po Jamieho smrti, jak si to může pamatovat živý Jamie ?

#63 PenelopaW #66 ivazik
30.6.2019 | 20:18:14
delfinek

#60 PenelopaW: Jste hodně všímavá. U malého Rogera jsem si brejliček nikdy nevšimla. Možná to bylo jen v knihách. A máte pravdu, dívala jsem se do knih. 1.díl Cizinky napsala D.G. v roce 1991 a povídku o Rogerových rodičích až v roce 2010. Že by Dianě taková věc ušla, když je tak precizní s dějovými linkami a jednotlivými postavami ? :-)

30.6.2019 | 20:22:46
PenelopaW

#61 delfinek: Jaime, pokud nakonec neprojde kameny, zemře někdy v minulosti, v 18. století… Jeho duch se jen zjevil ve století 20tém, o onom svátku. Tady zádrhel nevidím :-). Ale je pravda, že ty sny a „flashbacky“ z budoucnosti jsou zvláštní. Že by měl nějaké věštecké dovednosti??

1.7.2019 | 9:11:34
PenelopaW

Trochu mne trápí i to proroctví o „dědici z Lovatu“, na které narazila Geillis a kvůli kterému se v Mořeplavci chtěla dostat k Brianně. Na diskusních webech v angličtině je to hodně diskutováno, protože v seriálu to oproti předloze ještě trochu upravili. Za mne je zjevné, že oním dědicem bude syn Brianny a Rogera, malý Jemmy, už jen proto, jak slyší zpívat kameny a kvůli tomu vybuchlému opálu. Ale na US webech debatovali, jestli by „něco neměl zdědit“ i Jaimeho syn s Genevou Dunsayovou, protože ten také nese Jamieho krev a mohl by být dědicem starého Lovata :-). Tady bych ovšem tipovala slepou uličku, když je Will oficiálně Elesmere… Každopádně to proroctví vrtá hlavou mně :-). Ať tak či onak, v knihách je teď hodně rozehraná linka cestovatelů časem, takže doufám, že se o tom ještě víc dozvíme. Jsem zvědavá na osobu Raymonda z roku 1968, je-li totožný s mistrem Raymondem z Paříže, a někde se ještě potulují další dva indiáni, kteří prošli časem s Vydřím zubem a Donnerem ;-).

#65 Zuzanej
1.7.2019 | 9:18:50
Zuzanej

#64 PenelopaW: To s tím, Raymondem mi taky vrtalo hlavou, nechci nikomu brát iluze, ale myslím, že my čtenáři to všechno promýšlíme daleko víc než sama Diana. :-) , dále nám motají hlavy změny v TV adaptaci a pak je v tom docela dobrý guláš. Myslím, že se Dianě hodně dobře zadařilo zainteresovat velké množství fanoušků, aby jí to trochu pomohlo z pastiček, do kterých se dostala. To je ale jen můj názor a dost se tím bavím.

1.7.2019 | 15:40:43
ivazik

#61 delfinek: Myslím si, že Jamieho duch je z té doby, kdy byl těžce zraněný sekerou do hlavy. Z útoku podezříval Dougla a všichni mysleli, že nepřežije (zřejmě byl na chvíli v klinické smrti). Je to jen v knize a říká to Claire hned po svatbě.

#67 PenelopaW
2.7.2019 | 7:25:38
PenelopaW

#66 ivazik: To ale přece ještě Claire neznal? U té scény s duchem mi připadá důležitý motiv Claiřina česání vlasů. Těm je věnovaná velká pozornost v knize i seriálu, a v knize tuším Jaime přímo říká, že se mu ten pohled líbí… No vida! Co čtenář, to jiný pohled na věc. Jsem opravdu napnutá, jestli to Diana nějak vysvětlí nebo to nechá na našich debatách :-).

#68 ivazik
2.7.2019 | 10:57:18
ivazik

#67 PenelopaW: Vidím to asi takto: Jamieho duše na chvíli opustí tělo a přenese se do Inverness roku 1945 a vidí Claire. Tak ho zaujme, že si ji pak „přitáhne“, když se ona dotkne kamenů. Buď v knize nebo v seriálu Claire říká, že si myslí, že do které doby se přenese, záleží na tom, kdo na ni na druhé straně čeká.

#75 delfinek #80 Zuzanej
2.7.2019 | 18:00:07
PenelopaW

Tak to je ovšem krásná a velmi romantická teorie! Ta se mi líbí! :-)

#75 delfinek
2.7.2019 | 22:49:04
PenelopaW

Tak to je ovšem krásná a velmi romantická teorie! Ta se mi líbí! :-)

2.7.2019 | 22:49:04
PenelopaW

Tak to je ovšem krásná a velmi romantická teorie! Ta se mi líbí! :-)

#72 ivazik
2.7.2019 | 22:49:05
ivazik

#71 PenelopaW: jj, po 35 letech manželství je romantik-teoretik mé druhé jméno… :D

#73 PenelopaW
2.7.2019 | 22:58:33
PenelopaW

#72 ivazik: Určitě i praktik ;).

U KD by měl vyjít komiks, věnující se Jamiemu v době, než se poznal s Claire – třeba se tam nějakých odpovědí dočkáme ;-).

#74 kuba2008
3.7.2019 | 12:51:20
kuba2008

#73 PenelopaW: Jmenuje se to Vyhnanství a je to inzerováno, jako grafický román. Měl vyjít v květnu. A teď se píše, že vyjde až v 10.měsíci.

#76 delfinek #77 PenelopaW
3.7.2019 | 20:04:55
delfinek

#68 ivazik: #69 PenelopaW: Mě se tedy tahle teorie taky moc líbí. A vlastně by to všechno vysvětlovalo. To že Claire svou osudovou lásku našla ve 200 let vzdálené minulosti u Jamieho prostě nemohlo být jen tak. A jestli Diana tento příběh takto zakončí a přitom to měla promyšlené od první knihy (protože zde se duch Jamieho objeví), tak je nejgeniálnější autorkou všech dob. Alespoň pro mě. Já ji zbožňuji. A Jamieho s Claire taky. :-)

#80 Zuzanej
3.7.2019 | 20:49:50
delfinek

#74 kuba2008: Ahoj Kubo :-) Vyhnanství vyjde až v říjnu ? Nějak KD nevychází dodržování edičních termínů.

#78 kuba2008
3.7.2019 | 20:52:09
PenelopaW

#74 kuba2008: Grafický román je pro mne totéž co komiks :-). Hlavně, aby to vydali. Koukala jsem přes vyhledávání obrázků na googlu na anglické verze a vypadá to docela hezky, byť některé postavy hercům podobné nejsou. Z Outlander světa existuje dokonce i kuchařka, zajímalo by mne, jestli mají KD v plánu vydat i tu, zatím jsem ji nikde inzerovanou nenašla a o její existenci vím ze speciálu nějaké anglického časopisu, který je celý věnován Cizince.

4.7.2019 | 13:00:44
kuba2008

#76 delfinek: Jj. Snad jsem to vyčetla správně. Ti nás ale napínají.

9.7.2019 | 17:50:39
PenelopaW

#45 DAHO: Včera mne cestou do města napadlo vysvětlení, jak Malva mohla vědět o Jaimeho jizvě… Claire si manželovu léčbu jistě znamenala do své lékařské knihy a Malva do ní měla přístup. Teoreticky si tam tedy mohla vše přečíst, včetně toho, kde se jizva nachází… ??

26.7.2019 | 22:51:02
Zuzanej

#55 PenelopaW:
#75 delfinek:
#68 ivazik: Tady vtom článku jsou zase nějaké spekulace o duchovi. https://www.express.co.uk/…lained-Frank?… Jen kousek: Nejrozšířenější teorií, která je z matoucí scény odvozena, je, že ta postava vypadající jako Jamie, je vlastně duchem skotského horala. Jamie by vlastně mohl Claire sledovat z druhého břehu – zemřel by v 18 století – ale jeho duch by zůstal připoutaný k té, již miloval nejvíc? Vzhledem k tomu, že ví vše o minulosti své manželky s jejím prvním manželem Frankem a o tom, kdy se to stalo a že kameny prošla z Inverness, nebylo by až tak přitažené za vlasy, myslet si, že Jamie mohl najít svou milovanou napříč časem a prostorem. Ale největší otázkou zůstává – jak se tato scéna propojí se zbytkem seriálu a příběhem Jamieho a Claire v průběhu pokračujících sezón? A jak to, že Frank mohl během líbánek vidět přízrak druhého manžela? Může to znamenat to, že historik a adoptivní Briannin (Sophie Skelton) otec se v seriálu znovu objeví? Když se zaměříme na začátek seriálu do prvního dílu , Claire v tomto zvláštně zařazeném okamžiku říká svému manželovi: „Vypadáš, jako bys viděl ducha.“ „Nejsem si úplně jistý, že ne,“ odpovídá stručně Frank . Diana Gabaldon fanoušky svých knih této velmi populární série škádlí a prý odhalí pravdu až poté, co bude vydán její poslední román – 10. kniha. Do té doby Diana odmítá cokoli prozradit, pouze potvrdila, že postava je Jamieho duchem a opakovaně uvádí, že Jamie není na cestování časem geneticky vybaven. A co víc, když se jeden fanoušek zeptal , jak starý má duch Jamieho být, Diana objasnila, že mu bude „asi 25“.

Někteří fanoušci spekulují, že Jamieho přízrak , má co dělat s tím, že Jamie na konci druhé sezóny v bitvě u Cullodenu zažije téměř smrt. :¨)

#81 delfinek
28.7.2019 | 16:52:12
delfinek

#80 Zuzanej: Super počtení Zuzanej. Moc díky ! :-) Zase zajímavá spekulace. Poslední věta má logiku v tom, že ten duch vypadá jako Jamie v době, kdy se s Claire seznámil nebo pár let poté. A měl přesně to oblečení (včetně čepice), které měl ve 3.díle 1.řady (název je Cesta zpátky). Je to ve scéně, kdy Jamie vyzvedne Claire v domě Gailis a Claire Jamieho požádá, aby se jeli podívat na Černý kostel, aby zjistila, jakou rostlinu snědl malý Tamas. Ve chvíli kdy projdou branou a Jamie sundává čepici, tak v této scéně má přesně to oblečení (vzadu kratší kilt, většinou nosil delší), jaké měl u kašny v roce 1945. Pokud se to stalo ve chvíli jeho téměř smrti u Cullodenu, Jamie si to pravděpodobně nepamatoval, jinak by to Claire řekl. Takže z jaké doby je tento duch ? Vypadá jako mladý Jamie z první poloviny 40. let 18. století.

28.7.2019 | 18:56:54
jarsynkova

Můj názor na ducha v prvním díle je ten, že Jamie čeká Na Claire, protože ví, že projde kameny do 18.stol.a znovu prožijí společný život. Přeci, když Claire zemře spolu s Jamiem v 18.století, Claire se znovu narodí v 20.století- projde kameny do 18.stol. a stále dokola. Pokud by ale zemřela v 20.stol., pak se vše ukončí. Proto si myslím, že to, co spolu prožívají, už spolu zažili třeba několikrát. Jamie si po smrti jako duch počká až se Claire narodí, dospěje a projde kameny. Jamie se ptá v Cizince- co to je mezi námi, když se držíme za ruce, spolu spíme.....je to běžné mezi ostatními? A stejně tyto pocity rozebírají v Mořeplavci-první noc po znovusetkání. …nevím , co to je, ale je to stále tady...…..A také v Bubnech podzimu Jamie řekl Claire, že budou žít věčně. (V seriálu to řekl v Mořeplavci.) .A ještě dodám, při rozloučení před bitvou u Cullodenu, Jamie řekl..... Najdu si tě, i když budu 200 let na tebe čekat …….. A to, že viděl Frank ducha Jamieho , to klidně mohl. Závěr tedy je, že se mohou setkávat a žít spolu v 18.stol. donekonečna, pokud Claire zemře v 18.stol, protože se zase ve 20.stol narodí a přes kameny se vrátí.Tak jsem zvědavá, jestli mi mé fantazijní představy vyjdou.

#85 delfinek
27.8.2019 | 0:17:10
akko

Moc zajímavé úvahy. Když Jamie leží na prahu smrti po bitvě u Culodenu, má vidinu, nebo sen, jak Claire k němu přichází, usmívá se a má na sobě nějakou noční košili. A myslím, že stejnou košili měla i při česání vlasů ve 20. století , když se na ní díval Jamieho duch. Tak možná, že to fakt bude spjato s Culodenem, jak už tady někdo nadnesl.

27.8.2019 | 21:09:19
jarsynkova

To, co měli oba na sobě nehraje roli, protože to je ve filmu a ani tvůrci seriálu nevěděli, jaký bude Konec. Diana stále píše.....Na scéně po bitvě je spíše zajímavý ten králík (oblíbená hračka Briany) než vidina Claire (to je měl vidiny).

27.8.2019 | 23:24:38
delfinek

#82 jarsynkova: Tohle se mi moc líbí :-)

28.8.2019 | 20:02:04
Whitewolf114

Tak jsem ledový dech přečetla. Za mě jeden z nejlepších dílů prozatím! To jak tady někdo řešil nějaký ty vulgarismy tak tohle já vůbec neřešila. Je to podle mě logický, naopak by bylo divný, kdyby banda násilníků, či puberťáků neřekla ani jednou něco sprostého..Jsme v 18. století, ne v zemi Jane Austenové. Jinak tento díl opravdu napínavý, jen tak dál a už se úplně třesu na další díl. Bojím se však, že knížku hodně špatně zpracují do seriálu. Abych pravdu řekla, už podle mě docela odflákli bubny podzimu, natož tak dokonalý díl jako je ledový dech. Ale tak uvidíme…seriálu fandím a držím palce. Ledový dech dokonalý, i když mi knihu dost ztěžují Roger s Briannou…Rogera zatím skoro nesnáším, podle mého názoru ze sebe dělá moc velkou chudinku… Lásku těmhle dvěma moc nevěřím a ani si jejich milostné scény nevychutnávám narozdíl od J a C :) . Nevím o co se tu spisovatelka snaží s těmihle pitomci. Takový nucení dvou postav pro mě. Malého Jema mám ale ráda, takový milý, sladký a malinký chlapeček… Pro mě první díl a tento zatím nejlepší díly…Však kdyby se vrátili do Skotska :) . A ta láska mezi Jamiem a Claire je prostě nádherná. To jak se navzájem zachraňují a pomáhají si, jak je Jamie ke Claire pozorný a jak jsou si navzájem tak věrní…opravdová pravá láska!

#87 delfinek #88 PenelopaW
30.8.2019 | 16:47:55
delfinek

#86 Whitewolf114: Já to naštěstí s Briannou a Rogerem nemám tak vyhrocené, ale je fakt, že je Diana nevylíčila zrovna jako velké sympaťáky. Ale možná je to její záměr. Však se do 20. století zase vrátí. Myslím, že tady nic nevyzrazuji, každý fanoušek Cizinky tohle už ví. :-) Ledový dech čtu již podruhé, protože jsem toho hodně nechtěně přešla. Na jeho seriálovou podobu se těším, ale myslím, že si dost počkáme. Spuštění 6.řady tipuji na podzim 2021. :-( Ale, důležité je, že bude. 6.řadu tvůrci potvrdili, takže jsem šťastná. :-) A musíme věřit, že se nám bude líbit.

16.9.2019 | 20:05:27
PenelopaW

#86 Whitewolf114: Je fakt, že při čtení Rogera a Brianny jsem měla hodně rozporuplné pocity. Na jednu stranu DG více méně hovoří, jak jsou si souzeni, jsou do sebe zamilovaní, krouží kolem sebe… ale pak je ten vztah takový… prostě divný. A to nejen po postelové stránce, ale i jinak. Brianna je super výkonná žena, vynálezkyně, v domácnosti evidentně nosí kalhoty, u Rogera mi připadá, že přesunem do minulosti ztratil to, co ho dělalo chlapem. Ale přitom makal na lodi jako námořník, zaučuje se co do práce s dobytkem apod., ale pořád je takový nějak málo chlapský… To, že si k sobě museli hledat cestu poté, co Brianna spala s Bonnetem (já tomu pořád tak nějak nemohu říkat znásilnění, když šla vlastně dobrovolně), a co si Roger prožil u Indiánů, ale pořád je tam taková disharmonie, která ve vztahu Claire a Jamieho chybí. A pak to neustálé řešení vztahu Rogera k Jemmymu – chápu, že pokud si chlap není jistý otcovstvím, a navíc přijde k už odrostlejšímu děcku, s nímž má jeho matka lepší vztah než s oním mužem, vazba se navazuje těžko. Ale Diana to řeší až moc, a ač ukazuje, že Roger má Jemmyho rád, nakonec se vždy v nějaké kapitole začne vypisovat o tom, jak je to s tím otcovstvím vlastně komplikované… Tyhle pasáže a momenty mi přišly zbytečně natahované, ty poslední díly pro mne neměla takovou dynamiku jako třeba Mořeplavec či Bubny…

#89 kuba2008 #90 kuba2008 #91 delfinek
19.9.2019 | 17:10:10
22.9.2019 | 18:52:18
kuba2008

#88 PenelopaW: Musím s Vámi souhlasit. Já to cítím podobně. Briana s Rogerem mne moc neberou. O to víc si užívám pasáže s Jamiem a Claire.

#91 delfinek
22.9.2019 | 18:57:45
delfinek

#88 PenelopaW:
#90 kuba2008: Nyní když čtu Ledový dech již podruhé, opět, stejně jako při prvním přečtení, si kladu otázku, na kterou mi možná některá odpovíte. Ve 4. díle knihy i seriálu bylo v novinách z 18. století, že Jamie s Claire zahynou při požáru v lednu 1776. Ale – 6 na konci letopočtu byla v těch novinách rozmazaná. Takže si kladli i s Briannou, která ty noviny přinesla s sebou, otázku, ve kterém roce to asi bude. Jak to, že v Ledovém dechu to Claire ví, že to bude v roce 1776. To mi i podruhé při čtení Ledového dechu něco uniklo ?

#92 PenelopaW
23.9.2019 | 19:04:35
PenelopaW

#91 delfinek: Seriál jsem neviděla, ale co si pamatuji, článek jako první objevil v novinách Roger a Brianně to zatajil. Nicméně ona se k němu stejně dostala, a přesně jak Roger očekával, vypravila se za rodiči, a on ji následoval. Pokud Brianna měla datum rozmazané, nemohlo to být tak, že přesný letopočet věděl Roger?? Jako historik si to musel zapamatovat přesně, ne? ;) A Briannin výtisk novin nebyl jediný. Nevybavuji si, že by si noviny brala s sebou (nebylo to jen v seriálu?), ale možné to je…

#93 delfinek
24.9.2019 | 9:06:06
delfinek

#92 PenelopaW: Já si to právě pamatuji hlavně ze seriálu, jak to bylo v knize si už právě moc nepamatuji. V seriálu (4.řadě, natočené podle 4.knihy Bubny podzimu) také jako první našel článek Roger a řekl to Brianně. Ano, ona se na základě toho rozhodla pro cestu do minulosti a dorazila i se článkem, který hned po shledání ukázala Claire a Jamiemu. Oba výtisky, jak ten Rogerův, tak ten Brianny, měl rozmazanou šestku v letopočtu požáru, při kterém měli Claire a Jamie zemřít, tedy 1776. A proto mi nejde na rozum, jak najednou Claire v Ledovém dechu ví, že zemřou 21.ledna 1776. Poprvé o tom článku mluví v Ledovém dechu na str. 27. Že by mi něco uniklo v Hořícím kříži ?

#94 PenelopaW #95 kelpie
25.9.2019 | 20:19:27
PenelopaW

#93 delfinek: A já si zas nepamatuji to rozmazání… možná to byla jen licence seriálu?? Sakra, budu si to muset znovu celé přečíst :-D.

26.9.2019 | 9:43:28
kelpie

#93 delfinek: V knize byl rok 1776 čitelný, měsíc byl špatně. V seriálu je nečitelný rok, takže požár může být v rozmezí deseti let. Dost to zkomplikovali.

#96 delfinek
27.9.2019 | 14:00:46
delfinek

#95 kelpie: Tak to moc díky. Takže proto datum požáru v Ledovém dechu není pro Claire neznámé. Tvůrci seriálu to opravdu dost zkomplikovali. Jsem zvědavá, jak se s tím popasují v osmé sérii. Jak to bylo v knize jsem úplně zapomněla, ale ze seriálu si to pamatuju. Proto mě to v Ledovém dechu překvapilo. I když píšeš, že v knize byl měsíc špatně, ale v Ledovém dechu Claire ví přesné datum. Sakriš, asi si budu muset Bubny podzimu přečíst ještě jednou. :-)

27.9.2019 | 19:58:58
PenelopaW

V knize je to datum moc hezky vysvětleno na konci :).

27.9.2019 | 20:42:41
PenelopaW

V knize je to datum moc hezky vysvětleno na konci :).

27.9.2019 | 20:42:41
PenelopaW

V knize je to datum moc hezky vysvětleno na konci :).

#100 delfinek
27.9.2019 | 20:42:41
delfinek

#99 PenelopaW: Na konci které knihy ?

28.9.2019 | 19:09:25
PenelopaW

Na konci Ledového dechu (kapitola v tiskárně novin).

29.9.2019 | 9:33:24
PenelopaW

Na konci Ledového dechu (kapitola v tiskárně novin).

#103 delfinek
29.9.2019 | 9:33:24
delfinek

#102 PenelopaW: Tak jo, díky. Budu si to muset přečíst pozorněji.

29.9.2019 | 12:30:37
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Cizinka pokračuje

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Společnost Starz prostřednictvím videa oznámila, že se oblíbený seriál všech milovníků historie, Skotska, USA a ladných nohou v kiltech dočká osmé série. Bohužel vše dobré má svůj konec, takže osmá série bude pro seriál i tou finální.

Momentka

Momentka

Reklama

Nepřehlédněte

I druhou půlku sedmé série uvidíme na Netflixu

I druhou půlku sedmé série uvidíme na Netflixu

Zhruba za 14 dní nás čeká premiéra druhé poloviny sedmé série. Konečně. A dobré zprávy nekončí. V Česku a na Slovensku si Cizinku budeme moci opět pustit na Netflixu.

Plakáty k seriálu

Plakáty k seriálu

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama