Bylo, nebylo (Once Upon a Time)
87/100 - 418×

Bylo, nebylo(Once Upon a Time)

Zlá královna, macecha Sněhurky, mocnou kletbou přenesla téměř všechny pohádkové bytosti do světa lidí, do zapadlého městečka Storybrooke. Na svoji skutečnou totožnost si nepamatují, žijí celkem běžné životy a ani jim není divné, že město nikdo z nich neopouští, vůbec nestárnou a v rukách starostky je soustředěna všechna moc. Podle legendy může kletbu zrušit jediný člověk, dcera Sněhurky a Prince Krasoně, kterou z království zachránili ještě jako nemluvně těsně před tím, než ostatní kletba uvěznila v Storybrooku. Adoptivní synek starostky věří, že tou osobou, a zároveň jeho biologickou matkou, je praktická a nezávislá Emma Swan z Bostonu…

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
7 sezón | ABC | 42 minut
VOD
Disney Plus
žánr
Drama, Fantasy, Rodinný
hrají
Josh Dallas (David Nolan), Jennifer Morrison (Emma Swan), Jared Gilmore (Mladší Henry Mills), Robert Carlyle (Pan Gold), Robert Carlyle (Rampelník), Josh Dallas (Princ Krasoň), Meghan Ory (Ruby), Meghan Ory (Červená Karkulka), Eion Bailey (August W. Booth), Dylan Schmid (Baelfire), Emilie de Ravin (Belle French), Sebastian Stan (Jefferson), Josh Dallas (Princ James), Jamie Dornan (Šerif Graham), Ginnifer Goodwin (Sněhurka)

Zimní finále kleslo až na bod mrazu!

Zimní finále kleslo až na bod mrazu!

Once si včera (u nás dnes v noci) odneslo nové series low, tedy nejnižší sledovanost v historii seriálu.

0 9
15.12.2014

Zatímco si premiéra letošní série odnesla až neuvěřitelná čísla (10,2 mil. diváků / 3.7), což byla nejlepší čísla za poslední dvě série. Pro srovnání, premiéra minulé sezóny si donesla 8,52 mil. a rating 2.6.

Postupně však docházelo k poklesu, a čísla se pomalu začaly podobat těm z minulého roku (Země Nezemě), až na čísla (6,20 mil. / 2.0).

Celé tohle klesání následně završilo dnešní (včerejší) zimní finále, které sledovalo 5,60 mil. / 1.7 rating. Opět pro srovnání, zimní finále minulé série (Going Home) bylo také season (i series) low (6,44 mil. a rating 1.9).

Dosavadní series low však držela jarní epizoda Bleeding Throught se sledovaností 5,95 mil. a ratingem 1.7 (stejným jako tento týden).

Pokud ale srovnáme sledovanost, máme vítěze. Nejméně sledovanou epizodou v historii Once Upon a Time je epizoda Heroes and Villains.

Zda-li to nějak ovlivní budoucnost seriálu a případné obnovení pro další sérii, na to je zatím brzo. Hlavně záleží, jak se na jaře vyvine druhá polovina.

Zdroj: ABC

Diskuze /58

Fufinko

Ani mě to nepřekvapuje… Celej seriál mi přijde už trochu vyhořelej.

15.12.2014 | 21:04:06
Liss93

Smutný fakt, ale jako kdyby diváci tušili, co se tam všechno semele a radši to nehtěli vidět …

#9 Nivie
15.12.2014 | 21:34:21
Liss93

*nechtěli

15.12.2014 | 21:49:22
Anettmin

Nedivím se, přijde mi to série od série horší a když už si člověk myslel že by tahle série mohla být s Frozen (proto na premiéru koukalo tolik lidí) tak se víc zase zaobírali Emmou a jejím vztahem ke Snow Queen, je to škoda :(

A určitě by bylo super vidět je v Začarovaném lese

15.12.2014 | 22:09:20
Kimberlly

no 4B je zatiaľ najhoršia séria akú som kedy videla? :(

#6 Luxik
15.12.2014 | 22:16:18
Luxik

#5 Kimberlly: Snad myslíš 4A ne? 4B se vysílá v Březnu. Jinak já se taky nedivím ze OUAT spadl na nové series low ,jelikož zápletka s Frozen byla opravdu nudná, a já osobně jsem na to koukala spíš ze zvyku než že by mě to nějak extra zajímalo. Doufám že 4B bude mnohem lepší, akorát si myslím že tou Frozen zabili celý seriál a sledovanost už půjde jen dolů, a obávám se zrušení celého seriálu po této sérii (což by mi asi už tolik nevadilo, ale neumím si představit „nevídat“ Reginu každý pondělí..:D , ta jediná mě totiž na celém seriálu baví ,momentálně..:) )

15.12.2014 | 22:29:04
Jess-ica

Já to sice neviděla, ale nedivila bych se. Finále měl být minulý díl. To by bylo takové pěkné finále :)

15.12.2014 | 22:31:15
YamataNoOrochi

Od závěru minulé série jsem jsem si nebyla jistá, jestli se k tomuto seriálu vrátím. Protože Frozen (naštěstí pro mne xD) neznám, a z principu (mého osobního, podotýkám xD) se na film nepodívám, tudíž by mi asi, zřejmě, možná xD unikaly souvislosti… proto se na pokračování nedívám a jen od známých, případně, tady i jinde, z reakcí dalších vytrvalců, sledujících tento…ehm… tyjátr… zjišťuji osudy svých několika oblíbených postav… a stačí mi to, nemusím se rozčilovat :-P Ale kdysi dávno jedna Rosnička říkávala: „Věřte, bude líp.“ Snad na tom něco bude… :-)

#10 Liss93
15.12.2014 | 22:36:00
Nivie

#2 Liss93: Paradoxně se (podle mě) nesemlelo v posledním díle vůbec nic překvapivého :D. Dám to do spoileru, pro ty, co ještě neviděli otitulkovanou­ verzi.

Rampl si za vše může sám, byl varován, znal rizika a nic s ním nehnulo. On si lítost nazaslouží. Rozdělovat Marian a Robina byla fakt největší blbost scenáristů. Pokud dají ke Snow Krasoně, Phillipa, Erica nebo kohokoliv jiného je to v podstatě jedno – v pohádkách to jsou stejně no name princové. Ale rozdělit tak ikonický pár – to se nemohlo podařit.

A jinak se tam nic nestalo. Na to, že se mi moc nezamlouval koncept s Frozen (množství vedlejších postav, zkratkovitý děj) tak to dopadlo ještě dobře.

K Začarovanému lesu – když tam Rampl zmínil Camelot, hned jsem si řekla, že by se mi zamlouvalo, kdyby oživili některé artušovské reálie (a klidně by Regině mohli nechat celého Artuše ;) ).

#11 Liss93 #43 SaDiablo
15.12.2014 | 22:41:59
Liss93

#8 YamataNoOrochi: Znalost kresleného Frozen ani mít nemusíš, pro děj je jen nejnutnější vědět, že Elsa to nikdy moc s magií neuměla a v okolí pro to lidé neměli pochopení (až na Annu).Ten slizoun s fůrou bratrů, kteří tolik prahnou po moci, je Annin bejvalej. Lehčí přehled ve vztazích než u ZL :D

#13 YamataNoOrochi
15.12.2014 | 22:44:26
Liss93

#9 Nivie: Začnu si myslet, že scénáristé odkoukávají něco od Moffata nebo G.R.R.Martina, protože na Comic conu (nebo podobném conu) řekli že,

Regina s Robinem patří k sobě a jsou spřízněné duše. A navíc to sama Marion uznala. A ano, jsou sice ikonická dvojice, léty a adaptacemi ošlehaná, ale v Once už jsme se dočkali většího překopání pohádkového světa a lidí v něm.

#12 Liss93 #14 Nivie
15.12.2014 | 22:49:22
Liss93

#11 Liss93: Každopádně, ať to obhajují jak chtějí, tak je fanoušci sežerou zaživa, pokud jejich osud nevrátí do „starých“ kolejí.

15.12.2014 | 22:50:40
YamataNoOrochi

#10 Liss93: Liss93, to byla spíš nadsázka, nelíbí se mi prostě „made in USA“ způsob zpracování mé oblíbené klasické pohádky xD Navíc nesnáším jediné dva herecké projevy, či výrazy, Elizabeth Mitchell (znuděný a znuděnější), takže jsem si dala celkem ráda pauzu :-) Ale díky za snahu o přiblížení :-)

#15 Liss93
15.12.2014 | 22:57:35
Nivie

#11 Liss93: Podle mě je to řešení „z deště pod okap“ – jakékoliv řešení této situace bude špatné. Oni to trochu nedomysleli a zrovna tady to působí dost schizofrenně – vytvořili něco, co fungovalo, bylo to zajímavé a přitažlivé, ale pak se museli rozhodnout jestli zachovají prototyp pohádkového hrdiny (čest, obětování se, konzistence) nebo princip osudové lásky. Pokud Marian neumře a Robin nebude „volný“, tak to bude vždycky zlé.

Poslední poznámka k Frozen – poměrně dobře herečky zvládly gesta animovaných postav. Dokonce jsem občas nevěděla, jestli se koukám na animované postavy nebo hrané – to měly nastudované dobře.

#21 elissisi
15.12.2014 | 23:04:32
Liss93

#13 YamataNoOrochi: Jo tak, jsem trochu natvrdlá :D Ale s Ledovou královnou toho moc Frozen společného nemá, je to vysoce alternativní :D Elizabeth se dala snést, neházela byh flintu do žitu ;)

15.12.2014 | 23:08:26
fantasticjames

Moc se nedivím, ale na druhou stranu jsem překvapen že to nakonec nějak ukončili toto ledové období Ne že bych neměl rád Frozen ale na 12 dílu to bylo moc málo příběhu. A

15.12.2014 | 23:15:45
fantasticjames

Moc se nedivím, ale na druhou stranu jsem překvapen že to nakonec nějak ukončili důstojně toto ledové období. Ne že bych neměl rád Frozen ale na 12 dílu to bylo moc málo příběhu. Kdyby byl frozen blok na 6 dílu tak by to bylo o mnoho zajímavější. Snad se poučí a 4B už bude lepší…

15.12.2014 | 23:20:32
Lucas89

To já čekal chválu teda. Minulej díl byl jeden z nejlepších a včerejší finále se taky hodně povedlo. Podle mě je 4A hodně povedená, mnohem víc než celá 3. řada. Já si naopak říkal, že to opět nabralo dech. A co tak čtu recenze, tak si to myslí i spousta jiných lidí. Třeba na imdb mají poslední tři epizody hodnocení kolem 93 % a ty předchozí tak minimálně 84.

16.12.2014 | 1:08:40
Packa

Proti Frozen jsem byla od začátku, je to pro mě jenom parazitování na úspěšném filmu. Sněhová královna by byla super, kdyby tam byla sama.

A k možnému zrušení – upřímně? Klidně. Ale hlavně ať to má konec. Ať to není jenom useklé zničenonic.

16.12.2014 | 6:53:04
merit

Ja mám OUAT rada, vlastne to 4a až také zlé nebolo. Len majú trošku problém so zbytočným mrhaním emocionálneho potenciálu, niektoré linky sú trestuhodne nedotiahnuté ( veľa postáv, málo času :) ). Čo sa R+R týka, nemuseli to hrotiť príchodom Mariany ( už keď toho Robina silou mocou chceli dať Regine ). Radšej sa mohli zamerať na morálnu dilemu muža, čo sa zamiluje do ženy, ktorá ma na svedomí smrť predošlej lásky.

#22 Nivie
16.12.2014 | 8:41:46
elissisi

#14 Nivie: Mám na to stejný názor. Všichni víme, že spolu jednou asi budou, ale nebude to ono. Ve 3B jejich vztah našlápli skvěle, a když už to chtěli nějak zpomalit, měli tam radši dát nějaký „problém“ z Regininy strany ohledně Evil Queen, ale ne manželku, která celou pointu jejich druhých šancí na lásku poslala přímo pod kytičky…

Celá Frozen zápletka byla nudná, až to bolelo… A co se ukončení seriálu týče? Mohli to ukončit po třetí sérii (samozřejmě loňské finále nepočítaje) takže po díle 3×20… Ale pokud to ukončí letos, jsem si jistá, že mi Regina, její sarkastické hlášky (které by se bohužel za část 4A daly spočítat na prstech jedné ruky) a Rampl (jehož postavu letos taky nějakým záhadným způsobem zničili, beztak za to může ta svatba…) budou chybět…

Pořád doufám, že 4B bude obrat o 180° a všechno bude zase ok…

#24 merit
16.12.2014 | 10:09:47
Nivie

#20 merit: Tak to je dost přesné. Připadá mi, že tvůrci tam chtěli dát všechno, ale nic pořádně a nakonec z toho zbyla jen hořká pachuť.

16.12.2014 | 11:25:31
Macafik

Zatím jsem finálovou epizodu neviděla, ale překvapilo mě, že se téměř vše vyřešilo v minulém díle, kde navíc zemřela hlavní záporačka. Takže mě ani moc nepřekvapuje, že finále zkouklo tam málo lidí. Jinak souhlasím s názorem, že kdyby tuto část s Frozen smrskli do méně dílů, bylo by to zajímavější. Bylo to zbytečně rozvleklé a ve spoustě epizodách se neudálo nic zajímavého, co by děj posunulo. Elizabeth M. mám moc ráda a role Snow Queen jí seděla, ale závěr mě totálně zklamal. Za mě nejhorší série byla první část té třetí, to jsem se vyloženě kousala nudou. Nebýt Reginy, tak na to ani nekoukám. Seriál se marně snaží navázat na úspěšné první dvě série… Konec seriálu by mě sice mrzel, ale měl by být ukončen důstojně. Rozdělování série na dvě části mi nepříjde moc šťastné řešení.

16.12.2014 | 11:33:27
merit

#21 elissisi: My dve sa asi nikdy nezhodneme :). Mne sa Frozen celkom páčilo, malo to hlavu aj pätu a Annin podmorský svadobný sľub bol nádherne roztomilo dojemný. A Hook s Ramplom ma bavili veľmi ( neviem ešte ako to dopadlo, ale trochu temna nikdy neuškodí :) ).

16.12.2014 | 11:39:05
D3aTH

Nevíte někdo, jak je to s titulky? Koukám, že měli být ještě včera v noci a stále nejsou. :P

#27 komcus #32 Edulinka
16.12.2014 | 13:29:06
Jess-ica

Haháá, Ramplík má po ptákách … to byla moje první reakce. Když jsem pak zjistila, že má v NY pomocnice, spadla mi pěkně brada. Ale Belle udělala dobře. Je to hajzlík. A Reginy mi je taky líto. Myslím, že měla být s Robinem, jenže co s Marion, že jo. Prostě složitý. Ale teda … jsem zvědavá na pokráčko no. Sice mi tam ta Cruella nesedí, ale uvidíme. Maleficent je pěkná :)

16.12.2014 | 14:01:14
komcus

#25 D3aTH: Vzhledem k tomu, že anglické titulky vyšli dost pozdě, budou titulky pravděpodobně až v noci ve středu/čtvrtek.

čestný člen redakce
16.12.2014 | 16:46:18
dany_ny_ny

Keby to nerobili tak automaticky že každých 11 epizod je nový záporák a potom je to strasne predvidateľné :)

16.12.2014 | 16:53:25
Akul

Ani se nedivím, když tam hraje Elizabeth Mitchell.

16.12.2014 | 20:08:00
Sjuzzn

no podľa mňa to bola super časť:)…a už sa tešim na dalšiu:)

16.12.2014 | 22:43:29
Gladicek

Pomocí OUaT si člověk mohl doplnit detaily k filmu Frozen což je dobré (např. s těmi rukavicemi co dostala Elsa). Jinak kdyby finálový díl byl ten předchozí tak by to bylo ok. Poslední díl se mi nějak moc extra nelíbil. Už jen z principu, že tam rychle chtěli naházet nějaký záporáky, aby se to zase rozjelo a museli nějak rychle odstranit postavy z Frozen. Rychle je nacpat do náhodně nalezeného portálu a nazdar :D

Paaaapaaaaaaaaa Elizabeth Lail (Anna) :( Člověk si oblíbí nějakou postavu a za chvilečku se s ní musí rozloučit :( :( :(

17.12.2014 | 0:30:44
Edulinka

#25 D3aTH: Pokud ti nevadí slovenština, tak v ní už titulky k dispozici jsou :-)

17.12.2014 | 1:15:24
Skurut007

na ulozto uz nejake titulky jsou

17.12.2014 | 10:28:42
VerunkaBulinova

nevím teda, ale mě se to tedy líbí víc a víc! Myslím,že zápletka s královnami zla bude skvělá a už se nemůžu dočkat! Frozen postavy mi budou chybět,ale zase to dostane nový spád :)

17.12.2014 | 14:58:04
poskerka

Mně se série s frozen líbila nejmíň, nejraději jsme měla s Petrem Panem :) to bylo boží ach! :D

17.12.2014 | 17:17:03
Zizas

Ja som s ONCE skoro skončila pred touto sériou, lenže FROZEN milujem, tak som to začala zasa pozerať… A samozrejme Regina je naj naj naj postava, a je mi jej strasne luto.. Rampla by som pochovala ihned po Petrovi Pánovi, vtedy mi ho bolo ako tak ešte ľúto, ale teraz ho z duše nenávidím… A dať tu Cruelu a Meleficient? Veď všetky filmy z okolia stiahnú do jedného seriálu.

18.12.2014 | 4:21:51
IngloriousBastard

Základná schéma seriálu je kombinovať a upravovať témy, príbehy a postavy DISNEYho filmov (rozprávok) do celistvého príbehu.To je jeho pointa. Nám Európanom niekedy prekáža, že tam kombinuju veci ktoré nevnímame ako klasicky rozprávkové (Frozen, Cruella, ---) ale treba si uvedomiť, že oni čerpajú z Disneyho filmov, nie z Grimmovských (Andersenovských) predloh. A nie len z toho – spomente si na Dr. Frankensteina a World of Science, alebo samotného Robina Hooda, ktorého tak každý miluje, ten nepochádza zo žiadnej klasickej rozprávky. Začalo to ako prakticky priame pokračovanie Snehulienky, lenže keďže sa základný konflikt (kliatba) vyriešila už koncom prvej série a seriáln mal komerčný úspech, rozhodli sa pokračovať. Podľa mňa by urobili lepšie, keby v druhej sérii začali riešiť nezodpovedané (a možno aj nepoložené) otázky celého seriálu – napríklad autora knihy, k čomu sa teraz nenápadne a šikovne vracajú. Druhá séria riešila novú kliatbu, čo bol celkom primitívny a prvoplánový ťah a tretia séria sa ešte viac domotala a tvorcovia boli nútení doslova rozdeliť seriál na dva samostatné bloky, pretože videli že Peter Pan a NeverLand je jeden veľký, zmysel nedávajúci gulaš. Klobuk ale dole pred tým , že to zachránili zo cťou. Nasledovala Zelena, čo bol celkom príjemný smer kam sa mal seriál uberať, nevlastná sestra Reginy však mala také veľké promo a reklamu že samotný výsledok bol trochu…všedný. Takže koniec 3. serie musel priniesť niečo čo bude každý chcieť vidieť už len z čírej zvedavosti – a rozhodli sa siahnuť do súčasnosti a vydolovať to, čo Disneymu prinieslo v poslednom období najviac peňazí a síce Frozen – samozrejme logicky prepojený s „klasikou“ Snehovej Královnej, čo sa podla mna celkom podarilo, niekto tvrdí že na počet dielov to bolo veľmi rozťahané, ja si to nemyslím. Aj keď to bolo na hrane :D a čo bude dalej ? no ja dúfam že sa postupne dopracujeme k „veľkej pointe“ a síce, kto je autorom knihy. Neviem aké sú plány tvorcov, koľko plánujú sérii, no pokiaľ ich bude viac, som naozaj zvedaý čo prinesú ďalej, a čo všetko sa dá spracovať do sveta Storybrooku… súdiac podľa názvu asi akýkoľvek STORY…možno aj ten NeverEdning. Mojím tajným fetišovým snom je napríklad scéna, keď sa v Storybrooku objavý nejaká žena a povie: „Hi, I am looking for Emma Swan, my name is Hermione Granger“ :D

#38 Jess-ica
18.12.2014 | 8:44:41
Jess-ica

#37 IngloriousBastard: Napsala jsi to naprosto výstižně. :) Já jsem každopádně ted asi nejvíc zvědavá právě na to, kdo je autorem. Trochu se děsím toho, aby to nebyl právě Rampl.

#39 IngloriousBastard
18.12.2014 | 9:52:17
IngloriousBastard

Ďakujem , ale ja som chalan :D #38 Jess-ica:

#48 Jess-ica
18.12.2014 | 10:29:01
227petr

Chtěl bych se zeptat, kdy budou titulky? Popřípadě, zda na nich mám začít pracovat?

18.12.2014 | 15:22:29
SaDiablo

Té nízké sledovanosti se ani nedivím… Když jsem se na finále dívala podruhé, nakonec jsem byla víc nadšená z proma, než z dílu samotného. Anna se mi líbila nejvíc, Snow Queen fajn, ale jinak nic moc, ani Elsa, Hans apod. Frozen mě v závěru vůbec nezajímalo, šlo mi hlavně o Reginu/OQ a Rumpla (s ním i Hooka a Rumbelle). Hooka jsem si jako postavu celkem oblíbila, což bylo jedno z mála plusů 4A, stejně jako Henry přestal být tak otravný. V čem seriál pokulhává, to si nemyslím snad jediná, jsou efekty, soundtrack, dialogy a občas ne tak uvěřitelné hraní. Naopak výborné je obsazení a vybudování silných charakterů (Rumple, Regina, Red). Jakkoliv jsem nebyla nadšená z nápadu na 4B, rozleželo se mi to a těším se, protože to znamená, že budeme mnohem častěji vídat právě Reginu a Rumpla, když oba dva znají C, M i U, a scénář se bude soustředit na jejich provázanou minulost (a dalo by se říct, že by se něčím mohl aspoň trochu blížit první sérii). Žádná fantasmagorie s Neverlandem, Zelenou a Frozen, scény v NY se mi líbily předtím, snad tomu bude nejinak i ve 4B. Mohli by do nich zahrnout i nový (a snad krátce trvající) život Robina, Rolanda a Marian, která se podle mě do Storybrooku už nevrátí a umře – ne že bych si to nějak přála, když svolila OQ, každopádně měla umřít jednou, vrátila se, měla umřít zmrazením, neumřela, potom se jí to vrátilo a smrt přelstila potřetí. To je podle mě jasný náznak, co tvůrci plánují, něco na způsob „nelze oklamat osud“. 4B má silný potenciál, snad to neposerou a OUaT nebude končit, to bych nerada.

#50 Nivie
18.12.2014 | 17:47:20
IngloriousBastard

btw niekde som cital že vraj Cruelina magia je ovládanie zvierat

18.12.2014 | 19:16:53
SaDiablo

#9 Nivie: Rapunzel hrála černoška/mulatka, Netvora spojili v jednu postavu s Rampelníkem, z Karkulky se vyklubal vlk, z Mulan lesba, ale Robin je stejně pořád slepě obviňován z cizoložství a s Reginou působí největší pozdvižení. Já se podělám. Jasně, dodrželi všechny páry, takže si jeden nemůžou dovolit „rozbít“, i když si to napsali tak, že to nepůsobí jako totální slátanina? Každý to cítí jinak, ale ohánět se něčím, co je v historii „ikonické“… To tady platit snad ani nemůže.

#50 Nivie
18.12.2014 | 19:33:56
poskerka

Tak jsem díl konečně viděla a i když se mi část s frozen nelíbila, tak poslední díl mě dostal. Bylo to dost smutný a jako nevím co máte všichni za problém :D fakt se mi to líbilo a dokonce bych to nečekala! Za mě nejlepší díl této série :)

18.12.2014 | 21:05:09
Sidla

Když pomineme to, že to v seriálu doposud vážně nebylo nic extra…taky vám hlava nebere kde sakra Rumple splaší Maleficent ? Jestli je pořád NĚJAK živá tak je zavřená pod knihovnou ve městě ne snad ? Jsem celkem zvědavej jak tohle vyřeší.

#47 Prallines
18.12.2014 | 22:59:31
Sidla

Teda leda že by ji druhá kledba vyplivnula nekde v New Yorku :D

18.12.2014 | 23:00:44
Prallines

#45 Sidla: Tuhle otázku si taky pokládám.. Napadlo mě to už předtím.. hlavně jak chtějí odůvodnit to, že jednou je v Začarovaném lese Maleficent blondýnou s kudrnatými vlasy.. která má poníka.. a pak ve střetu s Rampelníkem je to Maleficent s rohy a ptáky :D (a neměla ona min. jednou už umřít?) Mimochodem, to vyplivnutí v New Yorku mi moc nesedí, i když mě už nějakou dobu třeba zajímá, jak se tam dostal ten „drak“, co měl vyléčit Augusta.. Fakt je ten, že mě začíná štvát, jak se to stále zamotává.. a už se to nijak neřeší a nikdo to nerozmotává :D Protože mi připadalo, že přesně o to v prvních sériích šlo.. Něco zamotaly a pak to nějak skrytě objasnily.. tak buď už to nedělají, nebo jsem fakt slepá :D Tak trochu naivně doufám v jedno velké BOOM, kde by se zodpověděly všechny otázky, ale to se nestane :D Je škoda, že od toho tak upustili.. i to, že se pomalu vytrácí postavy, které byly důležité v prvních seriích a už se tam vůbec, nebo skoro nevyskytují..

#49 Sidla
19.12.2014 | 9:23:28
Jess-ica

#39 IngloriousBastard: Omlouvám se :D Tak si to napsal výstižně :D

19.12.2014 | 11:34:58
Sidla

#47 Prallines: Neřekl bych že by Maleficent měla rohy, jen ten klobouk (jako do bývalo do letošní nové Disneho verze. A co těch havranů týká tak to mi zas tak divné nepříjde. A ano min. jednou zemřela tedy v podobě draka a pak z ní byl ten přízrak či co když s ní Hook bojoval. Ale máš pravdu v tom že by jsme se rádi dozvěděli jak, tedy pomocí jakých portálů se do „našeho světa“ dostali ti co nejsou ve Mestě viz. ten "drak .. jo to je fakt.

19.12.2014 | 15:47:56
Nivie

#43 SaDiablo: To bude ještě zajímavé :D. Tady je třeba asi rozdělit věci podstatné a věci přídavné. Když se zbavíme věcí podstatných, vznikne úplně jiný příběh, který nemá s původním nic společného. Když upravíme, pozměníme, propojíme a jinak zpracujeme věci přídavné, může vzniknout zajímavý uprgrade, který zvláštním způsobem okoření původní příběh (na podobném systému pracují parodie). Věci přídavné (nepodstatné) jsou: barva pleti Rapunzel (tam je důležitější věž a délka vlasů, fajn v Tangled barva význam možná měla, ale v původní Locice zas tak moc ne), orientace Mulan (větší výnam asi mají zvyky a fakt, že je bojvnice). U Karkulky se musí objevit rudý čepec, vlk a babička – to, jakou má kdo úlohu je víceméně jedno. U Zvířete je podstatná dvojí identita, u Rampelníka obchody a kolovrat – to, že obě věci spojili tak, že to dává perfektní smysl, považuji za téměř geniální tah (stejně jako netradiční pojetí profláklé vlkodlačí tematiky u Karkulky). Takže např. v příběhu o Panovi je důležitý Pan, Hook, Neverland a Panovo Bratrstvo kočičí pracky – to, jakou má kdo úlohu – záleží na záměru adaptace. Proč? Protože bez základních kamenů by dějová linka byla neidentifikova­telná. Robin Hood nutně potřebuje v příběhu Marianu, která se oproti jiným postavám vyskytuje v každé verzi. Mariana výrazně ovlivňuje Robina a Robin Marianu.

(Tak mě napadá, když už chtěli Regině přihodit rozvraceče státu, lučištníka, který navíce má vztah k jablku jako ona, má syna a nemá ženu, proč jí nenašli raši Viléma Tella. Nemuseli by řešit problém s přeobsazováním herců :D).

Zkrátka tím, že nás připravili o tuto dvojici, vykuchali úplně příběh (stejně by mi vadilo, kdyby Regině dali Romea a vzali by ho Julii ;) ). Můžeš mi namítnout, že jsme byli na chvíli svědky velké lásky Robina a Mariany. Ano, výše zmíněná výměna manželek je můj problém, přiznávám. Mariana prostě umřela, stane se, Robin truchlil a posunul se dál. (Koneckonců souhlasím s Marianiným rozhovorem s Reginou). V tomto případě by mohla být zajímavější verze, kterou uvedla merit (jo, to by si teprve Robin zavařil mozkové závity). Ale takto, když Robin, jak říkáš cizoložil s Reginou, zatímco jeho žena ležela o pár metrů dál zmrzlá (ale živá), to bylo od něho docela sobecké a popřel tím vše, co kdy řekl. Tohle je typický telenovelový motiv (nic proti telenovelám) – muž podvádí svou ženu/snoubenku ve jménu pravé lásky, ale ne chování pohádkováho hrdiny (a nějaké primárné pohádkové schéma by se mělo asi dodržovat). Dále můžeš namítnout, že David také podváděl svou ženu s M-M. Ano, ale tam je problém, že jejich manželství bylo Regininým konstruktem, vůbec nevíme, jestli bylo skutečné, což se v případě Robina říct nedá. Ale tohle jsou úplně nesmyslné žabomyší války. Jediným tvým stejně jako mým opravdovým argumentem je jen tvoje nebo moje cítění a vnímání situace. Tím nechci říct, že Regině nepřeji šťastný konec.

Omlouvám se za délku, ale chtěla jsem to uvést na pravou míru.

#41 SaDiablo: Takže docela povedená série ;) – minimálně dvě série dvě nejvíce nenáviděné postavy sis oblíbila. Bylo dost OQ i RB a k Frozen v OUaT máš neutrální postoj :) . Jinak souhlasím, méně zeleného plátna a laciných efektů, více Začarovaného lesa a dořešení postav. To se snad objeví v další sérii.

#51 SaDiablo #52 merit #56 Jess-ica
19.12.2014 | 20:08:21
SaDiablo

#50 Nivie: :D Hej úplně v pohodě, já to nemyslela útočně. S tím, co udělali s Rumplem, bych nemohla být spokojenější, a Red byla na dlouhou dobu jedna z mých nejmilejších postav/linek. Myslím, že cokoliv v seriálu bude lepší, než co udělali s tou knihou (na kterou jsem mimochodem dneska narazila v regále při směně, a jak jsem si tak listovala, stejně ne-li líp bychom to zvládli napsat všichni, co jsme tady). A teoreticky… Nejedná se o dvě nejvíc nenáviděné postavy, ale spíš o „nejvíc nenáviděné“ párování… A jo, bude mě to štvát, i když se k nějakým argumentům, co se ke mně dostaly, taky přikláním. Spíš než to, že v té kobce měli sex, zatímco Marian ležela kdesi vedle, mi přišlo zvláštní, že Robin ani jednou nezmínil Rolanda, jako by úplně ignoroval jeho existenci. Vlastně šlo jen o to, že podvádí svou ženu, ale jaký to má vliv na jeho celou rodinu, to zmínila až Regina v poslední epizodě. Můj point byl ale hlavně ten, že se ani nemůžeme divit, že se něco takového stalo, protože tvůrci mají volnou ruku a stát se může všechno.

#52 merit #53 Nivie
19.12.2014 | 22:28:11
merit

#50 Nivie: Waw, dokonalá analýza :). S Wiliamon Tellom je to dobrý nápad, ale bojím sa, že američania by netušili o koho ide.

#51 SaDiablo: Mám pocit, že Roland je tam len preto, že je rozkošný :).

#53 Nivie
20.12.2014 | 6:44:04
Nivie

#51 SaDiablo: Však jo, já to taky nemyslím útočně, proto píšu věčně ty smajlíky, ať víte, že se u toho psaní hlavně bavím a relaxuju ;). Občas něco jen nadhodím, protože nechci mít každý příspěvek přes půl stránky, a pak to vypadá, že jsem vysazená na Robina nebo Reginu. A přitom je mám oba docela ráda :).

#52 merit: Taky pravda.

20.12.2014 | 18:38:06
Daydreamer4ever

Já třeba zase absolutně nechápu, jak se někomu může líbit pár Regina a Robin. Vztah vypracovaný z ničeho (ehm, pardon, tedy z tvrzení, že R. má jako být Reginin „soulmate“), totálně vynucené, pomalu nebere ani hlavu ani patu. Víte co? Tohle sice asi není ten správný typ seriálu, ale podle mýho by třeba taková Regina s Emmou dávaly stokrát větší smysl. Někdy mě mrzí, že OUaT není pod stříškou HBO. To by teprve bylo něco. Jinak jsem dost zvědavá, jak si tvůrci poradí s 4B. Námět mají jakštakš zajímavý, teď jen aby ho neproměnili v ty jejich opakované stereotypy. Ovšem nemyslím si, že se v budoucnu seriál dočká víc jak 5. série. Škoda, škoda… Btw.. Ingloriousbastard má dobrou poznámku k 2. sérii. Zajímavé, rozhodně by to nebyl nejhorší přístup k pokračování od finále 1. série :-)

21.12.2014 | 21:06:48
wolfi10

Reginu a Emmu bych si představit nedokázala představit jako pár, a to se dívám na lesbickej seriál. Já pořád čekám, že se vrátí nějakým způsobem Neal/Baelfire

21.12.2014 | 22:06:35
Jess-ica

#50 Nivie: „Dále můžeš namítnout, že David také podváděl svou ženu s M-M.“ Kdo je M-M? Já sem nějak zapomněla, že kdy někdy David podváděl Snow. S kým? :D

#57 mv1998
22.12.2014 | 11:39:00
mv1998

#56 Jess-ica: Právě, že Snow je M-M alias Mary-Margaret :D a byla jeho milenka v první sérii, zatímco byl ženatý s Kathryn (princezna Abigail). :)

#58 Jess-ica
22.12.2014 | 12:51:42
Jess-ica

#57 mv1998: Jo takhlééééé :D No jo vlastně :D

23.12.2014 | 11:09:25
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Edňáci hodnotí finále seriálu Once Upon a Time

Edňáci hodnotí finále seriálu Once Upon a Time

Závěrečná epizoda Leaving Storybrooke uzavřela dlouhou sedmiletou cestu seriálu. Splnila naše očekávání a byla seriálu důstojným finálem?

Děkujeme

Děkujeme za vaši přízeň

Děkujeme za vaši přízeň

Sedm pohádkových let je u konce a celá naše redakce vám tímto děkuje za vaši dlouholetou přízeň.

Reklama

Fotky z finále

Fotky z finále

Nejlepší postavy

Narozeniny herců

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama