Ztraceni (Lost)
90/100 - 295×

Ztraceni(Lost)

Několik lidí přežije havárii letadla. Ocitají se ztraceni na opuštěném ostrově. Čím dál tím ale zjišťují, že ostrov není úplně opuštěný.

USA | 2004 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | Nova, ABC, AXN, JOJ | 42 minut
VOD
Netflix | Disney Plus
žánr
Dobrodružný, Drama, Mysteriózní
hrají
Matthew Fox (Jack Shephard), Evangeline Lilly (Kate Austen), Jorge Garcia (Hugo Hurley Reyes), Josh Holloway (James Sawyer Ford), Naveen Andrews (Sayid Jarrah), Terry O'Quinn (John Locke), Daniel Dae Kim (Jin-Soo Kwon), Yunjin Kim (Sun-Hwa Kwon), Emilie de Ravin (Claire Littleton), Dominic Monaghan (Charlie Pace), Michael Emerson (Benjamin Linus), Harold Perrineau (Michael Dawson), Elizabeth Mitchell (Juliet Burke), Henry Ian Cusick (Desmond Hume), Ken Leung (Miles Straume)

Věděli tvůrci, jak skončí Lost?

Věděli tvůrci, jak skončí Lost?

Javier Grillo-Marxuach je jméno, které většině diváků seriálu Lost asi moc neřekne. Ale ti nejtvrdší fandové ho znát budou, jako scenáristu jsme ho mohli vidět v úvodních titulcích po celou první a druhou sezónu. A teď o tom napsal vyčerpávající vzpomínkovou esej. A má pro vás i odpověď na zásadní otázku – věděli scenáristé od začátku, jak to celé skončí?

23 1
31.3.2015

Původní příspěvek od Javiera najdete na jeho blogu. Je to ale velmi hutná esej, i znalým angličtinářům dá práci ji přečíst nejdříve za hodinu. Navíc je v ní spousta odboček, osobních vzpomínek a odkazů na události, které v kontextu budou znát jen ti, kdo se v seriálu Lost opravdu dobře vyznají. Z toho důvodů jsme pro vás připravili výtah těch nejdůležitějších témat, které Javier zmiňuje.

Javier Grillo-Marxuach a Yun-Jim Kim (Sun) během natáčení první sezóny na Havaji. Zdroj: blog JGM

O vzniku seriálu

Lost vznikl na televizní poměry v poněkud nezvyklé atmosféře a Javierův článek to jen umocňuje. Zatímco běžná doba od prvního nápadu do realizace pilotního dílu bývá tak rok, tady se vše odehrálo během necelého půl roku. Tehdejší šéf programu studia ABC, Lloyd Braun, navíc pro pilot seriálu, který měl zatím jen hrubé obrysy, sehnal tehdy rekordních dvanáct miliónů dolarů. Také ho to stálo později židli a musel odejít ještě před premiérou, ale už mu nikdo neodpáře, že to byl on, kdo celou věc dal do pohybu.

O nervozitě

Zatímco na Havaji se část štábu zběsile připravovala na natáčení pilotu, studio usoudilo, že už není z nákladné cesty zpět a rozhodlo se minimalizovat rizika. V zásadě to znamenalo najmout tým scenáristů, který měl za úkol připravit osnovu pro případné další díly. V tu dobu se také k seriálu dostává Javier Grillo-Marxuach. Jako jeden z několika lidí měl za úkol vymyslet co nejvíce možných zápletek, aby studio mohlo vidět, zda seriál má potenciál na více než jednu sezónu.

O pokračování

Ve studiu si totiž pohrávali s myšlenkou, že by nejdříve zkusili odvysílat pouze pilot jako televizní film a podle úspěchu by se vidělo, co dál. Ve hře byla také uzavřená minisérie, oba dva nápady ovšem zamítl jak J.J. Abrams, režisér pilotního dílu a šéf produkční společnosti Bad Robot, tak také oficiální šéf seriálu, kterým byl Damon Lindelof.

O Lindelofovi

Javier dlouze popisuje, jaká vlastně byla úloha Damona Lindelofa. Ten se stal později hlavní tváří seriálu, ale z Javierova vyprávění je jasně určeno, že Damon šéfoval seriálu už od prvního dne. Zatímco J.J. Abrams byl najmut “jen” jako nárazová síla pro scénář a režii pilotního dílu, z Damona se udělal šéf. Javier ho popisuje jako člověka plného kreativních nápadů (byl to on, kdo přišel s věcmi jako je Locke na kolečkovém křesle nebo Desmond schovaný pod poklopem), ale také jako někoho, kdo dosti emotivně reagoval na jakékoliv obvinění, že nemá produkčně či koncepčně svůj seriál pod kontrolou. Lindelof se prý na konci první sezóny dokonce na několik dní sebral a vypadalo to, že se seriálem rozloučí, ale nakonec se vrátil. Studio mu poté dodalo parťáka, klidnou sílu v podobě producenta Carltona Cuse.

Tým tvůrců během psaní scénáře ke druhé sezóně. JGM šestý zleva. Carlton Cuse pátý zleva, Damon Lindelof čtvrtý zprava.

O Jeffrey Lieberovi

Jméno Jeffrey Lieber je fanouškům seriálu ještě možná méně známé než Grillo-Marxauch, ale jak jsme kdysi psali, byl to jeho scénář s názvem Nowhere, který uvedl celou věc do pohybu. Javier potvrzuje, že jeho scénář byl opravdu hodně odlišný od toho, který si posléze vzali do práce J.J. Abrams a Damon Lindelof, ale nechce být příliš otevřený, jestli mu opravdu patří právoplatně třetina zásluh na scénáři, tak jak to bylo v úvodních titulcích.

O pilotním dílu

Jednou z nejpodstatnějších změn, která se udála během příprav pilotního dílu, byla změna ohledně postavy Jacka. Původní scénář totiž Jacka nechal cca ve třetině děje zabít, do role byl – jak je častokrát zmiňováno – obsazen Michael Keaton. Studioví hlavouni se ale prý podle Javiera při pohledu na ostatní vedlejší role (drogově závislý rocker, uprchlá zlodějka, chronický podfukář) zalekli, že příběh nemá “tu správnou hlavní roli”. Prosadili si tak, že Jack musí nejen přežít, ale stát si i hlavní postavou. A samozřejmě i najít nového hlavního představitele – tím se stal později Matthew Fox.

O vlivu studia

Javier velmi zajímavě popisuje, jak moc studio promlouvalo do scénářů. Zatímco tým scenáristů byl plný nápadů, co by se v seriálu mohlo dát odehrávat a jak rozvíjet načaté záhady zmíněné v pilotu (monstrum, lední medvěd), studio chtělo, aby seriál byl co “nejméně sci-fi”. Jakékoliv šílenosti typu cestování v čase či jiné nadpřirozené motivy (medvěd měl být Waltovým výplodem), náboženské alegorie (ostrov je místem, kde se odehrává souboj Nebe a Pekla) – to všechno studio z počátku zamítalo. Teprve s nastupujícími díly bylo jasné, že do seriálu musí proniknout i víc fikce.

O ději a flashbacích

Na druhou stranu studio chtělo vidět, že v seriálu se opravdu bude něco dít a nebudou to jen banální historky typu “dneska nám došly kokosy”. Jedním z úkolů scenáristického týmu bylo vymyslet pro každou postavu vlastní životopis, aby tak jejich chování na ostrově v budoucích dílech mělo nějaký důvod. Materiálu z minulosti bylo tolik, že scenáristům bylo líto, že se o tom budou postavy budou jen zmiňovat, ale došlo k příjemné změně – od druhého dílu se staly flashbacky oficiální součástí děje. To, co původně byla spíše nouze, se tak stalo posléze ctnostní.

O svém konci

Javier se o svém konci ve scenáristickém týmu rozepisuje spíše skromně, ale tak, jak celou situaci popisuje, s nástupem druhé sezóny se už díly seriálu nepsaly stylem “Damon má bláznivý nápad a tenhle scenárista okolo toho napíše děj”, nýbrž celý tým scenáristů už byl mnohem více řízen Damonem Lindelofem (a poté Carltonem Cusem). Oba dva jsou tak v dalších sezónách mnohem častěji uvedeni jako autoři scénáře, často ho většinu opravdu vytvořili a vybraní scenáristé jim v tom jen pomáhali. Studio také chtělo, aby směrem ven byl vidět jako tvůrce hlavně Lindelof. A Javier byl někdo, kdo často na vlastní pěst o seriálu směrem ven mluvil. O sporech mezi ním a Lindelofem Javier moc nepíše, ostatně sám musí uznat, že bez Lindelofa by se seriál neobešel. Komentuje jeho často zbytečné výpady na všechny kritiky seriálu (a že jich poslední dvě sezóny Lindelof koupil hodně), ale zároveň uznává jeho zásluhy, především, že se mu podařilo vyjednat předem termín ukončení seriálu. Ať už je tedy jakkoliv, Javier v půlce druhé sezóny skončil a dál se seriál obešel bez něj.

Původní obsazení seriálu během natáčení pilotního dílu. Pamatujete? Zdroj: ABC

O konci seriálu

Nejen tento výtah, ale i původní článek, sliboval odpověď na otázku, zda scenáristé věděli, jak seriál opravdu skončí (jak často rádi tvrdili). Javier až na samotném konci velmi obšírně popisuje jejich tvůrčí proces – nejprve přišli se zajímavým nápadem, pak vytvořili svět, do kterého ten námět zasadili, pak ho obydleli postavami se zajímavým příběhem a navrch přidali několik tajemných událostí. A všechno ostatní se už vyvíjelo tak nějak samo. Odpověď na tuto otázku je tedy taková, jakou jste asi všichni tušili. NE, scénáristé opravdu na začátku nevěděli, jak celý seriál skončí.

P.S. Grillo-Marxuach v článku také popisuje, co si sám myslí, že byl vlastně celý ostrov zač. Odmítá teorii o očistci a závěrečnou scénu v kostele bere čistě jako interpretaci spirituálního vstupu jedné umírající osoby ke starým známým. Jste už chytřejší?

Diskuze /38

Marek Vojtěch

Pravda je, že těch míčků co nechali jen tak spadnout na zem, bylo dost.Alespoň si každej, tedy pokud mluvím za sebe a mé okolí, udělal závěr sám :-) Seriál měl grády od začátku do konce, občas to bylo slabší, ale celkově se mi to líbilo.Ono to není jen problém LOST, nedořešený situace, najdou se v každým filmu, seriálu a dokonce i v knížce.Tak bych na ty kluky scénáristický nebyl zas až tak naštvanej :-D

31.3.2015 | 15:54:15
RichardSpitzer

Souhlasím s Markem. Poslední sezóna a závěr se mi sice nelíbily, ale pamatuji si ty maratóny, kdy jsme s přítelkyní sjížděli díl za dílem (hlavně sezónu, kdy se Sawyer seznamuje s doktorkou). To tajemno, co je „tam na druhé straně“, nálezy jednotlivých stanic (Dharma apod.), to bylo prostě úžasné. Ať je to jak chce, vytvořili scénáristé něco, na co se dívaly milióny lidí se zatajeným dechem několik sezón a na co se bude ještě dlouho vzpomínat. Skoro bych měl chuť začít to sjíždět znovu :-).

Zároveň také děkuji autorovi za krásný výtah z originálního článku. Jako někdo, kdo se občas anglickými texty prokousává, to dovedu ocenit.

31.3.2015 | 16:47:43
kaailik

Sakra, po tomhle článku mám chuť si to celý pustit znova, asi tak udělám :)

webmaster
31.3.2015 | 16:58:44
witch.rch

Ano, pár let jsme fakt doma žili od dílu k dílu, od série k sérii. Premiéra+titulky a už to běželo – shlédnutí, rozebírání všeho, proč, kdo, jak, … Je spousta lepších (i horších) seriálů, ale tenhle byl ve své podstatě fakt výjimečný… Jen poslední sérii jsem už nepobrala,..závěr se hnal nějak jinak, než celý seriál a dodnes – !! – jsem z posledního 2hodinového díliu viděla „masochisticky“ jen první polovinu… ;-)

31.3.2015 | 18:00:04
Lor

Pár dní tu ten blog už mám, ale nechtělo se mi jím prokousávat, takže díky Thomasi za výtah :D Na delší verzi dojde někdy jindy. Sama jsem ten konec chápala stejně jako Grillo-Marxuach. (Koneckonců Christian Shephard to podle mě ve finále vysvětluje docela hezky.)

31.3.2015 | 18:01:13
psychko

Děkuji za úvahy které mi připadají blízké.Patřím mezi velké fandy tohoto serialu a myslím,že jde skutečně o průlomové dílo i když bych obtížně definoval kriteria.Asi to byla souhra více faktorů.Také jsem byl poněkud zklamán závěrem a zcela se ztotožňuji s předcházejícími názory.Jsem zvědavý jak přijmu po letech náraz do mé představy,vzpo­mínek,idealiza­ce.

31.3.2015 | 18:38:53
skream2

A nakonec vymysleli to, že všechny mrtvé postavy vstaly z mrtvých a potkali se v nebi v kostele – ani v Ulici by nevymysleli nic trapnějšího

#8 Lor #12 MakynaH
31.3.2015 | 18:49:16
Lor

#7 skream2: Ony ale z mrtvých nevstaly.

31.3.2015 | 18:59:48
barahir

Jedno je jisté, dopředu měli vymyšlený prd (možná tak to, že Jack v poslední epizodě zemře). Takže nejvíc udivuje ta Lindelofova nabubřelost s kterou to tvrdil, to mu fanoušci nemůžou zapomenout.
Jinak jim to nemám za zlé, seriál bezesporu kvalitní byl, ale Lindelof není takovej myslitel, aby to zvládl ukočírovat. To koneckonců ukázal i ve svých dalších projektech.

čestný člen redakce
31.3.2015 | 19:13:43
Mammon52852

6 let mého sledování bylo zbytečných nejraději bych ho pověsil za k…e do průvanu a hned vedle něho i tvůrce HIMYM

#13 Lor
31.3.2015 | 20:39:08
MakynaH

Ztraceni měli skvělý konec. Byla jsem z toho naprosto nadšená. Všechny série se vyvíjely stále dopředu a ani nevím, jak by měli tento velký projekt lépe ukončit. Navíc jsem byla šťastná, že vidím i postavy, po kterých se mi stýskalo, když umřely. Takže to 100% splnilo mé očekávání. ;)

31.3.2015 | 20:54:17
MakynaH

#7 skream2: ne oni z mrtvých nepovstali a trapný to nebylo, takže nechápu co to tu vykládáš..

#15 skream2
31.3.2015 | 20:56:12
Lor

#10 Mammon52852: Chceš říct, že když jsi se na to koukal (první série, druhá, ..) tak ses nebavil? nelíbilo se ti to už od začátku? Jestli jo, tak jsi měl přestat, jestli ne, tak 6 let zbytečných nebylo. Tvůrci hold nemůžou potěšit každého.

Mně se teda konec taky líbil :) i tvůrci říkali, že ho tak udělali, protože se chtěli vrátit k dobám, kdy byl seriál hlavně o postavách a ne o odpovědích.

#14 barahir
31.3.2015 | 21:57:51
barahir

#13 Lor: Což je ale klasická berlička pro chvíle, kdy se zamotají ve vlastních nitkách.

čestný člen redakce
31.3.2015 | 22:32:16
skream2

#12 MakynaH: Jo jasně, hlavně že se Ben omlouval Lockovy v kostele že ho zabil – a on rekl: to nevadí, je to v pohodě :D Nechápu které prase mohlo zničit takový potenciál jaké měly první dvě série

#22 MakynaH
31.3.2015 | 22:48:09
Fifipek

Autorovi za článek samozřejmě děkuji, nicméně pointa mě nepřekvapila. Myslím, že každý kdo Lost sledoval moc dobře tušil, že se v tom tvůrci docela motají, ale to neznamená, že bych se u toho nebavil. Myslím, že Lost není ani první ani poslední seriál, kde to prostě zakončené nebylo úplně ideálně…za mě je jeden z největších průserů Mentalista a jeho zakončení s Red Johnem, to bylo napřesdržku :(

31.3.2015 | 22:50:30
bubija

Takže po 6 letech známe odpověď kterou všichni Losťáci po posledním dílu tušili. Záhady a konec neměli vymyšlený a vše se řešilo za běhu. No ale přesvědčit mě o tom že je to vše promyšlený a geniální se jim povedlo. Hlavně první 4. série jsem žral jako snad žádný jiný seroš. Nic to ale nemění na tom že to je jeden ze seriálu co změnil televizi. A aspoň když se vše nevyřešilo tak teorie budou žít dál..a o teoriích to bylo…však vzpomínáte jak tady každý psal svou a vzájemně jsme si je hodnotili. :D :)

1.4.2015 | 0:06:30
Asha124

Ať to bylo, jak to bylo, Lost navždy zůstane seriálem, který odstartoval televizní revoluci. Po roce 2004 se zrodilo nespočet kvalitních seriálů, právě díky tomu, že producenti konečně pochopili, že televizní tvorba je stejně hodnotná jako ta filmová. Skončil čas telenovel a nekonečných seriálů o ničem a nastal čas dramatických, kvalitně obsasených sérií, které nutili člověka přemýšlet. Myslím, že máme štěstí, že jsme toho mohli být součástí. I když mi nejspíše navždy bude vadit, že jsme se nedozvěděli odpovědi na tisíce otázek, které nás během sledování napadli. Kdyby někdy vznikl spin-off o Dharmě, splnil by se mi sen, protože Dharma a její pokusy na ostrově mě vždycky fascinovaly ze všeho nejvíce.

#19 Fifipek
1.4.2015 | 10:44:22
Fifipek

#18 Asha124: Má pravdu předseda :)

1.4.2015 | 11:59:26
RichardSpitzer

Ono je asi docela těžké vymyslet nějaký kloudný závěr, který by se líbil všem a který by všechny překvapil. Zvlášť u seriálu, který stojí na postupném odhalování tajemna.

Já měl podobný problém s mnohými sci-fi filmy jako Koule, Abyss nebo Kontakt. Dokud šlo o to tajemno (Jsou to mimozemšťani nebo ne? A pokud ano, jací budou?), tak jsem to hltal, ale rozuzlení mě vždycky zklamalo a říkal jsem si „Cože?? To jako fakt?“

1.4.2015 | 14:18:52
Aprok

Když umřel Charlie tak už to nebylo ono :D a kostel na konci nebyl špatnej :D :D

1.4.2015 | 17:30:26
MakynaH

Čekala bych, že lidi, kterým se něco už po prvních dvou sériích přestane líbit, nebudou dál sledovat další čtyři série, aby to potom mohli shazovat… #15 skream2:

1.4.2015 | 18:40:09
Peterman

Největší vraždou na seriálu stejně bylo smazání té neskutečně obsáhlé a informačně vyčerpávající diskuze na původních stránkách spolu se všemi skvostnými teoriemi, fandovskými nákresy časových os apod. Do dneška mě dost mrzí, že se to nezachovalo. Jinak ten konec se mi už zamlouvá. Lepší seriál už pro mě asi nebude. Nejradši jsem měl díly, ve kterých byla zmiňována historie Dharmy a hodně rád jsem měl ta takřka autentická videa s Dr. Changem (či jak se přesně jmenoval). ;-)

4.4.2015 | 0:01:14
Plešoun Locke

Jo, Lost – to je těžká nostalgie :) Ať bylo finále jakékoliv, tak stejně pro mě Lost asi navždy zůstane nejlepším seriálem všech dob. U žádného jiného seriálu jsem nestrávil víc času přemýšlením o ději, vymýšlením všemožných teorií, diskutováním atd… A kdo ví, třeba se v budoucnu dočkáme nějakého pokračování – teď je taková móda vracet kultovní seriály zpátky (24 hodin, Akta X, Heroes, Twin Peaks a možná ještě něco), tak třeba se dočkáme i u Lost :)

4.4.2015 | 22:22:11
1tomass11

Myslím si,že to bol,je a zostane najlepší seriál všetkých čias…Fenomén ako sú aj Akty X.....

9.4.2015 | 12:18:57
HickerFranks

Seriál LOST je, byl a bude navždy u mě jako srdcovka! Pamatuju jak jsem tehdy ještě z učnáku se nehorázně těšil domů až si stáhnu S03E06 :-D to bylo užásné. Jediný seriál který na mě udělal takový dojem. Pomoci internetu se dají dohledat všechny záhady které nejsou ve filmu moc obhajeny a ten kdo to žral (jako já) si to určitě dohledal. Je fakt že finální šesta sezona se mi libila nejmíň ale to nic nemění že celek serial LOST beru jako nejlepší serial vůbec a start serialové mašinérie. Dnes je tolik serialu které hned po první či druhé řadě rači končí jak jsou trapné ale ztraceni přes své hvězdné obsazení nádherně ukončili. Jen vidím to logo a nostalgie jak prase.

12.4.2015 | 18:24:04
Nazgul_CZ

Bude to i tím, že člověk tehdy fakt chodil do školy a měl to s kým rozebírat a žil tím jinak, než nyní. Jako ještě mladší jsem žral Akta X a přitom zpětně jsou dobré jen první tři sezóny. A podobné je to s Lost, když se na to člověk díval, hltal to, měl své oblíbené postavy a chtěl vědět, jak to skončí a jestli vše vysvětlí i když viděl, že se nikdy nevysvětlí 90% záhad z seriálu a že to začíná být, čím dál větší fantasmagorie. Takže zpětně, teď kdy mi je 30 let a už na to nahlížím trochu dospěleji, je to samozřejmě legenda, ale nejlepší jsou první dvě sezóny, třetí je slabší a s dalšími už je to jen spletenec nesmyslů. Neříkám, že nudný, ale prostě už se u toho musí vypnout mozek a nepřemýšlet jako u těch prvních dvou, jinak se tomu začnete smát, protože taková kupa nesmyslů, které vesměs začnou s cestováním časem se dohromady nedá slepit ani lepidlem.

Je zkrátka hrozně znát, že to od třetí až čtvrté série fakt lepili na koleni stylem, chtěj záhady, dáme jim jich víc, budou koukat v naději, že se vysvětlí a tak vydrží sledovanost, co nejdéle. Ale žádnej děj pokupě neměli, protože, co třeba ve druhé sérii popřeli, to pak do další dali jen proto, že o tom ve svých teoriích uvažovali diváci atd.

Například hned popřeli, že je ostrov něco jako očistec, ale já to teda tak pochopil podle toho konce.

#28 MakynaH
8.5.2015 | 18:09:21
MakynaH

#27 Nazgul_CZ: je to tak, že v prvních tří sérií bylo všechno víc reálné s náznaky fantazy. Asi od tý čtvrtý to začalo být víc na přemýšlení a děj byl daleko složitější…ale to tím nedělá slátaninu…a ten konec neměl naznačit, že ostrov je jako očistec…

#29 Nazgul_CZ
9.5.2015 | 19:16:31
Nazgul_CZ

#28 MakynaH: Já už si to ani moc nepamatuji, je to seriál, který vícekrát vidět nemusím, ačkoliv jsem tehdy s napětím čekal na každý díl, tak teď bych asi už dal tak ty tři sezóny první možná. Jak tedy chápeš ten konec ty? Jak chápeš tedy souboj Jacoba a Muže v černém (černý kouř) atd.? Co vlastně byl tedy ostrov?

Slátanina z hlediska logiky to je. Jako samozřejmě to nemůže být úplně reálné, to už by byl nesmysl i to, že všichni co přežijí mají ty životní příběhy, co mají. Ale od cestování v čase se do toho autoři totálně zamotali a nevěděli kudy kam a jak to rozumně ukončit, to mi nikdo nevymluví. Připravené, jako třeba seriály Shield nebo Sons of Anarchy, kde na sebe vše navazuje a plynule, uvěřitelně je seriál důstojně zakončen, to neměli.

Tady prostě natočili sezónu a poté začali vymýšlet na koleni další. Měli se více snažit pokračovat v reálnějším duchu s náznaky fantazy, jak si psala a vymyslet třeba, proč je tam ta noha obří sochy se čtyřmi prsty (jestli si to dobře pamatuji), vytěžit více z tajemnosti druhých atd., prostě více odkrývat záhady, než neustále vymýšlet nové. Oni prostě jeli stylem, hele a teď na něj vyběhne lední medvěd (objeví se obří noha tajemné sochy, kterou nikdo už dál nebude řešit apod.). To všechny šokuje a budou to hrozně týdny rozebírat na netu a o to jde, zvedne to sledovanost. A jak se tam dostali? To neřeš, v další sezóně už ani nebudou vědět, že tam medvěd (ten se tuším nakonec nějak vysvětlil, protože divíky hodně zajíml) anebo noha byly. Jsem přesvědčen, že vlastně ani černý kouř nevěděli sami, co vlastně představuje Prostě je to jen napadlo jako zajímavá záhada, že by tam něco takového mohlo být a teprve za chodu sami vymýšleli, co to vlastně nakonec bude. Do té doby to tam prostě jen dali, aby lidi začali diskutovat, jestli je to nějaký ochránce nebo obranný mechanismus ostrova a nebo jestli je zlý, jako u všeho dalšího. A teprve, podle toho, jak bude přijat, začali sami tvůrci vymýšlet, co z toho vznikne. Kdyby na něj diváci nereagovali, tak nadšeně, tak by se tam objevil dvakrát a pak by zmizel a nikdo by neřešil, kam se poděl, stejně jako věci, co jsem uvedl výše. A právě tohle, že od začátku, alespoň v nějakých bodech nevěděli, kam se s tím vlastně chtějí ubírat a kam chtějí dojít se mi nelíbí, byl to takovej podvod na diváky. Nakonec se do toho sami tak zamotali, že sami nevěděli, jak to ukončit, aby to aspoň trochu dávalo smysl. A ukončit to ukončili taky spíš proto, že už sami nevěděli, jak všechny ty uzle do kterých se zamotali rozplést.

Malá odbočka. Podobný průběh měl např. souběžně běžící seriál Prison Break, který jsem tehdy také sledoval. První sezóna byla skvělá, perfektní nápad s detailně propracovaným útěkem z vězení. kdy hl. hrdina chtěl dostat svýho bráchu z vězení a přitom s sebou musel vzít, aby to dokázal, skupinu dalších vězňů (zajímavých charakterů, podobně jako v Lost). Druhá sezóna, kde se jejich útěk snažili ještě celkem reálně rozvíjet už nebyla tak kladně přijatá, tak prostě další sezońu je zase zavřeli a utíkali znovu jen v jiném státě z drsnějšího vězení. Nakonec se to vše nesmyslně zamotalo do spiknutí, které si může podat ruce se spiknutím alá Akta X. Zamotali se do toho byť bez nadpřirozena, asi stejně jako tvůrci Lost a já do tohohle textu už :D

Tak zpět k Lost, celá ta linka s cestováním v čase byla chyba, to je můj názor, nevěděli už kudy pokračovat, tak si vymysleli tohle, Dali tam nudné nové postavy, jako tu zrzku a tomo matematika nebo, co to bylo atd., prostě to uměle natahovali jenom kvůli sledovanosti. Třeba u dvojice Nikky a Paulo to samy přiznali, že byla chyba je tam dávat a za chvilku je zase zabili, když je diváci nepřijali i když původně s nimi měli, jak sami přiznali velké plány. A takových zbytečných postav, které přijely odnikud, aby zaplácly jen jednu sezónu a zase zmizely, když si je diváci neoblíbili, tam bylo více.

Určitě je spousta lépe vymyšlených seriálů. Tento těžil hlavně z toho, že byl první svého druhu s tímto pojetím, kdy autoři podporovali i různé teorie na internetu a prostě více se věnovali fanouškům seriálu a komunikovali s nimi a taky do toho bylo nalito více peněz, bylo to prostě prezentováno jako ten seriál, který musí každý vidět.

Sakra, to jsem se rozepsal, někde jsem to přepisoval, tak se omlouvám, jestli sem se do toho někde zamotal, že to nebude navazovat a dávat smysl :D

#30 MakynaH
12.5.2015 | 17:14:12
MakynaH

#29 Nazgul_CZ: Já jsem to tedy pochopila tak, že ty lidi normálně přežili ten pád letadla a žili na tom ostrově:) a ten ostrov sice byl zvláštní, ale reálný v našem normálním světě (mezi živými). Když se nakonec všichni potkali v tom kostele, tak to už byla posmrtná scéna, když už budou všichni mrtví (většina umřela i přímo na tom ostrově)…Jacob a Muž v černém byli od narození na ostrově a jejich úkol byl ho chránit, ale ten Muž v černém se toužil taky podívat jinam z ostrova. Ale to v rámci ochraně a utajení toho místa nebylo možné a tak se spustil ten boj mezi nimi…jinak to je tvůj názor;) ale mně to prostě přišlo až do konce hodně vypracované a prostě mě to neomrzí:D

#31 Nazgul_CZ
13.5.2015 | 17:13:54
Nazgul_CZ

#30 MakynaH: Tak oni se do toho právě tak zamotali, že to normálně ukončit asi nešlo, proto to ukončili zase tak, aby bylo několik možných vysvětlení, ať si lidi sami myslej, co chtěj. Každopádně, co jsem četl, tak většina lidí na diskuzích s tím koncem moc spokojená nebyla a zklamal je, včetně mě. Myslím, že Lost měl ještě mnohem větší potenciál.

Prostě si myslím, že to cestování časem a prolínání realit atd., byla chyba. Je to samozřejmě jen můj názor.

#32 MakynaH
13.5.2015 | 19:40:46
MakynaH

#31 Nazgul_CZ: jako vím, že ne každý „vydržel“ až do konce. Já na ně narazila teprve minulý rok, takže šly všechny ty diskuze o záhadách mimo mě a za 3 měsíce jsem všechno zkoukla:)Já si prostě myslím, že ne všichni dokážou pochopit nebo ocenit celý ten velký projekt, ale záleží na typu člověka. Vždycky se najde někdo, komu něco přijde perfektní zatímco někdo nezkoukne ani půlku :)

#33 Nazgul_CZ
14.5.2015 | 16:16:08
Nazgul_CZ

#32 MakynaH: Já to zkouknul celé, když něco rozkoukám, tak se na to dodívám, pokud to není úplná blbost. Bavilo mě to až do konce, jen teď s odtupem času při porovnání s kvalitnějšími seriály, už bych to nevychvaloval tak do nebes jako tehdy, kdy to byl první seriál asi, kterej jsem začal stahovat a sledovat mimo tv a opravdu jím žít. Ocenit projekt umím, však jsem jim přiznal, že to byl první seriál toho druhu, že pracovali i s fanoušky a že je kultovní mu neberu. Je ale zase rozdíl umět ocenit projekt a nebo zase na druhou stranu nekriticky neumět přiznat, že měl spousty chyb.

#34 MakynaH
14.5.2015 | 17:19:07
MakynaH

#33 Nazgul_CZ: jo jasný :) jako já chápu jak to myslíš, ale jde o to, že momentálně to je u mě ten nejnejnej :D seriál..

15.5.2015 | 15:00:44
Anupew

Zdar. Nazgul má pravdu. Kým u prvých sérii sa snažili o reálnosť scén, tak už od štvrtej série to už začalo naberať divný kurz. A samozrejme vytratila sa tá celková serióznosť. To cestovanie v čase /aj keď mne sa to páčilo/ a rovnako aj ten návrat domov tzv „Oceánska Šestka“ sú úplne zbytočné dejové línie. Mne osobne by sa páčilo keby to urobili v štýle E.V.Danikena. Mali do toho zakomponovať nejaké pozostatky mimozmeskej civilizácie a krásne to zaobaliť záhadami. Vedel by som si tam predstavit aj určitý druh cestovania v čase za pomoci nejakej časovej schránky v štýle nejakého projektoru ktorý by ukázal nahranú minulosť. Každopádne aj to vnucovanie staroegyptskej kultúry /osobne fascinujúca civilizácia a som jej fanda/ bolo dosť blbé. Egyptské hieroglify a socha Tawaret sa tam bez logického vysvetlenia proste nehodili. Ale aj tak je to môj najobľúbenejší serial napriek toľkým chybám.

21.5.2015 | 4:56:31
Anupew

Pardon Makynah má pravdu.

#37 MakynaH #38 Nazgul_CZ
21.5.2015 | 4:58:15
MakynaH

#36 Anupew: díky za podporu :D

21.5.2015 | 16:30:35
Nazgul_CZ

#36 Anupew: No sice se pak opravil, ale podle toho, co napsal, souhlasil spíše se mnou, ale to je koneckonců jedno :D

27.5.2015 | 7:34:49
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Narozeniny

Galerie

Galerie

Partneři

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama