Šest faktů, které zapříčinily neúspěch druhé série Rodu draka

Šest faktů, které zapříčinily neúspěch druhé série Rodu draka

Podle mnohých se druhá řada seriálu House of the Dragon moc nepovedla. V následujícím článku se podíváme na šest věcí, které s největší pravděpodobností zapříčinily její neúspěch.

14 0
4.9.2024

1. Odchod Miguela Sapochnika

Miguel Sapochnik byl jedním z hlavních dvou tvůrců první řady House of the Dragon. Kromě toho byl jedním z hlavních režisérů, který zároveň natočil i jedny z nejlepších epizod seriálu Game of Thrones. Jeho odchod po první řadě seriálu rozhodně neprospěl, diváci si ho vážili díky jeho práci, kterou jsme v pokračování pochopitelně neviděli. Už tehdy bylo jasné, že tento odchod poškodí celý seriál.

(Miguel Sapochnik seriálu rozhodně chybí.)

2. Časté přepisování scénáře

Tvůrci tentokrát velmi dlouho pracovali na scénáři. Ten byl dokončen až na začátku roku 2023, přičemž George R. R. Martin odhalil, že se přepisoval čtyřikrát nebo pětkrát. Je jasné, že do toho zasáhly různé faktory, za které tvůrci ani nemohli, nicméně takto časté přepisování nikdy nepomůže výsledné verzi.

(Časté přepisování scénáře nikdy není dobré.)

3. Snížení počtu epizod

Tvůrci původně počítali s tím, že druhá řada bude mít deset epizod jako obvykle, ale nakonec bylo oznámeno, že z hlediska správného plynutí příběhu bylo rozhodnuto o snížení poštu epizod na osm. Tento fakt bude souviset ještě s nadcházejícími body v tomto seznamu, nicméně samotný fakt menšího počtu epizod rozhodně neprospěl druhé sérii.

(Původně měla mít druhá řada deset dílů.)

4. Snížení rozpočtu

Z různých důvodů se společnost Warner Bros. rozhodla osekat spoustu svých projektů. Jedním z nich byla i druhá série Rodu draka, které byl výrazně snížen rozpočet. Právě z toho důvodu se v epizodách více konverzovalo než bojovalo. Šetřilo se především na speciálních efektech a pochopitelně byl z toho důvodu snížen i počet epizod, což ušetřilo spoustu nákladů.

(Tentokrát se muselo šetřit.)

5. Absence klíčové bitvy

Druhá série byla celkově slabá na bitvy, protože jsme se dočkali jedné jediné potyčky, a to ve čtvrtém díle The Red Dragon and the Gold, ve kterém zelení a černí bojovali o Havranův hřad. Druhá řada původně měla skončit bitvou v Jícnu, té se však nakonec dočkáme až na začátku třetí série. Zřejmě se všichni shodnou na tom, že by by bylo lepší druhou řadu uzavřít spíše bitvou než shromážděním armád.

(Bitva by představovala mnohem zajímavější konec.)

6. Problémy s natáčením

Natáčení vypuklo až v dubnu roku 2023. Nejenom, že mělo začít dříve, ale zároveň její průběh už nešlo ovlivnit. Natáčení mělo začít dříve z toho důvodu, aby se tak dlouho nečekalo na pokračování. U seriálu Game of Thrones toto bylo vyřešeno, u prequelu se tak bohužel nestalo. Dále bylo natáčení zasaženo stávkou scenáristů. Štáb sice mohl pokračovat v natáčení, ale už nijak nemohl upravovat scénář, tudíž se muselo natáčet přesně podle toho, co bylo napsáno ve scénáři.

(Jakmile se rozjely kamery, scénář se už nesměl měnit.)

Souhlasíte s tím, že tyto fakty ovlivnily druhou sérii? Které další podle vás mohou za její neúspěch?

Foto: HBO

Diskuze /12

Punisher bude trestať

1. Souhlasím, Sapochnik prostě ví, kdy loď jde ke dnu, a nechce mít nic společného s odpadem, který po něm zůstane. Už Game of Thrones bylo problematické, když se mu nepodařilo prosadit svou vizi, například v Bitvě bastardů, kde chtěl pozabíjet velkou část hlavních postav. Víme však, že mu v tom zabránila dvojice neschopných jedinců. House of the Dragon opustil pravděpodobně proto, že viděl, jak neschopný tým to vede a jak se na seriálu šetří, což by mu nedovolilo realizovat jeho vizi. Tak prostě odešel. Ví, kdy skončit v tom nejlepším.
2. Přepisování scénáře, přetáčení a podobné problémy produktu nikdy neprospějí, takže tady nelze nesouhlasit. Bohužel, pokud najali tým scénáristů na základě barvy pleti nebo rovnosti mužů a žen, není se čemu divit. Takový personál by měl být najímán na základě profesionality a odbornosti, takže to jde na jejich triko.
3. Nesouhlasím, zkrácení počtu epizod je to, co seriál potřeboval, ale ne takto nešťastně. Polovina epizod je vyplňujících, tady jde o tempo, ne o počet. Můžete mít 30 epizod, ale pokud bude tempo mizerné, diváci to vzdají po třech dílech. Když zjistili, že mají jen 8 epizod, měli scénář přepsat, vystřihnout zbytečné epizody, zvýšit tempo atd. Pokud byla stávka, měli počkat.
4. Zkrácení rozpočtu bude důvodem, proč se seriál stane neúspěšným odpadem. Tento seriál je o dracích a bitvách, ne o vyprávění. Pokud nemají peníze, měli projekt zrušit. Už teď je jasné, že omezí všechny bitvy a velké události kvůli rozpočtu, takže ať to raději zruší. I 30 milionů na epizodu je málo.
5. Tady hrál roli rozpočet. Peníze došly, takže těžko udělají bitvu. Pokud ji přesunuli do 3. série, znamená to, že to bude jediná bitva 3. série, což pro znalce série, který ví, že jsou jen 4 série, vyzní jako katastrofa.
6. Stávku scénáristů, úmrtí hlavního herce nebo problémy s počasím nelze ovlivnit, jde se na to jen nějak připravit, bohužel.

Nakonec ještě dodám, že najali neschopné tvůrce a vybrali předlohu, o které dobře věděli, že ji bude potřeba financovat roky, ne se na to vykašlat v polovině. To, že vybrali finančně náročnou předlohu, znamená, že se z toho stane odpad. Největší vinu na tom ale bude mít Warner Bros a jejich utažená peněženka.

#4 ori
redaktor
4.9.2024 | 10:28:25
Lovecour42

Pořád slyším z různých směru že jim snížili budget a tak se to projevilo na kvalitě ale kurva netvrdte mi že se nedá udělat dobrá filmařina aniž by to stálo bambilion. Já ozelim klidně draky apod v 20× horší kvalitě ale musí být prostě scénář…

4.9.2024 | 12:38:48
Punisher bude trestať

Naivní pohled… stačí se podívat, jak se kdysi tvořily vizuální efekty v Pánu prstenů, kde se vše dělalo ručně, velkolepé scény byly modelovány manuálně, a je třeba říct, že CGI tuto práci naprosto zdokonalilo. To, co dříve potřebovalo několik desítek umělců, dnes vytvoří skupina lidí za počítačem. Pokud bychom se vrátili k CGI z roku 2006, viděli bychom, že drak v Eragonovi dnes vypadá jako velmi nízkorozpočtové CGI. Takto už svět při tvorbě seriálů a filmů dnes nevypadá. Základem je vizuální a audiovizuální zážitek, a to House of the Dragon dokáže doručit – od skvělého soundtracku přes profesionální CGI modelace draků až po masky a další detaily.

Taková předloha potřebuje peníze, a i kdyby byl scénář naprosto dokonalý, bez kvalitního CGI a bitev nikdy neuspěje.

#6 makishek #12 Einar Einarson
redaktor
4.9.2024 | 13:09:27
ori

#1 Punisher bude trestať: Čo ten Daemon ako Nočný kráľ? Ešte si nám neodpovedal: https://www.edna.cz/…monove-vizi/

webmaster
4.9.2024 | 15:24:39
Punisher bude trestať

Nehodlám psát článek, který nebude mít dosah. Pokud se mi vytvoří prostor v rámci článku, tak o tom popřemýšlím.

redaktor
4.9.2024 | 18:24:46
makishek

seriál nepotřebuje bitvy za každou cenu, vždyť i v GOT připadala 1–2 bitvy na sérii. bitva navíc automaticky nezaručuje, že se zvedne kvalita epizody – třeba the long night (s08e03) obsahuje nejdelší bitevní sekvenci ever a přesto to je od první do poslední minuty absolutní sračka.

GOT fungovalo na nabušených dialozích – každá „kecací“ scéna s tywinem, olennou, eddardem, varysem, malíčkem (a dalšími) stála za to a nikdo z těchto postav nemusel dělat nic akčního, nebylo třeba draků, bitev, ani CGI, jen kvalitní scénář.

HOTD se s prvními řadami GOT nedá vůbec srovnávat a myslím si, že za to až tak nemůže ani krácení rozpočtu a počtu epizod, jako právě chybějící kvalita v týmu tvůrců. jak píše xavik v prvních bodech článku, 2. sérii škodí odchod sapochnika a následné přepisování scénáře bez něj.

#3 Punisher bude trestať: srovnáváš nesrovnatelné. stačí se podívat na skřety v LOTR a srovnat je s hobitem, ruční práce tady na plné čáře dává CGI na prdel. ale asi jsi krásně popsal svou perspektivu větou „Základem je vizuální a audiovizuální zážitek“ – to je místo, kde se neshodneme. dnes ti pěknou podívanou přinese třeba seriál rings of power (výprava, CGI, hudba), ale bez kvalitního scénáře je to jen naleštěná bída. a tam je přitom rozpočet nějakých 60–100mil dolarů na epizodu (pro srovnání, celá trilogie lotr stála 281mil dolarů). peníze nejsou všechno, chce to talent, zkušenosti a schopnost uchopit správně předlohu.

5.9.2024 | 9:18:21
Lovecour42

Makishek díky. Konečně nějaký normální příspěvek, kde si autor nehoni nad CGI a bitvami…

5.9.2024 | 10:28:04
Punisher bude trestať

@makishek Kriste, CGI a masky v Prstenech moci jsou na úplně jiné úrovni, ani jedna z trilogií se s tímto seriálem v tomto ohledu nemůže srovnávat, efekty a masky v roce 2024 jsou úplně někde jinde. Taktéž se nedá srovnávat Pán prstenů a Hobit, to CGI je v Hobitovi více stylizováno do pohádkového dojmu, všechny postavy jsou tak vytvořeny. Mně osobně to CGI nesedělo, ale taková byla původní vize autorů – brát to více jako pohádku. Jen naprostý ignorant by nesouhlasil s tím, že dnes, pokud chce někdo vytvořit úspěšný seriál, musí mít masky, CGI a hudbu na špičkové úrovni. To je minimum, a o kvalitním scénáři ani nemluvím. Ten je důležitý a rozhoduje o tom, zda bude seriál úspěšný, ale v každém případě jde ruku v ruce s vizuální stránkou, a bez ní může být seriál jakkoliv skvělý, ale dnešní publikum neosloví.

Seriály jako Game of Thrones a Prsteny moci jsou postavené na vizuálních efektech, takže mi tady netvrď hlouposti, že bez nich lze vytvořit kvalitní seriál, protože to jsou jen nesmyslné kecy. Na kvalitním scénáři si můžeš postavit kriminální, dramatické a podobné seriály, ale ne hardcore sci-fi a fantasy. Takže alespoň vím, že o téhle problematice nemáš ani ponětí. A dodatek – v dnešní době není možné vytvořit kvalitní scénář striktně podle předlohy, diverzita to nedovoluje.

#9 makishek
redaktor
5.9.2024 | 11:07:11
makishek

#8 Punisher bude trestať: panebože, s tebou nemá smysl ztrácet čas jakoukoliv diskuzí. když s tebou někdo nesouhlasí, tak je automaticky ignorant, co píše „hlouposti“ a „nemá ponětí“. ještěže tady máme samozvaného experta, který nás všechny poučí.. jesus

5.9.2024 | 12:20:38
Punisher bude trestať

Irituje mě nesmyslný příspěvek o tom, že hardcore sci-fi a fantasy seriály mohou být úspěšné v dnešní době bez kvalitního CGI a masek. V dnešní době se bez toho nedá ani pohnout, takže ano, scénář může být jakkoliv úžasný, na extrémně vysoké úrovni, vypilovaný do detailu, ale jakmile to bude kazit drak jako ve filmu Eragon z roku 2006, tak to ztrácí veškerý smysl. Takže tu neříkejte hlouposti o tom, že vám stačí i 20× horší CGI… ale napište nám, jak by takový seriál vypadal bez kvalitního CGI? Evidentně to ani sami nevíte.

V dnešní době vytvoří kvalitní seriál jen někdo, kdo má pořádný rozpočet, kvalitní CGI, skvělou hudbu a scénář, do kterého není potřeba cpát diverzitu. Bohužel nikdo nemá vše.

redaktor
5.9.2024 | 12:55:45
czechkatka
  1. Sapochnik odešel proto, že HBO odmítlo prodloužení statusu producent jeho manželky Alexis Raben (hrála Talyu – služebnou dospělé Alicent). Mimochodem právě Raben stála za nápadem udělat z Alicent a Rhaenyry stejně staré kamarádky… Miguel je úžasný režisér, ale nezapomeňte, že má na starosti The long night a Driftmark, tedy epizody, kde bylo vidět naprosto kulový.. Druhá řada byla rozhodně lépe nasvícená.....
  2. Během psaní druhé řady už byla ve vzduchu hrozba scénáristické stávky, proto scénář prošel 4 – 5 revizemi, aby byl ,,perfektní,, Jak bylo napsáno, při stávce se nesmělo změnit ani slovo oproti původnímu scénáři a dialogům. Nepřepisovalo se z důvodu, že by si nevěděli rady..... Ale myslím si, že tohle bylo ještě za situace, kdy počítali s deseti epizodami

3 + 4) Snížení epizod bylo pouze a jen kvůli prachům… Ryan sice říkal cosi o ,,tvůrčím rozhodnutí,, ale to byly PR kecy… těžko mohl říct, že je Zaslav strýček skrblík :) Bohužel toto rozhodnutí přišlo v tu nejhorší dobu – 1 měsíc před začátkem natáčení a tři měsíce před začátkem oné stávky – takže na celkové předělání druhé řady nebyl čas.. A že měli počkat ??? Nikdo přeci nevěděl, jak dlouho ta stávka bude trvat. A co třeba produkce, již nasmlouvané natáčení v reálných lokalitách (Cáseres..) postavené kulisy. Herci už taky mohli mít nasmlouvané jiné projekty…

  1. Já bitky ke spokojenosti nepotřebuju, ale někdo (hlavně mladší generace) to má asi takhle

bitva = příběh… Kdyby jim teď někdo pustil první řady GOT, tak tady budou nadávat… prostě už nejsou schopný pobrat tolik dialogů :)

  1. Mě fakt fascinuje argument, že GOT stíhalo točit řady jak na běžícím páse… Vážně chcete srovnávat velikost produkce/VFX druhé řady GOT a HotD??? Navíc GOT mělo celkem brutální rozpis… skoro žádné volno, dlouhé natáčecí dny, žádná dovča na Vánoce… jen si vzpomeňte na dokument The last watch, kde maskérka brečela, že neuvidí na Vánoce děti, protože musí pracovat…

A GOT mělo tuším 3 natáčecí týmy (natáčelo se na třech místech zároveň), a HotD má ,,jen dvě..... Pauza mezi 1. a 2. řadou mohla být určitě kratší, Ryan měl začít psát daleko dřív… a tím by se možná vyhnul i problémům právě se stávkou.. ta ironie

7.9.2024 | 15:38:46
Einar Einarson

#3 Punisher bude trestať: Piču a šišky hochu. Scénář je snad pro každýho normálního diváka ta klíčová věc. Vyjma malých děcek a dementních amíků. A tebe. Pokud to máš jinak, tak tě lituju. Odpovídat nemusíš, tvoje všeználkovský sračky co tu všude produkuješ mně nazajímají, ale na tuto ultrakokotinu jsem musel reagovat. bye.

12.9.2024 | 11:48:40
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Ani seriál House of the Dragon se neobejde bez početného množství rodů. Které rody, jež známe už ze seriálu Game of Thrones, zasáhnou do války? A které nové rody nám naopak budou představeny?

Reklama

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů a filmů









Reklama