Jak moc velkou hrozbou jsou noví dračí jezdci a čí potomci vlastně jsou?

Jak moc velkou hrozbou jsou noví dračí jezdci a čí potomci vlastně jsou?

Druhá řada nám představila tři nové dračí jezdce, kteří posílili řady černých. Avšak i když vše může vypadat růžově, je třeba mít se na pozoru.

12 0
19.8.2024

Svolání dračího sémě představovalo jednu z nejdůležitějších událostí celého seriálu. Nakonec jsme se této události dočkali v druhé polovině druhé série, ve které se na Dračím kameni objevila spousta potomků rodu Targaryenů. Většina z nich sice zemřela, nicméně tři z nich si nakonec osedlali své draky. Řeč je od Addamovi, Ulfovi a Hughovi.

Addamův původ je jednoznačný, ač to v knižní předloze není tak jednoduché. V seriálu jde o bastarda lorda Corlyse Velaryona, v knize může jít o jeho bastarda nebo o bastarda jeho syna Laenora. Ulf by měl být potomkem zesnulého prince Baelona Targaryena, což z něj dělá nevlastního bratra Viseryse a Daemona.

(Před novými dračími jezdci je třeba se mít na pozoru. Foto: HBO)

V seriálu nebyl potvrzen pouze Hughův původ, nicméně bylo řečeno, že ho porodila stříbrovlasá žena, která během svého života spala se spoustou mužů. Podle všeho by mělo jít o Saeru Targaryen, sestru zmíněného Baelona Targaryena, nicméně ani sám herec to nedokázal stoprocentně potvrdit: „Popravdě nevím, jestli to mohu potvrdit, ale v podstatě to nemůže být nikdo jiný. Tvůrce mi řekl, kdo je má matka, a tak jsme ihned začali řešit Hughův původ a jeho motivaci. Díky tomu jsem si nastudoval, co jsou má postava a její matka zač.“

Avšak i když má královna Rhaenyra Targaryen na své straně tolik dračích jezdců, stále je potřeba se mít na pozoru. Nebudeme prozrazovat, k čemu dojde v nadcházejících událostech, nicméně chování jednotlivých jezdců naznačilo, že vše nebude jen tak. U Ulfa to vypadá na to, že by mu moc mohla lehce stoupnout do hlavy, zatímco Addam a Hugh jsou v tomto ohledu poměrně při zemi.

Zdroj článku: Winter is Coming (první a druhý článek)

Diskuze /14

Punisher bude trestať

Od Rhaenyry to byl hloupý krok, verbovat do svých řad někoho, u koho si není jistá jeho loajalitou. Měla najmout příslušné lidi, kteří by Hughově rodině podřízli krk, pokud by se rozhodl zradit, nebo minimálně jeho rodinu přemístit na Dračí kámen, kde by nad nimi měla Rhaenyra kontrolu a v případě zrady je mohla použít jako páku. Co se týče Ulfa, je to primitivní alkoholik bez zásad, takže jeho zrada je nevyhnutelná. Hugh se zdá být více zásadový a je na něm vidět, že má smysl pro čest. Pokud by měl zradit, musela by to být morální dilema – buď jeho rodina nešťastnou náhodou zemře rukou černých, nebo se mu nebude líbit směřování, které Rhaenyra plánuje. Ulf by zradil černé za dobrou večeři a pár děvek, takže tam není o čem mluvit. Pokud jde o Addama, zdá se být loajální k Rhaenyře, a ve druhé sérii nám to bylo prezentováno tím, že k němu má Rhaenyra největší důvěru. Jak případná zrada ostatních dračích jezdců ovlivní jejich vztah a důvěru, se však dozvíme až v dalších sériích.

Tak na stránce WinterIsComing nějaký moderátor napsal článek s názvem 5 způsobů, jak napravit nedostatky druhé série ve třetí. Já jsem si to přečetl a nyní vytvářím reakci na tento článek, abychom zjistili, zda se shodneme, nebo je to jen další nesmyslný článek.

1. Pomale tempo: Redaktor si stěžuje, že tempo je pomalé, dialogy jsou mdlé a opakují se. Údajně nemá nic proti pomalému tempu, ale seriál se musí posouvat kupředu, zvláště proto, že bylo oznámeno, že do konce seriálu zbývají dvě série a je toho ještě hodně, co je třeba říct, ale s tímto tempem to těžko stihnou.

Reakce: Souhlasím, pomalé tempo je extrémní problém. Upřímně, celou druhou sérii by šlo vyřešit už v té první, celá první série by tak působila svižněji a získala by extrémní tempo, což by nebyl problém, protože předloha se dá zpracovat ve třech sériích bez větších problémů. Bohužel, tvůrci se připravili o celou druhou sérii a tím pádem bude muset být tempo třetí a čtvrté série našponované na plné obrátky. Už si nemohou dovolit vytvářet vyplňovací epizody, protože by to znamenalo ignorování důležitých částí z knihy, a takové ignorování by rozhněvalo mnoho fanoušků. Myslím, že autor by se neměl bát, že tempo bude pomalejší než v předchozích sériích, naopak se bude jen stupňovat. Je ale na tvůrcích, zda tuto šanci promrhají, nebo se jí chopí a vytvoří napínavé série plné dialogů, které za něco stojí, a skvělých bitev mezi vojsky a draky.

2. Změny oproti předloze: Redaktorovi se líbí některé změny oproti předloze, vyzdvihl vztah mezi Aegonem a Aemondem. Také vyzdvihl postavu Viseryse, který je oproti knižní předloze lepší a zajímavější postavou. Rovněž se mu líbí polibek mezi Rhaenyrou a Mysarií. Naopak Blood and Cheese bylo v knize zajímavější a emocionálně vypjatější než v seriálu. Upozorňuje na Rhaenyru a její tajné návštěvy s Alicent, které v knize nebyly a do seriálu se nehodí.

Reakce: Mně se líbí některé změny, které nastaly, potenciální smrt Sunfyre je možnost, jak se odklonit od předem jasné cesty a zdramatizovat vývoj, který nás čeká, protože jeho smrtí vzniká potenciální alternativní dějová linie. Líbí se mi vývoj, kterým Aegon prošel, souhlasím, že Blood and Cheese nebylo napsáno nejlépe, ale vznikl z toho nejlepší herecký výkon série. Mluvím o představiteli Aegona, jeho scéna, když se to dozví, je to nejlepší, co jsem v House of the Dragon z herectví viděl, a tento výkon ho definitivně zařadil mezi mé nejoblíbenější postavy. Postava Viseryse je lepší než v předloze, to je jednoznačný souhlas, herec odvedl kvalitní práci, v každé scéně z něj cítíme správné emoce, strach, hněv, bolest a podobně. Tleskám, odvedl úžasnou práci. Polibek, který jsme měli možnost vidět, se do příběhu nehodil a byl to jeden z nejhorších momentů, které druhá série nabídla. Doufejme, že tento vztah už řešen nebude a daná postava zmizí z její blízkosti. Návštěvy mezi Alicent a Rhaenyrou jsou jen nepovedená výplň, která nedává smysl. Takové scény nudí a ničí tempo seriálu.

3. Malý počet epizod: Redaktorovi se nelíbí snížení počtu epizod na 8 a zkrácení série považuje za hlavní důvod neúspěchu druhé série.

Reakce: Naopak, snížení počtu epizod šetří rozpočet, který může být napumpován do zbývajících dílů. Upřímně, pokud bych měl sledovat nějaké vyplňovací epizody, které absolutně neposunou děj, raději je vyměním za vyšponované tempo, lepší CGI efekty a více bitev. Správné rozdělení rozpočtu tomu rozhodně napomůže. V každém případě, proč se série zkrátila, vědí jen manažeři v zasedací místnosti, určitě šlo o peníze, ale jakým způsobem se to stalo, nevíme. Také nikdo přesně neví, zda existoval scénář pro 9. a 10. epizodu, kterou jen škrtnuli kvůli nařízení, kam šly peníze, které byly schválené pro 10-epizodní sérii. Existuje mnoho proměnných, které neznáme, takže je těžké se k tomu vyjádřit a můžeme jen prezentovat svůj názor.

4. Dejte nám knižního Daemona: Tady plně souhlasím, redaktor jako by čerpal z mých příspěvků na E-DNĚ ohledně Daemonovy postavy. Nelíbí se mu, že tvůrci nevěděli, kam Daemona tuto sérii umístit, protože neměl žádnou důležitou roli v této pomalé sérii.

Reakce: Je to tak, psal jsem to už několikrát, Daemon byl tuto sérii marný, tvůrci nastavili extrémně pomalé tempo a Daemon si vzal dovolenou. Zničili charakterově tuto postavu, nechali ho ztratit zájem o trůn a spoustu dalších podstatných věcí. Zničení nejlepší postavy v předloze vnímám osobně, takové praktiky si zaslouží vyhazov, protože se to dalo vyřešit nějakou vlastní zajímavější linkou.

5. Malé množství bitev: Redaktor kritizuje, že ve druhé sérii jsme se nedočkali pořádné bitvy a že všechno bylo přesunuto do třetí série. Reakce: Jak už víme, rozpočet hraje v seriálu nejdůležitější roli. Nebude to scénář, který určí úspěch nebo neúspěch seriálu jako celku. Pokud bude rozpočet malý, bitvy nebudou epické a budou působit fádně. Každá série bude obsahovat maximálně dvě bitvy, takže dojde k extrémním škrtům. Ve třetí sérii se možná dočkáme jen jedné velké bitvy a to bude vše. Celkově se dá očekávat, že seriál bude značně zjednodušený a čeká nás jen pár bitev, a to je všechno. Správným plánováním se tomu dalo předejít.

19.8.2024 | 10:55:57
Moor8

Proč dát na úvodní fotku zrovna tohohle? Lepší by byl Hugh Kladivo.

#5 Xavik
19.8.2024 | 12:15:49
makishek

pomalé tempo by nemuselo být problém, pokud by zvládli napsat dialogy jako v prvních sériích got. tam stačilo do 1–2 epizod v sérii nacpat pár zvratů a akce, a pak to pomalé tempo nikomu nevadilo, protože v podstatě každá interakce mezi postavami byla záživná. to v hotd bohužel neplatí.

zkrácení počtu epizod by nebyl problém, kdyby do toho nebyla stávka scénáristů. místo toho, aby se děj přepsal a zapracoval do epizod 1–8 se to prostě celé jen utnulo. škoda. pravděpodobně i kvůli škrtům můžeme letos brečet, že jsme se nedočkali více bitev.

změny oproti předloze (n) u got jsme viděli, jak šla kvalita rapidně dolů, když se scénáristé neměli čeho chytit. tady ten zdrojový materiál ale není kdovíjak složitý a změny jsou trochu zbytečné. třeba nerozumím tomu, proč vyškrtli nettles a její linku dali rhaeně. blood & cheese mi taky přišlo výrazně lepší v knize. co se týče alicent, po první sérii by tolik prostoru dostávat neměla a její dýchánky s rhaenyrou jsou k smíchu.

knižní daemon je top postava, v seriálu ho zničili, to musím souhlasit. jen teda nechápu, proč punisher ohodnotil tuto postavu za 5*, když byl ve druhé sérii tak „marný“ a „zničený“. :)

19.8.2024 | 12:22:11
makishek

v téhle sérii si dali tvůrci celkem záležet, aby nám postavy patřičně představili a abychom pochopili jejich motivaci, ale docela by mě zajímalo, jak to plánují dál. u ulfa asi není čím překvapit, u hugha asi chystají nějakou změnu oproti předloze, protože ho zatím vykreslili jako docela sympaťáka. škoda, že nettles vyškrtli.

19.8.2024 | 12:27:06
Xavik

#2 Moor8: Tak to je snad jedno, ne? S článkem souvisí i Addam. :)

#6 Moor8
admin
19.8.2024 | 16:36:41
Moor8

#5 Xavik: V dnešní době není.

#9 ori
20.8.2024 | 2:22:50
Akul

Jen bych do článku líp napsal, že v knize není Ulfův původ nijak řečen a to s Baelonem je jen zbytečný seriálový výmysl.

#8 Ann Taylor #11 Xavik
20.8.2024 | 13:40:43
Ann Taylor

#7 Akul: Tak ona to nemusí být pravda ani v seriálu – bylo to něco, čím se Ulf chvástal, ale pak sám přiznal, že houby ví, jestli je to pravda.

webmaster
20.8.2024 | 14:38:29
ori

#6 Moor8: Máš úplnú pravdu, aj my musíme spĺňať určité kvóty ktoré nám diktujú zákerní liberáli, preto je tam Addam.

#10 Tony-Z
webmaster
20.8.2024 | 18:26:45
Tony-Z

#9 ori: Zdravím. Když už jsi to vykopnul, tak se zeptám: Opravdu Edna jako celek nikdy nedostala nabídku, aby něco dostalo vstřícnější recenzi, určený náhledový obrázek, „dobře míněný“ článek…? Fakt neosočuju, neobviňuju, prostě mě to zajimá, samozřejmě za předpokladu, že to lze říct.

#11 Xavik #12 ori
20.8.2024 | 23:41:16
Xavik

#7 Akul: Tak on nikdo, kniha, seriál ani Ulf samotný, neví, jak to je s jeho původem. :)
#10 Tony-Z: Moc nerozumím otázce, jakože nám někdo poručil, abychom upravili jisté aspekty v článcích?

#13 Tony-Z
admin
21.8.2024 | 6:48:27
ori

#10 Tony-Z: To ti budú vedieť povedať Xavik alebo Bobesh, ja až tak vysoko do fungovania stránky nevidím, ale nemyslím si že by sa niečo také stalo, tie „kvóty“ sú často len výmyslom takých ktorým to vadí, a neuvedomujú si že tvorcovia sa môžu rozhodnúť sami od seba obsadiť tmavú postavu preto že chcú, nie preto lebo im to niekto diktuje. Xavik ani nikto iný sa pri výbere anotačných obrázkov nerozhoduje podľa farby postavy (pred týmto článkom je 15 článkov kde je v obrázku biela postava), na toto naozaj nepozeráme. A ani nám stanice neplatia za to že píšeme o seriáloch ako TWD ktoré už „nikoho nezaujímajú“, píšeme to lebo nás to baví.

webmaster
21.8.2024 | 15:30:49
Tony-Z

#11 Xavik: Určitě tím nemyslím „nařídil“ někdo zhora. Myslím to tak, jestli někdy přišla nabídka od místního distributora seriálu/stramovací služby na finanční příspěvek, případně jinou protislužbu (vstup na nějaký con, promo akci, předpremiéru, merch, předplatné zdarma, etc…) za právě třeba pozitivněji vyznívající recenzi, článek který se obloukem vyhne kontroverzi, článek navíc o nějakém konkrétním aspektu seriálu, atp.
Občas mi totiž připadá (tím nemyslím jenom zde), když se dívám na nějakej seriál, příjde mi otřesnej a pak čtu pozitivní recenzi, že „ten člověk snad musí bejt zaplacenej“. A tak se prostě na rovinu ptám, jestli nějaké takové nabídky chodí?

21.8.2024 | 22:03:33
Punisher bude trestať

Vždyť viděli první 4 díly HotD ještě předtím, než se dostaly na službu, takže minimálně HBO očekávalo, že napíšou recenzi, která diváky navnadí na druhou sérii. Recenze, kterou ale napsali, musím říct, že nebyla pochvalná. Byly v ní zmíněny nedostatky, jako je pomalé tempo a podobně. Možná od nich HBO očekávalo pochvalnou recenzi, ale dostali jen krutou pravdu, a za to autorům tleskám.

21.8.2024 | 22:24:04
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Ani seriál House of the Dragon se neobejde bez početného množství rodů. Které rody, jež známe už ze seriálu Game of Thrones, zasáhnou do války? A které nové rody nám naopak budou představeny?

Reklama

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama