George R. R. Martin prozradil, že stanice HBO aktuálně zápasí s nákladností Rodu draka
Seriál Rod draka sice patří mezi nejúspěšnější seriály roku 2022 i současné doby, nicméně ani to nemění fakt na tom, že jde o velmi nákladný projekt. Právě proto nám k tomu pověděl více spisovatel George R. R. Martin.
Spisovatel George R. R. Martin je v poslední době velmi aktivní na sociálních sítích, protože prozrazuje zajímavosti nejenom ze své práce, ale i ze svého osobního života. Například nedávno zabrousil do minulosti a zavzpomínal na osmdesátá léta, kdy mu zatrhli psaní velkých scénářů pro televizní seriály, protože by jejich realizace byla až příliš nákladná.
Právě tuto dobu porovnal s tou současnou. Dnes mu sice dovolují psát velké příběhy, protože díky speciálním efektům je lze zrealizovat, ale v souvislosti s tím dochází k dalšímu problému – projekty se kvůli speciálním efektům stávají čím dál nákladnější. Martin řekl, že řešení tohoto problému nezná, ale prozatím se s tím nedá nic dělat, protože diváci žadoní po velkých projektech. Bohužel některé jsou natolik nákladné, že jejich výdělek nedorovná ani náklady.
V souvislosti s tím se zmínil o seriálu House of the Dragon. Ten sice patří mezi současná veledíla, nicméně jde o velmi nákladný projekt, a to především kvůli drakům. „Draci, které diváci pochopitelně zbožňují a jejích vyšší počet je kruciální pro děj seriálu, jsou drazí na výrobu a není jich tu tak málo jako v Game of Thrones. Pokaždé, když se drak objeví v nějakém záběru, tím stanice přijde o pořádný balík peněz. Rozpočty tedy jsou vždy problémové, když je řeč o seriálech a filmech,“ prozradil George R. R. Martin.
Možná právě proto bude mít druhá série pouze osm epizod místo obvyklých desíti. Spekulovalo se o tom už dříve, nyní je to očividný důvod. Stanice sice věří svému projektu, nicméně i tak si musí hlídat svůj příjem, a tak mohla druhou řadu zkrátit, aby měla více na budoucí pokračování.
Zdroj článku: Winter is Coming
Diskuze /2
Neměli na tohle myslet než tomu dali zelenou? :D Stejně jim to vydělá mnohonásobně víc.
Řeknu to asi takto, Náklady jsou samozřejmě vyšší, ale nelze přece počítat výdělek jen z přijmu předplatného HBO. Seriál se přece posléze bude prodávat dalším stanicím, bude příjem z reklam atd. Dále tu jde o prestiž stanice a její obraz v očích lidí. I kdyby ten seriál nevydělal balík který by obhajoval jeho výrobu ( mimochodem to by je pak dělal každý ) tak to co nevydělá doženou seriály které nemají takové výrobní náklady. Tato praktika se přece provozovala vždy, že prestižní produkt je dotován, ale za to zvedá prestiž firmy.