Harry Potter
93/100 - 57×

Harry Potter

Harry Potter, který celý svůj život vyrůstal u nudných Dursleyů, zjišťuje, že je slavný čaroděj, kterého zná celý kouzelnický svět. Harry za sebou nechává svět mudlů a vydává se do školy čar a kouzel v Bradavicích, kde čelí své nelítostné minulosti. Zjišťuje pravdu o smrti svých rodičů a dozvídá se o tajemném Vy-víte-kom.

VB | 2001 | Vysílá se
vysílání
9 dílů | | 120 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Daniel Radcliffe (Harry Potter), Emma Watson (Hermiona Grangerová), Rupert Grint (Ron Weasley), Michael Gambon (starší Albus Brumbál), Ralph Fiennes (Tom Raddle), Robbie Coltrane (Rubeus Hagrid), Alan Rickman (Severus Snape), Eddie Redmayne (Mlok Scamander), Jude Law (mladší Albus Brumbál), Johnny Depp (první Gellert Grindelwald), Mads Mikkelsen (druhý Gellert Grindelwald), Ezra Miller (Credence Holokost), Maggie Smith (Minerva McGonagallová), Tom Felton (Draco Malfoy), Gary Oldman (Sirius Black)

Recenze: Fantastická zvířata a kde je najít

Recenze: Fantastická zvířata a kde je najít

Studio Warner Brothers. nechtělo značku Harry Potter držet dlouho u ledu a tak požádalo spisovatelku J. K. Rowlingovou, zda by nenapsala scénář k filmu z jejího světa. Rowlingová se do psaní pustila rychle a společně s režisérem Davidem Yatesem nám přinesla Fantastická zvířata. Jak se film povedl?

20 16
21.11.2016

Rowlingová měla strašně těžkou úlohu – musela obhájit svou brilantnost, kterou předvedla u Harryho Pottera. Navíc v poslední řadě přibývá snímků (Hobbit a další), které těží z původních a slavnějších filmů, které se zapsaly do historie filmové kinematografie, a nové počiny tak spíše dělají ostudu původním dílům. Rowlingová tak na sebe trochu upletla bič.

Nicméně to zvládla. Alespoň částečně. Každý jiný film, který vychází ze slavnější série, má zapotřebí neustále odkazovat na původní dílo a představovat nám staré postavy v jiném provedení. Rowlingová se u Fantastických zvířat vydala zcela jiným směrem. Byla si jistá, že nové postavy a nové prostředí sami utáhnou její úžasný kouzelnický svět a není potřeba každou minutu odkazovat na Harryho Pottera.

Změna prostředí sérii prospěla, stejně tak nové postavy. Rowlingová zkrátka v prvních minutách dokazuje, že její svět je pestrý, nápaditý a je stále z čeho čerpat. Navíc nám představuje zcela originální tvory a každý si ve snímku najde svého oblíbence. Takto to zní, že vše šlo jako po másle a film je úžasný. Jsou tedy Fantastická zvířata skutečně tak fantastická?

(Ve filmu tentokrát poznáme i prezidentku a senátora. Foto: Warner Brothers.)

Ani tolik ne. I když se film jmenuje Fantastická zvířata, snímek prakticky o nich není. Je jim věnováno pár scén, které sice patří k těm nejpovedenějším z filmu, ale s hlavním dějem nijak nesouvisí. Hlavní děj se točí okolo neznámé hrozby v podobě černého kouře (ano, vítej zpátky, Muži v černém ze Ztracených), který bohužel už není tak zábavný.

K tomu se váže celkový příběh filmu, který se jako by nějak vypařil. Úvodní dvacetiminutovka v bance, představení jednotlivých hrdinů, ztráta zvířat – vše je sehrané na jedničku, následně ale jako by se film zastavil na jednom místě a nevěděl, jak se pohnout dál. Sice nám je nastíněna hrozba v podání odhalení kouzelnického světa, ale vše jsou pouze slabé náznaky, kterým se film vůbec nevěnuje.

Další slabinou jsou postavy, především ty ženské, které mi (možná i podobnými účesy) splývaly do jedné nevýrazné postavy, o které jsem nevěděl, co si mám myslet. Colin Farrell nedostal upřímně moc prostoru a příliš nevynikal. Bezesporu nejlepší postavou je mudla Jacob Kowalski. Vůbec poprvé poznáváme mudlu, který je fascinovaný kouzly. Oproti Dursleyovým je to příjemná změna.

(Schválně – dokážete vyjmenovat všechna jména hlavních postav na obrázku? Foto: Warner Brothers.)

Problém je ovšem ten, že když je ve filmu z kouzelnického světa o kouzelnících nejlepší postava mudla, tak je asi něco špatně. Eddie Redmayne sice postavu Mloka Scamandera hraje svědomitě, ale příběh mu nehraje do karet a v podstatě jsem se o něj v žádné scéně nebál. To je veliký rozdíl oproti Harrymu Potterovi, který se dostával do nebezpečí v každém díle a divák se o něj bál, i když věděl, že musí přežít.

Čím se film blíží konci, vše je ještě horší. Fantastická zvířata se dostávají zcela do ústraní, prostor dostává černý kouř a Rowlingová s Yatesem sklouzávají ke klasické hollywoodské oblibě, kdy všechno musí vybuchnout a musí dojít ke zničení poloviny města. Bohužel tak v posledních pár minutách sledujeme naprostou destrukci New Yorku, která vůbec do konceptu tohoto snímku nezapadá.

Na závěr se Yates snaží vyčarovat mezi dvěma postavami možný románek, který je naprosto zbytečný a prakticky vycucaný z prstu, protože žádná předešlá scéna nijak nenaznačovala, že by dané postavy k sobě tíhly. Upřímně by bylo asi nejlepší, kdyby se Yates v dalším pokračování už nevrátil. Natočil čtyři filmy o Harrym Potterovi, nyní Fantastická zvířata a točit má dál. Copak tento Voldemort je jediný režisér, který dokáže správně natočit film o kouzelnickém světě? Určitě ne.

(Údajný románek si Yates vyčaroval z prstu v posledních pár minutách. Foto: Warner Brothers.)

Suma sumárum – film má svěží nádech, představil skvělá fantastická zvířata, ale bohužel příběh s nimi a některými postavami neumí pracovat a věnuje se nudné zápletce, která vygraduje ve slabším finále s ještě slabším záporákem a destrukcí města. Pokud něco film naprosto nezvládl, byl to hlavní příběh. Prvních dvacet minut bylo famózních, pak přišlo pár skvělých vedlejších scén se zvířaty, ale to bylo prakticky vše dobré, co film nabídl. Konec si film zasloužil lepší.

Co se rozhodně dá vynachválit, je hudba od Jamese Newtona Howarda. Howard sice není Williams, ale i tak dokázal složit velice příjemný soundtrack (toto je dle mého názoru nejlepší skladba), který se dobře poslouchá a zvedá film na větší úroveň, než na který by si upřímně zasloužil být. Tento soundtrack považuji za vůbec nejlepší z posledních čtyřech filmů o Harrym Potterovi.

P. S. 1: Možná všichni hledáte hodnocení v podobě procentuálního vyjádření. Upřímně si myslím, že mnohem důležitější jsou slova, která jsem napsal výše, než nějaké číslo.

P. S. 2: Obtloustlý Johnny Depp se skutečně ve filmu objeví. Jak jsme u něj z jeho předchozích rolí zvyklí, čeká nás další neobvyklý vzhled postavy. Depp už hrál ledacos, ale postavu, která nápadně připomíná německého pornoherce z 90. let určitě hraje poprvé. Celé kino se při jeho scéně začalo smát a kroutilo hlavami.

Diskuze /56

comiccrazy

Tak se mi zdá že tuhle recenzi psal nějaký hater koho ten film nasral tak si to přišel vylít sem :D btw. naprosto nesouhlasím s většinou toho co si tu napsal.. nevím jestli jste u toho filmu spal nebo co ale asi jste hodně věcí ve filmu nepochopil :D za mně je tento film hodně velkým překvapením, je to o něco dospělejší než Harry Potter a také celkově příběh dává smysl což je asi nejdůležitější :)

#2 comiccrazy #51 LUCIICKOVAA #52 loveshadowhunters
21.11.2016 | 18:16:14
comiccrazy

#1 comiccrazy: A zvířata s dějem souvisí velmi hodně :) já fakt tuhle recenzi nechápu :D

21.11.2016 | 18:19:43
Kimberlly

Včera som na to filme bola a pre mňa to je jeden z najlepších filmov! Efekty boli perfektné(Tran­sformers sa môže ísť niekde …), radi búrali budovy. :D Eddie Redmyne bol podla mňa v úlohe Mloka Scamandera fenomenálny a všeobecne všetky postavy boli neuveriteľné. Takže na mňa tento film veľmi zapôsobil. A šla by som naň znova, čo sa mi asi nikdy nestalo.

#4 Kimberlly
21.11.2016 | 18:24:07
Kimberlly

#3 Kimberlly: *Redmayne

21.11.2016 | 18:27:48
RhaeLin

Chápu, že ne každého ten film oslovil, ale přijde mi, že některé komentáře jsou vážně poněkud zcestné – proč kritika Yatese za naznačený budoucí vztah Newta a Tiny? Pokud člověk dával alespoň trochu pozor, tak by si všiml, že vycucaný z prstu rozhodně nebyl a navíc to není čisté na režisérovi. A Newt pro nás sice byl hlavní propagovanou postavou, ale ten příběh zdaleka nebyl jen o něm, tohle není Harry Potter, kdy se příběh točí kolem jedné, dějově nejdůležitější postavy. Navíc to, že si někdo nezapamatuje jména některých postav není vždycky chyba filmu, lepší než kdyby ti je každou minutu vnucovali. Trochu se mi zdá, že si tu někdo prostě potřeboval rýpnout.

RhaeLin
21.11.2016 | 19:01:30
tom99

Napsal jsem to tak, jak to vidím. Vždy je těžké psát recenze na film, který má velkou fanouškovskou základnu, nicméně v některých aspektech film i chválím. Bohužel jsem byl zklamaný záporákem filmu a černý kouř mi přišel zcela zbytečný. Dále mi vadila destrukce města. Přijde mi to, že Rowlingová má na víc než ničit New York. Od toho tu máme jiné žánry a jiné režiséry. Před začátkem filmu jsem měl zcela jinou představu o filmu a o zvířatech, jak by mohly zapadnout do příběhu, proto jsem byl nakonec zklamaný. Nikde nepíšu, že je to vyloženě špatný film, ale Kámen Mudrců u mě převládá atmosférou, napětím, emocemi, hudbou a postupným rozuzlováním zápletky…

#8 gorida
webmaster
21.11.2016 | 19:14:31
Kothy

Ja s recenzi souhlasim. Sam sem podobne vyznejici psal…

21.11.2016 | 19:20:48
gorida

#6 tom99: Tvoje recenze je bud hate, nebo si jen hraješ na profi recenzenta který vždy musí z části hejtovat. Jsi idiot. Tomu černému kouři se říká obskurus-můžeš mu říkat Creedence který tak potlačoval svoji magii až se ho začala ovládat síla osbukurusu. Něco jako Ariana Brůmbálová. Ten černý kouř nebyl vůbec zbytečný, byl součástí příběhu, byl součástí Gellertova plánu, jenže milý Creedence se nenechal. Když obskurus začne běsnit tak bohušel město uklízet nebude, bude ho spíš ničit. A ohledně očividného budoucího vztahu mezi Mlokem a Tinou…už od začátku filmu bylo vidět že ji Mlok přitahuje-i když Queenie dávala přitažlivost Jacoba trochu víc najevo. A co si čekal, že celý film bude jak Želvy Ninja z roku 2007 že , celé dvě hodiny nebo jak to bylo dlouhý, budou nahánět monstra? A pak konec? Film to byl naprosto BOŽÍ. PS: Vsadím se, že až se podíváš na tuhle zprávu, tak tvá touha po recenzi mi sdělí že slovo boží se už dávno nepoužívá…

#10 tom99 #13 PecaCZE
21.11.2016 | 19:47:36
Ted12

Film byl naprosto skvělý, plný vtipných momentů a s výborným nápadem a ještě lepším provedením. Nevím, co od toho někteří furt očekávají. V některých momentech jsem to naprosto hltal. U některých filmů si říkám, jaká ztráta času to byla, u Fantastických zvířat je to naprostý opak.

21.11.2016 | 20:03:44
tom99

#8 gorida: No jo, ty jsi oproti tomu profík, co umí nadávat :-) Je to těžký s vámi, lidi. Nemusíš s recenzí souhlasit, to je tvůj názor. Psát pro hardcore fanoušky Harryho, Warcraftu je vždy těžké a to z jednoho důvodu – neumíte respektovat cizí názor a fakt, že někomu se film nemusí líbit, i když ten svět miluje. A to je poslední komentář, na který reaguju, řekl jsem k tomuto tématu dost.

#11 comiccrazy #17 gorida
webmaster
21.11.2016 | 20:15:02
comiccrazy

#10 tom99: Nemyslím si že na to lidé reagují protože jsou „hardcore“ fanoušky Harryho Pottera ale hlavně proto že v této recenzi jsou napsány fakt strašné blbosti.. aspoň bych si o tom filmu něco zjistil než začnu psát tak pitomou recenzi :) viz. „černý kouř“ jako vážně? :D to už ty recenze radši nedělejte vůbec než publikovat tenhle odpad.

#12 tom99
21.11.2016 | 20:43:12
tom99

#11 comiccrazy: Ach jo, černý kouř jsem použil schválně jako odkaz na Ztraceni. Tam také všichni čekali, kolem čeho se bude točit celý seriál, a většina byla zklamaných, když to byl právě černý kouř, který se vždy objevil, s někým párkrát hodil o zem a zase zmizel. Já samozřejmě vím, jak se ta „věc“ jmenuje, ale toto spojení bylo použito záměrně, protože jsem v tom viděl podobnost.

#15 PecaCZE
webmaster
21.11.2016 | 21:06:56
PecaCZE

#8 gorida: Asi nechápeš smysl recenze. Takže pro tebe: recenze nemá být napsaná tak, aby s ní každý souhlasil, nebo aby nalákala člověka na shlédnutí filmu. Každý má svůj pohled na věc. To je jako kdybych řekl: ta muzika co posloucháš je sračka, protože se mi nelíbí.

21.11.2016 | 21:13:16
Falcon_Queen

Depp mi tam vôbec nesedel. Je to skvelý herec (a možno sa v pokračovaní ešte ukáže), ale v roli Grindelwalda som si predstavovala niekoho vážnejšieho/menej známeho. A ten nacistický look si mohli odpustiť :D

#16 Kykynka #25 Mesyas
21.11.2016 | 21:21:25
PecaCZE

#12 tom99: Abych ti udělal radost: film jsem neviděl, ale kdybych viděl černý kouř, tak bych si taky hned vzpomněl na Ztraceni a u recenze bych se usmál :)… teď tím nechci urazit, ale pokuď tu píšou puberťáci, tak je jasný, že to přirovnání nepochopili, když seriál neviděli.

21.11.2016 | 21:33:45
Kykynka

#14 Falcon_Queen: Depp hrá veľmi dobre podivínov, bláznov aj záporákov a na úlohu Grindewalda sa podľa môjho názoru hodí, ale uznávam, ten strih vlasov a výzor bol hrozný. A v 2.diely bude mať Depp ešte viac priestoru, už sa o tom vie :)

21.11.2016 | 21:44:34
gorida

#10 tom99: Když mám nadávat na idiota, tak jsem skutečně profík, to máš pravdu..

21.11.2016 | 21:55:52
zlma

Já nevím, běhali tam pokémoni a ptakopysk Perry… Colin Farrell (píšu to správně? :D) nezklamal, byl slizský jako obvykle… děj ubíhal rychle, film ničím neurazil…grafika nádherná… ale nevím, „dojemné“ scény mi připadaly vynucené, ne snad že by byli herci špatní, ale když to mají ve scénáři… Rowling je asi v přechodu, jinak nechápu, proč by u toho někdo měl bulet.. Mimoto, už jste tu řešili vztah Mloka a Týny… a ten opravdu uvěřitelný nebyl… až ta poslední scéna a to tam tu romanci vařili z vody…

21.11.2016 | 22:26:15
zlma

Ale zvrat okolo „Kredence“ byl fajn :D

#21 alexis
21.11.2016 | 22:33:36
alexis

Předlohu jsem nečetla, ale film se mi líbil, příjemná oddychovka. Yatesův rukopis bych popsala jako důkladný, ale těžkopádný.Ne vyloženě špatný, ale chybí tomu lehkost. Za nejlepšího režiséra potterovské řady považuju Cuaróna. Fantastická zvířata i lidští hrdinové mě ale i tak celkem okouzlili. A k té romanci – vždyť ta náklonost byla do očí bijící! Ale každý si holt všimne něčeho jiného. Mám jeden dotaz – proč Grindenwalt tak sháněl to dítě – k čemu ho chtěl použít? Bude to v pokračování nějak vysvětlené? Nebo jsem si zase něčeho nevšimla já…

22.11.2016 | 0:33:10
alexis

#19 zlma: Jo, to se mi taky líbilo:-) Nejdřív na něj navedli divákovu pozornost (někdo s tak divným vzhledem přece musí být čaroděj), potom ale přesunuli pozornost na tu mladší holčičku, takže to bylo docela nečekané.

22.11.2016 | 0:36:33
zubní_pasta

Naprosto neprofesionálně a špatně napsaná recenze. :(

22.11.2016 | 1:18:51
Tempi

Já z toho všeho mám podobné pocity, nejde o žádné hejty, ale o rozdílné názory.

22.11.2016 | 8:46:37
veronika1804

Mne sa do kina nato popravde ani nechcelo nejak velmi ale nakoniec som tam bola a som rada :) Film sa mi páčil aj postavy sice mi chybalo to Anglicko ale obdobie do ktoreho to bolo vsadene to uplne vynahradilo :) Myslim že kedže je to prvá časť urobili to dobre pretože bolo treba predstaviť tak ako Fantastické zvery tak aj čarodejnícky svet a záporáka v ňom.A ten " černý kouř " som jediná ktorej sa to páčilo? Prišlo mi to dosť temne a strašné ! O to viac že je to človek nie zviera! čo sa týka vztahu Mloka a Tiny tiež si myslím že to bolo už od začiatku zjavne že maju k sebe :) Ved šla na nom oci nechať a ked boli u nich doma a doniesla im horucu čokoládu nevideli ste jej vyraz? …hhh Mne tam jedine čo vadilo tak herec Mloka teda nieže mi vadil nenazvala by som to tak skor mi vadili tie jeho " tyky?" pripominalo mi to strašne Dánske dievča myslim ta jeho mimika tvare ale zase nebolo to nič oproti jeho účesu!! :D :D ten mi vadil viac ......film sa páčil určite by som si ho kukla aj viackrat :)

22.11.2016 | 9:10:22
Mesyas

#14 Falcon_Queen: někoho vážnějšího? Johny nemá jen komediální role ala Jack sparrow nebo Kloboučníka. Problém je, že ho málokdo zná z jiných rolí než tyhle střelené a nalíčené.

#32 Falcon_Queen
22.11.2016 | 10:16:30
Zdenny7

Nejprve celkově k filmu. Jak již jsem zmínil pod jiným článkem, tak film se mi líbil a určitě bych ho doporučil. Jsem celkem velký fanoušek světa Harryho Pottera. Musím, ale souhlasit s částí recenze, že část se zvířaty a jejich útěkem, odchytem a dalšími problémy co způsobili mi přišel zdaleka nejzajímavější a nejzábavnější (zejména super zlodějská práce hrabáka). Co už bylo podle mě horší je zbytek příběhu, nepřišel mi až tak zajímavý. Vztah Mloka s Tinou sem nějak neřešil, resp. když ví člověk, že v budoucnu budou manželé, tak jsem ho očekával.

Teď k tomu, proč měl podle mě Grindewald zájem o obskurus (nebo jak se to jmenovalo). Grindewald, dle mého názoru, chtěl obskurus využít jako silnou zbraň ve své následné „revoluci,“ ve snaze vystoupit ze stínů a podmanit si mudlovský svět. Nic víc bych v tom nehledal, a že ho ztvárnili jako černý kouř nebo dým (ano, taky jsem si vzpomněl na LOST) jsem neřešil. Pořád lepší černá barva než třeba růžová.

#31 veronika1804
22.11.2016 | 11:08:09
marla

som to len ja, alebo si aj niekto iny vsimol mensiu podobnost Newta s jedenastym Doktorom? A este aj ten kufrik…

22.11.2016 | 11:18:43
Terul

Na filmu jsem byla, recenzi jsem si přečetla a v zásadě s ní souhlasím. Rozjezd slibný, mudla nejlepší, úžasná zvířata… a pak jsem začala sledovat hodinky, kdy už bude konec. Někde jsem tu v komentářích četla, že se jedná o špatně napsanou recenzi nebo zbytečný hejt a nemyslí si to. Autor by byl rád z filmu nadšený, jen se tak prostě nestalo. Jeho připomínky jsou konstruktivní a obhájené. Samozřejmě s tím nemusí souhlasit všichni, ale to neznamená, že to je špatná recenze plná hejtu… Můj dojem z filmu je stejný… potenciál obří a bohužel nevyužitý. Film nefunguje jako celek… u takového velkofilmu, mi to připadá jako veliký nedostatek.

22.11.2016 | 11:36:46
Whatsup

tak tímdle si teda autor pěkne nasr… do huby, nejsem nějaký nadšeny fanoušek Harryho Pottera ale filmově mi přišel tento film lepší než poslední dva (protahované) díly Harryho Pottera, mimo to srovnávat nějaký černý kouř z Lost je už uplně mimo xD xD autor recenze by se měl naučit správně a nezaujatě hodnotit tento film (srovnávání s Harrym Potterem je samozřejmě na místě), z recenze přímo bije do očí nechut' s jakou toto dílo vníma :) , nejsem z filmu unešen ale zvládnut pro začátek nové ságy byl podle mého gusta velice dobře, a ještě nakonec ale postavu, která nápadně připomíná německého pornoherce z 90. let určitě hraje poprvé vzpamatujte se redaktore, raději by jste měl asi vy recenzovat německé porno

22.11.2016 | 12:50:18
IngloriousBastard

Ja teda neviem … chapem že každy ma na niečo rozny pohlad a že fanušikovska zakladna Potter Wordlu je mega masívna a každý si niečo predstavuje inak a podobne.. film je ničím iným ako pomaličkým uvodom do nového kúta známeho sveta. Uvádza nás do prostredia, predstavuje postavy a na jednoduchej zápletke „zvierata mi ušli z kufra“ predostiera smerovanie k väčšiemu príbehu. Hotovo. Nemusí sa to každému pačiť, sak na to sme tu aby sme mali každý svoj názor… ale film bol dobrý , bez ohladu na to komu sa nepači :) Bol som na neho s bývalým… on trikrat plakal , ja som dvakrat nahlas vykríkol… čiže ako nas prvy sex :D

22.11.2016 | 12:59:59
veronika1804

#26 Zdenny7: Ty trdlo nezdá sa ti že to že majú byť v buducnosti Mlok a Tina manželia je SPOILER!

#33 dadinka
22.11.2016 | 13:03:25
Falcon_Queen

#25 Mesyas: Práve že som ho videla aj v iných filmoch (Sweeney Todd, Transcendencia, Ospalá diera,…) a viem, že dokáže zahrať dobré postavy, ale pre rolu Grindelwalda a celkovo svet Harryho Pottera mi príde až príliš komerčný. Ktovie, možno sa to v nasledujúcich filmoch zmení, ale v kine ho zatiaľ nikto nebral vážne (salvy smiechu pri odhalení jeho identity to iba potvrdzovali).

22.11.2016 | 16:34:05
dadinka

#31 veronika1804: To neřeš, tuhle novinku by ses dozvěděla velmi brzo :D, ví to vesměs všichni :)

#35 veronika1804
22.11.2016 | 17:02:53
Deanmon

Dost neobjektivní recenze zdá se mi, „I když se film jmenuje Fantastická zvířata, snímek prakticky o nich není. Je jim věnováno pár scén, které sice patří k těm nejpovedenějším z filmu, ale s hlavním dějem nijak nesouvisí. Hlavní děj se točí okolo neznámé hrozby v podobě černého kouře“. Tak nevím jestli jsi viděl jiný film než já, ale okolo těch zvířat se točí celý děj, o tom „černém kouři“ se dozvíme víceméně až tak v půlce filmu ale zvířata vidíme po celou dobu filmu. Ale chápu, ne každému se film musel líbit a každý máme jiný názor.

22.11.2016 | 17:54:33
veronika1804

#33 dadinka: skade to viete kurna?? :)

#36 Zdenny7 #37 Kykynka
22.11.2016 | 18:30:16
Zdenny7

#35 veronika1804: Např. http://harrypotter.wikia.com/…on_Scamander nebo http://www.postavy.cz/mlok-scamander/ možna i na pottermore o něm něco bude … ale hodně věci je teď nově dopsáváno nebo aktualizováno po filmu. Ale kdo chce informace o světe HP najít, tak vždy najde.

22.11.2016 | 18:44:56
Kykynka

#35 veronika1804: hlavne to bolo prvýkrát spomenuté v knihe Fantastické zvery a ich výskyt :D

22.11.2016 | 19:14:14
susannacmuk

Ja som veľký fanúšik HP filmov aj kníh, a na film som išla bez nejakých očakávaní, vedela som, že tento film nemá byť ani pokračovaním, ani žiadnym úvodom do Harryho filmov. Bola som prekvapená, že sa vlastne kniha – čo to mini-encyklopédia- podarila spracovať do nejakého celkom fajn príbehu a teda do filmu. Ide o rozšírenie HP universe, čo mne sa osobne celkom aj páči, aj keď je pravda, že všetci tí, čo sme vyrastali na HP knihách/filmoch sa určite nevieme vcítiť do deja tohto filmu. Alebo je to pre nás ťažšie. Občas ma síce iritoval hlavný hrdina, pretože som nevedela pochopiť či je on ako herec taký zvláštny alebo musel naschvál hrať ako keby autistického čarodejníka (ale Daniel/Harry mal tiež tiky!). Ale po chvíli som sa prichytila, že mi to vôbec nevadí a vlastne to robí film ešte krajším, páčilo sa mi aj, že hoci tam použili veľa efektov, nebolo to vôbec rušivé ako napr. v Hobbitovi…bolo to pekné, myslím si že si to stále zachovalo svoju takú „magickú rozprávkovosť“ a tiež podľa mňa urobili dobre, že tam obsadili hercov, ktorí tam hrali, že teda neboli takí známi a úplne skvelí ale dodali tomu filmu to správne čaro a ja len dúfam, že to nezačnú kaziť tým, že začnú obsadzovať bezcharakterných amerických hercov ktorí už sú v každom druhom filme. Avšak Johnny Depp mi tam teda vôbec nevadil! Celkovo si myslím, že ide skôr o takú oddychovku (nie príliš ani nie málo) ako o niečo také, ako bolo HP (že sme všetci dychtivo čakali na ďalšie knihy/filmy). Cmuk za dlhý komentár :-)

22.11.2016 | 19:58:23
Golstreem

precetl jsem docela hodne recenzi za poslednich par dni a opravdu hodne se mi libi rozporuplnost pohledu fanousku tohoto filmu/zacatku serie. Uz jenom timto naprostym tornadem mezi fanousky Rowlingova dosahla sveho, hodnoceni filmu mezi 30–100% je opravdu usmevne a zabavne :) podle me jde o ocekavani pred shlednutim filmu sameho. Ja osobne jsem od uvodniho filmu do 5dilne serie neocekaval nic extra a proto na film nahlizim spise vice pozitivne. Vyber hercu hlavnich postav paradni: Redmayn, Fogler a Waterston mi do te doby a deje naprosto zapadli a Johny? Ja nevim, ale jako ctenar vsech knih jsem si Greenwalda predstavoval presne takto a nijak jinak :) takze proste me se Yates a Rowa trefili na notu. Chapu ale i opacne nazory lidi, kteri pred filmem meli ocekavani nekde jinde. Kazdopadne nastartovano je slusne a myslim ze muzeme ocekavat v pristich letech paradni jizdu, ktera vyvrcholi bitkou mezi Brumbalem a Johnym, jhej!!! :) PS1: To budou opravdu filmy prichazet vzdy po dvou letech? PS2: Diky za recenzi a nazor, narazek si nevsimej a nenech se odradit, delate to tu na EDNE nejlip!!!

22.11.2016 | 20:27:20
Saruman Bílý

Mrzí mě, že film bude vždy jeden za 2 roky. Na Hobitovi se mi líbilo, že co Vánoce, to díl. To jsem měl na Jacksonovi rád.

#42 Revoemag
22.11.2016 | 20:42:55
chameleon.circuit

Že se nestydíte. Autor se tady píše s recenzí a vy jste na něj sprostí jen proto, že nesouhlasíte s tím, co slušně a kultivovaně (na rozdíl od některých z vás) napsal…

22.11.2016 | 22:50:07
Revoemag

#40 Saruman Bílý: možná chtěl to utrpení jménem Hobit pustit do světa rychle po sobe. Já osobně na 2 už nešel ani po roce. Po dvou by možná nešlo ještě víc lidí :-D

#45 Saruman Bílý
23.11.2016 | 0:00:27
HassenBlasques

Hoodně mi to připomínalo Doctora Who, akorát bez silné zápletky. Redmayne jakoby vykrádal Matta Smithe, akorát místo šroubováku používal hůlku a místo telefonní budky kufřík. Ale líbilo se mi to, scéna uvnitř kufříku byla naprosto okouzlující.

23.11.2016 | 8:04:11
tom99

Už jsem původně nechtěl reagovat, ale nakonec mi to nedá. Jsem rád, že se tu našli i tací, kteří dokážou v recenzi vidět, že jsem se na film těšil a i ho chválil, bohužel nemůžu za to, že finální pocit můj je takový, že jsem byl zklamaný. Na urážlivé komentáře opravdu odpovídat nebudu. Co se týče lidí, kteří si mysleli, že jsem ten film naschvál hejtoval. Upřímně – realizace tohoto webu byl můj nápad, stojím za 90% toho, co na tomto webu najdete, od novinek přes encyklopedii až po design samotného webu. Opravdu si někdo myslí, že jsem si dal X hodin práce s něčím, abych pak naschvál film hejtoval? To opravdu ne :-) Jsem fanoušek Harryho Pottera, ale i když to dílo miluji, tak se snažím na film dívat co nejobjektivněji dokážu (i když pochopitelně recenze jsou čistě subjektivní věc). Stejně tak jsem fanoušek Star Wars, ale pokud přijde (dle mého názoru) špatný film, nebojím se to přiznat, i když vždy tajně doufám, že bude nejlepší. Stejně tomu tak je i u toho filmu a nebyl jsem proti Fantastickým zvířatům zaujatý. Pokud se mi ale něco nelíbilo, řekl jsem proč. Kritika může být, ale musí být konstruktivní, což dle mého názoru článek splňuje.

#46 Terul
webmaster
23.11.2016 | 10:19:43
Saruman Bílý

#42 Revoemag: S tím nesouhlasím. Trilogie Hobit patří k těm pro mě nejlepším filmům. A mimochodem, přečetl jsem Hobita, Pána prstenů, Silmarillion i Nedokončené příběhy.

23.11.2016 | 10:25:35
Terul

#44 tom99: Normálně se do diskuzí zásadně nepouštím, ale tady jsem si to nemohla odpustit… recenze je dle mě konstruktivně a objektivně sepsaná a některé komentáře tady mě vážně zarazily. Neříkám, že by byl film úplný propadák, ale ten potenciál, co to mělo, zůstal prostě nevyužit. Samozřejmě, že někdo může mít jiný názor, ale stačí to napsat slušně a diskutovat o svých dojmech s ostatními, ne se hned naštvat a útočit. :-)

23.11.2016 | 12:24:49
Karlos Morgan Black

Mnoho komentářů mě přimělo, abych se zde regnul a poprvé v životě napsal komentář zde na stránce. Článek/recenze mohla být napsána daleko lépe, o tom rozhodně nebudu s nikým diskutovat. Když už se autor chtěl odkazovat na nějaké jiné seriály pomocí názvů nebo narážek, stačilo to tak uvést jako poznámku v závorkách. Jako autor článku musím počítat s tím, že ne každý tu mám povědomí o nějakém LOST nebo jiných seriálech, kterých je skutečně nepřeberné množství. Nyní k filmu. Celkově se mi líbil a není mnoho věcí, které bych hodnotil negativně. Autor si stěžuje na to, že ženské postavy měly stejné/podobné účesy. V první řadě si musí uvědomit, v jaké době se to odehrávalo, což je před 2. světovou a účesy i kostýmy a vše kolem muselo být v souladu s tou dobou, aby to bylo uvěřitelnější. Pokud jde o děj, člověk se k němu musí s odstupem vrátit, aby si uvědomil jisté spojitosti. Chápu, že mnozí čekali, že Newton (upřímně nesnáším české překladatele, který ho přejmenovali na Mloka, za to bych na někoho seslal pár Cruciatů a pak i AK) bude trochu akčnější hrdina po vzoru Harryho, ale v první řadě je to člověk studující zvířata, které miluje daleko více, než ostatní lidi a zadruhé je to autor knihy/učebnice, který si není jistý mezi lidmi. Ostatně zvířatům nezáleží na tom, jak kdo vypadá, oni dokáží „vidět“ povahu člověka a to je to jediné, co je důležité. Jedna věc mě zanechala v hlubokém zamyšlení. To je jako Legilimency (Nitrozpyt) v historii stejný jako Telepatie? Od kdy není třeba pohled z očí do očí? Queenie jasně během filmu četla myšlenky i bez této podmínky, kterou se i samotný Snape musel řídit a stejně tak tomu bylo i u Brumbála.

#48 m.dak
23.11.2016 | 20:41:30
m.dak

No, myslím že se autorům povedlo nabourat chronologii příběhu. Pokud se dobře pamatuji, tak v knihách jsou Brumbál s Gridelwaldem na začátku 30. let mladíci, přátelí se a spřádají plány na reformu kouzelnického světa. Teprve po rodinné tragédii se Brumbál s Grindelwaldem rozchází ve zlém a nastupuje do Bradavic. Takže aby mohl Scamandera učit v roce 1908, musel by používat nějaký extrémě výkonný obraceč času. #47 Karlos Morgan Black: Překlad jména je bohužel v pořádku, hrdina se nejmenuje Newton ale Newt, máš ovšem pravdu, že v českém překladu to zní hrozně. Co se týče Qeniie, tak to má pravděpodobě jako velmi silnou vrozenou schopnost, zatímco Brumbál a Snape používali poměrně obtížné kouzlo, takže museli dodržovat postup.

#50 Karlos Morgan Black
24.11.2016 | 16:52:09
Quinzel

Recenze je napsaná dobře a vidím to tak nějak stejně, i když jsem si film užil na maximum a odcházel nadšený, tak mi tam stejně pár věcí přišlo mimo mísu, ale nad většinou se dá přimhouřit oko. Jestli je to lepší nebo horší než HP se nedá posoudit, jelikož jsou to dva naprosto odlišné žánry, HP je spíše drama a film se soustředí víc na děj a Zvířata jsou taková akční komedie kde se spoléhá na jednotlivé scény, akční a vtipné prvky.

24.11.2016 | 23:41:48
Karlos Morgan Black

#48 m.dak: Než mi příště budeš něco tvrdit ohledně jména, tak si o tom něco přečti. Jeho celé jméno je Newton Artemis Fido „Newt“ Scamander a Newt je pouze jeho přezdívka.

25.11.2016 | 20:32:35
LUCIICKOVAA

#1 comiccrazy: souhlasím

26.11.2016 | 13:33:33
loveshadowhunters

#1 comiccrazy: Naprosto souhlasím. Mně se film velmi líbil. :)

26.11.2016 | 18:38:29
mikessska

Souhlasím s recenzí!!! Hezká podívaná ve 3D, ale jinak jsem taky čekala více o zvířatech a ne o dospívajícím dítěti, který se mění ve vzteku v černý dým :-D Více mě zaujímal nečar – tedy Jacob Kowalski, a taky věřím, že to je asi chybné, když má jít o svět magie, čar a kouzel :-D Nic proti fanouškům, ale, prosím, jsou to názory, a když nesouhlasíte s názory, které jsou v článku, nemusíte hned autora napadat – vypovídá to o Vaší inteligenci… A ano, zvrhlo se to v TRAPNÉ BOURÁNÍ NY!!!! A trapný Johny Depp!!!! Vůbec do té role nesedl!!! A teď si mě pomlouvejte jak chcete!!! Ale celkově bych na ten film znovu NEŠLA!!!

27.11.2016 | 12:38:11
sFík

"Další slabinou jsou postavy, především ty ženské, které mi (možná i podobnými účesy) splývaly ". . . . . . To je jako prča? Jsou tam 3 ženský postavy o kterých se dá říct že jsou hlavní (tj. pro děj nejdůležitější) jedna je bruneta, druhá bloncka a třetí černoška s ručníkem na hlavě.. Pokud má recenzent takovéto rozlišovací schopnosti, nedivím se že ta recenze je pojatá tak jak je pojatá ;)

#55 antty
3.12.2016 | 0:48:13
antty

#54 sFík: stručný ale výstižný popis prezidentky :) s recenzí nesouhlasím v několika ohledech – zvířata v něm jsou hodně důležitá, film rozhodně má celkový příběh, i když je takový nenápadný, narážka na pornoherce mi k článku vůbec neseděla a přišla mi neuctivá. nicméně souhlasím se všemi, kterým se ve filmu Depp nelíbí. Pro mě je to možná ještě lepší než Potter, toho jsem zas tak rád neměl. Škoda, že předloha pro ten to film je jen fiktivní učebnice, kdyby to byla normální knížka, hned bych se po ní sháněl.

webmaster
5.12.2016 | 15:19:55
Holldir

Hele nevím jak vy, ale já nechápu jak mohl mít kufr toho mudly když podle scény si ten mudla odnesl svůj vlastní kufr:D…když se člověk podívá přesně na scény kde jsou ty jejich kufry vidět je to do očí bijící, že si vzal ten svůj. Tak jak mohl mít špatnej kufr?:D…hold parádní chyba ve filmu:D

18.1.2017 | 4:30:36
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktuální film

Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství

Premiéra: 6. dubna 2022
Režisér: David Yates
Scénář: J. K. Rowling, Steve Kloves
Hudba: James Newton Howard

Do světa Harryho Pottera se po více jak čtyřech letech opět vracíme. J. K. Rowlingová připravila scénář na celkem pět filmů Fantastických zvířat, které budou mapovat příběh Mloka Scamandera, který bude prozkoumávat svět, hledat skvělá stvoření z kouzelnického světa a taktéž bojovat proti Grindelwaldovi

PROFIL FILMU
RECENZE FILMU
OHODNOŤTE FILM
OHODNOŤTE POSTAVY

Reklama

Filmy

Předchozí film

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny

Premiéra: 15. listopadu 2018
Režisér: David Yates
Scénář: J. K. Rowling
Hudba: James Newton Howard

Do světa Harryho Pottera se po dvou letech opět vracíme. J. K. Rowlingová připravila scénář na celkem pět filmů Fantastických zvířat, které budou mapovat příběh Mloka Scamandera, který bude prozkoumávat svět a hledat skvělá stvoření z kouzelnické­ho světa.

PROFIL FILMU
RECENZE FILMU
OHODNOŤTE FILM
OHODNOŤTE POSTAVY

Fotografie

Fotografie

Narozeniny

Filtr seriálů a filmů









Reklama