Harry Potter
93/100 - 57×

Harry Potter

Harry Potter, který celý svůj život vyrůstal u nudných Dursleyů, zjišťuje, že je slavný čaroděj, kterého zná celý kouzelnický svět. Harry za sebou nechává svět mudlů a vydává se do školy čar a kouzel v Bradavicích, kde čelí své nelítostné minulosti. Zjišťuje pravdu o smrti svých rodičů a dozvídá se o tajemném Vy-víte-kom.

VB | 2001 | Vysílá se
vysílání
9 dílů | | 120 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Daniel Radcliffe (Harry Potter), Emma Watson (Hermiona Grangerová), Rupert Grint (Ron Weasley), Michael Gambon (starší Albus Brumbál), Ralph Fiennes (Tom Raddle), Robbie Coltrane (Rubeus Hagrid), Alan Rickman (Severus Snape), Eddie Redmayne (Mlok Scamander), Jude Law (mladší Albus Brumbál), Johnny Depp (první Gellert Grindelwald), Mads Mikkelsen (druhý Gellert Grindelwald), Ezra Miller (Credence Holokost), Maggie Smith (Minerva McGonagallová), Tom Felton (Draco Malfoy), Gary Oldman (Sirius Black)

Kolem Brumbálovy orientace je v Hollywoodu opět horko: Ozval se Ian McKellen

Kolem Brumbálovy orientace je v Hollywoodu opět horko: Ozval se Ian McKellen

Někdy je možná lepší, když spisovatelka nechá zapojit fantazii čtenářů, kteří si sami rozhodnou, kdo jejich oblíbená postava ve skutečnosti je. Když ovšem Rowlingová oznámila, že Albus je gay, začaly se ozývat všelijaké hlasy. S přibližující se premiérou jich opět přibývá.

15 0
27.7.2018

Po napsání všech knih o Harrym Potterovi J. K. Rowlingová oznámila, že Albus Brumbál byl ve skutečnosti gay. Nezpůsobilo to ani takový rozruch, jak se mohlo na první dobrou očekávat, ale nyní, když se má mladý Albus objevit ve druhých Fantastických zvířatech, je situace zcela jiná. Brumbál se ve svých mladých letech zamiloval do Gellerta Grindelwalda, hlavního padoucha právě Fantastických zvířat.

Mnozí diváci by tedy mohli očekávat, že jejich románek prozkoumáme v jednom z chystaných filmů, ale režisér David Yates fanoušky ubezpečil, že sexualita postav se ve filmu řešit nebude. Oba mládenci se začali vzájemně respektovat, sdíleli podobné kreativní nápady, myšlenky či ideologii. Tento komentář režiséra ovšem mnohé hvězdy nenechal chladnými.

(Brumbál vyšle svého bývalého žáka Mloka Scamandera na misi. Foto: Warner Brothers.)

Jedním z prvních, kdo se (nejhlasitěji) ozval, byl herec Ian McKellen (X-Men, Hobbit), který je zklamaný, že se Brumbálova orientace nebude v dalším filmu řešit, ale bohužel není ani překvapený, protože podle něj je to zkrátka Hollywood, který často ve svých filmech opomíjí gaye, lesbičky, ženy a jiné skupiny. McKellen si také rýpl do své postavy Magneta z X-Menů, když prohlásil, že je zklamaný, že ve filmech neměl Erik svůj typický růžový kostým z komiksů.

Jude Law, který ve druhém filmu právě Brumbála hraje, se dokonce několikrát sešel s Rowlingovou, která mu popsala, jaký člověk vlastně byl mladý Albus. Jude se ještě jednou narovinu známé spisovatelky zeptal, zda je Brumbál opravdu homosexuálem. Ona mu odpověděla, že ano, ale jeho sexualita přeci nedefinuje, jaký je člověk, což je vlastně pro film to nejdůležitější.

Co si z toho všeho vzít? Brumbál má jako každý na této planetě nějakou orientaci, ale ta pochopitelně nemusí být vůbec důležitá pro příběh, ba naopak. Důležité jsou motivy postavy a jak je napsaná a ne to, s kým chodí po večerech randit. I když to některé fanoušky zřejmě mrzí, žádnou love story mezi dvěma nejmocnějšími čaroději té doby rozhodně očekávat nemáme.

Jak se vy stavíte k McKellenovu názoru? A těšíte se na mladého Brumbála?

Zdroj: ComicBook.com (článek 1, článek 2)

Diskuze /21

Spoock

Z Rowlingové mi je špatně, to, že nebudou pitvat orientaci je jen dobře, lepší film by to stejně nebyl.

27.7.2018 | 18:53:11
dadinka

No díky Bohu, že tam Brumbálovu sexualitu cpát nebudou. Opravdu, díky Bohu! Tohle je Harry Potter, tady nikdy nebyla hlavním příběhem romantická zápletka. Jsem vlastně dost překvapená, že tam nic takového nebude. Poslední dobou vidím LGBT všude a už je mi z toho zle. Nejsem rasista, nevadí mi homosexuálové, ani v nejmenším, ale už to společnost přehání, když to všude cpou. Čekám jen, až se objeví obchody pouze pro gaye a lesbičky. Pak si můžu stěžovat já, že mě jako člověka utlačují xD.

#3 -Skinner-
27.7.2018 | 19:12:41
-Skinner-

#2 dadinka: Nebude to v tomto filme ale ak ich bude 5 ako sa plánuje tak som si viac než istý, že tomu tlaku neodolajú.

#4 dadinka
27.7.2018 | 20:12:31
dadinka

#3 -Skinner-: Jako mně nebude vadit, když tam bude něco letmě naznačené, udělané. ,,Vztah" mezi ať už Harrym a Ginny nebo Ronem a Hermionou, mi nikdy nevadili, protože byli takové nerozebrané, že to v příběhu bylo stejně jedno. Jestli by i ve filmu bylo něco podobného, jako budiž, jen ať se to nepřevrhne v hlavní zápletku, to bych nepřežila.

#6 -Skinner-
27.7.2018 | 20:16:57
Lex Luthor

Prý že nedávají do filmů dost gayů, lesbiček a černochů ha ha tak stačí ať si pustí seriály, nebo Star Wars, určitě jsou i jiné filmy. Jen proto, že Fantastická zvířata se vymykají kvótám nemusí je hned nenávidět

27.7.2018 | 20:22:32
-Skinner-

#4 dadinka: Ja s tým tiež nemám problém. Kľudne nech tam je aj sexuálna scéna medzi Johnnym Deppom a Judeom Lawom, ak bude potrebná alebo ak nejak zlepší pre príbeh.

#7 gorida
27.7.2018 | 20:27:23
gorida

#6 -Skinner-: Taková scéna se nikdy nestala a nestane, páč gay je pouze Albus, ne Grindewald.

27.7.2018 | 23:56:46
Jemily

Jep, díky Rowlingová. Zase byla hromada keců a nakonec je z toho houby. LGBT reprezentace ve filmech je minimální a samozřejmě, že milostné zápletky ten film nedefinují… Ale Warneři na to prostě nemají koule.

28.7.2018 | 13:15:11
Jemily

A pro příběh by to přece bylo super. Jeden z hlavních hrdinů a záporák, kteří musí jít proti sobě? To by bylo skvělé! Bohužel teda zatím jenom bylo…

#10 mima33
28.7.2018 | 13:16:20
mima33

#9 Jemily: ale čo by bolo pre príbeh skvelé? Grindelwald nie je gay! A HP ani FB nie sú romantické filmy. Keď sa chceš pozerať na romantický príbeh o dvoch gayoch, choď si pustiť Love, Simon. Ale sem by sa to naozaj nehodilo.

#11 Jemily #19 sFík
28.7.2018 | 14:56:43
Jemily

#10 mima33: Dynamika mezi těmi dvěma. Důvod, proč Brumbál sám nechce jít proti Grindelwaldovi. Celkově dobře napsaný milostný příběh mezi hrdinou a padouchem by byl podle mě skvělý.

Já se v tomhle případě nechci dívat na queer romantický film. Queer postavy můžou existovat i ve světě, kde se kolem toho zápletka netočí (a nevím, kde lidi vzali, že pár scén s queer tématikou najednou mění celou zápletku na lgbtq+ propagandu a příběh se nesoustředí na nic jiného).

Ani HP ani FB nejsou romantické filmy, ale přesto v těchto příbězích vztahy jsou. Tak nevidím problém, proč by tam nemohl být tento.

#12 Saruman Bílý
28.7.2018 | 16:46:51
Saruman Bílý

#11 Jemily: Tak pokud vím, tak v knize bylo jsně naznačené, že Brumbál nechtěl jít a utkat se s Grindelwaldem proto,že nevěděl kdo z nich tří (Gellert, Albus Aberforth) zasáhl Ariannu smrtícím kouzlem a bál se, že Grindelwald by mu řekl, že jí zabil Brumbál. A opravdu si myslím, že cpát tam romantiku s Grindelwaldem je zbytečné. O tom tenhle svět prostě neni. Ani v knize nebylo o Brumbálově orientaci nic, jen tam bylo, že byli velcí přátelé, nic víc tam nebylo. To, že J.K.R. po napsání všech knih, popularitě a vlivem kdovíčeho najednou napsala,že je gay, je trochu úsměvný. Měla to napsat rovnou, že spolu měli milostný poměr, ale na to zřejmě neměla odvahu.

#13 Jemily
28.7.2018 | 17:32:33
Jemily

#12 Saruman Bílý: Neříkám, že je nutné cpát tam na silu romanci mezi nimi, jen že mně osobně by to třeba vzhledem k zápletce vyhovovalo víc. A hlavně tedy souhlasím ohledně Rowlingové, protože má silné řeči mimo canonický a napsaný svět, ale jinak nehodlá nic potvrzovat.

#14 tom99
28.7.2018 | 17:59:10
tom99

#13 Jemily: Potvrdila, že je gay, to nestačí? Je nutné mít popsanou romantickou scénu v knize, nebo to vidět na vlastní oči ve filmu? Taky jsme neviděli a nečetli o tom, jak si to Arthur a Molly Weasleyovi rozdávají, ale všem je to jasné, ne? To samé platí u Brumbála…

#15 Jemily
webmaster
28.7.2018 | 18:15:46
Jemily

#14 tom99: Nevím o tom, že by to bylo všem jasné :D Hromada lidí čte knihy, pustí si film a tím to pro ně končí. To, že to prohlásí někde bokem bohužel opravdu nestačí, pokud to vidíš z hlediska nějaké reprezentace.

#17 tom99
28.7.2018 | 20:05:48
HellTsuku

Nesmíte zapomenout, že i Hemriona je vlastně černá, i když ve třetí knize se opálila do hněda :D

28.7.2018 | 20:37:12
tom99

#15 Jemily: No, to máš pravdu, ale zase na druhou stranu – Chudák Albus Brumbál už tak měl několikrát v knihách dost potíží, že málem přišel o post ředitele v Bradavicích. Kniha se odehrává v 80.-90. letech minulého století, kde obecně gayové a lesbičky neměli ve společnosti vůbec silné postavení. Dokážeš si představit, že by Brumbál vesele v knize hlásil, že je gay? To by o ten post ředitele přišel raz dva.

Vím, že se snažím knihu obhajovat, ale prostě přijde mi to logické. Spousta lidí se chtěla Brumbála zbavit, nevím, proč by jim Albus úmyslně nabíjel zbraně…

#18 Jemily
webmaster
29.7.2018 | 8:00:51
Jemily

#17 tom99: Je hromada knižních postav zasazených v podobném nebo dřívějším období, o kterých bylo jasně řečeno, že jsou queer, ale nebylo to v onom knižním světě prohlášeno veřejně (třeba takový J. Sheridan Le Fanu takovou knihu napsal už v 70. letech 19. století).

A ve filmech mi dává jenom smysl, že se minimálně něco objeví, pokud bude sledovat Albuse právě v této situaci.

Rowlingová prostě něco prohlásila mimo knihu, ale v canonickém světě si za tím nehodlá stát (tak to teda vidím já).

#20 mv1998
29.7.2018 | 10:46:46
sFík

#10 mima33: Fakt nestojím o nějaký cicmání, ale příběh by náznak (když už to Rowlingová kanonizovala) snesl. Tvrdit že lovestorka do světa HP nepatří je blbost – triangl James – Lily – Severus podle mě důležitý byl. Tak neříkej že to tam nepatří vůbec.

29.7.2018 | 13:09:48
mv1998

#18 Jemily: Naprosto chápu, co myslíš, ale zase je třeba brát v potaz to, že se jedná o teprve druhý film z pětidílné série. To, že se to nebude řešit teď, neznamená, že se to nebude řešit nikdy… Navíc jsem četl (zdroj už si nepamatuju, takže to berte s rezervou), že by spolu Brumbál a Grindelwald neměli mít ani jednu společnou scénu, takže je to celkem pochopitelné :)

#21 Jemily
29.7.2018 | 19:31:42
Jemily

#20 mv1998: Tak snad uvidíme :)

30.7.2018 | 21:14:32
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktuální film

Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství

Premiéra: 6. dubna 2022
Režisér: David Yates
Scénář: J. K. Rowling, Steve Kloves
Hudba: James Newton Howard

Do světa Harryho Pottera se po více jak čtyřech letech opět vracíme. J. K. Rowlingová připravila scénář na celkem pět filmů Fantastických zvířat, které budou mapovat příběh Mloka Scamandera, který bude prozkoumávat svět, hledat skvělá stvoření z kouzelnického světa a taktéž bojovat proti Grindelwaldovi

PROFIL FILMU
RECENZE FILMU
OHODNOŤTE FILM
OHODNOŤTE POSTAVY

Reklama

Filmy

Předchozí film

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny

Premiéra: 15. listopadu 2018
Režisér: David Yates
Scénář: J. K. Rowling
Hudba: James Newton Howard

Do světa Harryho Pottera se po dvou letech opět vracíme. J. K. Rowlingová připravila scénář na celkem pět filmů Fantastických zvířat, které budou mapovat příběh Mloka Scamandera, který bude prozkoumávat svět a hledat skvělá stvoření z kouzelnické­ho světa.

PROFIL FILMU
RECENZE FILMU
OHODNOŤTE FILM
OHODNOŤTE POSTAVY

Fotografie

Fotografie

Narozeniny

Filtr seriálů a filmů









Reklama