Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Upoutávka k epizodě The Door

Upoutávka k epizodě The Door

Sansa se po delší době opět setkává s Malíčkem. Bran má opět vize, které nechce, či nemůže, opustit.

78 0
16.5.2016

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /208

Azog2182

Uz u Hudba nabira obratky myslim si ze ted se to zacne rozjizdet poradne :)

16.5.2016 | 18:01:36
Nattyanis

Trailer vypadá pěkně nabušeně :D Bude to dlouhé čekání

16.5.2016 | 18:04:57
AviaRa

Konečně kingsmoot, yay :D.

16.5.2016 | 18:08:41
kiso1561

Viem, že Malíček je majstrom v premiestňovaní, ale zvládnuť Vale → Castle Black za jednu epizódu je už fakt moc. :D

#7 zamyslak #12 lukas254 #125 Eddard1
16.5.2016 | 18:10:10
Arrow123

Ako to Sansa myslí, že či vedel o Ramsaym? Že či vedel že je to blázon alebo ako?

16.5.2016 | 18:12:15
Pouty

Malíčkův teleport opět v akci :D ale jinak Kingsmoot, rudá kněžka v Mereenu a Bran s Nočním Králem…je se na co těšit.

#7 zamyslak #12 lukas254 #126 Eddard1
16.5.2016 | 18:14:11
zamyslak

#4 kiso1561: #6 Pouty: a jak víte, jaký je rozestup mezi jednotlivými epizodami?

16.5.2016 | 18:18:01
rockysiburger

Po zhlédnutí traileru nevím na co se mám víc těšit. Jestli na odpověď Malíčka na jednoduchou otázku Sansy… Nebo co nevíme tak důležitého a ta sličná paní napoví ? :-) A pak ten závěr. Bran a jeho schopnosti… Kde má tříokou vránu aby ho dostala na z5 :-) ?

16.5.2016 | 18:18:03
rockysiburger

A proč ty rudý kněžky musí být takové kočky :-)

#130 Menec
16.5.2016 | 18:21:06
Stardos

Kněžka má taky náhrdelník co Mel, zajímavé

#138 vintason
16.5.2016 | 18:23:25
Azog2182

Paneboze zase se uklidnime nikdo nevi kolid dni ubehne mezi kazdou epizodou zase teorie o teleportaci boze

#128 Eddard1
16.5.2016 | 18:29:02
lukas254

#4 kiso1561:
#6 Pouty: přesně jak říká zamyslak. Dyť je dobře vidět, že ne na každém místě běží čas stejně.

16.5.2016 | 18:47:06
Tessi92

Ach jo , ty vaše časové spekulace… Pokud vím, tak na každém záběru není kalendář s přesným časem , tak proč řešíte takové nesmysly… Zkuste se nejdřív zamyslet , než něco napíšete …Opravdu radost číst … :)

16.5.2016 | 18:58:05
Lotysena

No ta časová „neznalost“ nahrává samozřejmě tvůrcům scénáře, mohou si to de facto upravovat jak chtějí…ještě tak nějak zastavit přirozené stárnutí herců :-D

16.5.2016 | 19:02:00
Malerno

Všimli ste si ako nám zase tvorcovia klamali? V traileroch mali byť použité iba scény z epizód 1–4 a zvyšok mal byť úplné prekvapenie, no keď som si ich znova pozrel, tak už je vidieť, že viacero záberov bolo aj z ďalších ešte neodvysielaných epizód. :D

16.5.2016 | 19:02:30
Pouty

Ale no tak, zase se uklidněme :) Jasně, že všude běží čas jinak. Ale cesta na Castle Black mu nějaký ten týden zabere a jestli se teda sejdou tam, tak mě jen zajímá proč by tam Jon se Sansou tak dlouho vyčkávali a nevydali se hledat podporu. Uvidíme příští týden a hlavně klid proboha :D

#17 lukas254 #18 AviaRa
16.5.2016 | 19:05:08
lukas254

#16 Pouty: z tý ukázky to spíš vypadá, že se setkaly v nějakém zničeném domě či hospodě

#19 Pouty
16.5.2016 | 19:08:51
AviaRa

#16 Pouty: Tu musíš dávat pozor, nebo tě zvolení bojovníci a ochránci D&D okamžitě ukamenují. ;) :D

#51 zamyslak
16.5.2016 | 19:09:29
Pouty

#17 lukas254: No tež mi to tak přijde, ale nějak jimusí dát vědět ne? Nebo na sebe jen tak náhodou narazí? :D No říkám, uvidíme příští týden, jsem moc zvědavý, co ji řekne.

#21 lukas254
16.5.2016 | 19:11:17
eliskamala

Pokud chcete bezva plugin, který přidá ikonu pro snadnější stahování seriálů, najdete ho zde: do chromu nebo opery

16.5.2016 | 19:14:15
lukas254

#19 Pouty: jj uvidíme :)

16.5.2016 | 19:14:21
doxtan

Zajímavé je, že Brana Noční král v jeho vizích jednoznačně vidí, kouká se přímo na něj. Je tedy součástí děje nebo vize? Navazuje to na to, že i Ned ho slyšel, tenhle inkoust podle mého tak docela neuschl .

16.5.2016 | 19:18:51
Socirel

Ta rudá kněžka v Meereenu podle mě značí že se Dany v Essosu dlouho nezdrží, všíchni co přežijí se potkají na severu.

16.5.2016 | 19:21:19
Nikolperse

Pre tých čo hovoria o teleportoch a o tom ako ich Petyr ovláda, tak na to poviem len toľko. Dejové línie nejdú rovnomerne a medzi jednotlivými dielmi alebo kapitolami môžu byť rozostupy aj niekoľko dní alebo týždňov.

16.5.2016 | 19:46:55
Monkeyskunk

A pro ty co nechapou narazky na teleporty, nebylo by nic snazsiho, nez dat ten kratkej Malickuv usek v udoli o epizodu-dve driv a uz by to nepusobilo tak blbe, protoze jeden dil by byly jakoby na ceste. Ejkejej fail štřihačů :-D

16.5.2016 | 19:52:16
MightRider

Asi takhle. Pokud Malíček bude se Sansou sám, ještě to beru. Malá družina by to při veliké rychlosti z Údolí na Sever zvládla během pár týdnů. Jestli ale uvidím za Šíjí i Vale Knights, tak budu naštvaný, protože armáda se pohybuje pomalu. To by museli dát rozestup tak měsíc.

16.5.2016 | 19:53:50
zizik

Pro všechny teleportéry… snad už 6. sezónu je normální, že ani jednotlivé „kapitoly“ v rámci epizody se neodehrávají ve stejném čase (a stejně je i kniha, kapitoly prostě nejsou v čase lineární). Čili je celkem očekávatelné, že scéna v údolí se (i vzhledem k tomu co Malíček řekl) odehrává brzy poté, co Sansa uprchla ze Zimohradu (tzn. S05E10 nebo S06E01). (Zprávy se šíří hodně rychle, na to mají havrany.) Takže vojáci z údolí můžou vyrazit jen krátce poté co Sansa s Brien od Zimohradu. Takže na Černý hrad může Malíček dorazit celkem rychle poté, co tam dorazila Sansa. Jestli někdo vážně věří tomu, že scéna v Údolí se odehrávala ve stejnou dobu, kdy se Sansa objímala s Jonem, je teda hooodně naivní a dosud nepochopil jak funguje GOT příběh. Třeba pro vás někdo někdy udělá „linear time cut“, abyste viděli, jak nudné to bude :)

#46 Argetlam Královrah
16.5.2016 | 20:05:09
AviaRa

Malíček prostě pochopil význam „fast travelu“ a aktivně ho využívá. To, že ostatní postavy (až na pár výjimek) jedou v „old-school“ stylu, je jejich problém. :P

#61 Nevermind No One
16.5.2016 | 20:07:07
arryarya

Moc mě zajímá, co je to za místo, kde se setkali Sansa a Littlefinger. Nemůžu si pomoct, ale spíše než jako Castle Black mi ta rozbořená místnost připomíná Malíčkův bordel v Králově Přístavišti. Dávalo by smysl, že ji trochu pobourali Vrabčáci, ale jak by se tam tak rychle oba objevili nejde vysvětlit. No nic nechám se překvapit.

#30 Alsasan
16.5.2016 | 20:07:56
Alsasan

#29 arryarya: Težko to bude v Přístavišti, Sansa se určitě nevrátí, myslím že to bude v Castle black v nějakém rozbořeném či opuštěném křídle hradu či v něaké vypálené vesnici okolo.

16.5.2016 | 20:19:47
Azog2182

tahle sezona je zatim nejlepsi ze vsech a to nejsme ani v pulce a to nejvetsi prijde posledni 3 epizody

16.5.2016 | 20:25:49
Wolfinator1

Že by si Tyrion po delší době užil s kněžkou :D a třeba zplodil nějakýho ducha ( vždyť když už to jednou mělo úspěch proč né zas, viz. Deny ) :D No každopádně je potřeba to omladit Melisandra sice na svůj věk dobrý, ale přece jen už není nejmladší a kdo se má pořád dívat 5 serií na ty její věšáky :D jen mě mrzí, že neuvidíme asi na 99,9 % Sansu v celý její kráse :D. Sorry troška toho úchyláctví přece jen v této serii se tvůrci v tomto směru uslušnili :D

#37 Stardos
16.5.2016 | 20:36:41
1romca11

Moc se mi líbí Sansa. Konečně dospěla a začala jednat, moemntálně mi připadá rozhodnější aa akčnější než Jon.

16.5.2016 | 20:36:50
Movego

Sansa jede! :D Snad už začne být dějová linka s Tyrionem zábavnější xD Snad bude královolba stejná jak v knížce… Arya a další zkouška, doufám že už někoho sejme :D No a na Brana se těším nejvíc xD už aby bylo zase pondělí ;)

16.5.2016 | 20:43:35
dirty_roots

trúfne si niekto odhadnúť, čo plánuje Arya podľa traileru?

#39 Movego
16.5.2016 | 20:45:11
Jity

Mně teda Maláčkovy „teleporty“ nevadí a vůbec je neřeším. V seriálu je spousta linek a ukážou nám jen to nejdůležitější. Byli byste spokojenější, kdyby díly byly zaplácány „vatou“ jako: Malíček se dozvěděl, že Sansa utekla..Malíček jede do Údolí…Malíček přijel do Údolí…Malíček odjíždí a vyjíždí na Castle Black…? Já teda ne. Navíc musela uběhnout delší doba, než se Sansa vůbec za Jonem dostala, a mezitím měl Malíček dost času na to, aby se to dozvěděl a jel do Údolí. Jinak jsem moc zvědavá na Branovu linku, taky na novou kněžku (i když se mi teda u traileru tahle nová herečka nějak nezamlouvá). Danyina linka mě nebaví vůbec, D&D si oblíbily dávat její linku na konec s heroickou hudbou. No ono když vám díl skončí asi podesáté tím, že Dany něco udělala a všichni se před ní klaní, tak už to není originální ani zajímavý.

16.5.2016 | 20:49:46
Stardos

#32 Wolfinator1: S kněžkou u Tyriona bych si jistý nebyl, má stejný náhrdelník jak Mel :D

16.5.2016 | 21:14:00
MiremelWinchester

Oni Brana vidia, nie? Ako keď tým čudným spôsobom Ned počul Brana kričať.. by ma zaujímalo, ako to jeho nazeranie do iných časových období funguje, viac detailov poprosím :-D

#60 Rumek
16.5.2016 | 21:23:22
Movego

#35 dirty_roots: Zabít nějakého člověka (možná nevinného), za kterého někdo zaplatil aby ho sejmuli. :D Jen myslím.

16.5.2016 | 21:27:40
VarysTargaryen

Malíček se konečně uchýlil ke Zdi, aby ji mohl strhnout!

16.5.2016 | 21:28:12
rockysiburger

Já si nemyslím že to bude Branova vize do minulosti jako v minulých případech. Tentokrát to bude přítomnost. A WW ho určitě uvidí. Přece jenom je to magický stvoření. Ned v předchozím skoku do minulosti mohl jenom cítit nějakou zvláštní přítomnost.

#42 Azog2182
16.5.2016 | 21:40:27
Azog2182

#41 rockysiburger: Taky se mi zda nwm co by to mnelo byt za minulost tohle musi byt budto pritomnost nebo hodne cerstva minulost ja si myslim ze se ho snazi vzbudit protoze WW akorat dorazily knim a NK se ho bude snazit zdrzet

#44 rockysiburger
16.5.2016 | 21:42:39
vencliik

Trochu jsem doufal, že další vize bude dokončení ToJ, ale s WW to bude též zajímavé..

16.5.2016 | 21:50:37
rockysiburger

#42 Azog2182: Každopádně tam nevidím nikde tříokou vránu. Proto je spíš otázka jestli už Bran nezkouší svoje schopnosti sám. Nechce třeba zjistit co bylo v té věži. A omylem se dostane k NK. Který bude mít určitě podobné schopnosti. Nebo tříoké vráně neuteče. Může zkusit nákej mezi skok a dopadne to takhle. Na konci je vidět že ho budí… a nedaří se. No třeba si pokecá s pár tisíc starým příbuzným :-)

16.5.2016 | 21:53:14
vocotude

Napadá mě, že to rozbořené místo, kde se Sansa a Littlefinger potkávají, by mohla být ta věž/bašta/cokoli to bylo, nevzpomínám si na jméno, kam John posílal Janose Slynta předtím než ho popravil, kdyby na Castle Black Petyr poslal zprávu, aby tam hodili meeting ?

16.5.2016 | 22:05:53
Argetlam Královrah

#27 zizik: Což je logické, protože kdyby to tak nebylo, logicky by k Malíčkovi už dávno dorazily zprávy, že Jon Snow je mrtvý, případně, že Jon Snow umřel a stále žije. Je dokonce velmi pravděpodobné, že to, co vidíme v Údolí, se odehrává ve stejné době jako epizoda s06e01 – příběh Sansy a Theona. Rád bych připomněl, že Theon se na ostrovy dostal během 2 epizod, a to nemá koně ani prostředky, na rozdíl od Malíčka.

#49 Stardos #59 Rumek
16.5.2016 | 22:06:56
Stardos

Tohle s Brandonem mi hodně připomíná linku s Bandonem v Shanara Chronicles, kde je Bandom obdařen podobnou silou a ten démon za kterým se Bandom podíval duševně (jako Bran) ho tam uvěznil a přitom bylo tělo tisíc kilometrů od něj.Že by inspirace?

16.5.2016 | 22:07:52
Nikypiky92

Noo tak to vypadá hodně dobře. Mně třeba linka Brána baví. Ta nova rudá mi tam moc nesedí a jsem zvědavá na setkání nádherné Sansy s Malickem

16.5.2016 | 22:08:02
Stardos

#46 Argetlam Královrah: Koně dostal myslím

16.5.2016 | 22:09:06
Mela

Myslíte že to byly skutečný prsa Emili Clark( Daenerys ) a nebo komparz jako u Cersei kterou prý hrály asi 3 ženský při jejím pochodu hanby. Melisandra je jasná, ta se ukazuje i dost ve svých filmech.

#52 Stardos #55 Serials.
16.5.2016 | 22:12:13
zamyslak

#18 AviaRa: buď rád, že se někdo chopil dokončení příběhu, který původní autor nikdy neuzavře ;-)

#89 AviaRa
16.5.2016 | 22:12:14
Stardos

#50 Mela: Byla to ona, potvrdila to :)

16.5.2016 | 22:13:42
SaintSin

Podle logiky psaní GRRM myslím, že bude využito Branových schopností, abychom se konečně dozvěděli nějaké motivy, nebo myšlení, či způsoby WW. Přeci jen využil Jona, abychom se dozvěděli o kultuře, motivech atd. divokých. Takhle třeba zjistíme něco o 13. veliteli noční hlídky, o tvoření nových ww i o tom, co je ta pevnost ww, která byla vidět na konci jedné série. Bylo by to naprosto super, kdyby bylo trochu poodhaleno tohle mysterium. Přeci jen každé zlo má svůj důvod k tomu být zlé.

Jinak teleporty bych neřešil. Ty jednotlivé linky mohou být tak vzdálené od sebe, že zatímco nejvyšší vrabčák sedí s Tomennem na lavičce a kecá, tak Sansa už se dávno dusí hnusným pivem a Bran už vyjíždí z jeskyně tříoké vrány na svém věrném oři Hodorovi vstříc bitvě o Záprdkův můstek. Prostě je to zbytečný hnidopišství, kterým si tu zábavu kazíte sami, jen abyste ukázali v diskuzi ostatním, že jste ulovili bobříka všímavosti. Prostě jste šikulové a teď si běžte zase hrát, vy malí rošťáci :)

Melisandra se mi nikdy moc nelíbila, ale tahle nová rudá kněžka, ta se mi hooodně líbí :)

#56 Chill
16.5.2016 | 22:26:15
SaintSin

Jo a Malíček se Sansou se setkávají v tom bordelu v Moles Town, který vymlátili divocí při útoku na Castle Black z jihu. A nepřijde vám, že ten Noční král je Branovi docela podobnej? natřít brana na bledou barvu, dát mu modré oči a je to celý on…třeba je to nějaký Timeloop ;)..Bran se vrátí v čase, stane se 13. velitelem noční hlídky a pak se z něj stane Night King ;)

#56 Chill #76 ruzmim
16.5.2016 | 22:32:46
Serials.

#50 Mela: Dost mě to zmátlo :D Někde jsem četla, že prý si přidala do smlouvy žádnou nahotu na obrazovkách a proto byla v s06e03 v té scéně v Dosh Khaleen zakrytá. A hned v dalším díle je to zpátky :D

16.5.2016 | 22:48:54
Chill

#53 SaintSin: Konečně někdo s normálním názorem :)
#54 SaintSin: Tohle se mi zdá dost ujetý, ale kdyby to tak bylo tak fíííhááá :)

16.5.2016 | 23:41:29
Staimy

Všem komu vadí, že se Malíček teleportoval. Zařaďte si tu scénku s ním do prvního dílu v sérii, nebo třeba na konec minulý série, ať vám ten čas sedí ;-).

17.5.2016 | 4:50:31
red.mann

Časová osa v šesté řadě je hodně pokřivená. Zatímco v Černém hradě do čtvrtého dílu uběhly maximálně 3–4 dny, tak cesta Dany do Dotrak Veas musela trvat několik týdnů. Evidentně si s tím tvůrci moc hlavu nelámali. Ve výsledku to působí poněkud nelogicky a chaoticky. Dany teda hodně překvapila. Vskutku originální řešení velkého problému. Teď má armádu, draky, Neposkvrněné, Tyriona a Varyse. Opravdu pěkný zvrat. Jon je zatím celkem mimo. Letošní řada má celkem spád. Bude zajímavé jestli se v současné řadě vyřeží Hra o trůny a poslední řada se bude věnovat souboji s WW.

#63 IbaLovec #64 Rumek #77 Hoří #129 Eddard1
17.5.2016 | 7:01:16
Rumek

Koně měl, sám si o něj řekl v rozhovoru v lese se Sansou. #46 Argetlam Královrah:

17.5.2016 | 7:06:40
Rumek

Nejen, že ho vidí, ale může na něj dokonce sáhnout, bylo to v jednom s thrailerů… #38 MiremelWinchester:

17.5.2016 | 7:08:38
Nevermind No One

#28 AviaRa: Co Malíček, ten se dostane hned všude (minimálně koně má), ale co zbídačenej, pochroumanej a vyhladovělej Theon, kterej nemá na cestu ani flok? A jak to mezi dvěma epizodama stihl na Železný ostrovy i bez lodě…

#62 Nevermind No One #79 m0rdred
17.5.2016 | 7:12:55
Nevermind No One

#61 Nevermind No One: koukám, že to tady někdo připomínal přede mnou, tak se omlouvám za zdvojený koment… :-D

17.5.2016 | 7:14:16
IbaLovec

#58 red.mann: Keby si čítal knížky..tak by si vedel ,že pri každej postave o ktorej čítaš …tak čas ubieha inak …niekde hodiny,dni,týždne a pri niektorých celé mesiace. :) (sám spisovatel te pripomína v prológu alebo v úvode či čo to za príhovor jest :D )

#72 red.mann
17.5.2016 | 7:16:54
Rumek

K těm kecům o pokřivené ose, přečti si příspěvek č. 53 od SaintSina, myslím, že to popisuje přesně. GoT není ordinace v růžové zahradě, divák si musí řadu věcí domýšlet a je jasné, že děj v jednotlivých epizodách neběží lineárně ve všech dějových linkách, chce to jen trošku přemýšlet a zasadit si některé scény do kontextu. K těm sériím, po šesté sérií nás čekají ještě dvě, ale dle sumární stopáže 70–75hod. to klidně mohou být dvě série po 10 dílech. #58 red.mann:

#67 red.mann
17.5.2016 | 7:18:53
Nevermind No One

Všimli jste si (ti co pořád kecaj o časových skocích, že nejsou možný), že když je v nějakým akčním filmu, že bomba vybuchne za 5 minut, tak běžně trvá dalších 10, než se to stane??? Je to způsobeno různýma prostřihama jiných scén, charakterů… Zpomalením času… Hollywoodský fenomén Starving, atd… A opačně to funguje stejně, nechcete snad celou serii sledovat cestu jedný postavy krok za krokem napříš západozemí, ne?…

#66 Nevermind No One
17.5.2016 | 7:30:07
17.5.2016 | 7:36:07
red.mann

#64 Rumek: To nejsou kecy. Mají v tom chaos. Vůbec nic by se nestalo, kdyby jednu linku nechali běžet delší čas a ne jenom pár minut, než skočí na linku druhou. A jak je napsáno dříve. Posunuté scény Malíčka v údolí o nějaký čas by se nic nestalo a bylo by to logičtější. Pokud vím, tak oficiálně byla potvrzena pouze sedmá řada. Tvůrci pak mluví o celkově 12 dílech.

#68 Nevermind No One #69 Rumek
17.5.2016 | 7:56:10
Nevermind No One

#67 red.mann: Byly potvrzeny oficiálně 2 řady s celk. počtem epizod 12… Podle DD ideálně 7 + 5…

17.5.2016 | 8:14:58
Rumek

#67 red.mann: Kde psali tvůrci o 12dílech, prosím odkaz. „Blížíme se k cílové čáře. Vidíme to někde mezi 70 a 75 hodinami před tím, než se zatáhne opona.“ – to řekli scénáristé. 75hod. = 4500min., při průměrné stopáží cca 56min. na díl to máme 4500/56=80,35 a máme 80 dílů, tj. 8 krásných sérií po 10 dílech. Není v tom žádná věda, jen kupecké počty. Samozřejmě pokud by to mělo být jen cca 70hod., tak mohou být kratší díly (což asi ne) nebo delší sedmá závěrečná série, případně kratší ta osmá, těžko říci.

Dějové linky se v jednom díle střídají od první série a tady se to pořád dokola řeší. Kdyby nechali běžet jednu linku více minut, tak se to logicky odrazí na ještě větší chaotičnosti co se týče časových souvislostí děje a navíc tím, že se dějové linky neustále střetávají a pak zase odpojují, tak to co píšeš je prostě totální nesmysl. Právě naopak to dělají skvěle, několik dějových linek v jednom díle, byť se neposouvají všechny lineárně v čase, zaručují celkem dobrou ucelenost příběhu. Samozřejmě při složitosti příběhu a mnoha dějových linkách si musíme některé věci zasadit do kontextu, hlavně toho časového. Prostě si myslím, že tak jak to dělají je to 100× lepší, než jak to navrhuješ Ty.

#70 Nevermind No One
17.5.2016 | 8:16:06
Nevermind No One

#69 Rumek: Špatně jsem to zformuloval… potvrzený jsou dvě sezony (vedení HBO)… na 12 epizod (7+5) to prej vidí DéDéčka… ale myslím si, že to jsou keci v kleci, jako že se Jon nevrátí… Myslím, že scénáristi říkaj poslední dobou přesnej opak toho, co se stane, protože neumí jinak vytvářet napětí, jelikož fanoušci různými teoriemi rozklíčovali spoustu zásadních událostí do budoucna…

17.5.2016 | 8:21:34
Nevermind No One

pardon, chybička… řekli, že 10–15 epizod, takže 8+7 a ne, jak jsem psal v minulém přízpěvku…

#73 Rumek
17.5.2016 | 8:24:09
red.mann

#63 IbaLovec: Knížky jsem četl. První tři jedou logicky a chronologicky. Ve čtvrté se rozhdl, že to trošku natáhne, tak se vrátil zpět. To je jasné. Jak už jsem ale psal, tvůrcům seriálu nebránilo vůbec nic, aby dvouminutovou scénu Malíčka v údolí strčili do prvního nebo druhého dílo, kde by to bylo logičtější.

17.5.2016 | 8:24:37
Rumek

#71 Nevermind No One: Pokud máš na mysli tento odkaz http://www.edna.cz/…nich-epizod/ tak bych spíše pracoval s tou celkovou stopáží v hodinách a ne s fabulací autora článku.

#74 Nevermind No One
17.5.2016 | 8:28:19
Nevermind No One

#73 Rumek: koukám na další 3 zahraniční servery pravidelně a občas i jinam… tak se mi to plete, ale souhlasím, s tím, že podle celkový stopáže to vychází normálně na 10 + 10 a sám nevěřím teorii s míň díly… Leda by tam byly nějaký dvojdíly, který by počítali jako jednu epizodu… Jak jsem psal, DD chtěj jenom navádět lidi, vířit emoce, teorizovat, atd… jejich prohlášení neberu příliš vážně :-D

17.5.2016 | 8:33:22
KouBie

Tak podle traileru na epizodu Door je jasné, že Malíček se potkává se Sansou v nějaké stodole na Černém hradě … tak koho to Malíček tak udiveně potkává v traileru na 6.sezónu v zasněženém lese??? ...... LS? :-)

17.5.2016 | 8:35:57
ruzmim

#54 SaintSin: A víš, že jsem si to sám (nezávisle) říkal a zastavil trailer. Jsem rád, že to někoho ještě napadlo, i když to bude blud :-D . Ta podoba raťafáku tam je. Nebaví mě tu číst slinty o teleportech. Mě naopak ta hra času baví a nevidím v tom vůbec žádný problém. Tak těch pár minut s malíčkem nedali do prvního dílu – NO A CO :-D .

#78 RaiderCZ
17.5.2016 | 9:31:14
Hoří

#58 red.mann: Já bych jednotlivý linky postav časem nepoměřoval, někdy skáčou, někdy se táhnou. A taky se mi zdá že seriálovej Westeross je podstatně menší než v knize :-)

17.5.2016 | 9:42:47
RaiderCZ

#76 ruzmim: The Night's King je beztak Benjen Stark , proto ta podoba.

#87 ruzmim
17.5.2016 | 10:02:02
m0rdred

#61 Nevermind No One: Theon ale na Železný ostrovy připlouvá na lodi ;) možná koně vyměnil za palubní lístek :)

#80 Chill #81 Nevermind No One
17.5.2016 | 10:25:13
Chill

#79 m0rdred: A nedrží ještě náhodou Železní kamenité pobřeží? Nebo jiné pobřežní části? Jinak pochybuju že by sehnal loď na Spike když Železní napadli sever :-)

#82 m0rdred
17.5.2016 | 10:34:29
Nevermind No One

#79 m0rdred: Jo, to není špatnej nápad.. to by šlo, dík za nápad…

17.5.2016 | 10:35:21
m0rdred

#80 Chill: Jakej je stav na pobřeží netuším, ale každý ostrovy se musí čas od času nějak zásobovat. Jak můžeš pochybovat o lodi, na který stojí a připlouvá :)

#99 Chill
17.5.2016 | 11:05:08
Korlakon

Prečo všetci rozoberáte jona , sansu malíčka tyriona , nikoho nezaujima dejová linka Arye? Pre mňa osobne najzaujimavejšia.

#84 Nevermind No One #85 didi2012
17.5.2016 | 11:22:35
Nevermind No One

#83 Korlakon: Ta linka je zajímavá a pěkná, ale o čem chceš teď diskutovat, jak se to má se slepotou už je jasný, a teď už je jenom otázka kdy a koho bude mít zabít, popř. kdy zdrhne, aby dodělala seznam… Moc věcí na rozebírání tam není, ta linka jede velmi přímo…

17.5.2016 | 11:32:33
didi2012

#83 Korlakon: Arya ma zatiaľ strašne nudí

17.5.2016 | 11:48:15
Cabelkab

#83 Korlakon Tak ona se zatím jen rozjíždí ta její linka. Zatím všichni čekáme co se bude dít.

17.5.2016 | 12:21:48
ruzmim

#78 RaiderCZ: A bylo by to časově vůbec možné? Taky dobrá haluz :-D

#103 RaiderCZ
17.5.2016 | 12:44:17
Espelida

Pondělí pro mě bylo vždycky nejhorším dnem v týdnu. Teď se na dalších 6 týdnů stává tím nejlepším :-) :-).

17.5.2016 | 12:50:39
AviaRa

#51 zamyslak: „Chopil“ není úplně nejlepší výraz, tehdy jsme ještě nevěděli že se Martin „schová“. :D Osobně šestou sérii zatím hodnotím lépe než pátou (kromě Dorne části), která je pro mě strašná, to ale neznamená, že je budu mít v oblibě a že nebudu poukazovat na něco, co se mi nelíbí.

#90 Stardos
17.5.2016 | 13:14:24
Stardos

#89 AviaRa: Ale zase, označovat je „Dumb & Dumber“ taky nemusíš, když se ti něco nelíbí :D Kdyby celkově, tak to chápu, ale snad je nebudeme urážet kvůli jedné velké změně a dalším drobnostem :D

#91 Drake Rammoray #92 AviaRa
17.5.2016 | 14:07:18
Drake Rammoray

#90 Stardos: Takhle jsou nazývání už nějakou dobu a nejen tady. Je to ustálené pojmenování. Dělají mnohé pro, aby ho udrželi.

17.5.2016 | 14:14:57
AviaRa

#90 Stardos: Tak pro mě je těch změn více, co se mi nelíbí – změněný Stannis, s ním i Davosova linka (+ ho ještě zabije ta kravka), absolutně domrvené Dorne, smutek z chybějícího Victariona, vynechaná „Aegonova“ linka, násilné ukončení Selmyho… Menší změny, jako barva vlasů/očí případně nějaká vedlejší postavička co se někde mihla – ty neřeším, ale tyhle POV mi vadí, kór to Dorne, které je rozsáhlé.

Pro mě je celkově pátá série horší a jiná, a já si je budu „Dumb & Dumber“ označovat nadále, navíc to je ještě celkem „dostačující“; už jsem viděl dost horší výrazy než "dumb. :D

#94 Stardos #97 Rumek
17.5.2016 | 14:16:01
Fat Tony

Lutujem tych, kt furt len nadavaju na D&D (urcite drviva vacsina citatelia knih). Tak to nekukajte a vyplakavajte na GRRM, ze vam nepise Vasu knizku a nezabudnite pripomenut, ako sa bojite o jeho zdravie :). Ja si serial uzivam na 100% a aj pri 6. serii je to furt o milu kvalitovo lepsi serial ako zvysne (cest vynimka Band of Brothers, ale to uz bolo davno ;). popravde 6. seria je zatial so 4. asi top, ale este je priskoro hodnotit

#95 AviaRa
17.5.2016 | 14:33:14
Stardos

#92 AviaRa: Stannis mi ani nevadí, neměl jsem ho rád ani v knize, natož v seriálu, Dorne mě mrzí, Selmy taky, Victorian ještě uvidím, a Aegon ani ne :D

#95 AviaRa
17.5.2016 | 14:33:36
AviaRa

#93 Fat Tony: Typický komentář jak od malého děťátka bez špetky rozumu, jdi hajat.

#94 Stardos: Tak u Victariona jsem „trošku“ rád, protože je tam aspoň Euron, kterého mám radši. Uvidíme jak to dopadne. :D

#111 Fat Tony
17.5.2016 | 14:42:25
zamyslak

Jinak já si myslím, že Malíčka dali tenhle díl a ne hned ze začátku taky proto, že by na něj většina casual diváků (v USA je to seriál populární jak u nás Ordinace :D) po několika dílech zapomněla.

17.5.2016 | 14:46:06
Rumek

Tak se na seriál nedívej a máš klid. Prudit a kritizovat umí každý dement. #92 AviaRa:

#98 AviaRa
17.5.2016 | 14:47:58
AviaRa

#97 Rumek: Další vyjadřovací schopnosti na úrovni děťátka. Stále nechápeš že si seriál i tak dokážu užít? Pouze je mi líto, že nebylo zpracováno více. Ostatně jsem nové epizody i zde hodnotil (1 – 60%; 2 – 100%; 3 – 80% ; 4 – 80%).

Takže než se začneš navážet do „dementů“, tak si něco zjisti, protože sám si se zachoval jako debílek.

#106 Rumek
17.5.2016 | 14:53:29
Chill

#82 m0rdred: ja nepochybuji o lodi. Jen se mi nezdá to že když byl sever napaden Železnými, tak by po jejich vpádu a případném následném vyhání ještě a nimi obchodovali. Narážel sem na tuhle skutečnost :-)

17.5.2016 | 14:59:29
Rodney_

http://winteriscoming.net/…d-BOWL-1.jpg Rickon asi svůj pobyt u Ramseyho nepřežije ale zase mě ta jeho ztráta nenaštve tolik jako smrti ostatních Starků

#101 Chill #104 didi2012 #105 RaiderCZ #133 Alsasan
17.5.2016 | 15:02:41
Chill

#100 Rodney_: jak to že sem to předtím viděl normálně a teď jako spoiler? :-D

#102 Rodney_
17.5.2016 | 15:05:11
Rodney_

#101 Chill: to nevím asi bug, já nic neupravoval

17.5.2016 | 15:08:34
RaiderCZ

#87 ruzmim: Já myslím že podle serialu určitě , je to přece novej NK . V knize to byl 13 lord noční hlídky Brandon Stark myslim. :D

17.5.2016 | 15:25:32
didi2012

#100 Rodney_: kokos dúfam že to nieje on

17.5.2016 | 15:35:27
RaiderCZ

#100 Rodney_: To ještě neznamená že umře , třeba tam bude jen během bitvy.

#114 Rodney_
17.5.2016 | 15:37:08
Rumek

Jestli je tady v této diskuzi někdo nechápavý, tak si to pouze a jen Ty. Ostatní příspěvky hodnotíš na úroveň dětinských a ten kdo tady pořád dokola brečí jak malé dítě, že něco v seriálu chybí nebo je zpracováno šatně, jsi právě Ty. Holt potrefená husa kejhá nejvíce, to známe… Větu o tom, že kritizovat umí každý dement, jsem myslel obecně. Takže nejen, že se chováš dětinsky, ale ještě jsi k tomu infantilně vztahovačný. Urážky Ti ale jdou, ostatně to samo o sobě vypovídá, že jako dítě se tady chováš právě Ty. A každý podprůměrně inteligentní jedinec ví, že seriál co do šíře zpracovaní, tak komplikovaného příběhu plného postav, nemůže knížce konkurovat ani omylem. #98 AviaRa:

#108 AviaRa #159 Godshadow
17.5.2016 | 15:43:03
Jajinekol

Možná už jsem natvrdlý, ale proč se epizoda jmenovala Cizincova kniha?

#109 ElfkamElessar #113 Movego #144 m0rdred
17.5.2016 | 15:45:04
AviaRa

#106 Rumek: Popisuješ akorát sebe. Já netvrdím že seriál nemá hodně linek, ukaž mi prosím větu kde píšu že NEMÁ. U většiny příspěvků jsem psal, že mi nevadí vedlejší postavy, ale že mě mrzí zpracování některých základních POV postav. To že to nechápeš a bereš to na celou knihu obecně, je čistě tvůj problém. „Urážky“ mi tak dobře nejdou, ty jich zvládneš v jednom příspěvku mnohonásobně víc puso :*

#115 Rumek
17.5.2016 | 15:52:08
17.5.2016 | 16:05:42
17.5.2016 | 16:05:59
Fat Tony

#95 AviaRa: Papierovy hrdina :). Chcel by som vediet tvoje silne reci, keby si mi ich mal povedat do tvare ;). A podla coho sudis, ze moje reci su detinske hm?

#112 AviaRa
17.5.2016 | 16:06:12
AviaRa

#111 Fat Tony: Sám tu začínáš, můžeš můj „knižní brekot“ směle ignorovat, ono se to v těch desítkách komentářích ztratí. „Silné řeči“? Tak já tě urazil? Ó, to mě opravdu mrzí, radši se dle tvé rady půjdu „vyplakávat“. Polituj mě.

17.5.2016 | 16:13:08
Movego

#107 Jajinekol: Nejvyšší vrabčák tam o tom něco mlel :D

17.5.2016 | 16:16:23
Rodney_

#105 RaiderCZ: takže on se potom co ho upálí a stáhnou z kůže prostě sebere po bitvě a půjde na párek?

#116 Stardos #132 RaiderCZ
17.5.2016 | 16:18:52
Rumek

Aha, tak nejen dětinský, vztahovačný, ještě je tady problém s porozuměním psaného textu. No budiž, Tvá orientace mě nepřekvapuje, ale jsem veskrze tolerantní člověk. Urážky si vzal šupem hopem od scénáristů až po diskutéry, klobouček. Příště si alespoň přečti na co reaguješ, akorát se tady ztrapňuješ…Na zbytek nemám smyslu reagovat, užívej si seriál, pokud si toho tedy schopen… #108 AviaRa:

#119 AviaRa #122 Chill
17.5.2016 | 16:35:57
Stardos

#114 Rodney_: Nechci nic říkat, ale jak fotka dokazuje, že to je on? :D Także bych s tímhletím počkal, ostatně, kdyby mu utekl, tak proč by nemohl udělat to co Theon?

17.5.2016 | 16:36:15
Mates313

Ramsay zešílel.. teď ho napadne Jon, divocí, Údolí a Freyové

#133 Alsasan
17.5.2016 | 16:36:31
methoz

Podle mě Arrynové zradí…

#131 ElfkamElessar
17.5.2016 | 16:40:27
AviaRa

#115 Rumek: Dle tvé poslední věty – Ty stále nejsi schopný pochopit že mě seriál i tak baví, místo toho budeš neustále poukazovat na jinou věc, zrovna dle příspěvku jak se ti to hodí. Zřejmě nechceš přibrat vše do jednoho příspěvku, fajn, tvoje věc.

#120 Rumek #122 Chill
17.5.2016 | 16:42:39
Rumek

No vidím, že si se v tom trošku ztratil, nevadí. Jsou to malichernosti, zkus si naše příspěvky přečíst znova, třeba Ti to dojde a třeba ne, no a pak je to skutečně úplně jedno. Jak jsem již napsal, užívej si seriálu, pokud toho si v rámci svého remcání a kritizování schopen…#119 AviaRa:

#121 AviaRa
17.5.2016 | 16:54:04
AviaRa

#120 Rumek: Nedaří se ti to, smutné. :/

#123 Rumek
17.5.2016 | 16:56:20
Chill

#115 Rumek:
#119 AviaRa: Asi se tě zastanu.

Nemyslím si že by brečel jak tu tvrdíte, jen poukázal na to, že je škoda, že seriál pojal linku Dorne tak jak pojal, protože v knížce je to velice silná linka (nebudu popírat, jedna zmých nejoblíbenějších – a taky mě mrzí že si s ní scénaristi poradili zrovna takhle). Je to prostě škoda, nemusíte se tu poté náhánět do extrémů když není důvod :)

17.5.2016 | 16:59:02
Rumek

Tak hlavně, že se to podařilo Tobě, takže je vše oukej, můžeš být spokojený…#121 AviaRa:

17.5.2016 | 17:02:00
Kalam

Zajímalo by mě, jak silnou armádu by Dany potřebovala (když vynechám logistiku a další ptákoviny) aby dobyla westeros… já říkám, že těch Dothraků může mat kolik chce aj třebas milion ale westeros s nima nedobude a tři nedomrlí draci a pár tisíc žoldáků a unsullied ji taky moc nepomůže…

#127 Stardos #137 Mela #163 red.mann
17.5.2016 | 19:06:03
Eddard1

#4 kiso1561: JJe smutné, že jsi .nepochopil jak se dělá seriál, Klidně ti jedna linka posune o týden a jíná o 2 hodiny.

17.5.2016 | 19:09:50
Eddard1

#6 Pouty: Nesmysl žádnej teleport se nekonal

17.5.2016 | 19:14:11
Stardos

#124 Kalam: Tak další otázka je, co zůstane ve Westerosu za armádu :D Sever jde do války = velké ztráty na obou stranách,Lannis­terové nic moc, Tyrrelové ještě dobrý, Dorne taky, ale hádám, že ti se pozabíjí mezi sebou, Arrynové jsou na tom ještě taky dobře, uvidíme jak to dopadne a zda pomůžou Jonovi a Říční krajiny netuším, ale Frey se nikam nepožene a tím pádem ani zbytek a ještě Štít, ten je takový, že se spíše osamostatní.Takže práve Westeros už je i teď slabý

17.5.2016 | 19:16:16
Eddard1

#11 Azog2182: ne mezi epizodama, ale čas plyne různe mezi lenkami. Kde se děj posune o 2 hodiny jinde klidně třeba o týden

17.5.2016 | 19:17:49
Eddard1

#58 red.mann: Myslíš, že to Sansa a spol dorazily ze Zimohradu na Černý hrad za 4 dni?

17.5.2016 | 19:34:58
Menec

#9 rockysiburger: kočky z nich dělají ty náhrdelníky, jinak to jsou starý báby .:-)

17.5.2016 | 20:08:05
ElfkamElessar

#118 methoz: Koho?

17.5.2016 | 20:20:55
RaiderCZ

#114 Rodney_: A ty na té fotce vidíš oheň někde ?

17.5.2016 | 21:36:17
Alsasan

#100 Rodney_: Fandim Starkům od začátku ale bohužel také si myslím že Rickon nás tuto serii opustí, Remsy si ho nechá jako páku, ale jakmile uvidí že k bitvě stejně dojde tak ho zabije a udělá z něj výstrahu.

#117 Mates313: Freyové si myslím, že ne, ti by mohly skončit jako Starkové na Rudé svatbě když půjde malíček s armádou na Sever. A na druhou stranu vůbec nevím jak se Malíček zachová až dorazí na Sever je nepředvídatelnej.

17.5.2016 | 21:39:58
Azog2182

Miluju GOT ve vsech smerech ale jestli Ziska Trun ta naivni krava Daenerys tak to u mne dost klesne :)

#141 Rafan
17.5.2016 | 21:41:14
SaintSin

Ještě můj poslední příspěvek stran teleportů a časových nesrovnalostí. Chápete doufám, že ty časové linky se různě protínají až poté co se různě klikatí v nejrůznějších délkách? Podle teorie „teleportářů“ to v GoT nejspíš probíhá takhle: Cersei, Jaime, Kevan Lannistrovi a Olenna Tyrell probírají likvidaci Nejvyššího vrabčáka, Olenna řekne: „Raději oni, než my“ a v tom Cersei zakřičí: Nikdo nic neříkejte, nedělejte a nikam nechoďte!!!! Theon Greyjoy se vrací domů a my musíme počkat až udělá všechno co potřebuje a řekne co potřebuje, pak můžeme pokračovat! Jinak bychom také mohli být nařčeni z čarodějnictví a upáleni"

17.5.2016 | 22:20:08
džodl

SPOILER SPOLIER stejně všichni pochcípaj… :D :D :D

17.5.2016 | 22:20:47
Mela

#124 Kalam: Má velkou šanci. Před vyloděním dobije nebo donutí svobodná města co jsou před úzkým mořem aby ji podporovala zásobami a vydaly lodě. Počítám i s podporou Dorne jakmile dojde k vylodění nebo ještě před, tohle zajistí dostatek zásob. Po vylodění se Dothrakové rozjedou na všechny strany a začnou plenit a drancovat všechno v okolí. To ostatní co má použije na obléhání hradů a měst která se nevzdají. Po příchodu západních armád by se Dothrakové začali stahovat na lepší místo a uplatňovat taktiku mongolů a hunů. V rozhodující bitvě vidím šance 50:50. 100tisíc lehkých jezdců kteří celý život žijí jenom bojem je ukrutná síla.

17.5.2016 | 23:46:28
vintason

#10 Stardos: takže to bude stará bába :)

18.5.2016 | 0:10:21
predatorx21

Daenerys je neuvěřitelně naivní,pořád žije v dojmu že jí ve Západozemí někdo očekává,že ji budou vítat a podobné nesmyly,nikdo z obyvatel Západozemí není na ni moc zvědavý,navíc jestli s myslí že potom co Dothrakové budou rabovat,znásilňovat a plenit ji někdo bude milovat… Sice má po ruce zdatné poradce ale i tak,dopadla by jako Šílený král.

#140 Hanry #142 Rafan #145 Ann Taylor #153 Monkeyskunk
18.5.2016 | 0:49:09
Hanry

#139 predatorx21:: porad je ale jedna z nejdulezitejsich postav,ti draci jsou potřeba na boj s nemrtvými (oheň kosí led)

18.5.2016 | 1:47:59
Rafan

#134 Azog2182: Opravdu naivní? To jak teď odpravila prakticky všechny vůdce dothrackých klanů, byl mistrovský tah. Dothracké uznávají sílu a ona toho mistrovsky využila. Takto vyřídit všechny vůdce se v historii Dothrack ještě nestalo.

18.5.2016 | 2:39:09
Rafan

#139 predatorx21: Na koho je západozemí zvědavé? Jeden druhému by nejraději podřízl krk. V tom má Daenerys pravdu.

18.5.2016 | 2:42:29
Angi

Vůbec nechápu ty věčné roztržky ohledně D&D. Je naprosté rouhání říct k D&D křivé slovo. D&D přinášeli a přináší zábavu celým generacím už desítky let a nemají chybu. Stručně a jasně – na Dungeons and Drgons mi nesahejte.

18.5.2016 | 7:39:20
m0rdred

#107 Jajinekol: Margaery tu knihu citovala když mluvila s Nejvyšším vrabčíkem, což je trochu slabé na pojmenování epizody. Noale název zní dobře, ne? :)

18.5.2016 | 7:45:25
Ann Taylor

#139 predatorx21: Až pak dojedou někam k Říčním krajinám a vzhledem k měnícímu se období všichni zmrznou a umřou na chřipku :D Nebo si počkají, až začne být zima i jižněji a zmrznou rovnou při vylodění :D

#146 Ann Taylor #153 Monkeyskunk
webmaster
18.5.2016 | 7:51:10
Ann Taylor

#145 Ann Taylor: Teda pardon, to mělo být na 137, touchpad mi nějak roluje jako šílenej.

webmaster
18.5.2016 | 7:52:13
m0rdred

Zajímalo by mě něco kolem Ramsayho. Předtím než zabil Ošu, jí řikal, že mu Theon řekl, jak to bylo s útěkem chlapců, kdo jim pomohl… Theon ale říkal Sanse, že spálil dva jiné chlapce a to řekl Ramsemu. Takže to bylo tak, že mu to Ramsey neuvěřil a vymlátil z něj pravdu? Proč by pak ale Sanse neřekl, jak se věci mají? Nebo mi něco uniklo?

#148 MaryJakeris
18.5.2016 | 9:07:50
MaryJakeris

#147 m0rdred: Uniklo Ti to, že se mu Theon svěřil, že ve skutečnosti nezabil Starkovic chlapce. Tehdy, když mu ještě věřil, že ho posílá jeho sestra, aby mu pomohl utéct… Hlupák Theon důvěřivec :-)

#150 m0rdred
18.5.2016 | 9:28:06
jack817

NIEKOHO VOBEC napadlo ze THEON je este stale ramsyho , sansu pustil von aby mohol zautocit na cierny hrad , theon by mal ziskat korunu u zeleznych ostrovoch ???

#152 ElfkamElessar
18.5.2016 | 9:31:32
m0rdred

#148 MaryJakeris: Dík :)

18.5.2016 | 9:43:09
jack817

„Aby ses dostala na sever musíš jít na jih. Abys dosáhla západu, musíš jít na východ. Abys mohla jít dopředu, musíš zamířit dozadu, a aby ses dotkla světla, musíš projít stínem.“ zeby denerys nastvila asaj mesto stinu

18.5.2016 | 9:48:40
ElfkamElessar

#149 jack817: Dost ulítlá teorie. Skoro jako Locker :-)

18.5.2016 | 11:52:15
Monkeyskunk

#139 predatorx21: Kdo je na ni zvedavej? Minimalne Dorne by ji podporilo, jak z Dorana, tak nejspis i ted za Hadu, pac tem jde nejvic o pomstu na Lannisterech. Tipuju, ze by se ji postavili spojene armady Lannisteru a Tyrellu, kteri jsou navic trochu zdecimovani predchozi valkou (minimalne Lannisteri, nevim jak moc se Tyrellove zapojili). Baratheoni se pridali z vetsi casti ke Stannisovi, a v hradech a na uzemi zbylo jen par vernych trunu a nikomu jinemu. Pokud vime, v ricnich krajinach furt radi plus minus obcanska valka, respektive ricni lordi by se urcite k Lannisterum nepridali. Vojsko udoli bude pochodovat na sever a i tak, nevidim tu moc sanci, ze by se pridali k Lannisterum, kdyz se nepridali ani behem predchozi valky. Spis by zalezli zpet do udoli a cekali. A sever ? Tam je chaos. Kolik rikali, ze to ma Bolton muzu? 5k? To je nic a dost mozna v te dobe uz ani nebude existovat. Severske armady jsou taky zdecimovany valkou, takze s tema bych taky moc nepocital, ze by sli pomoc Lannisterum. Navic se asi za chvili dozvi o WW a tim tuplem by se soustredili spise na sever nez na jih. Vseho vsudy by to tedy byly 2 velky armady + nejaky drobecek vernych z ostatnich kralovstvi. Muzou dat dohromady kolik, 50–80k army? Z toho treba 10k je jizda? Rekl bych, ze po te valce by tomu tak nejak i mohlo byt. A proti nim 50–100k jizda dothraku, dejme tomu 30–40k armada ze zoldaku, svobodnych mest, neposkrvneni a dalsi prizivnici na Dany. + 3 draci a Dorne. Myslim ze jeji sance jsou pomerne velke :-)

#145 Ann Taylor: Tak Dany jde hlavne o Pristaviste a Trun ze. Myslim si, ze pokud by opravdu porazila Lannistery a Tyrelly, tak zbytek Zapadozemi uz nebude mit chut bojovat, navic se vic a vic budou sirit zvesti o WW a proc proti nim nemit vyhodu draku? A i kdyby ne, nemusi sever dobyvat hned – na to tam ma radce, kteri ji reknou, ze sever i ricni krajiny jsou rozdeleny a udoli je v podruci malicka (to mozna radci nevi, defakto asi nikdo nevedel co se deje a proc se nepridali na stranu Trunu pri predchozi valce). A nez dojde zima do KL a niz, to bude jeste nejaky cas trvat a nebude ani tak kruta, jako vys. A kdyby jim byla opravdu hodne zima, muzou ti mene odolni pockat nekde na hranici (nejspis uz dobyte) Vysoke zahrady a Dorne, tam jim bude teploucko :) A pokud ji bude poslouchat aspon jeden Drak, tak zase nejakou velkou army na udrzeni jihu potrebovat nebude. Podle me by stacilo jedno dve spolecenstva s drakem v zadech a nikdo se do boje nepohrne.

#154 ElfkamElessar #155 Ann Taylor #156 lukas254
18.5.2016 | 12:55:06
ElfkamElessar

#153 Monkeyskunk: A už jsme zase u toho jesli má Dany dostaečnou vojenskou sílu k dobytí Westerosu… Můj názor je, nechme se překvapit jak to tvůrci zaonačí… Ony ty síly se pořád přeskupují atd.atd. Ze začátku neměl Bolton skoro nic, severské rody byli věrné Starkům a najednou rozsekal zbytek Stannisovy army a má min. 5000 mužů a Karstarky a Umbery k tomu. Divokých je najednou taky pár takže Bolton je najdenou nejmocnější na severu. Nikdo neví jakou armádu má Vale, Lannistři a Tyrelové, ani co zbylo z Baratheonů a milionu malých bezvýznamných rodů. Takže já jsem zvědavej co DaD vykouzlí a jak to nakonec s tou invazí dopadne. Pro ně není problém v případě, že to bude příběh vyžadovat sjednotit proti Dany všechny rody ještě posílené o silný ročník bybyboomu který zrovna nastupuje vojenskou službu a Dany sežere půl armády tyfus cholera a neštovice a stejně pak v čele ubohého zbytku jedouc na Drogonovi rozpráší armády nepřítele. Takže podle mě nemá smysl řešit jestli na to vojensky má nebo ne

#158 Rafan #181 Monkeyskunk
18.5.2016 | 14:27:24
Ann Taylor

#153 Monkeyskunk: Když to je ten problém. Ona už tam ta zima celkem měla být. Oni s tím skáčou sem tam. Byla tak strašlivá a neustupující zima, že Stannis musel upálit Shireen. A najednou zase není zima žádná a nikdo tam s ní nemá problém. I u Zdi je sotva poprašek. Když si vezmeš, jak chodili oblékaní i v Říčních krajinách během léta a podzimu, tak zas taková hitparáda vedra to taky nebyla = problém pro dothraky, kteří jsou zvyklí chodit skoro nazí celej život už někde v půlce kontinentu. Navíc už se ochlazuje všude, a až padne Zeď (jakože musí, jinak chodci nemají smysl, když přes Zeď nemůžou – kdyby mohli, tak zase nemá smysl Zeď a tím pádem by nemělo smysl nic, co se dělo osm tisíc let :D), tak se zima roztáhne velice rychle. Jakmile ji překročí, tak Zimohradu bude asi tak jako je teď v Zemích věčné zimy, takže ve Vysoké zahradě bude „teplo“ asi jako je teď na Šíji. A to dothrakové nevydrží. Neřeším její dobývání, draky a podobně, jen říkám, že dotrahkové jí nestačí, protože je velká šance, že jí tam brzo pomrznou. Ale nepochybuju, že ji to ani nenapadne, však nejspíš nemá tušení, jaká zima může být i se stojící Zdí.

#181 Monkeyskunk
webmaster
18.5.2016 | 14:39:22
lukas254

#153 Monkeyskunk: Já si myslim, že nakonec se stejně všechno rody spojí a i s deny, aby porazily bílé chodce a nemrtvý.

18.5.2016 | 15:14:00
Sammet

Malickovym teleportom by mohla Sansa spravit koniec, uvidime, predsa len mu drzi na oplatku zivot lebo vdaka nemu nevyletela mesacnymi dvermi. Ale mohla by ho popravit aj tak uz vieme ze Udoli povedie Royce. Arya zatial nuda pre mna a na Brana sa tesim najviac, vyzera to ze je v pritomnosti a nie v minulosti, a dostal sa tam bez pomoci triokej vrany najskor tak uvidime

18.5.2016 | 15:16:15
Rafan

#154 ElfkamElessar: I ty brepto :-)

18.5.2016 | 16:06:44
Godshadow

#106 Rumek: Tak ono se u linek, ve kterých Dumb&Dumber začali nejvýrazněji jít vlastní cestou, opravdu opakovaně prokazuje, že na to sami nemají (ve srovnání s „kanonickými“ linkami), navzdory nutnému zjednodušování. Čím dál více to zabíhá (samozřejmě pořád jen místy) ke konzumu; čím dál více násilnější šokující zvraty, přestože jejich promíjení (vraždy Dorne, Bolton,… aka „plot armour“) či smysl (např. i seriálová vražda Jon Snow, která, když už se odehrála jen kvůli Divokým a už ne i kvůli Jonově úmyslu vytáhnout na Boltony jako v knize, celkem ve stylu „s křížkem po funuse“ postrádá smysl – Divoké už dávno pustili) pokulhávají, a čím dál více situací typu „náhodná setkání“ (samozřejmě ve světle nutné redukce množství postav) či „na poslední chvíli, kdy už to opravdu nikdo nečekal“. Ale není se ani moc co divit a zazlívat – se stále vzrůstajícím rozpočtem je zřejmé, že z toho chtějí a musí vytřískat maximum diváků – i tu většinu, konzumní diváky… ;) ;) Jinak ale plný souhlas (taky se SaintSin), s časovou osou jde o nadbytečné pitvání hoven, navíc jedná-li se o filmařské narativní postupy.

Utínání ve stylu „tak se na to nedívej, když se ti tam něco nelíbí“ ale opravdu není moc košer, když navíc člověk nevyjadřuje žádnou přehnanou kritiku, ale spíš to, jak nás to třeba mrzí, že nám občas něčím zkazí náš nej fantasy seriál, který pořád budem děsně rádi hltat… ;)

#185 Rumek
18.5.2016 | 17:53:54
Hodooor

Mně Daenerys nepřijde vůbec naivní, naopak myslím že je velmi schopná, na to v jaké pozici a s čím začínala už dokázala opravdu hodně, ukázala už hodněkrát že se rychle orientuje v nových situacích podle protivníka a přesně odhadne co na koho platí-jak ovládnout Dothraky, co bylo klíčem k Unsullied, přetáhla i Second Sons, otroky přesvědčila tak že jí Meereen předali sami bez boje…s těmi čaroději ve věži si taky poradila..

V porovnání s tím jak si vedli Robert B, Joffry, Tommen, Robb, Tywin byl možná schopný, ale byl opravdu když si proti sobě poštval syna tak že skončil zabitý na záchodové míse..

#161 Hodooor #162 red.mann
18.5.2016 | 18:17:29
Hodooor

#160 Hodooor: ..nebo Stannis který slepě důvěřoval radám nějaké kněžky až přišel o vše a nakonec i o život

18.5.2016 | 18:22:19
red.mann

#160 Hodooor: Plně souhlasím s Hodorem. Dany udělala pár chyb, hlavně v Meereenu, ale celkově situace řeší velmi obratně a je to velmi silná postava. Ona musí projít tyhle těžké zkoušky, aby naplnila proroctví.

18.5.2016 | 19:16:59
red.mann

#124 Kalam: Podle mne nemáš pravdu. A hlavně ty draci už teda vůbec nejsou takoví, jak je popisuješ. Pokud vemu v úvahu, že se vylodí s armádou nějakých 90 000 Dothraků, několik tisíc Neposkvrněných + pár tisíc svobodných rytiřů, co posbírá cestou kolem pobřeží otrokářů a v čele poletí ty tři potvory, tak ani k žádnému boji nedojde. Všichni mají v hlavě dobře historii a dobře vědí, že i proti malé armádě s draky je šance mizivá. Nehledě na to, že je tam dost šlechticů, kteří museli pokleknout před Robertem a přišli o nějaké ty majetky.

#164 AviaRa
18.5.2016 | 19:27:54
AviaRa

#163 red.mann: Třeba šance Dorne byla v historii mizivá? (že se k Targaryenům připojili až sňatkem a dobyti nebyli…). Nebo povstání věřících v Sedm proti Targaryenům, kdy se konflikt táhl také několik let…

Ano, draci budou mít jistě navrch, ale zrovna historie Západozemí ukázala, že i s nimi se to nepovede, nebo až po dlouhých letech… Navíc už to tu Ann zmiňovala, dothrakové a zima – to by dobře nedopadlo. Ano, pokud by vše bylo krásné (jaro/léto) a přidalo by se k ní Dorne (pokud na to ty kravky v seriálu maj dost logiky); a podpora Železných tak by něco dobyla. Ale s podmínkami které se blíží o tom dost pochybuji.

#165 red.mann #183 Rafan #207 Batu_Khan
18.5.2016 | 19:38:18
red.mann

#164 AviaRa: Porovnávat Dorne a západozemí je trošku mimo mísu. Dany najde podporu v poražených rodech, má dost silnou armádu, aby v klidu obsadila Králové přístaviště, kde hned tak krutá zima nepřijde. Pak už bude jen otázka času, jak rychle poklekne jeden rod za druhým. Aegon s pár vojákama okupoval hlavní území a byl korunován do dvou let. Dany s takovou silou to může trvat jen pár měsíců.

#166 AviaRa #167 ElfkamElessar
18.5.2016 | 20:01:06
AviaRa

#165 red.mann: V KP právě zima je také, samozřejmě to není hrůza jako na Severu, ale furt tam je, furt se to dothrakům nebude líbit. Netvrdím že by to dobýt nemohla, ostatně s podporou kterou může získat (Dorne, Železní etc.) snadno, ale to tvrzení „malá armáda s draky“ je opravdu zcestné – viz. to zmíněné povstání fanatiků (kterému ses krásně vyhl). Proč je Dorne mimo mísu? Prostě to nedokázali dobýt, nikdo je nenutil chodit neustále přes hory.

#184 red.mann
18.5.2016 | 20:11:02
ElfkamElessar

#165 red.mann: No ona kromě těch draků zas nějakou ohromnou vojenskou sílu nemá…

#168 AviaRa
18.5.2016 | 20:19:40
AviaRa

#167 ElfkamElessar: Tak tady se ho zastanu, protože díky získaným dothrakům může mít armádu o dost navýšenou.

#170 ElfkamElessar
18.5.2016 | 20:20:46
ElfkamElessar

Ono taky není jistý, že získá nějakou velkou podporu, stejně jako není jistý, že by se proti ní utvořila nějaká velká koalice.

#171 AviaRa
18.5.2016 | 20:21:38
ElfkamElessar

#168 AviaRa: Jenže zrovna ti Dothraki v podmínkách Západozemí zrovna velkou silou nejsou.

#171 AviaRa
18.5.2016 | 20:22:43
AviaRa

#170 ElfkamElessar: To je zase právě to, na co poukazuji v diskuzi proti němu. :D

#169 ElfkamElessar: Tak podporu by měla získat logicky z Dorne, když ty kravky chtějí „pomstu“. Pak nějaké rody které dobude. Ono by to bylo nejzajímavější s Tyrelly, jestli by se přes averzi k Dorne k ní přidali nebo ne.

#172 ElfkamElessar
18.5.2016 | 20:24:53
ElfkamElessar

#171 AviaRa: :-) Jednou říkáš, že Dothraki její sílu značně zvětší a podruhé, že v Západozemí ani ne :-)

#173 AviaRa
18.5.2016 | 20:30:27
AviaRa

#172 ElfkamElessar: Její POČETNÍ sílu zvyšují, ovšem její ÚČINNOST v ZIMĚ ne, spokojený? :D

#174 ElfkamElessar #175 rockysiburger
18.5.2016 | 20:32:49
ElfkamElessar

#173 AviaRa: jo jo, on počet není všecko :-)

18.5.2016 | 20:37:13
rockysiburger

#173 AviaRa: Pravda. Nevím jestli vůbec znají nějakou krutou zimu a hlavně nevím jak je chce dostat přes moře. Dothraki nesnáší vodu. Nemá ani dost lodí. A dostat je tam na lodích s koni. Bez koní jsou taky k ničemu. Tak nevím nevím :-)

#176 AviaRa
18.5.2016 | 20:38:05
AviaRa

#175 rockysiburger: Tak ohledně lodí

Tam počítám s kamarádem Euronem, který tam pošle Yaru/Ashu

.

#178 rockysiburger
18.5.2016 | 20:47:13
VarysTargaryen

U Daný nečtenářům chybí 5. kniha, kde je mnohem jasnější jak totálně selhala. Jinak mimochodem… doufám, že slespoň v knize Meeren padne a tahle linka s Dothraki tam bude až potom – anebo tam zřejmě vpadne Tyrion s armádou

18.5.2016 | 20:59:10
rockysiburger

#176 AviaRa:

Ano v traileru na další epizodu byla vidět vcelku početná flotila, ale pořád si myslím že je to málo. Lodě musí taky obsluhovat železní což zmenšuje prostor pro náklad, ale můžou se několikrát otočit, ale to by zase trvalo několik měsícu a nemají jich tisíce, ale asi do toho moc šťourám a jsem hnidopich:-) I tak mi to přijde nereálné :-)

#179 AviaRa #182 lukas254
18.5.2016 | 21:15:17
AviaRa

#178 rockysiburger:

Tak to bych moc neřešil, lodí tam přeci jen může být podstatně víc než v záběru a navíc tuhle, řekněme „logiku“ v seriálu moc neřeší, takže dle mě je to možné. Ale je fakt, že Euron nebo Yara asi nepočítají s tím, že by měli převážet o desítky tisíc víc dothraků. :D

#180 rockysiburger
18.5.2016 | 21:16:48
rockysiburger

#179 AviaRa:

přeně jak říkáš. Každopádně doufám že tam nebude 10. minut záběru na zvracející Dothraki. Lord Prasátku už stačil :-)

18.5.2016 | 21:20:30
Monkeyskunk

#154 ElfkamElessar: Tak nevydrzel jsem no :-D

#155 Ann Taylor: Zase ale když zima trvá několik let, tak ten rozjezd je prostě pomalejší (ale je fakt, že ten bílej havran nebo co přiletěl už na konci 3ky nebo 4ky, teď nevím, ale už to je doba :-D). A v Essosu se neochlazuje? Tohle si vážně neuvědomuju, jestli bylo řečeno, ale z principu by mělo. Není tam třeba taková zima jako na západě, ale pořád se to musí měnit v určitém intevralu. Vždyť plundrujou defakto celej kontinent, tak se museli setkat i s chladnějšími oblastmi. A nebylo v nějaké knize psané, že přes zimu Dothracké moře hnědne(uvadá)? Jasné, příjemný by to pro ně asi nebylo, ale hold by se museli obléct, ale nemyslím, že by automaticky pomrzli, zas blbí nejsou, aspoň né tak :-D A Stannis byl někde mezi Zimohradem a Zdí, to je podle mě hodně velký rozdíl – půlka kontinentu, ale máš pravdu, ti zapadli a pomalu umrzali (což by se ale mohlo stát jak Dothrackům, tak spojeným armádám – Dothrakové mají aspoň dost koní na jídlo, kdyby bylo nejhůř :-D). A je otazka, co ma Night King v planu – jestli by zamiril primo na KL nebo se prvni rozleze do vsech koutu severu a jak rychle by se vubec pohyboval. Ruku na srdce, uz jen nez se dostal ke Zdi mu nejaky ten cas trvalo :-D (jasny, nevime kdy se na cestu vydal, ale i tak). Samozrejme, taky mas pravdu. Kdyby s armadou Dothraku oblehala ve vetsi zime nejake sidlo, tak by to asi moc dobre nedopadlo, ale tak blba snad neni. Ale v KL byva snih jen hodne vyjimecne (jo v rekotoci snezi normalne, ale niz uz je to vzacnejsi a vzacnejsi, tak nejak to popisoval Martin), takze to hlavni by nejspise stihla dobyt, nez se tam prizenou WW se svoji vanici :) Aspon vzhledem k tomu, jak rychle zima postupuje at uz v serialu nebo v knize :)

18.5.2016 | 21:46:00
lukas254

#178 rockysiburger: Klidně se může stát, že dohtraki vůbec do západozemí nevezme, třeba budou jejím jménem bojovat proti otrokářům, nevim no.

18.5.2016 | 22:04:49
Rafan

#164 AviaRa: S těmi železnými mě to už také napadlo. Jak sami říkají, na moři se postavíme komukoli. Jako přepravní flotila by byli více než dobří.

19.5.2016 | 2:26:10
red.mann

#166 AviaRa: Než začne pravá zima, tak to si ještě počkáme. A po létě a před zimou ještě bývá podzim, Získat dost lodí na pobřeží otrokářů nebude problém, ať už silou nebo zaplatit. A pokud se vylodí tak ani k žádnému boji nedojde. Západozemí je zdecimované a představa pro většinu rodů další kruté války bude asi nemyslitelná. Co se týká Aegona, tak se vylodil s maximálně třemi tisíci vojáky a měli také tři draky. Za dva roky měl většinu území a byl korunován králem.

#187 Ann Taylor
19.5.2016 | 6:00:10
Rumek

V pohodě, já to beru. Každý má právo na svůj názor, nechci to tady rozpitvávat, nepatří to sem. Dle mého nikdo ze zdejších diskutujících nesahá scénáristům ani po kotníky, proto si já myslím, že pokud není něco košer, tak je to označovat je Dumb&Dumber , ale jak říkám, každý svoje:)… #159 Godshadow:

19.5.2016 | 7:11:55
AndrewP

Tak šance Dany stoupaj ne tisícovými armádami, ale tím že má po boku Tyriona. Jestli se někdy dostane do západozemí nebo ho i dobije, tak jedině díky jemu. Jelikož je to jediná postava, která je na její straně a používá mozek. Příklad za všechno je Malíček, člověk bez nějakého většího vlivu a přesto udává směr západozemí.

19.5.2016 | 8:29:22
Ann Taylor

#184 red.mann: U Aegona ale ještě nezapomínej na masivní přípravu. Zmapoval si celý území, vyřezal si ohromnou mapu a u ní plánoval pomocí hlavy (+ 100 let už Targaryeni žili v sousedství, a i když se říká, že během té doby v Západozemí vůbec nikdy nebyli, není to tak úplně pravda). Dany ho nikdy neviděla, silně pochybuju, že má víc než vágní tušení o jeho uspořádání, a pokud se z Tyriona nevyklube i vojensky nadanej velitel, tak jí to tak hladce rozhodně nepůjde. Vlastně i s ním. U Aegona totiž nakonec drtivou většinu vojáků tvořili Západozemci – ostatně z Valyrie připluly pouhé tři rody, takže skoro všichni v jeho armádě i na začátku byli místní (leda by měl žoldáky, to nevím, ale už po prvním střetu mu přibylo jednou tolik místních). Dany chce ale celou svou armádu importovat, přičemž ta má o tom místě ještě méně znalostí než ona, a pokud se k ní okamžitě nepřidá zase jednou tolik Západozemců, pořád bude mít na úplně cizí půdě větší problémy než měl Aegon. A s řvoucí hordou (pokud jí pro boj na zemi zůstanou jen dothrakové a současná síla, tak dothrakové budou 90 % jejích mužů) bude to získávání podpory přece jen složitější.

#188 Bezvliv #191 Monkeyskunk
webmaster
19.5.2016 | 10:53:35
Bezvliv

#187 Ann Taylor: A co neposkvrnění? Těch přece taky ještě bude dost, ne? Ve městě jich pár zabili, ale myslím si, že to bude max do 200, kdoví jestli vůbec tolik.

#189 Ann Taylor #190 ElfkamElessar
19.5.2016 | 12:02:03
Ann Taylor

#188 Bezvliv: Těch koupila jen 8000. Víc jich neměli. A žoldáků tam má myslím necelý dvě tisícovky a o moc víc už jich nesežene. Zlatá společnost v knížce už je v Západozemí, ale s někým jiným, v seriálu možná vůbec není, a kromě flotily Braavosu Svobodná města žádné opravdové armády stojící za řeč nemají. Naopak ve Vaes Dothrak měly být tou dobou všechny khalasary, aspoň to zaznělo, takže patrně desítky tisíc lidí.

webmaster
19.5.2016 | 12:36:42
ElfkamElessar

#188 Bezvliv: Neposkvrněných jednak nemá moc, a podle toho jako jsou vyobrazení v seriálu stojí jako invazní armáda do západozemí za prd.

19.5.2016 | 13:37:39
Monkeyskunk

#187 Ann Taylor: Mno tady si dovolim nesouhlasit s tim, ze pokud se z Tyriona nevyklube i vojensky nadanej velitel. Ja si myslim, ze uz se davno vyklubal pri obrane KL nebo sme zapomeli? :-D Rekl bych, ze bez nej by to Tywin nestihl a Stannis uz by mel KL obsazeny :) A to ze v serialu mozna dalsi zoldacke spolecenstvi nejsou bych taky moc nepouzival. Kdyz bude treba DaD si je proste vykouzli :-D A v knizce ze jich bylo kotel, mozna jen zatim nemeli duvod na ne upozornovat :)

A hlavne mi prijde, ze nikdo nebere v potaz valku 5 kralu, ktera nejenze nektere kralovstvi znepratelila/roz­delila/postavi­la na vazky (Udoli), ale taktez pomerne zdecimovala (precijen se rikalo, ze Robb neprohral zadnou bitvu, takze Lannisteru a spojencu koruny muselo popadat vic nez dost). Samozrejme jak mi nekdo protiargumentoval, muzou doplnit stavy novackama, ale ti kdyz uvidi 3 draky a bandu barbaru na konich, tak minimalne z pulky vemou nohy na ramena.

#192 AviaRa #197 Ann Taylor
19.5.2016 | 18:37:11
AviaRa

#191 Monkeyskunk: Tak místo Robba to celkem odnesli Říční krajiny…

#193 Monkeyskunk
19.5.2016 | 18:52:43
Monkeyskunk

#192 AviaRa: To ano, nicméně to nic nemění na tom, že jsou západozemské armády zdecimované (snad krom Údolí a Dorne), což Dany jasně nahrává. Pořád si tak nějak myslím, že kdyby tam doplula v relativně krátkém čase (žádné zdržení X dalších sérií v Essosu), tak by se jí právě postavili pouze armády Tyrellů a Lanisterů se zbytky věrných, kteří nejsou úplně v nejlepším stavu. Velkou roli by hrálo samozřejmě to, jak se zachová právě Údolí a Dorne, ale moc nevěřím, že by se hnali na pomoc koruně. Se severem už moc nepočítám, protože jejich armáda je zdecimovaná mnohem mnohem víc (díky Krvavé svatbě), navíc k další redukci zřejmě dojde co nevidět a další nepřítel se blíží z poza Zdi.

#195 ElfkamElessar #196 AviaRa
19.5.2016 | 19:49:32
rockysiburger

Má 3 draky, ale k čemu ? Já sem si moc nevšiml, že by jí aspoň jeden poslouchal. Aegon měl sice taky 3, ale myslím si, že jejich velikost byla na jiné úrovni. A taky byl každý vycvičený…

#203 Monkeyskunk
19.5.2016 | 20:09:09
ElfkamElessar

#193 Monkeyskunk: No a zrovna tyhle dvě armády jsou nejsilnější. A když budou scénáristi chtít (jakože budou, kdyby Dany Westeros prostě převálcovala byla by to nuda) vycucají si z prstu asi 10 dalších armád, stejně jako se původně katastrofální postavení Boltonů na severu změnilo v momentálně téměř nepřekonatelné.

#203 Monkeyskunk
19.5.2016 | 20:20:39
AviaRa

#193 Monkeyskunk: To nepopírám, jen jsem poupravil tu „neporazitelnost“, kde sice Robb neprohrál, ale jeho spojenci tak „štastně“ nedopadli (ostatně on sám pak ne :D). Tyrellové mají nějakou tu armádu, ale tam samozřejmě uvidíme podle vývoje s fanatiky v KL. Prostě tohle je takové to „dohadování“, kdy se to furt může změnit a ještě uvidíme. :D

#203 Monkeyskunk
19.5.2016 | 20:33:26
Ann Taylor

#191 Monkeyskunk: Nojo, s vykouzlením čehokoli kdekoli je to fakt, to už se nedá moc teoretizovat, když může přiletět úplně cokoli :D A stejně myslím, že dobývání kontinentu z venku a obrana jednoho města, které zná velice dobře, zevnitř je celkem rozdíl. Ale co se týče knižních žoldáckých společností, nebyla bych tak optimistická, myslím, že jí počet vojáků moc nezvýší – vem si, že tam teď má dvě a dohromady je jich kolik? Myslím, že tisícovka. Počítám, že i ostatní skupiny budou spíš menší a nebudou jich desítky. V knížce, v seriálu se samozřejmě může odnikud zjevit desetitisícová armáda, která si doteď válela šunky někde na pláži.

#203 Monkeyskunk
webmaster
19.5.2016 | 21:13:42
Ann Taylor

A mimochodem k těm Tyrellům – já myslím, že Rovina má armádu netknutou. Vždyť v seriálu s nikým nebojovali. Jen „táhli“ s Renlym, jenže ten nakonec nikam nedošel, natož aby stihnul aspoň jednu bitvu, a pak se až připojili proti Stannisovi, což byla rychlá práce. Ani tam nevypluli na Dračí kámen, ani na ně zatím neútočí železní, kteří by jim likvidovali flotilu, takže o Rovině si myslím, že má teď největší počet lidí – to měla od začátku a podle mě se to nezměnilo.

#203 Monkeyskunk
webmaster
19.5.2016 | 21:17:37
dominikvtipil

No Cersei říkala, že Tyrellové mají druhou největší armádu v západozemí. Celkem by mě zajímalo kdo má první. :D

#200 ElfkamElessar
19.5.2016 | 21:39:28
ElfkamElessar

#199 dominikvtipil: Já bych řekl, že tyrelové ale pokud ne oni tak lanistři

#201 dominikvtipil
19.5.2016 | 21:59:17
dominikvtipil

#200 ElfkamElessar: No já bych řekl že zrovna Lannisterové největší armádu nemají, ale necháme se překvapit co na nás v seriálu vymyslí. :D

#202 ElfkamElessar
19.5.2016 | 22:39:35
ElfkamElessar

#201 dominikvtipil: ale kdo jinej když ne tihle dva

19.5.2016 | 22:52:52
Monkeyskunk

#197 Ann Taylor: Zas tak malo jich neni :) http://awoiaf.westeros.org/…hp/Mercenary Samozrejme, nejvic by ji pomohlo zminovane 10tisicove Zlate spolecenstvo. Ale tak me slo spis o to, ze by jeji rady doplnila i jina armada, nez jen jizda. Z tohodle pohledu je Zapadozemi hodne pozadu – i dohromady vsechny kralovstvi by neudelali tak velkou jizdu, jako vsichni Dothrakove najednou :)

#194 rockysiburger: Psychologicka vyhoda dokaze taky udelat svoje, ikdyz ji neposlouchaji (verim tomu, ze casem budou). Ono by je tam i tezko dostala, kdyby ji neposlouchali :-D Precijen Zapadozemci Draky a Targaryeny pamatuji a taky maji zato, ze draci jsou vymreli. Ted by jim tam princeznicka ukazala opak a tim by potvrdila to, co uz se nejakou dobu septa – ze jeden Targaryen prezil a ma opet 3 draky, tak bych rekl ze by se na to taky divali trochu jak ti Dothraci :) Samozrejme ne vsichni, ale i priznivce by tam nasla.

#196 AviaRa: Tak tak, dohadovani to je, to nepopiram :) Ale hrozne me bavi protiargumentovat tem dogmatickym pohledum, ze nema sebemensi sanci a basta :)

#195 ElfkamElessar: No, tak nejsilnejsi, jako jo. Nebo by se dalo rict jedine co tam zustalo, ze :-D Tak jako tak, meli nejvetsi armadu Baratheoni (kdyz beru dohromady Renlyho vojsko + verny zbytek co zustal se Stannisem). A jak jsem psal uz jinde, nemyslim, ze Dany Zapadozemi prevalcuje, pokud tam vubec dojde, tak tak akorat stihne postupujici WW :-) A Boltoni? Udelali to chytre. Nesmis zapominat, ze vetsina schopnych vojaku severu (vsech lordu, co odpovedeli Robbovi na povolani) byla uz davno zabita na Rude svatbe. A vzhledem k tomu, ze Bolton mel pak podporu koruny, tak ikdyby ho severani uznat jako Strazce nechteli, co muzou delat bez vojaku proti spojencum trunu? To mi prave zas tak nelogicky neprijde, ze stahli ocasy.

#198 Ann Taylor: Pravda, ti se asi moc nezapojili, navic maji legendarniho vojvodu a to Samova tatíka :) Na druhou stranu, kdyby zemrel a zustalo by to na Maceovi, tak verim ze by se Dany nemusela ani moc snazit. Ale tady je to zas rozpor s knihou, kde se Tyrellove museli celkem hodne branit proti vpadum Zeleznych. Na druhou stranu, o to vic je zdecimovana Lannisterska armada, kdyz byla na vse temer sama :) A porad jsou bez zlata (to rikal myslim i v serialu…nebo jenom v serialu? :-D) – drzi se jen diky trunu.

#204 ElfkamElessar #206 Ann Taylor
20.5.2016 | 13:30:41
ElfkamElessar

#203 Monkeyskunk: ad Bolton, no na Rudé svatbě rozhodně nezřvala celá Robbova armáda. A navíc i v serialu samotném to bylo prezentováno tak, že Boltoni jsou sice pány Zimohradu, ale sami si nejsou jisti svým postavením protože je seveřani nechcou poslouchat. Kdyby měli takovou sílu, že by je smetli tak se jich asi nemusí bát. Spíš to vypadalo, že mají sice víc síli než ostatní ale nemaj jí zas tolik aby si mohli vynutit poslušnost a objevení právoplatného Starka by vyvolalo rebelii, kterou by nemohli zastavit.

#205 ElfkamElessar
20.5.2016 | 13:48:09
ElfkamElessar

#204 ElfkamElessar: No ale zrovna Dothraki se těžko budou měřit s těžkou jízdou západozemí.

#207 Batu_Khan
20.5.2016 | 13:52:02
Ann Taylor

#203 Monkeyskunk: Nene, to říkal jen v seriálu. V knížce myslím zlata mají pořád dost. Ale hlavně v seriálu vidět Tyrellskou armádu bez Randylla snad ani nechci. To by bylo… smutné :D

webmaster
20.5.2016 | 13:57:31
Batu_Khan

#164 AviaRa: Lenže v Dorn to bola partizánska vojna, takže draci boli na nič, nemali na čo útočiť #205 ElfkamElessar: lenže koľko je rytierov a koľko dathrakov, skutočných rytierov môže byť koľko, 10–15 tisíc na celý Westeros, k tomu nejakých 30–40 tisíc poskokov(vedia jazdiť, majú nejaké to brnenie a vedia sa oháňať mečom) a proti nim 100 tisíc Dathrakov, čo celí život od malička jazdia na koni a oháňajú sa mečom a strieľajú z luku a k tomu niekoľko desiatok tisíc(žoldnieri, eunuchovia, vycvičení otroci,…) a niekoľko desiatok tisíc bojovníkov z Dorn, len odhadom je to tak 160–170 tisíc bojovníkov na strane Matky drakov a na Lanisterskej strane je to Vysoká záhrada niekoľko desiatok tisíc(pravdepodobne ak padne Kráľovo prístavisko, tak budú neutrálni) a Lanisteri po vojne tak 30–40 tisíc(mínus tí čo budú brániť hlavné mesto)

23.5.2016 | 11:41:43
Batu_Khan

A plus psychologická výhoda, nad vojskom Matky drakov budú poletovať 3 draci a vnášať strach a rozkol do sŕdc nepriateľa, aj keď teraz majú reálnu bojovú hodnotu minimálnu :D

23.5.2016 | 11:44:40
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama