Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Trailer k epizodě The Watchers on the Wall

Trailer k epizodě The Watchers on the Wall

Manceho armáda míří na členy Noční hlídky. Čeká nás bitva o Černý hrad!

5 0
5.6.2014

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /107

Dark Angel

Iba taka mala otázka. Celá časť bude o bitke na Castle Black?

#2 pajajs
5.6.2014 | 10:05:08
pajajs

#1 Dark Angel: Jep, stejne jako blackwater

5.6.2014 | 10:10:16
ohinek

v té první větě si myslím, že řekl něco jiného…

#4 pajajs
5.6.2014 | 10:17:02
pajajs

#3 ohinek: myslím, že jsem tam zaslech " Love is death for duty" Tedy „láska je smrt pro povinnost“ Ale to je jen detail ;)

#5 Cracky
5.6.2014 | 10:29:47
Cracky

#4 pajajs: Love is the death of duty. Ale na tom zas tak nesejde, význam jsi vystihl dobře ;)

5.6.2014 | 10:51:27
kiso1561

mamuti!!

a hlavne „Stannis! Stannis! STANNIS!“ :D vážne ma nahnevajú ak to jeho vojaci nebudú kričať :D

5.6.2014 | 11:05:52
Azor Ahai

konečně devátá epizoda na obzoru člověk se na to těší celej dlouhej rok takže se modlím k r'hllorovi ať už je pondělí!

5.6.2014 | 11:21:32
mrco1991

Mohol by mi niekto prosím napísať prečo Manceho a jeho ľud proste nemôžu pustit za tu zeď a prečo ich nenechajú pokojne žiť? prečo musia bojovať? veď keď prekročia zeď tak ich ostatné královstvá rozprášia tak či tak nie?

#9 pajajs #11 Arkantos #12 Lukass.M
5.6.2014 | 12:03:26
pajajs

#8 mrco1991: Protože jsou to kanibalové, divoši, barbaři a já nevím co ještě?

#10 tarava
5.6.2014 | 12:13:21
tarava

#9 pajajs: a „Svobodní“ lidé. Neuznávají asi žádná právo kromě práva silnějšího a práva svobodné volby. Rádi drancují a válčí i mezi sebou atd. atd.

5.6.2014 | 12:27:41
Arkantos

#8 mrco1991: Ake kralovstva? Momentalne je tam len chaos. Povodne pri takychto velkych bitkach posielal Nocnej hliadke pomoc hlavne Zimohrad ale ten neexistuje. A 100k divochov ktori neuznavaju nikoho, ziadne zakony, ziadneho panovnika asi nebude dobrymi susedmi

5.6.2014 | 14:14:40
Lukass.M

#8 mrco1991: Ygritte si z Jona dělala prdel jako z „klekače“ „Svobodný“ si dělaj co chtěj a co jim nikdo jinej nezatrhne – proto je ještě nikdo nepustil na „Jih“. Proč je nenechaj projít s tim že to neni problém zvládnutelnej noční hlídkou? Někdo spravedlivej by je pak popravil za porušení přísahy. A nechat je pro nějaký královský armády? Pro jakou? Noční hlídka rozeslala už v minulý sérii žádost o pomoc … pěti? králum :D

5.6.2014 | 14:29:19
lupno

sorry! ztratila se mezera, vážně by to chtělo funkci na smazání kometářů… :/

#14 lukas254
5.6.2014 | 16:01:38
lukas254

#13 lupno: no to se opravdu nedá neotvírat :D

5.6.2014 | 16:02:21
mrco1991

hmm, nevedel som ze divoky su kanibalovia. Tak vlastne keby sa divoky dostali za zed nemal by ich kto zastavit ?

#18 Milix.. #20 Lukass.M
5.6.2014 | 16:06:25
Ma-e-gor

[smazáno] to je taký problém použiť náhled?

5.6.2014 | 16:16:51
flattery

ježiš pomoc spoiler! :D ! to skoro vypadá že 10. epizoda bude možná zajímavější než tak 9, tyrion-tywin, bran a children of the forrest ( těžko říct jestli potká už i bloodravena, když se epizoda jmenuje jen children, snad ano) a samozřejmě lady stoneheart!

5.6.2014 | 16:33:09
Milix..

#15 mrco1991: Vždyť si tam pochutnávali na ruce vrány a ta vrána nebyla lítací :)

#19 zelinho
5.6.2014 | 16:38:32
zelinho

#18 Milix..: tak za zdí, kde nic neni, sežerou asi i lahodně vypadající šutr… lidský maso jim nejspíš problémy nedělá…

#21 Lukass.M
5.6.2014 | 16:48:27
Lukass.M

#15 mrco1991: Thennové v knižní podobě byli „jen“ jedinej kmen co budoval armádu a o kanibalech se zmínil mance když řikal koho všeho pod sebe sjednotil. V seriálu ale neni čas na zatěžování diváka tim jaký divnosti dělaj jaký kmeny a tak sou prostě z Thennů „ty zlí divoši“ :D

Za zdí by s nima mohli bojovat maximálně tak armády Strážce Severu, ale na Jih s Robbem vyráželo 20 000 (?) seveřanů a část jich asi umřela v bitvách a při rudý svatbě, což? :p

Navíc aby toho nebylo málo, na celej sever by už velice brzy mělo začít sněžit a dostaňte Lordy z vyhřátejch hradů :D

#25 Stráťa
5.6.2014 | 17:53:07
Lukass.M

#19 zelinho: Za zdí je toho k jídlu celkem dost, jinak by dávno všichni divoký ohejbali kolena Ale člověk se prostě loví snadno a je na něm Hodně masa XD

5.6.2014 | 17:54:41
Atenecka

Dotaz, v minulé epizodě jak Sansa říkala, že ví co Malíček chce, tak co to je? Ona nebo moc? Knížky sem sice četla, ale už je to celkem dávno. Nějak mi připadá, že to mezi Sansou a Malíčkem pěkně jiskří .-) Ale v knížkách sem si toho nevšimla

#24 YgritteAnna #25 Stráťa
5.6.2014 | 19:12:33
skream2

hmm, 9tý díl bude celý na černém hradě… Ještě ted si pamatuju jak tvůrce v traileru na 4sérii vychvaloval že kromě jiného „která jiná show má draky?“ a zatím sme draky viděli dohromady 1 minutu času… Ale chápu to, nejspíš všechny prachy šli do 9tého dílu a zbytek jen talk show :P

5.6.2014 | 20:14:58
YgritteAnna

#22 Atenecka: Když jí Malíček odvážel na lodi do Údolí (epizoda 3, 4 asi), tak se ho ptala, proč zabil Joffreyho, co to vlastně chce. Odpověď byla prostá: Všechno.

5.6.2014 | 21:09:22
Stráťa

#22 Atenecka: V seriálu byly už i mnohem významnější změny než nějaký jiskření mezi sansou a malíčkem. Asi to potřebovali tvůrci trochu osladit (a udělat Sansu trochu zajímavější asi taky není od věci).

#20 Lukass.M: Přijde mi že seriál hodně zjednodušuje (to je asi nevyhnutelný vzhledem k menšímu prostoru) ale co mě vadí víc je že z toho cítím potřebu dělit postavy striktně na dobrý a zlý.

celkově sem z knížek měl pocit že na Divocí jsou spíš zoufalí než nebezpeční a od těch na jih od ní se zase tak moc neliší, vlastně největší rozdíl je ten že jedni se narodily na jedné a druzí na druhé straně zdi. Všechny lidi – severně i jižně od zdi ohrožuje stejná hrozba bílích jenom ti za zdí o ní zatím ještě neví.

#26 potter1
5.6.2014 | 22:16:55
potter1

#25 Stráťa: Whitewalkeri sa objavili až keď sa Dany vyliahli draci, predtým nemali Divoký s nimi žiaden problém a proste chceli ísť za múr preto aby mohli drancovať a zabíjať aj tam, ja som mal z divokých rovnaký pocit pri čítaní knihy ako teraz pri pozeraní seriálu, až na kanibalizmus na čo si nepamätám ale vraj to tam spomenuté niekde mimo reči bolo. Keď sa „slobodný ľudia“ nenaučia pravidlám a poriadku tak nech si ostanú pekne za múrom.

#33 Kendal
6.6.2014 | 0:28:55
brandiss

poprosim objasnit jedno..kde su draci momentalne? usli niekam alebo co? vopred vdaka.

#28 segovesus
6.6.2014 | 0:34:09
segovesus

#27 brandiss: Loví v okolí města, třeba kozy.

#29 Rudla333 #31 brandiss
6.6.2014 | 5:41:18
Rudla333

#28 segovesus:

… a lidi

6.6.2014 | 6:23:44
Yann

Daenerys už je moc dlouho zaseknutá v Mereenu. Odejde z něj někdy, nebo se budem koukat ještě v pátý a šestý sérii jak zkouší vládnout?

#33 Kendal
6.6.2014 | 7:44:19
brandiss

#28 segovesus: nj, ale cakal som, ze budu hrat dolezitejsiu rolu, ako to lovenie, snad sa este dockame..

6.6.2014 | 8:43:28
majgat

ta obava z divokých je myslím si z minulosti, kdy několikrát byl Castle Black napaden a několikrát byl King beyond the Wall jeden z bratrů Night's Watch. Night's Watch si pořád myslí, že Mance Rayder se snaží táhnout na jih kvůli drancování. Avšak pravý důvod je útěk před White Walkery, se kterýma už nedokážou bojovat.

#34 Yann
6.6.2014 | 9:24:58
Kendal

#26 potter1: Bieli chodci sa neobjavujú v dobe keď sa Dani dostane k drakom. Pozri si prvú sériu, prvý diel, úplne prvú scénu, ok je to iba nemŕtvy ale KTO tích nemŕtvych oživil a ešte jedna vec. Branová ex „chúva“ spoza steny, rozpráva o tom prečo odyšla zo severu, a to bolo riadne predtým ako sa Dany narodili draci. A potom druhý diel prvej série a tam konkrétne rozhovor Mormonta a Tiriona. Potom súhlas a nakoniec – kanibalizmus – mance sa o to veľmi pekne zmieňuje v druhej sérii seriálu keď Johnovy rozpráva kto a čo je v jeho armáde. Potom v 3 sérii sa Ygrid stretáva s nejakým jazvamy ozdobeným chlapom, ktorý z vreca vyťahuje ľudskú ruku, vyhadzuje králika ktorý sa tam dovtedy piekol a oznamuje, že na „juhu“ sú veľmi chutné veci.
#30 Yann: Táto sáfa nie je o neustálom chodení z bodu A do bodu B. ak niečo také chceš, pozri si pána prsteňov, hobita alebo niečo podobné.

#35 Yann #42 potter1 #47 ohinek
6.6.2014 | 9:33:06
Yann

#32 majgat: Je hezký, že znáš anglicky názvy všech hradů, jmen a jiných věcí, ale nechápu proč to nenapíšeš rovnou celý česky, nebo anglicky, když už skloňuješ např. white walkerY. (v překladu je to to samé).

6.6.2014 | 9:34:04
Yann

#33 Kendal: Ale jo, to chápu. Jen je ten Dany příběh na dlouhou trať no. Je to má nejoblíbenější postava, tak bych rád viděl nějakej postup, ale vím, že v knížkách se to taky takhle táhne.

#36 Kendal #38 kiso1561
6.6.2014 | 9:37:37
Kendal

#35 Yann: Tak prečo otravuješ keď vieš?

#37 Yann
6.6.2014 | 9:55:54
Yann

#36 Kendal: pokud tě to otravuje, tak mé příspěvky přeskakuj kriple.

#39 tarava
6.6.2014 | 10:05:57
kiso1561

#35 Yann: Deanerys je ešte stále v Meereen na konci piatej knihy.

Teda úplne na konci je niekde v Dothrackom mori kam odletela na Drogonovi, lepšie povedané Drogon letel a ona sa len zviezla lebo si myslela že ho dokáže ovládať. :D

6.6.2014 | 10:32:01
tarava

#37 Yann: Ty mě fascinuješ. Ptáš, jestli bude Danny dlouho v Mereenu, ale říkáš, že sám víš, že i v knížkách se to táhne. Jako co ti máme říct? Vypadáme jako někdo, kdo píše scénáře pro pátou řadu? :D

#40 Yann
6.6.2014 | 10:42:02
Yann

#39 tarava: ale ne. Já to myslel jako že ten příběh jde pomalu, že se nic moc neděje třeba celou knížku. Odpověď na otázku jsem dostal až ted od kiso1561, že na konci pátý knihy se teprve dostane dál (tam jsem ještě nedočetl). Dík za odpoveď.

#41 tarava
6.6.2014 | 11:32:20
tarava

#40 Yann: tak ony se knihy číslo 4 a 5 de facto odehrávaj současně, takže když jsme po 4. sérii ± na konci 3. knihy, předpokládám, že další série budou obsahovat děj z obohu knih současně. Takže Danny upozaděná určitě nebude. I když bude na jednom místě, tak se toho bude v Mereenu dít dost.

6.6.2014 | 12:08:27
potter1

#33 Kendal: Hmm tak máš pravdu s bielymi chodcami ale nedáva mi to zmysel keď sa nad tým zamýšľam keďže bolo povedané že až po vytiahnuti drakov sa zobudilo všetko fantasy :) A s kanibalizmom knihu som čítal dávnejšie a proste si na to nepamätám ale ako som povedal viem že to tam v naznakoch bolo len som nevedel v akej miere a kde ;)

#43 kiso1561
6.6.2014 | 12:15:28
kiso1561

#42 potter1: S drakmi sa vrátila mágia a chodci nie sú mágia.

6.6.2014 | 14:37:41
Morrison321

Neviete prečo celú sériu ešte neukázali Brndonovho brata a tú divokú opatrovatelku ? Celkom by ma zaujímalo kam zmizli -.-

#46 DzoDzo
6.6.2014 | 15:17:26
Wolfinator1

Branův bratr – Ricon

I v knihách se o něm dlouho neví od jeho rozdělení s Branem , až v 5. knize je pro něj vyslán Davos !

6.6.2014 | 16:00:37
DzoDzo

#44 Morrison321: Osha by sa mala objaviť v 10. epizode podla IMDB

6.6.2014 | 16:08:03
ohinek

#33 Kendal: to je zajímavé, že odkazuješ na něco, čím se martin a všichni jemu podobní inspirovali. Martin je sice jediný, komu se povedlo napodobit tu komplexnost tolkienova světa, jenže Tolkien je otec zakladatel a pán prstenů zdaleka není jen o tom se přesouvat z A do B, což bys věděl kdyby sis ho přečetl. o filmovém hobitovi teď nemluvím, to má s tolkienem už pramálo společného.

#48 Kendal
6.6.2014 | 16:09:46
Kendal

#47 ohinek: ja so tie knihy čítal. Nič nudnejšie som v živote nemal v ruke. Nuda, nuda, nuda, kopa nabubrelých kecov, 2 stránky sa niečo deje a potom nuda, nuda, nuda, kopa nabubrelých kecov… Vo filmoch sa aspoň dalo na niečo pozerať… Mimochodom bitka o Helmov žľab, v knihe je to 6 alebo 7 stránok? Asi to záleži od vydania. Inak ak čítate koleso času – aj vás tak neskutočne irituje drak znovuzrodený a tá jeho ďalšia dvojka?

#49 ohinek #53 téčko171
6.6.2014 | 20:07:00
ohinek

#48 Kendal: ty ses zbláznil dočista asi…helmuv žleb tam je asi přes jeden a půl kapitoly a film ji zachytil dost přesně. jenom to není tak vygradovaná scéna jako ve filmu, kde se ti to celé snaží říct: „pozor teď bude to filmové grandfinále“. a pokud si skutečně neměl nic nudnějšího v ruce, nejspíš si kromě harryho pottera neměl v ruce ani nic jiného…doporučuju kytici nebo máj :P

#50 Kendal #51 zelinho #54 Markoman96
6.6.2014 | 20:35:46
Kendal

#49 ohinek: Tolkien je ten napreceňovanejší autor s akým som sa stretol, a to mám fakt dosť odčítané.

#52 zelinho #54 Markoman96 #55 ohinek #94 Lothar135
6.6.2014 | 21:07:48
zelinho

#49 ohinek: tak bacha… Harry je náhodou skvělý dílo… a stejně tak Tolkien i GRR Martin…

#54 Markoman96
6.6.2014 | 21:09:23
zelinho

#50 Kendal: to že se nelíbí tobě neznamená, že je přeceňovanej… evidentně má širokou základnu fanoušků a jeho knížky se líběj lidem v celym spektru a ne jen určitý sortě, což u autora považuju zahlavní známku kvality…

6.6.2014 | 21:12:24
téčko171

#48 Kendal: To si ale musíš přečíst tu knihu a ne leporelo…;-)

webmaster
6.6.2014 | 21:23:20
Markoman96

#49 ohinek: Momentálně čtu Kytici… :-) dnes jsem přečetl Štědrý den a to má asi jen 10 stránek a hned po tom se mi začalo tak chtít spát, že jsem usnul zasedačky :D :D
#50 Kendal: Od Tolkiena mám přečteno všechno… možná kromě Nimralova listu… a musím říct, že z Pána prstenů mě nejvíce bavil přechod přes Morii, jinak se mi celkově více líbil Hobit… a nesmírně oceňuju Silmarilion a Húrinovy děti, protože tato díla nejsou tak komercionalizována…
#51 zelinho: Harry je fajn, každou knížku mám přečtenou asi dvakrát, zkoušel jsem to číst i anglicky, ale fakt už to není ono, když to čtete po třetí. A momentálně jsem dočetl Hru o trůny, v pondělí si jdu pro Střet králů :) sice ještě po Kytici se ještě pustím na nějakou Agathku Christie :)

#55 ohinek
6.6.2014 | 21:42:36
ohinek

#50 Kendal: vyloženě nejpřeceňovanější, jenom defacto vytvořil základ pro píseň ledu a ohně, harryho pottera, eragona a všechny ty ostatní draky a já nevím kolik dalších děl… #54 Markoman96: upřímnou soustrast s kyticí…ja to četl k maturitě a děs…i když máchuv máj, to je ta pravá noční můra. Jinak tolkiena mám taky celého, a v jeho světě se celkem dobře vyznám. Ale pokud je něco komercializováno tak je to právě hobit pokud si viděl filmy. pán prstenů byl napsán i následně natočen v úplném zapomění, a já myslím že to byl ten hlavní faktor který mu přinesl takový úspěch. jen se podívej co s hobitem dokázalo udělat studio warner bros a MGM…

#57 Markoman96
6.6.2014 | 22:28:08
Lukass.M

Tolkien má díla komplexní hlavně tim, že vytvořil pro elfy a trpaslíky vlastní jazyky včetně gramatiky :D _ Pán prstenů – je to strašně utahaný. Snaží se provést několik postav atraktivníma kulisama, ale často nejsou až tak zajímavý aby se „četly samy“. Hobit – Taky celkem utahaný, ale osobně se mi jeho „kulisy“ četly líp.

Z Pottera si nedělejte prdel, pro někoho kdo s nim dospíval to pěkně graduje od pohádky pro děti až po trošičku temnej konec kde někdo příde o ucho, někdo umře… :p

aSoIaF – nudil sem se snad jen když Martina napadlo líčit Meerenský stravovací návyky. Tolkien byl učitel angličtiny, tak dělal co uměl… Martin má někde na půdě obrovskou tabuli se vzájemnejma vztahama velkejch rodů, jednotlivců, městskejch států a kdykoli si myslel že je něco na mapě moc nudný, přidal tam vraždu :D

Jestli chcete poradit „soft-fantasy“ (jen troška magie a to ani často nehraje nijak velkou roli) s propracovanym světem a zároveň čtivejma příběhama, tak vám nadhodim M. Žambocha, konkrétně Koniášovský období – Na ostřích čepelí, Koniáš:Muž na stezce, Vlk samotář a ve stejnym období běžící příbehy Baklyho v knize Čas žít, čas zabíjet…

#59 ohinek
7.6.2014 | 6:40:18
Markoman96

#55 ohinek: Já to na maturitu taky čtu… včera jsem se dostal k Záhořovu lóžeti a prostě děs… nejhorší ze všech… vůbec nevím, o čem to je :D :D :D

#58 Ann Taylor
7.6.2014 | 9:12:43
Ann Taylor

#57 Markoman96: Kytice je jediná poezie, která se mi fakt líbila, a kterou bych si pořídila dobrovolně. S Májem se nedá než souhlasit, ale aspoň je přečtený za dvacet minut.

webmaster
7.6.2014 | 9:41:27
ohinek

#56 Lukass.M: tak s tolkienem se neshodnem…pro mě jsou to všechno fantastické knihy od hobita až po nedokončené příběhy

7.6.2014 | 10:41:50
Zerisska

Nevím jestli to tu někde není, ale nevíte někdo co to je za písničku? Mám dojem, že jsem jí už u nějakýho traileru slyšela, ale nemůžu to dohledat. Děkuju pěkně :)

#61 kiso1561
7.6.2014 | 11:39:17
kiso1561

#60 Zerisska: Chelsea Wolfe – Feral Love

7.6.2014 | 11:45:45
Breta

Prosím Vás, co se stane v dalším ději se serem Jorahem Mormontem? Je vyhnán, ale co s ním bude dál? Bude nějaké setkání v Daenerys? Knihy čtu, ale tak daleko ještě nejsem :/

#63 zelinho
7.6.2014 | 14:25:41
zelinho

#62 Breta:

Jorah odejde a na cestách narazí na Tyriona… bude se chtít Daenerys zavděčit, tak ho zajme a chce ho přivést za ní… dostane se k ní nejblíž ve chvíli, kdy žoldnéři a týpci z měst, který Dany vydrancovala (Yunkai atd.) obléhají Mereen… Jorah s Tyrionem jsou před branama… ale zatim se v knihách nesetkaj… pokud je něco špatně, opravte mě, už si všechno taky nepamatuju :)

#65 lupno
7.6.2014 | 14:34:47
Breta

Děkuju :)

7.6.2014 | 14:45:10
lupno

#63 zelinho:

No oni se k meerenu dostali jako otroci. Pak se, když se jim povedlo utíct z otoctví, přidali do Zlatého společenstva tuším, nebo to byli druzí synové? porstě jedno ze společentví žoldnéřů a snaží se ho přetáhnout na Danyinu stranu. Taky už nevím přesně jak to bylo a tím zatím jejich příběh skončil, mě osobně nejvíc zajímá co bude dál s Jonem, když poslední co o něm bylo v knížce je to jak ho kluci z Noční hlídky začli „popichovat“…

#66 Lukass.M
7.6.2014 | 19:00:22
Lukass.M

#65 lupno:

Nebyli to žoldáci od Bena Pluma? :p _ a Jon… Má okolo sebe pořád „svoje“ bratry, v zádech Wun-Wuna, Mel řikala že její místo je prozatim vedle Jona – spousta cest jak se z toho popichování dostat. Co přesně se stane ale nevíme nikdo – v kapitolách který Martin hodil jako ukázku z Vichrů zatim Jon nefiguroval.

8.6.2014 | 9:53:14
kesuaus

LOTR že je nuda ? Ako važne ? :D aSoIaF je v porovnani z LOTR nuda pretože sa tam vôbec nič nedeje .. a v serialy su časty v ktorych proste iba rozpravaju a rozpravaju a rozpravaju .. a nič sa nedeje takto 8 epizod a potom JEB hodia tam nejaku kokotinu ktora ta proste donuty tu show pozerat.

#98 Marcik
8.6.2014 | 13:40:08
Monkeyskunk

tak se taky přidám. LOTR mě bavil, jak knížky tak i filmy, podle mě celkem svěží děj, celkem propracovaný a všechno mi na sebe tak nějak logicky sedělo a hlavně mi to ještě nepřišlo jako úplná pohádka. Kdežto z Hobita (z knihy méně, více z dosavadních filmů) mám opačný pocit. Je to všechno hrozně nezáživně roztahaný a až zbytěčně moc pohádkový. A půlka věcí tam nedává logickej smysl. Pokud jde o filmovou trilogii, první díl jakš takš ušel páč sem se na to těšil, ale po druhém dílu sem měl pocit, že na pár scének byl naprosto zbytečnej, utahanej a hodně i nudnej. Ani ten drak to podle mě moc nezachránil. Navíc, což je podle mě nejdůležitější má Tolkien většinu postav černobílých. Kdežto GRRM to takhle neškatulkuje, většina postav má v sobě stejně tak něco dobrého, jako zlého, jen se nachází v odlišných životních situacích a každý má ke svým volbám dobré důvody. Možná proto je mi to bližší a mnohdy i řešičky o maličkostech baví mě sledovat, jak se na věci každá postava dívá svým pohledem. Úplně nejradši mám úseky zabírající se historií Valyrije a Prvních lidí (Andalové mi moc připomínají církev :-D ). Jediné co mě u jeho psaní fakt ubíjí je neustálý popis věcí, nejednou sem si všiml, že je to rozepsaný pomalu na dvě stránky co má pár lidí na sobě, co zrovna žerou a jak přesně vypadá každej kout místnosti, ve které se nachází.

#70 ohinek #72 NiennaTasart #98 Marcik
8.6.2014 | 16:00:44
Rudla333

LOTR je fajn, oproti GOt ale 0%- trapárna.

8.6.2014 | 16:15:43
ohinek

#68 Monkeyskunk: pán prstenů je skvělý, nejlepší knihy jaké se mi dostaly do ruky, i když z dnešního pohledu se může děj zdát trochu klišoidní. nejlepší ale na tom celém je ta propracovanost tolkienova světa, většina čtenářů to asi moc neřeší, ale v knihách pána prstenů je spousta takových drobných souvislostí a poznámek jejichž význam se dá dohledat v jiných méně známých knihách apod. nebo když se podíváš na mapu středozemě, tak z pohledu pána prstenů se může zdát že skoro celá mapa je vlastně k ničemu, ke všemu se tam ale vztahuje nějaký kus historie, ta komplexnost je ten hlavní unikát. stačí si prohlédnout enycklopedii (do které sám přispívám mimochodem) na www.angrenost.cz

#71 Monkeyskunk
8.6.2014 | 16:20:51
Monkeyskunk

#70 ohinek: to jo, já krom Hobita a Lotra od Tolkiena nic nečetl, tak mi možná ta propracovanost právě nedochází, ale u GRRM to podle mě z toho taky sálá. Asi to není tak objemné jako Tolkienova tvorba, na druhou stranu je tam podle mě o dost detailů víc. Z Tolkiena jsem cítil takové trošku nutkání do epičnosti. Mapa je pěkná, ale příjde mi poněkud prázdná. V Rohanu krom Edorasu snad žádný jiný městečko, to samé v Gondoru atd. Celý svět mi tam příjde podivně prázdný a celkově je to takové na mě moc idealizované. Nevím no, příjde mi, že Tolkien mě bavil víc jako mladší, životem nedotčené dítko, nicméně bavil dost :-D Teď už bych si to ale asi nepřečetl. Semtam z nostalgie zkouknu trilogii, ale to je tak všechno. Ale samozřejmě, každý má jiný vkus ;)

8.6.2014 | 16:31:28
NiennaTasart

#68 Monkeyskunk: Hobit Ti možná přijde jako nuda a moc pohádkovej, jelikož původně byl napsán Tolkienem jako pohádka a vůbec nezamýšlel napsání LOTR. Protože ale se lidi o Hobita poprali a požadovali další díly, přidal Tolkien Prsten a sepsal LOTR. Jinak pokud Ti chybí zasazení LOTR do komlexnějšího světa, přečti si Silmarillion, což jsou hrozně nezáživné dějiny celého světa (Středozem je jenom jeden kontinent), ale je tam spousta dobrých příběhů. Podle mne nejlepší dílo jsou Húrinovy děti, což je poněkud hezká tragédie, ty kdyby se dočkaly zfilmování, byla bych šťastná. idealizované se to může zdát asi proto, že Tolkien vycházel ze skandinávských a staroanglických eposů, které jsou právě takové :)

#73 ohinek #74 Monkeyskunk #98 Marcik
8.6.2014 | 17:33:59
ohinek

#72 NiennaTasart: minimálně druhý díl hobita je nuda a to ti říkám jako tolkienovec…a silmarillion je nuda jenom na poprvé :D

8.6.2014 | 17:43:41
Monkeyskunk

#72 NiennaTasart: Ok dík za radu, zkusím, možná právě to potřebuju, aby mě to víc chytlo :-) Aspoň bude co číst, až dojedu Tanec s draky.

8.6.2014 | 20:07:46
kesuaus

Praveže 1 diel hobbita bola totalna nuda nebolo tam nič a same blbosti totalne však 30% toho dielu bola len ta jedna hostina druhy diel bol lepši no .. bolo to to iste ale aspon tam už bol drak a dokim snim začaly bojovat a ta volovina zo zlatom bolo to aj zabavne

#79 ohinek #98 Marcik
8.6.2014 | 20:56:48
Rudla333

Nejlepší fantasy je stejne Malazska kniha Padlých ;) Překonala LOTRA v epičnosti a ASoIaF v propracovanosti a počtu postav

#78 Atenecka
8.6.2014 | 21:01:02
Markoman96

A víte o tom, že letos v říjnu vyjde v angličtině něco podobného jako Silmarillion, ale o světě GoT? … World of Ice and Fire :-)

8.6.2014 | 21:18:14
Atenecka

#76 Rudla333: K té Malazské sáze : Jako doopravdy? už jí mám 4ři měsíce rozečtenou a furt mě nechytla, takže sem ani nedočetla knihu č.1. Prostě je to pro mě hroooozna nuda, ale hodlam to dočíst, protože se nevzdávám!

#80 Rudla333
8.6.2014 | 21:32:07
ohinek

#75 kesuaus: první hobit byl možná pro tebe nuda, to je věc názoru, jde o to že ve druhém díle se z toho stala úplná kravina ať už někoho bavila nebo ne, polovina obsažených scén, jako ty rádoby vtípky, terminátor legolas, nebo románek mezi trpaslíkem a elfkou, to vůbec nemá v tolkienově světě co dělat, a jemu by z toho vstávaly vlasy kdyby mu někdo navrhl zařadit to do jeho knih. v tomhle celý hobit a hlavně druhý díl naprosto selhal, z toho prvního na mě alespoň dýchala jakáž takáž atmosvéra. a k drakovi…vypadal jako jeho kolegyně ze shreka než jako nějaká bestie. představ si ty monstra na kterých v pánu prstenů létali nazghulové a vedle nich toho draka. k smíchu

8.6.2014 | 22:06:46
Rudla333

Věř že se vyplatí počkat do třetí knihy ;) pak začne zábava jakou ja při knize ještě nezazil. První dvě knihy si při prvním čtení neuziješ#78 Atenecka:

#81 Isthovarn
8.6.2014 | 22:13:09
Isthovarn

#80 Rudla333: Souhlas Malaz je hodne slozite cteni ale tak od 2–3 knihy je to naprosto epicke navic Erikson se kazdou knihou stale lepsi zatimco u Martina jsem mel pocit ze posledni 2 knihy jsou naopak horsi nez ty prvni navic se mi u Eriksona libi to ze pise stylem co nevi postava nevis ani ty a tak se urcita fakta muzou menit vzdy zalezi na tom jak to urcita postava vnima taky velkej rozdil je ze v Malazu sledujeme pribehy spise pesaku

8.6.2014 | 22:41:21
Isthovarn

jeste takova malickost Malaz ma lepsi hodnoceni na legii http://www.legie.info/…niha-padlych

8.6.2014 | 22:43:13
Rudla333

Pro me jsou Malaz a Píseň první místo :) Obě nejlepší v něčem jiném

8.6.2014 | 22:47:53
Bobr von Bobrovic

Ohledně toho Lotra si musíte uvědomit kdy byl napsanej a taky že je to základ všech moderních fantasy. Lotr už jen kvůli tomu je legenda. Další věc je to, že Lotr a Solaf jsou trochu jiný druh fantasy. Lotr je klasika a monstr kulervoucí epic story. Solaf je tak trochu „drboidní“ a vyžívá se v konspiračkách, zradách, „kukání“ atd. To co mi u Solafu vadí je zbytečně „komerční“ pesimismus. Snaha za každou cenu jít proti proudu. Příklad. U Lotra když dorazí Rohanská armáda před Gondor a vidí „moře“ orků, tak král má supr řeč a pěkně to tam rozšlapou. V Solafu by měl řeč a v půlce věty by dostal kopím do hlavy a Rohani by šli domů. Nehodlám se zabývat realismem, protože k tomu nepotřebuju fantasy, stačí mi sledovat Hry o Ukrajinu např. Na to nemá ani Solaf.

9.6.2014 | 0:23:13
dfx

Ked tu uz riesite Tolkiena a spol, tak netreba zabudat, ze Pan prstenov, Harry Potter a kopec dalsich diel anglosaskej literatury bolo inspirovanych legendou o Kralovi Artusovi. GRRM sam priznal, ze Piesen ladu a ohna bola inspirovana Vojnami Ruzi. Dokonca tam mali aj sialeneho krala :-) http://cs.wikipedia.org/…ky_růž%C3%AD

9.6.2014 | 3:37:55
Yann

Už jste viděli trailer na poslední díl? http://www.youtube.com/watch?… ! Jsem zvědavej jestli se tam teda na konci objeví lady Stark. Netušíte, jestli je to už potvrzený, že tam bude, nebo to jsou jen spekulace??

#88 Pouty
9.6.2014 | 9:01:53
Zmiaz

Když už se tu mluví i o jiných autorech, tak mám takový dotaz, protože čtenářů je tu jak vidím spousta. Tolkiena jsem četla dříve a jeho knihy mě uchvátili, stejně jako o mnoho let posléze právě Martin, jehož knihy se pro mě staly na dlouho střet všeho. Nyní hledám co bych četla dál, než vyjdou Vychry zimy a nechci opustit právě tento žánr, protože to je můj šálek kávy. Vcelku dost mě zaujala Malazské knihy padlých, o kterých se tu zmiňujete. Je to opravdu tak složité na čtení, jako se v recenzích dočítám, nebo se to dá zvládnout? A stojí to za to? Je mi jasné, že co člověk to názor. Budu moc ráda, když mi k tomu cokoliv napíšete, protože se obávám, že se Vychrů hned tak nedočkáme. Jinak kdysi jsem přečetla skoro všecky díly Terryho Pratchetta o němž je mi jasné, že je to spíše taková parodie na fantasy, ale i to mě to bavilo a u některých dílů jsem se fakt zasmála. Takže Vás chci poprosit, pokud máte pro mě tip, čím se zabavit do dopsání Vychrů, budu Vám moc vděčná.

Jinak se moc omlouvám, že odbočuji od seriálu, snad mi ostatní odpustí…

V každém případě na dnešní díl se moc těším a jsem moc zvědavá, jak si právě s dnešním díle poradí. Už aby bylo 20:00 hodin :)

#96 Jane92
9.6.2014 | 9:04:07
Pouty

#86 Yann: Když píšeš spoiler tak si dej vždycky náhled jestli to funguje

#89 Yann
9.6.2014 | 9:24:09
Yann

#88 Pouty: Promin, stalo se mi to poprvý.

#90 Pouty
9.6.2014 | 9:28:40
Pouty

#89 Yann: Já naštěstí vím co se stane, ale je tady plno lidí co knihy nečetlo ;)

9.6.2014 | 9:31:22
sarnemka

pokud jste viděli trailer na 10. díl

není s Houndem a Aryou Brienne?

9.6.2014 | 10:03:16
MrGandy

Ono, takhle se nikdy nedočkáme :)… Ještě 2 série, teď pauza x měsíců… to bude zase.

9.6.2014 | 11:12:30
papaya

jj nesnáším tyhle pauzy, i když chápu že je to finančně náročný, ale nešlo by více dílů? třeba tak dvojnásobek? takhle je to fakt nekonečný :-(

9.6.2014 | 12:05:40
Lothar135

#50 Kendal: Člověk, který Tolkiena vnímá jako nabubřelou nudu, je člověk zcela bez náznaku jakéhokoli kulturního cítění. O vkusu někoho takového ani nemluvě.

9.6.2014 | 12:39:23
Lothar135

!zkouška spoileru!

9.6.2014 | 12:53:57
Jane92

#87 Zmiaz: Můžu doporučit (zatím) trilogii od Petera V. Bretta, jsou to opravdu velmi čtivé a záživné knížky, mě to rozhodně zaujalo ;) První díl se jmenuje Tetovaný, dále Pouštní kopí a Válka za bílého dne

#97 Zmiaz
9.6.2014 | 12:55:49
Zmiaz

#96 Jane92: Moc děkuji, to vypadá hodně dobře, určitě zkusím :)

9.6.2014 | 13:24:06
Marcik

#67 kesuaus: aSoIaF že je nuda? Ano, Martin je hodně detailní, ale děje se tam furt něco, člověk je furt napnutej, protože Martin umí i hodně dobře děj přerušit tak, aby čtenář nemohl dočkat další kapitoly… Četl si to vůbec? (Abych zamezila debilní otázkám, ano LoTR jsem četla, ale aSoIaF je prostě mnohem akčnější…

#68 Monkeyskunk: Mně se to zas líbilo, protože čtenář se do toho mohl víc vžít, víc si to představit. A jeho popisy jídla mě občas zabíjely, člověk nesmí číst hladovej, úplně jsem slintala :D

#72 NiennaTasart: Já taky mám Hobita radši. Tolkiena jsem četla docela mladá, takže se mi ten pohádkovej styl Hobita zamlouval mnohem víc, bylo to takový dětsky kouzelnější :) Podle mě je totální pitomost posuzovat podle těch neskutečně posr*nejch filmů, dvojku jsem radši ani neviděla…

#75 kesuaus: To protože je to jedna kraťučká kniha kvůli debilní komerci roztočená na tři díly, už když oznámili, že to bude ve třech filmech, věděla jsem, že to bude strašný. Bohužel jsem se nepletla…

#99 Monkeyskunk #100 NiennaTasart
9.6.2014 | 14:44:50
Monkeyskunk

#98 Marcik: jo s tim jidlem souhlasim :D kolikrat sem si v prubehu cetby byl nucenej rozdelat na zahrade ohen a nabodnout si par masicek na rozen :D Me tam hlavne nejvic stve popis obleceni no, toho je tam na muj vkus proste zbytecne moc a prijde mi, ze jak to popisuje az moc do detailu, tak uz prave predstavivosti nedava moc prostor a „nuti“ ti jeho vizi. Ale samozrejme zalezi na vkusu a chapu, ze popis saticek bude holkam blizsi :-)

#101 Marcik
9.6.2014 | 16:05:53
NiennaTasart

#98 Marcik: já mám asi stejně radši trilogii, je tam více mouder a jako nejlepší považuju Húrinovy děti. A filmy Hobit mají s knihami společný tak akorát názvy. Jediná věc, proč na to koukám, je b5a, jelikož Jackson bitvy prostě umí, takže to je tak jediný plus :)

9.6.2014 | 18:40:22
Marcik

#99 Monkeyskunk: Ty šaty mě taky teda moc nebavily, ale to jsem asi nějak profrčela rychle nebo jsem tomu nevěnovala takovou pozornost. Ale to jídlo hrůza :D

9.6.2014 | 18:45:23
HenryTheEight

U těch fantasy knih je potřeba si uvědomit několik věcí:

Hobbit byl původně psaný jako pohádka. Z té filmové verze se snaží udělat jakési epic-fantasy, což se ale už z principu nemůže povést.

Pán prstenů už je dílo, které je spojené s Tolkienovým studiem staroanglických jazyků, na to dále navazuje Silmarilion. Což je pro ty, kdo mají rádi jeho knihy, vrchol blaha, prostě Nirvána…

Narozdíl od toho je Píseň ledu a ohně něco diametrálně odlišného. V ní se řeší hlavně intriky a bitvy tady nejsou zase tak důležitý. Tolkien sice popisuje v Silmarilionu spoustu opravdu maxi bitek, ale jen takovým kronikářským způsobem, takže ten zážitek jako jen u GRRM, tady chybí. Např. bitva u Helmova žlebu je tam opravdu jen krátce zmiňovaná, ale to je prostě Tolkienův styl.

Skřeti je napadli, bojovalo se celou noc. Ráno se spočítali mrtví. Legolas jich měl 41 a Gimli 42. Víc toho od Tolkiena nečekejte. A to některý bitvy z Prvního věku např. mezi Fingolfinem a Morgothem musely být doslova kulervoucí. Ale my se jen dozvíme, že okolo něj pobíhal, a ten mu pak šlápl na krk a udusil ho. Oproti tomu popis souboje Oberyn vs Hora byl maximálně detailní.

Oba styly mají něco do sebe, ale kdyby všichni autoři psali stejně, nikoho už by to dneska nebavilo

9.6.2014 | 19:51:40
Ohař stínu

Já jsem strašně dlouho považovala Pána prstenů na nepřekonatelné dílo jak film tak knihu a začala jsem teda hledat …narazila jsem na TRPASLÍKY (Markus Heitz) takové jednoduché čtení, od něho raději doporučím LEGENDY ALFŮ(Alfové jsou velice zajímavé postavy :-) Pak ještě TETOVANÝ ( Peter V. Brett ), ale další dvě knihy šly hodně dolů. Pro mě je kvalitní KRONIKA KRÁLOVRAHA (Patrick Rothfuss), čekám a těším se na další knihu. Píseň ledu a ohně přiznám se jsem musela dočítat trošku na sílu.No a pak jsem narazila na MALAZSKOU Knihu padlých a konečně jsem našla co jsem hledala, začátek byl krutý a to dost …několikrát jsem to odložila, ale kdo vydrží bude odměněn! Nesmíte se leknou toho začátku. A spolu s Pánem prstenů, Malazskou knihou padlých na své první místo stavím také sérii Temná věž od Kinga......je to něco trochu jiného takový kříženec. Ale je to nášup!

#106 NiennaTasart
9.6.2014 | 21:53:39
Bobr von Bobrovic

Zvláštní, že tu ještě nikdo nezmínil R.E. Feista. Myslim, že tenhle chlapík je ve světě fantasy ještě známější než Martin a napsal toho kopec.

9.6.2014 | 22:37:38
garvon

Jo o Feistovi nem sem chtel zrovna napsat. Cetl sem od nej nekolik sag a vsechno uplne super. Jinak jak tu nekdo zminil Trapasliky od Heitze, tak ty sou dobry a taky je od nej hodne dobrej Ulldart.

9.6.2014 | 22:49:11
NiennaTasart

#103 Ohař stínu: Trpaslíky jsem četla jenom první díl a musela jsem se k tomu nutit. Ti mně opravdu nebavili. Na další díl Kroniky Královraha taky čekám, je to pro mne spíš ale taková oddechovka stylu Zaklínač (jenom je tam více kladen důraz na umění). Za dobrou fantasy bych zmínila ještě Zeměplochu ;)

10.6.2014 | 19:00:00
mr. kingslayer

Tak mě Trpaslíci dost bavili, ale další díly mi přišli o dost slabší. A k Malazský sáze, začátek je fakt hodně těžkej, ale jak jsem se dostal zhruba ke třetí knize, jedním slovem dokonalost.

10.6.2014 | 19:18:13
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama