Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Trailer k epizodě Kill the Boy

Trailer k epizodě Kill the Boy

A je to konečně tu, první čtyři uniklé epizody páté řady jsou oficiálně za námi. Nyní nás čeká epizoda pátá s názvem Kill the Boy. Co nám asi tento název epizody říká?

60 0
4.5.2015

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /92

Menec

No jo vlastně, herečce Sansy Stark už bylo 18 :-P

#4 JohnyTSK
4.5.2015 | 18:24:44
dfx

Sansa by uz konecne mohla vykastrovat toho zmrda, lebo inak ju stiahne z koze.

4.5.2015 | 18:38:53
aragorn

18 bylu už i herečce aryi i když na to nevipadá :D

4.5.2015 | 18:42:49
JohnyTSK

#1 Menec: ale to nebola Sansa čo tam s ňu bol Ramsey. Alebo sa mýlim ?

#6 steew #7 Pouty #8 pavuk #9 pavuk
4.5.2015 | 18:43:41
Stardos

Takový spoiler na začátku :D I když mi to bylo jasné

4.5.2015 | 18:46:01
steew

#4 JohnyTSK: taky si myslím, že to nebyla ona…

4.5.2015 | 18:46:16
Pouty

#4 JohnyTSK: Já si taky myslím, že je to Myranda a ne Sansa. Jinak Barristane, odpočívej v pokoji. Bohužel byl žhavým kandidátem, že umře postava, která v knihách žije a vyplnilo se to. Zase to bude odůvodněním pro další chování Daenerys. Konečně se můžeme vrátit do normálního vysílacího režimu :D

4.5.2015 | 18:47:03
pavuk

#4 JohnyTSK: Taky mám pocit že to Sansa nebyla, každopádně se na její linku docela těším, protože v knihách nic takového nebylo, tak sem zvědav co s jejím příběhem vymyslí, snad to udělají dobře a bude to dávat smysl.

4.5.2015 | 18:48:14
pavuk

#4 JohnyTSK: Taky mám pocit že to Sansa nebyla, každopádně se na její linku docela těším, protože v knihách nic takového nebylo, tak sem zvědav co s jejím příběhem vymyslí, snad to udělají dobře a bude to dávat smysl.

4.5.2015 | 18:48:14
Pimster

Stejně je nejlepší Tyrionova reakce na draka.

#11 Aprok
4.5.2015 | 18:53:14
Aprok

#10 Pimster: přesně tak !! až sem měl husinu i já :D :D

4.5.2015 | 19:06:00
regressiv

to nebola Sansa, to bola jedna z tych Ramseyho mileniek čo zvadzali Theona – niektori tu vidia horšie ako mistr Aemon

4.5.2015 | 19:15:57
MrGandy

Je to děska běska. Příjde mi, že dokud má khalisi oporu, tak se chová normálně, ale bez ní je to trochu taková nerozvážná slečna. A to se teď vyplní a tohle mě poměrně dost mrzí. Ser Barristan byl dobrý chlapík a nevím, nevím, no.

4.5.2015 | 19:18:28
Fangovich

Ale kur…! Ser Selmy? Vážně? Když jsem před měsícem viděl ty díly, doufal jsem, že to přežije a skoro jsem nespal, ráno na to jsem se musel podívat na Wiki a přežil. Spadl mi kámen ze srdce. Ale oni zabili i jeho? Bratr měl pravdu, bylo to jasné, když měl takový hezký chat s Daenerys, že se něco stane. No, těším se na to.

Herec Ramsaye prý mluvil o tom, že v polovině sezony přijde nějaká scéna, která se ani hercům líbit nebude. Doufám, že ta scéna bude na jeho děv** a ne na Sanse. Snad si pro Sansu pojede Stannis! Nebo nějak se Sansa zachrání.

#18 DDD
4.5.2015 | 19:38:33
Kixxon

Určite to nebola Sansa, tiež sa mi zdá že to bola Myranda :)

4.5.2015 | 19:39:23
Srb

Nevím sice, která to byla, ale Sansa to na sto procent nebyla. Jinak to, že Selmy zařval bylo znát už po skončení čtvrté epizody. Ale škoda to je, velká škoda, byla to moje oblíbená postava. Každopádně trailer skvělej, už se těším na příští týden :)

4.5.2015 | 20:32:24
Alesh88

to je jasný. ser Selmy musel vyklidit pole Tyrionovi. mentor střídá mentora. bez mozku vedle sebe je ta holka marná…

4.5.2015 | 21:10:00
DDD

#14 Fangovich:

O té nepříjemné scéně je na více stránkách, a má to být mezi Sansou, Theonem a Ramseym a pravděpodobně teď v 5. díle. Herec Theona i myslím říkal že to z něho a Ramseyho udělá nejnáviděnější muže GoTka. Muže to být hoax, ale moje naděje že Sansa nebude znásilněná je stále menší :(

#24 Fangovich #31 Oveckoun
4.5.2015 | 22:32:41
Tereeeza

Konec čtvrtého dílu mi opět zlomil srdce, odvykla jsem si od smiřování se se smrtí postav, abych se do toho asi rychle zase dostala :D Ke knížkám jsem se bohužel dostala teprve nedávno a chci na ně mít absolutní klid, takže má za sebou teprve dvě, takže o osudu Baristanna jsem netušila a možná jsem ráda, že v nich přežívá dál, jak tady píšete :) Na základě scény Selmyho a Daenerys jsem to trochu čekala, ale stejně.. ale s tím střídáním mentorů jste to vystihli, ale jsem zvědavá, jak je to v knížce, když je scénáristům jedno tuhle postavu vyškrtnout, nechám se překvapit. Každopádně v tom traileru to určitě není Sansa a taky jsem zvědavá na tu scénu, o které mluvili jako o nepříjemné. Těším se na rozzuřenou Daenerys a na Tyrionovo setkání s draky!

4.5.2015 | 22:36:49
XRousieX

Boože vždyt je uplně vidět, že to Sansa není :D

4.5.2015 | 22:49:47
Corgar

Nejvíc mě dostává hláška „Winter is coming“. :) Vždyť to tvrdí už od prvního dílu první série, tak kde je?? :D Ale v podáni Johna je to epické, zasmál jsem se.

#22 WaterEngel #41 rockysiburger
4.5.2015 | 23:09:29
WaterEngel

#21 Corgar: Každým dielom je bližšie a bližšie. Ver tomu ;) I keď už v tomto čase malo snežiť v Řekotočí, na Orlom hnízdě, ale predovšetkým na Zimohrade

4.5.2015 | 23:43:50
Feenux

Jestli ta traumatická scéna má bejt mezi Ramsayem, Theonem a Sansou, tak by to mohlo odpovídat

v knížce „svatební noci“ mezi Ramsayem, Theonem a Jeyne Poole (která byla nucena vydávat se za Aryu)

#48 Ann Taylor
4.5.2015 | 23:48:11
Fangovich

#18 DDD: Neklikej, pokud si nechceš vyspoilovat z knížky.

Na wiki bylo psáno, že Ramsay znásilnil tu jakoby Aryu a Theon se musel dívat, jak psal Feenux. Takže doufám, že se tohle nestane Sanse. Jako jasně, kdyby nám něco ukázala nezlobil bych se, ale pořád je to Sansa..

5.5.2015 | 5:37:32
Eddard1

no nevím jestli se tomu může řikat znásilnění Ramsey si jíJeyne Poole-falešná Arya) vezme poprvé ve svatební den a Theon při tom má specifický úkol pak se asi jen dívá. Ramsey je psychopat tak se svou ženou jedná jak s kusem hadru, ale stále je na tom lépe jak jeho předešla žena(lady Hornwood)

#26 Eddard1
5.5.2015 | 8:26:44
Eddard1

#25 Eddard1: tedy až po svatbě(svatební noc)

5.5.2015 | 8:27:32
Bublaninamorava

hlavně at už je to tady… uf uf

5.5.2015 | 9:25:43
dfx

No tak v desiatej sekunde to nie je Sansa, ale v patnastej sekunde, to urcite je Sansa, ked ten hlas hovori: „Pamatujes si, co se stane lidem, kteri me nudi?“ Ak ju Ramsay znasilni, tak bude este viac nenavideny ako Joffrey :-)

Tak dufam, ze ju znasilni, aspon bude zabava :D

#29 Bhall
5.5.2015 | 9:43:50
Bhall

#28 dfx: Pokud se podíváš pozorně, tak zjistíš, že je to sestříhané tak aby to vypadalo, že Ramsey mluví k Sanse. Ve skutečnosti to audio a video k sobě nepatří. Toto dělají v trailerech pořád.

#30 dfx
5.5.2015 | 10:07:36
dfx

Zbadal som to, ale mohol to povedat Sanse inokedy. Niekedy dialogy natacaju tak, ze daju zaber len na toho, kto hovori, a druheho nevidno. A tiez neviem, komu inemu by mal Ramsay dovod sa vyhrazat. Ramsay je tak trochu ako neriadena strela. Robi si, co chce, a uz ani prilis neposlucha svojho otca.#29 Bhall:

#33 Bhall
5.5.2015 | 10:39:03
Oveckoun

#18 DDD: Ano. Jenže Ramsey použije Theona aby ji „připravil“ – rozřezal ji šaty atd. V knize je to Jane Poole která hraje falešnou Aryu. Nejsem si už jistý ale snad to bylo už o jejich svatební noci ne? V seriálu je to Sansa. Každému kdo četl ty informace o traumatizující scéně hned muselo být jasné o co půjde. ALE (!) má to svůj důvod. Není to jen pro efekt. Bude to znamenat velký zlom pro jednu z postav.

#36 DDD
5.5.2015 | 11:03:11
Morrison321

Stále mi nejde do hlavy jedna vec, jak je možné že v GoT vytvorili tých drakov lepšie jak toho v Hobbitovi :D

#42 aragorn
5.5.2015 | 11:17:07
Bhall

#30 dfx: Je to teoreticky možné, ale nedávalo by to žádný smysl aby se k ní začal takto chovat okamžitě po jejím příjezdu. Taky kvůli tomu, jak na něj zapůsobila (byl z ní docela paf). Není to žádný idiot, dovede se chovat hezky a manipulativně, když se mu to hodí. Taky v kontextu, věta: Však víš co se stane těm, kteří mě omrzí? Sansa teď přijela. Je možné, že se k ní začne chovat takto, ale ne tak rychle. Možná ke konci série.

5.5.2015 | 11:20:01
aragorn

doufám že se deanerys omlovám se pokud to píšu špatně na konci seriálu nezmocní železného trůnu protože ta se mi jako charakter a postava nelíbí snaží se být moc spravedlivá a často tím ubližuje nevinným jak říkal beristen někdy se na nespravvedlnost musí odpovědět slitováním

5.5.2015 | 11:52:25
Khardoom

Morrison321: Třeba proto, že filmovej hobit jen úplná sračka :D

5.5.2015 | 13:44:13
DDD

#31 Oveckoun:

Já čet knížku, ale v seriálu si mužou udělat co chtějí. Třeba ji budou mít oba, nebo tam zapojí i ty psy. A nelíbí se mi že použijou Sansu, která si vytrpěla už dost, jen proto aby se Theon probral. Ale zas nevím jakou jinou babu by mohli použít a kdyby se drželi knížky tak by byla se Sansou docela nuda no. Prostě se na to celé těším a taky mi je špatně, to ve mě GoT často vyvolává :D

5.5.2015 | 14:01:18
Atroxa

Přijde mi škoda, že se scénaristi opakují – Sansa zavřená bez pomoci na nějakým hradě s psychoušem, který jí ubližuje – opakování zápletky nebývá v GOT časté tak uvidíme. A jsem zvědav jak nahradí linku s Mancem…

#38 Eddard1
5.5.2015 | 14:35:34
Eddard1

#37 Atroxa: To je snad jasné jak nahradí linku s Mancem. Ta bude nahrazena Brienn Tarthu.

5.5.2015 | 15:56:38
Atroxa

Nebo Tormundem nebo Manceho fakt prohodili … pokud ne, tak to je škoda, na něj a kopinice na Zimohradu jsem se těšil

#40 Salim Hrdonožka
5.5.2015 | 16:08:10
Salim Hrdonožka

#39 Atroxa: Já se zas těšil na Dorne a sám vidíš, jak to dopadlo :D

5.5.2015 | 17:44:14
rockysiburger

#21 Corgar: Přesně:-D ale třeba se opravdu něco začne dít. Když je vidět že i Draci budou mít větší prostor. Oheň a led ! winter is coming

5.5.2015 | 18:22:12
aragorn

#32 Morrison321: tak možná se ti nelíbí ale v recenzích je hodnocený jako nejhezčí drak z filmového průmyslu a je to taky nepropracovanější drak všech dob tomu nejvýkonějšímu osobnímu počítači by spracování jedné jeho šupiny trvalo 1 týden

#43 AviaRa #44 Annie27 #45 dfx #59 Lukass.M
5.5.2015 | 18:43:33
AviaRa

#42 aragorn: :D :D :D

5.5.2015 | 18:50:59
Annie27

#42 aragorn: Mě osobně se taky více líbí draci z GoT než Šmak(?), ten mi připomíná spíše čínské draky a ty moc nemusím. Možná je propracovanější, ale dle mého názoru hezčí rozhodně ne :)

5.5.2015 | 18:54:02
dfx

Pre mna navzdy ostane najkrajsi drak ten mensi z tohto serialu:

http://www.csfd.cz/…cka-soptika/

#42 aragorn:

5.5.2015 | 19:20:44
Sceroin

Já osobně teda preferuji šmaka:) A jen tak mimochodem. Nevíte někdo jestli se objeví železné ostrovy a královolba?? Čekal jsem už od začátku série a ono pořád nic.

5.5.2015 | 23:23:40
lenacia

Třeba já osobně mám neraději Draca aneb, když drak z roku 1996 vypadá lépe jak draci z posledních let. A taky strašně fandím Daenerys, jak ji všichni nesnášejí já se s ní tak nějak stotožňuji. Svým způsobem chápu její uvažování. Nemá ráda kompromisy, co chce to chce taky dostat, je neoblomná a trvá si na svém a proto taky takhle špatně dopadla. Chce všechno, ale dokud se nenaučí ustoupit, tak nedostane nic. Je tvrdohlavá, a za svůj život už si prošla věcma, díky kterým si myslí, že zmoudřela a je schopná, a pak si natluče nos. Třeba i to, jak utekla z té kobky draků a jak přistupuje k Drogonovy dáno tím, že si u nich neumí vytvořit jistý respekt. Jasně, jsou to obrovské potvory s ostrými zuby, které chrlí oheň, ale pro mě ten přístup k nim by třeba neměl být o moc jiný, než třeba přístup třeba ke koni, ten člověka takys nebude respektovat, pokud se ten člověk necítí sebejistě, a takového vystrašeného člověka mohou i napadnout a kousnout, nebo kopnout.

6.5.2015 | 0:51:37
Ann Taylor

#23 Feenux: Já si to myslím, že to se dost hodí na to, co o té scéně všude píšou.

Ale Tyrion konečně viděl draka…ale asi ho to zase tak nepotěšilo :D

webmaster
6.5.2015 | 8:44:48
Zmiaz

Větu „Pamatuješ si, co se stane lidem, kteří mě nudí?“ je mířena na Theona, ale tak nějak je to předzvěst toho, co Sansu čeká.

Za to, co Sansa zažívala s Joffreym si mohla ona sama. Učinila spoustu špatných rozhodnutí, které neměli špatný dopad jen na ní, ale i na celou její rodinu. Za chyby už zaplatila, takže to, co jí v seriálu čeká, Sanse určitě nepřeji. Dle nově vydané kapitoly z Vichrů to podle všeho vypadá, že v knize si povede o dost lépe. Pokud si jako Alayne vezme Harrolda, který na psychopata nevypadá, tak zbývá odstranit z cesty malého Robina a bude paní Orlího Hnízda (otázkou je, jak se vyřeší to, že jako Sansa Stark je stále ještě vdaná za Tyriona). Ale je i možnost, že si jí Harry Dědic jakožto bastarda zkrátka nebude chtít vzít. Jisté je, že Sansa není a nebude dějově nikterak zlomová, jinak by si nemohli dovolit její linku v seriálu takto pozměnit. Ale na zmíněnou traumatickou scénu se už hrozně těším. Jestli to bude „TA scéna“ co myslíme, tak to bude maso. Sice to Sanse nepřeji, ale jsem ráda, že zrovna tato scéna nebude vynechaná, biď bude změněná postava, které se to stane… o to silnější zážitek to bude :D

#50 Monkeyskunk
6.5.2015 | 9:57:01
Monkeyskunk

No hlavne se mi zda, ze v 5ce (knizce) uz priletel do Kralova Pristaviste bilej havran, kterej oznamuje zacatek zimy. Takze vzhledem k tem posunum a tak, by uz mela byt zima za chvilku vsude. Doufam, ze to neodflakonou, cekam kupy snehu :-D

#49 Zmiaz:

Myslim, ze pokud to manzelstvi neni naplneny, tak neni zas takovej problem to zrusit ne ? Zda se mi, ze sem ohledne toho cetl uz kotel diskuzi. Podobny pripad je to vlastne s Joffem, kdy sice on umrel, ale podle me kdyby to stihli naplnit, tak si Margery nevezme Tommena tak brzo. Navic Tyrion je ted pro ostatni vyhnanec a otcovrah, takze podle me fakt nebude problem to anulovat. Kor kdyz v tom bude mit prsty Malicek, ten zvladne i nemozne :-D

#51 Zmiaz
6.5.2015 | 13:17:34
Zmiaz

#50 Monkeyskunk: Upozornění: příspěvek obsahuje dvě věty z Vichrů – ukázková kapitola Sansy. Tak ať se na mě pak nerozčilujete, když si to rozkliknete :)

To jsem si také myslela. Jestli si to nepletu, tak přesně z toho důvodu Carsei nechtěla, aby Tommen naplnil manželství s Margaery,protože se pak dá anulovat. V seriálu se samozřejmě žádný půst nekoná :D Ale zarazila mě tato část z ukázkové kapitoly Alayne: Nemůžu se vdát za nikoho, dokud je můj zakrslý manžel stále někde naživu. Petyr tvrdil, že sbírka královny Cersei se rozrostla o další tucet trpasličích hlav, ale žádná z nich nepatřila Tyrionovi. Samozřejmě, je to pouze subjektivní pohled ze strany Sansy, ale ona sama to vidí tak, že pokud je Tyrion naživu, tak je zkrátka vdaná. Kdyby se přeci dalo manželství zrušit tak lehce, tak o tom přemýšlí ne? Ale máš samozřejmě pravdu, Malíček něco vymyslí :D

#52 Monkeyskunk
6.5.2015 | 13:59:48
Monkeyskunk

#51 Zmiaz: Aaaaha, to ja zatim nectu, chci to mit radej pekne dorhomady, ale stejne sem na to klil. Dobry nevadi, jak rikas – muze to byt jeji subjektivni pocit a nebo to tam tak opravdu je. Konec koncu, i sam Aegon to musel mit nejak osefeny, kdyz mel dve sestry a potomci od kazde nakonec stanuli na Zeleznym trunu. Nebo nebyli oddani ? Tim si popravde nejsem jistej, ale zase pokud by nebyli, tak by decka byli bastardi a na trun nemaji narok ne ? :-D Jinak popravde, me by ani nevadilo, kdyby nakonec Tyrion opravdu skoncil se Sansou a naplnil manzelstvi. Byl by to zajimavej parecek s tim co umi Tyrion a co se nauci Sansa od Malicka :) Ale toho se bohuzel nejspis nedockame :-D

#53 didi2012 #55 Asha124 #57 Zmiaz
6.5.2015 | 17:17:43
didi2012

#52 Monkeyskunk: to by som aj ja brala Tyrion a Sansa on bol jeden z mála čo sa ku Sanse pekne choval a Tyrion je Top postava

6.5.2015 | 19:26:52
armunder

nejvíc mě zaujalo jak tyrion vidí Drogona jak Deneris odletěl :D

6.5.2015 | 22:23:53
Asha124

#52 Monkeyskunk: Není to jen její subjektivní pocit. Kdyby manželství chtěla anulovat, musel by ji prohlédnout nejvyšší septon a potvrdit, že manželství nebylo naplněno. Vzhledem k tomu, že je Sansa hledaná osoba to ale jaksi není možné, takže musí čekat až Tyriona sežere drak.

6.5.2015 | 22:32:36
armunder

Představte si že v Replay ví kdo usedne na železný trůn to tam prozradili ale bylo to cenzurovaný :D

#58 Salim Hrdonožka
6.5.2015 | 22:49:26
Zmiaz

#52 Monkeyskunk: To by bylo epické zakončení jejich linky :D Takový hořko sladký konec. My bychom rádi byli, ale myslím si, že taková Sansa by s námi radost nesdílela ;D

7.5.2015 | 8:54:10
Salim Hrdonožka

#56 armunder: jojo, jediní, komu to Martin prozrdil byli tvůrci seriálu a lidi od Replay…

7.5.2015 | 19:28:59
Lukass.M

#42 aragorn: Každej kdo tvrdí že v seriálu GoT jsou Draci je u mně blb. V seriálu jsou wyverny – Dvě nohy a křídla. V Hobitovi je tradiční Evropskej Drak – čtyry nohy a křídla na hřbetu. Ano, je dlouhej jako… no hodně, ale jeho velikosti je to úměrný (toliko k „čínskýmu“ šmakovi). Další super drak byl v Dračím srdci – to je prostě srdcovka :D

#60 Ann Taylor #64 Packa #83 Anonym2486513
9.5.2015 | 11:17:44
Ann Taylor

#59 Lukass.M: Tak tohle třeba náhodou vím, ale stejně… to je jako blb každej, kdo se nijak zvlášť nestará o fantasy a když je to plazovitý, má to křídla a chrlí oheň a hlavně říkají tomu drak, tak to pro něj je drak, protože o žádných jiných druzích nebo slovo wyvern nikdy neslyšel a nepotřeboval slyšet? Aha.

#61 Lukass.M
webmaster
9.5.2015 | 11:39:16
Lukass.M

#60 Ann Taylor: Možná bych na základě tvého příspěvku korigoval označení na „ignoranta“, ale chce to zvážit :)

V knize to možná nebylo zmíněno, ale jak někoho napadne že strašlivý monstrum se má plazit po křídlech jako netopýr? Páni tvůrci, kterým jsem věřil jako jeden člen noční hlídky věří druhémo, mi do zad zabodávají jednu čepel za druhou a křičí „za Hru o Trůny“ :D Denny nemá fialový oči, draci se plazej po křídlech, písečný hadi sou všechny obara, „obara“, „obara“, Selmy je v traileru na prkně, na Železnejch ostrovech žijou asi jenom duchové…

#62 Ann Taylor
9.5.2015 | 13:10:45
Ann Taylor

#61 Lukass.M: No ono já nevím, jak přesně to teď bylo v knížce, ale byla tam pasáž o tom (nejspíš někde kolem Tyriona v Essosu), jaký blázniviny a chybný věci si lidi myslej o dracích a mezi nima tam bylo vyjmenováno i to, že jsou to čtyřnohý zvířata. Už si fakt nepamatuju, jak to tam bylo, ale vím, že mě ta zmínka zarazila, protože draci mají mít čtyři nohy a tady to stavěl do pozice „další blbost, co si lidi přibarvili, čtyři nohy nemaj“.

#63 Ann Taylor
webmaster
9.5.2015 | 13:17:16
Ann Taylor

#62 Ann Taylor: Tady jsem to našla: „Většina příběhů, které člověk slyší o dracích, je krmivo pro blázny. Mluvící draci, draci hromadící zlato a drahé kameny, draci se čtyřma nohama a břichy velkými jako sloni, draci zkřížení se sfingami… to všechno jsou nesmysly.“ – říkal to Tyrion hnědému Benovi.

#65 Lukass.M
webmaster
9.5.2015 | 13:28:20
Packa

#59 Lukass.M: Ještě prosím o doplnění pro blba – a co jsou teda draci v Harrym Potterovi? :D

Do fantasy až takový blázen nejsem, abych měla v domácí knihovničce encyklopedii draků a „potvor co nejsou draci“, takže drak s dvěma nohama mi fakt jako problém nepřijde.

#65 Lukass.M
9.5.2015 | 13:45:06
Lukass.M

#63 Ann Taylor: Ani Tyrion to nemá z první ruky, ale z knih a to z těch které podle něj jsou věrohodné. :)

#64 Packa: Harryho Pottera nejde brát vážně… Přecijen ho napsala ženská ;) (nechť započne hate :D)

#66 Ann Taylor #68 Monkeyskunk
9.5.2015 | 16:25:57
Ann Taylor

#65 Lukass.M: No právě, tady naznačoval, co je podle něj nevěrohodné, a pak pokračoval, že v dalších se ale dá najít pravda. A on byl draky posedlý, takže o nich dělal dlouho pořádný výzkum. A navíc minimálně některé ty knihy vznikaly v době, kdy jim draci lítali nad hlavou, takže v některých zaručeně bude skutečný popis draka tak, jak ho lidi na vlastní oči viděli. Fakt těžko říct, jakou podobu draka měl na mysli Martin, protože si nepamatuju, že by někde popisoval, kolik mají nohou… škoda, že se dochovaly jen lebky a ne celé kostry, pak by bylo po dohadech :D

Ale co se týče Pottera, tak tam si taky nepamatuju, že by je popisovala, ale ve filmu měli wyverny… kromě jiných chyb a vymyšleností… a to ne proto, že to napsala ženská, ale protože to natočili tak… škoda mluvit jak :D

#67 Lukass.M
webmaster
9.5.2015 | 16:38:56
Lukass.M

#66 Ann Taylor: :D místo hádky se dočkám duchaplný debaty o blbostech :D

Pottery mám v knihovničce, poctivě přečtený a je to fakt – Filmaří se na něm vyřádili takovym způsobem, že víc úprav bylo už jen v Hobitovi.

#69 Ann Taylor
9.5.2015 | 16:49:23
Monkeyskunk

#65 Lukass.M: Mno ale ty to taky nemáš z první ruky ne ? Nebo už si draka někde viděl ? :-D Defakto jsou to informace z knížek a seriálů, které se prostě na realitě nezakládají. Takže to lze brát tak, že prostě v Martinově universu (stejně jako v Pottrově universu) hold nic jako wyverny neexistuje, prostě je tam létající plaz kterej chrlí oheň a je celkem jedno kolik nohou má. Tudíž tato debata trošku postrádá smysl :) Jakože chápu jak to myslíš. Tyhle rozdíly znám už od mých mladých let, kdy jsem hrával Ultimu Online, jenže jsem se to postupem času naučil brát v rámci daného universa, protože né každej to musí vidět stejně. A souhlasím, že Draco je srdcovka, na tu dobu luxusně udělaný.

#70 Lukass.M
9.5.2015 | 17:05:51
Ann Taylor

#67 Lukass.M: O blbostech se debatuje nejlíp :D Ale s tím, že v Hobitovi bylo víc úprav, nějak nesouhlasím. V Hobitovi… bylo všechno plus spousta věcí navíc. Dost z věcí navíc se mi fakt nelíbilo – mezidruhový románek, olgoj chochroj a podobně, plus grafika byla občas silně přepálená, ale nemůžu říct, že by vynechávali a vynechávali, až vynechají pointu. Ale přesně tohle udělali v Potterovi. Že v GoT zkracují je pochopitelný a dobře, protože ty knížky jsou až moc rozsáhlý. I když při čtení mi místo rozsáhlosti připadaly spíš zbytečně rozmázlý. Ale u Pottera se dá okrájet o detaily a zachovat to hlavní, což ale oni neudělali, vybrali kostru a některé cool hlavní scény, přilepili vlastní výmysly a informace a okolnosti nechali padat z nebe bez souvislostí, protože na ty důležité souvislosti a podrobnosti jim nezbylo místo. Jako když jsem se dívala na čtvrtý a pátý díl, tak jsem si pořád jen dokola říkala: A proč je tam tohle, jak tohle ví, jak na tohle přišli, vždyť je k tomu nic nevedlo! A nebýt knížky, nechápu, o čem to je. Pak jsem vzdala snahu ty filmy vnímat. Z jednoho udělali akčňák, z druhého školní komedii, ze třetího romantickou, sem tam přišoupli hororvé nebo thrillerové prvky, fakt se jim to vymklo z rukou, od čtvrtého dílu byli vedle.

Tady na druhou stranu, aspoň pořád platí, že reakce je na akci (sice už čím dál víc jedou podle sebe místo knížek, ale pořád se můžu podívat na starší díly a uvědomovat si, že tohle něco znamená, tohle má vlastně důsledky v budoucnosti, tohle je náznak…) a jestli je prostor pro debatu nad podobnou draků, znamená to, že to není tak pokopaný jako Potter :D

#70 Lukass.M
webmaster
9.5.2015 | 17:27:51
Lukass.M

#69 Ann Taylor: Hobit má oproti knize snad tři čtvrtiny děje přidaný, ale pravda – hlavní příběh tim nijak nezmrvili a vlastně se na to i dalo koukat. Pottera natáčelo až příliš různejch týmů, každej o něm měl svojí představu a nejsem si jistej jestli při natáčení filmů nějak extrémě konzultovali s Rowlingovou. Zato u GoT přinejmenším vědí kam která postava směřuje a stejně jako v knize i v serálu funguje příčina-následek.

Ale zpátky k drakum -
#68 Monkeyskunk: ze začátku středověku se v evropský mytologii ještě vyskytoval dvounohej drak, kterýho ale postupně nahrazoval čtyrnohej. HP je psanej před pár lety a děj se odehrává v současnosti – tady jasně patří „novodobej drak“… Skyrim, Dragon Age, Dračí Srdce, Šmak… Západozemí je usazený na začátek středověku, takže teoreticky je dvounohej drak přípustnější. Ale ne pro mě a basta :D

#71 Ann Taylor #72 Monkeyskunk #84 Anonym2486513
9.5.2015 | 18:34:13
Ann Taylor

#70 Lukass.M: Dá se taky říct, že Západozemí je ale na jiný planetě a očividně tam nemají ve zvyku nějak pečlivě třídit a pojmenovávat zvířata. To, co bych já označila za další druh tygra oni pojmenujou stínokočka, protože připomíná kočku a protože v Západozemí jinak tygry neřeší. Nebo ještěrkolev, proč tak blbej název složený z plaza a savce? Proč to není jinej druh ještěrky? No protože většině, co je plaz, říkaj had nebo ještěrka, takže na co vymýšlet krokodýl, stačí jenom naznačit, že je to velká ještěrka se zubama. Takže myslím, že rozlišení drak a wyvern by tam asi taky fakt zvlášť neřešili a maximálně budou říkat dvounohý drak a čtyřnohý drak :D

webmaster
9.5.2015 | 19:09:51
Monkeyskunk

#70 Lukass.M: Jasný, ale já chtěl říct, že je to úplně jiná realita/dimenze. Tam nemají žádný ranný středověk a evropská nebo bůhvíjaká mytologie jim může být někde, páč nic takového neznají. Navíc z biologického a evolučního hlediska je čtyřnohej celkem blbost, páč by museli existovat i nějaký mezifáze, z kterých by se mohl vyvinout. Ovšem zase pouze v rámci našeho světa :) Jak říkám, asi je třeba se na to dívat z pohledu universa a né našeho světa. Stejný to máš i u scifi a mých oblíbených světelných mečů, kdy se ti světlo (laser) vlastně zastaví o nic. Jinak by měl meč nekonečně dlouhou čepel a s tím by si člověk asi moc nezabojoval. Což v naší realitě prostě nejde, ať už bereš v potaz kvantovku nebo ne. A ikdyž v naší realitě je to vlastně perpetum mobile, který prostě nesestrojíš, tak je to moje nejoblíbenější zbraň na blízko :-D (https://www.youtube.com/watch?…). Stejně tak neřeším počet noh draka. Joo kdyby do toho universa Martin nacpal i Wyverny, tak by mě to taky štvalo, ale takto to beru.

#73 Salim Hrdonožka #74 Lukass.M
9.5.2015 | 20:42:50
Salim Hrdonožka

Vždycka jsem myslel, že wywerny jsou ledoví draci, ne dvounozí, ale co, za Debila jsem už pár let.

Co mě víc zaujalo byly ty laserové meče #72 Monkeyskunk: (ikdyž vím, že je to hodně od daleko od SoIaF i diskuze). Nebylo by možné udžet je tam nějakým magnetickým nebo gravitačním polem? Pokud by se při aktivaci vždy vysunula neuvěřiltelně tenká tyč s obrouvskou umělou gravitací, mohlo by to udržet fotony kroužící kolem sebe stejně jako si Země drží družice. Světelný meč by byl vlastně dutý (až na tu tyčku) a byla by to jen monofotonová vrstvička v určité vzdálenosti od tyčky. To co bychom viděli by bylo vlastně jen zbytkové záření, které by jen taktak ulítlo (vlnová délka-barva meče). Otázka je, kde by brali tak silný energetický zdroj, který by si Luke mohl sám vyrobit pro nový meč? Nějaké fúzní rakce…?

#74 Lukass.M #75 Monkeyskunk
9.5.2015 | 22:04:36
Lukass.M

#72 Monkeyskunk: Westeros je Martinem posazenej na rannej středověk – alespoň to tvrdil ve chvíli kdy vysvětloval proč používá „ser“ a ne „sir“. Stejně jako použil „sera“ by mohl použít starší vzhled draků. Ale… zátoka otrokářů ve který si draky chovali Valyryjští mi přijde spíš jako starověkej egypt a tehdy vypadal drak taky úplně jinak :D … ale ouvej – draci pocházej daleko zpoza Ašaje, takže dvounohej drak je neopodstatněnej :D

#73 Salim Hrdonožka: Myslim že pro ledovýho draka by bylo správnější označení „Wyrm“ :p

Světlo spoutaný gravitací… na příkladu černejch děr to funguje, ale jak omezit šíření gravitace dál než na pár milimetrů od středu tý „gravitační kotvy“?

Co když by se vysunula tenká tyč s odrazkou na konci a laser by se tloukl mezi dvěma odrazovými body? Na konci tyče by mimo odrazovou plochu musel být prvek fungující jako vibročepel, aby se mečem dalo nejen sekat, ale i bodat.

#75 Monkeyskunk #76 Atroxa
9.5.2015 | 23:05:22
Monkeyskunk

#73 Salim Hrdonožka: No fotony maji prave obrovskou energii a ta sila by musela byt fakt velka aby je udrzela. Gravitaci jeste ovladnout neumine (kdyz neberu Interstellar universum :-D) tak s tou bych nepocital. Pomoci orientovaneho magnetickeho pole by to slo, ale ovlivnovalo by to i okoli, pac jak rikam muselo by byt mega silny aby to zastavilo a obratilo fotony s takovou energii. Zpusob pomoci tycky, kolem ktery by to krouzilo by asi slo, ale nevim pochybuju ze existuje, pripadne by sel vytvorit tak malej, ale zase silnej magnet. Navic by to bylo asi strasne citlivy, pac by si to muselo udrzet fotony dostatecne daleko od sebe, aby samostatnou tyc neroztavili a zaroven aby neuleteli pryc a zvladli porad krouzit. Navic v SW knizkach existuje i material neznicitelny svetelnakem. Kdyz do nej prastis tak zhasne. Takze kdyby tam meli nejakou tycku tak si ji tim zkrivi, coz se nestalo, pac ho znovu pouzival :-D Tak v SW jsou zdrojem krystaly od kterych se odviji i barva mece. Coz by nemuselo byt az tak nerealny, pokud opravdu plati Einsteinovo E=mc2, ale z nasich dostupnych technologii nemame nic co by to zvladlo :-D

#74 Lukass.M: Noo tak Easteros je jeste v pozdnim Staroveku asi :-D A kdovi, co je ve Stínu za Aśajem. Jak bych si přál aspoň nějakou povídku z tama :) Třeba by tam i vysvětlit, proč mají jeho draci dvoje nohy :-D

9.5.2015 | 23:32:52
Atroxa

#74 Lukass.M: S tím raným středověkem btw opatrně :D, zbraně/zbroje z Got maj do ranýho daleko, je to mix všeho

#77 Ann Taylor
10.5.2015 | 2:00:32
Ann Taylor

#76 Atroxa: Ale v podstatě jo, protože všechno ostatní tak vypadá a k žádnému zvláštnímu pokroku nedochází, za což podle většinového názoru může dlouhé střídání ročních období, kdy dlouhá zima většinu pokroku zabije. Akorát zbraně potřebují vždycky, takže zbraně se vyvíjí. Plus architektura je taky jiná, ale to už je i jiná záležitost, tisíce let staré hrady, vliv Valyrie a draků, potřeba pořádného útočiště.

webmaster
10.5.2015 | 9:15:04
Salim Hrdonožka

Pořád říká, jak se nechal inspirovat Válkou růží, takže do té doby bych to zasadil, tudíž vrcholný až pozdní středověk.

A k tomu mému dost nereálnému gravitačnímu poli – když ho nějak kontrolují u Hvězdy Smrti, proč by nemohli u meče?

#79 Monkeyskunk
10.5.2015 | 12:31:28
Monkeyskunk

#78 Salim Hrdonožka: Aha, no ja myslel, ze resime jak to udelat s nasi technikou, ze to proste nejde. A s tim co zatim vime o svete a tak proste :-D Samozrejme, kdyz maji generatory gravitace, tak by to pomoci toho asi nejak slo. To my uz nemuzeme potvrdit ani vyvratit, pac jak rikam, my zatim ovladat gravitaci neumime. Pokud se potvrdi Higgsovy bosony, tak tomu budem zase o neco bliz. Ale asi stejne na mile daleko :-D Je to stejny pripad jako s tim zdrojem v ramci krystalu. Taky jeste neumime premenit pevnou latku na cistou energii. Ale teoreticky to asi pujde :)

#80 Lukass.M
10.5.2015 | 13:41:01
Lukass.M

#79 Monkeyskunk: On by vlastně šel udělat takovej „laser-saber“ už teď :D Rám zbraně bude vypadat stejně jako obyč meč, ale místo ostří bude prostor ve kterém se mezi soustavou zrcadel / čoček bude prohánět laserový paprsek. Nebude to odrážet laserové paprsky, nebude se jeden paprsek meče odrážet o druhý (ale rám o rám) a ani nechci odhadovat jak velkou baterii bude mít „Jedi“ na zádech, ALE „světelnej meč“ by sme postavit zvládnuli :D

#81 Monkeyskunk
10.5.2015 | 20:46:22
Monkeyskunk

#80 Lukass.M: Jo jo, takhle by to samozřejmě šlo, ale nebyl by to ten typickej světelňák ze SW no :-D Navíc jak říkáš, s mega kravou na zadech by to bylo hodne neprakticky, navic by to stejne asi dlouho zaply nevydrzelo :-D A odbihat si behem souboje vymenit baterku, no nevim nevim :-D

#82 Lukass.M
10.5.2015 | 21:42:57
Lukass.M

#81 Monkeyskunk: Jak by vypadal svět, když by se bratři Wrightové vykašlali na letadlo jen proto že jim spadlo? :D (vymyslel by ho někdo jinej, ale víme co sem měl na mysli, že? :D)

#85 Monkeyskunk
10.5.2015 | 22:32:54
Anonym2486513

#59 Lukass.M: To je jak tvrdit ze v celym skyrimu neni jedinej drak, taky maj jenom 2 nohy a stejne nic nebrani hlavnimu hrdinovi bejt dragonborn :D

10.5.2015 | 22:50:26
Anonym2486513

#70 Lukass.M: viz muj predchozi prispevek, vygoogli si skyrimskeho draka :D

#86 Lukass.M
10.5.2015 | 23:01:37
Monkeyskunk

#82 Lukass.M: Jasny, ale ti meli aspon spravnej smer. Mec slozenej ze zrcadel podle me moc spravnej smer neni :-D Jinak jeste k tem drakum. Hold se asi pomalu opousti stredoveka predstava o ctyrnohym drakovi a vracime se k dvounohejm :-D Bo jak si to psal :-D

10.5.2015 | 23:03:24
Lukass.M

#84 Anonym2486513: Trollení draků/wyvern je včerejší záležitost… to už mě neba :D

V čem je lightsaber o tolik správnější? V tom že při nošení u pasu a náhodný aktivaci si nezkušenej Jedi (padawan) ufikne nohu? :D

#87 Anonym2486513 #89 Monkeyskunk
10.5.2015 | 23:22:09
Anonym2486513

#86 Lukass.M: ok ja to cetl az dneska tak sem k tomu chtel vyjadrit svuj nazor :) Jinak lightsaber se myslim deaktivuje kdyz ho nikdo nedrzi, takze zminenej padawan by musel bejt hodne sikovnej :D

#88 Lukass.M
10.5.2015 | 23:37:33
Lukass.M

#87 Anonym2486513: Nehody se stávaji :D

10.5.2015 | 23:47:39
Monkeyskunk

#86 Lukass.M: No tak pojistky zvládneme vyrobit i v dnešní době, to by myslím nebyl problém. Ano selhat to muze, stejne jako by mohl selhat ten zrcadlovej a stejne by ti tu nohu urezal, v tom myslim rozdil neni. Spis jde o to, ze lightsaber mas malickej, muzes ho schovat a v ramci universa to vypadalo, ze je i celkem blbuvzdornej :-D Tim myslim, ze ikdyz ti spadne na zem tak funguje. Coz se u zrcadel moc rict neda. Ikdyby byly dejme tomu nejak tvrzeny, tak kazdy blby skrabanec ti narusi odrazovou schopnost a laser by se zacal odrazet i mimo ten saber, takze by ti treba pri aktivaci vystrelil oko :-D

#90 Lukass.M
11.5.2015 | 1:53:17
Lukass.M

#89 Monkeyskunk: No tak samozřejmě by rám musel bejt odolnej (+ lehkej), zrcadla/čočky dostatečně zanořený v šasí a navíc nemusej nutně bejt z klasickýho skla. Celkem běžně se používá safirový sklo :) Ten Laser-saber má díky šasí tu výhodu, že neustále víš kde paprsek bude, šasí máš opřený o tělo „ostřím“ od sebe…

No… sice je to dneska vyrobitelnější než Lightsaber, ale pořád náročný. Zlatej Shishkebab, ten je jednoduše vyrobitelnej už dneska. Sice neuřízne hlaveň tanku, ale na boj muže proti muži je naprosto dokonalej díky fear factoru :)

#92 Monkeyskunk
11.5.2015 | 7:36:52
GameOfThronesTutorials

Je to Sansa, jsou z toho i fotografie, mimo to nemyslím si, že zrovna Myranda by ho nudila..

11.5.2015 | 11:00:57
Monkeyskunk

#90 Lukass.M: Jasný, ale během akce by se ti mohl třeba přetočit šasím od těla a ostřím k noze. Pokud bys ho neměl přidělanej hodně na pevno, coz je zase nepraktický v rámci pohybu. Navíc i safírový sklo jde poškrábat, ikdyž o něco hůř. Navíc při zvyšování jedné vlastnosti ztrácíš tu druhou, takže ikdyž je kotel tvrdý, tak je křehký, což pro rázy není vůbec dobrá vlastnost :-D Ale je fakt, že takhle nějak by to šlo vyrobit i dnes, ikdyž by to teda podle mě bylo fakt nepraktický a moc využití by si to nenašlo :) Ale já bych si ho stejně koupil, kdyby byl aspoň trochu v mé cenové skupině (což by nebyl) :-D :-D

11.5.2015 | 16:16:38
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama