Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Představitelé Jona a Daenerys mluví o svém prvním shledání

Představitelé Jona a Daenerys mluví o svém prvním shledání

Tak jsme se konečně dočkali, došlo k očekávanému setkání Daenerys a Jona Sněha. Více o tomto shledání pověděli samotní představitelé zmíněných postav, Kit Harington a Emilia Clarke.

50 0
2.8.2017

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /76

Kasimor

Mám pocit že i keď to daenerys nedáva najavo, cíti že narazila na niekoho rovnocenného. A tak isto si uvedomuje že množstvo titulov na tom nič nemení. Je zábavné pozorovať jej vnútorný boj, keď sa s tým snaží vysporiadať.

2.8.2017 | 9:41:41
jack116

namyšlená Daenerys, která se furt chlácholí tituly a tím jak má na všechno jediná právo mi už leze na nervy! je to hrozně nesympatická postava a snad jí Cersei zabije!! Cersei je aspoň super postava zákeřná, brilantně chytrá, chodící přes mrtvoly. Jak sem Lannistery dříve nesnášel tak Cersei sem si prostě oblíbil a těším se jak díky chytré taktice porazí dráčky a celou tu obrovskou otrockou armádu (snad)

#3 Timik #4 Hrabě Teleke z Toloko #6 PecaCZE #12 mr_bungle #73 Pertim
2.8.2017 | 11:22:13
Timik

#2 jack116: :D :D keď ti je cersei sympatická, a obdivuješ jej vlastnosti tak to je premňa nepochopiteľné :D ty máš rád ľudí čo sú zákerný, namyslený, sebecký a idú aj cez mŕtvoly? keď hej, tak prepáč ale asi si chorý človek…

#6 PecaCZE #16 Tomoso18 #33 ReveN #74 Belatris
2.8.2017 | 11:28:02
Hrabě Teleke z Toloko

#2 jack116: Cersei možná vyhrála bitvu, ale nevyhrála válku. Příští díl impérium vrátí úder a Cersei bez zlata bude akorát hysterická kráva. Obdivovat takovouhle svini může jen duševní mrzák :-)

#7 jack116 #13 mr_bungle #47 Kalam
2.8.2017 | 11:32:10
EmporioDrago

Daenerys to vypadá, že nejen narazila na někoho, kde může cítit rovnocennost, ale taky na realitu Západozemí. Pořád žije z minulosti Targaryenů, jako vládců. Teď v Západozemí se nenašel vlastně ani jeden lord/rodina, která by se k ní přidala jako ke spáse, která by ji uznala jako královnu s právem vládnout a proto se k ní přidat nebo se podřídit. Dorne i Tyrellové se k ní přidali k vlastnímu prospěchu (pomsta Lanniseterům. Doran Martell by se k ní snad přidal i k jako královně, ale Sand Snakes se přidali jen kvůli vlastním zájmům). Yara a Theon s jejich Železnýma se přidali ze strachu před Euronem a taky kvůli vlastnímu zájmu (vláda nad Železnými ostrovy pod Daenerys jako královnou Západozemí). Jon před ní nepoklekl. Nemá vlastně žádného spojence, který by ji přivítal s otevřenou náručí. A nedívím se, připlula po mnoha letech. I když asi tušila a ještě více Varys a Tyrion, že její příjezd nebude příjezdem osvoboditele, asi si myslela, že to bude lehčí. Ani úvod setkání ve stylu „I´m Daenerys…Missandei knows better“ jí k tomu nepomůže. Bude potřebovat postup krok za krokem a není a nebude to jednoduché. Samotné setkání přes nějaké zaškobrtnutí scénáře (možná až velká nervozita Jona), proběhlo tak, jak mělo. Daenerys byla představena Missandei, i když ten její titulovací proslov byl s důrazem na každé slabice jako u pokladní u Alberta, která hláskuje cizinci částku v češtině se snahou, aby ji rozuměl a po 5ti minutách představení Davose. To jsem se pobavil :-) Je tam zatím vnímána jako cizák s armádou, která do Západozemí nepatří. Jsem zvědavý, jak se s tím vypořádá. Jedna věc je vyhrát silou, druhá věc získat si diplomaticky a krok za krokem na svou stranu i místní rody a království. Bez toho to nepůjde. Tyrion a Varys to vědí.

2.8.2017 | 11:35:33
PecaCZE

#2 jack116:
#3 Timik: Je v pořádku, já ho taky chápu. Většina jsme fandili Dany, ale teď dělá takový kraviny, že už bych i skoro začal fandit Cersei. Ale síly se příští epizodu tak nějak vyrovnají.

#10 Rafan
2.8.2017 | 11:42:33
jack116

#4 Hrabě Teleke z Toloko: Hochu ona dělá vše proto, aby zachránila svůj Rod a jméno Lannisterů, kdyby ti šlo a přežití a čest své rodiny tak taky jdeš přes mrtvoly, já jí neobdivuji za její vraždy, ale za to jak prostě umí předvídat a vždy má nějaké eso v rukávu, stejně jako je moje nejoblíbenější postava Petyr „Malíček“ Baelysh prostě v tichosti naslouchá a analyzuje situaci, neupozorňuje na sebe a nevykřikuje všude jak má na vše právo..... a přitom stojí v pozadí mnoha událostí, možná sem divnej, ale mám takové postavy rád

#14 Timik #25 Trepy
2.8.2017 | 11:50:24
valek9610

Cersei bych nejradši podřízl krk :D téhle fandit no potěš koště :D jasně Daenerys není zrovna něco extra ale radši,aby vyhrála ona než ta svině Cersei.

#9 EmporioDrago
2.8.2017 | 11:58:12
EmporioDrago

#8 valek9610: ale tady nejde o souboj Daenerys vs Cersei nebo kohokoliv jiného. Tyto bojůvky i když tvoří značnou část ságy jsou jen doplňky toho, co přijde a o čem to celé je. Všichni proti night king a zimě, která je už tady. Kolik z nich to pochopí, to se uvidí. Cersei to možná nepochopí, část ano a část bude k tomu donucena událostmi, ale nakonec to bude souboj lidí proti nelidem.

2.8.2017 | 12:01:21
Rafan

#6 PecaCZE: Vůbec ne. Jon a Dany jsou jediní co spolu jednají bez postranních úmyslů. Jak chcete aby Dany pomohla Jonovi se všehoschopnou Cersei v zádech? Z vojenského hlediska se musí hrozby řešit postupně a né bojovat na dvou frontách. Musíte mít zajištěn týl než obrátíte armádu jiným směrem. Má prostě jiné priority než Jon, který ale ví že hrozba na severu je mnohem hrozivější. Celý problém je nyní vojenského charakteru

#62 Tomi Lee Morpheus
2.8.2017 | 12:06:53
valek9610

EmporioDrago Jo já vím,že ano jen tady pár lidí píše furt,aby Cersei probodla Daenerys víš :) tak já jen napsal aby to radši když už tak bylo naopak :D jinak je jasné že se budou muset spojit aby porazili to co se k ním blíží :)

2.8.2017 | 12:19:53
mr_bungle

#2 jack116: Brilantně chytrá Cersei!! :D Ta, která svou „chytrostí“ rozpoutala válku se Starky a dala téměř neomezenou moc náboženským fanatikům! :D

2.8.2017 | 12:37:08
mr_bungle

#4 Hrabě Teleke z Toloko: Chápu, že Cersei může být něčí no.1 postava, Lenna ji hraje opravdu výborně, ale říct o Cersei, že je brilantně chytrá, mě hodně pobavilo. Nejšílenější, schopná zajít nejdál, to ano, ale „brilantně chytrá“ opravdu není.

2.8.2017 | 12:43:57
Timik

#7 jack116: je fajn že chce zachrániť vlastný rod, a aj jeho česť a meno. ale proste taká postava by nemala byť nikoho vzorom. cersei a little finger sú proste sebecké postavy ktoré idú slepo za svojim cieľom a neprizerajú na to čo ma aké následky. tyrion cersei raz pekne povedal: „zbavíš sa jedného nepriateľa vytvoríš si ďalších dvoch“. a to je presne následok toho že je sebecká a na ostatných kašle a nemá problém zahrnúť do svojho riešenia aj to že zabije svojho spojenca alebo nevinného človeka. little finger ešte nijak na svoje skutky nedoplatil, ale aj naňho to príde. aj keď aj ja ho mám trochu rád, lebo je fakt chytrý, ale zas na druhej strane ho nemôžem vystáť aký je sebecký a bezočivý. varys a little finger sú dosť rovnaké osoby, obidvaja toho vedia veľmi veľa, a sú neskutočné múdri, a predvídaví ale varys to nerobí pre seba, a preto je to jedna z mojich obľúbených postáv. a verím že mmi dajú viacerí za pravdu že majú radšej varysa ako little fingera. a k daenery sa vyjadriť je dosť ťažké, ona je úplne iná postava ako sú ostatné chce sa dostať na trón z 2 dôvodov. 1. je presvedčená že je posledný targaryen, a počúvala to od mala že targaryeni sú právoplatný vládcovia. takže to sa jej nedá vyčítať, výchova je výchova. výchova ma veľký vplyv na správanie človeka. a za 2. chce vládnuť, lebo chce pomáhať ľuďom, a aby krajina prosperovala a aby bola nastolená spravodlivosť a poriadok v krajine. a akým spôsob k tomu smeruje je už iná vec, ale ja verím že po dlhšom čase s jonom, tyrionom a varysom zmení trochu svoj postoj a prístup. ale aj tak neverím tomu že bude vládnuť. ale to už je moja predstava ako bude seriál pokračovať :D ale nechám sa prekvapiť :D

#20 vojtasaurus
2.8.2017 | 12:46:14
Cristie

Líbí se mi komentáře herců, oba jsou velmi sympatičtí a myslím si, že dost dobře vyjadřují to, co se v uvedeném dílu stalo.

2.8.2017 | 13:53:24
Tomoso18

#3 Timik: Holt, každý má niečo… Ty máš podľa všetkého rád blonďaté cundry, ktoré upaľujú ľudí a prinášajú všade anarchiu a utrpenie… Takže chorý človek si tu aj ty…

#21 Rafan
2.8.2017 | 14:10:30
rockysiburger

První setkání proběhlo prakticky bez výsledku, ale to se dalo čekat. Jak Tyrion podotkl. Jon nemůže při první návštěvě žádat, aby se Deanerys přestala zajímat o trůn a letěla na sever. Osobně se mi ta nevědomost a nevěřícnost ostatních království v armádu vedenou WW líbí. Podle mě v tomhle je Jonův osud daleko silnější. Z rekruta noční hlídky v krále severu, který je beznadějný, protože mu kromě severu někdo nevěří.

2.8.2017 | 14:13:26
rockysiburger

Cersei je tak brilantně chytrá… ne není. Je tupá a arogantní. Jediný co jí vyšlo, byl teror v septu, ale i to zřejmě naplánoval Qyburn…

2.8.2017 | 14:16:48
Michgod

no nic uz se tesim az zena v paruce prijde o prvniho draka :]

2.8.2017 | 14:21:02
vojtasaurus

#14 Timik: mohu se zeptat, jakého spojence kdy Cercei zabila? :-O Tyrelly, kteří ji systematicky podrývali autoritu, kteří manipulovali s Tommenem a ač to nemohla vědět, tak babka ji zabila syna.. tohle spojenci nedělají! každého, koho kdy Cercei zabila, tak k tomu měla důvod a jediný nespravedlivý a to Tyrion žije, takže peace!

#26 Trepy #52 Šejmus92
2.8.2017 | 14:23:00
Rafan

#16 Tomoso18: Už vám skončilo vyučování? Olenna Tyrell jí to řekla zcela jasně. Jestli chceš přežít, musíš být drak, aby se tě báli. Tak že Dany nepostupuje ještě dost tvrdě. Jako každý vládce musí vyžadovat poslušnost a dodržování zákonů. Nepamatuji se na nikoho, kdo byl popraven neprávem. To že osvobodila otroky a vám to připadá jako chaos, svědčí o tom že máte pohled otrokáře a nikoli se vcítit do postavení otroka který je věcí a nikoli bytostí. Mám doje že vy by jste ve válce sever proti jihu odsoudil sever že na jihu zrušil otroctví. že to nebylo ze strany mocných tak nezištné jednání je jiná věc.

#23 Michgod
2.8.2017 | 14:30:20
Carnage

Zase tu moralisti nadávají někomu komu se líbí záporák ty vole…je to seriál a ano člověku se může líbit a bavit ho záporák bez toho aniž by byl chorej…nejprve byli podle moralistů nemocný lidi co měli v lásce Ramsayeho a teď Eurona a Cersei…retardi ste akorát vy.

#24 Arrow123 #27 Trepy #43 jack116
2.8.2017 | 14:36:53
Michgod

#21 Rafan: ve valce severu proti jihu vubec neslo o otroctvi ;] tusim ze i sever jihu sliboval ze si to svoje otroctvi muze zachovat :p jen kdyz nebudou vyhlasovat nezavislost :]

#28 Trepy
2.8.2017 | 14:38:42
Arrow123

#22 Carnage: Súhlasím. Ono je to celkom rozdiel obdivovať Hitlera, kresliť všade hákové kríže a správať sa ako nacistický blbec a obdivovať fiktívnu postavu :)

2.8.2017 | 14:45:53
Trepy

#7 jack116: Hrozně předvídala, že jí High Sparrow zatkne, že jo? :D Kdyby jí nepustil a rovnou udělali ten soud, tak je bez hlavy konečně.

2.8.2017 | 14:52:30
Trepy

#20 vojtasaurus: Přečti si knížky proboha, Cersei zabila tolik nevinných a je úplně psychicky vyšinutá. Už jako malá holka zabila svoji kamarádku bez jakýhokoli racionálního důvodu. Vždycky se chovala tak, jak jí říkali emoce. A v septu zabila tisíce lidí, ti byli hrozně vinní, že? Nevíš o čem mluvíš.

#70 vojtasaurus
2.8.2017 | 14:58:02
Trepy

#22 Carnage: Mně nevadí, že se lidem líbí záporáci. Mně vadí, že tady odlehčují jejich nepopiratelný hrozný činy…

2.8.2017 | 14:59:04
Trepy

#23 Michgod: Šlo tam o to, že Sever chtěl plantážníky, aby šli pracovat do továren na severu ne? Proto jim dali svobodu, nešlo jim o to, že nemají rádi otroctví.

2.8.2017 | 15:01:07
dragon113

Nechápem daeneris tu máte za matku terezu a cersei za tu zlú pritom dany zabila viac ľudí ako cersei ..Daeneris je presne ako USA hrá sa na svetu a zachránkiňu slobody ale popritom je največší tyran a vrah ved je to psychopatka z napoleonským syndromom ktorá je horšia ako ktoríkoľvek frey ,bolton,martel či lenister

#30 Trepy #31 mr_bungle
2.8.2017 | 15:01:58
Trepy

#29 dragon113: Ale Dany si furt myslí, že dělá správnou věc pro svět. Zabila víc lidí jako Cersei? A co jako? Většina lidí, co zabila byli otrokáři, koho ti zajímají? Cersei zabijí ti, kteří se jí nehodí. Nechci tady dělat z Dany anděla, ale Cersei je mnohem horší člověk než ona.

#32 dragon113
2.8.2017 | 15:04:52
mr_bungle

#29 dragon113: Sis popletl stránky, ne? Zde je místo pro tebe. https://www.facebook.com/idiotiznovinek/

#32 dragon113
2.8.2017 | 15:23:42
dragon113

#30 Trepy:
#31 mr_bungle: Zbytočne tu niečo vysvetvetľovať ľudom ktorý su zaslepený len tým že oslobodzuje otroky ale to že všade kde bola a všetko čo urobila vyvolalo chaus a vojnu a odišla to už nikoho nezaujíma ake mala právo napadnúť slobodne ake ma pravo sa starať do veci do ktorich jej nič nieje ved ta chudera nemá pravo ani na tron v zapadozemi je vyhnankiňa nikto ju tam z tímy barbarmi (ktorý su horší ako otrokari )nechce a mysliš si že z dothrakov sa na jej prkaz stanu rolnici ved ona prinaša všade chaus a skazu kde pride . Cersei žije medzi supmi jej veci boli za zachovanie rodiny ked žiješ medzi takými ľudmi musiš žiť tak aj ty

#36 mr_bungle #53 Šejmus92
2.8.2017 | 15:46:23
ReveN

#3 Timik: sorry ale ty si chory. po ramseyho smrti je tam cersei nejlepsi postava a fandim ji

2.8.2017 | 15:48:40
Argetlam Královrah

Prosím vás, zdržte se přirovnání války severu pro jihu nebo k dnešním USA. Jste opravdu trapní, zvlášť když o té válce, a očividně ani o dnešních USA, víte přesně tolik, kolik jste se dočetli od moudrých diskutujících na novinky.cz ;)

#35 EmporioDrago
2.8.2017 | 16:16:05
EmporioDrago

#34 Argetlam Královrah: :-D proto je lepsi se takovym diskuzim radsi vyhnout. Jsou to perly :-D souhlas!

2.8.2017 | 16:44:40
mr_bungle

#32 dragon113: Máš pravdu, jakákoliv tvá „vysvětlení“, jsou na nic. Běž se radši učit pravopis.

2.8.2017 | 16:52:07
mr_bungle

Zatím žádné nové fotografie ke čtvrtému dílu? Pořád jen tyhle dvě?

http://www.farfarawaysite.com/…/gallery.htm

#38 Arrow123
2.8.2017 | 16:56:15
Arrow123

#37 mr_bungle: Mňa by skôr zaujímalo, kedy chcú zverejniť popis 4. epizódy. Bolo by už načase.

#39 zizik
2.8.2017 | 16:58:55
zizik

#38 Arrow123: Ten už přece zveřejněný je, a hodně podrobný :-) Možná teď na poslední chvíli přehazují scény a přestříhávají díl vzájemně s e05 aby nebyla přesně podle leaknutého outline e04 :-)

2.8.2017 | 17:46:11
Ronkar

Celé setkání se mi líbilo, od herců až po dialogy, ale pořád mi Denearys vadí. Ne v tom, že je namyšlená nevyzrálá káča (v knihách je stejná, ač je to tam trochu lépe odůvodněno jejím nižším věkem), ale protože mě její postava nepřijde zajímavá. Emilia Clarke hraje dobře, ale narozdíl od Jona s ní nelze moc sympatizovat, protože byla naposledy v nějakých větších problémech v 1. sérii (prodána do otroctví, znásilněna, postupně si musela budovat lepší pozici vlastními silami, neměla za sebou žádné cizí svaly ani chytré hlavy). Pak se jí narodili draci s šlo to do kytek. Od té chvíle veškerá potíže řeší buď s pomocí draků, nebo svou magickou mocí = NUUUUDA. Paradoxně to její charakter degraduje. Přitom to už dávno šlo zlepšit. Proč myslíte, že Martin sebral Jaimiemu šermířskou ruku (ztratil svou největší sílu a moc), Theonovi péro (ztratil svou největší pýchu), Jonovi přímo život? Díky tomu, že postavy padnou na kolena a znovu se postaví mohou dokázat své kvality, výjimečnost, která se neopírá o najká kouzla, ale o sílu charakteru.Obrazně se Transformují se do nové podoby – mu se říká vývoj charakteru v příbězích, ať už knižních nebo filmových. Tohle Denearys chybí, protože za ni tálně momenvše vyřeší buď chytřejší lidi, anebo draci.

#69 pilarius
2.8.2017 | 18:07:55
Ronkar

Ještě podotknu, že druhá nejzajímavější postava v příběhu (tedy pro mě) – Cersei si prošla stejným vývojem, když postupně přišla o všechny děti (to, co ji dělalo lepší a lidskou).

2.8.2017 | 18:16:03
karel304

Ten kdo dobře rozeznává psychopaty v reálu tak asi neměl od začátku žádné problémy rozeznat co jsou zač a čeho budou schopni seriáloví/knižní Cersei, Ramsay a Joffrey. To, že někteří taková individua obdivují, není v reálu taky nic mimořádného – viz stoupenci a voliči Hitlera, Stalina, Gottwalda, Putina, Zemana (podotýkám že tím opravdu nedávám na roveň závažnost jejich činů, je to jen náhodný seznam minulých a současných psychopatů v politice). Btw Daenerys bylo taky něco hodně podstatného sebráno ne že ne – možnost mít děti.

#44 Ronkar #45 jack116 #50 Argetlam Královrah
2.8.2017 | 19:52:03
jack116

#22 Carnage: Moje slova

2.8.2017 | 20:01:35
Ronkar

#42 karel304: Jo, D. ztratila možnost mít děti… v první sérii, která byla taky doposud její nejlepší linka.

#46 jack116
2.8.2017 | 20:04:43
jack116

#42 karel304: ty jsi fakt vymaštěnec srovnávat Zemana s Hitlerem a Stalinem :D a Humanitární bombarďák Havel, který schvaloval bombardování dětí a žen v Srbsku je tvým vzorem. Fakt se vzpamatuj ty ubohá levicová havloidní nulo, děláš si ostudu na internetu

#49 Argetlam Královrah
2.8.2017 | 20:43:24
jack116

#44 Ronkar: Nebo Bush a Madeleine Albrightová jsou tvoji favoriti ne? krvavá Madla, která prohlásila že 500 tisíc mrtvých iráckých dětí za to stálo a Bush, který celý střední východ destabilizoval, to jsou tvoji oblíbenci když si tak rád bereš do úst Zemana a Putina o, kterých víš to co ti naservíruje ČT nebo novinky.cz

#55 karel304
2.8.2017 | 20:47:01
Kalam

#4 Hrabě Teleke z Toloko: lepší cersei než namyšlená pinda danny, ta je tam fakt asi nejhorší postava

2.8.2017 | 22:15:52
Kalam

Obdivuji cersei a stejně tak jsem obdivoval joffreiho nebo ramseyho, o nic větší sadisti než deviantní daenarys co nechá ukřižovávat lidi a v každém městě akorát způsobí chaos. Teď natáhne tu dothrackou pakáž do westerosu a nárokuje si něco na co nemá právo. šílená škeble, už aby nějaký ten drak chcípl

#54 Šejmus92
2.8.2017 | 22:23:00
Argetlam Královrah

#45 jack116: 1) Přestaň urážet

  1. Dotyčný autor napsal, že tím rozhodně nesrovnává jejich činy, že jde jen o náhodný výběr minulých a současných psychopatů, na které si vzpomněl
  2. „Humanitární bombardování“ schválila vláda ČR a její předseda, ne prezident. Pro jistotu nebudu psát, kdo byl předseda té vlády, abych také nebyl nazván vymaštěncem a levicovou havloidní nulou. Jen ti poradím, že kdybys chtěl dotyčnéu pánovi něco k humanitárnímu bombardování říct, tak hledej na Hradě ;)
2.8.2017 | 22:51:10
Argetlam Královrah

#42 karel304: Nevím, proč by to tak mělo být. Já mám také rád Cersei (i když Ramsayho a Joffreyho jsem fakt nesnášel). A voličem nebo podporovatelem tebou zmíněných lidí v žádném případě nejsem, naopak, těmi současnými naprosto pohrdám.

#56 karel304
2.8.2017 | 22:53:18
tomasgeryk

Nevím, kolik z nadávajících v téhle diskuzi si to uvědomuje, ale mít rád záporáka jako postavu (což neznamená nic jiného, než uznat, že je scénáristou dobře napsaná) vůbec nesouvisí s tím, jaké chování schvaluju, a jaké ne…
A s těma, co nadávají na Daenerys, sice souhlasím, ale ne úplně. Má sice během celého děje víc štěstí než rozumu, ale není to nikdo, kdo by do takového seriálu nepatřil. Vzhledem k tomu, že se seriál lehce inspiruje skutečnou historií a dědičné nároky (ať už oprávněné nebo ne) byly základem společenské hierarchie až do 20. století (a namyšlenost, nevhodné vystupování, popřípadě neschopnost s tím neměla lautr co dělat, v historii většiny zemí by se panovnící sesazení pro neschopnost například dali spočítat na prstech), jsem i docela rád, že tam je. Pokud totiž nebude nějak zázračně nesmrtelná, jako některé postavy v jiných seriálech, tak bude muset podstoupit razantní psychický vývoj (a tím pádem by z ní ještě na poslední sérii mohla být dobrá postava), nebo ji prostě někdo nakope zádel. A takový první kontakt s WW (ne nutně přímo její, stačí kohokoli, komu ona věří), to je docela účinný podnět k tomu, aby dospěla :-)

2.8.2017 | 23:07:03
Šejmus92

#20 vojtasaurus: To je fakt. Jen přitom občas vzala pár tisíc nevinných, ale tak to je detail. :D

2.8.2017 | 23:28:18
Šejmus92

#32 dragon113: Jo no, Danny je strašná svině, zabíjí otrokáře, nájezdníkům zakazuje rabovat a vraždit, co jí je po tom, viď? Je prostě chorá! :D

2.8.2017 | 23:30:59
Šejmus92

#48 Kalam: Co obdivuješ na Jofreym? :D

#72 Kalam
2.8.2017 | 23:33:45
karel304

#46 jack116: Nějak se to zvrtlo že místo o seriálových postavách dikutujeme o reálných, ale tohle je třeba opravit: Madeleine byla ministryní zahraničí USA za demokrata Clintona, nikoliv za republikána G.W.Bushe (o němž si mimochodem myslím to nejhorší, psychopat sice spíš ne ale nábožný blb, následky jeho chyb přetrvají minimálně desetiletí). Dále v Iráku nepadlo 500.000 dětí (celkový odhad počtu civilních obětí spojenců se pohybuje kolem 40.000) a Madeleine nic výše zmíněného neřekla, to je nonsens, jako demokratka byla navíc od začátku proti invazi! Nečerpáš tohle z nějakých dezinformačních webů typu aeronet nebo tak něco? Ještě citát Madeleine z roku 2006: „I hope I'm wrong, but I'm afraid that Iraq is going to turn out to be the greatest disaster in American foreign policy – worse than Vietnam.“

#57 tomasgeryk
2.8.2017 | 23:40:16
karel304

#50 Argetlam Královrah: OK, beru, nejde to u všech automaticky spojovat :-) Lena jí hrála dobře, i když poslední díly už se mi zdá být taky v dost jednotvárné herecké póze…možná už od doby co D&D vaří jen vlastní polívku.

2.8.2017 | 23:45:10
tomasgeryk

#55 karel304: Ono se dá předpokládat, že do jisté míry dezinformace je většina výroků v médiích (nezáleží, komu jejich autor straní, myslím, že každý samostatně myslící člověk pochybuje, že existují nestranní redaktoři). A v tomhle se např. seriál moc neliší od reality, kdekoli člověk žije, tam dostane informace, které se hodí mocným v tom místě. Samozřejmě, nejsou tam média, ale jsou tam projevy Cersei, Jona a Daenerys, které si občas pár těch poddaných poslechne. A každý má tu svou pravdu, která je ale jenom relativní.

#58 Argetlam Královrah #59 karel304
2.8.2017 | 23:51:57
Argetlam Královrah

#57 tomasgeryk: Myslím, že se mýlíš ty. Ano, nestranný snad není nikdo, zvlášť pokud jde o politiku jeho vlastní země, ale neovlivňují to ti mocní, jako spíše názory autorů. Navíc redaktoři nemusí být nestranní, stačí být objektivní. Za nejvíce objektivního osobně považuji asi Václava Moravce, který se fakt nebojí řídit debatu mezi lidmi, co se opravdu nemůžou vystát (například Kalousek s Babišem). Pochopitelně ho jedna ze stran často z neobjektivního chování obviňuje, ale to spíše aby zamaskovala svoji neschopnost v debatách…

Ale konec toho, zpět k GoT. Cersei lže, ta si moc dobře uvědomuje, že je záporák a není to taková ta chudinka, která vlastně nechtěla nic jiného, než rodit děti svému milovanému manželovi a vyšívat – velice dobře ví, co dělá a že jiní (včetně Daenerys) by království řídili lépe. To se mi na ní líbí – neschovává se za slova „musím, nesmím, jsem předurčena, zrozena, vyvolena“ atd. ale její jediný motor je CHCI a přiznává si to. Nepovažuje pomstu a spravedlnost za jedno a to samé a s radostí dává pomstě přednost před spravedlností.

#60 tomasgeryk
3.8.2017 | 0:05:44
karel304

#57 tomasgeryk: No já myslím že objektivní pravda existuje. A seriózní média jsou proto brána za seriózní, že se v části kde se věnují událostem snaží k této objektivní pravdě maximálně přiblížit (ověřují fakta z několika nezávislých zdrojů, přiznávají a opravují případné chyby). V komentářové části se už můžou lišit podle toho, z kterého politického pohledu tu danou událost hodnotí. Média manipulativní jako např. zmíněný aeronet mají jiný cíl: šířit hoaxy, záměrně manipulovat fakty ve prospěch někoho (většina u nás působících je proruských). Pak se můžeš mimo jiné „dovědět“ i výše zmíněné absolutní nesmysly o Albright. Ad seriál, tam bych asi projevy Jona řadil k seriózním zdrojům, Cersei k manipulativním :-)

#61 tomasgeryk
3.8.2017 | 0:15:15
tomasgeryk

#58 Argetlam Královrah: Ohledně Cersei naprosto souhlasím, ta vyloženě lže. A vychází jí to, aspoň v mezích možností. Proto (i když je mi jako člověk krajně nesympatická), ji jako postavu mám rád, stejně jako spousta jiných). Fór je v tom, že většina plebejců naprosto nemá ponětí, že Cersei lže, takže mají informace stejným způsobem zabarvene, jako reální lidé z tebou zmiňovaných dezinformačních webů.
Daenerys asi úmyslně nelže (myslím, že všemu, co říká, věří). Ale i když lhát a neúmyslně neříkat pravdu je rozdíl, pro poddaného to má důsledky stejné. U obojího ta objektivita selhává. S tím rozdílem, že v tom druhém případě (v seriálu Daenerys, v reálu dost „objektivních“ novinářů) ani autor sdělení neuší, jestli je sám objektivní (Cersei moc dobře ví, že není).

#63 Argetlam Královrah
3.8.2017 | 0:28:08
tomasgeryk

#59 karel304: Jo, s tím se dá souhlasit. John se evidentně nejvíc blíží pravdě, jeho problém je v tom, že mu málokdo věří.
Daenerys se sice zoufale snaží být „seriózním zdrojem“, ale bohužel žije v bublině, a proto objektivitu ztrácí. Ale to málokdo tuší. Když jí někdo tu bublinu poruší (v zájmu zajímavosti děje doufám, že to bude co nejdřív, pravděpodobně Jon), tak má velký potenciál se stát nejen zajímavou, ale i přínosnou postavou, kterou ale zatím bohužel není.

3.8.2017 | 0:45:02
Tomi Lee Morpheus

#10 Rafan: dobre si to zhrnul

3.8.2017 | 1:00:50
Argetlam Královrah

#60 tomasgeryk: Daenerys se spíše smiřuje s tím, že svět není černobílý. Do těch všichni její nepřátelé byli naprostí záporáci, vrahové, otrokáři atd. už jsem to někde psal, že ona až donedávna dokonce věřila, že její otec byl neprávem svržen. A najednou přijede do 7 království, jediní, kdo se s ní baví jsou ti, kteří ji následují kvůli pomstě vůči Cersei, ne kvůli ní samotné a teď je tu člověk, který vyznává stejné (nebo přinejmenším velice pdoobné) hodnoty jako ona, také chce ochránit svůj lid, tkaé si ho zvolili a je schopný. A jediné, co je na něm z jejího pohledu špatné je to, že odmítá pokleknout před ní, úplnou cizinkou

Co se dezinformací týče, tak dnes je velice lehké vypustit dezinformaci, ale řekl bych, že normální průměrně inteligentní člověk tomu nedokáže věřit. Nemám na to žádné průzkumy a nic, ale klidně bych se vsadil, že ty dezinformace hltají většinou jen ti lidé, pro které jsou to informace vítané a odpovídají jejich přesvědčení (Amerika je zlá, 2 miliardy muslimů netouží po ničem jiném, než zničit Evropu a jedině Rusko nás může zachránit, případně Amerika je největší symbol dobra, vše špatné o imigrantech jsou lži a Putin už plánuje, jak napadne Evropu), případně hovoří pěkně o jimi oblíbených politicích.

Podle mého názoru lidé nejvíc ovlivení propagandou jsou ti, kteří když neví, jak reagovat, tak přejdou do útoku (zde například o pár řádků níže jeden na pouhé zmínění Zemana a Putina jako psychopaty reagoval tím, že vyplodil něco o havloidní kavárně, humanitárním bombardování a vrazích z USA). Navíc ještě dost nevybíravím způsobem. Ne, že by mi ti lidé nějak zvlášť vadili, spíše je mi smutno, že člověk dokáže klesnout tak nízko, aby se ztrapňoval při obraně lidí, kteří by pro něj nehnuli ani prstem, pokud by z toho nic neměli.

#67 tomasgeryk #71 EmporioDrago
3.8.2017 | 1:02:00
Argetlam Královrah

Omlouvám se za pravopisné chyby. Většinou když dělám dlouhá souvětí, tak kontroluji, aby dávala smysl a chyby přehlédnu :D

3.8.2017 | 1:03:04
LordStark

Hadáte se tady o politice v diskuzi jak idioti,nedá se to číst a nepatří to sem.

Přemýšlím proč Varys nemá dostatek zpráv ze západozemí,třeba pohyb Lanisterské armády, kdy před útokem na HG,stačilo jen přiletět a sfouknout je,seřazení na to byli pěkně. Varys je pavouk a má své sítě ale teď nic,to je divný.

#66 DejvidHound
3.8.2017 | 1:06:39
DejvidHound

#65 LordStark: V zapadozemi mu tych spehov prebral Qyburn.

3.8.2017 | 1:56:43
tomasgeryk

#63 Argetlam Královrah: Ad 1. odstavec: Jo. Její dosavadní černobílý pohled na svět, kterému ona věřila a kvůli kterému jí velká část fanoušků nemůže přijít na jméno by se právě kvůli vzdoru Jona mohl změnit, a to by mohlo být právě podnětem k tomu, aby se z ní stala zajímava postava (je to taková první pomyslná „facka“, aby se probrala).
Ad 2) Já spíš mluvil o „částečných“ dezinformacích, kterých jsou (a vždy byly) plné i relativně seriózní zdroje, protože málokterý redaktor při psaní článku dokáže naprosto striktně oddělit svůj názor od toho, co píše. Když k tomu připočteš, že je nemožné sehnat k čemukoliv naprosto vyčerpávající zdroje informací (plus to, co se dostane k redaktorům, taky ovlivňují mocní), tak to vede k použití dedukce (do které se opět názory podvědomě dost promítají), což ještě víc objektivitě škodí. Ve výsledku se do sdělení promítne názor autora, názor těch, kterých se autor na informace ptá a ještě chyby v uvažování autora. A objektivita je i u seriózního novináře v tahu.
A takové dezinformace si myslím je i pro chytrého člověka dost těžké rozpoznat. Osobně to vidím, když někdo mluví o článcích o medicíně, kdy bezesporu inteligentní člověk (který třeba vystuduje techniku) taky může uvěřit úplné blbosti (která ale pro laika nevypadá tak nereálně).
No, a třetí odstavec se ani nehodí komentovat :-p

#68 Argetlam Královrah
3.8.2017 | 2:02:52
Argetlam Královrah

#67 tomasgeryk: Ta její černobílost je sama o sobě zajímavá. Ale asi to bude zajímavější, pokud se její fantazie rozbijí…

K tomu druhému – nesouhlasím. Dezinformace by to byla jen za předpokladu, že všichni ostatní redaktoři píšící pro stejné noviny/internetový portál s dotyčným souhlasí – tedy neobjeví se jiný názor ze stejného zdroje. A také, že by dotyčný redaktor hlásil, že vše, co říkají ostatní, jsou lži nebo se mýlí. Když to vezmu hodně obecně, tak si nedovedu představit, že by třeba pravičák nedovedl pochopit, proč někdo volí levici (a naopak). A tedy vcítit se do nich a mluvit objektivně. Pokud to tedy není naprostý vůl.

Ale nechme už toho. Ostatní mají pravdu – to sem nepatří a nejspíše jim to vadí :) dezinformace jsou zajímavé téma, ale nepatří sem :) pokud bys chtěl reagovat, tak raději do zpráv ;)

3.8.2017 | 2:29:34
pilarius

#40 Ronkar: Však draci budou brzy zkušováni/zba­listováni a už teď dostává teď na všech frontách slušnou nakládačku.

3.8.2017 | 4:16:13
vojtasaurus

#26 Trepy: jsem hloupy mainstreamovy fanousek, co knizky necetl.. v serialu vyhodila septum, cimz se zbavila fanatiku, Tyrellu o nichz jsem psal a strejdy(ten, jako jediny tam mozna padnul nespravedlive)… bavime se o svete, v nemz s poctivosti brzo pojdes.. I dobroser Rob Stark zradil sve spojence, Jon zradil v jednu chvili divoke a jedina Cercei hraje na rovinu, budto je s tebou nebo proti tobe.. nic vic, nic min.. pokud vrazi Euronovi dyku do srdce, omluvim se..

3.8.2017 | 6:41:11
EmporioDrago

#63 Argetlam Královrah: souhlas se vším a píšeš, jako bych to psal sám :-)

Ale teď k věci jen ad 1, jinak se to zvrhne jinam. Ta černobílost vidění světa u D je tam krásně vidět a jak jsem tady někde psal, tak ten střet reality s jejím viděním světa. Pomalu na to přichází. Už jen vzpomínka, jak ještě před příjezdem do Západozemí a stále i teď, všichni jsou jen uchvatitelovi psi i přesto, že mezi nima je plno kladných postav. Tak to prostě bylo. Svrhli Mad King a jelo se dál. Každý scénář vyvolá v divákovi sympatie nebo antipatie. Nejsem vyjímka. D linka byla pro mě dobrá. Pak přišel zlom, právě vyvolaný jejím viděním světa. K tomu postupná změna povahy a sebeprezentace s rostoucí mocí. A už se ten můj obraz změnil až tak, že jsem skrytě radoval jejími neúspěchy. Jak si „nabije pusu“ a prokoukne, že vše není, jak si myslela, že jí všichni padnou k nohám a zadrhne se to, vím, že ji budu brát jinak. Poslední díl byl takové menší zadostiučinění pro mě. To jak se k ní postavil Jon, nepoklekl a veřejně odporoval.

3.8.2017 | 9:27:14
Kalam

#54 Šejmus92: jeho gentlemanský přístup

3.8.2017 | 10:12:51
Pertim

#2 jack116: Sorry ale ty budeš fakt chorý človek, ešte napíš že ti je smutno že umreli najväčší zmrdi a psychopati Joffrey Baratheon a Ramsay Snow a už to bude dokonalo isté že si fakt narušený ;)

3.8.2017 | 11:09:33
Belatris

#3 Timik: Mluvil o postavě v seriálu a jejích vlastnostech. Obdivovat dobře napsaného zloducha přece neznamená, že si jeho vlastnosti chce pěstovat ve světě kolem sebe. A Cersei je dobře napsaný zloduch – není nejchytřejší a často nedohlédne až na možné konsekvence svých rozhodnutí, riskuje a nechává se zaslepit emocemi, ale to pro mě v příbězích může znamenat dobrého zloducha. Jde o to, jak dobře plní svou roli v příběhu, a to Cersei dělá výborně. Nikdo nechce konzumovat příběhy s příjemným začátkem, hladkým průběhem a dokonalým happyendem, v němž si mravně čisté postavy přejí všechno štěstí světa.

3.8.2017 | 11:17:26
Strelok

Tyrion, Daenerys a Jon. V tomto díle se potkaly tři klíčové postavy s kladnou karmou z urozených rodů, jejichž matky zemřely při porordu. Náhoda? Podle mě vyloučeno. Něco se chystá a bude to epic! Ne že by to před tím nebylo, ale čekám něco skutečně velkého

3.8.2017 | 11:59:14
clemo

Ja nemozem z toho jej obocia. Emilii asi musia pichnut do cela nejake anestetikum pred natacanim, aby s nim Daenerys tak nevlnila.

4.8.2017 | 10:03:46
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama