Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

GRRM u Conana O'Briena

GRRM u Conana O'Briena

Tento týden do talk show Conana O'Briena zavítal spisovatel knižní ságy Píseň ledu a ohně – předlohy pro seriál Hra o trůny – veliký George R. R. Martin. Ačkoliv byly pondělní události velmi silné, tak se celý rozhovor nesl bez spoilerů a pojednával spíše o Martinově stylu psaní.

6 0
8.6.2013

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /53

XXX_troll_XXX

Do show treba chodiť, ale to aby dopísal knihy na to čas nemá, konca kníh sa nikdy ani nedočkáme asi.

#3 Lord Dave Stark #4 Reithal
8.6.2013 | 10:50:50
barahir

Nj, vypadá, že si tu popularitu celkem užívá, ale tak ještě není tak starrej, já věřím, že to dopíše.

čestný člen redakce
8.6.2013 | 10:57:49
Lord Dave Stark

#1 XXX_troll_XXX: to má celý dny jen sedět doma a psát? :D ale taky se bojim ze to nestihne..

8.6.2013 | 10:58:12
Reithal

#1 XXX_troll_XXX: Ježíš nechte ho taky chvilku žít, přece si neužije svých posledních pár let jen tím, že bude mžourat do Wordu ;-) Navíc je třeba si udělat trochu reklamu a co si budeme nalhávat, on na to má, jeho dílo za to stojí :-) Navíc i kdyby knihy nedokončil (o čež mám taky trochu strach) tak prý hlavním scénáristům seriálu prozradil své úmysly, takže seriál mít konec rozhodně bude :-)

8.6.2013 | 11:32:16
Reithal

P.S.: Knihu šestou už finišuje, takže u té bych problém neviděl ;)

#6 Lord Dave Stark #13 dAw3
8.6.2013 | 11:32:59
Lord Dave Stark

#5 Reithal: fakt? odkukd to vis? to by bylo dobry, by mohlo vyjit uz v roe 2014..

#7 Reithal
8.6.2013 | 11:37:17
Reithal

#6 Lord Dave Stark: Někde jsem to četl, už si nepamatuju kde. Jako rozhodně to hned tak nebude, ještě redakční práce a tak, ale prostě někde psali, že se jeho psaní blíží ke konci, takže snad do konce 2014 by mohla být v aj a pak i u nás…

#8 Asenad
8.6.2013 | 12:45:33
Asenad

#7 Reithal: Tak to budu v češtině až ¨v roce 2015

8.6.2013 | 12:55:54
kiso1561

hlavne je nevypytovať sa ho kedy to dokončí lebo zasa zabije nejakého Starka :D

#14 Stráťa
8.6.2013 | 13:09:18
Aul

Tak mě napadlo ve spojitosti s tím minulým rozhovorem:

Martin ve své poslední vůli: „Všichni čekali, že sága bude mít 7 dílů, a že se v tom posledním dozvědí rozuzlení. A já mám rád překvapení, takže jsem se prostě musel umřít před jejich dokončením!“

#11 Aul
8.6.2013 | 13:17:58
Aul

#10 Aul: Martin ve své poslední vůli: „Všichni čekali, že sága bude mít 7 dílů, a že se v tom posledním dozvědí rozuzlení. A já mám rád překvapení, takže jsem prostě musel umřít před jejich dokončením!“

Chybička se vloudila, už je to správně. :-) A omlouvám se za černý humor.

8.6.2013 | 13:19:04
mrco1991

Celkom sympatický pánko :)

8.6.2013 | 17:43:44
dAw3

#5 Reithal: Nevim kde si četl, že už finišuje. Poslední informace je z dubna kde říkal, že má kompletně hotovou čtvrtku knihy, což znamená, že dalších možná pár set stránek je napsaných, ale ne zeditovaných. A podle Geroge je realistický odhad tak 500 stránek za rok a kniha má mít 1500 stránek, takže bych to dřív jak na 2015 neviděl. Ale říká, že píše o hodně rychleji než dřív, protože se bojí, že ho seriál dožene, což se stane, pokud si opravdu nepospíší. :)

#15 Reithal
8.6.2013 | 18:35:37
Stráťa

#9 kiso1561: O důvod víc se ptát pořád dokola, však ono už jich zase tak moc nezbývá. :-)

8.6.2013 | 18:56:33
Reithal

#13 dAw3: Sám si nepamatuju, kde jsem to četl, ale tuším, že někde to takhle bylo. Ale pokud sem se seknul tak se omlouvám ;)

8.6.2013 | 19:37:15
desire

skvělý interview, díky za titulky :-)

8.6.2013 | 19:39:09
Lukas1987NR

tak ono kludne ak bude serial dohanat mozme si dat rocnu pauzicku kde by nakrutili daco z historie 7 kralovstiev alebo davne dejiny 3–4 casti na miniseriu by mali stacit a rok je zabity :D a tam on ani nemusi vydat knihu staci ked napise mensi scenar :D

#18 barahir
8.6.2013 | 20:29:15
barahir

#17 Lukas1987NR: Tu historii bych bral všema deseti, doufám, že o tom bude něco v knížkách, když už jsem se do nich pustil, protože co jsem zachytil na icefire.cz, tak je hodně zajímavá, pro mě rozhodně víc, něž kdejaký politikaření v Královo přístavišti, který mám z celýho seriálu nejmíň rád.

čestný člen redakce
8.6.2013 | 22:44:45
Raqos

Presne tak souhlasim s tim, ze nejaka serie jen na probrani historie, co se do serialu nevesla, by byla super. Ta historie je z celych knizek nejlepsi. BTW Spartacovi taky jedna serie jako preguel sedla, kdyz cekali na uzdraveni Andyho, RIP :( Jinak, ja bych byl radsi, kdyby mu ty knizky klidne trvali dyl, kdyz budou stat za to, lepsi je to neuspechat a mit to kvalitni, pokud to dozije, zase tak stare nevypada :)

8.6.2013 | 23:18:40
Lukas1987NR

taku Robertovu vzbudu ako preguel :D na 4–5 casti s mladym Edardom a Robertom to by nebolo na zahodenie :D zacinalo by to povolanim jeho otca a brata do hlavneho mesta a v podstate by to koncilo happyendom jeho Korunovaciou :D co sa v tomto svete nevidi casto stastne konce alebo teda svadba stou incestou strigou aby to nebolo az tak stastne :D

#21 Isthovarn #22 barahir
9.6.2013 | 1:29:47
Isthovarn

#20 Lukas1987NR: no on by to takovej happyend nebyl stalo se cekem hodne tragickych veci pravdepodobne uneseni a znasilneni Edardovo Sestry tady vznika teorie o Jonovo Matce protoze Eddart neco sliboval sve sestre a celkem casto na to mysli kdyz si vzpomene nebo premysli o jonovi cela Rebelie vznikla prave kvuli Lyane Rickard Stark byl upalen jeho syn Brandon se na to musel divat a nasledne byl uskrcen pri pokusu ho zachranit Tywin pak pozabijel vsechny targaryeny v cetne deti Eddart se po tom rozhodl ze Rebelii dokonci sam a jel na jih kde nasel umirajci sestru a vratil se s bastardem jeste je treba rict ze Targaryeny se zenily mezi sebou a vetsina znich jsou trosku silenci daenerys si v knize taky vybrala sve chvile a ne jeden ctenar si preje aby se do zapadozemi nedostala nebo umrela nekde v pousti :o) ted nevim jestli v knize byla proroctvi a sny tak pro zajmavost vzhledem k tomu ze serial je uz trosku dal a v seriali se asi neobjevi :)

Druhá místnost byla naplněna nelidsky zohavenými mrtvolami, které hodovaly. Leželi rozvalení na pokálených židlích a rozštípaných stolech, natažení v kalužích srážející se krve. Mrtvý muž s hlavou vlka nosí železnou korunu a drží nohu jehňátka jako král třímající žezlo, sedící na trůně. Jeho oči se dívaly na Dany s němou prosbou. Třetí místnost jí ukazuje její starý domov s červenými dveřmi v Braavosu a Sira Willema Darryho.
Čtvrtá ukázala starého muže s tmavýma očima a dlouhými stříbrošedými vlasy, na trůně z železných meč, mluvící k muži před sebou. „Nech ho být králem ohlodaných kostí a uvařeného masa a nech ho být králem popela.“

Pátá místnost, závěrečná, ukazuje muže velmi podobného jejímu bratru Viserysovi, ale vyššího a s očima barvy spíše indigové modři, než fialové. Mluvil k ženě, která je opatrovnicí nově narozeného dítěte. Říká jí, že jméno dítěte bude Aegon a říká, „Jaké lepší jméno by král mohl dostat?“ Žena se ho zeptá, jestli by dítěti nesložil píseň. A on odpověděl, že má pro něj píseň a že „On je princ, jako bylo předpovězeno a sám je písní ledu a ohně.“ On se pak podívá na Daenerys, jako by ji viděl a potom dodal „Musí být ještě jeden. Drak má tři hlavy.“

…tři hlavy má drak
…tři ohně musíš zapálit…jeden pro život, jeden pro smrt a jeden pro lásku
…na třech koních musíš jet…jedním do postele, s jedním do strachu a s jedním pro lásku
…tři zrady poznáš…jednu pro krev, jednu pro zlato a jednu pro lásku

Ze štěrbiny ve zdi z ledu vyrůstala modrá květina a plnila vzduch sladkou vůní.

Jaimeho sen Zatímco spal s hlavou odpočívající na místě vykáceného hrázového dřeva. Jaime snil, že je doma, na skále a že má obě ruce. Pak viděl, že je obklopen tuctem temných postav v kutnách a v rukou měli kopí. Vedli ho dolů do Skály a tam viděl Tywina, Cersei a Joffreyho. Podivoval se, co je to za místo. „Tvoje místo.“ Řekl hlas odrážející se ozvěnou hlasů všech Lannisterů od dob Lanna Chytrého a ostatní se otočili, aby odešli, ačkoli je žádal, aby ho nenechali samotného v temnotě. Pak se objevila Brienne nahá a v řetězech a prosila ho, aby jí je sundal, což udělal. Pak uslyšel Cerseinino volání „Budeš žít tak dlouho, dokud budou hořet plameny.“ Potom odešla a šest jezdců přijelo. Oswell Whent, Jon Darry, Lewyn Martell, Gerold Hightower, Arthur Dayne a Rhaegar Targaryen. Brienne mu složila přísahu, že ho ochrání a Arthur Dayne odvětil „My všichni skládáme přísahu.“ Pak ostatní jezdci Královské gardy ho obžalovali z nesplnění povinnosti a Rhaegar mu řekl, že mu důvěřoval, že ochrání jeho ženu a děti a pak plameny začaly pohasínat až pouze Briennin meč hořel a duchové se hnali směrem k němu. Zakřičel a vzbudil se

Jojen „Vlci se zase vrátí,“ ujistil ho Jojen vážným hlasem.
„A jak to můžeš vědět, chlapče?“
„Zdálo se mi o tom.“

Bran „V noci se mi zdálo o vráně. O té se třema očima. Vletěla do mojí ložnice a řekla, ať jdu s ní, tak jsem šel. Sešel jsem dolů do krypt. Byl tam otec a mluvili jsme spolu. Byl smutný.“
„A co říkal?“ Luwin se díval svojí trubicí.
„Myslím, že to mělo něco společného s Jonem.“ Ten sen ho hluboce znepokojil, mnohem víc, než ostatní sny s vránou

9.6.2013 | 6:58:09
barahir

#20 Lukas1987NR: Já bych šel ještě dál, osídlení Západozemí, Děti lesa, zánik Valyrie… Ale nevím, kolik je to těhle věcech informací.

čestný člen redakce
9.6.2013 | 10:46:45
Nevada

Pokud by se natáčela série z blízké historie, tak by se muselo začít na turnaji v Harrenově, kde odstartovaly události, které vyústili v povstání. Ale protože se k tomu zřejmě opravdu váže tajemství kolem původu Jona Sněha, tak by to nebylo tak jednoduché.

Mimochodem – Martin podepsal smlouvu s HBO na další projekt. Ve hře jsou povídky o Dunkovi a Eggovi (byť z toho všeho sama nadšená moc nejsem).

9.6.2013 | 11:25:02
kesuaus

Čoho sa bojite tento pan bude ešte takich 15–25 rokov žit :D

9.6.2013 | 14:47:30
Marcik

Všichni tady p*čujete jak velice chodí po televizách a nepíše… Však to může mít taky v nějaké smlouvě podepsané, že někam sem tam musí zajít. Nevíme, jestli to nemá v podmínkách smlouvy nebo tak. A to musím říct, že sem taky nedočkavá na pokračování

9.6.2013 | 16:01:16
Raqos

Je to off topic, ale ted tu nekdo vzpomenul Zkazu a me to pripomnelo, ze bych se na to rad zeptal. Jsem v pulce Tance a zatim nebylo moc informaci o tom, co se stalo. tak jestli mi nekdo muze rict, jestli se to bude este resit?

par naznaku bylo, ze Targaryeni bylo moc nenasytni a otroci kopali doly moc hluboko a vypustili demony. Nebo este cerveny knez rekl Tyrionovi na lodi do Meereenu, ze bouchly vsechny sopky na Valyrii najednou.

Tak bych chtel jen vedet, jestli jsou to jen jejich domnenky a vic se to rozvede nebo je to zatim vse.

#27 LadyJ
9.6.2013 | 16:08:47
LadyJ

#26 Raqos: co jsi napsal, je vše, co víme

9.6.2013 | 16:21:18
Nevada

Až na to, že za to nemohli Targaryeni. Ti byli tou dobou už dávno na Dračim kameni.

9.6.2013 | 17:12:42
Raqos

Aha, ja tmyslel, ze Targaryeni tam byli za hlavni rod a vyhnala je az zkaza.

#31 Stráťa
9.6.2013 | 17:26:05
Nevada

Targaryeni byli po obsazení Dračího kamene pověření jeho správou. To bylo cca 100 let před Zkázou. Proto ji taky přežili i se svými draky.

9.6.2013 | 17:39:46
Stráťa

#29 Raqos: Naopak bych řekl že byly poměrně bezvýznamní. Až zkáza Valyrie z nich udělala významný hráče protože najednou byly jediní kdo měl draky. Však taky poměrně rychle po vymření draků zase přišli o moc.

#32 Nevada
9.6.2013 | 22:08:44
Nevada

#31 Stráťa: Jestli si to dobře pamatuju, tak nebylo řečeno jestli byli na špičce nebo bezvýznamní. Prostě patřili mezi šlechtu (či její obdobu) ve Valyrii. 150 let Ti připadá poměrně rychle?

#33 Stráťa
9.6.2013 | 22:15:28
Stráťa

#32 Nevada: Tak vzhledem k tomu že byly jmenování správci nějakýho ostrova bez ničeho daleko od Valyrie asi moc významní nebyly. A 150 let mi nepřijde jako moc dlouhá doba.

#40 Nevada
10.6.2013 | 6:17:28
Aul

Spíš 270 let, ne?

#40 Nevada
10.6.2013 | 8:49:44
KIM

Tyrion,Davos tam pořád jsou jak v serialu tak v knížce. Tak že zatim pohoda.Pokud to pan autor misto rozhovoru dopíše, uvidime co bude dál.

10.6.2013 | 11:22:55
Ted

všem co tu píšou ty kecy o psaní knih místo dělání rozhovoru bych chtěl ríct jen jedno: jste vypatlanci.

#37 KIM
10.6.2013 | 12:22:22
KIM

#36 Ted: a ty nemusiš každého urážet

#46 Ted
10.6.2013 | 12:27:58
Raqos

Berte si, ze vy taky nejste porad jen v praci. On to ma jako povolani. Takze kdyz si odbyde svych , dejme tomu 8 hodin denne, priklad, tak si pak muze delat, co chce ne. Nemuze porad jen sedet u pc, to ja si radsi pockam o rok dyl a at je to kvalitnejsi.

10.6.2013 | 13:59:47
XXX_troll_XXX

Je proste lenivý, má peniaze, užíva si popularitu, tak načo písať ďalej…3. diel dokázal napísať za 2 roky..a 5. diel písal 5 rokov, :D A ak sa dej bude ťahať takýmto tempom ako doteraz, tak nebude 7 kníh, ale 9.

#41 dAw3
10.6.2013 | 15:24:48
Nevada

#33 Stráťa: Vzhledem k tomu, že byli jmenovaní správci právě anektovaného území na dohled od dalšího kontinentu, bych řekla, že to žádné béčka nebyli. Těžko říct, kdo se trefil. Třeba nám to Martin jednou prozradí :)

#34 Aul: Ne, cca 150 let.

#42 Aul
10.6.2013 | 23:07:50
dAw3

#39 XXX_troll_XXX: No tak vem si, že původně to plánoval jako trilogii. 5. kniha trvala tak dlouho, protože musel skoro všechno upravovat a přepisovat, jelikož 4. a 5. kniha měli vyjít jako 1, což ale nešlo, jelikož by měla asi 2000 stránek, tak je rozdělil geograficky. Ale teď už to vypadá, že snad budou jen ty další 2 dlouhé knihy. :D

11.6.2013 | 3:51:06
Aul

#40 Nevada: A já si stále myslím, že nemáš pravdu. Aegon dobyl západozemí a stanovil nový letopočet. A Robert se podle wikiny ujal vlády roku 283 toho letopočtu. Takže logicky to muselo být přibližně těch 182 let vlády, žádných 150.

#43 Aul #44 Raqos
11.6.2013 | 8:10:35
Aul

#42 Aul: *pardon, chtěl jsem napsat 283 let vlády.

11.6.2013 | 8:13:22
Raqos

#42 Aul: on ale myslel, jak dlouho vladli na Dracim kameni nez dobyli Zapadozemi, ne v Zapadozemi :-)

#45 Aul #48 LadyJ
11.6.2013 | 10:07:27
Aul

#44 Raqos: Jo tak. Blbě jsme se pochopili. :-)

#51 Nevada
11.6.2013 | 10:08:59
Ted

neurážím každého, jen lidi, podle kterých by měl Martin sedět doma a psát a nemít ani hodinu volného času denně. #37 KIM:

#47 KIM
11.6.2013 | 12:43:41
KIM

#46 Ted: Tak jak to jen napsat? Sám řekl že má obavu že to nedopiše a tady je člioučkej až ,až.Což je samo dobře.Tak pak člověk neví co si má myslet?

11.6.2013 | 12:51:07
LadyJ

#44 Raqos: Ne tohle taky nemyslel. Očividně tu došlo k informačnímu šu­mu.

Stráťa: Však taky poměrně rychle po vymření draků zase přišli o moc.

Nevada: 150 let Ti připadá poměrně rychle?

Aul: Spíš 270 let, ne?

Píše, za jak dlouho po vymření draků přišli Targerieni o moc. Pravdu má Nevada, je to opravdu cca 150 let. Během vlády Aegona III (131–157) zahynul poslední drak a Robert nastoupil na trůn 283.

#52 Raqos
11.6.2013 | 13:05:19
Sitar

Není už nejmladší, nejzdravěji taky nevypadá, chtělo by to trochu pohybu, s prominutím. Je dobrej, sice tlustej a trochu morbidní parchant, ale geniální a věřím, že to zvládne. ;)

#50 KIM
11.6.2013 | 13:57:14
KIM

#49 Sitar: jj dobrý

11.6.2013 | 17:39:08
Nevada

#45 Aul: No, tak to jsi mě nepochopil vůbec :) Těch 150 letech se jednalo o dobu vlády Targaryenů v Západozemí bez draků (od vymření draků).

#53 Aul
11.6.2013 | 18:21:01
Raqos

#48 LadyJ: aa, tak to se omlouvam, moc sem neprocital starsi komentare, takze sem presne nevedel k cemu to je.

Tady sem jinak vytahl kousek z clanku z icefire.cz: asi 140 let po dobyti Za vlády Aegona III. uhynul poslední targaryenský drak a tak se Aegonovi III. začalo říkat “Drakozhouba”. Po drakovi zbylo několik nevylíhlých vajec, které byly později zničeny nebo ztraceny.

11.6.2013 | 20:41:39
Aul

#51 Nevada: Jo, byl jsem úplně vedle. Nějak jsem se při čtení přepnul do jiného (nejsíš úsorného) režimu a odpovídal napůl na něco jiného. :-D S těmi 150 lety máš samozřejmě pravdu. :-)

11.6.2013 | 23:16:17
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama