Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Epic Rap Battles: J. R. R. Tolkien proti Gergovi R. R. Martinovi

Epic Rap Battles: J. R. R. Tolkien proti Gergovi R. R. Martinovi

Zábavná YouTube série Epic Rap Battles nedávno potěšila literární fanoušky žánru fantasy. Kdo podle vás vyhraje? Bude to spisovatel J. R. R. Tolkien, tvůrce známé knižní trilogie Pán prstenů, nebo George R. R. Martin, autor ságy Píseň ledu a ohně, předlohy seriálu Hra o trůny?

28 13
15.5.2016

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /66

Dodon

Dobry :D

15.5.2016 | 20:15:14
Azog2182

2 nejvetsi srdcovky Pan Prstenu a Game of Thrones :) Lotr je top co se tyce filmu a Got je top co se tyce serialu :)

#8 A_V
15.5.2016 | 21:18:45
Revoemag

Za mě vyhrál J. R. R. Tolkien.

15.5.2016 | 21:32:22
GloomyMoon

Ten C. S. LEWIS mi udělal takovou radost, že ani nevíte :)

15.5.2016 | 22:28:48
leonidas 300

J. R. R. Tolkien jasná páka SOIAF je dobrý jako seriál a ne nejlepší pouze Tolkien a mistři fantasi mají na velké plátno co dát. GERGOVI R. R. MARTINOVI se dostal na HBO ale to i seriali bez knižní předlohy a byli lepší např. Bratrstvo neohrožených. Ten seriál je valepšená fantasi verze serialu spartakus s volným dějem.

#6 leonidas 300 #17 Retyus
15.5.2016 | 22:41:22
leonidas 300

#5 leonidas 300: Mišleno GoT Ten seriál je valepšená fantasi verze serialu spartakus s volným dějem.

15.5.2016 | 22:42:43
leonidas 300

Myšleno

15.5.2016 | 22:42:58
A_V

#2 Azog2182: Přesně

15.5.2016 | 22:49:54
mety

jednoznacne got lebo neznasam tolkiena a jeho zvasti plus jeho bielo cierny svet a to ze vstci hrdinovia su hrdinovia od zaciatku do konca a postavy nemaju vyvoj

#10 Murphynos #13 AviaRa
16.5.2016 | 0:39:55
Murphynos

#9 mety: Ano Boromir, Faramir, Turin Turambar jsou toho jasnými příklady. Četl si vůbec někdy nějakou knihu od mistra Tolkiena?

#65 jajkob
16.5.2016 | 1:03:51
mety

hej a stacilo mi a ako sa vyvinul boromir paradoxne to bl jediny v spolocenstve co mal mozog a faramir nemal vyvoj len sa snazil za vdacit otcovi ,turin tiez stale sa snazil robit to iste dokola

16.5.2016 | 1:17:37
AviaRa

#9 mety: LoTR není úplně černobílý co se týče některých postav; ale je pravda že hlavní děj směřuje v dobro vs. zlo. Špatně to ale není, v podstatě začal moderní fantasy, vytvořil krásný svěť a byť hlavní zápletka a hrdinové taky nebaví, tak ho uznávám a respektuji. I sám Martin se Tolkienem inspiruje a měl o tom rozhovory.

16.5.2016 | 5:49:07
Angi

Pro mne jednoznačně Tolkien. A je to o knihách ne o filmu a seriálech. Tolkien se dá číst i po letech několikrát, kdežto Píseň ledu a ohně je pro mne znovu nečitelná. Martin je hlavně o zvratech a šokujících momentech. Jakmile je jednou znáte, tak druhé čtení je poměrně o ničem. Alespon pro mne. Takže Tolkien vítězí o pět délek Hobití fajfky.

16.5.2016 | 6:38:50
Angi

A ještě dodám, že Tolkien rozhodně není můj nejoblíbenější autor, ani zdaleka. Jeho svět také považuju za příliš pohádkový, i když chápu, v jakém roce dílo vzniklo. Za mne jednoznačně vede Roger Zelazny, Andrzej Sapkwoski a Bernard Cornwell.

16.5.2016 | 6:42:27
16.5.2016 | 8:20:18
Retyus

#5 leonidas 300: Než něco napíšeš, tak si to aspoň ověř. Bratrsvo neohrožených bylo podle knihy napsané v 1993. A myslíš že GoT bylo napsané rok před seriálem? První díl napsal v 1996.

#37 leonidas 300
16.5.2016 | 8:25:41
Somebody Special

Jakkoliv je GoT super, považuji jí za fakt epesní dílo tak s masterpiecem Tolkiena se to nemůže rovnat ani náhodou ;) Je pravda, že se oba příběhy značně liší a to i v žánrů fantasy, ale pan Tolkien byl prostě král a nikdo ho nikdy nepřekoná.

16.5.2016 | 10:28:15
mety

tak ja som vyrastol na sci fi hlavne na frankovi herbertovi a dune a pre mna bol tolkien nudny naviac ked vzdy ked ich zachranil gandalf ktory vzdy vedel vsetko

16.5.2016 | 11:36:56
Kalam

Lotr je úžasnej svět, ale popravdě ty knihy mě taky moc nebavily. Nevím, prostě si potrpím na detailní popis bitev a akčních pasáží, na hodně krve a surové atmosféry. Radši Witchera, Malaz, nebo Píseň ohně a ledu…

16.5.2016 | 11:47:07
Louise

Přidávám se na strana Georga :D GoT je slabši oproti Tolkienovy… Ale George má Píseň ledu a ohně, né GoT. A kniha, tá je best. A Georga uplně obdivuji :) Věčina spisovatelú vytvorí pár postav na pár let. On vymyslel celej svět na několik tisíc let …

16.5.2016 | 13:31:41
Tur.man

Tolkien, vytvořil svět, do kterého jsou přeneseny všechny aspekty našeho světa, emocí a životních cest. V každé postavě ( od Ainur k Noldor, elfům až k obyčejnému skřetovi) Proto jeho dílo bylo označeno jako fantasy ale pro člověka, který četl Silmarilion a všechny knihy ohledně středozemě tak je to spíše filozofické dílo které vychází z nekonečného souboje dobra se zlem v každém z nás a v každé věci kolem. Je to dílo o stvoření a podstaty žití, osudových cest, a naději. Oproti tomu Mladé fantasy Od Martina je nádherný výlet do středověku, se vším všudy. Mistrovsky napsané zvraty a vývoje postav na reálném základě a v pozadí je vše zahaleno magií. Stejně jako pro středověky myslícího člověka. A jen člověk, který Nečetl oba autory a nesnažil se porozumět jejich světu a psaní, může srovnávat jejich díla a řadit je na nějaké stupnice.

16.5.2016 | 13:42:30
bublinecka

jelikož jsem četla obé mohu říci, že smekám před fantazií obou autorů světy které vymysleli jsou kouzelné.. nelze zodpovědně říci který je lepší . Přesto musím říct, že je mi bližší Martin …jeho styl psaní je čtivější … :)

16.5.2016 | 13:54:57
A_V

Nechápu jak to můžete srovnávat. Obě díla vznikla v rozdílné době po válce hold chtěli lidi spíš pohádkové příběhy. Martin píše tak, aby to zaujalo dnešní generaci takže sex a násilí. Ale oba autoři jsou rozhodně špička, i když Tolkin má propracovaněj­ší svět.

16.5.2016 | 14:33:08
Stráťa

Oba mám rád a jak píše A_V – jejich knihy se těžko srovnávají, ale souboj jednoznačně vyhrál Tolkien.

PS: Na Malazskou knihu padlých S. Ericsona nemají knížky ani jednoho.

#26 Monkeyskunk
16.5.2016 | 14:55:27
Monkeyskunk

#25 Stráťa: Ted jsem v pulce Lovcu kosti. Jako taky bych to moc nesrovnaval, aspon u Malazu vidim vetsi rozdil nez Tolkien a Martin :) Precijen, tam uz se hraje trochu jina hra :-D :-D Ale je fakt, ze me to hodne chytlo – od te doby co to ctu tak jsem si vsiml, ze ve hrach zacinam tvorit postavy z tohodle universa – v Arku Onos Tolaan, v Dark souls Anomander :-D

#30 Engeneer
16.5.2016 | 15:09:21
Magister_Peditum

Jo, spíš to chtělo třeba souboj mezi Martinem a Eriksonem. Píseň ledu a ohně mě sice baví, ale je to v podstatě mix skutečných historických událostí okořeněných trochou té magie.

16.5.2016 | 15:13:58
ElfkamElessar

Za mě Tolkien :-) GoT super fantasy a super zábava. Ale Tolkien do svého díla dal něco navíc, jakousi nadčasovost a filozofické úvahy nejtěžšího kalibru.

16.5.2016 | 15:18:14
mety

aku filozofiu tam dal tolkien . je pravda ze jeho knihy su s mojho pohladu hrozne nudne 40 stran o tom kto je koho rodic a vacsinou je to bezvyznamne a naviac vsetky zaporne postavy su nudne od melkora az po sarumana

16.5.2016 | 15:21:09
Engeneer

#26 Monkeyskunk: Já jsem přestal číst asi ve třetině Domu mrtvých, přišlo mi to hrozně splašený a moc se mi nedařilo se v tom orientovat :-(

#31 Monkeyskunk #35 Stráťa
16.5.2016 | 15:39:53
Monkeyskunk

#30 Engeneer: No musim rict, ze takove ty nove zacatky se mi taky moc nelibili. Sem si rikal, ze po treti knize se v tom uz zacinam orientovat a pak bum – Karsič Orlong a já byl zase mimo. Naštěstí se to pak celkem pěkně spojilo. Pro mě byl větší oříše teď předchozí kniha – Půlnoční vlny. Když jsem si četl stručný obsah a zjistil, že se zase podíváme do jiné doby na jiný kontinent, tak jsem se musel velice dlouho přemáhat, než jsem to vůbec začal číst. A musím uznat, že mé obavy byly celkem zbytečné. Jak říkáš, třetinu knížky je vždycky člověk celkem ztracenej a pak se to začne nějak skládat do kupy. A teď u těch Lovců kostí už to vypadá, že žádný nový začátek už mě nečeká – zatím se pokračuje v rozjetých lajnách, tak snad to tak zůstane :-D

#32 Engeneer #35 Stráťa
16.5.2016 | 16:10:59
Engeneer

#31 Monkeyskunk: a taky mě naštvalo, že všechny moje oblíbené postavy z Měsíčních zahrad v další knize neúčinkují :-(

#35 Stráťa #48 Kalam
16.5.2016 | 16:21:56
NickAnderson

Mistra Tolkiena si velmi vazim jelikoz patri ke generaci ktera posunula zanr fantasy na dalsi level. Zavedl prvky ktere dnes vnimame jako samozrejmost ale v jeho dobe to tak nebylo a stal se inspiraci pro mnoho budoucich autoru. Nicmene jeho dejova struktura je dnes uz trapne primocara a predvidatelna. Dnes uz je mnoha autory prekonany a to je dulezite si priznat a stejne dulezite je ric ze autori kteri ho prekonali se ucili z jeho knih. Mistr Martin je pro me jednim z tech autoru kteri Tolkiena ve svem dile prekonali ne vsak jedinym. Ovsem pokud jde o rap battle tak muzu rict jedine: „Kral se vratil“

16.5.2016 | 17:36:58
mety

vypustam svoj batman signal vsetkym ktory nenavidia petara jacksona tolkien nic noveho do fantasy nezaviedol ani fantasy svetu nepomohol pre mna su upne iny majstry tohto sveta lebo ich riedim so sci fiction wells , howercraft ti pisali knihy tkore si rad vystavim v kniznici ale tolkiena nikdy keby tolkien pisal co chcel tak ani pes po nom nestekne

#41 ElfkamElessar #42 leonidas 300
16.5.2016 | 17:49:11
Stráťa

#30 Engeneer: Ono to naopak všechno dává dobrej smysl jenom není hned vidět. A těžká orientace je daná už jenom rozsahem díla, při tom množství postav a velikosti světa je jasný že toho hodně uteče, mám to přečtený celý 2× a věřím tomu že až budu číst potřetí tak zase vyplavou nové souvislosti co mi předtím utekly.

#31 Monkeyskunk: Myslím že v páté knize je poslední „novej začátek“, teď už bude přibývat relativně málo postav a na většině kontinentů už si taky „byl“.

#32 Engeneer: Mnoho postav zase objeví, nevím kdo jsou oblíbený postavy ale třeba Quick Ben se vrací ve třetí knize.

16.5.2016 | 18:57:38
Stráťa

A taky koukám že neumím česky…proč tu není edit?

16.5.2016 | 19:05:08
leonidas 300

#17 Retyus: bratrstvo neohrožených je historie Got je inspirovaná posledními 4000 lety nahuštěný na „250 let“ Tolkien přepracovává téma 2.SV.

#38 AviaRa
16.5.2016 | 19:45:59
AviaRa

#37 leonidas 300: Můžeš to napsat česky?

#43 leonidas 300
16.5.2016 | 19:51:44
leonidas 300

Ano, Profesore, ale proč?

#40 AviaRa
16.5.2016 | 19:53:26
AviaRa

#39 leonidas 300: Z té věty si nic neodnesu. Je to absolutní patvar a nemám ponětí co k čemu mám přiřadit, ale to je asi jedno, protože pointa příspěvku bude absolutní nesmyslná kravina.

#44 leonidas 300
16.5.2016 | 19:55:00
ElfkamElessar

#34 mety: Holt Tolkien je pro náročnější čtenáře

16.5.2016 | 19:55:09
leonidas 300

#34 mety: On má na mysli H.P. Lovecraft a jeho nejslavnější stvůru Cthulhu

16.5.2016 | 19:59:16
leonidas 300

#38 AviaRa: Serial Bratrstvo neohrožených, je z historie a jí věrný. Got je inspirovaný seriál posledními 4000 lety, nahuštěný na „250 let“ děje v seriálovém a knižním ději. Tolkien ve svých knihách pána prstenů přepracovává jako námět děje a přenesenou zápletku 2.SV., abys pochopil lídé jsou západní spojenci duchové =rusové a Mordor je Raich, už rozumíš???

#45 AviaRa #49 ElfkamElessar #55 mety
16.5.2016 | 20:24:06
leonidas 300

#40 AviaRa: A Když tak lpíš na gramatice tak : Z té věty si nic neodnesu. Je to absolutní patvar, nemám ponětí co k čemu mám přiřadit, ale to je asi jedno, protože pointa příspěvku bude absolutní, nesmyslná kravina.

16.5.2016 | 20:27:01
AviaRa

#43 leonidas 300: Krása, děkuji. Ačkoliv jsem myslel, že zlý východ (SSSR) je Mordor; a krásný západ jsou USA se spojenci, škoda.

#46 leonidas 300
16.5.2016 | 20:35:45
leonidas 300

#45 AviaRa: Tak můžeme společně za skandovat Haters, Haters, OJ JO JOJ.

16.5.2016 | 21:16:18
Dudo z Nostroma

No pre mňa je naj autor fantasy David Eddings. Ságy Elénium + Malloreon a Belgariad sú svetom prepracovaného fantasy.

17.5.2016 | 0:59:15
Kalam

#32 Engeneer: ti se ale vrátí, až zase v další knize…

17.5.2016 | 7:10:27
ElfkamElessar

#43 leonidas 300: A na tuhle kravinu si přišel sám?

#50 leonidas 300 #51 leonidas 300
17.5.2016 | 16:38:19
leonidas 300

#49 ElfkamElessar: A máme tu dalšího fanouška Fantasi, kterému neříkají nic slova jako filosofie a nechápe význam slova námět. Děj se dá vyjádřit různě.......dál to nechám na tvé kreativitě. (jestli teda rozumíš)

#52 Angi #53 ElfkamElessar
17.5.2016 | 21:31:25
leonidas 300

#49 ElfkamElessar: A jinak i historie lidstva je zajímavá jen ty rozvraty a převraty jsou rozesety na celou planetu a zdokumentovanou historii.

#54 ElfkamElessar
17.5.2016 | 21:33:52
Angi

#50 leonidas 300: Má pravdu, je to kravina co píšeš. Tolkien zpracoval stvoření celého světa a jeho několik tísíc let historie. Film pán prstenů je jen konec TŘETÍHO věku celého jeho světa.

#56 leonidas 300
18.5.2016 | 7:50:24
ElfkamElessar

#50 leonidas 300: Kdysi jsem četl článek oficiálně vydaný za vlády komoušů kde byl Tolkien hrozně kritizován za to, že v Mordoru tak nepěkně vykreslil vlastně veskrze dobrý Sovětský svaz a snažili se v něm dokázat, že Sauron a Mordor je vlastně dobro a ti co proti němu bojují vlastně zlo. Možná, že z takových článků pak pocházejí podobné názory. Nicméně v Tolkienově díle je toho mnohem mnohem víc. Nelze v něm jednoduše vidět námět WW2. Jen pro příklad spoustu inspirace si bral ze severských mýtů a staroanglické literatury. Bohatsví jeho světa a myšlenek v jeho díle je obrovské.

18.5.2016 | 11:43:15
ElfkamElessar

#51 leonidas 300: Jo to sem si kdysi taky myslel… teď když se učím na státnice už mi to všechno leze krkem.

#56 leonidas 300
18.5.2016 | 11:44:32
mety

tolkien nemal nic spolocne z druhou svetovou ale s prvou v nemocnici po somme co je 1916 vymyslel cely svet v zotavovni a vydali mu len pan prstenov lebo povedali si ze ostatne nikoho nebudu zaujimat a nakonci mu vysiel hobit a az po smrti sa vydali ostatne knihy #43 leonidas 300:

#63 Stráťa
18.5.2016 | 12:29:21
leonidas 300

#52 Angi: Ano já vím, další knížky jsou sirmalion a hobit a obě se odehrávají před společenstvem. Ve společenstvu někdo tvrdí že vidí souboj západořímské říše s východní, evropy s mongolama, 1WW nebo 2WW. To si můžeš vybrat ale společenstvo se stalo nejznámější protože to je 1 Kvalitně zpracované filmové Fantasy. PS: v realustředověk je přibližně 8.století dějin.
#54 ElfkamElessar:

#59 ElfkamElessar
18.5.2016 | 18:42:00
leonidas 300

A samozřejmě jsou i další

18.5.2016 | 18:42:43
leonidas 300

Tolkiem má navrch celkovým popisem světa, vždyť by se podle toho co zanechal dal celý vytvořit jako planeta

#66 jajkob
18.5.2016 | 18:44:07
ElfkamElessar

#56 leonidas 300: Nemyslím si, že jen přepracovával historii do světa fantasy.

18.5.2016 | 20:16:01
leonidas 300

NÁMĚT, INSPIRACE, PŘEPRACOVÁNÍ ať je to co je to tak to néní jako CTHULHU na kterou by musel normální člověk sjet 5 dávek LSD a Dokument o Bezobratlých.

18.5.2016 | 21:30:15
ElfkamElessar

Ona ta 1WW 2WW a podobné interpretace na tomoc nesedí. Jako jo když se budeš hodně snažit a mít velkou představivost tak to tam najdeš, ale stejně tak si můžeš najít dějiny římské říše třeba v Zaklínači i když o tom Sapkowski zaručeně nepřemýšlel. Prostě tyhle věci k Tolkienovi vůbec nesedí.

18.5.2016 | 21:36:39
mety

ja som nepovedal ze sa tym inspiroval ale cely svet vytvoril ked mal zakopovu horucku v prvej svetovej nie ze by to bola jeho inspiracia i ked mu tam najskor trochu preskocili

18.5.2016 | 23:13:21
Stráťa

#55 mety: Naopak Hobit vyšel dřív než Pán prstenů.

19.5.2016 | 19:32:35
Rezett

Tolkien nikdy neměl v úmyslu vytvořit alegorii na jakoukoliv světovou válku, jsou dokonce i rozhovory kde to sám odmítá. Nicméně když si člověk obě prožije, tak je nemožný aby se to určitým způsobem do jeho tvorby nepromítlo.

20.5.2016 | 20:45:54
jajkob

#10 Murphynos: nečítal, Tolkien bolo majstrom boja dobra s menším zlom ktoré sa spojili proti Veľkému Zlu.

8.7.2016 | 10:13:35
jajkob

#58 leonidas 300: Tolkien zvládol vytvoriť celý svet so svojou históriou, dokonca sa zaoberal aj Geologickými a Magickými faktmi.

8.7.2016 | 10:15:03
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama