Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Bylo třeba udělat bitvu o Zimohrad světlejší? Ano, zde je jasný důkaz

Bylo třeba udělat bitvu o Zimohrad světlejší? Ano, zde je jasný důkaz

Spousta fanoušků si stěžovala na to, že bitva o Zimohrad byla moc tmavá. Následující video jasně ukazuje, že trochu světlejší zpracování (minimálně těch nejtmavších scén) by epizodě vůbec neuškodilo.

29 5
11.5.2019

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /102

GameOfThrowss

Škoda, že Huawei P30 pro release date byl way2late… mohli zachytit více světla v týhle dlouhý noci :) Ne tak vážně.. jako bylo to tmavší než obvykle ale že bych kvůli tomu snižoval hodnocení to zase ne.. prostě tam jsou jiný boty, který mi vadí o dost víc. Snad to bitva o bleší řiť vylepší..

11.5.2019 | 10:05:52
Edvin

Dobrý článek, snad to konečně zavře hubu i té mizivé menšině, co pořád tvrdí že to tmavé nebylo a že si máme koupit lepší televize.

Počkám až se někde na netu objeví fanouškovská „remasterovaná“ verze a pak se na to podívat znova. :-)

#51 mr_bungle
11.5.2019 | 10:11:26
MrServise

Zajímavé, že bitva o Helmův Žleb byla taky v noci a viděli jsme všechno :)

#4 Wolfinator1 #38 paragan71
11.5.2019 | 10:19:22
Wolfinator1

#3 MrServise: Svatá pravda. Ano chápu záměr , že šlo o NK dlouho chystanou Dlouhou ( Velkou ) noc, ale chtělo to najít kompromis mezi tím, aby to působilo temně a tím aby divák něco viděl :D https://www.youtube.com/watch?…

11.5.2019 | 10:26:42
johnsmith182

Proč nezapli lampy veřejného osvětlení? :-) Logicky tam víc světla být nemohlo, všichni si stěžujou na reálnost a pak chtěj takovou blbost. Ve tmě není nic vidět, co na tom lidi nechápou, buďme rádi za ty ohně. Spousta těch kritiků by to asi udělala ve dne za slunečního počasí :-)

#8 MrServise
11.5.2019 | 10:27:05
Kerneas

Na jednu stranu je v noci fakt tma, na druhou stranu se kasali tím, že to je největší bitva v historii filmu (nepamatuju si čeho přesně, sorry), kterou ale v reálu skoro nikdo neviděl. Já osobně koukal na notebooku, jas na maximum, zatažený rolety a pořád to nebylo vidět.

11.5.2019 | 10:34:05
K€ryi

Ja som to pozerala na notebooku v noci, jas na maximum a mala som čo robiť. A keď mŕtvy dráčik chrlil oheň tak som oslepla. :D

11.5.2019 | 10:41:09
MrServise

#5 johnsmith182: Jako jasný všichni víme, že v noci je tma a vidíme fakt hovno, ale jak jsem psal dříve, Helmův žleb byl taky v noci a myslím, že když už člověk kouká na serial/film a jsou tam noční záběry.. Tak divák chce něco vidět a rozhodně ne mihotání plamínku a modrých očí.

#15 svina
11.5.2019 | 10:44:17
Tyrion.Snow

Přesně. Helmův Žleb byl vidět perfektně, Lotr asi zůstane navždy nepřekonán.

#15 svina
11.5.2019 | 10:45:32
jack116

já tedy mám 4k QLED telku od Samsungu 165cm za 40k a měl jsem staženou 5GB 1080p verzi a jako taky jsem toho plno neviděl a stálo to chvílemi za nic… Lituji kdo to sledoval na noťasu nebo monitoru

11.5.2019 | 10:46:25
Márty IIB

Je to Dlouhá noc ale tý tmavý bylo moc, ta světlá verze je na noc celkem světlá ale aspoň vidíte pořádně děj, postavy… Je to celkem rozdíl, barvy zrovna nevychytali :-)

#29 Rafan
11.5.2019 | 10:46:49
Dickys

Já viděla všechno naprosto v pohodě, koukala jsem na 10 let staré televizi Sony, přímo HBO go… Ale tak asi by je nevytrhlo udělat to trochu světlejší, když si tolik lidí stěžuje :-)

11.5.2019 | 10:53:03
Křivy

Tak nestahuj šmejdský ripy. Já koukal na notasu z hbo go a naprosto v pohodě, viděl jsem všechno. A ani jas jsem nezvyšoval

11.5.2019 | 10:55:00
LordStark

Světlá verze je rozhodně lepší :)

11.5.2019 | 11:01:51
svina

Ti co tvrdí, že tam nebylo nic vidět, zajdite si na oční, zjevně trpíte šeroslepostí.

#8 MrServise:
#9 Tyrion.Snow: Tam ale byla bouřka a exteriér osvětloval blesk, víme?

#45 FallenMaia
11.5.2019 | 11:02:17
Shackooo

Nehovorím, že by to bolo zlé svetlejšie ale ja osobne som nemal žiaden problém s tým že to bolo tmavšie a ani raz počas pozerania som si nepovedal „kiežby to bolo svetlejšie“.

11.5.2019 | 11:06:18
MagikaVonCary82
  • Také si režisér neuvědomil zásadní fakt: Sníh odráží světlo.
  • Bydlím na úpatí hory. A v zimě, i když je venku naprostá tma, vidím nejen celou zahradu, ale i pole za ní, včetně prvních pár metrů lesa ještě za ním!
  • Bílá zkrátka odráží všechny spektrální barvy, proto je bílá. Přesným opakem je černá, která celé barevné spektrum pohlcuje a proto je černá.
  • Čili, až do příchodu sněhového blizardu, měla být scéna opravdu mnohem světlejší.
  • Nevím, proč mnozí režiséři ustoupili od modrého filtru, který dokázal téměř navodit noc, ač se scény točily za dne. Zde stačilo opravdu scénu více nasvítit a následně použít právě modrý filtr.
  • No, už se stalo, a nikdo z nás to neovlivní.
  • Jak zní ona pověstná věta?
  • „Prosím, můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom diskutovat či vést spor, ale to je tak vše, co proti tomu můžeme dělat.“ (Jára Cimrman ležící, spící)
#18 GameOfThrowss #100 To Je Tajný
11.5.2019 | 11:12:31
GameOfThrowss

#17 MagikaVonCary82: když je měsíc v novu tak se ti od sněhu odráží co ? jen pro zajímavost teda

#19 tap #20 MagikaVonCary82 #24 GameOfThrowss
11.5.2019 | 11:15:28
tap

#18 GameOfThrowss: třeba světlo těch stovek pochodní, co na hradě byly?

#22 MagikaVonCary82
11.5.2019 | 11:33:28
MagikaVonCary82

#18 GameOfThrowss: – Slyšel jsi někdy termíny jako Sluneční vítr (Proud fotonů neustále produkován Sluncem), nebo kosmické záření? Byl jsi někdy na poušti za noci?

  • Na poušti, bez jakéhokoli zdroje světla vidíš velmi dobře na stovky metrů, a pokud je jasná noc (což z 98% nocí je), tedy bez jakéhokoli mráčku, vidíš obrysy dun i na dva kilometry.
  • Jak je to možné?
  • Právě díky Slunečnímu větru nesoucímu mimo smrtelných dávek radiace (před níž nás chrání Geomagnetické pole Země), je naplněno fotony, čili částicemi světla.
  • Když je daná část Země obrácena během rotace kolem své osy ( cca. 1.780 km/h na Rovníku), máme bílý den. Druhá strana Země není vystavena přímému světlu vyzařovanému naší hvězdou, ale stále je bombardována fotony ze Slunečního větru.
  • I v zimě může být obloha v noci zatažená, a přesto díky sněhu můžeš jít i do lesa. A i v něm vidíš na desítky metrů kolem sebe.
  • Na souši nelze nalézt místo, které by meteorologicky znalo pojem: Absolutní tma, a to i při absenci sněhu!
  • Naopak, i když je v zimě obloha zatažená, fotony odrážené sněhovou pokrývkou zpět do vesmíru, jsou částečně odráženy od oblaků, a tím dochází k tomu, že je paradoxně vidět ještě lépe.
  • Prosím, nastuduj si alespoň něco málo z Astronomie, Astrofyziky a Meteorologie.
  • To není urážka nebo pokus o nemístné ponížení, jen doporučení ke sebevzdělávání…
#30 caesarSK
11.5.2019 | 11:38:56
Xegiie

zajímavé… zesvětlená verze a stejně je z toho poznat že je to noc.. a ti co se kasají že mají OLED, QLED a vše úplně jasně viděli, ať táhnou do té nejtmavější díry

#23 MagikaVonCary82
11.5.2019 | 11:40:46
MagikaVonCary82

#19 tap: – Další výborný postřeh!

  • Nemluvě o dračím ohni, který by musel ozářit vše.
  • A Dothracké meče, jenž Melisandra za pomocí síly Pána Světla zažehla ohněm také.
  • Zkrátka celá scéna byla ohněm nasvícená lépe, než mnohý dům nebo honosná vila vánočními světly. A i od těch malých vánočních LED svíček, je celé okolí domu viditelné téměř jako za dne!
  • Natož, když tu máme hrad, na němž planou stovky pochodní, loučí a olejových lamp!
11.5.2019 | 11:43:46
MagikaVonCary82

#21 Xegiie:

  • Naprosto souhlasím. :) ;)
#24 GameOfThrowss
11.5.2019 | 11:44:35
GameOfThrowss

#18 GameOfThrowss: pochybuju že #23 MagikaVonCary82: má na zahradě tisíce pochodní.. ona ta otázka nebyla mířená na ten díl ale obecně na tmu v zimě když je měsíc v novu.. howg

11.5.2019 | 11:58:09
Monoceros

Byl díl moc tmavý? Zřejmě ano. Vadilo mi to? Samozřejmě že ne! a žádné video mě nedokáže přesvědčit abych změnil názor. Díl se mi celkově líbil a přes to vlak vážně nepojede :D

#36 widy.33
11.5.2019 | 12:11:57
Radovaan

Nečumte to na telke z 90. rokov a je po probléme…

11.5.2019 | 12:17:31
tominotomino

Já s tím, že to bylo tmavé, neměl problém, jelikož jsem stále viděl všechno.

webmaster
11.5.2019 | 12:28:08
Railbot

Muselo to být tmavé, aby se zamaskovaly mizerné herecké výkony.

11.5.2019 | 12:28:09
Rafan

#11 Márty IIB: Ten obraz díky těm barvám je přímo hrozný. Nějaký trouba si myslel když tam napálí větší světlo tak to opraví. Opak je pravdou.Totálně rozesral barvy, místy mám dojem jako bych se díval na negativ. Jsou tam podivné přechody ze světla do tmy. Záběr v 4:10 je jak z Blízká setkání třetího druhu.

#75 Stráťa
11.5.2019 | 12:36:07
caesarSK

#20 MagikaVonCary82: ehm. nic v zlom, ale co ma spolocne slnecny vietor z odrazom svetla od mesiaca? slnecny vietor a jeho interakciu s magnetickym polom zeme mozes vidiet ako tzv. polarnu ziaru. v kazdom pripade slnecny vietor nema nic spolocne so svitom mesiaca. ak by to bolo podla tvojej teorie, mesiac by musel v istych okamihoch svietit jasnejsie a v inych by ho nebolo vobec vidiet (nepliest si spln a nov).

co sa tyka tmy. vela filmov sa nataca v tme (alebo akoze v tme) a je tam vidiet vsetko jednoducho preto, lebo ako filmar musis robit kompromisy. divak sa kuka preto, ze chce nieco vidiet. pokial chcu riesit realne zobrazenie tak to mohli vydat najepickejsiu bitku v dejinach (rofl), ale v rozhlasovom vydani. rovnako tma nema nic spolocne s pre tento serial (plati pre serie 1–4) netypicky hlupou taktikou, resp. s jej uplnou absenciou.

11.5.2019 | 12:38:04
Vysmek.cz

Byli jste někdy v noci v lese? To je černočerná tma. To světlo tam by nebylo realistické.

#32 Rafan #47 FallenMaia
11.5.2019 | 12:41:07
Rafan

#31 Vysmek.cz: Přesně tak, a to ještě můžeme říci že Česká republika je díky hustému osídlení plná světelného smogu.

#47 FallenMaia
11.5.2019 | 12:47:04
Svjatogor

Mě se líbí oba přístupy. Temná cesta je horror, tma že které chňapají kostěné ruce. Alespoň nevíte, že těch ruk je milion. Světlá cesta je výlet krvavým dance macabre. Já chci switch, abych si mohl přepínat. :-)

11.5.2019 | 13:00:05
shootx

Ani me nenapadlo resit tmavost byla noc ta atmosfera se jim povedla skvele v kombinaci s hudbou. Popkornzrouti vyzadujici cisty vizulalni zazitek, to proto potom upada scenar kdyz se resi tento typ fanousku…

Zatim co se vsichni hadaji a chystaji se na valku, Davos v tichosti se blizi k trunu…

#102 mirako
11.5.2019 | 13:02:36
matrixhaj

Já teda nevím jak vy, ale verze kterou jsem viděl byla o dost světlejší, než to, co je ve videu nahoře uváděné jako „původní“ verze.

#42 ori
11.5.2019 | 13:21:13
widy.33

#25 Monoceros: pekne si to napísal pre mna to bol naj diel 8 serie nemyslím že ešte bude lepší :D toto mala byť búrka dlhá noc a spravili to tak aby to bolo dobre, vo 8 serií su ovela vacsie blbosti ako tmavé scény

#37 Svjatogor
widy.33
11.5.2019 | 13:28:15
Svjatogor

#36 widy.33: Pominu několik chyb a ohnutí logiky, s08e03 byl velkolepý. Normální a logický příběh GOT pro mě skončil dobře napsaným dialogem mezi Tyrionem a Varysem v kajutě. To, co následovalo, byl sešup na horské dráze dolů a jenom dolů. Trailer je jedna velká past, bojím se pondělka. :-D

Myrtvý Tyrion = pro mě konečná. :-\

#39 widy.33 #44 Rafan
11.5.2019 | 14:05:30
paragan71

#3 MrServise: odcitujem Lord of the Rings cinematographer Andrew Lesnie, who was asked where the light was coming from during the Battle of Helm’s Deep in The Two Towers. His response: “Same place as the music.”

takže tak … :D

#49 FallenMaia
11.5.2019 | 14:19:48
widy.33

#37 Svjatogor: tak bez Tyriona to už fakt by bol konec GOT :D nemyslím si že by si dovolili zabiť ho je tam pár lepších hlavných postav na zabitie :D :D

#40 Svjatogor
widy.33
11.5.2019 | 14:23:08
Svjatogor

#39 widy.33: Před Dlouhou nocí jsme se tu všichni loučili se serem Brienne a serem Jorahem. A jak to dopadlo? Ne moc pro MOJE Avengery. :-D :-D :-D

11.5.2019 | 14:28:19
LordStark

Aspoň jde pěkně vidět jak se valí mrtvý na Neposkvrněné, jako vlna bahna, prakticky tvůrci si tímto sami pokazili dojem z bitvy,protože i po zesvětlení, tam nejsou žádné chyby.

11.5.2019 | 14:29:46
ori

#35 matrixhaj: Tiež mi to príde že tá horná je zase ztmavená…

webmaster
11.5.2019 | 14:56:18
Sctyri

Přehnali to magoři o tom žádná, je tato zesvětlená verze celého dílu na netu k mání? (Nežádám odkaz)

11.5.2019 | 15:16:01
Rafan

#37 Svjatogor: Ale to by byl ten správný neustále šokující styl Hry o trůny. Nebo snad najednou né? Že by se najednou změnily požadavky od diváků? Pořád tady čtu jak je všechno předvídatelné, jak je vše málem sladká opereta.

#70 Svjatogor
11.5.2019 | 15:21:04
FallenMaia

#15 svina: Jasné ten blesk to bol asi nejaký magický blesk keď to tam svietilo nonstop, ako takú sprostosť môže niekto vôbec napísať???? :D

Tu máte porovnanie Helmovho Žlabu a Winterfellu, nech sa páči:https://youtu.be/SirDcru-oG0

11.5.2019 | 15:56:58
Michargo

Ehm, vážně? Kdo dělal tohle video? Já to viděl, takhle temný to rozhodně nebylo, to musel někdo dodatečně více potemnit, vždyť v téhle ukázce není nic vidět, ale je v tom háček! Na mém monitoru QHD o šířce 80cn, jsem viděl naprosto perfektně všechny detaily, co bylo třeba, dokonalá hra světla, stínů a černoty. Takže, tohle je vtip. Navíc, fotr se na to taky díval, na normal led televizi, a taky to bylo dostatečně osvětlené. Takže tohle je debilita.

#48 FallenMaia
11.5.2019 | 15:58:53
FallenMaia

#31 Vysmek.cz:
#32 Rafan: Lenže nemôžeš točiť seriál/film v noci bez poriadneho osvetlenia a je jedno ako to vonku v noci vyzerá v realite. To jednoducho nejde. A ak aj chceli vytvoriť dojem tej najtmavšej noci aká tu bola tak mohli aspoň lepšie nasvietiť tie postavy a nie urobiť to tmavé komplet všetko.

11.5.2019 | 16:02:05
FallenMaia

#46 Michargo: Nieje to debilita ale realita, takto to presne vyzeralo keď som to pozeral ja hneď v tú noc čo to vyšlo. Inak ktovie, videl ten diel odvtedy niekto? Možno ho tvorcovia upravili a nenápadne to na HBO GO prehodili, aj tak to môže byť. Pretože niekde som čítal že aj ten pohárik od kávy zo 4. dielu je už odstránený ;)

11.5.2019 | 16:05:36
FallenMaia

#38 paragan71: To je jedno odkiaľ to svetlo išlo ale správny filmár vie že scénky ktoré točíš v noci si musíš poriadne nasvietiť aby na kamere bolo aspoň niečo vidieť, si napríklad všimnite scénky z jaskýň alebo nejakých tunelov, vždy tam musí byť nejaké bočné svetlo ktoré tú scénu dotvorí, aj keď nikto nevie odkiaľ to svetlo prichádza, inak by to bola len tma ;) To je základ.

11.5.2019 | 16:09:34
koukle

Ano souhlasím bylo to až moc tmavé. Mám televizi za 60k LG Oled a musel jsem si dlouho pohrávat s nastavením obrazu abych z toho vytáhl koukatelný obraz.

11.5.2019 | 16:16:45
mr_bungle

#2 Edvin: To není televizí, to je myšlením. Já jsem si styl obrazu na jasný nastavila během pár vteřin po skončení úvodních titulků a vše bylo dobře viditelné, neměla jsem problém. Spíš nechápu, proč to nenapadlo víc lidí a už vůbec nechápu, proč je kolem toho pořád tolik keců.

#71 Marethyu2000
11.5.2019 | 16:44:46
kutas

nechápu dvě věci proč jsou katapulty a balisty před všemi a za druhé proč Jon nezabil White walkers aby snížil počet nemrtvých

11.5.2019 | 16:51:19
rhobos

Asi začnu dělat kurzy „jak si zesvětlit obrazovky za 3 vteřiny“ … myslím že bych mohl vydělat pořádný balík.. ps: ja koukal na notebooku, jas sem si tam dal jedním tlačítkem na maximum a viděl jsem úplně vše. Bylo to bližší k té tmavé verzi, ale o „něco málo“ světlejší.

#59 FallenMaia
11.5.2019 | 16:54:52
Goofy6

Pokud někdo vážně měl tak tmavý obraz, tak by si měl buďto koupit pořádnou televizi/monitor místo jejich ťongsýho odpadu za pár kaček nebo použít mozek a nastavit si jasnost obrazu. Plus, vážně nechápu jak si lidi můžou ztěžovat že v noci, bez viditelných hvězd nebo měsíce, později v mlze kterou NK přivolal je tma. Co čekali, reflektory a xenonky osvětlující celou bitvu? Vsadím krk na to, že kdyby bitva byla dobře osvětlená, ti stejní lidi by brečeli že ničí atmosféru umělým světlem.

#59 FallenMaia
11.5.2019 | 17:05:31
Bapi

Pro zastánce změny jasu konstatuji, že pokud je film natočený tak, že na zařízení, na kterém někdo sleduje 99.9999999% věcí bez problémů musí měnit jas, tak je to natočeno zkrátka blbě. Zrovna tak se dá argumentovat, že pro těch pár, co jim to nevadí, to mohli udělat světlejší a lidi si to mohli klidně ztmavit. To, že nebylo toho moc vidět nic nemění na tom, že to byla opravdu nevydařená epizoda, a to z řady dalších důvodů, které jsme tu už několikrát probírali.

11.5.2019 | 17:13:18
Zilwicky

Tma bola na tej epizode naozaj ten najmenší problém.. bohužial :/

11.5.2019 | 17:15:07
Lukass.M

Abych to napsal krátce a úderně…

Jsem zvyklej jezdit autem pouze na potkávací světla úplně obyčejnejch H4 žárovek… , ale znám lidi co v noci se sebelepšímy světly vidí velkej prd. Prostě ne každej má v pořádku barvocit :D Proto se tu můžeme vesele hádat do skonání světa, jak moc světlejší to mělo bejt a přitom nad protistranou kroutit hlavou.

11.5.2019 | 17:39:05
Dark-Anne

Určitě budu v menšině, ale já osobně jsem při sledování žádný problém neměla… A při tomhle porovnání se mi pořád víc líbila tmavší verze. Nepotřebuju, aby noční scény vypadali, jak za dne, tudíž světle a pozitivně. :D

11.5.2019 | 17:41:40
FallenMaia

#53 rhobos: Ale veď tu nejde o to že si nevieme nastaviť jas, to vie každý ty vole. Tu ide o to že si ho vôbec musíš nastavovať, už len to svedčí o tom že je to na hovno, ja na mojej 55 palcovej telke pozerám už pekných pár rokov hocičo a nikdy som nemal s ničím problém a toto bolo to prvé s čím som problém mal, o čom to svedčí??? Proste to bolo tmavé a kto tvrdí opak klame sám seba.

#54 Goofy6: Nechcem to tu znova vypisovať tak si prečítaj moju reakciu na rhobosa, to platí aj pre teba. A nie nikto nečakal reflektory, nikto nečakal osvetlenú celú bitku, stačilo lepšie nasvietit tie postavy a bolo by. Veď tam bolo také veľké množstvo zdrojov svetla, oheň napríklad, lenže aj tie scénky kde svietil nejaký oheň alebo pochodne boli hrozne tmavé. Mŕtvolám ani nesvietili oči na modro ako v minulých sériách, proste nič.

11.5.2019 | 17:52:43
Monoceros

A opět jsme se dostali od diskuze o použitelnosti a účinnosti balist při střílení na draky a debility Daenerys, že je slepá jako patrona do diskuze o jasné obloze a o tom že slepý jako patrony jsme pro změnu my všichni diváci. Mě ty diskuze tady fakt baví číst :D

#63 Rafan
11.5.2019 | 18:01:11
CJaays

Moc nasvícený. Za mě určitě originál, když se ten díl jmenuje dlouhá noc tak nečekám že tam bude světla jak na hřišti.

11.5.2019 | 18:01:32
dahakere

Ano každý si jas nastavit umí a taky to udělal pokud chtěl něco vidět. Ano nasvícená verze nevypadá dobře, protože když něco uměle přisvětlujete, tak výsledek nikdy nebude vypadat přirozeně (proto to kur*a mají natočit tak aby to nebylo třeba). Ano tma tam byla kvůli atmosféře a kvůli tomu že to byla prostě noc. Ano epizoda měla daleko horší chyby, které se nedají vyřešit posunutím něčeho v nastavení. A ano byla prostě nahovno natočená. Ano byla to jedna z nejhorších epizod GoT za celou dobu. Ano lidi co to stále obhajují jsou idi*ti. :)

#64 HellTsuku
11.5.2019 | 18:11:58
Rafan

#60 Monoceros: No oni se lidi musí vykecat, protože za 14 dnů to tady usne a za další měsíc sem už vlezou možná už jen ti co na to začnou koukat poprvé.

11.5.2019 | 18:28:12
HellTsuku

#62 dahakere: Jo tma byla i v DC filmech a jak to úro ně dopadlo, ono je rozdíl mezi tím udělat temnou atmosféru, a myslet že dělám temnou atmosféru, když to dám do tmy

11.5.2019 | 18:32:07
RaFa

Tohle video je totalni hoax. Mozna tak, ztmavena a zesvetlena verze.

#66 vavraCZe
11.5.2019 | 18:40:52
vavraCZe

#65 RaFa: Souhlasím, teď jsem to ještě porovnával s verzí na HBO GO a tam je to světlejší, než ukazuje video :(

11.5.2019 | 19:10:28
Hanry

Problém je v tom, že oni udělali tmu, aby ušetřili už tak v dost nabitém rozpočtu a ještě horší je, když si někdo myslí, že to udělali schválně pro lepší efekt a navození atmosféry a argumentuje tím, že když se v reálu ve tmě nic nevidí, tak ve fantasy seriálu to tak má být taky přece.

11.5.2019 | 19:35:41
jose8

Koukal jsem večer na 6 let starym obyčejnym monitoru za 3k a všechno jsem v pohodě viděl. Ono se hodí mít matný displej a ne lesklý, na kterém se všechno odráží, což má většina TV. Obecně jsou tmavý scény špatně vidět na sebelepší TV nebo monitoru.

11.5.2019 | 19:36:53
Punisher bude trestať

Nič nebolo vidieť, to musí uznať každý človek, ktorý ma oči v poriadku.

#72 Xegiie
redaktor
11.5.2019 | 19:58:17
Svjatogor

#44 Rafan: Rudá svatba byla šokující pouze a jenom pro Sněhové vločky, které pospolu soupeřily co nejlépe zahraným hysterákem na YouTube. Zrada i palácový převrat ke středověku patří. GOT je alternativní středověk okořeněný fantasy přelivem. :-)

Problém je v tom, že Rudou svatbu a osud Nedda Starka vzala ta cyničtější (a stejně hloupá) část diváků jenom jako druh drajvu příběhu, který se musí cyklicky opakovat. Aby GOT měl ten správný kontroversní (rádoby) šmak. :-P

Obě události se staly v době, kdy strany STARK vs. LANNISTER ještě nebyly ostré. Stále mnoho lordů prostě váhalo ke komu se mají přidat a někdo na poslední schvíli JEDNOU ZMĚNIL STRANU (Freyové). Tím se politicky odvařil a to i u nového spojence. Kdo zradil jednou, zradí vícekrát.

Prostě točit seriál na zradách a několikanásobných komplotech i v osmé sérii je kravina. Na tomhle dojeli (u mě) Vikings. Tam jarlové měnili spojence jako ponožky. Ahistorická a nereálná kravina. :-\

11.5.2019 | 20:00:05
Marethyu2000

#51 mr_bungle: možná proto, že ne každý má ten luxus se na to dívat na televizi? Nehledě na to, že správný film/seriál má být natočený tak, aby si divák nemusel přenastavovat televizi

11.5.2019 | 20:01:43
Xegiie

#69 Punisher bude trestať: jak vidíš je tu spostu mistrů světa s televizí z jiného světa a kdo si stěžuje je idiot nebo má televizi z 90tek… končím se čtením těchto sraček, měli tam dat úplnou tmu a pustit audio, a lidi by byli spokojeni, asi ..

11.5.2019 | 20:18:29
Galadwen

Já teda nevím, ale dívala jsem se na to v noci na mobilu a přes den na TV a oboje bylo v pohodě. Nic jsem meprenastavovala.

11.5.2019 | 20:22:38
Galadwen

Já teda nevím, ale dívala jsem se na to v noci na mobilu a přes den na TV a oboje bylo v pohodě. Nic jsem meprenastavovala.

11.5.2019 | 20:22:38
Stráťa

#29 Rafan: Myslím že tvůrce videa moc dobře věděl že jeho úpravený obraz není dokonalý. Ztracená informace se prostě znovu získat nedá a co je na původní fotografii nebo videu extrémně tmavé/světlé už zachránit nejde. Problém je že i přes všechny problémy dodatečných úprav je amatérská úprava koukatelnější než „profesionální“ originál.

#77 Edvin #78 Rafan
11.5.2019 | 20:37:57
Geek

Ztmavění tvůrčí neschopnost nezakryje, toto rozhodně není jediné, co ta epizoda i celá osmá řada ušitá horkou jehlou nutně potřebuje…

11.5.2019 | 20:41:25
Edvin

#75 Stráťa: No, já si myslím že zachránit by to ještě jít mělo. Jako, rozhodně už z toho dodatečně neudělají tak kvalitní nasvícení, jako měli u Helmova žlebu, ale nevěřím, že by byl originál natočení až TAK MOC tmavě. To by tam během natáčení lidi o sebe pořád navzájem zakopávali.

Určitě přes to dodatečně hodili nějaký tmavý filtr. Takže jak už tady bylo řečeno, i když se to budeme snažit zesvětlovat, spousta informací se během dvou světelných převodů ztratí, takže nikdy nebudeme schopni dosáhnout původní kvality.

Ale kdyby ten arogantní režisér (Co pořád všude prohlašuje, že to tmavé nebylo, protože on to tmavé nenatočil) uvolnil originál, nebo alespoň trochu ubral na síle toho filtru, tak bychom pořád mohli dostat dobrý díl.

11.5.2019 | 21:48:18
Rafan

#75 Stráťa: Tak pokud mluvíte o ztracené informaci díky kompresi, tak ano. Ale na originále je a věřím, že na Blu-ray plackách to bude lepší. Až se zvedne propustnost sítí tak i na HBO-GO. Pokud jde o to co nevidíte na LCD displeji, neznamená že tam ta informace není. Tam to stojí a padá na schopnosti vygenerovat co nejlepší kontrast. Všechny LCD panely mají v sobě geneticky ( některý více jiný méně ) známý problém s černou atak mají problém zobrazovat cokoli na pozadí černé. S tímto problém neměly CRT obrazovky a ani plazma.

#80 1pepa1
11.5.2019 | 21:50:45
widy.33

ja naozaj nechápem kukala som o 3 ráno pri lampičke na starom tv menší monitor a dosť daleko som sedela od tv a bolo vidieť vsetko páčilo sa mi ake to bolo temné nemusela som nič nastavovať kukala som opakovanie s rodičmy na obrovzkej tv u nich doma majú už svoj vek a problémy so zrakom ale nestažovali sa že by nevideli možno je to naozaj len otázka toho kto ako vidí v tme…ale to porovnávanie s LOTR je poriadne nudné pokial viem v LOTR bitka o helmov žleb bola v tme len v tme nebola tam snehová burka nebola tam hmla a nebola tam skrátka dlhá noc ..viem že serial nieje kniha ale keď sa obiavili biely chodci ked prekvapili Lorda velitela Mormonta pri bitke tuším pri pasti prvých ludí bolo to opisované tak že bojovníci nevideli kto je kto nevedeli či zabíjajú vlastných alebo mrtvých a to tam ešte nebol ani nočný král a každá zmienka keď sa objavili bola opisovaná tak isto temnota takže si myslím, že to tak malo vyzerať tak nechajte už tmu tmou však už je to dva týždne

widy.33
11.5.2019 | 21:54:40
1pepa1

J
#78 Rafan: Tak ti nevím mám plazmu a tmavé to bylo hodně,kdyby udělali ten díl jak je vidět v tom upraveném videu tak si to užiju mnohem více.

#81 Rafan
11.5.2019 | 21:55:19
Rafan

#80 1pepa1: Já mám na své LCD TV problém sledovat tmavé scény i ve filmech které byly vyrobeny 70–80 letech. Protože si ty filmy ještě pamatuji z dob kdy jsem na ně čučel na CRT televizích, tak vidím tu degradaci obrazu právě v těch tmavých scénách dnes na LCD. Tehdy totiž nikdo nepočítal že tu budeme jednou čučet na obrazovku která má horší výstup v černé než to co bylo tehdy běžné. Tehdy jsme neměli kompresní kodeky ve vysílání, tehdy byl analog kde byly časté i duchy případně zrnění, ale obraz nebyl ztrátový a tak nějaké kostičky či místo trávy jakási zelená jednolitá plocha atd. Digitální vysílání mělo potenciál posunout obraz a zvuk na jiný level, ale místo toho s honbou za ziskem se podsekly tak datové toky, že z toho udělali jeden velký hnus.

11.5.2019 | 22:29:40
Filadel

Všichni melete o tom, jak jste tam nic neviděli, přitom já na mém notebooku co nemá ani full HD viděl v pohodě vše :D

#84 RaFa
11.5.2019 | 22:32:47
caesarSK

zbytocne sa tu vedu tieto reci. kazdy ma inu TV a hlavne ju ma kazdy nastavenu inak. tak ako sa vyjadril reziser, on to tmave nenatocil. Ta tma sa pridala az v postprodukcii (pozrite si zabery z natacania) asi po tom ked zbadali aku velku hlupost sa im podarilo vyprodukovat. tu vlnu zombie som zbadal az teraz a… wtf? som nevedel, ze zombies si vedeli v got postapajat kosticky na vytvorenie 3–4m vlny. wtf?

Ja osobne som to pozeral na monitore v tme a obcas som tiez nic nevidel, ale nic som neprestavoval. Nebudem si rozhadzovat nastavenie monitora (robim z grafikou, co najvernejsie farby su pre mna dolezite) kvoli serialu a hlavne ked som s tym problem doteraz nemal.

12.5.2019 | 0:37:20
RaFa

#82 Filadel: Je to prostě IN, potom jdou na stránky Walking Dead se ptát, jestli už to skončilo :D

12.5.2019 | 3:53:08
Sammet

tmave to nebolo…ale natocene ako u debilov ano…Sapochnik u mna po prvykrat natocil prd…najdolezitejsi tam bol pre mna ten stret mrtvych so zyvimi a to je absolutne dodrbane, nic nevidime vkuse len strih…

12.5.2019 | 4:07:32
LikeableBoy

Když porovnám verzi na kterou jsem koukal s tím porovnávacím videem, tak mi přijde, že je to uměle stmavené aby byl vidět ten kontrast. Koukal jsem na starší LED televizi od Samsungu a scény byly naprosto v pořádku, byla tma, ale ne že bych koukal na černý obraz. Když jsem to zkusil na PC (RGB monitor Eizo), tak to vypadalo o hodně tmavší, takže hodně záleží na čem to kdo sledoval. Určitě bych to neházel do jednoho pytle, nehledě na různé verze ripů vs. originál (beze ztrát). Za mě s dílem určitě spokojenost.

12.5.2019 | 10:52:14
Milosko78

Ked som to pozeral ani raz som si nepovedal, jéj škoda nejake to je svetlé, proste nemal som problem ani na HBO ani potom rippoch . tv–Sony 49XF9005

12.5.2019 | 11:03:36
Evala

Já jsem koukala na notebooku, na displeji mobilu a na stolním počítači, a musím říct, že rozdíly tam byly obrovské, co jsem neviděla na obrazovce notebooku, displej telefonu zobrazil celkem obstojně a obrazovka počítače s tím už vůbec neměla problém.

Ano, tvůrci mohli ten díl natočit světlejší, abychom všichni, kdo ten díl sledujeme viděli, ať už na to koukáme na čemkoliv. Jenže to by třeba znamenalo, že nemůžou použít nejmodernější dostupnou techniku a není to pro kameramana, pro jakéhokoli filmového tvůrce tak trochu degradace? Navíc obraz ve vás vzbudí jiné pocity, když bude opravdu tmavý a když bude světlý, účelem bylo navodit dojem naprosté beznaděje.

Tím nechci říct, že pro mě byla epizoda 8×03 nepřekonatelným filmovým zážitkem, nebyla. Ale nepovažuju to tak úplně za chybu tvůrců a pokud bych někdy měla možnost se na ni podívat na opravdu pořádné televizi nebo v kině s pořádným projektorem, ráda tu možnost využiju.

12.5.2019 | 11:18:17
cukerinecek

Já koukala za denního světla ve vlaku na mobilu a neměla jsem jediný problém. Ten, kdo si to musel extra nasvicovat a stejně pindá, že nic neviděl, by si měl dojít k očnímu.

12.5.2019 | 11:53:34
AexStark

sice je to líp vidět ale rozhodně je lepší ta tmavší verze, ta tomu dodává lepší atmosféru, zavřít okno, zatáhnout žaluzie a je to jak má být, já osobně jsem neměl žádný problém

12.5.2019 | 12:14:14
Manik5566

Tá tmavá verzia by si zaslúžila trochu nasvietiť, ale určite nie tak veľmi. Teraz tam je strašne vidieť umelé nasvetlenie.

12.5.2019 | 12:41:41
Bobik222

Já se díval ve tmě a na oled tv a ve spoustě místech jsem se nečapal já ani televize. V některých záběrech byly dokonce na obrazovce takové divné mapy. Všichni doporučují právě oled technologii na černé scény. Domnívám se že chyba jw vážně v tom jak je to natočeno.

#94 Rafan
12.5.2019 | 13:45:14
roco888

A o co se pokoušíte Vy? – Já bych chtěl zhmotnit tmu.........

12.5.2019 | 14:10:22
Rafan

#92 Bobik222: Ty mapy jsou právě důsledek vysoké ztrátové komprese obrazu. To není chyba TV a displeje už vůbec ne. Ty mapy vznikají tak že aby se snížil datový tok, tak kodér sjednotí větší bloky obrazu které jsou vdaný okamžik stejné a zkopíruje je pro X dalších snímků. Toto jsem kritizoval výše za to nemůže režisér ani vaše TV a dokonce je v tomto případě jedno zda se jedná o plazmu či LCD a nebo OLED. Předpokládám že jste se díval na staženou verzi s velkou kompresí, i když jak jsem byl informován tak datový tok z HBO-GO také není žádný zázrak (už je zato i kritizován) a musíme doufat že s tím HBO něco udělá. Jen tak pro vaše orientaci by měl mít 3 díl 8 série ve Full HD velikost 1,5 –1,7 GB. Pokud má méně nedivte se artefaktům v obraze.

12.5.2019 | 16:33:54
Bobik222

Rafan: Koukal jsem se přes HBO GO. Linku mám dobrou, ale evidentně ten datový tok od HBO není takový jaký by měl být. Miluju scifi a v nich je hodně černé. Proto jsem si kupoval OLED. Za dva roky jsem nikdy neměl problém s obrazem, až nyní při GOT. Zkoušel jsem i zesvětlovat a ladit a bohužel bez úspěchu.

#97 Rafan
12.5.2019 | 17:22:11
katrin27

Asi patřím k menšinové skupině lidí, které to ale vůbec nevadilo, mělo to atmosféru, napětí, co mělo být vidět to vidět bylo a Dlouhá noc asi nebude za bílého dne nebo v podvečer, s tou atmosférou beznaděje byl úžasný právě kontrast rána po porážce Zimního krále a konec začátku Dlouhé noci.

#98 mia28
12.5.2019 | 17:22:27
Rafan

#95 Bobik222: Když chybí informace v obrazovém toku tak zesvětlení nepomůže a naopak ty artefakty se stávají ještě viditelnější.

12.5.2019 | 17:33:37
mia28

#96 katrin27: Mně se taky líbilo, že to bylo ve tmě, i když tedy já jsem měla něco mezi tím, co je tady – světlejší, než to tmavé, ale zase ne až tak extrémně přesvícené, jako je tady ta „světlá“ verze (a ta se mi teda, zcela upřímně, vůbec nelíbí, na mě je to už moc jasu). Nemám s tím problém a souhlasím, pro mě to mělo neskutečnou atmosféru.

12.5.2019 | 19:29:07
To Je Tajný

Po tom zesvětlení to vypadá, jak kdyby tam nad bitvou svítila hromada reflektorů. Viděl jsem to za tmy na monitoru ve středně dobré kvalitě a bylo vše vidět naprosto bez problémů, naopak mi to přišlo z hlediska obrazu naprosto perfektní. Když jsem si to pak zkusil pustit na světle na notebooku, tak toho opravdu moc vidět nebylo, ale tak bych si to neužil tak jako tak.

12.5.2019 | 23:18:16
To Je Tajný

#17 MagikaVonCary82: Nevím, kde to bydlíš, ale když na chalupě vylezu v zimě v noci na zasněženou louku a je zataženo, tak nevidím vůbec nic.

12.5.2019 | 23:24:23
luboss0008

niektorým ľudom sa nezavdacis

14.5.2019 | 0:29:22
mirako

#34 shootx: Přesně tak, super atmosféra, viděl jsem vše co jsem potřeboval vidět…

Hold zase diváci jako malý děti na písečku.. Bééééééé já nic nevidím béééééé je to moc tmavý bééééé

23.4.2021 | 1:15:42
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama