Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Teorie: Je Brandon Stark Noční král?

Teorie: Je Brandon Stark Noční král?

Určitě jste v diskuzi pod články narazili na zmínky o teorii, podle níž se Brandon Stark, syn Eddarda Stark, stane Nočním králem. Celou teorii, která samozřejmě obsahuje mnoho děr a nesrovnalostí, jsme pro vás sepsali.

48 5
26.8.2017

Následující text může obsahovat vyzrazení děje, takže jej čtěte s tímto vědomím. Jedná se o názor uživatele Redditu, který si říká turm0il26.

Až se dle teorie dostaneme ke konci Hry o trůny, kdy pravděpodobně zemře mnoho lidí, tak se Brandon Stark, syn Eddarda Starka, rozhodne, že bude cestovat zpět v čase a bude usilovat o to, aby Noční král vůbec nevznikl.

Bran dle autora teorie věří, že dokáže změnit historii, a proto se několikrát zkusí Nočního krále zastavit, ale pokaždé selže, čímž odstartuje koloběh událostí a stane se Nočním králem.

(Bran se už nyní nachází ve stavu, který má od původního Brana velmi daleko)

Bran je výjimečný měnič a taktéž mívá vize, zvané zelené vidění. Tyto vlastnosti z Brana dělají nejlepšího možného kandidáta na Tříokou vránu. Branovy schopnosti mají takovou moc, že dokáží změnit minulost, což nám bylo potvrzeno, když se Wylis stal Hodorem.

Poprvé se Bran pokusí připravit Aeryse II. Targaryena na bílé chodce a přiměje ho připravit divoký oheň pod Královým přístaviště, kam bílí chodci mají v budoucnu zaútočit. Bran ale selže a z Aeryse se stává Šílený král.

Podruhé se Bran vrací mnohem více zpět do minulosti (protože je ve svých schopnostech stále lepší a lepší), aby zjistil, jak byli bílí chodci poraženi poprvé. Znovu selže, ale namísto toho se z něj stane Brandon Stavitel, který postaví Zeď a zajistí své narození tím, že postaví Zimohrad.

(Je možné, že je na teorii alespoň kus pravdy?)

Naposledy se Bran vrací do doby, kdy byl stvořen Noční král. V té době se vtělí do člověka, z něhož děti lesa z nějakého důvodu vytvoří pomocí dračího skla Nočního krále. Možná se děti lesa pokusil zabít.

Když si Bran uvědomí, že znovu selhal, chce se vrátit zpět, ale nemůže, protože zůstal moc hluboko a dlouho v minulosti, jak ho varoval Jojen Reed. Bran tedy zůstane tisíce let v minulosti a namísto toho, aby všemu zabránil, všechno zapříčinil a stal se tak hlavním záporákem. Obrací se proti dětem lesa za to, že ho vytvořili a uvěznili za Zdí, kterou později vytvoří jako Brandon Stavitel.

(Teorie zní vskutku zajímavě, ačkoli má mnoho děr)

Tisíce let čekal na to, než se narodí, aby následně označil Brana, mohl osobně zabít Tříokou vránu za to, že mu neřekla, co se mu má stát, a aby zničil Zeď. Proto Noční král ví, kdy a kde se Bran bude nacházet. Důvodem, proč Noční král sám sebe nezabije (myšlen současný Bran) je ten, že ví, že inkoust už vyschnul a že by znovu selhal. A proč nezabije Jona Sněha a stále ho jen pozoruje? To má dle autora teorie také důvod, který se dozvíme na úplném konci seriálu.

Ke konci autor zmiňuje podobnost mezi tím, v jaké pozici byl člověk, z něhož se stal Noční král, a Brandon v jeskyni v páté epizodě předchozí sezóny, kde vznik Nočního krále sledoval.

A na úplný závěr autor zmiňuje, že tato teorie zahrnuje to, že Jon Sníh je Princem, který byl přislíben, který nakonec Brana zabije, čímž dostaneme hořkosladký konec.

(Určitá podobnost tam nesporně je)

Celá teorie má samozřejmě mnoho děr a nesrovnalostí, ale když se na to podíváme, tak to zní celkem pěkně, pravda to nicméně nejspíše nebude. Co si o této teorii myslíte vy? Slyšeli jste o ní poprvé?

Foto: HBO

Diskuze /113

Grayyitheyerouh

Já nevím, tady se může stát cokoliv :D Tohle jsem četl no… Ale třeba jak víme, že Arya je pořád Arya? Někdo klidně mohl ukrást její tvář a předtím ji zabít. Má teď její hlas, chování, celou osobnost… Klidně jsem ještě četl reorii, že Jaqen je Ned Stark a obráceně… tolik teorií, tolik potenciálních pravd. Jen aby to pánové neposrali a neudělali z toho fakt nesmyslnou slátaninu. Zatím se k tomu blíží jen pomalu… ale už i tak mají jen krok k tomu to celé posrat. Martin by měl trochu sledovat, co s jeho dílem dělají

26.8.2017 | 17:11:30
Locker.

Noční král je:

Aegon Targaryen…ale je ničím ve srovnání s Davosem, který představuje největší zlo..jen se o tom zatím neví…je teď na Malíčkovi, aby jakožto Azor Ahai dal dohromady Nočního krále, Cersei, Daenerys a Jona, aby vedli společnou válku proti Davosovi.

#3 Argetlam Královrah #8 Grayyitheyerouh #13 SikyCZ #29 UnLuckyRickon #73 dominich #110 league
26.8.2017 | 17:12:02
Argetlam Královrah

#2 Locker.: Takže Noční král už není Melisandra?

#10 Locker.
26.8.2017 | 17:15:26
springer

Sérii sleduji od začátku a vždy se mi líbilo, jak je vše realistické (i když se jedná o fantasy) a hlavně logické. V poslední době začínám pozorovat, jak se projevuje oddělení seriálu od knižní předlohy a radost z toho opravdu nemám. V jednom díle klesá Jaime Lannister ke dnu jezera v plné plátové zbroji a v dalším díle vyplave jak rusalka a světe div se, stále v plné plátové zbroji. Kdyby alespoň vyplaval bez ní, dejme tomu že mu z ní pomohl Bronn, bylo by to tolik na obtíž? V dalším díle hází nočníkový král, nebo ten jeho poskok, ledový oštěp na letícího draka, zatímco druhého sedícího má přímo před nosem, dokonce i s Dany na hřbetě. Ale holt má rád výzvu?! No a že si zombáci vyčarují v zamrzlé tundře řetěz od Titanicu a vytáhnou draka z jezera k resurekci? Proč sakra teda nespadl za jezero, proč musel udělat žbluňk, když si s tím v USA neumí poradit? Snad už to do toho velkého finále se ctí doklopýtají, efekty a bitvy to zachraňují, ale takové zbytečné chyby v ději tomu sráží hodně z původních kvalit, nemyslíte?

#12 Locker. #17 MightRider #21 Šejmus92 #23 Carnage #63 Holldir #106 Ras Al Ghul_89
26.8.2017 | 17:15:39
fgh

NE!

26.8.2017 | 17:15:43
Punisher bude trestať

Bude to tak. tiež ma to napadlo už 4 roky do zadu.

redaktor
26.8.2017 | 17:17:59
Punisher bude trestať

Bude to tak. tiež ma to napadlo už 4 roky do zadu.

redaktor
26.8.2017 | 17:17:59
Grayyitheyerouh

#2 Locker.:Ale bohužel nejsi korektní! ! Davos je nikdo oproti Salladhoru Saanovi… ten se spojil s Euronem a následně mu odcizil roh, kterým může přivolat všechny draky… takže bude mít Viseryona, Rhaegala a Drogona. Taky mu odcizí píšťalu, které přivolává krakena rodu Grayjoyů a sním ovládne celé moře! Davos se s ním bude chtít spojit, protože je to jeho dávný přítel, ale Salladhor ho usmrtí ledem, který na něj vyšle undead Viseryon. Finální epizoda pak bude bitva mezi: Salladhor Saan X Night King, Euron, Gendry

26.8.2017 | 17:19:04
PecaCZE

Vždycky, když se v seriálu vyloučí nesmyslná teorie Lockera, tak přijde s novou :D

#11 Locker.
26.8.2017 | 17:23:30
Locker.

#3 Argetlam Královrah: Melisandra je jeho žena. Nikdy jsem netvrdil, že Melisandra = NK.

26.8.2017 | 17:28:37
Locker.

#9 PecaCZE: NK = Aegon Targaryen nikdo zatím v seriálu nevyvrátil…a nic jiného jsem nikdy netvrdil.

#15 PecaCZE #33 Koprik
26.8.2017 | 17:29:34
Locker.

#4 springer: Máš pravdu.

26.8.2017 | 17:31:29
SikyCZ

#2 Locker.: Evil Davos? Bereš crack?

#75 Locker.
26.8.2017 | 17:41:28
Billy the Kid

do p*če to jsou tu zase teorie, to s brandonem muže být pravda, ale dále tyto komentáře jsou pouhá sračka, v čele s vlajkovou lodí s názvem Locker.......

26.8.2017 | 17:54:27
PecaCZE

#11 Locker.: Tvrdíš pokaždý něco jinýho. Jednou, že Jon se nevrátí, potom že se vrátí jako chodec, což podle tebe je asi pořád možný. Teď, že Davos je hrozba… a tak dále. Všichni tě tu prokoukli nejsem blbej, bejvávalo to vtipný, ale už není.

#75 Locker.
26.8.2017 | 18:04:41
Bernhard Rodin

Obvykle si na formu, kterou je článek napsaný, nestěžuju. Ale tohle je docela psycho. Jako by to psal google překladač.

26.8.2017 | 18:13:27
MightRider

#4 springer: Jestli sis nevšiml, Jaimeho vytáhl Bronn, Jaime sám nevyplaval. To s Nočním Králem se už řešilo hodně a našlo se mnoho logických vysvětlení. Začneme s prvním:

1.) Proč by do háje NK střílel po drakovi, který je na zemi téměř nečinný, když po obloze mu létají dva, kteří se dají přirovnat k 100 stíhačkám shazujícím napalm, kam se podíváš? Logicky bylo lepší sejmout draka, který letěl tak 150km/h min. a přitom chrlil oheň, takže mu působil tisícové ztráty během pár sekund, místo draka, který zrovna čekal na zemi a sbíral lidi, takže zrovna veliké ztráty nepůsobil (max. 50 wightů za sekundu a to by musel konstantně chrlit oheň).

2.) Letící cíl je sice těžké trefit a možná se ti to nebude zdát, ale drogon, který byl na zemi, mohl být oproti Viserionovi těžší cíl? Proč? Je možné, že NK díky své moci nějak prohlédnul draka a zjistil, kde má slabinu, nebo spíš místo, kde je jeho pancíř nejlehčí. Jelikož led, ze kterého jsou stvořeny zbraně WW, je to nejostřejší ostří, jaké kdy v tomto světě existovalo, s lehkým pancířem si poradí. Ale jestli byl lehký pancíř zrovna schovaný pod křídlem a kolem byl jen těžký pancíř, proč zkoušet zabít Drogona?

3.) Drogon je nejsilnější, je to alfa trojice. Jsem si jistý, že kdyby oštěp zasáhl ho, nejenže by to vyvolalo v Daenerys takovou vlnu hyperemocí, že by to draci vycítili, ale i draci by cítili, že jejich alfa je out. Co by pak tihle draci dělali? Asi by to jen tak nenechali, obzvláště. když by cítili, jak moc je Dany v prdeli. Zuřivě by se okamžitě vrhli na NK a ukázali by všem, jaké to je, když necháš zmrzlinu na sluníčku. Teda kappičku zrychleně.

A řetězy? Četl jsem jakýsi článek a prý tam už kdesi byly zobrazené. Zeptej se strýčka Googla a on ti ten článek najde.

Když ti nic z tohoto nepomůže, tak prostě použij představivost. Btw. Proč by nemohla mít horda wightů někde vzadu schované řetězy. Zjistili, že teď je využíjí, tak je prostě vybalili. Keep it calm dude, je to fantasy.

Jinak pro každého, kdo to ještě nepochopil a chtěl by na to narážet: Zdá se vám, že postavy mají zvláštní teleportační schopnosti? Správně, mají technologii ze Star Treku (Kappa, tu sr*čku ani nesleduju). Uvědomte si, že čas mezi jednotlivou scénou může být hodina, den, týden, měsíc. Kdo ví? Tak se hned nečertěte.

#20 Punisher bude trestať #26 porem #48 Yvainne #78 Rumek
26.8.2017 | 18:15:24
laudav

Teória je iba v hlavách bulvárnych žurnalistických plátkov

26.8.2017 | 18:18:08
Lord Paetur

4 dny zpět jsem přesně tenhle text napsal sem https://www.edna.cz/…berta-balla/#… :(

26.8.2017 | 18:18:14
Punisher bude trestať

#17 MightRider:

Reťaze boli už zobrazene? Určite to vieš doložiť aj dielom a presnou minútou…

#81 MightRider
redaktor
26.8.2017 | 18:18:49
Šejmus92

#4 springer: „V dalším díle hází nočníkový král, nebo ten jeho poskok, ledový oštěp na letícího draka, zatímco druhého sedícího má přímo před nosem, dokonce i s Dany na hřbetě.“ – Však to taky bylo naprosto logické rozhodnutí. Nevím, co se ti na tom nelíbí.

26.8.2017 | 18:25:17
Reiken

Zápletka, která je řešena Magií nebo cestováním v čase degraduje příběh, jak jen to jde. Pokud tomu podle této houbičkami nasáklé teorie bude (a já doufám, že NE), tak se z celého příběhu ASoIaF stane kýčovitá pohroma konkurující snad jen Warcraftu, který pohnojili vydáním WoW.

26.8.2017 | 18:31:42
Carnage

#4 springer: NK potřeboval hodit kopí na letícího draka, protože drak mu letěl naproti a rychlost kterou letěl dopomohla k tomu aby to kopí draka propíchnulo ;)

26.8.2017 | 18:31:52
Punisher bude trestať

Dôvod prečo NK zabil radšej letiaceho Viserion než na zemi ostávajúceho draka s Daenerys a spol je ten, že je to seriál… bol by koniec serialu.

redaktor
26.8.2017 | 18:31:54
DeusVult

Je to stale Martinovo dielo. Dlha noc a Iny boli pred postavenim muru a teda pred nocnou hliadkou. Mur postavil Bran stavitel a hliadku sformovali po jej konci ako ochranu. Lord velitel moze byt menovany teda az po tom ked ma niecomu velit. Nocny kral ma byt lord velitel nocnej hliadky niekolky v poradi. Zamiloval sa do bytosti napadne podobnej white walkerom Nemohol sa zamilovat do niecoho co stvoril. Nemohol to stvorit ked zil dlho po tom co to zmizlo z dohladu. Nemohol byt ani menovany velitelom niecoho co nebolo predtym ako bola dlha noc. Nemohol hranit proti niecomu co mal stvorit. Kam tym smerujem? Tam ze Martin ma pre inych mozno podobny pribeh ale zaroven uplne odlisny. Cize pochybujem ze e Bran NK a pochybujem ze to bude tak isto v knihe ako je to v serialy. Bran je hlavna postava a boj proti Inym je nosnym prvkom pribehu. Cize pochybujem ze by im dovolil takto to sfusovat.

#81 MightRider
26.8.2017 | 18:34:58
porem

#17 MightRider: Jako Bronn je frajer, ale že by zmákl vytáhnout člověka v plné zbroji… no nevím :D.

Ano teleportace Varyse jsem nikdy nehejtoval, protože tam fakt ten čas může zkreslovat… ale chceš tvrdit, že tam uprostřed toho jezera seděli bez ohně 2–3 dny aby to bylo alespoň trošku reálné? :)

"Btw. Proč by nemohla mít horda wightů někde vzadu schované řetězy. Zjistili, že teď je využíjí, tak je prostě vybalili. " okej na tohle nemám argument :D :D :D

čertíš se jako by ti strejda Arnošt stčil palec tam kde slunce nesvítí, ale je třeba si sundat růové brýle. Springer má point, jde to v tomhle směru do sraček čím dál více.

#27 Carnage #32 firstman #81 MightRider
26.8.2017 | 18:41:15
Carnage

#26 porem: Zrovna ty řetězy bych nehrotil v Hardhome určitě nějaký řetezy byli nebo ve starších staveních a hradech za zdí, jen nás prostě tvůrci nezatěžovali tim dát do nějakýho dílu NK jak komanduje armádu aby je vzaly sebou…rychlost Havrana už je bohužel celkem zavádějící…měli raději udělat to že si Dany prostě kousala nechty a bála se tak tam preventivne letěla.

#31 porem #81 MightRider
26.8.2017 | 18:49:56
Carnage
  • blbost byla smrt Benjena…to jako nebylo nutný si myslim.
#30 Billy the Kid
26.8.2017 | 18:50:32
UnLuckyRickon

#2 Locker.: v pondělí umřeš tak shutuj upuj

#75 Locker.
26.8.2017 | 19:06:08
Billy the Kid

#28 Carnage: sám říkal že je napůl ještě člověk takže kdo ví :) , ale možná se pletu a on skonal :)

26.8.2017 | 19:08:43
porem

#27 Carnage: ono whatever, dokáže oživovat mrtvoly, pro mě za mě to klidně mohl být vyčarovaný ledový řetěz… (za mě reálnější, než že by to sebou tahali pro případ že by se mohl náhodou hodit :) ) jen mě pobavil ten ublížený příspěvek, když si někdo dovolil zkritizovat jeho modlu :)

s Benjenem souhlas, ale spíš chtěli nějak ukončit jeho příběh a moc se jim nad tím nechtělo přemýšlet :D ale pořád by se možná dalo polemizovat o tom jak daleko zmákne kůň v takových podmínách bežet s dvěma rytíři na hřbetě a proto se prostě rozhodl obětovat pro Johnyho

každopádně rytíře v plné zbroji, navíc dost daleko od bitvy na to, aby si jich nikdo nevšiml by z té vody nevytáhl ani Mitch Buchannon v době největší formy a ten havran prostě nesedí… jedině teda, že byla fakt dlouhá noc takhle na severu, ale to by zase zmrzli všichni a ne jen chudák Thoros

#37 Carnage #81 MightRider
26.8.2017 | 19:14:18
firstman

#26 porem: Ty řetězy už byly dávno vysvětlený. Chodci je vzali z mola, které bylo krásně vidět v záběru když tahali Viseriona z vody. Nejspíš se odtamtud v minulosti tahali ledové kvádry, které byly poté použity ke stavbě zdi.

26.8.2017 | 19:22:09
Koprik

#11 Locker.: moc dobře si pamatuju že jsi v nějaké diskuzi říkal ze Malíček = NK.. takze kdo uz sám neví jaké lži a blbosti říká?

#39 Exie_ #75 Locker.
26.8.2017 | 19:25:03
Lex Luthor

Ach ty cesty časem ve třetí sérii Flashe to podělali nejvíc

#35 Koprik
26.8.2017 | 19:25:08
Koprik

#34 Lex Luthor: ted si na to kapl.. NK je bud RF nebo Savitar ;)

26.8.2017 | 19:32:05
Elen Riannon

Je smutné, že se v každé konverzaci k jakémukoli článku začne rozebírat zabití draka, řetězy a podobné problémy, které už tady více jak týden řešíte. Kdysi diskuze na edně alespoň za něco stály, teď tady řešíte kokotiny pořád dokola. Běžte alespoň do jiné konverzace, mě by totiž víc zajímalo co si ostatní myslí o teorii která se v tomto článku rozebírá a ne proč NK mířil na Viseriona.

#40 Kvitovka
26.8.2017 | 19:57:44
Carnage

#31 porem: Ale tak Jon neměl žádnou zbroj pod tim kožichem co vim, ale i přesto násáknutej ledovou vodou nevěřim že by vylezl jak vylezl.

#112 Raist T.
26.8.2017 | 19:58:01
unsullied

Oni ty řetězy nemuseli tahat sebou potom co Drogon odletěl všichni odešli klidně mohli jít do Hardhome nebo i plno dalších osad po divokých a nějaké najít když je scéna kde vytahují draka z vody tak už je všude kolem zamrzlej znova led.Nikdo neví jestli se vrátili oživit draka třeba až za měsíc nebo i déle.

#43 firstman
26.8.2017 | 20:50:07
Exie_

#33 Koprik: ! Malíček bude popraven. Díky uniklému scénaři. Malíček je ten největší grázl a to je ten důvod, aby chcípl. Hlavně ty jeho intriky, hry. Ještě, že není Arya není ta hloupá oproti Sanse, která je jak ovce. Sansa proto využije „Třiokou vránu“, resp. Brana, ale to sám už není on a Sanse se vše dozví. že třeba Ned Stark je mrtvý díky podrazu Malíčka. Sansa proto ho odsoudí, ale Malíček se nedokázal připravit na svou smrt a tak končí jednoduše život Peteyra Balishe..

#81 MightRider
26.8.2017 | 20:55:26
Kvitovka

#36 Elen Riannon: Dobře ale tak mi vysvětli jak mohl Jaime s jednou rukou a minimálně 10 kg těžkou zbrojí vyplavat o kilometr dál u břehu… seriál prostě přestává dávat logiku, všechno se nesmyslně zkracuje a ten stupidně napsaný scénář na 7.sérii napěchují akčními scénami a záchranami v poslední sekundě které do tohoto seriálu patří minimálně. Navíc nevím jestli má cenu řešit nějaké teorie, protože po té co se seriál definitivně oprostil od knih tak razantně ubylo překvapivých scén a zvratů což naznačuje že DaD nejsou chytří natolik aby dokázali vymyslet že Bran je Night king, DaD se zmůžou maximálně na sex mezi Jonem a Dany.

#42 Elen Riannon #44 shootx
26.8.2017 | 21:01:26
shootx

Bran by měl navadet havrany obalené divokým ohněm na NK jako napalm. Malíček mu dal tu dýku aby se označil NK a sloužil jako návnada co zabije NK.Ale Branovi jako správnému Starkovi nic nedochází s kombinací s DaD bude Bran úplně nelogicky vysvětlen.Bran objeví schopnost označit NK cíl a pošle je proti Davosovi který teď Brana nejvíce ohrožuje. Co se týče řetězu tak podle DaD logiky jim ty řetězy donesly vrány ovládané Branem kterému to nařídil

Davos

#109 karel304
26.8.2017 | 21:03:30
Elen Riannon

#40 Kvitovka: Tak si jdi číst knihy :) Jaimeho plavání mě nezajímá.

26.8.2017 | 21:05:17
firstman

#38 unsullied: Už sem to tu psal jednou. Ty řetězy vzali u toho mola, který je vidět v záběru jak vytahávaji toho draka z vody.

26.8.2017 | 21:10:59
shootx

#40 Kvitovka: Je to výsměch všem Got fanouškům a vytezeni Martinova díla. To co předvedli v této sérii je katastrofa a ta kritika je ve všech státech.

#46 Kvitovka
26.8.2017 | 21:11:36
poGarino

Všetci riešite debiliny :D To nikomu nepríde divné, že v intre keď sa kamera presúva na KL tak tam je stále znak Baratheonov?

#81 MightRider
26.8.2017 | 21:12:05
Kvitovka

#44 shootx: Bojím se že to nejhorší nás čeká v 8.sérii…

#47 shootx
26.8.2017 | 21:21:25
shootx

#46 Kvitovka: Aby se tam vůbec něco stalo :D

26.8.2017 | 21:22:43
Yvainne

#17 MightRider: děkuju

26.8.2017 | 21:22:58
Michal6662

Uz to tu stratilo zmysel citat komentare pod kazdym clankom! Idu mi na nervy tie nezmyselne teorie o Davosovi, Melisandre, Aegon je NK a ine zvasty co nemaju nic spolocne s dejom a dalsie nezmysli co sem pisete.,,,.ako male deti! A ta dalsia varka z vas tu krituzuje FANTASY serial (opakujem) FANTASY serial , kde sa snazite porovnavat nas skutocny svet s tym fantasy svetom a nemozete za toho boha pochopit ako mohol prezit v tej ladovej vode, preco jazero nezamrzlo, jak to ze sa neutopil v plnej zbroji, preco zabil Viseriona a nie Drogona, kde vzali retaze ,akou rychlostou leti vrana a podobne… Najskor si precitajte ,ze co znamena Fantasy zaner a potom pozerajte! Pokial sa nie je mozne s tym zmierit, pozri iny zaner!!!! Ved su tam draci a par ludi uz ozivili ..tak co tu riesite ? ..ake je to len otrasne a ako dodrbali ten serial bla bla bla a potom sedite v nedelu cely den pred TV a cakate kedy zacne dalsia epizoda. Pre mna je ten serial perfektny a nechavam sa unasat dejom a vobec mi nevadi ci je to predvidatelne alebo podla vas nelogicke. Tu som skoncil lebo z cca 90 komentarov pri jednom clanku je 80 uplne o tom, o com pisem . Serus

#50 DieselMiki #51 roco888 #52 sweet_stawberrie #54 shootx #81 MightRider
26.8.2017 | 22:15:04
DieselMiki

#49 Michal6662: Napsal bych to víc sériózně, ale i tak díky, že si to napsal za mě. :D Naprosto s tebou souhlasím. (y)

26.8.2017 | 22:25:55
roco888

#49 Michal6662: Konečně někdo normální...... Díky Michale.

26.8.2017 | 22:31:28
sweet_stawberrie

#49 Michal6662: tiež súhlasím…pod každým novým článkom furt prispievajú tí istí, čo sa sťažujú na to isté…ako vám to pomôže? prišla som sem prečítať si, čo si druhí myslia o tejto teórií a nie aby sa len cca 3 komentáre z 50 zamýšľali nad článkom…vytvorte si vlastnú diskusiu!

26.8.2017 | 22:50:15
Arrow123

Locker sa nevie zmieriť, že jeho obľúbená postava pôjde v ďalšej epizóde pod kytky tak tu začne všade písať teórie v ktorých je Davos najväčší záporák seriálu :D

26.8.2017 | 22:54:12
shootx

[#49 Michal6662: K Davosovi – největší intrikar v bitvě 5 králů pasoval otrávené jídlo králům proto cibulovy rytíř.(jídlo v KL)Omylem otrávil Stanisova vojáka a byl za to potrestán useknutim prstů. Mel přijít o pět prstů jako symbolika 5 bylo králů ( bitva pěti králů) Melisandra Stanise ukecala jen o konečky prstů. Davosovi se říkalo potom posmesne,, Malíček,, (Varys tvrdil že.Malíček je nejnebezpečnější člověk v zapadozemi) a tak Davos využívá stínu přezdívky Petyra Baelise (jsou teorie ze je.jeho bratr) využil Stanise aby se dostal na Sever kde podpalil Stanisuv tábor aby obětoval Stanise a vrátil se.na černý hrad (shiren chtěl vzít protože má slabost pro mladé dívky) Melisandra ho prokoukla a snažila se mu zabraňovat v plánech ( proto nechala zabít shiren) Davos na černém hradě připravil vzpouru na.Jona (zřejmě úkol pro NK) a nechal ho oživit. Nikdo neví jestli chtěl mladé lidi – shiren,Gendry objevovat NK nebo jen zásoboval Petyruv nevestinec. Dostal se ke Starkum zařídil klapnuti pasti NK příletu draků na.Sever (autorizoval Havrana) proto je na Zimohradu Petyr aby jako doposud chránil hloupé Starky zřejmě před Davosem který se je snaží všechny rozestvat. Intrika mezi Malickem Aryou a Sansou byla připravena Davosem který Zimohrad opustil protože tam vypukne chaos. Když dával Malíček dýku Branovi na.ochranu nepochopil to. Když se usmál na Aryu myslel si ze si pamatuje jak ji neprozradil u Tywina nepochopila to. Sansa škoda mluvit. Starkove jsou nejhloupější dynastie.

Kdyby DaD více promyslely scénář nikdo by nenadaval na nelogiku bohužel v této sérii není co jiného řešit

#59 Punisher bude trestať #81 MightRider #89 StarkTrek
26.8.2017 | 23:05:04
unsullied

Jak někdo muže napsat tolik textu který nedává žádný smysl nikdy nepochopím :D

26.8.2017 | 23:26:30
petra85

…ja teda moc do diskuzi nevstupuji…ale prosim, muzeze mi nekdo ve zkratce rict, kdo je locker? Co to je za kkta?!

#57 sweet_stawberrie #75 Locker.
26.8.2017 | 23:29:38
sweet_stawberrie

#56 petra85: podľa mňa je to troll, ktorý si vymýšľa vlastné teórie, jeho favoritná postava je Malíček, a prekrúti aj neprekrútitelné :D ľudia na neho reagujú a on sa ich snaží viac a viac vytočiť :D

26.8.2017 | 23:35:06
Xegiie

slysim poprve, a uprimne prvni pulka dava set sakramentsky smysl, vcetne toho Sileneho krale, ktery jak sam Jaime rikal, ze stale jen opakoval „všechny je spalte“ stejne jako v pripade Hodora "hold the door " .. ale druha pulka mi prijde uz trochu mimo .. no jsem zvedav :)

26.8.2017 | 23:40:49
Punisher bude trestať

#54 shootx:

Kedy si zistil, ze si retardovany?

redaktor
26.8.2017 | 23:44:48
zorgSVk

Nočný kráľ je nočný kráľ, troj oka vrana je troj oka vrava, Bran je troj oká vrana tak už si prestane vymýšľať pičoviny :D

27.8.2017 | 0:10:10
dawelus

K původnímu tématu a zároveň k řetězům: Proč tam všichni ww a mrtví stáli 2 dny a jen hleděli na Johnovu partu? Protože NK věděl, že přiletí Dany s draky. Možná právě proto, že je to Bran. Celá situace tomu dost napovídá: partička je návnada pro Daenerys, jsou v pěkném údolí s jezerem, kde se může hezky potopit mrtvola draka a nikdo nebude počítat, že by mohl být ještě ve hře. Také by to vysvětlilo proč útočil na toho letícího a né sedícího draka, jak tu někteří řeší. V tuto chvíli chtěl prostě získat draka, nepotřeboval všechny povraždit a riskovat při bitvě i vlastní smrt.

27.8.2017 | 0:13:42
FallenMaia

Ak by bola pravda že NK je vlastne Bran tak by to celé začalo dávať zmysel, uvedomujete si to? NK tým pádom vedel že priletia draci a preto nachystal pascu, preto vlastne tak dlho neútočil, pretože čakal na ten správny moment, zaujímavé je že mal pripravené tri oštepy, presný počet ako počet drakov, mal pripravené reťaze. Všetko do seba zapadá. Alebo ani nemusí byť Bran, stačí ak by mal podobné schopnosti ako on. To je celkom možné.

#64 dawelus
27.8.2017 | 0:26:01
Holldir

#4 springer: Hele jako pokud umím počítat tak těch sedm království není sedm kravských zemí o velikosti číny, Ale spíš jak velká británie. Jinak by na koních a pěšky nešli tak krátce i když čas mezi scénami bývá jiný. A takovouto vzdálenost by drak zvládl celkem hravě. Když vemu v potaz, že pár hodin utíkal gendry na zeď, havran leťel pár hodin…to je možná do setmění daného dne kdy tam dorazili. Možná i před setměním poněvadž víme jen, že Daenerys odlétala za světla, ale nevíme v kolik oni vyšli a jak dlouho šli. Takže lze soudit, že drak vyrazil ještě před setměním téhož dne kdy je obklopili. A tak je zcela logické, že tam do rána ten drak bude. Dokonce by se dalo říct, že mu to poměrně dlouho trvalo než abych to nazval teleportací

No věc druhá…trefit kravskýho draka kusem ledu když ten drak sedí na zemi? Zajímavý nápad. Ty bys někdy nakopnul spícího grizlyho? Dle tohoto názoru by sis na to troufl…já však ne. A taktéž bych si netroufl na grizlyho jen vystřelit z pušky i kdybych byl dál. Trefit menšího draka v letu je zcela logická úvaha. Velikost = slabší šupiny, vlka taky nepropíchneš jen tím, že ho píchneš vidlema. Ale když po tobě skočí a jen nastavíš vidle tak to zaručeně nepřežije. Tolik k výběru cíle. A co se týče toho plavání v brnění. Ono tam bylo moře nebo co? Já myslel, že to byla řeka. Možná se pletu, ale on by byl problém pro silnýho chlapa vytáhnout jinýho siláka z řeky jen s kusem železa na hrudníku?

No a tato teorie je velice zajímavá a možná má pár děr, ale dá se jí věřit. Ty teorie o Davosovi jsou kurva zajímavý a hádám, že je lidi mají z knih. Pro mě novinka tak jsem na to zvědavý jak to dopadne s Davosem a malíčkem

#67 unsullied #77 DikZa2Ban #81 MightRider
27.8.2017 | 0:32:37
dawelus

#62 FallenMaia: přesně jak píšu :) fakt by to mohlo sedět…

#66 FallenMaia
27.8.2017 | 0:35:25
Holldir

Ale je to fakt hezká teorie. A dost podobná příběhu zaklínače 1. Kde záporák je tentýž malý kluk kterého vídáte od začátku hry který má moc ovládat prostor a u konce hry ze strachu bez ovládání schopností zmizí. A záporák má tentýž amulet jenž mu dal Geralt sám jen tento je mnohem starší. Opravdu věčná leč neúmyslná kopie děje:)

27.8.2017 | 0:39:49
FallenMaia

#64 dawelus: Potreboval získať draka a vedel že na sever ide Jon aj s partiou a vedel že ak bude Jon v problémoch tak ho Daenerys priletí zachrániť ;) Sranda že ak by sa vlastne táto výprava nekonala NK by nikdy nezískal draka a tým pádom by asi nikdy neprekročil Zeď, keďže podľa všetkého ten drak v tom bude zohrávať veľmi dôležitú úlohu. Preto sa vlastne NK vždy objaví v ten správny moment, podobne ako to bolo v Hardhome :)

27.8.2017 | 0:43:40
unsullied

#63 Holldir: Žádné teorie o Davosovi nejsou to tu jen vymýšlej kraviny Davos je snad nejčestnější člověk v knize.

#70 Holldir #81 MightRider
27.8.2017 | 0:45:04
Xegiie

tuto teorii potvrzuje i fakt, že Bran má velkou moc, linka se mu věnovala, podle mě, více než by měla, na to, že teď o něm není ani vidu ani slechu, opravdu ten začátek dává smysl

27.8.2017 | 0:56:00
Venous4

hmm, ve kterem dile jako bran postavil zed, nejak jsem si nevsim

#81 MightRider
27.8.2017 | 1:35:29
Holldir

#67 unsullied: Ach tak. Docela promyšlené, ale jsou. A zapadalo by hodně věcí do sebe, ale byl by to pro mě a spoustu dalších asi šok kdyby to takhle bylo. Opravdu mě doteď nic takovýho ani ve snu nenapadlo a byl by to zajímavej zvrat v ději. Takže možná jsou některý výplody lidí zajímavější jak děj samotnej :)

27.8.2017 | 1:35:57
Illidan_666

Zdravím diskutující. Podle toho co tu čtu, tak si hodně lidí stěžuje na šestou serii kvůli tomu, že se seriál změnil od DaD (prosím někoho o vysvětlení protože absolutně nevím co to znamená) a musím jim dát za pravdu, ale z trochu jiného důvodu a to z toho, že mě se to začalo od páté serie líbit, takže se asi opravdu muselo něco změnit. První díl bych ohodnotil tak 4/5 (jsem si říkal konečně nějaké pořádné fantasy jakožto seriál). Následně jsem pořád ubíral až první serie skončila tak na 2,5/5 (to jsem si říkal že ze zimou se to zlepší). Když zima pořád nepřicházela s druhou a třetí sérií, které bych ohodnotil jako odpad (koukal jsem jenom ze setrvačnosti), tak jsem se na to vykvák. Před pár dny jsem se do toho opět pustil. Zkouknul jsem čtvrtou serii a to mě trochu bavilo 3/5, tak jsem tomu dal zase šanci, přičemž pátá serie 5/5 a šestá zatím 6/5. Pointa je že seriál který jsem zahodil jako totální odpad teď žeru jak sviň (tím pádem se muselo něco změnit) :-D. Mimochodem k těm nelogičnostem seriálu, tak to jsou úplný hlouposti: 1) řetěz prostě někde sebrali nebo vyčarovali NK (největší píčovina k řešení nelogičnosti ve filmech co jsem kdy viděl) 2) přežít v zimě asi tyto postavy umí velmi dlouho, jelikož je to zasazeno jakoby do staré doby a i v reálu dřívější lidé vdrželi mnohem víc něž my dnes takové cácořitky a v seriálu je to znásobeno z čehož vychází i bod 3) teleportace postav a vran se nekonala protože vše prostě trvalo dýl než vypadalo jelikož se musí zkracovat v ději ale kdo viděl alespoň jednou nějakej film nebo seriál tak tohle asi musí chápat (a jestli ne tak je de.il a měl by raději číst knihy kde to maj všechno do podrobna napsaný) 4) Sníh přežil prochladnutí, protože je prostě borec :-) (vyvolil si ho sám pán světla, tak přece nedopustí aby zhebnul) 5) takhle bych mohl pokračovat, ale už mě to nebaví.

#74 sweet_stawberrie #76 Elen Riannon #81 MightRider
27.8.2017 | 2:06:28
Illidan_666

btw, uvědomte si že v seriálu je magie jinak by se nedala vysvětlit arya s těma tvářema, ohnivej meč, z mrtvých vstání, hora, atd…

27.8.2017 | 2:15:11
dominich

#2 Locker.: též feťák?

#75 Locker.
27.8.2017 | 4:06:15
sweet_stawberrie

#71 Illidan_666: DaD sú iniciály krstných mien tvorcov seriálu…David Benioff a Daniel Brett Weiss

27.8.2017 | 4:20:24
Locker.

#13 SikyCZ: Ne. Je to pěknej šmejd…však ještě uvidíš a nakonec seznáš, že jsem vás varoval.

#15 PecaCZE: Tvrdím stále to stejné. Jsem emisarem pravdy a skutečného scénáře. Dolož, že jsem někdy něco změnil nebo zhyň.

#29 UnLuckyRickon: Souhlasím. Ale stejně jsem přežil déle, než původní seriál Game of Thrones, který skončil s 5. sezónou (zruinováním Stannise a Dorne). Navíc to bude pro Malíčka vysvobození…zmizet z tak scenáristicky otřesného tuctového díla…

#33 Koprik: Máš velmi špatnou paměť. Dolož to nebo pouze plácáš a v tom případě shoř.

#56 petra85: Uživatel na webu edna.cz a dávný přítel G. R. R. Martina, který mu v mnoha věcech poradil.

#73 dominich: Ne.

27.8.2017 | 8:19:24
Elen Riannon

#71 Illidan_666: Souhlasím, už na to nemám nervy a podle mě by se tady měla vytvořit speciální konverzace pro blbce, kteří těch řetězů prostě nemají dost :D

27.8.2017 | 8:37:26
DikZa2Ban

#63 Holldir: Když gendry doběhl ke zdi byla tma ;)

#80 Holldir
27.8.2017 | 9:10:07
Rumek

#17 MightRider: Ani Michael Phelps by Jaimeho nevytáhl a navic x desítek metrů od místa, kde se potápěl do hlubin, to se prober. To byla největší hovadina v celé GoT. Zbytek je otázka výkladu a pohledu, k tomu to bylo napsáno už vše.

#81 MightRider #85 Marethyu2000
27.8.2017 | 10:53:07
Xegiie

škoda že tu není žádný admin, v této diskuze o „nelogičnostech“ aka řetězech, vylovení, kdo ví čeho všeho je naprosto mimo a nedivím se nasraným lidem, kteří chtěli diskutovat jen o téhle teorii.. místo toho čteme sračky které tu omílá 5 lidí stále dokola ve všech diskuzích

#82 Locker.
27.8.2017 | 11:18:30
Holldir

#77 DikZa2Ban: Tak když doběhl Gendry za tmy tak by logicky i Daenerys měla vyrazit na cestu za tmy a odpovídalo by to času příletu:)

#81 MightRider #84 Ironhead
27.8.2017 | 11:18:59
MightRider

#20 Punisher bude trestať: Doložit to nedokážu, protože tu minutu sám neznám, avšak byly o tom zmínky v jistém článku. Logicky se ale ztotožním s teorií Ralpha Lenglera, který sám říká, že ty řetězy už mohl mít NK připravené od Tvrdodomova, nebo je sami mohli vyrobit chodci z ledu.

Teorie: https://www.quora.com/…ns-after-all

#25 DeusVult: To, že 13. velitel Noční hlídky se zamiloval do „chodkyně“, je pouze jeden z příběhů kolujících mezi lidem Westerosu a Severu. Nikdo nikdy nepotvrdil, že je to pravda. Může to být klidně jen pohádka na zaujetí malých lorďátek.

#26 porem: Děláte, jako by člověka v plné zbroji bylo stejně těžké zvedat pod vodou i mimo vodu. Nezapomínejte, že pod vodou se všechno mění. Nikdy jste nezkoušeli někoho zvedat v bazéně nebo jezeře? Bylo to mnohem lehčí, co? Protože tak se voda chová. Je to fantasy svět a neplatí tam stejné fyzikální zákony, jako u nás. Martin i tvůrci si to můžou naaranžovat tak, jak chtějí. Tzn. Fyzikální zákony pod vodou mohou být ještě odlišnější, než u nás a zvednout člověka pod vodou může být jako zvednout skleničku ze stolu.

Jaké 2–3 dny? :D Vynořili se několik minut po tom, co tam spadli a tipuju, že okamžitě se sbalili a vypadli odtamtud.

Ty řetězy jsem objasnil výše. Nechť se Jeho excelence uráčí si to přečíst.

Nečertím se, to ty jsi ofenzivní. Springer nemá point, vše, co řekl, se dá obhájit.

#27 Carnage: Přesně tak.

#31 porem: Ublížený? :D Ti to j*be na tu hlavu?

#39 Exie_: Bacha kámo. Existují lidi, kteří by za tenhle příspěvek na tebe vzali vidle a tvoje koule by dali sežrat kozám. Příště si tam hoď spoiler, stačí dát před větu vykřičník (musí však být oddělen mezerou před prvním slovem). Jako takhle:

Nazdááár

#45 poGarino: Taky jsem si toho všiml! :D Snad ve druhé nebo třetí epizodě? Docela fail, tbh

#49 Michal6662: Souhlasím ohledně toho úryvku o tom, že je to fantasy. Můžou tam prostě platit jiné přírodní a fyzikální zákony, avšak hodně lidí to nechce pochopit. Málo lidí tě tu ale podpoří ohledně záležitosti s nesmyslnými teoriemi. Musíš to brát jako srandu, Locker je tady takový šašek. Ti, co ho znají, to neberou vážně a když mají špetku humoru, tak se nad tím zasmějí a ti, co ho neznají, se pak do komentářů vztekají a vypadají úplně přesně jako Joffrey, když se mu něco nelíbilo a tak pořád otravně kdákal stylem „Zabte ho, zabte ho a bla bla bla“-

#54 shootx: Máš se ještě hodně co učit od Lockera :/

#63 Holldir: +1 That's my boy.

#67 unsullied: Nene, nejčestnější člověk přišel o hlavu v deváté epizodě první série.

#69 Venous4: To nebylo v seriálu ty šmoulo, Zeď stála tisíce let před začátkem seriálu.

#71 Illidan_666: To už je o vkusu. Možná jsi se moc zafixoval na tu zimu a nebavili tě ty intriky, což jsou jedny z hlavních věcí, o kterých tento seriál je: o intrikách.

#78 Rumek: Už to tu bylo vysvětleno, může to být logické. Jestli tě to zajímá, podívej se výš, jestli ne, smiř se s tím, že je to fantasy.

#80 Holldir: Bacha. Nejprve museli napsat dopis a pak chvíli trvalo, než se tam havran dostal, než se Dany připravila atd. Jestli Gendry doběhl v časných ranních hodinách, tak to zapadá.

#83 Punisher bude trestať #92 Trepy #108 karel304
27.8.2017 | 12:21:45
Punisher bude trestať

#81 MightRider:

Ziadny dokaz? Tak mlc omg!

#86 MightRider
redaktor
27.8.2017 | 12:28:31
Ironhead

#80 Holldir: Z tmy mozna, ale tak po dvou/trech dnech po tom, co Gendry dorazil ke zdi, kdyz si navic vezmeme, ze ani havran urcite neleti maximalnou 2500 km v kuse na jeden zatah :_)

https://9gag.com/gag/ax0ML3n

#91 Trepy
27.8.2017 | 13:15:59
Marethyu2000

#78 Rumek: archimédův zákon: Těleso ponořené do tekutiny, která je v klidu, je nadlehčováno silou rovnající se tíze tekutiny stejného objemu, jako je ponořená část tělesa. Což znamená, že Jaime, který váží tak 100 kg se zbrojí, kterýmá objem 52 dm3 je nadlehčován sílou rovnající se 52 kg. Tudíž by na vzduchu vážil 48 kg. To jde uzvednout naprosto jednoduše. Fyzika vole

#87 MightRider
27.8.2017 | 13:23:09
MightRider

#83 Punisher bude trestať: Odkaz nepotřebuješ, máš vysvětlení a hodně lidí říkalo, že to tu molo bylo. Btw. Na začátku 69. minuty a v polovině 69. minuty to molo jde vidět.

#88 Punisher bude trestať
27.8.2017 | 13:35:25
MightRider

#85 Marethyu2000: To je přesně to, o čem jsem mluvil. Thx bruh

27.8.2017 | 13:35:58
Punisher bude trestať

#86 MightRider:

Taktiez je tam vidiet aj 4 retaze s dlzkou 300 az 500 metrov vsak? :O

Iba reci bez dokazov… ani jeden obrazok…

redaktor
27.8.2017 | 13:59:57
StarkTrek

#54 shootx: Tak to je hustý to by mě nenapadlo že Davos ale nevěřím že Malíček chce Sansu chránit.

#90 Marethyu2000
27.8.2017 | 15:11:31
Marethyu2000

#89 StarkTrek: Are you fucking kidding us? To co napsal je totální pičovina. Doufám, že tomu fakt nevěříš

27.8.2017 | 17:08:20
Trepy

#84 Ironhead: Výpočet cca 3 dny jsem získal i já, ale tam rozhodně nebylo –10 stupňů a ten led nezamrzal na celý ploše, ale byl jen popraskaný v kruhu. A zapomínáte na fakt, že WW „brings the storm.“ Jinými slovy, WW ochlazují prostředí kudy jdou. Však z nich jde taková zima, že před nimi ustupuje oheň. Nikdo mi nevymluví, že tahle výprava za Zeď nedává smysl a že je to neoriginální, špatný psaní.

27.8.2017 | 18:38:20
Trepy

#81 MightRider: Aha, takže WW dokáží vyrobit ledové řetězy, které vypadají jako normální kovové? Wow. prostě Divocí to nevyrobili. Obři při stavění Zdi také ne. WW také ne. Tak kde je vzali? Koupili ve výprodeji?

27.8.2017 | 18:41:35
roco888

Mám pro zdejší adminy návrh – vytvořit speciální stránku s názvem GOT A ŘETĚZY. Tam se mohou diskuzechtiví vyřádit se všemi řetězy co na Edně najdou........

#96 tap
27.8.2017 | 19:28:41
FallenMaia

Navrhujem samostatný článok Night Kingove REŤAZE :D :D tam sa môžeme vybúriť :D

27.8.2017 | 19:30:47
Xegiie

uz to davno melo byt

#96 tap
27.8.2017 | 20:25:28
tap

#93 roco888: #95 Xegiie:

jste se upli na tu nejmíň důležitou výtku a myslíte si, jak jste to všem nandali. Nevím, jestli jste četli knížky, nevím, jak moc do hloubky se zajímáte o GoT a ten svět. Ale…

Stačí se podívat na pravidelný kanály o GoT na Youtube (GoT academy, AltshiftX a další) a zjistíte, že změnu ve způsobu vyprávění zaznamenalo daleko víc lidí. Těm lidem nevadí řetězy, záchrany na poslední chvíli, nesmrtelný postavy, který přežijou úplně cokoliv. Těm lidem (a mně třeba taky) vadí to, co to představuje – posun GoT z unikátního příběhu, kde se chyby kterýkoliv postavy nemilosrdně trestaly, k příběhu typu Rambo, kde začne díl a už víme, že Jon, Danny, Jorah, Jaime, Tormund, Arya určitě nezemřou. Víme, že když se něco podělá, tak přijde záchrana na poslední chvíli. A všem vadí, že se vytratila komplexnost toho příběhu. Jak Cersei vládne? Jak se jí daří proboha udržet říši v chodu? Co se teď děje v Dorne? Co v Rovině? To tam jako lidi prostě žijou dál stejně a neřeší, že došlo k tomu, k čemu došlo? Co dialogy, to opravdu nevidíte, jak to šlo dolů?

Ale to nejhorší, co vadí opravdu všem je následující důsledek toho, jak je psanej scénář v poslední době.

Tím, že postavy nejsou trestaný za svoje špatný rozhodnutí, za svoje chyby, se ztrácí pouto mezi divákem a postavama. Prostě nám na nich přestává záležet, protože víme, že ono se to nějak zařídí. Arya neumře, i když se chová jako naprostý idiot a prochází se po Braavosu, ačkoliv ví, že po ní jdou kult asasinů? Jaime se rozhodne rozjet na draka, kterej ničí všechno a všechny a neumře? Neutopí se? Jon a ostatní se vydají za Zeď kvůli naprosto STUPIDNÍMU nápadu a ono to vyjde tak, že umře jen pár noname postav a Thoros? Jon se nepochopitelně rozhodne, že si ještě chvíli zabojuje, místo aby nasedl na toho podělanýho draka (jako kdyby těch 6 zmbíků, co stihl zabít, bylo klíčem k vítězství) a nezemře?

Ned, Robb, Cat, Renly, Stannis, Theon, Danny a spousta dalších – to jsou postavy, co v prvních sériích, kdy platilo základní pravidlo GRRM „uděláš chybu, máš problém“. Tyhle postavy za svoje chyby zaplatily obrovskou cenu. Nějak si nevybavuju jedinou důležitou hlavní postavu, co by za svoje chyby nějak tvrdě platila v posledních cca 10 dílech.

Já ty knížky četl a na seriál jsem koukal vždycky hlavně proto, že se to naprosto vymykalo všem těm fantasy eposům o hrdinech bez bázně a hany, co vždycky všechno přežijou a nikomu se nic nestane a všichni spolu žijou šťastně až do smrti. Tohle je příběh, kterej patří do fantasy, ale jeho svět je sakra realisticky pojatej. A to mě na tom baví. V seriálu ale bohužel dochází k takovýmu zjednodušení všech zápletek, že se z toho stává bumbum akce plná klišé z akčních filmů z osmdesátých let.

A to je škoda.

#99 Jeby #104 natalli26 #107 Evala
27.8.2017 | 21:53:59
Sihva

Věc co by mohla hrát pro je i to, že trochu pozměnili vizáž NK. Třeba ten jeho nos mi teď dost připomíná Brana. Předtím tomu tak rozhodně nebylo.

#105 HeisterCz
27.8.2017 | 21:58:36
SMASH!

Je možné, že je na teorii alespoň kus pravdy? Já osobně si myslím, že ano. Kniha začíná prologem s mrtvými lidmi a následně kapitolou Bran ! :-) Což by nemusela být náhoda, proč se GRRM rozhodl začít touto postavou, jelikož je to vlastně vše o něm, alias jak se sám sebe zamordovat. :-) :-) :-)

27.8.2017 | 22:29:53
Jeby

#96 tap: Ačkoliv jsem nečetl knihy tak naprosto souhlasím. Už jsem tu v jedné diskuzi psal, připadá mi jako by tvůrci seriálu uz byli do jisté míry unaveni a prostě to chtějí co nejrychleji mít za sebou. Protože příběh který jsme dostali v sedmé sérii by se mohl vejít do několika serií. Halvní postavy jen tak neumřou. Respektive asi umřou, ale až ke konci příběhu. A plno vedlejších postav které teď zabili, jako třeba Tarly, tak jsou divákům vlastně docela jedno. Protože je tvůrci patřičně nevybudovali. Dřív to bylo drama probíhající ve fantasy světě. Navíc tvůrci neměli takový rozpočet, takže se raděj věnovali dialogům, politice atd. Momentálně je v každém díle drak a nějaká bitva. Ačkoliv je v příběhu plno výborných bojovníků, v prvních sériích by se nestalo to že by se skupinka sedmi bojovníků dokázala bránit desítkám nemrtvých. Kdyby jich na tom ostrově bylo dvacet, tak tam snad porazej celou armádu…

#107 Evala
27.8.2017 | 23:30:36
FallenMaia

Ja sa priznám že mňa to baví viac teraz. Tie prvé série boli také uťahané, plné kecov a intríg a to nieje nič pre mňa. Od 5. série ma to začalo neskutočne baviť a drží ma to až doteraz. A zas myslím si, že nemôžete očakávať, že seriál bude mať stále to pomalé tempo ako v tých prvých sériách. Pomaly ale isto sa blíži finále a je jasné, že to musí postupne gradovať a bez veľkých bitiek a hrdinských činov sa veľké finále nezaobíde. Každý predsa čakal na Great War a na to keď NK prekročí Zeď a keď to konečne príde, ľudia by chceli aby sa to zase vrátilo ku koreňom, aby to spomalilo a znova sa začalo intrigovať, ale to už proste nejde. Na to už teraz myslím nieje času, seriál má svoju postupnú gradáciu, ktorá vyvrcholí s poslednou sériou. Nemôžete chcieť, aby to teraz, pred bránami finále znova spomalilo a riešili sa nové postavy, len preto aby mohli zomrieť. Teraz je to už len o tom aby sa všetci čo prežili doteraz spojili a bojovali spolu proti NK pretože inak je to v kýbli. A to si myslím sa dalo čakať už od prvej série že tento moment raz príde, ja viem že možno pre niekoho to je skoro ale je to tak, vyhnúť sa tomu nedalo. Celý príbeh smeroval k tomuto momentu. To je podobné ako v LOTR keď Frodo v spoločenstve štartoval svoju cestu k hore osudu, všetci vedeli že raz tam dôjde, že raz príde ten moment, veľké finále a že to nemôže byť komorné ako na začiatku. Každý príbeh ktorý chce byť pútavý musí predsa postupne gradovať. Hádam nechcete pozerať dve časti na to ako sa Jon plavil na sever k Eastwatch. Alebo sa pozerať na to ako Cersei spravuje ríšu. Alebo ako Jorah cestoval z Citadeli na Dragonstone. Tvorcovia proste tie nezaujímavé časti príbehu proste vystrihujú pre lepšie tempo a viac akcie. Je to nevyhnutné inak by sme sa zase tesne pred finišom zakliesnili na tri časti niekde v riti. A to že zomiera málo charakterov? No neviem, veď len v poslednej časti minulej série ich zomrelo neskutočne veľa. Mám pocit že ľudia sledujú GOT len aby zase videli niekoho zomrieť. Stal sa z toho trend.

28.8.2017 | 0:37:13
Morn

Přestaňte proboha teoretizovat a řešit sračky, a užívejte si seriál omg. U Simpsonů taky nikdo neteoretizuje…

#102 shootx
28.8.2017 | 0:49:12
shootx

#101 Morn: Jo a proč Líza a Bart nestárnou?

#103 roco888
28.8.2017 | 2:13:50
roco888

#102 shootx: No to je zajímavé téma – nemohli bychom ho tu více rozvinout? Je tu nějak málo komentářů… :-) :-) :-) :-)

28.8.2017 | 8:22:47
natalli26

#96 tap: Naprosto souhlasím a to miluji jak knihy tak i seriál. Sama bych to nenapsala líp. Většina lidí tu bohužel řeší samé blbosti (a neustále diskutují ty samé jasně prokázáné nesmysly) a hledá ve všem hned nějakou chybu (jak bylo xkrát zmíněno je to fantasy a ne dobový seriál jedoucí podle skutečných události) nebo skrytou symboliku. Nelze však pominout fakt, že to není to co lidem v poslední době na seriálu vadí. Nelogičnosti a chyby? To se dá přejít, ale již dávno se vytratil strach o naše oblíbené postavy. Ta tam je nejistota co bude v každém novém díle. Dokonce i Cersei mi už nepřipadá jako tak dobrý záporák jako předtím. Dřív jsem jí s láskou nenáviděla a přála ji spravedlivý konec (a zároveň se ve mě bilo přání, aby neumřela, protože bez ní by to byla nuda) a těšila se co zase provede. A těch skvělých zápletek na které jakoby se náhle úplně zapomnělo… Já chápu, že nějak to skončit musí, ale je to podle mne příliš uspěchané. Některým může připadat nudné, nezajímavé a nedůležité co se děje třeba právě v Dorne nebo jak na tom jsou vedlejší postavy – ale to je právě to co mě u téhle série bavilo vždy nejvíc. Nejen intriky a boje co jsou v každém druhém seriálu/knize ale to že i dobré a zdánlivě neomylné postavy dělají chyby a špatná rozhodnutí za která platí (často dost krutě) a které ovlivňují celý děj. To napětí, že ti špatní mají neustále navrch a ti dobří jakoby neustále přešlapovali z bláta do louže a ne a ne se jim dařit mi chybí asi nejvíc.

Nic to ovšem nemění na faktu, že mě seriál stále baví a nehledě na to jakým směrem se bude ubírat poslední série tak jej budu i nadále sledovat. Knížka (či jiná forma předlohy) a seriál/film se prostě nikdy nedá férově srovnávat, obojí má vždy své pro a proti. A každý je hned po bitvě generál jak se říká. Ono je strašně snadné kritizovat něco hezky z „pohodlí domova“ aniž by si to dotyčný sám zkusil. Nebo předvedl že to skutečně dokáže udělat (respektive natočit) lépe.

28.8.2017 | 8:59:45
HeisterCz

#97 Sihva: Oni vyměnili herce (myslím, že ho hraje slovák od 6.série)

28.8.2017 | 9:05:14
Ras Al Ghul_89

#4 springer: něco na tom bude…

28.8.2017 | 9:37:49
Evala

#96 tap: #99 Jeby:

Musím se přidat, naprosto souhlasím. GoT bylo o příběhu vyprávěném z mnoha úhlů pohledu a čtenáři/divákovi byly jednotlivé postavy představeny po dobrých i špatných stránkách. A teď už vyprávění nepřináší naprosto nic nového, kromě té fantasy. A postavy jsou najednou nedotknutelné. Výbuch Baelorova septa byl geniální tah (až do té míry, že se mi nechce věřit, že to byl nápad pouze scénáristů), ale ne proto, že by Cersei zbavil nepřátel. Ale proto, že Cersei ve své krátkozrakosti vždycky dělala unáhlená a šílená rozhodnutí s dalekosáhlými následky. Ve světě, který jsme znávali, by jí poté otrávila první služka, co by jí přinesla jídlo nebo zapíchl první voják, se kterým by se potkala. Jon by zemřel tak 100× už při tom sebevražedném útoku v BoB. Dany by by při náletu trefil šíp a sletěla by do té řeky sama. Bron by při pokusu Jamieho zachránit, nezvládl z toho koně ho shodit a uhořeli by oba. A tak by se dalo pokračovat do nekonečna.

28.8.2017 | 10:05:55
karel304

#81 MightRider: Fantasy svět jistě, ale normální fyzika platí i tam! Věci se mění pouze když zjevně zasáhne magie (např. reinkarnace Jona, 2× neshořelá Dany atd.). Magie ale zjevně nezasáhla u přežití Aryi po zjevně smrtelném zranění – no ale uvidíme co bude v knize – a ani u přežití Jaimieho na dně řeky. Tady snad ve škole při fyzice všichni spali: jistě že Bron by po dně řeky unesl Jaimieho i se zbrojí celkem snadno (jeho váha pod vodou by byla jen několik kg), ale co by jako přitom na těch desítkách metrů pod vodou dýchali??? Jasný a úplně zbytečný lapsus D&D, stejně jako ty řetězy a jejich upevnění. Nikoliv pak tvorba ledu a přežití sucide squad několik dní na ostrůvku nebo vynoření a přežití Jona po cestě ke zdi, to je celkem Ok důvody jsem psal.

28.8.2017 | 20:07:36
karel304

#41 shootx: Ty jsi celkem zjevný multinick Lockera ne? Sorry za OT k diskusi Bran alias NK, k tomu nic nevím, zatím ale doufám že to takhle nebude…

28.8.2017 | 20:14:48
league

#2 Locker.: Malíček je mrtvý to bys měl vědět!

28.8.2017 | 23:10:29
Sonjicka

Musím říct, že mě to předtím nikdy nenapadlo ael svým způsobem by to fakt dávalo smysl. NK věděl že přiletí drak, už byl nachystaný. Jak kdosi zmínil, měl přichystané 3 oštěpy. Asi na tom něco bude že je Bran nebo budou nějak propojení.

#113 Raist T.
29.8.2017 | 15:42:33
Raist T.

#37 Carnage: Není náhodou John S. – Targaryen, živen ohněm? Však jak se z něj hulilo, když ho z toho zmrzlýho vyloupli? :)

18.9.2017 | 21:15:41
Raist T.

#111 Sonjicka: Tak když se Brana dotkl, tak z něj asi něco sosnul…

18.9.2017 | 21:16:40
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama