Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Spekulace o názvech epizod páté série

Spekulace o názvech epizod páté série

Další série televizního seriálu Game of Thrones se pomalu blíží, a tak není divu, že se na internetu objevil spekulativní seznam názvů všech deseti epizod páté řady.

7 1
1.2.2015

Tento seznám s názvy jednotlivých epizod se objevil na Redditu od uživatele Oriolesmagic95. Nutno zmínit, že žádný z názvů nebyl oficiálně potvrzen, ale například David Harris z nejpopulárnějšího webu o světu Západozemí Winteriscomin­g.net s některými názvy souhlasí, avšak některé zavrhuje.

Následující spekulativní názvy epizod jsou lehce spoilerové, ale v podstatě vám moc z děje neprozradí, pokud neznáte souvislosti. Každopádně čtěte na vlastní nebezpečí.

5×01: Valonqar (Cersein sen)

5×02: No One (Arya se v Domě černé a bílé potřebuje stát „nikým“)

5×03: Seven-Pointed Star (Zrod rebelského povstání Faith Militant)

5×04: Unbowed, Unbent, Unbroken (Jaimie a Bron dorazí do Dorne)

5×05: The Sorrows (Tyrion a Jorah putují do Žalu)

5×06: Hear Me Roar (Cersei je zatčena)

5×07: Sons of the Harpy (Rostoucí napětí v Meereene)

5×08: A Feast for Crows (Tvrdodomov)

5×09: A Dance With Dragons (Bojové jámy v Meereenu)

5×10: Winter (Růžový dopis)

Pokud jste čtenáři knižních předloh, co myslíte, jak moc se Oriolesmagic trefil? Jaké jsou vaše nápady? Podělte se s námi v diskusi.

Zdroj: HBO

Diskuze /41

Pouty

Celkem to sedí, to bych bral. Nejlepší je 4. epizoda Go House Martell!!!

1.2.2015 | 10:36:09
Raqos

Ted si nejsem jistej, ale nejel Jaimie v Hostine nahodou na opacnou stranou dobyt Riverrun?

#4 ZouZoja
1.2.2015 | 10:44:06
Raqos

Ad epizoda 4:

Nebude to spis, kdyz chteli unest z Dorne Myrcellu? Jeden pisecny had se clenem kral. gardy? Jmena uz si nepamatuju.

1.2.2015 | 10:52:39
ZouZoja

#2 Raqos: V knize to tak samozřejmě bylo. Ale tvůrci seiálu se zjevně rozhodli, že některé dějové linie kompletně změní.

Jaime zjevně nahradí z velké části Aryse Oakhearta. Teda kromě toho, že ten zemřel, což se Jaimemu asi nestane.

1.2.2015 | 11:03:10
Raqos

Tyhle zmeny scenaristu rostou serii od serie a uz se mi to vubec nelibi. Polovina ctvrty rady byla uplny blabol.

#6 ZouZoja #38 Thomas479
1.2.2015 | 11:34:11
ZouZoja

#5 Raqos: Tak to se těš na pátou sérii. Vypadá to, že tady vypustí mnohem víc postav a dějových linií. Což je do značné míry pochopitené, jenom mě irituje, že často vypustí důležité věci z knih z důvodu že na to není prostor/peníze a pak tam naopak nacpou vlastní přimyšlené (a zcela nadbytečné) scény. Navíc prostě pro mě je Martin výborný spisovatel, který se dokáže vyhnout většině zaběhlých klišé. Naopak cokoliv přimyslí scénáristi je buďto tak klišoidní nebo tak nelogické, až to bolí.

#10 iNstinkt- #11 Zdenek0000
1.2.2015 | 11:51:45
Purity

A ešte majú byť flashbacky, ale o čom ..... o ničom :D

#8 Pouty
1.2.2015 | 12:33:05
Pouty

#7 Purity: Já bych to viděl, že v prvním díle začne flashback o Maggy Žábě, pak se Cersei probudí a zavedou ji za taťkou

1.2.2015 | 12:47:03
Lipicán

Název osmé nebo deváté kapitoly tipuji na „Walk of shame“

1.2.2015 | 13:04:26
iNstinkt-

#6 ZouZoja: všechno co tam scénaristé přidaji Martin odsouhlasil, takže blame on him.

#12 Nevada #14 ZouZoja
1.2.2015 | 17:24:36
Zdenek0000

#6 ZouZoja: Značně pochopitelné? Jako chápu, že postavy jako Quentin nebo Lady Stoneheart asi neuvidíme. Ale moc pochopitelné mi nepřijde vysazení Victariona (Euron popřípadě) a Arianne, kteří jsou POV postavy a docela jako hýbají příběhem. A když nemají peníze, tak proč tam cpou všechny písečné hady? Myslím, že by tak jeden stačil a ne 3. Nebo Trystan. Ten v knížce ani necekl slovo. Myslím že tam dokonce o něm byla jen zmínka a tady dostane masivní roli. Takže nechápu spíš jejich rozhodnutí vynechat oblíbené postavy a celkem důležité a nahrdait je více postavama nebo vůbec, které až tak důležité nejsou. Takže směr, kam směřuje seriál se mi nelíbí na jednu stranu. Na tu druhou mě trochu zajímá, co bude jinak, i když to bude strašně ochuzený. Navíc si myslim, že by to dokázali celé krásně spracovat i s těma postavama. Ale oni se raději rozhodnout tam dávat rozhovory, o kterých nikdo v knížkách neslyšel a přijdou mi zbytečný (př. Jaime a Tyrion mluvili ve vězení o svém bratranci->naprosto zbytečná scéna) Já jen doufám, že i když seriál bude jiný, že si to uchová svůj standart a že z toho neudělají něco nekoukatelnýho. Navíc všichni kámoši kolem jsou nečtenáři a takhle jim uniknou zajímavý a i důležitý věci, což je taky škoda. Navíc o tom ani nebudeme moc mluvit.

#13 ZouZoja #22 xDzambar
1.2.2015 | 18:00:37
Nevada

#10 iNstinkt-: Špatně. Martin se naopak od seriálu relativně distancuje. Opakovaně v rozhovorech prohlásil, že seriál je dítko Benioffa s Weissem, a že jim do toho nekecá. Jen jim konzultuje závažné věci, aby třeba nezabili postavu, která bude později v ději důležitá.

1.2.2015 | 19:30:54
ZouZoja

#11 Zdenek0000:

Já souhlasím… Myslela jsem tím, že jisté zjednodušování a vypouštění postav je pochopitené – např. chápu, že redukovali množství postav na Zdi, nebo že vypustí bratry Černokotlé, Aryse Oakhearta atd. Ale osobně mám taky problém s tím, že tam není Victarion, Euron, Aegon atd. Štve mě, že se seriál tak soustředí na Dorne, protože mi přijde, že to tvůrci dělají jenom proto, že píseční hadi jsou hrozně sexy a bude to divácky atraktivní… To ale neuznávám, protože knížka je něco mnohem víc a z toho seriálu začínají dělat na můj vkus až moc lacinou zábavu. Ale tak samozřejmě to je jenom můj názor.

#15 Zdenek0000 #23 xDzambar
1.2.2015 | 19:39:10
ZouZoja

#10 iNstinkt-: To teda slyším poprvé… Myslím si, že je to tak jak píše Nevada..

1.2.2015 | 19:41:52
Zdenek0000

#13 ZouZoja: Naprosto s tebou souhlasím. Taky mi to někdy přijde laciný. hlavně aby tam byla krev,prsa a boje. Děj již bývá častěji vedlejší.

1.2.2015 | 20:12:34
locke argon

Upřímně mi ani nevadí vynechání Černokotlých, Victariona, nebo Eurona. Pro železné důležité postavy, ale pro celý vývoj příběhu zatím ne. Zatímco Griff je podle mě do budoucna velmi důležitá postava a měli by ho aspoň částečně zmínit, nebo minimálně obsadit do 6. řady. Navíc když sleduju tyhle „názvy“ epizod přijde mi, že se snaží obsáhnout většinu věcí z knih. Jsem zvědaví co chtějí dát do šesté řady.

#17 Zdenek0000
1.2.2015 | 20:33:41
Zdenek0000

#16 locke argon: No. A co útoky na Tyrelly? Jako možná tomu není význam ještě v 5. knize, ale důležitě by se to vyvinout mohlo. Celá Redwinova flotila musela opustit Bouřlivý konec. Jako je to válka a oté by se podle mě mělo vědět. Victarion, který jede za Daenerys. Tam jsi nejsem jistý, ale taky se z toho může stát důležitá linka. Ještě to není dopsaný, tak být producentama, tak ty psotavy tam dám. OPpravdu lepší než poslouchat nějaké dohady a drby, co by tam ani být neměly. Upříměn při těch se hrozně nudim. Jinak Griff, Aegon i ta Arianne by tam být rozhodně měli.

1.2.2015 | 20:42:23
tomas700

To vam tak strasne vadia zmeny oproti knihe?

#20 Arutha
1.2.2015 | 21:26:15
Zdenek0000

Jako nevadí mi to zas tak. Jen je to trochu zklamání ohledně pár postav. Nic víc. Myslím si, že producenti by je tam zvládli zakomponovat a to i v rámci rozpočtu.

1.2.2015 | 22:48:14
Arutha

#18 tomas700: Mně by tolik nevadily, kdyby byly smysluplný…

2.2.2015 | 11:31:37
L0newolf

jsem zvědavej, co (jestli) udělají s Greyjoyskou linií

2.2.2015 | 11:43:56
xDzambar

#11 Zdenek0000:

Ty Písečné hady tam museli dát všechny tří, protože se v závěru Tance s draky rozdělí a každá z nich bude mít svůj vlastní úkol od Dorana Martela.

#23 xDzambar
2.2.2015 | 12:14:30
xDzambar

#13 ZouZoja:

Ty železné muže tam můžou dát až v 6. sérii ne?
#22 xDzambar:

2.2.2015 | 12:16:21
Realuke

Já moc nevím o čem se tady vede řeč. Vždyť ty názvy epizod jsou jen spekulativní ne? A to že tam vypustí nějaké postavy jako Gryffa nebo Viktoriana, to je jako tutovka? Nikde to snad oficiálně nezmiňovali ne? A to že se neobjevili v traileru neznamená, že se tam neobjeví vůbec ne? Omlouvám se jestli se mýlím :)

#26 Salim Hrdonožka
2.2.2015 | 12:23:23
TNO95

Já bych vám navrhoval smířit se s tím, že Píseň ledu a ohně a Hra o trůny jsou dvě rozdílné věci. Jsou věci co se mi v seriálu líbili, jsou věci co ne. Ale jen jediná věc mi vadila strašně moc, a to byl seriálovej Renly.

2.2.2015 | 13:58:54
Salim Hrdonožka

#24 Realuke: Ani jeden Gryff, žádný Greyjoy a některé „méně významné/nahra­ditelné“ postavy z Dorne se neobjevily v seznamu nových postav. Možná, že to má být překvapení, možná je prostě škrtli. Co se týká Gryffů, myslím, že jsou tak významní, že se o nich musí alespoň zmínit (objeví se v jedné epizodě- klidně i 6. série- Mladý zvolá „Já jsem váš právoplatný král!“ a schytá šíp mezi oči), každopádně nějak by tam být měli. Greyjoye nemusím, vlastně je téměř nesnesu, ale uznávám, že díky jedné malé píšťalce budou trošičku významní. Quentyn se dá nahradit, třebaže mi přijde jednodušší ořezat jeho linii než vymýšlet někjakou novou. A minimálně jeden Čenokotlý tam být taky musí (ten s bolavámi zády)

Poměrně vlká část epizod mívá vícesmyslné názvy (Children, Kissed by fire), takže bych tipoval, že v tom budou pokračovat. Správné názvy by tak mohly být 2. a 10. epizody, 8. a 9. by mohly použít jako odkaz na knihy.

K názvu 1. epizody: Shodujeme se všici, že Malý bratr je Jamie?

2.2.2015 | 15:35:28
amater

10. epizoda se na IMDb jmenuje Hooded Woman ..... všichní víme co ta znamená

#28 zdeek #31 -Greeňák-
3.2.2015 | 11:58:40
zdeek

#27 amater:

Hooded Woman není název epizody, ale jako jméno postavy, kterou ztvárňuje Michelle Fairley. Jupí! :D

3.2.2015 | 12:47:47
Bhall

Pro ty, kterým se strašně nelíbí to, že tvůrci dělají oproti knihám velké množství změn: Uvědomte si, že to co funguje v knize nemusí fungovat v seriálu a filmaři toto ví mnohem lépe než diváci

Berte to prostě tak, že kniha je jedna věc, a seriál drůhá věc, která se knihou pouze inspiruje. Mě se řada těchto změn líbí, protože v seriálu vytvaří moment překvapení. Kdyby to byla přesná kopie knihy tak by jediná věc na co by se člověk mohl těšit byla vizuální reprezentace a herecké výkony.

Přečtěte si knihu. Podivějte se na seriál. Každé má něco do sebe. Seriál nemůže v prostoru cca 9 hodin čistého času pokrýt děj knihy, jejíž přečtění trvá přes 30 hodin čistého času.

3.2.2015 | 16:42:22
HenryTheEight

Co mi přijde trochu nefér jako čtenáři knížek je fakt, že některé postavy se zatím neobjevily. A pravděpodobně už se ani neobjeví. Například výše zmiňovaní Greyjoyové, dva nejstarší potomci Dorana Martella, Griffové…

Spousta postav, které byly oznámené, mi na druhou stranu přijdou celkem zbytečné. Někdo tady píše o Trystanovi, s čímž naprosto souhlasím. Ten človíček je v knize pouze zmiňován, žádnou roli tam nemá, a v seriálu z něj chtějí udělat jakéhosi playboye? A proč sakra Sand snakes? Jako jasně, jsou to potomci Oberyna, což byl velice oblíbený frajer, ale v tom knižním příběhu hraje daleko větší roli fakt, že jejich sestřenka má být dědička Dorne + scény s Myrcellou, atd, atd…

Bohužel to pro nás, co jsme četli knihy, může naznačovat něco, co se dá označit za docela slušný spoiler, totiž že ty vynechané postavy nebudou mít žádnou důležitou roli v následujícím příběhu. Což je u některých celkem škoda, protože z těch současných už se mi většina přejedla. Třeba Daenerys jsem měl ze začátku rád, ale ona je furt úplně stejná a navíc se pořád mrdá někde v tom Meereenu. Ani Jon už mi nepřišel tak dobrej a Arya už mně taky leze na nervy. Tudíž doufám, že v příští (myslím šesté) sérii se objeví např. Euron, Viktarion, Aegon, nebo Arianne…

#32 Lipicán
3.2.2015 | 17:35:25
-Greeňák-

#27 amater: Jestli to bude to co myslim, tak mně to nevadí :D

3.2.2015 | 19:46:42
Lipicán

#30 HenryTheEight: Jak víš, že je Trystan bezvýznamná postava? Hodně lidí tu vyčítá seriálu, že zavrhuje postavy, které jsou později v ději důležité (třeba pěvec Marilion, či jak se jmenoval). Možná se scénáristi poučili a postavy, které v knihách teprve důležité budou, mají své místo na slunci. Myslím, že právě Trystan bude mít ještě důležitou roli.

#35 Zdenek0000
4.2.2015 | 16:33:18
Zmiaz

Ja si sem téměř stoprocentně jista, ze Euron a Viktarion vynechání nebudou…bez nich by Dany nikdy nedostala své draky pod kontrolu a bez jejich lodi by nikdy nepreplavila své děti domu, ale ted uz trochu predbiham. Je to tak obsáhlé téma, ze bude smrt Greyjoye bud na konci páté serie, nebo začátkem šesté. Petka bude uz tak dost rozsáhlá a budem se seznamovat s písečnými hady.Zda tam bude chybět Arienne či nebude se těžko posuzuje, podle me jde nahradit jiným hadetem :D Spis me zajímá, co se bude dit dal s postavami, které již došli na konec své cesty v minulé sérii.. Malíček a Sansa. Dost nerozumim záměru predbihat v ději, nepřijde mi to správný vzhledem k tomu, ze materiálu maji ještě hodně a například linka Arii a Cersey se da natáhnout na skutečně dlouho. Ale jinak uz aby to bylo, seriál dost usnadní čekání na Vichry… Kterých se podle všeho hned tak nedockame.

#35 Zdenek0000
4.2.2015 | 19:56:40
Zmiaz

Samozřejmě jsem v předchozím komentáři nezminila linku Jona a Sama, ktere jsou taktéž na dost dlouho… Takže o patou sérii je postaráno a na šestou jim zbude nějaký ten material a do te doby se snad uz dockame i knihy!

4.2.2015 | 21:18:24
Zdenek0000

#33 Zmiaz: To zní docela reálně, že si to takhle připravili. Jen jsem někde četl, že celkem plánují udělat 7 sérií. To jedině že by poslední dvě knížky kompletně vynechali a rozhodli se to dokončit po svém. Zvlášť když 6. kniha letos nevyjde.

#32 Lipicán: Marillion alespoň jednou byl na scéně již předtím. Dokonce i během Sansiných kapitol se tam párkrát vyskytl. Zatímco o Trystanovi byla jenom jedna zmínka, jak si hrál s Myrcellou v nějakém pokoji. Neříkám, že by nemohl být v budoucnu důležitý, ale dost o tom pochybuju. A pokud to producenti plánujou tak, že potom bude důležitý, pak by to znamenalo jedno. Že Arianne v knížkách umře a on pak bude důležitý a to si myslím, že by byl spoiler hlavně pro čtenáře

4.2.2015 | 23:51:55
Raqos

A kolik ma byt Trystanovi?

Kdyby byl dost stary, to by bylo prekvapeni, kdyby z nej scenaristi udelali Gryfa, kteryho nakonec ukryvali v Dorne i pred Varysem :D

#37 Asha124
5.2.2015 | 4:50:15
Asha124

#36 Raqos:

Trystan se narodil v roce 287, Griff buď v roce 281 nebo 282. Netuším ale, jak to bude v seriálu. Všichni víme, že si v něm dělají co chtějí (hlavně co se stáří postav týče)…

5.2.2015 | 17:07:22
Thomas479

#5 Raqos: Tak na to nekoukej kdyz se ti to nelibi :-D

6.2.2015 | 19:03:59
Lukass.M

Tolik breku :D … Když vynecháme srovnávání s knížkama tak je seriál Super. Ano láká na krev a kozy. Komu to vadí, může se dívat na český nebo třeba i emerický pohádky.

K osekávání děje, postav atd. jakejsi machr napsal elaborát kterej by sám vydal na menší knížku. http://www.jumpspace.cz/…ny-111-uvod/
__ Povinně přečíst a pak se můžem dál bavit. Zjednodušeně – vžijte se do nečtenáře. GoT má Dost hlavních postav, oproti klasický jedný až třem. Do toho okolo každýho „vypravěče“ je X dalších postav který sou pro děj nezbytný. Už tak je v tom pro jistý diváky chaos… prostě tam nejde přidat ještě několikrát víc postav který stejně budou hrát ve dvou dílech. Zbytečný dějový odbočky musej pryč – ikdyby byl čas, nemůžete diváka zahltit dějem. Podle mě je seriál „živej“ tak akorát. A poslední věc – přidaný scény. Někdy nejde odstranit děj/postavu bez následku a musí se místo toho vklínit scénka. Jindy je vklíněná scénka aby nějaká předchozí měla „čas vyznít“. Když by třeba Tyrion byl v jednom záběru uvězněnej, v další ho Bron poslal do háje a pak hned byl Soud Bojem, asi by sme si ani nevšimli že je vlastně úplně v řiti :D

9.2.2015 | 10:38:29
Lukass.M

K Názvum – jsou napsaný tak že by to snad i mohlo fungovat. Čtvrtá a pátá knížka byly děsně utahaný na všelijakejch hostinách. Zdržování bylo s Jaimem a jeho uhlazovánim situace v Řekotočí… ve filmu se válka tváří jako vyřešená a Jaime asi vyráží na Jih, takže ubranej děj. Meeereeeeeeen – spousta zbytečností.

Sem zvědavej na osudy Velkejch Rodů :D Tyrellové maj teď jen jednoho dědice, ten se popálí na Dračim Kameni, Martel se popálí jinde… :D

9.2.2015 | 10:54:41
Lukass.M

A ještě jednu :D – Greyjoy. V Meerenu se podle knih

schyluje k masakru kdy se pomlátěj Otrokáři vs žoldáci který se vrátěj pod Danny, neposkvrněný, Barristanovi „rytíři“, z moře Victarion a ze severu možná i Danny s armádou Dothraků…

Greyjoyové sou momentálně vyvrhelové který sami stojej proti jednotnýmu království (více méně :D) – hodil by se jim spojenec a proč vlastně ne Danny? Ta by zase potřebovala lodě. Problém vyřešen. Najde se „dračí roh“ nebo nenajde? Záleží kam směřujou knihy a jestli vůbec je podstatnej. Je potřeba Victarion? Myslim že neni nezbytnej.

9.2.2015 | 11:03:43
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama