Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Shrnutí a postřehy z epizody Hardhome

Shrnutí a postřehy z epizody Hardhome

Osmá epizoda s názvem Hardhome byla pro velkou část fanoušků jednou z nejlepších epizod vůbec. Co se vlastně stalo? Sansa se dozvěděla překvapivou informaci, Tyrion se konečně setkal s Dany a dočkali jsme se velké bitvy v Tvrdodomově. Pojďme si epizodu shrnout.

41 0
5.6.2015

Tento článek shrnuje osmou epizodu Hardhome, proto, pokud jste díl neviděli, si článek přečtěte později.

Dvě strašné děti dvou strašných otců

Tyrion Lannister se spolu s Jorahem dostal konečně k Daenerys Targaryen. Ta se Tyriona ptá, proč by ho měla brát do svých služeb a proč by ho vlastně neměla hned zabít. Ale ani sám Tyrion neví, jestli si Dany jeho služby zaslouží. Poté ji poví příběh, který o ní slyšel, a to, co mu řekla jedna osoba – že ona je poslední šancí pro Západozemí. Ale bez někoho, kdo rozumí zemi, kdo zná slabiny a silné stránky rodů, nemá šanci.

Dany to ale nevadí, má přeci draky a armádu, že? Ještě, že tu je Tyrion, který odvětí, že „zabíjení a politika není vždy totéž". Zaručuje se o svých kvalitách, a tak se ho Dany zeptá, co by udělal s Jorahem? Co by to bylo za královnu, která neumí držet slovo?

Na Tyrionův popud Dany vyhostí Joraha z města. Tomu se momentálně zhroutil celý svět, chtěl si zpátky získat přízeň ženy, kterou z celého svého srdce miluje, ale ta ho nemilosrdně odmítla. Proto se vydává za Yezzan zo Qaggazem, aby mohl bojovat ve velké jámě a zvítězit. Navíc nesmíme zapomínat na to, že má šedý lupus a je otázkou času, kdy zemře, takže už nemá opravdu co ztratit.

A poté konečně můžeme vidět očekávaný rozhovor Tyriona a Dany pouze mezi čtyřma očima. Zde na povrch vyplouvají určité podobnosti jejich životů. Oba měli strašné otce. Tyrion povídá o tom, že Varys je ten, kdo ho přesvědčil, aby se za ní vydal. Tyrion si také myslí, že právě on je důvodem toho, proč je Dany stále naživu. Ale neviděli jsme ho od té doby, co Jorah unesl Tyriona. Co momentálně dělá, kde poslouchají jeho ptáčci? Dočkáme se ho v úplném finále?

Dany tedy Tyriona přijímá do svých služeb a chce, aby jí pomohl dobýt Železný trůn. Tyrion ale navrhuje, aby zůstala zde v Meereen, protože to je možná místo, kam patří. Protože vlastně ani není nikdo, kdo by podporoval její nárok na trůn, Targaryenové jsou mrtví, Starkové taktéž (domnívá se to většina postav), Stannis si nárokuje právo na trůn, takže ten jí rozhodně nepomůže. Dany má v plánu ale něco jiného, hodlá zničit tento neustálý koloběh. Tyrionovi se to zdá jako pěkný sen.

Sirota Lanna

Arya Stark pokročila v tréninku v Domě černé a bílé. Nyní se z ní stala dívka Lanna, která je sirotkem a pracuje jako prodavačka škeblí. Spolu s Mužem bez tváře hraje hru tváří, ve které se výrazně zlepšila. Arya své škeble prodávala v kanálech v ulici Hadrářů, kde jednu mimo jiné prodala Lhaře, což je postava, kterou jsme mohli vidět v šesté epizodě minulé sezóny spolu s pirátem Salladhor Saanem v lázních.

Jak Arya prochází ulicemi, je podle všeho scéna z knihy Hostina pro vrány, kde se ale Arya jmenuje Kočka. Důvodem změny jména je nejspíše to, že by se mohla plést s postavou Catelyn Stark, protože v anglickém jazyce je kočka cat. A když Arya kanály prochází, můžeme vidět krátký záběr na probíhající kočku, že by záměr?

Nicméně nyní po ní ale Mnohotvářný bůh chce, aby šla a zahnula do přístavu a sledovala. Co? To sama zjistí. Zde Arya spatří staršího muže, který se živí sázením se s námořníky, zdali to jejich lodě zvládnou do cíle – a pokud ne, námořník tím zabezpečí svou rodinu. Co ale zmůže žena s dětmi bez jakýchkoliv prostředků? Muž si peníze nechá, z toho důvodu se ženy obrací na Mnohotvářného boha. Děvče se má tedy vrátit do doků, kde má muže sledovat a dozvědět se o něm více, než ví sama o sobě. Poté mu má dát dar. To je bezpochyby jed, který má muže usmrtit.

Na scéně se objeví i bezejmenná dívka, která Muži bez tváře říká, že Arya stále není připravena, ale pro Mnohotvářného boha je prý jedno, zdali připravena je, nebo není. Co to znamená? O své dějové linii se nedávno v rozhovoru rozhovořila Maisie Williams, kde pověděla, že dějová linie Aryi vám bude dávat smysl, ale až po všech deseti epizodách.

Cersei konečně na kolenou

Je jasné, že Cersei se opravdu nevyplatilo dát takovou moc Nejvyššímu vrabčákovi. Stále ji navštěvuje bezejmenná žena, která po ní žádá vyzpovídání se. Když jí Cersei poví cokoliv jiného, žena ji uhodí a opět jí řekne, ať se vyzpovídá. Následně Cersei navštěvuje Qyburn, který bohužel nese samé špatné zprávy. Nemá žádné žádné novinky o Jaime Lannisterovi a oznamuje jí, že velmistr Pycelle do Králova přístaviště povolal strýce Kevana, aby sloužil jako pobočník krále.

Qyburn se také zmíní o královi, který je zavřen ve svém pokoji a odmítá s kýmkoliv mluvit, nechce ani navštívit svou matku. Kvůli uvěznění Margaery a nyní své matky je na tom psychicky špatně. Navíc Qyburn navrhuje, aby se Cersei přiznala, protože není žádné jiné východisko. Jedinou dobrou zprávou je, že „práce pokračuje", čímž bezpochyby myslel uzdravování Hory. O tom jsme dlouho neslyšeli, sehraje ještě roli v nadcházejících epizodách?

Smraďoch, žádný Theon

Sansa po Smraďochovi žádá vysvětlení, proč to řekl Ramsaymu. Ten to udělal proto, jelikož už nezbylo žádného útěku. On sám to zažil, když byl ještě Theon. Ale pán se postaral o to, aby v něm žádný Theon nezůstal. Přiznává, že si to všechno zasloužil – zradil Robba Starka, dobyl Zimohrad a „zabil" její mladší bratry Brandona a Rickona, o kterých mluví jako o „těch chlapcích". To Sansu rozzuří a připomíná mu, že to byli jeho bratři, že je viděl vyrůstat. Vygraduje to až k tomu, že Smraďoch přiznává, že je nezabil, že zabil chlapce nějakého farmáře. Což je pro Sansu velmi zásadní moment. Pomůže jí to najít sílu k tomu, aby zastavila tohle šílenství?

Zima se blíží

Stannise jsme se sice v aktuální epizodě nedočkali, zato byl zmíněn. Roose Bolton je toho názoru, že by měli počkat, než Stannisovi dojdou zásoby a jeho muži začnou umrzat a vzbouří se. Ramsay ale míní, že není potřeba čekat, že musí rázně zaútočit už nyní. Bude mu na to stačit dvacet dobrých mužů, aby jim přichystal hostinu pro vrány, což je reference na název čtvrté knihy ze série Píseň ledu a ohně.

Olly je stále znepokojen Jonovým rozhodnutím, a tak se rozhodne navštívit Sama, aby se mu svěřil. Proč by měl pomáhat divokým, kteří vyvraždili celou jeho vesnici včetně matky a otce? Co když jim ve spánku podříznou hrdla? Sam ale ví, že tu jde o něco mnohem většího, říká, že na vlastní oči viděl armádu mrtvých, Bílé chodce. A ti nerozlišují, jestli jsi ten nebo ten. Zavraždí všechny bez rozdílu.

Bitva u Tvrdodomova a představení Nočního krále

Dění u Tvrdodomova se věnovala celá druhá polovina osmé epizody. Pro mnohé z nás se jedná bezpochyby o jednu z nejlepších epizod vůbec. Dočkali jsme se něčeho vskutku brilantního. Jon se spolu s Tormundem a bratry z Noční hlídky vydal do Tvrdodomova za staršími, kde se jim rozhodl předložit svůj návrh spolupráce. Zima přichází a Bílí chodci s ní, a pokud se všichni nespojí, tak tu není nic, co by je zachránilo před jistou smrtí.

Za spolupráci jim nabízí dračí sklo, které dokáže Bílé chodce zabít. Jon proto navrhuje, aby se k němu připojili a odjeli s ním na Černý hrad. Jedni s Jonovým návrhem souhlasí, třeba divoká Karsi, druzí zase ne, mezi něž patří Thenn Loboda. Jon se poté s Tormundem a bratry Noční hlídky připravuje na odplutí.

Pomalu se naloďují na malé loďky, které odplouvají k velkým lodím, které si Jon zapůjčil od Stannise. V tom se zvedne vítr a všichni ve vzduchu pocítí přítomnost mrtvých. Všichni začnou panikařit a prchat k lodím. Loboda dává příkaz uzavřít bránu. Po chvílí, kdy tisíce lidí, kteří byli na druhé straně brány, naříkali o pomoc, nastane hrobové ticho. Jatka začínají. Jon spolu s Tormundem a Noční hlídkou běží na pomoc. Když probíhá strhující souboj mezi mrtvými, kteří se snaží dostat skrze bránu, v doprovodu podmanivé hudby se Johnův zrak zaměří na útes, na kterém stojí čtyři Bílí chodci na koních (což mi hned vnuklo myšlenku na Čtyři jezdce apokalypsy, nicméně to nehraje žádnou roli, protože Bílí chodci nejsou určitě jen čtyři. Ale ta scéna mi připadala vskutku hororová).

Každopádně Jon ví, co je třeba udělat. S Lobodou se vydává do budovy, kde po cestě potkávají obra Wun Wuna, který dokazuje, že je v boji nepostradatelnou osobou. Jon spolu se Lobodou dorazil do domu, kde bylo dračí sklo. A v tom na scénu přichází Bílý chodec, což pro mě osobně byla dechberoucí scéna.

Jon se snaží získat dračí sklo, zatímco Loboda se snaží zastavit Bílého chodce, bohužel to nemělo dlouhého trvání a Loboda byl zabit. Když už měl Jon dračí sklo na dosah ruky, chodec ho odhodil a Jonovi upadl jeho meč Dlouhý dráp. Jon tedy vezme, co je po ruce, a vzdoruje chodcovi, ale zjišťuje, že proti němu nemá šanci, meč se roztříští. Vypadá to, že je s Jonem konec, v chumelenici se plazí z domu a lapá po dechu. Ale najednou se před ním objeví jeho meč Dlouhý dráp, a zrovna, když Bílý chodec udeří svou zbraní, Jon jeho útok svým mečem odrazí, což je pro oba dva velmi překvapivý moment. Jon toho okamžitě využije a zabije ho.

Do této chvíle jsme nevěděli, že valyrijská ocel, ze které je Jonův meč vyroben, dokáže porazit chodce. A toho si všímá Noční král, který vše pozoruje z útesu. Je to pro něj nečekaná chvíle, kdy si uvědomí, že je tu někdo, kdo by mohl být důstojným protivníkem.

Kdo to ale Noční král je? Podle pověstí se jedná o třináctého lorda velitele Noční hlídky, který se zamiloval do Bílé chodkyně a následně si podmanil Noční hlídku a sám se jmenoval Nočním králem. Poté měl být údajně poražen, vymazán z historie a zapomenut. Nicméně toto zůstává pouze domněnkou, nikdo neví jistě, kdo to je a co má za lubem.

Zjišťujeme, že je velmi mocný, silnou své vůle totiž dokáže oživit mrtvé, aby se z nich stali jeho mrtví otroci. Poprvé jsme tuto postavu mohli vidět v druhé epizodě minulé sezóny ve vizi Brandona Starka, poté ve čtvrté epizodě minulé série, kdy si byl vyzvednout Krasterova syna, prstem mu sáhl na tvář a dítěti se změnila barva očí na modro. Většina fanoušků se domnívá, že se z těchto dětí stávají Bílí chodci.

V diskuzi jsem narazil na trefný komentář. Každá osoba v seriálu má osobní důvody svých činů, někoho žene touha po lásce, po moci, po penězích, je to různé. Co je ale důvodem Bílých chodců, proč tohle všechno dělají? Zjistíme, že oni jsou vlastně ti dobří? A pokud je legenda o Nočním královi pravdivá, a v případě, že Nočnímu králi byly Bílou chodkyní opětovány jeho city, a ona nebyla nastrčena, aby infiltrovala Noční hlídku, stejně jako Jon se dostal mezi divoké, znamená to, že chodci dokážou milovat. Což by na ně vrhlo okamžitě jiný pohled. Doufejme, že se to v budoucnu dozvíme.

Foto: HBO

Diskuze /49

Offak

Super článek :-)

#47 Animka2
5.6.2015 | 18:16:18
Fifipek

Pěkné shrnutí a postřehy z asi zatím nejlepší epizody této série :)

5.6.2015 | 18:17:31
Misfits

Skvělý článek! Jako vždy ;) Jen se na úplném konci ještě mohl naťuknout ten dlooooooooouhý pohled mezi Jonem a Nočním králem ;), ale jsem si jist, že diskuze pod článkem se tomu nevyhne :D

5.6.2015 | 18:20:20
Zsir

parada díky. O bílých chodcích se mluví už poměrně dlouho, ale přesto jsme o tom nic nevěděli. Teď to začalo byt konečně napínavý. Nebudeme si nikdo nic nálhávat, ale díly 1–7 patřili mezi odpad GoT. Další název se jmenuje The dance of Dragons. Název je drsnej. Myslim, že nám tvůrci chtěji sezonu vynahradit posledníma 3 dílama :)

#12 Rafan #36 daimon11
5.6.2015 | 18:36:24
IR7

Jednoznačně nejlepší díl napříč všemi sériemi. Bojovou scénu jsem si vychuntal – a to hned 2× :D – konečně užitečné využití rozpočtu seriálu.

5.6.2015 | 18:59:00
Jamis

Odkud se vzala informace či teorie o bílém chodci? To je pro mě novinka a přitom jsem knihy četl a nechce se mi věřit, že bych si toho nevšiml a nezapamatoval si to.

5.6.2015 | 19:08:29
Ann Taylor

Tak se na pojišťovny musí… :D

webmaster
5.6.2015 | 19:29:05
Ser Duncan the Tall

Máš tam chybu, za prvé je jasne vidieť že radoví chodec na koni doniesol Krasterového syna k oltáru a tam ho položil, potom je záber a tam je vidieť opodial niekoľko bielych chodcov a jeden prichádza k oltáru, ten s výrastkami na hlave a potom sa dotýka tváre dieťaťa prstom a tomu zmodrajú oči, ale neumiera

game of thrones night's king https://www.youtube.com/watch?…

5.6.2015 | 19:50:58
Ser Duncan the Tall

Ešte k úvahám či sú chodci dobrý alebo zlí, je ebola dobrá alebo zlá, je rakovina dobrá alebo zlá a k ich motivácii, proste slúžia Veľkému Inému a ten chce aby svet zamrzol a ešte k tomu čo sú, ja by som povedal že sú to démoni, viac podobní démonovi ktorí vyliezol z Melisandri a zabil Renliho ako podobní normálnemu človeku

#27 CrispyBullet
5.6.2015 | 20:07:22
Blackhand47XD

Sranda by byla, kdyby byl Pán Světla a Velký Jiný jedním a tím samým, že si jen hrál s myslí lidí a nutil je, aby se zabíjeli mezi sebou.

webmaster
5.6.2015 | 20:10:26
Engeneer

Co jsem se o chodcích dozvěděl nového a co mě dostalo je, že herci používají opravdové modré čočky:-) Jsem myslel, že takové blbosti jako barva očí se dneska už dělají na počítači:D

5.6.2015 | 20:18:55
Rafan

#4 Zsir: Tak díly 1–7 rozhodně odpad nebyly. Pokud upřednostňujete akci tak se vám to tak může jevit. Ale než k té akci doje tak k ní směřuje nějaký vývoj. Navíc platí že Martin ve svém románu píše scény které mají plné opodstatnění často až za mnoho dílů a tak se mohou zdát nudné.

#14 Nordík #22 rhobos
5.6.2015 | 21:04:03
Stardos

Doufám , že konečně začne Sansa jednat :) Ví že její bratři jsou na živu , takže by se mohla postarat o pád Boltonů :)

5.6.2015 | 21:18:56
Nordík

#12 Rafan: Upřímně s porovnáním dosavadního vývoje to vážně odpadní díly byly. Máme s čím srovnávat :)

#15 Ser Duncan the Tall
5.6.2015 | 21:26:30
Ser Duncan the Tall

#14 Nordík: A teraz si predstav že by prvá časť(poprípade niekoľko) GoT zobrazovala tak mesiac dva pred skutočným dejom aké by to bolo záživné, kráľ pije a smilní, kráľovná sa mračí, jej brat po nej poškuľuje, malíček obrába špatu a presviedča ju aby otrávila starého a Ned pod čaro stromom leští meč, Targarieni jedia, pijú, spia u magistra v Pentose, …

#16 Nordík
5.6.2015 | 21:47:04
Nordík

#15 Ser Duncan the Tall: Njn, já si to ale dokážu představit docela záživné :P

Když nám prostě nastaví laťku 4. sériemi a pak předvádí tohle v rámci skoro celé 5. série, tak promiň, ale to už je trošku pozdě na to nic nedělání.

5.6.2015 | 21:59:34
rustincohle

žiadne nič nerobenie som tam nepostrehol…serial si len robil pôdu pre veľké veci…jediné čo má v tejto sérii sklamalo je Dorne inak uno perfecto…

5.6.2015 | 22:46:20
Uchvatitel

Tak nesouhlasím že díly 1–7 byly odpad pro mě byly průměr . A tento díl pro mě nebyl rozhodně nejlepší sice patřit do top pět bude ale na špici u mě nemá , jelikož mám radši politiku než tyhle boje uznávám byl zpracován skvěle ale nic není lepší než nějaká Tyrionova lest .

#19 Nordík
5.6.2015 | 22:50:40
Nordík

#18 Uchvatitel: Tak s ohledem na to, že se jednalo o „první“ bitvu, tak jsem safra spokojen. Mě přodchozí série bavily výrazně víc, i to politikaření mělo šmrnc, ale tohle je takové nemastné… Jediné co mě tam baví je akorát Sever, jináč Královo přístaviště? To je teda strašná nuda a nemožná Daenerys je k smíchu. Ani ten Tyrion to v téhle sérii nezachraňuje :(

#40 sFík
5.6.2015 | 23:00:03
smigel007

Myslím si že autoři článku zapomínají na některé detaily jako že john snow nebojoval s klasickym bilym chodcem ale s velitelem bilych chodcu. Pokud se nemylim tak tech velitelu je 13, jeden z nich je nocni kral ze? Kdyby bylo jen tech 13 chodcu tak bych jim asi take rikal jen bili chodci ale jelikoz treba ten chodec co ho zabil sam tak nemel brneni takze si myslim ze to byl jenom nejakej řadovej chodec… ale na druhou stranu jestli to byl jenom normalni chodec a tech 12 jsou nejaci dustojnici tak by tech normal chodcu melo byt hodne ale v hardhome byli jen ,, vudci,, (dustojnici, nebo ja nevim) napiste co si o tom myslite :D have a nice day

#23 Blackhand47XD #26 Ann Taylor
5.6.2015 | 23:32:46
Mohan

Může mi někdo prosím objasnit, jakto že Melisandra jako kněžka Pána světla může vyvolávat takový démony ze stínu a obecně používá metod spíše „černé magie“? To je teda s tím pánem světla nějaký švindl a ve skutečnosti je to krvelačnej prevít nebo jak to je, ví se to?

#24 Blackhand47XD #29 Engeneer #48 Treble
5.6.2015 | 23:54:09
rhobos

#12 Rafan: souhlasím, odpad je ten kdo může něco takového napsat :D

6.6.2015 | 0:24:38
Blackhand47XD

#20 smigel007: Špatně jsi to pochopil. Noční král byl 13 velitel noční hlídky, který se zamiloval do jedné dívky z bílých chodců, není žádných 13 velitelů Jiných.

#25 Red Bull #35 Raqos
webmaster
6.6.2015 | 8:09:22
Blackhand47XD

#21 Mohan: Tohle náboženství vymyslel Martin podle jednoho, ze kterého se vyvinul dnešní Islám. Takže takové praktiky východního světa jim samozřejmě nejsou cizí. Každý svého boha považuje za toho pravého, když jim řekne zabij, tak to udělají.

#28 Mohan
webmaster
6.6.2015 | 8:14:21
Red Bull

#23 Blackhand47XD: Mají tam jakousi královskou kastu o asi 12 hodcích, pár z této kasty jsme viděli v 04×04.

6.6.2015 | 8:17:22
Ann Taylor

#20 smigel007: Nikdo nemá tušení, jestli je mezi nimi nějaká hierarchie (jako kapitány na koních je nazvali akorát v rozhovoru ti, co to natáčí, takže to fakt nepočítám) a jakou roli hraje Noční král, který se v podstatě králem prohlásil sám – navíc se nesmí zapomínat, že chodci existovali stovky let před ním, takže je dost nelogický, aby byl nejvýš postavený a ještě měl schopnosti, jaké ostatní nemají (bez něj dokázali ještě daleko větší věci). Však král je proto, že to prohlásil, když mu hráblo a vrhnul se na chodkyni, ne proto, že by byl nějaký král chodců.

webmaster
6.6.2015 | 8:18:02
CrispyBullet

#9 Ser Duncan the Tall: a kdo řekl že normal lidi jsou dobří ?

6.6.2015 | 9:19:10
Mohan

#24 Blackhand47XD: mě šlo hlavně o to, že pán světla by měl být v protikladu k pánu temnoty, kterého uctívají Jiní (aspoň tak jsem to pochopil). Ale tak ono to asi nebude tak černobílé :)

6.6.2015 | 9:32:41
Engeneer

#21 Mohan: Stín je služebníkem světla, ve tmě přece není vidět:-)

#30 Mohan
6.6.2015 | 9:40:53
Mohan

#29 Engeneer: ale když na stín posvítíš, tak už není vidět vůbec :D

#31 Khardoom
6.6.2015 | 10:04:38
Khardoom

#30 Mohan: Ale stín prostě není pokud není svělo :D

6.6.2015 | 10:11:05
V Ales

Jsem jediný kdo doufá, že bílí chodci dojdou až do Dorn? :) Knížku nečtu takže nevím. Jinak souhlasím, že z politikého hlediska je zajmavý jenom Sever. Královo přístaviště vypadalo dobře, ale hrozně se to vleče.

#33 Pandrak #34 Ann Taylor
6.6.2015 | 10:29:01
Pandrak

#32 V Ales: Já doufám, že se dostanou aspoň do King's Landing. To by byla super podívaná, jak Bílí chodci útočí na hlavní město :)

6.6.2015 | 11:15:31
Ann Taylor

#32 V Ales: No jelikož Dorne se, jak se v historii ukázalo, nejlíp zabírá přes postel… :D:D

webmaster
6.6.2015 | 11:24:36
Raqos

#23 Blackhand47XD: Ve ctvrte rade, kdyz Nights King promenil Kasterovo syna ve WW stalo za nim 12 stinu. Odtud se ma, ze je jich 13 ve vedeni.

#39 Ann Taylor
6.6.2015 | 12:04:09
daimon11

#4 Zsir: Nemluv laskavě za ostatní, tady má každý právo na svůj vlastní názor. A já si nemyslím, že bych si cokoliv nalhával ohledně dřívějších dílů, a to i přes to, že jsem dost náročný divák. Tahle série je od prvního dílu nabytá k prasknutí už od prvního dílu. Přijde mi, že lidi jsou rok od roku čím dál tím víc rozmazlenější a čím dál náročnější, a to až tak, že nejsou ani trochu schopní docenit práci, kterou si museli tvůrci s celým seriálem dát. Upřímně, kdybych byl jeden z režisérů, tak se po té celé šichtě na takové lidi z vysoka vyseru. Já věřím G.R.R. tomu co prohlásil, režiséři a scénáristé pro nás dělají to nejlepší, i přes to, že všechno není podle mých představ, vážím si jich a nikdo by to nepřenesl na plátno líp. A změny ohledně seriálu, jako třeba tady to s chodci, jej dělají snad i lepší jak ty knihy. A srovnávání dílů jako takových mezi sebou je šíleně nefér, to proto, že ne všechny díly nás musí psychicky zdeptat a šokovat, ale, jak už tu bylo řečeno, připravit podium pro finále. Podívejte se laskavě na první díly předchozích sérií. Tam to totiž bylo stejně/podobně.

Jinak, musím pochválit že jste si dali takovou práci s těmi články. Výborné, zajímavé a čtivé, jen tak dál…:-)

6.6.2015 | 12:05:56
Zsir

Všem co mi odepsali: Já se o 5.serii bavím s ostatními přáteli a všichni to taky tak viděli, že díly 1–7 byli nejhorší díly z GoT. Pro mě byla nejlepší 4 serie. A není to o akci, ale celkově se nic nedělo. Musíme si uvědomit, že pokud myslím odpad, tak myslim jako nejhorší díly v GoT, v ostatních serialech by to samozřejmě znamenalo něco jiného. GoT je nejlepší serial a upletli si na sebe bič. Ale je to diskuze. Říkám svůj názor jak já to viděl.

6.6.2015 | 12:14:23
daimon11

Myslím, že by jste si měli ty díly pustit znova. Je to subjektivní, jestli se to někomu líbilo, nebo ne, ale říct, že se tam nic nedělo mi přijde mimo realitu.

6.6.2015 | 12:48:21
Ann Taylor

#35 Raqos: Ale to jsou jen domněnky. Proměňoval je v chodce? Nevíme. I po tom dotyku to bylo mimino, takže co s nimi dělal a jak to funguje? O tom se nedá říct nic, zvlášť, když je to naprosto vymyšlená scéna bez knižní podpory. Třináct stínů. Co to bylo přesně za stíny? Nevíme. Byli to chodci na čumendě nebo někdo důležitější? Nevíme. Byli to vůbec chodci? Nevíme. Obecně je jisté jen to, že že jich tam stálo zrovna dvanáct je narážka právě na příběh, že Noční král má být třináctý velitel Noční hlídky, o tom ostatním se neví nic.

webmaster
6.6.2015 | 13:12:36
sFík

#19 Nordík: Co se ti nezdá na KingsLanding? Tam je to teď nejlepší, vzhledem k tomu, jak Cersei dopadla. Ale není to vina jen seriálu, i na knihy měl dopad fakt, že spousta skvělých postav je po smrti (především Tywin) a že Tyrion byl na cestách (což mě taky dost nebavilo).

#41 Nordík
6.6.2015 | 16:45:31
Nordík

#40 sFík: Jako čtenář jsem skončil u druhé knihy (ano jsem jeden z těch, kteří začali číst až po seriálu), protože se mi celkem zajídá přemíra brutality, podrazů atd., které nám Martin servíruje (jeden příklad za všechny Rudá svatba a argument, že se tohle dělo v Evropě u mě nepochodí :P)

V seriálu mi přijde, že se Vrabčáci vynořili jen tak, bez ničeho. Lancel je najednou jeden ptáček, bez varování. Prostě honem potřebujeme stranu, která rozebere Cersei. Tohle by si zasloužilo detailní pohled na věc a ten mi tam právě chybí. Někdo v těchto diskuzích psal, že vrchní Vrabčák odpustil dluhy a to v seriálu není. Celkové vykreslení Přístaviště je teda dost ploché a nezajímavé.

U můžu s klidem říct, že Malíček je pěknej smeták od začátku. V knížkách to byl jasnej podrazák, kdežto Joffrey byl vážně „andílek“ a v seriálu si ty role nějak prohodili :D

6.6.2015 | 17:51:30
anitaonfire

Možná by vás mohl zajímat tento článek – krásná místa, kde se natáčelo http://creativelife.cz/…eho-serialu/ :)

7.6.2015 | 12:50:25
Venous4

To vypada, ze Darth Maul z Hvezdnych valek se zabydlel daleko na severu :p

7.6.2015 | 12:54:58
inesines

Připadá mi , že ten Noční král je příliš stylizovaný do podoby Satana ( rohy ). To si mohli odpustit , dlouhovlasí starci nakonec vypadají skoro děsivěji než on.! Velitel Noční hlídky se zamiloval do Bílé chodkyně ?! ? To je taky možné? Milostný poměr mezi Chodci a Lidmi? Velitel měl zřejmě neobvyklý vkus ! Jak taková krasavice vypadá ? Vidíme tam zatím jen muže:!

#45 Ann Taylor #46 sFík
7.6.2015 | 18:34:46
Ann Taylor

#44 inesines: V knížce vypadají úplně jinak taky.

webmaster
7.6.2015 | 18:54:53
sFík

#44 inesines: To že se do ní zamiloval, neznamená že to byla láska, spíš to mohlo být nějaké kouzlo, nějaký svod na scestí.. Navíc to bylo před tisíci let, takže se asi příběh dost zjednodušil..

7.6.2015 | 20:05:15
Animka2

#1 Offak: Souhlasím. Super shrnutí!

7.6.2015 | 21:02:55
Treble

#21 Mohan: Jedno z vysvětlení by mohlo být toto: „Lucifer“ znamená světlonoš, což by se dalo chápat i jako Pán světla a ten jak známo jako padlý anděl není zrovna symbolem bílé magie ;-).

8.6.2015 | 11:37:35
methoz

Hm, dobrá konspirace… Světlonoš aka Jitřenka = Lucifer v GoT?!?!

8.6.2015 | 16:16:33
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama