Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Proč se Duch neobjevil v bitvě bastardů?

Proč se Duch neobjevil v bitvě bastardů?

Po skončení deváté epizody, která přinesla jednu z nejlepších bitev celé série, všem jistě chvíli trvalo, než vše vstřebali. Avšak každého určitě okamžitě napadla otázka, proč po Jonově boku nebyl při tak důležité události jeho zlovlk Duch?

66 0
24.6.2016

Na otázku ohledně nepřítomnosti Ducha odpověděl pro časopis Businessinsider režisér deváté epizody Michael Sapochnik, který jako důvod uvedl rozpočet a časovou náročnost.

Duch se měl původně objevit, ale je to velmi drahá a časově náročná postava. Nakonec jsme si museli vybrat mezi Wun Wunem a zlovlkem, takže zlovlk šel k ledu.

Avšak práce s Wun Wunem nebyla jednoduchá.

Cokoliv s obrem je výzva, protože ta postava neexistuje a vy každý záběr musíte mnohokrát natáčet, sehnat komparz, který bude reagovat na něco, co neexistuje, a pak o několik měsíců později na zeleném plátně natočit opravdového obra, kterého hraje Ian Whyte.

(Tvůrci se nakonec rozhodli pro Wun Wuna. Foto: HBO)

Možná je to nakonec dobrá zpráva, kdyby si vybrali Ducha, je možné, že by ho potkal stejný osud. A co se týče důvodů Duchovi nepřítomnosti, asi se nemůžeme moc zlobit.

Diskuze /61

redwing19

Ale nejakou scenu noc pred bitvou jak mu Jon rekne at v uzadi hlida Sansu tam dat mohli, ale asi je to nenapadlo:-) A pak by ho ukazali jeste vedle Sansi a Malicka.

24.6.2016 | 15:16:42
Radek.Priborsky

Někde jsem četl, že na každý díl mají cca. 10 milionů dolarů. Je pravda, že to oproti filmům (250 mil. dolarů) to není moc, ale i tak – na kolik může vyjít takový zlovlk?

#3 Railbot #4 Amper #5 Engeneer #59 NoStyle
24.6.2016 | 15:23:00
Railbot

#2 Radek.Priborsky: na moc ne, zvlášť, když jej nedělají poprvé. Spíš se jim do toho nechtělo a prostě se na něj vykašlali. Bohužel pro ně to neušlo pozornosti, že tam jaksi a logicky chybí.

24.6.2016 | 15:35:24
Amper

#2 Radek.Priborsky: Řekl bych, že spotřebovali hodně peněz celkově na tu bitvu a na toho draka na začátku, že na zlovlka už nezbylo místo ani rozpočet

24.6.2016 | 15:48:57
Engeneer

#2 Radek.Priborsky: Spíš než kvůli rozpočtu ho vypustili kvůli té časové náročnosti. Přece jen je to ve skutečnosti zelený tenisák na tyči a grafici musí vymodelovat každý jeho pohyb a v této epizodě už tak byla spousta dalších triků.

#44 Zajdaanek
24.6.2016 | 15:52:51
Simplo

Myslím, že pokud se rozhodovali mezi Duchem a Wun Wunem, tak obr byl správná volba… zlovlk by nebyl tak účinný… Jen mě opravdu překvapilo, že Wun Wun šel do bitvy s holýma rukama… Ale Duch by měl taky dostat nějakou významnější roli, je pořád tak trochu v pozadí… škoda…

#7 gothique
24.6.2016 | 16:03:10
gothique

#6 Simplo: presne!!!! ale kdyby si nesl strom, tak by pak ta bytva skoncila hodne rychle…

#8 Simplo #23 kozel23
24.6.2016 | 16:08:24
Simplo

#7 gothique: Je fakt, že pak by tu bitvu asi nenatáhli na půl dílu… :D

#11 Mela
24.6.2016 | 16:18:23
Simplo

:D

24.6.2016 | 16:18:35
dfx

Duch isiel pohladat Nimeriu a onedlho bude les plny malych zlovlkov <3 <3 <3

24.6.2016 | 16:26:01
Mela

#8 Simplo: jako že by ho zabili mnohem dříve a díky jeho ztrátě i mnohem rychleji rozsekali Jonovu armádu a tím vyhráli bitvu ?

24.6.2016 | 16:32:31
Sctyri

co je to za nesmysl, zlovlci přece jsou opravdoví

#21 Sctyri
24.6.2016 | 16:34:41
methoz

Nejlepší je v tom článku – ZLOVLK = PES šel k ledu… (ano, je to psovitá šelma, ale i tak prostě)

#36 Xavik
24.6.2016 | 16:53:25
BixB

Duch šel lovit. :)

24.6.2016 | 17:03:26
fufight

jeste ze tam nebyl…tam by padl hned…

24.6.2016 | 17:29:13
shootx

Bohuzel je skoda ze se proste nedomluvi a neudelaj klidne 1hodinu nebo 1,5 dlouhy dil aby tam dali vetsi obsah jestli by to u takovedleho serialu bylo prave super i navzdory ty televizi atd…

24.6.2016 | 17:30:33
Somebody Special

Podle místních chytráků na něj totiž nebyly peníze :D

#18 Somebody Special
24.6.2016 | 17:38:48
Somebody Special

#17 Somebody Special: možná bych měl nejdřív číst články, než psát chytrý věci, což.. stejně si myslím, že to je bullshit, prej peníze.. u GoT :D

#20 A_V
24.6.2016 | 17:40:16
Nikolperse

Priemere stojí jeden diel 6 miliónov dolárov, Vzhľadom na to, že mali dosť veľkú scénu zo všetkými tromi drakmi (niekde som čítala, že jedna scéna s drakmi stojí 1 milión dolárov) a ktorá sa natáčala v Almérii, Španielsko (tam sa natáčajú scény ktoré sa odohrávajú v Meerene). Potom v dieli bola aj dosť veľká bojová scéna s obrom, ktorý sa tam dosť krát ukázal, a na ktorú bolo treba pripraviť plno počítačových efektov. Tak sa dá predpokladať, že im financie nevyšli na to aby tam bol aj duch.

#22 Engeneer #26 Azog2182
24.6.2016 | 17:52:35
A_V

#18 Somebody Special: Maj předem danej rozpočet. Snad si nemyslíš, že jim HBO dá jen tak prachy navíc :)

24.6.2016 | 17:57:18
Sctyri

#12 Sctyri: tady to je z čsfd zajímavostí: " Herečka Sophie Turner, Sansa Stark, adoptovala fenku jménem Zunni, která ztvárnila zlovlčici zvanou Lady." " Původně měli hrát zlovlky trénovaní vlci, ale protože bylo mnoho scén natočeno v Británii, kde to zákony o bezpečnosti práce nedovolují, a protože se zvířata na place často setkávala s dětmi, rozhodli se filmaři použít psy, kteří se co nejvíce podobají vlkovi. " tak kde je pravda? Ducha hraje pes ne? A maximálně ho trochu zvětší digitálně

#25 A_V
24.6.2016 | 18:05:21
Engeneer

#19 Nikolperse: 6 milionů to bylo ve druhé sérii, teď už jedna epizoda stojí 10 milionů

#24 Nikolperse
24.6.2016 | 18:32:42
kozel23

#7 gothique: Nebo si na ně mohl lehnout a převalovat se, lepší než jen stát a ohánět se:D

24.6.2016 | 18:34:45
Nikolperse

#22 Engeneer: to je jedno. Mali tam dosť veľa vecí čo stoja kopu peňazí a čo by tam vlastne aj Duch robil?

24.6.2016 | 18:48:11
A_V

#21 Sctyri: Psi tam byli jenom na začátku, když byli zlovlci štěňata. Teď to je CGI.

24.6.2016 | 19:24:21
Azog2182

#19 Nikolperse: Dil nestoji 6 milionu dolaru od 6 sezony ma kazdy dil rozpocet 10 milionu dolaru ale HBO uvedlo ze 9 dil je stal temer 30 Milionu dolaru :) celkove 6 serie stala 100 milionu dolaru :)

#27 Sctyri #30 Engeneer
24.6.2016 | 19:57:30
Sctyri

#26 Azog2182: A kolik vydělala?

24.6.2016 | 20:14:55
JoffreyII

Zlovlky hráli psi plemene „Northern inuit dog“, kříženec Huskyho a Německého ovčáka. Jenom Ducha hraje vlk „Quigley“, takže tam jde o ten rozpočet. Lady, Nymeria byli jen psi a v seriálu vystupovali krátce. Chundeláč, Léto, Šedý vítr byli také psi, ale už běhali před Greenscreen a byli přidáni digitálně. Kdo viděl ústřižky z natáčení „The door“ tak viděl chlapa v zeleném u greenscreenu, jak na něho skáče Léto. Na natáčení 6. série byla smečka vlků v Řekotočí, takže se v dalším díle něčeho s vlky dočkat musíme. Duch v dalším díle podle všeho nebude a jsem rád, že v té bitvě nebyl, protože by na 10000% umřel …

#29 Sctyri #31 A_V #42 mr_bungle
24.6.2016 | 20:28:40
Sctyri

#28 JoffreyII: „Ducha hraje vlk „Quigley“, takže tam jde o ten rozpočet.“ nechápu… jestli mají vlka, tak ho nedělají digitálně a je to levnější ne?

#31 A_V
24.6.2016 | 20:33:55
Engeneer

#26 Azog2182: Tu částku 30M čerpáš odkud? Já jsem na několika ověřených stránkách četl, že HBO částku nezveřejnilo a proto můžeme rozpočet jenom hádat.

24.6.2016 | 21:00:08
A_V

#29 Sctyri:
#28 JoffreyII: Ano detailní zaběry( útok Léta) jsou zkuteční psi natočení na zelenám platně a přidáni do záběru, ale ve velkém množství scén je jenom digitální viz. Kituv komentář jak je divné hrát se ,,zlovlkem", když je vedle něj jenom velká zelená klobása.

24.6.2016 | 21:02:20
JeremyFall

Musím uznat, že když v potaz, že jeden díl = 10 milionů dolarů, tak efekty vypadají opravdu dobře. Celá šestá série jestli dostala 100 milionů, tak to není nic moc, na těch deset hodin. Některé filmy trvající hodinu a půl mají rozpočet klidně i čtvrt miliardy, lidé jsou z toho zhýčkaní, ze všech těch výbuchů, draků, strojů a všeho možného a pak si stěžují u GoT, u kterého čekají něco podobného.

24.6.2016 | 21:31:09
JoffreyII

Chundeláč byl digitálně úplně celý. Léto a Grey Wind byli často na záběrech jako skuteční psi na greenscreenu ale někdy je tam taky hodili čistě digitálně. V 1. sérii hrál Ducha Bílý švýcarský ovčák (hlavně 01×07, objevení zmrzlých členů noční hlídky, Duch běží z Castle black) a od 2. série je to přímo vlk, co jsem četl, někdy na něj nepoužili ani greenscreen a byl při natáčení, hlavně jak spí u těla Jona či na něj kouká. Mě mrzí že i když je možnost CGI vlků i jejich útoků poměrně „levná“ záležitost tak jsme stále neviděli Nymerii a její vlky někoho sejmou.

hodně mě zajímá ta smečka z natáčení v Řekotočí-co se z toho vyklube … Snad Nymeria a její smečka. Oddělali Léta a Chundeláče, tak by měla mít prostor Nymeria. A v 7. serii zas několik epizod Duch a Nymeria. Duch nebo Nymeria by snad umřít nemuseli. Kdyby se Jon pak šel utkat s NK, Duch by mohl utect a splodit s Nymerii další zlovlky… jak to bude si budeme muset počkat

Další zahada je ta Shae při natáčení-Na gameofthrones wikia měla dokonce pàr dní že učinkuje v 6. serii

#47 Nikolperse
24.6.2016 | 21:47:23
Luciz

Aha, obr jim dal moc práce, proto mu nedali žádnou zbraň :D

#41 Sctyri
24.6.2016 | 23:05:57
rasliiito

tak hlavne ten vlk uz tam neni pul serialu :D objevil se kdesi tam jak johna krisili a pak zas nic

24.6.2016 | 23:23:32
Xavik

#13 methoz: Detail…

admin
25.6.2016 | 0:32:58
Wolf007

Jelikož o psech, vlcích a jejich křížencích vím poměrně dost a i o natáčení se zvířaty, tak mi přijde celá ta debata naprosto směšná. Představa některých, že psovi a dokonce vlkovi řeknou, že teď vyceň zuby, teď udělej tři kroky sem, teď zpátky je opravdu hodně funny. Psi byli použiti na začátku, pak už je to jen malování a kdo zná mimiku, anatomii a postoje těla živých zvířat, tak to jednoznačně pozná. Já mám vlky ráda a se svým ČSV jsem byla na natáčení naprostých kravin několikrát a opravdu si neumíte představit, jak je to těžké vysvětlit těm asákům a režisérům, že to co si vymysleli, je neproveditelná blbost :). A ač mám (zlo)vlky ráda, tak v bitvě by byl opravdu na nic a já si na ně ani nevzpomněla. Někdo tu v kometáři napsal, že štěňata byli nějaký"inuit dog" – o tom bych silně pochybovala, pro mě to byly buď F1 (vlkxNO, či husky, malamut), kterých mají v USA mraky (jsou i v Evropě) nebo to byly Saarlosáci. BŠO jsem si tam nikdy nevšimla, ten vypadá úplně jinak, ale možná mi to uniklo :), nesleduju každý záběr 1000× :). Každopádně je celá tato debata o ničem, ale když někdo nemá co na práci :).

#38 Wolf007 #40 sentinel001 #46 Monkeyskunk
25.6.2016 | 7:49:46
Wolf007

#37 Wolf007: štěňata byla -sorry

25.6.2016 | 7:50:48
koubomon

nepřišel protože není blbej :D každy vlk co se kdy zapojil umřel

25.6.2016 | 8:22:51
sentinel001

#37 Wolf007: byli to inuiti… mají hodně podobnou stavbu těla s Čévem, ale masku víc do saarlose, proto se to plete..

25.6.2016 | 8:29:00
Sctyri

#34 Luciz: kdyby mu dali zbraň zničil by štítovou hradbu, neprohrávali by a nemohlo by se to vyvíjet tak, jak tvůrci chtěli- jednoduché.

25.6.2016 | 9:34:09
mr_bungle

#28 JoffreyII: Třeba to za Aryu v Řekotočí vyřídí Nymeria a její smečka. :D

25.6.2016 | 10:06:14
Nalewee

Když divocí útočili na zeď, tak jeden obr měl luk jestli se nepletu a dával s nim docela bomby. Kdyby měl zbraň teď tak to je docela jednoznačná bitva.

#45 Mela
25.6.2016 | 11:15:04
Zajdaanek

#5 Engeneer: zlovlka nedělají jako tenisák. Je to normální vlk, akorát jej počítačově zvětšují.

#48 Engeneer
25.6.2016 | 11:59:03
Mela

#43 Nalewee: jako proč myslíš jednoznačná. Že jeden obr rozseká sám klidně několik tisíc lidí ? Ta zbraň by mu tak leda přidala na efektivitě zabijení ale výsledek bitvy by dopadl stejně. Možná by ani nedobili hrad, protože by se Boltoni zaměřili více na obra a zabili ho ještě před příjezdem Malíčka.

25.6.2016 | 12:05:14
Monkeyskunk

#37 Wolf007: Ja ti nevim, ale Rex (Rexove :-D) umel (umeli) pomerne dost dobre poslouchat co maji delat. V te dobe o nejakym CGI nemuze byt ani rec a ze tam delal (delali) psi kusy :-D Samozrejme, nejaky uplny detaily ho treba nenaucis, ale udelat par kroku a zustat stat? To je zakladni vycvik… Vrceni uz je tezsi, ale taky to jde zvladnout. U vlka teda nevím, ale teoreticky kdyby byl domestikovanej, melo by to jit tez, ikdyz to bude tezsi pro jeho vrozenou divokost (stejne tak je tomu treba u Huskyho, kdy se musi s vycvikem zacit opravdu hodne brzo). Jinak souhlasim, ze v bitve nemel co delat, by lehl stejne tupe jako Leto a ja bych byl akorat nasranej :-D

25.6.2016 | 12:33:18
Nikolperse

#33 JoffreyII: Myslím, že Nyméria sa vráti, keď sa Arya ukáže v Riečnych krajinách.

25.6.2016 | 15:39:56
Engeneer

#44 Zajdaanek: Na place mezi herci pobíhá chlápek se zelenou tyčí, vlka nahrají ve studiu a digitálně upraví a dodělají a vloží do scény.

25.6.2016 | 15:46:52
lenacia

není nijak probém natočit vlka/psa jak někde běží, problém je, že tady byla velmi náročná bitva, kdy i v realitě tam bylo kolik že? 80 koní???? A mezi nimi a mezi hromadou vojáků by pobíhal živý pes. To není příliš možné ani bezpečné… a zase vše dělat digitálně a realisticy je opravu finančně náročné, ale souhlasím, že mohli dát alespoň jeden záběr jak třeba stojí vedle Sansy při příjezdu Malíčka a armády z údolí.

25.6.2016 | 21:27:09
Deepthroatus

Ale kurva uz… nerikejte mi ze nudna a nesmyslna sedma a osma epizoda stala taky 10 milionu, to mohli usetrit na tu 9 epizodu…

#51 Engeneer
25.6.2016 | 23:40:02
Engeneer

#50 Deepthroatus: Každá epizoda stojí průměrně 10 milionů. To znamená, že ostatní epizody stojí třeba 8 milionů a bitva stála možná i přes 20 milionů.

26.6.2016 | 0:43:00
neilz

celkove to s tim obrem byl docela fail, kdyby si vzal nejakou kladu tak tam rozbije sam pulku armady, tohle bylo strasne nedomyslene

#56 Hoří
26.6.2016 | 10:23:48
borak

S tím časem a financemi je chápu, ale Wun Wuna dle mě v té bitvě odflákli. Ten potenciál co by měl…z toho by byly parádní scény.

26.6.2016 | 10:44:40
Chalpe00

Jako je to jeden z nejúspěšnějších seriálů všech dob a oni nemaj finance na to aby tam dali Ducha? Ale rozhodně lepší že tam byl obr než Duch.

#55 mr_bungle
26.6.2016 | 11:46:28
mr_bungle

#54 Chalpe00: Inu čím menší náklady, tím větší zisk. Doufám, že na oplátku teď bude nějaká dobrá scéna s Nymerií. :)

26.6.2016 | 12:54:19
Hoří

#52 neilz: No podívaná by to byla, sice ani s pořádnym klackem (že ho neměl byla od scénáristů neomluvitelná blbost) by nezvrátil ten průser s obklíčenim, jen by získal trochu místa rozmetáním pavézníků ale ti pikiníři by ho stejně zablokovali (né-li ubodali kdyby postoupil moc hluboko). Stejně trapný byly vrata Zimohradu (kterej má obrovský nezdolatelný hradby) z jedný vrstvy prken který by nesnesly ani malý beranidlo (jak ukázal Wun Wun když je roztřiskal několika ranama pěstí).

#57 Monkeyskunk
26.6.2016 | 14:54:45
Monkeyskunk

#56 Hoří: Ani ne. Jakmile by udělal díru do toho obklíčení, tak by se mezi ně vrhli divocí a bylo by po obklíčení. Důležité bylo prorazit, což by se díky klacku povedlo. Na to by ta falanga nemohla nijak reagovat, viděl si jak to měli rozestavěné. První řada drží štíty a další dvě drží ten několik metrů dlouhý oštěp. S tím by se neměli šanci otočit a nějak reagovat, když by Wun Wun klackem udělal aspoň malou díru.

#58 Hoří
26.6.2016 | 19:29:47
Hoří

#57 Monkeyskunk: Ale jo, místo pro pár divokejch by udělal, ale ne pro dost(mohli by se odtrhávat od stlačený masy jen v malym průseku, kterej by pikiníci a pavézníci ze zadních řad zahustili v místě boje s obrem). Zadní řady pikiníků by měli čas zvednout kopí a namířit na obra, mezitim by paveznici ze zadní řady bojovali s divokejma, tim by dosáhli stále šachu aby se neměnil scénář, ale boj by byl mnohem lepší :-), ten klacek mu prostě dát měli.

27.6.2016 | 11:10:06
NoStyle

#2 Radek.Priborsky: Na hodně

28.6.2016 | 12:40:44
Thomikhus

No, upřímně řečeno taky jsem čekal odkud se přiřítí a on nikde :o( Je to moje oblíbená postava :o)

29.6.2016 | 16:48:13
salsator

Divím se že Wun Wun přežil tak dlouho, kdybych byl lučišník tak se zaměřím na nejlepší cíl = obra,i v knížce říkali říkali, že je dobré bojovat s velkým mužem(Horou) protože přitáhne všechny šípy. :D

30.6.2016 | 9:04:56
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama