Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Neodcházejte hned po konci šesté řady

Neodcházejte hned po konci šesté řady

Šestá série je sice dnešním dnem oficiálně za námi, to však ale neznamená, že my tu na Edně také končíme. Právě naopak, v pauze mezi šestou a sedmou řadou pro vás budeme připravovat spoustu zajímavých článků, díky kterým se vám zkrátí čekání na novou sezónu. Proto neodcházejte!

95 0
27.6.2016

Videa z natáčení

Seriál Game of Thrones je velkou záležitostí, proto vznikají spousty bonusových videí z natáčení, které tu pro vás pravidelně překládáme. S našimi českými titulky jste mohli zhlédnout desetiminutové video o natáčení bitvy o Sever či pravidelná videa s tvůrci, kde nám prozrazují své myšlenky, které do seriálu zakomponovali.

Encyklopedie

Už přes rok vás pravidelně zásobujeme speciálními encyklopedickými články. Můžete si u nás přečíst články rodech, městech, hradech, náboženstvích, národech, frakcích či bytostech ze světa Game of Thrones. Kromě toho se nám podařilo v celkem dvanácti článcích shrnout celou historii Písně ledu a ohně. Podobné encyklopedické články budou přibývat i po konci šesté řady.

Aktualizace postav

Po konci šesté série začneme ihned doplňovat naši databázi postav o charaktery, které se objevily v šesté řadě. Budeme doplňovat jak nové postavy, tak i popisy šestých řad u postav, které v databázi již máme.

Čekání bude dlouhé

Jak už bývá zvykem, tak i tento rok vás budeme informovat o různých zvěstech a informacích z natáčení sedmé řady. Kromě toho vás budeme informovat o oficiálních novinkách k sedmé řadě a podobných věcech. Bude toho hodně, proto neodcházejte!

Foto: Talpress, HBO

Diskuze /215

jajkob

Takže takto to teraz vyzerá:Martell-spojenec Dany,Tyrrel-spojenec Dany, Greyjoy- spojenec dany, The King in The North spolu s řekotočí(ked prišla Arya na návštevu ku Freyom tak to bola čistička, a ako Starkovia, tak i Tullyovia vládli řekotočí tisíce rokov) a Údolím,( s ktorým môže Malíček robiť problémy ale Arya si sním hravo poradí ak bude s ním nejaký problém.) bude po zistení keď mu Brandon, Trojoká vrana prezradí, že je na pol Targaryen a bude vodcom boja proti Bielym chodcom, sa bez okolkov pripojí k Dany, budú mať super vzťah a armáda Dany, ktorá nebude mať so získaním Lanistrov na svoju stranu problémy,( čistička Arya má Cercei na svojom zozname)Jaime vyzerá pred kapituláciou a keď sa objaví Tyrion, tak sa aj oni pridajú k Dany, a jej armáda ani nebude musieť bojovať.Ale „Zima sa blíži“, takže sa bude bojovať proti Bielym chodcom, a Jon bude Najvyšší veliteľ, predsa Dany nemá Samwella, nie je znovurodená, nie je Lord commander of Nigh´s watch, nie je THE KING IN THE NORTH!

#160 Snoopy dog
27.6.2016 | 14:41:52
Locker

Bude to krásná pohádka…Malíček by měl zavraždit Jona a Sansu a vzít si Cersei…spolu vyřídí nelogickou Daenerys a budou vládnout společně…

#3 jajkob #6 MightRider #24 Niethan
27.6.2016 | 14:43:07
jajkob

#2 Locker: Tak to je asi jedna z nepravdepodobných scén, pretože čistička Arya je až príliš nebezpečná a armáda Daeneris až príliš veľká, Lanistri s Malíčkom nebudú mať šancu, a čo Draky?!

#8 Batu_Khan
27.6.2016 | 14:45:22
Tomi Lee Morpheus

u tých postav by som POTOM poprosil zmeniť toto u Varysa:

""mne sa nezdá že Varys poslal tých čo majú Dany zabiť, a to je dosť podstatná info, pretože práve teraz jej pomáha.""

teda ak mám pravdu, aj keď bolo by velmi divné keby že nie.

#5 Xavik
27.6.2016 | 14:52:37
Xavik

#4 Tomi Lee Morpheus: Tehdy ji chtěl skutečně zabit, bylo to v první řadě.

#7 MightRider #121 Eddard1
admin
27.6.2016 | 14:56:48
MightRider

Pro retardované koně s mozkovou dysfunkcí, kteří nechápou, že čtení komentářů v diskusích hned po vydání určité epizody jim může přinést spoilery, SPOILER ALERT (ano, nechce se mi dávat celý ten podělaný text do spoileru – „Fuck everything“ Jon Umber 2k16)

Rozhodně jedna z nejlepších epizod. I když mi přišlo, že Cercei už vůbec netrápilo, že Tommen zkusil kurzy létání. Vzato Septum hořelo krásně. Náramně jsem si to užil. Celkově tady tuto sérii. Pejsci, zlatíčka moje, to jak roztrhali Ramsayho, to jsem si užil náramně. Hořící vrabečci, ježiš, to bylo něco na moje očka. Sice škoda Tyrellů, ten rod měl docela pěknou historii a teď pravděpodobně vymřel, ale což. Za tohle to stálo. Starý kozel konečně okusil ostří nože.. Vlastně víc nožů. Docela nepěkná smrt :) Co se týče strýčka Waldera, je škoda, že ho Arya nenechala ochutnat ten koláč. Ale i tak to bylo moc moc pěkné. A to bylo všechno. Za mě veliký palec za tuto sérii, rozhodně velmi dobrá. I když mám takový pocit, že Grand Final série bude asi nejlepší. A mimochodem, THE KING IN THE NORTH!!! :33

#2 Locker: Long may they reign..... In grave :)

27.6.2016 | 14:57:54
MightRider

#5 Xavik: Kdo ví? Třeba se s Jorahem domluvil :)

27.6.2016 | 14:59:22
Batu_Khan

#3 jajkob: „a čo Draky?!“ Tie budú slúžiť len ako domáci mazlíčkovia, do boja nemusia ani zasiahnuť, tak si to zrátajme Vysoká záhrada 70–80 tisíc, Dorn 30–40 tisíc, Dathrakovia 100 tisíc, eunuchovia 8.000 to je spolu 210–230 tisíc a proti nim Lanisterovia 30–40 tisíc a niečo z KL a okolia tak 10–20 tisíc to je 1:4–5 :D

#10 jajkob #27 Rafan
27.6.2016 | 15:00:13
Mari0

Nepripada vam to nejaky dějově utly- myslim to, ze do vzduchu vyletla i kralovna- manzelka tommena. Tak napred nas natahujou a pak vyletne do vzduchu. Pritom naznacovali, ze s tim nejak vydrbe- ze ma plan. Viz jak predala svoji matce papirek se znamenim, ze nema vydlabanou hlavu a ze to hraje. Tak ted se (pokud neutekla a nebude ted nekde v kanale i s bratrem, protoze…zname to) nedozvime jak se chtela zbavit vrabcaka. A pritom se kolem ni tolik natančilo. Celkem nezvladnuty- to u me nevyvazi to prekvapeni s vybuchem

#29 Rafan #31 nerrti #64 White Walker Wun Wun #162 vintason #164 ori #195 doxtan
27.6.2016 | 15:02:10
jajkob

#8 Batu_Khan: presne tak, len som myslel že Lockerovi to nedochádza, že tú slabučkú lanisterskú armádu zničia len tie Draky, Locker ale stále dúfa vo víťazstvo lanistrov ktorí sú k tomu slabučkí, po smrti Cercei sa jaime a Tyrion jednoznačne postavia na stranu Dany.

#16 Batu_Khan
27.6.2016 | 15:02:58
jack817

ja si myslim ze to ten boh ohna zapalil :D septum :) ...........vypalil svetkych veriacich :) ........cize na zapadozemi nestupi nova viera podla mna ........

#12 Arrow123
27.6.2016 | 15:05:28
Arrow123

#11 jack817: Alebo majú aj v Zapadozemi problém s radikálnym islamom

#15 Mari0
27.6.2016 | 15:11:48
Mari0

Jinak asi nejhorsi sezona. Krom prvniho a devateho a jeste jednoho dilu. Poprve jsem mel momenty, ze jsem se nudil. Mimochodem Cercei se tvari dulezite, ale nevymyslela lautr nic. Vsechno dela ten jeji poradce, co je na ni hodnej- i horu sehnal a beztak mu ten jeho modrej rypak dal do cajku on- kdo jinej. Mimochodem proc to dela? Vypada jak rozumnej, hodnej typek, kterej se vyzna- vylozene kladas a zadna svine a je Cercei vernej jak ohar. No proc ne, vsak bude jak seda eminence ted radit kralovne- dalsi zenska co to tam sefuje. To bude Divci valka. Proste bez neho, by Cercei nevedela co ma delat- libat ruce by mu mela a jeste jsem nevidel, ze by mu to nejak dala najevo. Musi vedet, ze bez nej by byla uplne sama. I hora by neprezil bez jeho chirurgie, tak ja zadam, aby si nehrala na velkou sefovou, kdyz na co sahla, to posrala. Chci, aby se revansovala. V tomto dile je hodne sukezni. Peknej oblecek.

#18 Batu_Khan
27.6.2016 | 15:17:34
Oveckoun

Chtěl bych Vám za tohle celé poděkovat. Práce na titulcích je jedna věc. Starat se o web, patlat se s články a vším tím okolo je věc druhá. Připadá mi, že Edna poslední dobu žije jen v sekci GoT a na ostatní se nějak zapomíná. Takže DĚKUJI, jste super!

P.S. pamatuje si někdo, jaký nick měl ten mluvka, který se tu na začátku série vytahoval, že píše scénář a ví, jak/ co / kdy bude? Hrozně rád bych ho politoval. Musí mít fakt smutný život, když si tak vymýšlí jen proto, aby měl pozornost…

#17 Mari0 #20 Mari0
27.6.2016 | 15:19:14
Mari0

#12 Arrow123: Tak to je ze slabsiho soudku. Ale kdyz uz, tak radikalni byl vrabcak a jeho squadra.

Nevi nekdo jak se vyrabi ten zelenej sajrajt? Popisovali to v knizce? To byly prebytky od predchudcu, kdy meli podminovany cely mesto, nebo cerstva varka. Kluci sikovni- vyrobit tolik sudu, kdyz mesto je prospikovany praskacema od vrabcaka- totalitni stat, a jeste to umistit pod jejich svatyn. Vypocitany to meli taky hezky- zdemolovali presne to co potrebovali- ani o budovu vic. Dobra prace- co mi to pripomina…

#138 Hodooor
27.6.2016 | 15:22:49
Batu_Khan

#10 jajkob: Locker vie o tajnej dohode medzi blonckou Lanisterovie a Nočným kráľom, bude veľká svadba nakoniec a budú jej svietiť očká na modro, bude z nej modrooká bloncka :D

Kralokat bude ešte smútiť že sa zbavil meča z valirijskej ocele, keď pôjde vykuchať Nočného kráľa cez svadobnú noc :D

27.6.2016 | 15:23:29
Mari0

#14 Oveckoun: Proc? Si delal asi srandu a bavil se tim treba. Kdo by to uveril. Neber to tak vazne. Jsou to jenom pohadky a ja se bavim, kdyz ma diskuze grady a je nejak zajimava

#21 Oveckoun
27.6.2016 | 15:27:41
Batu_Khan

#13 Mari0: Tak vieš, predtým bol skoro nikto a teraz je premiér a šéf tajnej služby :D

27.6.2016 | 15:29:43
LordWilliam

Úžasní diel nemal chybu vychutnal som si ako Arya zabila walder frey som si to musel 5× pustiť ako ten šmejť zdochol. Arya za tento diel 100%. Deanerys som nemal rád až tak ale 6 serie zabodovala pre mňa. Cersei je podla mňa Šialený král II, mrzí ma smrť margaery myslel som že spraví tam poriadok. A čo sa tíka John Snow KING IN THE NORTH. Postate je polovice Stark a polovice targaryen. Páčilo sa mi ako malíček reagoval na nového krála. 6 séria 100% zomrelo tam veľa postáv, aspoň sa nám to preriedilo. A Sandor clegane keď zistí že čo dokázala arya tak mu sánka padne :D

#28 Engeneer
27.6.2016 | 15:29:50
Mari0

#14 Oveckoun: Takovej locker ma rozhodne na to jim delat poradce. Talent rozhodne ma. : )

27.6.2016 | 15:30:53
Oveckoun

#17 Mari0: Nechápej to tak, že bych mu cokoliv z toho věřil :) Jen to jeho zapálení a kreativita – úplný Baron Prášil. Fascinovalo mě to a přál bych si vědět, jaký je v reálu. Jednou jsem koukal i na jeho profil a byla to perla za perlou. Jen už bohužel nevím to jméno, tak hledám pomoc :)

27.6.2016 | 15:33:40
Fleury

Velký dík všem redaktorům, kteří se podíleli na letošní sezóně GoT ! Rychlé překlady titulků, skvělé články, videa a rozbory. Nenechte se prosím odradit hatery a lumpály, co nedají dohromady smysluplnou větu. Vše práce je skvělá ! :) Dotaz na závěr : plánujete na další sezonu/sezony něco ve stylu GoTAcademy/Co­lliderVideos (youtube rozbory) ? Bylo by to fajn, pokud o něčem podobném uvažujete, mohu nabídnout profi záznam. techniku a prostory (víc info do vzkazníku).

27.6.2016 | 15:33:53
Luciz

Taky bych moc chtěla poděkovat za vaši práci, hlavně za bleskové titulky, jelikož neumím anglicky ani slovo, obdivuju vás, že to zvládáte tak rychle. Články a ostatní videa jsou taky skvělé, jelikož jsem nečetla všechny knihy (zatím :p ), beru tuto stránku jako cenný zdroj informací. Opravdu skvělá práce!! Co se týče děje, pořád myslím, že Cersei zabije Jamie, i když bych ráda první viděla její výraz, až uvidí obrovskou armádu Daenerys, hlavně s Tyrionem po boku. Dany si mimochodem u mě dost polepšila a scénáristé taky, krásný závěr řady :) Jon- skvělé, úplně všechno. Jsem zvědavá na Brana i Aryu, jakto s nimi bude. A vůbec, bože, celý rok čekat, to nevydržím fakt :D

27.6.2016 | 15:34:20
Niethan

#2 Locker: áno, áno… a ešte si nedokončil príbeh ako si sa nakoniec prebudil s rukou v nočníku

27.6.2016 | 15:36:13
Kvitovka

Ano také vám chci poděkovat za úžasnou práci kterou děláte, moc si toho všichni ceníme.

27.6.2016 | 15:51:59
meetsa

Titulky jsem si nikdy nestáhla, protože je nepotřebuju, ale články se mi moc líbily. Díky :)

27.6.2016 | 16:06:43
Rafan

#8 Batu_Khan: Počty jsou nepodstatné, pokud nebudou mít ti vojáci správné zbraně. Jinak jen rozmnoží armádu nemrtvých. Oheň na nemrtvé a dračí sklo, nebo Valyrijskou ocel (meče) na bílé chodce. Problém bude se k bílím chodcům dostat přes tu záplavu nemrtvých. Tady právě sehrají svou roli draci.

27.6.2016 | 16:08:13
Engeneer

#19 LordWilliam: Tady všichni oslavují Aryu. Zabít někoho v pomstě je jedna věc, ale dát mu sežrat příbuzný a pak ho zabít a usmívat se u toho…kam se na to hrabou Joffrey a Ramsay. Ti by byli na Aryu hrdí :-) Z toho už není cesta zpátky, co myslíte, že se stane, až ji dojdou lidi na seznamu…pak už nebude tak cool, až bude zabíjet nevinné jen proto, že jí to baví.

#41 jajkob #53 Cabelkab
27.6.2016 | 16:10:13
Rafan

#9 Mari0: Tomu se říká klamání tělem, nebo chcete li plány v plánech . Autoři nás pěkně doběhli a nasměrovali naše očekávání do slepé uličky. Chtěli jsme zvraty? No tak tak nám je dopřáli.

27.6.2016 | 16:12:31
Kvitovka

Jinak prosím nevíte někdo kdo je teď Lordem Bouřlivého Konce?

#35 Engeneer
27.6.2016 | 16:19:15
nerrti

#9 Mari0: Margaery rozhodně neměla žádný plán, jenom prostě udělala to jediné, co jí zbylo, začala s Vrabčáky hrát hru, předstírat, že ji ovlivnili, jinak by dopadla mnohem hůře, ale rozhodně neměla žádnou vizi, jak se Vrabčáků zbavit, pouze jak s nimi přežít a dlouhodobě třeba ovlivňovat situaci ve svůj prospěch. Bohužel se s nimi zapletla natolik, že u toho náhodou zařvala, protože Cersei holt má jinou povahu no.

27.6.2016 | 16:20:09
Throneless

Napadlo někoho, že Aryia zabila Jamieho a vrátila se do Přístaviště pro Cersei v podobě jejího bratra? :D

#33 Arrow123
27.6.2016 | 16:20:15
Arrow123

#32 Throneless: Nato nemá výšku

27.6.2016 | 16:22:09
Somebody Special

Oficiálně pasuju Cersei na vítězku hry o trůny (Season 1 to 6), fakt se mi dneska líbila, číča jedna. Ale asi přišla o Jaimeho..

Na druhou stranu nechápu, jak mohlo do sedmý série přežít to tlustý prase, který se udělá z pár knih. Nechutný.

Opět se ukázalo, že Jon neumí vládnout tak, jak by měl, ale vládne podle srdce. Chytřejší král by si Mel nechal na severu. (tipuju, že se potká s Bericem)

Jon + Sansa – „father promised“ :D Ok, epická linka. Vzhledem k tomu, kolik je na „Winter is coming“ na netů vtipů.

Hand of the Queen aneb jak je život fakin crazy.

Arya mi udělala radost, zapéct někoho do koláče je epický! :D

Opět šaškárna s King of the North, ale opět se mi líbilo, asi stárnu a citově měknu.

K Jonu Targaryenovi – kdybych nebyl čitatel knih nebo poměrně velkým fanouškem GoT, ale jen tupým dívačem se na epizody, dyť by mi přece nemohlo dojít, že je Jon Targaryen, ne? Došlo by mi tak maximálně, že je syn Lyanny Stark a to je nepodstatný, protože nevím, že prcala s tím dračím princem.

Daenerys bych v těch černých šatičkách chtěl jako milenku, konečně se mi líbila.

A naprosto GENIALNI volba hudebního doprovodu, hezký, že se nebáli vybočit z řady a udělat uplně odlišným způsobem, trefa do černýho.

27.6.2016 | 16:22:40
Engeneer

#30 Kvitovka: V seriálu se takové maličkosti neřeší.

V knize

V knize ho zabral Aegon Targaryen

#37 Batu_Khan
27.6.2016 | 16:23:09
Somebody Special

A dám si double post, chci poděkovat hlavně Aničce Taylor, jak nám pěkně během série dokreslovala atmosféru článkama o dění ve Westerosu. Iniciativa s kvízama byla taky zábavná, palec.

Titulky jsem nevyužil snad ani jednou, ale mít je přeložený nějakejch 7 hodin po premiéře, když určitě pracujete/stu­dujete/obojedoh­romady je slušnej výkon, další palec.

27.6.2016 | 16:26:27
Batu_Khan

#35 Engeneer: keďže Tomen bol poslední Baratheon(ofi­ciálne), tak bol automaticky lordom búrlivého konca

#44 Engeneer
27.6.2016 | 16:30:57
Blejzr

„SPOILER“

Ahoj chtel bych se zeptat jaka hraje pisnicka pri zaberu na mimino a nasledne na Jona Starka ze vzpominkove sceny od Brandona Starka

Díky moc

#44 Engeneer
27.6.2016 | 16:32:07
Batu_Khan

Aj v reály to bolo tak, ak vymrel nejaký rod, tak kráľ zdedil automaticky ich majetok a potom si ho buď nechal, alebo ho niekomu dal

27.6.2016 | 16:32:31
Arrow123

Podľa mňa teraz Gendry niekde kuje pykle ako sa stať kráľom. Preto sme ho už 3 série nevideli a nevieme čo s ním je :D

#43 Batu_Khan #44 Engeneer
27.6.2016 | 16:33:44
jajkob

#28 Engeneer: Starkovia majú stovky nepriateľov, myslím že potom si mená začne hovoriť len keď sa niekto na Starka zle pozrie.

#42 Batu_Khan
27.6.2016 | 16:34:27
Batu_Khan

#41 jajkob: Gendry je rád že je rád, že neskončil ako pečienka pre červenú kňažku a ak sa neutopil, alebo sa nevyskytoval v nevhodní čas pri veľkom septe, tak tlačí do hlavy hnedé v blšom zadku :D

27.6.2016 | 16:39:25
Batu_Khan

#40 Arrow123: oprava, to bolo pre a nie jajkob

27.6.2016 | 16:40:44
Engeneer

#37 Batu_Khan: Přesně tak, byl, už není.

#38 Blejzr: Soundtrack k šesté sérii, skladba The Tower

#40 Arrow123: Ten pádluje do Ashaie :D

27.6.2016 | 16:40:55
Hrdislav

díky edna.cz, oblíbil jsem si vaše stránky. Dobrá práce

27.6.2016 | 16:45:50
oskarka

Ještě k upálení Shireen – proboha ne, že bych to schvalovala, jen připomínám, že Pán světla požaduje oběti v ohni, tak si vzpomeňme, že už v Dračím kameni napřed kněžka upálila sochy Sedmi, pak několik rytířů… a nejlépe jako obětina slouží královská krev. Proto taky Davos poslal pryč Gendryho (byl bastardem Roberta).

V Černém hradě proto (v knize) poslali s Fialkou a se Samem pryč dvě osoby královského původu (právě z obavy, aby je náhodou Stannis s Melisandrou, která na Sever dorazili, neobětovali Pánu světla). Jedním z nich bylo zaměněné dítě – syn krále Divokých (svého syna nechala Fialka v Hradu) + starého mistra Aemona, který byl původem Targaryen.

Píšu to jen na vysvětlení, proč král Stannis v zoufalé a marné bitvě o Zimohrad obětoval dceru – jistě to neměl dělat a bylo to zbytečné… ale Pán světla je krvežíznivý…

A k Varysovi a jeho cestování – lidi, ta cesta mu netrvala 20 minut, které vidíte v seriálu. Vyjel už před časem, kdy jel do Slunečního oštěpu: http://www.fantasticmaps.com/…Journeys.jpg

My viděli, že tam byl, ale víme jen, že to bylo po výbuchu Baelorova septa. Královna Olenna taky musela chvíli do Dorne jet, ne? Tak prostě tady není nikde psáno, že lodě z Mereenu vyplouvají hned, jak se za Varysem v Dorne zavřou dveře…

#47 Batu_Khan
27.6.2016 | 16:46:35
Batu_Khan

#46 oskarka: A k Varysovi, proste nechápem prečo niekto ma nutkavú potrebu obhajovať neobhájiteľné, buď mal Varys Malíčkov teleport alebo to bolo od tvorcov seriálu nedomyslené, nič by sa nestalo ak by sa Varys ukázal až v 7 sérii napríklad vo Volantise a nie obhajovať totálni nezmysel, najprv išiel do Dorn, potom naspäť do Mérenu aby mohol hrdo stáť na vlajkovej lodi dračej kráľovnej :D

#54 Stardos
27.6.2016 | 16:59:45
Matěj z Czechie

Výborná epizoda, která vyvrátila snad každou fan teorii. Ale ten děj kolem Jona mi připomíná pěknou pohádku, z nechtěného bastarda se stal Král Severu.

27.6.2016 | 16:59:57
FanArrow

Omg luxusní díl hlavně tolik vražd tam nejlepší scéna Arye sem měl husinu jak mu to říkala Freyovi sem Arya stark luxusní docela mě mrzí že umřel král tak mladej herec čestnej poctivej a on se zabije :´( A taky Lorasse a Margareth tak hodné postavy a ted k tomu hlavnímu co to bylo za kravinu jak se mohl Varys dostat z Pyramidy k Písečným hadum a pak na konci byl na lodi s Theonem Khaleesi Tyrionem grey worm,tak nabitý díl ale moc smrtí asi se stím už tvůrci nechtěj tolik srát všechno nějak rychle utíka Sam Tarly šel se učit Mistrem RedWoman byla vykázána za vraždu Sheeren Bran se dostal tam kam potřeboval armáda lannisteru se dostala do králova přístaviště Cersei nová královna všechno se to událo tak rychle nejlepší s dílu bylo asi to jak Arya zabila toho dědka Freye a Lyanna jak mluvila tak malá holčička a nebojí se toho tak sebejistě mluvila hodně nadaná herečka nejlepší díl z 6 serie i WW a bitva Ramseyho nebyla tak luxusní jako tento díl.

27.6.2016 | 17:02:22
mr_bungle

Funguje vám diskuse k aktuální epizodě? Párkrát se mi podařila načíst, ale většinou ne.

#51 FanArrow #52 meetsa
27.6.2016 | 17:06:06
FanArrow

edna je nějaka přetížená pomalu načítaj stránky
#50 mr_bungle:

27.6.2016 | 17:07:27
meetsa

#50 mr_bungle: U mě stejný :/

27.6.2016 | 17:24:44
Cabelkab

#28 Engeneer: To si nemyslím, že by zabíjela nevinné potom co jí dojdou jména na seznamu. Vždyť odmítla zabít lady Crane právě proto, že byla nevinná.

#59 Engeneer
27.6.2016 | 17:24:53
Stardos

#47 Batu_Khan: No, vzhledem k tou, že se k Dany připojily lodě z Dorne a lodě Tyrellů, tak si myslím, že Varys tam klidně s nimi být mohl

27.6.2016 | 17:28:51
Kvitovka

Ach jo já se musím zmrazit :( to čekání na novou sérii je to nejhorší mučení.

27.6.2016 | 17:29:09
ElfkamElessar

Best díl ever!! Ať žije King in the north :-) Cersei si té koruny moc neužije, teď už se Dany opravdu nemá kdo postavit. Lannisteři jsou v ř***. A jsem moc zvědavej jak se vyvine vztah Jona a Deny. No a Sansa si u mě aspoň trochu vyžehlila tu kravinu z minulího dílu. Aspoň se omluvila, že mu o Malíčkovi neřekla a nenechala se zmanipulovat proti Jonovi.

#58 meetsa
27.6.2016 | 17:32:32
Sctyri

Pro mě čekání dlouhé asi nebude, jdu dohnat všechny knihy :)

27.6.2016 | 17:35:46
meetsa

#56 ElfkamElessar: Já se teda bojím, aby Sansa Jona ještě nějak nezradila. Myslela jsem si, že se usmívá protože souhlasí s tím, jak Jona provolali King of the North, ale herci říkají něco jiného :/ https://www.youtube.com/watch?…

#71 oskarka
27.6.2016 | 17:41:22
Engeneer

#53 Cabelkab: Na seznamu má ještě spoustu jmen a s jídlem roste apetit

27.6.2016 | 17:56:42
fufight

The king in the North!!!!!! uzasny skvely bozi…ovsem z kralova pristaviste jsem zklamanej…nechat zabit vsechny tyrelly wtf? urcite by sla cesticka k trunu dany vydlazdit i lip…navic co si cersei myslela? v podstate cela rise ju nesnasi a to ji ma ochranit to zelezny kreslo nebo jako co armada lanisteru nebo jako co…jediny spojence posle k sipku i s lancelem a navic kevanem kterej to daval aspon trochu do kupy…no nic bud ju zarizne arya nebo jaime…jinak kdo vsechno jeste zustala krome ni arye na seznamu? myslim ze i hora ne? muze byt zajimavy :-D

#67 ElfkamElessar
27.6.2016 | 18:03:51
hARVe4CZ

Danny má draky ale i proti těm se dokázali bránit…vytáhnou staré škorpiony a nebude to tak lehký..

#63 Engeneer
27.6.2016 | 18:07:06
HassenBlasques

Díky, skvělá práce!

27.6.2016 | 18:09:57
Engeneer

#61 hARVe4CZ: Přesně tak, i Dornové dokázali sundat jednoho z původních tří a ve srovnání s nimi je Drogon jen ještěrka :-)

27.6.2016 | 18:24:08
White Walker Wun Wun

#9 Mari0: Margaery určite nebude Cersei chýbať, ani jej família a ani Tywinov brat.

27.6.2016 | 18:44:27
ČéEča

Euron by mohl Deny potkat na moři a mohla by být nějaká zajímavá mořská bitva s draky…

27.6.2016 | 19:03:05
makow

díky všem z EDNY za rychlost a vůbec veškerou práci, byli jste neuvěřitelní… P.S. můj odhad: Cersei zabije Skřet, je to taky bratr…

27.6.2016 | 19:11:39
ElfkamElessar

#60 fufight: Tyrelové rozhodně nebyli spojenci Cersei. Lancel ji šel dokoce zatknout a Kevan? To byla naprosto nevýrazná a bezvýznamná postava a k Cersei se pozitivně nechoval.

#75 oskarka
27.6.2016 | 19:18:44
Argetlam Královrah

Pro ty, co se pozastavují nad Varysovým teleportem a důvodem. Podívejte se ještě jednou na tu flotilu. Místy tam můžete zahlédnout slunce na žlutém poli – znak rodu Martellů. Varys se nevrátil sám, ale přivezl s sebou armádu Dorne, takže Tyrellové jsou jediní, kdo jsou teď na pevnině, zatímco Dorne, Dorthakové, Greyjoyové a bezptáci plují po moři.

#69 Ann Taylor #74 Rodney_ #78 kutas
27.6.2016 | 19:41:11
Ann Taylor

#68 Argetlam Královrah: No až na to, že Tyrellové tam byli taky.

webmaster
27.6.2016 | 19:45:52
methoz

Nevim proč, ale mám pocit, že Daenerys brzo zařve… :/ Ti její noví spojenci se mi vůbec nezdají… Prosim hatery, ať si daji pohov, díky..

27.6.2016 | 19:57:28
oskarka

#58 meetsa: Jo, to je dobrý postřeh! Upřímně, Sansa zavinila spoustu věcí, např. prozradila královně, že se chystají odjet a ta zařídila, že Ned s dcerami už z Přístaviště neodjel… a ctižádostivost jí taky nechybí; že si s ní život zahrál, to je druhá věc.

Jonem od dětství opovrhovala, byla přitom při své matce, byl to pro ni jen bastard… Nyní se v ní určitě probudilo zase horší já – tedy byla chyba, že slavnostně nepoděkovali rytířům z Údolí za záchranu a nějak je neodměnili – ale kdo to měl udělat, když zatím Zimohrad neměl pána? Slovo si směle vzala malá lady Mormont, tak Sansa mohla taky promluvit…

Ale ze sourozenců tu ještě je Arya, ta Jona ráda má a určitě zamíří časem na sever, až si vyřídí své záležitosti v Královském přístavišti. :-)

#76 mr_bungle
27.6.2016 | 20:00:06
Alex.McAllen

Teda ten poslední díl byl ale HUKOT. Hlavně ta hudba na pozadí soudního tribunálu. Skladba Light Of The Seven s chórem je balzám na duši. Ani jsem nevěděl, že soundtrack byl natočen v Praze a s naším orchestrem a chórem.

27.6.2016 | 20:00:42
Alex.McAllen

Teda ten poslední díl byl ale HUKOT. Hlavně ta hudba na pozadí soudního tribunálu. Skladba Light Of The Seven s chórem je balzám na duši. Ani jsem nevěděl, že soundtrack byl natočen v Praze a s naším orchestrem a chórem.

27.6.2016 | 20:00:46
Rodney_

#68 Argetlam Královrah: Proč by pluli s celou armádou přes půl světa a zase zpátky? bylo tam jen pár lodí se znaky Tyrellů a Martellů. Varysův teleport? V seriálu se nikdo nikdy nezmiňuje co je zrovna za den… určitě uběhlo v Mereenu několik měsíců mezi 9. a 10. dílem ale třeba na Severu nanejvýš několik dní.

Doufám že Lyanna Mormont dostane v příští serii více screentime.

Teď už bude hlavní dění na Severu protože když už má Dany i Tyrelly tak proti ní nestojí reálná opozice… Jaime zabije Cersei pravděpodobně hned na začátku příští serie a sám nebude mít důvod stát v cestě Dany. Jedinej kdo by mohl dělat vítr je Euron ale Železné ostrovy nemají takovou moc.

#90 Darth Jar Jar
27.6.2016 | 20:03:55
oskarka

#67 ElfkamElessar: Lancel byl Lannister a za Robertova života byl Cerseiným milencem. Kevin Lannister, bratr Tywina, se snažil udržet chod Království, jeho finance, bohužel Cerseinými chybnými kroky se věci pořád zhoršovaly. Vždyť Vrabčáci by v Království neměli moc, kdyby jim ji sama nedala dekretem…

#80 ElfkamElessar
27.6.2016 | 20:08:27
mr_bungle

#71 oskarka: Vždyť Arya už je v Řekotočí, na začátku příští sezóny může dorazit na Zimohrad.

#79 kutas #81 oskarka
27.6.2016 | 20:11:18
oskarka

Ale smrt Pycelleho, Kevana (v knize ho také zavraždí ty toulavé dětičky) je přiravena právě proto, aby se moc současných panovníků Sedmi království rozložila, aby neměli už nikoho…

#79 kutas
27.6.2016 | 20:11:21
kutas

#68 Argetlam Královrah: spíš se pozastavuji nad teleportem Daenerys v jednu chvíli je v Meereenu a v druhém okamžiku odplouvá z Dorne směr Královo přístaviště

#93 Pouty #112 Argetlam Královrah #113 Argetlam Královrah
27.6.2016 | 20:13:10
kutas

#76 mr_bungle: jo klidně už v první díle jelikož získala teleportér od Malíčka :D

#77 oskarka: nepochopil jsem proč Pycelleho prostě nevyhodili jednoduše do povětří s ostatními ale místo toho ho takhle pracně vraždit

27.6.2016 | 20:16:06
ElfkamElessar

#75 oskarka: Jenže už nějakou dobu Lancel jejím milencem nebyl, naopak to byl fanatický vrabčák. Kevan se možná snažil, ale projev a výsledek jeho snažení = 0. To Tywin to byl jinej pán.

#82 oskarka
27.6.2016 | 20:17:43
oskarka

#76 mr_bungle: No, ale ještě má pár jmen na seznamu, ne? :-)

#83 Nikolperse
27.6.2016 | 20:21:54
oskarka

#80 ElfkamElessar: Ano, ale byli to Lannisteři, rodina…

#84 ElfkamElessar
27.6.2016 | 20:23:20
Nikolperse

#81 oskarka: Ešte má Cersei, Jaime, Ilyn Payne, Mellisandra, Berik Dondarion, Thoros z Myru, Hora.

#85 ElfkamElessar #88 Tomi Lee Morpheus
27.6.2016 | 20:24:42
ElfkamElessar

#82 oskarka: Tak zrovna tahle rodina pro ni nic neznamená. Měla ráda jen svoje děti a Jaimeho + bála se/respektovala Tywina.

#86 Engeneer
27.6.2016 | 20:28:54
ElfkamElessar

#83 Nikolperse: Proč by zabíjela Thorose a Berika?

#87 Engeneer #107 mr_bungle
27.6.2016 | 20:29:37
Engeneer

#84 ElfkamElessar: Nejvíc se bála Tyriona

27.6.2016 | 20:33:20
Engeneer

#85 ElfkamElessar: Protože vydali Gendryho Melisandře

27.6.2016 | 20:34:20
Tomi Lee Morpheus

#83 Nikolperse: prečo je Melisandra na Ayrinom sezname? dik za vysvetlenie

27.6.2016 | 20:36:26
JeremyFall

Tyjo, když nad tím tak přemýšlím.. rod Baratheonů s Tommenem vlastně vymřel, když nepočítáme Gendryho a v seriálu s Lorasem a Margaery vymřel i rod Tyrellů, protože nepředpokládám, že Olenna by byla ještě natolik čilá, aby Vysoké zahradě dala dědice. Boltonové vymřeli společně s Ramseyem. Rod Targaryenů závisí už jenom na Daenerys, která je neplodná, takže to je další kandidát na vymřelý rod. Jaké rody dle vašeho názoru ještě do konce seriálu vymřou? Sázím na to, že Edmure ještě umře a rod Tullyů tak skončí. U Martellů osud rodu visí na Sand Snakes, což jsou vlastně bastardi, ale čekám, že je Ellaria legimitizuje. A u Lannisterů nám zbývá už jenom Cersei a Jaime a obávám se, že ani jeden z nich následující válku nepřežiju, takže to vypadá, že rod Lannisterů vymře s nima. Nějaké vaše názory?

#92 Alex.McAllen #96 Batu_Khan #97 ElfkamElessar #98 Arrow123 #102 oskarka #124 Eddard1 #133 ocza
27.6.2016 | 20:41:22
Darth Jar Jar

#74 Rodney_: Taky jsem to bral tak, že se s flotilou Dany setkali někde cestou… Mno ale dle toho co DaD povídali v inside episode, tak lodě Tyrellů a Martellů opravdu pluli do zátoky otrokářů, a pak všichni vyrazili a směřují do Úzkého moře… což mi přijde divné, když prvním cílem měli být Železné ostrovy, ne?

27.6.2016 | 20:46:01
Batu_Khan

Už viem prečo sa tak Malíček tváril kyslo, niekto mu šlohol teleport(Varys) :D

27.6.2016 | 20:49:39
Alex.McAllen

#89 JeremyFall: Když nepočítám Gendryho, tak rod Baratheonů vymřel už dávno. Tomen, Geoffrey a Myrcella byli dětmi Cersei a Jaimeho Lanisterů.

27.6.2016 | 20:49:54
Pouty

#78 kutas: Ona neodplouvá z Dorne, normálně z Meereenu nebo spíše už jsou na otevřeném moři. Varys dorazil z loděmi Dorne a Roviny, aby Daenerys mohla převést všechny vojáky.

27.6.2016 | 20:52:26
Snyder17

Tahle série byla opět svým způsobem jedinečná. Byly díly, kdy jsem opravdu nudil a obával kam seriál směřuje, ale epizody jako The Door, Battle of Bastards a The Winds of Winter byly naopak excelentní. A ono i to, co mi místy vadilo se na konci obrátilo. Celou sérii jsem byl znechucený z Aryi, čekal jsem, že se opravdu stane „nikým“, ale to jak ve stylu assasina vyřídila Freye a ukuchtila Frey Pie bylo parádní :D Hodně se mi líbili flashbacky a Branovi vize, to dalo seriálu úplně nový rozměr. I když po dílu The Door jsem ho měl sto chutí zabít. Oživení Johna jsem si nepřál z principu zlomení srdcí milionu puberťaček po celém světě :D Ale na druhou stranu by mi jako Stark opravdu chyběl a jeho linie nejen díky potvrzení teorie R+L=J krásně vygradovala. Ten prostřih z právě narozeného nemluvněte na vzápětí jmenovaného King of the North měl prostě něco do sebe…kdo by si to pomyslel za časů „You know nothing John Snow“ :D Lannistrové si drží svůj standard, můj oblíbenec Tyrion a jeho „I drink and know things“ mluví samo za sebe a s Varysem vytvořili skvělé duo :) A Cersei naplnila věštbu, která na začátku série vůbec nevypadala až tak zásadně. Dany přes všechnu kritiku se mi v téhle sérii líbila, jak vystoupila z té dothracké síně v plamenech byla radost pohledět, dějově i vizuálně :D A její dialogy se dle mě taky hodně zlepšily, třešničkou na dortu bylo jmenování Tyriona pobočníkem :) Za velmi povedenou považuju postavu Lady Mormont, za těch pár scén si mě získala neskutečným způsobem. A Ramsyho linka včetně jeho skonu prostě byla hodná správnému záporákovi. A vůbec mi nevadilo malá účast Littlefingra v sérii a o to víc mě potěšily stěry kterých se mu dostalo :D

Poslední dva díly mě prostě uchvátily, ultimátní finále podtržené skvělou hudbu a krásnými záběry :) Největší „kaňkou“ série tak zůstává odchod Hodora, tuhle postavu prostě nešlo nemilovat :(

Na závěr děkuju všem co se podílí na sekci GoT, ať už autorům článků a všem co mají co dočinění s titulkama, rychlost titulků byla opravdu neskutečná :) Jediné minus to má v tom, že teď stejný komfort očekávám i u ostatních seriálů :D Ještě jednou díky, vaši práci a snahu jsem i ocenil příspěvkem :)

27.6.2016 | 20:53:27
madcat

když se někteří Starkové umí převtělit do zlovlka, tak by se teoreticky mohl Jon převtělit do draka :D (… a třeba někde po cestě omylem vyklopit Danerys :P :D ale to bych doufala v až moc velký happpy end :D )

27.6.2016 | 20:54:58
Batu_Khan

#89 JeremyFall: Kralokat podľa mňa nezomrie, podrží ho trpaizlik premiér, ale bude musieť emigrovať(pretože zavraždil Krála Targariana), takže dožije niekde v exile v blahobyte(v slo­bodných mestách a trpaizlik premiér mu bude pravidelne posielať nejakú sumičku na prežitie) :D

A bloncku zavraždí Ary alebo v zúrivosti Kralokat a bude z neho aj Kralovnokat :D

#166 jajkob
27.6.2016 | 20:58:11
ElfkamElessar

#89 JeremyFall: Daenerys neplodná? A proč by měla být? Navíc teď maj ještě Jona i když to ví zatím jen Bran. Jinak asi máš pravdu, Baratheon, Tyrell, Lannister, Frey, Bolton R.I.P Edmure by pežít mohl.

#99 ElfkamElessar #100 Batu_Khan
27.6.2016 | 21:10:21
Arrow123

#89 JeremyFall: Z Lannisterovcov ešte tu je Tyrion

27.6.2016 | 21:11:28
ElfkamElessar

#97 ElfkamElessar: Jo oni Lannistei maj ještě Tyriona

27.6.2016 | 21:12:56
Batu_Khan

#97 ElfkamElessar: To jej zariadila čarodejnica z Lazaru, potratila znetvorené dieťa a stala sa neplodnou :D

#101 ElfkamElessar
27.6.2016 | 21:14:24
ElfkamElessar

#100 Batu_Khan: No potratila, ale, že by byla i neplodná?

27.6.2016 | 21:18:21
oskarka

#89 JeremyFall: No, podle mne Tyrellové dosud nevymřeli. Nevím, jak dopadl WIllas, ale přece stále žije Garlan, zvaný Galantní, ne? A u Bartheonů tu jsou ještě Robertovi bastardi, Edric Bouře (ten se skrývá ve Svobodných městech) a Gendry – v seriálu je to jen Gendry.

Arya na seznamu Berica nemá – zbývá jí Cersei a Hora, Payne – o Mellisandře pochybuji…

#103 ElfkamElessar #105 Nikolperse #106 Carnage #141 niennor
27.6.2016 | 21:19:41
ElfkamElessar

#102 oskarka: V seriálu se Garlan neobjevil a Ollena sama říkala, že už rod nemá budoucnost. Nevím jestli bastardy tak úplně počítat. Tituly a země Gendrymu asi nikdo nedá.

#104 oskarka
27.6.2016 | 21:26:32
oskarka

#103 ElfkamElessar: A Willas? Vždyť toho jí Tyrellky nabízely po smrti Joffreyho…

27.6.2016 | 21:34:44
Nikolperse

#102 oskarka: v 5 dieli 4 série Arya hovorí celý zoznam. Sú tam aj mená Beric, Thoros a Rudá žena.

27.6.2016 | 21:34:50
Carnage

#102 oskarka: Jak tu byl vícekrát řečeno Arya má na seznamu i Berica, Thorose a Melisandru právě kvůli Gendrymu.

27.6.2016 | 21:56:20
mr_bungle

#85 ElfkamElessar: Dali Gendryho rudé kněžce, ale když nakonec přežil, možná by je mohla ušetřit.

#108 oskarka #109 Tomi Lee Morpheus
27.6.2016 | 21:59:46
oskarka

#107 mr_bungle: Já si také myslím, že po anabázi, kterou Arya prožila v Braaavosu, se její seznam trochu změnil. Ale uvidíme.

Podle mne může Bratrstvo vyhledat, ale nezapomínejme, že s nimi je i Ohař, a ten nakonec Aryi zachránil život…

27.6.2016 | 22:15:16
Tomi Lee Morpheus

#107 mr_bungle: Ha tak potom to má Melisndra spočítané, lebo Arya jej ide naproti,) a asi jej nevysvetlí, že Gendry žije, keď vlastne nikto neviem či žije.

27.6.2016 | 22:15:40
HassenBlasques

Měli byste přidat mezi postavy Lyannu Mormont. Myslím, že se rychle probojuje mezi top 5 nejoblíbenějších :) Ta herečka je naprosto neuvěřitelná.

#111 ElfkamElessar
27.6.2016 | 22:17:39
ElfkamElessar

#110 HassenBlasques: Souhlas! Badass lady

27.6.2016 | 22:43:30
Argetlam Královrah

#78 kutas: To mě nenapadlo. Skutečně je možné, že odplouvá z Dorne. Hádám, že se to dozvíme za rok. Osobně mě spíše zajímá, jestli narazí na Eurona nebo ne.

27.6.2016 | 23:07:02
Argetlam Královrah

#78 kutas: To mě nenapadlo. Skutečně je možné, že odplouvá z Dorne. Hádám, že se to dozvíme za rok. Osobně mě spíše zajímá, jestli narazí na Eurona nebo ne.

27.6.2016 | 23:07:05
Kolousek001

Ono to spíš vypadá, že pokud Danny s tímhle vším dorazí do Západozemí, tak se okamžitě všichni zbylí vzdají :D a dál to bude boj proti Bílejm chodcům :D

#115 ElfkamElessar
27.6.2016 | 23:09:52
ElfkamElessar

#114 Kolousek001: No opravdu to vypadá, že už se jí nemůže nikdo postavit :-) No ale když pijde ta zima, mohl by nějakou dobu vydrže King in the north. Prostě by utíkal dokud jí všichni ti jižani nepomrznou :-) No ale teď vážně by mě zajímalo jak se bude vyvíjet vztah Jona a Deny

27.6.2016 | 23:14:30
ChloëNoir

Narozdíl od ostatních asi tak úplně nesdílím nadšení z dnešního dílu. Samozřejmě se u GoT celkově řadí mezi ty nadstandartní epizody a to hlavně po dějové stránce. Bohužel, momentálně mám spíše smíšené pocity a to především kvůli osudům některých postav. Zřejmě to bude tím, že linky začínají být v mnohých momentech silně předvídatelné (pravděpodobně kvůli množství teoriíí, které se, bohužel, často plní))a tím pádem příběh tak trochu ztrácí to svoje počáteční kouzlo. Samozřejmě chápu, že některé momenty nelze už kvůli návaznosti a budoucímu ději předělat (př.původ Jona), a které byly právě některými teoriemi předčasně odhaleny. Ale v zábavním průmyslu bych tak trochu čekala, že si ten příběh nějak přizpůsobí (zvlášť, když už nejedou podle knižní předlohy)a pokusí se tam vměstnat nějaký zvrat, který zbortí alespoň některé známé teorie, aby to pro diváka bylo poutavější. Nevím, tak nějak mě to v některých ohledech trošku zklamává a začínám se bát, že celý seriál skončí nějakým předvídatelným a naprosto nepromyšleným happy endem, jan aby tvůrci uspokojili široké masy. No, tak jako tak si na pokračování musíme zase rok počkat, takže asi nemá cenu vynášet předčasné soudy. IPřezevšechno se těším jako malá holka :D

Jinak poděkovat adminům za skvělou práci, kterou na těchto stránkách vykonávají. Protože jenom díky jejich existenci a skvělé správě se mohou lidé jako já (v realitě obklopení samými neGoTiky)vyjádřit a pokecat si s dalšími fanatiky :D DĚKUJI!

#118 ElfkamElessar
27.6.2016 | 23:32:06
ChloëNoir

*chci

27.6.2016 | 23:33:45
ElfkamElessar

#116 ChloëNoir: Mno, opravdu jsem nečekal, že zařve tolik postav, jmenovitě všeci Tyrelli a Kevan dohromady.

#119 ChloëNoir
27.6.2016 | 23:41:29
ChloëNoir

#118 ElfkamElessar: Já ano. V minulých epizodách bylo jasně naznačeno, že Cersei hodlá využít divokého ohně k tomu, aby vyhodila při svém soudu Septum do povětří (dokonce se tu objevila i podobná teorie). Potom co Tommen zrušil rozsouzení bojem neměla ani jinou možnost jak se zachránit. Navíc to byla skvělá příležitost jak se jednou provždy zbavit nejen Vrabčáka a jeho přívrženců, ale právě i Tyrellů. A to především Margery, která byla Cersei od začátku trnem v oku. I se smrtí Kevana jsem tak nějak počítala od chvíle, kdy se v příběhu objevil, protože takhle GoT funguje (aneb zbavujeme se vedlejších postav). Jenom jsem nevěděla jakým způsobem umře, toť vše.

#120 ElfkamElessar
27.6.2016 | 23:59:18
ElfkamElessar

#119 ChloëNoir: O té teorii vím, nicméně ty pedchozí naznačení jsem nějak nezaznamenal. Já jsem do poslední chvíle věřil, že zrovna Margery stihne odejít, teda až do toho jejího posledního pohledu na Vrabčáka. Nebo jsem chccilku věřil, že Lancel to nějak uhasí ty svíčky než zařve.

#123 ChloëNoir
28.6.2016 | 0:19:11
Eddard1

#5 Xavik: Varys od začátku pracoval pro rod Targaryenu. Nikdy nechtěl nechat Dany(skutečně) za­bít.

#143 Tomi Lee Morpheus
28.6.2016 | 0:29:11
Surrey

Mám dotaz… nějak jsem nepostřehl, jaký kde skončil meč Neda Starka. Co se s ním stalo? Chtěl jsem si to najít, ale já vlastně ani nevím jeho jméno :D

#126 Eddard1 #129 ElfkamElessar
28.6.2016 | 0:36:18
ChloëNoir

#120 ElfkamElessar: Nemýlím-li se, ten náznak byl už v epizodě No One. Když Cersei mluví s Qyburnem poté, co Tommen zruší soud bojem, zmiňuje se o nějaké staré pověsti, která by mohla být pravdivá, a která se nějakým zásadním způsobem týká King´s Landing. Ze situace vyplývá (ačkoliv to tam není přímo řečené), že hovoří o divokém ohni, jehož zásoby by měly být ukryté někde v kopkách pod Přístavištěm. Pravdivost právě téhle konkrétní fámy je totiž logicky Cerseinou poslední šancí jak nějakým způsobem ovlivnit vlastní soud.

Pravda. U Marge jsem také hodně doufala, že se jí nějakým způsobem podaří vyklouznout ještě před výbuchem. To by kolem toho ale nesměla dělat takový tyjátr a upozorňovat tak na sebe Vrabčáky kolem. Škoda. Byla to silná a hlavně inteligentní postava, která by si asi bývala zasloužila více prostoru.

U Lancela bylo právě jasné, že je tam jen na efekt, aby zvýšil dramatičnost situace :D

#128 ElfkamElessar
28.6.2016 | 0:38:00
Eddard1

#89 JeremyFall: Rod Tully neskončí má syna s Roslin.

28.6.2016 | 0:39:44
tomasgeryk

Možná nebudu mít názor stejný s většinou, ale tak, jak se mi ta série nějakou dobu nepozdávala, tak po posledních 2 dílech hodnotím velmi kladně. A řekl bych, že se to pomalu vrací i na úroveň takové 3. série. Daenerys taková mladá trošku (možná i víc :-) ) husička, ale Tyrion s Varysem ji kočírujou velmi dobře, dokonce občas začíná dělat i správná rozhodnutí, to se časem možná vychytá. Masakr Boltonů velký palec nahoru. Chyba se Sansou byla opravdu částí scénáře, sama to přiznala, takže to nejsou žádní Dumb and Dumber. Jon rules. Arya a její assasin's creed úplná bomba. A masakr v KL, tak k tomu není co dodat. Jenom čekám, kdy podobný osud dostihne Cersei (protože kdo s čím zachází, tím také schází, i když si v seriálu spravedlnost dává občas dost načas, stejně ji určitě dostihne)… Nemůžu se dočkat další řady

28.6.2016 | 0:43:49
Eddard1

#122 Surrey: Led. Byl roztaven a byli ukovány 2 meče: Vdovin nářek, Přísežník

28.6.2016 | 0:44:19
tomasgeryk

A nejvíc epic by bylo, kdyby podruhé zaúřadoval Kingslayer Jaime, za to, že Cersei fakt jednala jako Mad King… A zapříčinila tím přímo smrt jeho milovaného syna :-)

28.6.2016 | 0:45:44
ElfkamElessar

#123 ChloëNoir: Já si všiml jen té fámy, to že by měla být propojená s KL jsem nezaznamenal, ale možná jsem jen nepozornej :-) Já právě hned uvažoval co by to mohlo být. Jedna z verzí, která se mi zdála reálná bylo to, že má na mysli Dany, ale piznávám, že to by jí asi moc nepomohlo

#132 ChloëNoir
28.6.2016 | 0:47:26
ElfkamElessar

#122 Surrey: byl roztaven a pedělán na dva lannisterský meče. Jeden dostal Jaime ten má teď Brien a druhej Joffry u toho netuším kde skončil, asi je poád někde v KL

#136 Surrey
28.6.2016 | 0:49:51
yoshua

Taky si přihodím svou trochu do mlýna…

scéna Lyanna a Eddard – začátek rozhovoru úmyslně není slyšet, slyší ho pouze Brandon… to o čem víme je až po prvotní informaci… a Světe div se, ale ta informace bude, že Rhaegal si Lyannu vzal za ženu, takže Jon bude nejen targaryenský levoboček, ale taky synovec od Danny a její potencionální manžel…

na druhou stranu, když Bran přijede na Zimohrad a prozradí to, tak se objeví nečekaná situace, žádné krevní pouto se Sansou, takže teoreticky by se mohli vzít a Jon by se stal pravoplatným Strážcem severu – přeci jen Bran už asi potomka nezplodí a vzdá se podle mého tohoto titulu…

A k tzv. teleportu. Martin to řekl několikrát…mezi ednotlivými událostmi mohou být klidně celé týdny., měsíce neli roky… Snad is nemyslíte, že v minulém díle odrazila otrokáže a v tomto vyplula, že ji nato stačí cca týden? to je vážně tolik lidí naivních? Jen ta příprava na vyplutí musí trvat několik týdnů, neli měsíců…což je dost času na to, aby připlula spojená flotila Martellů a Tyrellů a připojila se k nim…

#137 iNstinkt- #167 Rafan
28.6.2016 | 0:50:12
Izar

John Snow je synovec Deanarys, jestli se Bran vrátí tak to může být ještě zajímavé

28.6.2016 | 0:54:27
ChloëNoir

#128 ElfkamElessar: No, tím propojením té fámy s King´s Landing si v souvislosti s touhle scénou taky nejsem úplně jistá. Možná, že se mi tam plete právě ta zmíněná teorie, která kolovala tady na Edně. Každopádně to nemění nic na tom, že po shlédnutí té scény mě hned jako první napadla spojitost s divokým ohněm, jelikož v širších souvislostech to byla jediná věc, která mohla být v tu chvíli Cersei nějak užitečná :)

28.6.2016 | 0:55:06
ocza

#89 JeremyFall: muj nazor je, ze ten serial asi nesledujes

28.6.2016 | 0:59:58
hardhome

podla mna bude nakoniec pravda,ze Aerys II Targaryen spal s Joann Lannister a splodil Cercei a Jaimeho to sialene spravanie nemoze mat po Tywinovi :D ..nieco na tuto temu naznacila aj pribuzna Jaimemu v knihe

28.6.2016 | 1:12:13
Tessi92

Bože , to je strašná retardace :) Hrajete to nebo to myslíte vážně, ty vaše teleporty ? Nevím, jak by se Vám líbilo , kdyby u každé scény byl přesný datum a přesný čas s přesností na 0,00000000000­000000000000000000000000­0000000000000000000001 s­ekundy… A museli byste si to psát do „deníčku“ ...... Zkuste se zamyslet a nepsat sračky…Opravdu to číst je bolest… Jinak nejlepší díl zatím… Krásná návaznost scén … :)

28.6.2016 | 1:40:18
Surrey

#129 ElfkamElessar: A já myslel že roztaven byl Robbův meč?

#140 Engeneer
28.6.2016 | 1:59:12
iNstinkt-

#130 yoshua: Žádné krevní pouto se Sansou? Je to její bratranec.

#139 Matěj z Czechie #180 yoshua
28.6.2016 | 4:01:04
Hodooor

#15 Mari0: To nebyla žádná nová várka, Cersei nemusela nic vyrábět ani to nikam složitě umistňovat, bylo to tam už od dob Šíleného krále. Dyť o tom už kolikrát mluvili, že měl nálože wildfire pod všemi důležitými místy King's Landing a chtěl podpálit celé město, řekl to asi jen Jamiemu a ten ho proto zabil aby mu v tom zabránil. Jamie to to řekl Tyrionovi který o tom minule mluvil s Dany, jinak o tom asi moc lidí nevědělo jinak by Jamieho oslavovali a nepovažovali za zrádce. I pro Cersei to byla jen fáma dokud to nenechala prozkoumat Qyburnovi, pak už jí stačilo jen odpálit to správné místo. A že zdemolovali jen septum a ani o budovu víc, na to si kde přišel? Vždyť jsou tam záběry jak to vzalo i další budovy, hoří tam budovy všude kolem je odtamtud slyšet i nějaký řev jak na to Tommen kouká z okna.

28.6.2016 | 4:02:22
Matěj z Czechie

#137 iNstinkt-: Žádné, které by bránilo uzavřít Manželství. Ve středověku a Raném novověku byli svatby bratranců a sestřenic běžná praxe.

#169 Rodney_
28.6.2016 | 5:31:47
Engeneer

#136 Surrey: Robb neměl meč z Valyrijské oceli.

28.6.2016 | 6:54:40
niennor

#102 oskarka: ak si spominam dobre, garlan a willas su len v knihach, neboli sucastou serialu, ani sa nespominali v nom. Skoda, ze tyrrelke nedali viac priestoru, tiez som dufala, ze sa jej podari zdrhnut, hoci som tusila opak. Inak, nepadne nahodou magia Zdi, ked cez nu prejde Bran? Oznaceny NKcom je stale, aby im neumoznil konecnu invaziu..

#145 ElfkamElessar #147 oskarka
28.6.2016 | 8:59:16
RaiderCZ

Není teď Jon právoplatným dědicem železného trůnu ?

#146 ElfkamElessar
28.6.2016 | 9:18:51
Tomi Lee Morpheus

#121 Eddard1: ja to tiež tvrdím, že Varys je nevinný, ale admin mi neverí, môžete niekto nájsť ten diel v ktorom sa to rieši?

#144 RaiderCZ #152 Tomi Lee Morpheus
28.6.2016 | 9:19:04
RaiderCZ

#143 Tomi Lee Morpheus: 01×05 Vlk a Lev cca 30 min

28.6.2016 | 9:23:21
ElfkamElessar

#141 niennor: Kdo ví možná, že ano. Ale bylo by to od Brana trochu hloupý kdyby to udělal…

#158 mr_bungle
28.6.2016 | 9:34:18
ElfkamElessar

#142 RaiderCZ: No jednak Daenerys je pímo dcera krále a Jon jen prince a navíc pokud mi něco neuniklo tak je to poád bastard i když teď Targaryenský.

28.6.2016 | 9:35:52
oskarka

#141 niennor: Ano, to je dobrý postřeh, Bran je opravdu poznamenán Bílým králem – možná to něco udělá s kouzlem Zdi, až jí projde… A WIllis byl zmíněn opravdu jen v knize, tady v seriálu ji dámy dávaly dohromady s Lorasem.. no, potřebují si to vše zjednodušit…

Jinak, Baeliš udělal tu samou zásadní chybu jako Ned Stark – řekl vlivné ženě pravdu v božím háji… (postřeh odjinud)

Co se týče dědictví- v Zimohradu je jasná linie: Bran, Sansa, Arya a pak teprve Jon. Ale u Železného trůnu má Jon přednost před Daenerys. Raegar byl prvorozený syn a všichni Jonovi nevlastní sourozenci jsou mrtvi.

#149 ElfkamElessar #150 ElfkamElessar
28.6.2016 | 9:35:55
ElfkamElessar

Kua nějak mě zlobí klávesa ř…

28.6.2016 | 9:36:39
ElfkamElessar

#147 oskarka: Jenže Daenerys je dcera krále.

#151 Ann Taylor #165 nerrti
28.6.2016 | 9:37:57
ElfkamElessar

#147 oskarka: Ono na tu chybu má vliv, že to řekl v božím háji? Mě přijde úplně jedno kde to řekl. Hlavně si myslím, že trochu podcenil Jona a seveřany, že nečekal, že ho provolají králem navíc king in the north volali i přítomní rytíři údolí.

28.6.2016 | 9:40:25
Ann Taylor

#149 ElfkamElessar: Jenže nebyla dědičkou. Je král – jeho prvorozený – děti prvorozeného – sourozenci prvorozeného – děti sourozenců prvorozeného. A když se to počítá ještě muži první, tak je Daenerys ještě o kus dál. Jen si nejsem úplně jistá, jestli by měla přednost před Rhaegarovou dcerou, pokud by titul z Rhaegarových synů přešel na Viseryse a ani ten by si ho neudržel.

webmaster
28.6.2016 | 9:43:36
Tomi Lee Morpheus

#143 Tomi Lee Morpheus: u postavi Varys sa píše: ""Když malá Arya Stark omylem zabloudí do sklepení, uvidí tajné setkání Varyse s magistrem Illyriem Mopatisem, kde řeší rozpoutání občanské války v Králově přístavišti a tím podpoření přicházejících potomků rodu Targaryenů. Varys ale i přesto později podporuje krále ve vyvraždění tohoto rodu a posílá své nájemné vrahy do Svobodných měst.""

  • práve naopak, král Rob ju chce zabiť, a Ned je proti tomu, Varys mlčí lebo presne to chce rozvrátiť KL.

u postavi Jorah Mormont sa píše: ""Během cestování slouží Jorah jako tajný agent pro lorda Varyse, kterému donáší informace o Daenerys. Když poskytne informaci, že je Daenerys těhotná, lord Varys pošle nájemné vrahy, aby ukončili její život, čemuž ale Jorah zabrání."" Odkial by to Jorah vedel? Len od Varysa a prečo? aby tomu zabránil, lebo týchto assasinov poslal Král Robert cez svojho mystra, ktorého v tomto poslednom 6S dieli ubodali deti.

28.6.2016 | 9:47:03
bauerj

Jakožto někdo kdo nečetl knížky (kde jsou určitě víc detaily) se ptám, jak bude moc Bran dokázat to co viděl? Mohli by to uhrát přes ty dvě služky a toho jediného rytíře co přežil (jméno si nepamatuju) nebo Bran může do těch vizí brát i někoho jiného? Nebo se to potom prokáže až dorazí Dany a skrze draky? Ptám jestli v kníze není víc popsáno to co dokáže Bran atd.

A počítám, že tajemno kolem Jonova jména má vyvolat otázku jestli je teda bastard nebo ne (když už odhalili rodiče)

#154 ElfkamElessar
28.6.2016 | 11:13:48
ElfkamElessar

#153 bauerj: No máš pravdu dokazovat se to bude těžko a jak se to ukáže to ví jen Martin a scénáristi. Dvě služky a slovo věrného vazala Starků Howlanda Reeda těžko bude ostatním stačit. (navíc ty služku už asi nikdo nikdy nenajde :-) Bastard je podle mě určitě Lyanna nebyla Rhegarovou manželkou. Leda by zavedli v seriálu polygamii.

#156 bauerj #161 madhitman
28.6.2016 | 11:18:32
Argetlam Královrah

Chudák Malíček. Roky plánování, příprav a intrik. A když to dokázal dovést ke konci (zabití Jona Arryna a dostat Neda na jih + jako třešnička na dortu ještě Branův pád, který ani neplánoval), tak přijde někdo a téměř upečený dort mu sežere :D Ten musí zuřit. Ale zapletl se do svých intrik a nakonec udělal chybu, že vsadil na jedinou kartu – Sansu.

28.6.2016 | 11:22:27
bauerj

#154 ElfkamElessar: Tak není jasné co se s nima stalo. A snad i tady v diskuzi jsem četl, že Targaryeni dřívě měli i více manželek, tak by to vklidu mohlo být i tady. Pokud by byl na 100% bastard, tak proč tajit jeho pravé jméno? V tom musí být něco víc.

#157 ElfkamElessar
28.6.2016 | 11:23:55
ElfkamElessar

#156 bauerj: Protože Robert by ho zabil i jako bastarda.

28.6.2016 | 12:08:38
mr_bungle

#145 ElfkamElessar: A ví Bran vůbec, že když projde za Zeď, umožní průchod i WW?

28.6.2016 | 13:07:17
Vincent Vega

Pokud bych měl hodnotit šestou sérii v porovnání s předešlými, nejsem si úplně jistý, jak bych hodnotil. Největší zklamání pro mně zůstává, trochu zmatečné zakončení Aryina výcviku a takových momentů, s kterými jsem měl problém bylo víc, ale nechci být úplný hnidopich. Poslední episoda se povedla bravůrně, Cersei mohli vybarvit trochu víc „šíleněji“, ale i tak jsem si celý díl užil (už jsem to viděl podruhé :D ) A skladba Light of the Seven je něco neskutečného.. poslouchám to už druhý den a nemám dost :D

28.6.2016 | 13:35:00
Snoopy dog

#1 jajkob: Martellpvů jsou všichni mrtví, to co zbylo jsou jen bastardi.

28.6.2016 | 13:36:36
madhitman

#154 ElfkamElessar: Tower of Joy v knihách takhle zatím nebyla. Byla tam jen jako Nedův sen po boji s Jaimem a bylo to dost zmatený. A v knize může být Bran jen v čarostromu (teda co si pamatuju). Takže pokud neměla vedle postele čarostrom, tak se musíme spolehnout na Howlanda Reeda.

28.6.2016 | 14:03:04
vintason

#9 Mari0: ty jsi úplně mimo, zaprvé to není matka, ale babička :D a za druhé, nepochopil si o co tam jde vůbec

28.6.2016 | 15:31:00
Izar

otázek je více jakou roli má tříoká vrána v náboženství severu, Jde o to, aby byl Bran schopen podpořit svoje vize. Je John bastard? Byla Lyanna unesena nebo utekla dobrovolně. Vzala si Rhaegara? Pokud by byl John skutečně Targaryen, měl by přednost před Daenerys. Jako příklad dám anglickou královskou rodinu. Královna Alžběta > Charles > Williem > George > Charlotte > Harry Děti Williema mají nárok na trůn před princem Harrym Nástupnictví je jasné, pokud je synem prvorozeného, odsouvá dceru krále na vedlejší kolej. Pokud je bastard, tak už je to jiná, ale to jsou jen spekulace, které nikdo není schopen podložit důkazy

28.6.2016 | 16:11:16
ori

#9 Mari0: Aj Robbovo ťaženie sa vyvíjalo sľubne a potom to „utli“, podľa mňa super, nikdy nevieš čo sa môže stať.

webmaster
28.6.2016 | 16:32:14
nerrti

#149 ElfkamElessar: Proč princ Harry v Británii nikdy nedostane trůn před dětmi Williama? Protože není prvorozené dítě prvorozeného, to vždy má přednost před druhorozeným potomkem i když ten je o generaci starší. ;)

28.6.2016 | 16:46:00
jajkob

#96 Batu_Khan: aj sestrokat, ale mame tu už tyriona Otcokatokušmena:)

28.6.2016 | 16:48:42
Rafan

#130 yoshua: Moment, pokud se vzali tak nemůže být levoboček(bastard), Targaryeni mohli mít více manželek a tak je Jon legitimním synem obou a může si dělat nárok jak na krále severu tak na krále 7 království. Pokud jde o krále severu tak mají samozřejmě přednost děti Neda, ale už není mimo hru jako bastard. Je to ale jedno protože si ho sever stejně zvolil za krále.

#168 jajkob
28.6.2016 | 16:53:42
jajkob

#167 Rafan: a Starkovci ho podporia, (moja teória) Bran to Severu vzkáže tak, aby bolo jasné že ich The King in The North! má nárok aj na sedem kráľovstiev,(dosť nepravdepodobná teória je že Dany si ho možno bude musieť vziať) takže budú kričať The King in The Seven Kingdoms, Fighter against White Walkers, Reborn, a takto získajú možno aj Dany, a Jonova Starkovska spravodlivosť a milosrdenstvo pomôže dany získať trón takmer bez boja.

28.6.2016 | 17:12:20
Rodney_

#139 Matěj z Czechie: je ale rozdíl brát si bratrance/ses­třenici kterou jsi viděl za život párkrát a brát si někoho koho celý život považuješ za nevlastní sestru/bratra

spíš bych to viděl na svatbu Jon s Dany a tím sjednotí Sever i Jih bez krveprolití… proto se taky zbavili Daria, aby měla Dany prostor pro novou romanci

#172 Matěj z Czechie
28.6.2016 | 18:14:54
Brynden Tully

Ať žije Johan Písek!

28.6.2016 | 18:36:59
LindaPinda

Mě by se líbila nová romance, ale určitě ne Jon a Daenerys! To mě rozčiluje, proč je hned všichni párujou. Dany bude s Tyrionem! Jon se Sansou, nemůžu si pomoct…

28.6.2016 | 18:41:41
Matěj z Czechie

#169 Rodney_: Je pravda že teorie Jon+Deny se zdá jako velmi pravděpodobná, ale až příliš by to připomínalo pohádku. Oba na začátku na okraji společnosti a na konci král a Královna západozemí…

#173 jajkob
28.6.2016 | 19:36:41
jajkob

#172 Matěj z Czechie: ale GoT rozprávka je, nie?

#174 Matěj z Czechie
28.6.2016 | 19:56:56
Matěj z Czechie

#173 jajkob: To ano. Poslední dobou to tak vypadá že se snaží toho udělat pohádku pro americký Mainstream.

28.6.2016 | 20:02:52
Golstreem

Mě zajímá kdo bude na řadě u Arye :)

#176 jajkob #184 Tomi Lee Morpheus
28.6.2016 | 20:28:06
jajkob

#175 Golstreem: to je taká čistička scenáristov, pokiaľ bude nejaká postava naviac tak to od nej dostane:)

28.6.2016 | 20:59:47
oskarka

Ráda bych taky poděkovala všem z Edny za rychlé a kvalitní titulky; za zajímavé čtení o historii Západozemí a svobodných měst; za zábavné kvízy, které vždy provětraly mou paměť (tedy 12/12 jsem neměla nikdy, natož 13/12 :-) ); a vůbec za profesionální přístup. A taky za možnost tady svobodně diskutovat na téma, které nás baví.

28.6.2016 | 21:31:30
BlueStorm

K dokazování Jonova původu – bude to vůbec třeba? K čemu by to bylo? Je vůbec nutné, aby se to Jon dozvěděl? V knize to může být jen informace pro čtenáře, kterou si postupně dá dohromady, v seriálu je třeba udělat to víc explicitně. Podle mě je Jon Targaryen proto, aby se naplnilo proroctví o princi, který byl přislíben, o Železný trůn tu vůbec nejde. Není nutné, aby věděl, kdo je k tomu, aby splnil svoji roli. I když by to bylo hezké, kdyby se to dozvěděl. A už vůbec není nutné, aby to věděl nebo tomu věřil svět okolo. Možná to světu (nebo té jeho části obeznámené s proroctví) dojde až poté, co Jon naplní svůj osud (což pro něj bude nejspíš fatální).

#179 ElfkamElessar #182 oskarka
28.6.2016 | 21:43:55
ElfkamElessar

#178 BlueStorm: No kdyby nebylo třeba aby se to dozvěděl Jon a okolí, tak se to nemusel dozvědět ani divák a je to naprosto zbytečná informace.

#181 BlueStorm
28.6.2016 | 22:50:07
yoshua

#137 iNstinkt-: A? to že je bratranec ve světě GoT nic neznamená, tam svatby v takovémto spojení nebyly ničím vyjímečné :)

29.6.2016 | 0:16:09
BlueStorm

#179 ElfkamElessar: Není to zbytečná informace, je to významný kamínek do mozaiky. Něco jako někde tady v diskusích vzpomínaný Aryou vyslechnutý rozhovor Varyse a Iliria – pomalu nikdo o něm neví a jaké měl následky. Jon bude bránit Sever, ať už je Targaryen, Stark nebo Sníh. Vědět kým je, může být vnitřně důležité pro něj samotného, ale nebude to mít vliv na to, co udělá. Pro ty kolem něho je podstatné, že on je ten, kdo je odhodlaný za ně bojovat. Půjdou za ním pro to odhodlání, ne pro to, že je Targaryen. Kdyby usiloval o trůn, tak by ta vědomost význam měla, ale to není jeho cíl a asi ani osud.

29.6.2016 | 0:36:16
oskarka

#178 BlueStorm: Já jsem psala výš o tom, že Jon nehraje a nehrál nikdy hru o trůny. Neměl ambice. Ale trpěl tím, že byl bastard a jestli po něčem toužil, tak to bylo být pravým Starkem a ne bastardem.

Takže pro něj je klíčové vědět, kdo je? Kdo je jeho matka? To mu Ned nestihl už říci… To je pro něj důležitější než trůn nebo jiné významné postavení – vědět, kým je…kdo jsou jeho rodiče a že, pravděpodobně, není bastard (protože Targaryeni měli víc manželek).

#183 Rafan #186 BlueStorm
29.6.2016 | 1:22:43
Rafan

#182 oskarka: Nestihl není dle mého správný termín. Ned to nemohl Jonovi říci z důvodu že by ho ohrozil na životě. Robert by ho nechal bez skrupulí okamžitě zabít. Ned musel počkat až Jon složí přísahu u Noční hlídky a bude mimo pravomoci Roberta. Ostatně mu to i tak řekl, " až se příště uvidíme, povím ti o tvé matce". Věděl že v tu dobu již bude členem noční hlídky.

#185 meetsa #186 BlueStorm
29.6.2016 | 6:56:43
Tomi Lee Morpheus

#175 Golstreem: Arya po ceste na zimohrad stretne smutnu Melisandru, a pomôže jej od bolesti;)

29.6.2016 | 9:21:43
meetsa

#183 Rafan: Taky jsem si to tak vyložila, že mu to Ned slíbil říct až jako členovi NW kvůli jeho bezpečnosti. Jinak by mu to dost možná neřekl nikdy.

29.6.2016 | 11:28:27
BlueStorm

#182 oskarka: Myslím, že tak nějak to bude. Když zjistí pravdu, tak mu to dá možnost se vnitřně srovnat s některými věcmi. Ale pochybuju, že jeho reakce by byla – „Skvělý, můžu nárokovat trůn!“ Navíc si myslím, že i tak se bude vždy více cítit Starkem než Targaryenem. Pokud se to nedoví, tak v sobě bude mít jednu neuzavřenou kapitolu, ale jiný vliv to asi mít nebude, stejně se bude držet svého cíle. A tím je situace za Zdí. Proto mi přijdou všechny ty spekulace o tom, kdo má větší nárok a jak jeho původ dokázat, vcelku zbytečné. On nic dokazovat nebude potřebovat. K čemu? Čímž nevylučuju, že to nějak nevyjde najevo, a že to bude všeobecně uznáváno. Dost možná to bude skrz draka.

#183 Rafan:
185] Souhlasím.

#187 ElfkamElessar
29.6.2016 | 17:05:59
ElfkamElessar

#186 BlueStorm: No ale jestli ta informace má význam pouze proto aby se Jon sám v sobě s něčím srovnal pak v píběhu vůbec nemusela být.

#188 BlueStorm
29.6.2016 | 19:37:00
BlueStorm

#187 ElfkamElessar: Tak ještě jednou – já netvrdím, že není důležité, že je z krve Targaryenů. To důležité bude. Je tu proroctví o přislíbeném princi, je tu píseň ledu a ohně. Já jen říkám, že pro to, aby to fungovalo, není zásadně nutné, aby to Jon věděl, nebo aby to svět kolem něj uznával. Vždyť je to docela běžné, že divák/čtenář ví věci, které aktéři příběhu ne. Jinak si myslím, že Jon se to dozví, ale nebude mít potřebu přesvědčovat o tom ty okolo. Buď to nebude důležité (a význam to bude mít jen pro Jona, u něhož to z pohledu vývoje postavu naopak důležité být může) nebo se to prokáže tak nějak samo (třeba ovládáním draka). Teda tohle asi bude platit spíš pro knihu. V seriálu to nebude nutné už vůbec, tam to přijmou zcela samozřejmě, bez keců a otázek. Stejně jako to, že vstal z mrtvých :-)

#192 Rafan
29.6.2016 | 22:07:25
Simranko

A co ked sa dany nepohodne z Jonom a severom a rozdaju si to proti sebe? :D

29.6.2016 | 22:16:42
BlueStorm

Mno, draky už dodala, více ji netřeba :-) Takový malý Tanec draků. Dejme tomu, že ona bude mít jednoho, Jon druhého a pak záleží, za koho bude kopat ten třetí. Pokud za Sever, pápá Daenerys. Pokud za Daenerys, sbohem Jone. Pak ale bude muset převzít jeho štafetu a vyrazit na WW. A vítězství musí být vykoupeno obětí hlavního hrdiny. Pápá Daenerys. Hele, mě by se to takhle líbilo :-D

#193 Rafan
29.6.2016 | 22:39:36
bauerj

Jako neříkám, že na odhalení Jonova původu bude postaven zbytek seriálu, ale to jak to divákům prozradili a hlavně to co utajili, tak z toho je jasné, že s tím ještě budou pracovat a sehraje to roli. Kdyby ne, tak by prozradili i skutečné jméno a pak by se to Jon buď dozvěděl nebo ne.

#194 Rafan
29.6.2016 | 23:58:21
Rafan

#188 BlueStorm: Z mrtvýchvstání není ani v knize nic mimořádného. Ostatně na černém hradu z toho byli v seriálu někteří vyvalení. Pak už záleží zda o tomto umění kněžích pána světla aktéři děje slyšeli, nebo nikoli.

#198 BlueStorm
30.6.2016 | 2:23:28
Rafan

#190 BlueStorm: Problém je, že Dragon je z těch draků viditelně největší a tedy i nejsilnější. Dalo by se říci že je to jakýsi jejich vůdce.

#199 BlueStorm
30.6.2016 | 2:26:07
Rafan

#191 bauerj: Dle mého dorazí do Zimohradu Brandon. Podle mého se v té době pokusí Malíček podlomit postavení Jona na Zimohradu, a když dojde ke sporu vybalí Brandon tuto informaci na světlo. Na jednu stranu to Jonovi pomůže se zbavit přízviska Sníh, na druhou stranu vyjde najevo že není synem Neda, ale Lyanny. Pak bude záležet jak to přijmou na severu. Horší ale bude informace pro Malíčka že je synem Lyanny a Rhaegara, což bude pro něj komplikace v cestě na železný trůn. Je i možné že se pokusí Jona zbavit a nebo ho podepřít jako krále severu a udržet ho na Zimohradu, aby nepřekážel v jeho cestě na železný trůn. Toto vše se dle mého stane ještě před příchodem Daenerys, což mu definitivně zlomí vaz.

#196 Rumek #201 mr_bungle
30.6.2016 | 2:43:01
doxtan

#9 Mari0: Podle mého naopak, potřebovali dostat Lady Ollenu z KL a nechat ji samotnou, aby se mohla přidat k Daennerys. Kdyby se to nestalo, byl by s nejvetší pravděpodobností na straně Lannisterů.

30.6.2016 | 4:57:13
Rumek

#194 Rafan: Kde bereš tu jistotu, že se Jon zbaví přízviska „Sníh“, nemůžeš s jistotou vědět jestli se Rhaegar a Lyanna vzali. Nebo snad někdo ví, co přesně Lyanna šeptala Nedovi před smrtí do ucha?

#204 Rafan
30.6.2016 | 6:49:27
Koalista

když jsem tak sledoval poslední díl, vzpoměl jsem si na první díl páte série. Kdy mladá Cersei byla u věštkyně a ta ji řekla, že příjde mladší a krásnější královna co ji vezme vše na čem ji kdy záželo. A jelikož je Margery mrtvá asi nešlo ve věštbě o ní. Navíc vše na čem Cersei kdy záleželo je ve skutečnosti moc, které se jí teď dostalo a o kterou ji připraví Daenerys :D

#202 mr_bungle
30.6.2016 | 7:17:42
BlueStorm

#192 Rafan: To bych neřekla, rozhodně se tam nevstává z mrtvých jak po běžícím pásu. Zatím tam vstaly 2 osoby a krom úzkého okruhu lidí to rozhodně není ve všeobecné známosti. Jinak to bylo spíš rýpnutí do scénáře, který nám dopřeje slyšet vtipy, ale rozhovory typu „byl mrvý a teď je na živu, to nemůže být samosebou“ dost opomíjí. Je to podobný jako s těmi teleporty, jak to něko dobře vysvětlil, že to narušuje přirozenou plynulost děje. Tak tohle taky, působí nepřirozeně, že podobné věci nestojí nikomu za zmínku.

#215 Tomi Lee Morpheus #215 Tomi Lee Morpheus
30.6.2016 | 9:13:25
BlueStorm

#193 Rafan: Drogon je sice nejsilnější, ale ustál by útok od 2 menších zároveň? Sotva. Ale jinak to bylo míněno jako vtip :-)

30.6.2016 | 9:16:35
oskarka

Západozemí ve světle současných událostí: http://i.imgur.com/59MVzf8.png :-)

#203 mr_bungle #213 jajkob
30.6.2016 | 10:15:18
mr_bungle

#194 Rafan: Pokud se Lyanna a Rhaegar nevzali, tak je Jon pořád bastard.

#205 Rafan
30.6.2016 | 11:22:23
mr_bungle

#197 Koalista: Ještě jí záleželo na dětech, je teď paradoxně v podobné situaci jako Olenna, přišla o budoucnost a nemá co ztratit.

30.6.2016 | 11:24:49
Rafan

#196 Rumek: Beru to tak že Lyanna byla urozená a v žádném případě by nedopustila, aby její potomek byl bez nároků na cokoli. Musela by být znásilněna, to však už jako možnost padlo pod stůl už z důvodu povahy Rhaegara.

#211 Rumek
30.6.2016 | 13:19:25
Rafan

#201 mr_bungle: Rhaegar nebyl žádný bezcitný člověk(neznásilnil jí), hodně se povahou lišil od otce, navíc Lianna byla lady a nikoli nějaká štětka.

#206 Engeneer #208 mr_bungle
30.6.2016 | 13:24:01
Engeneer

#205 Rafan: Oba logicky museli být blbý. Měli rok na to, aby vyšli z úkrytu a řekli sorry, my spolu utekli, milujeme se, není důvod proč se vyvraždit. Kdyby Rhaegar slíbil, že zbaví Aeryse trůnu, tak by minimálně sever složil zbraně, potom nejspíš i Údolí a Říční krajiny a Robert by sice chtěl krev, ale co by mu zbývalo samotnému…

#207 BlueStorm
30.6.2016 | 13:42:42
BlueStorm

#206 Engeneer: To je trochu naivní představa. Lyanna a Rhaegar sice spustili lavinu událostí, ale příčinou rebelie nebyli. K rebelii došlo až kvůli popravám lordů, jejichž proviněním byli poněkud horkokrevní synci, kteří se ne zrovna diplomaticky dožadovali nápravy stavu věcí. Kdyby Brandon nebyl horká hlava, mohlo se to celý vyřešit jinak. Ve spojení s šíleným Aerysem to vedlo ke katastrofě. A to opomíjím to, že kdyby se Rhaegar takhle vynořil s milenkou/druhou manželkou, tak se zase nejspíš dost naštve Dorne. Z jejich pohledu by to asi byla těžká urážka Elii.

#209 Rafan
30.6.2016 | 16:46:24
mr_bungle

#205 Rafan: Já vím, nic takového nepíšu.

30.6.2016 | 16:53:54
Rafan

#207 BlueStorm: No asi by se v Dorne naštvali,ale válka by kvůli tomu nebyla. Rhaegar by měl dvě ženy, no bóže, nic nového pokud jde o Targaryeny. Jon coby syn Rhaegar a Lianny by stejně byl až za dětmi Ellii Martell, přesněji za Aegonem, coby dříve narozeným. Právě vražda Ellii Martell a dětí, která přišla s válkou vše zhatila a stala se důvodem k nenávisti, nikoli ale Targaryenů . To byl ale důsledek války nikoli příčina.

#210 BlueStorm
30.6.2016 | 21:33:16
BlueStorm

#209 Rafan: Tak reakce Dorne je vedlejší. Jde o to, že i kdyby se Rhaegar vynořil s vysvětlením, tak tím ničemu nepomůže. Ta válka nebyla o něm a Lyanně, to byl akorát problém Starků a zhrzeného Baratheona. Ale zabíjet si jen tak šlechtice předních rodů, to si nemůže bez následků dovolit ani král.

30.6.2016 | 22:26:09
Rumek

#204 Rafan: Nepodložené spekulace. Už z toho, že s Rhaegarem utekla lze soudit, že se jako urozená nezachovala. Pokud by se Ned neobjevil chvíli před její smrtí, tak by zemřela s pocitem, že dítě zůstává na pospas.

#212 Rafan
1.7.2016 | 8:30:47
Rafan

#211 Rumek: Žádná ženská nečeká že při porodu zemře. Předpokládám že pokud by porod probíhal normálně. Odebrala by se posléze na sever. Bylo přece prakticky po válce. Jedině na Zimohradu by měla aspoň nějakou jistotu, že se jejímu dítěti nic nestane. Jak by to udělal jsou již jen spekulace.

4.7.2016 | 13:49:11
jajkob

#200 oskarka: ja snáď zomriem :D

4.7.2016 | 17:34:12
jajkob

#203 mr_bungle: ale toto nei ej pravda, mali tam dať ešte spojencov Dany, Lanistri sú vlastne teraz najslabiša frakcia, lebo sú v boji sami.Dany má 3 kráľovstvá, Jon Sníh 3, a Lanistri majú iba svoje vlastné, ktoré je síc esilné ale proti presile nemá šancu.

4.7.2016 | 17:37:05
Tomi Lee Morpheus

#198 BlueStorm: #192 Rafan: To bych neřekla, rozhodně se tam nevstává z mrtvých jak po běžícím pásu. Zatím tam vstaly 2 osoby a krom úzkého okruhu lidí to rozhodně není ve všeobecné známosti. Jinak to bylo spíš rýpnutí do scénáře, který nám dopřeje slyšet vtipy, ale rozhovory typu „byl mrvý a teď je na živu, to nemůže být samosebou“ dost opomíjí. Je to podobný jako s těmi teleporty, jak to něko dobře vysvětlil, že to narušuje přirozenou plynulost děje. Tak tohle taky, působí nepřirozeně, že podobné věci nestojí nikomu za zmínku. #198 BlueStorm:

to má jednoduché vysvetlenie:

pokial žije takNEBOL mŕtvy, to, že ho pár vojakov označili za mŕtveho nič neznamená, lebo Oni nem doktor. Proste ak by existovala nejaká inštitúcia, ktorá by mala povesť EXPERT NA SMRŤ, tak by to už zarezonovalo v spoločnosti.

POINTA: bežne sa niekto vylieči zo zranení na KTORÉ iný umrú, takže na tom nebolo nič zvláštne. Ak by Jon prišiel o hlavu, a potom by ho Melisandra oživila, tak to by oprávnene vyvolalo celokontinetálny rozruch, alle pár rezných rán na bruchu niesu smrtelné,

PRETOŽE tý čo by mohli šíriť EVANIELIUM o zmrtvychstaní boli popravený. lebo len oni vedeli, že nieje normálne aby niekto rozchodil to čo Jonovi urobili.

Takže o zázračnom zmrtvychstaní klebetia len v našom svete, a to až po 500 rokoch od jeho akožesmrti. Pritom neumrel, a z kríža ho dávali dole živého a potom sa tri dni liečil.

5.7.2016 | 13:44:11
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama