Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Letos nebude šokující pouze předposlední epizoda

Letos nebude šokující pouze předposlední epizoda

Pokud seriál Game of Thrones sledujete bedlivě, tak jste si jistě všimli, že především deváté díly obsahují ty nejvíce šokující zvraty. Letos by se zvraty měly odehrát nejenom v předposledním dí­le.

59 0
8.8.2017

V každé sérii Game of Thrones je přelomová především předposlední epizoda, ve které dojde k nějakému zvratu. Například v první řadě došlo ke smrti Neda Starka nebo v šesté řadě došlo k důležité bitvě mezi bastardy, která rozhodla o osudu Severu. Dle slov Robert McLachlan, choreografa seriálu, bude letos přelomových epizod jednoznačně víc.

K jakým událostem či zvratům dojde, to Robert McLachlan neřekl, ale naznačil, že se obzvláště těší na jednu scénu: „Na jeden díl se skutečně těším, protože bude odlišný od všech předchozích dílů. Tu konkrétní scénu jsme natáčeli v lomu v Severním Irsku. Dali tam i pár scén z Islandu.“

(Mluvil choreograf o této scéně? Foto: HBO)

Robert McLachlan zřejmě mluvil o velké bitvě mezi živými a mrtvými, kterou jsme viděli v traileru. Dojde v této bitvě k něčemu převratnému či šokujícímu? Řeč je o Game of Thrones, takže se určitě můžeme těšit na obojí.

Pokud se v této sérii ještě dočkáme přelomového dílu, tak Robert McLachlan nelže. Čtvrtý díl The Spoils of War byl také přelomový, především díky posledním scénám s Drogonem.

Diskuze /165

fgh

Jako jo, v tehle season jsou takove „sokujici“ dily celkem 3.

#17 Uschi
8.8.2017 | 10:03:08
Nicole

Na tuhle scénu se taky těším :) Kdo by tam asi měl všechno být? Jon, Thoros, Ohař, Berrick a ještě někdo?

#3 fgh #4 Illiand
8.8.2017 | 10:07:34
fgh

#2 Nicole: Jeste Jorah, Gendry Tormund a nejaci 2 vedlejsi.

#10 Nicole
8.8.2017 | 10:11:13
Illiand

#2 Nicole: Třeba se tam objeví i Benjen.

#6 fgh
8.8.2017 | 10:13:42
Rumek

Řekl bych, že zcela určitě má na mysli tuto zcénu. Vzhledem k tomu obklíčení jsou asi jedinou možností na zachránu těch co tam jsou (Bratrstvo + Jon) Draci a možná taky Benjen. Pokud nepřiletí draci, tak tam chcípnou všichni do jednoho. Nevím co jiného by jim tam mohlo pomoci. Z celou armádou tam Dany asi nevtrhne.

A ten šok, asi smrt draka, který povstane a bude k ruce Night Kingovi.

#7 Stardos
8.8.2017 | 10:17:31
fgh

#4 Illiand: Jo a jeste on..

#12 Rumek
8.8.2017 | 10:18:06
Stardos

#5 Rumek: To není šok, všichni to čekáme :D Ale za přelom by se to brát dalo

8.8.2017 | 10:20:15
Timik

kokos :D ale by nas asi poj*balo kebyže by mal locker pravdu a jon by prešiel na druhú stranu :D

#50 brandiss
8.8.2017 | 10:20:59
kutas

jo jsem zvědavý které další epizody budou šokující, pro mě to budou asi všechny jelikož seriál předbíhá knihu

8.8.2017 | 10:23:39
Nicole

#3 fgh: A kolik jich přežije? :(

8.8.2017 | 10:27:12
vojtasaurus

Malíček vyhodí zeď do povětří pomocí divokého ohně!

#14 Kometa #15 fgh #18 kpzetko
8.8.2017 | 10:28:36
Rumek

#6 fgh: Všichni co čtou spoilery to čekají, ale pro ostatní to šokující rozhodně bude. Přiznávám však, že kdyby umřel Jon a povstal jako nemrtvý, to by byl ten pravý šok, ale to se nestane.

#13 Nicole
8.8.2017 | 10:31:59
Nicole

#12 Rumek: Tak to by byl asi megašok pro všechny :-D :-D :-D

#16 Rumek
8.8.2017 | 10:33:54
Kometa

#11 vojtasaurus: Lockere? :D Malíček tou dobou bude prdět do hlíny :D

8.8.2017 | 10:34:16
8.8.2017 | 10:34:23
Rumek

#13 Nicole: To zcela určitě, ale vlastně to čeká všechny co tam zemřou, ti se jaksi automaticky přidají k nemrtvým. A zcela určitě tam někdo zemře, jen doufám, že na Ohař a Thormund, ale kdo ví.

#129 Rafan
8.8.2017 | 10:36:35
Uschi

#1 fgh: Ano, my co jsme taky cetli leaky to vime taky :) nic noveho.

Osobne si myslim ze mluvi o

Drogonovi a jeho modrem ohni :D

Btw. Nerikal si, ze jdes na reddit? :D :)

#22 zizik #24 fgh
8.8.2017 | 10:40:45
kpzetko

#11 vojtasaurus: neviem ci je vojta locker, ale take blaboly… Ty, alebo vy asi nic ine nerobite poveceroch len premyslate aku hlupost pustite do pléna :D

#42 vojtasaurus
8.8.2017 | 10:46:10
Phoenix CZ

Nevíte kdy budou vycházet konečně nadabované díly?

#77 morgoth999999
8.8.2017 | 10:53:18
tap

Já už od traileru nechápu, co je vede k takový pitomosti, jako je výlet k armádě NK. Někde jsem četl, že jdou pro důkazy, aby přesvědčili ostatní. No nevím…

#23 zizik #24 fgh
8.8.2017 | 10:58:23
EmporioDrago

Nevím, zda něco bude víc šokující nebo nečekané, než třeba již zmíněná smrt Neda v první sérii, nebo svým způsobem triviální až podřadná smrt velikána Tywina, kdy odešel nejmocnější muž svého času smrtí na záchodě nebo krvavá svatba. To byla ta nepředvídatelnost ságy. Bitva bastardů byla epická a užil jsem si ji. Ale spíš by bylo šokující, kdyby zemřel Jon. Takhle už byl v té době postavou č.1, oživlý. Výsledek odpovídal tomu, že Jon je č.1 a vyhraje i když s pomocí na poslední chvíli. Co by bylo šokující v této sérii, pokud by opravdu umřel Jon nebo Daenerys třeba. Obě postavy hrají prim. Takže zemře někdo jiný. Ale šokující to nebude. Umřít Jon nebo Daenerys, ano to by šokovalo a mě taky. Takhle tam bude vývoj, který je předvídatelný. Jon a Daenerys možná i přes nějaké kopance půjdou dál, WW a NK šokovaně se ukážou na scéně, šokovaně padne/obživne třeba drak. Ale nic z toho nebude v duchu prvních sérií na základě knižní předlohy.

#29 zizik #30 Rumek
8.8.2017 | 10:58:45
zizik

#17 Uschi: drobná chyba :-)

Bude to Viserion, který zemře a bude přiveden zpět Nočním králem. Pak bude mít modrý „oheň“ (či spíše opak ohně – „mrazič“ :)

#48 Uschi
8.8.2017 | 10:59:48
zizik

#20 tap:

podle leaků chtějí zajmout jednoho nemrtvého „živého“ aby ho mohli ukázat „jižanským“ lordům jako důkaz, že na severu je skutečně problém, a jejich žabomyší spory na jihu jsou proti tomu směšné.

#25 Phoenix CZ #26 tap
8.8.2017 | 11:02:14
fgh

#17 Uschi: Na redditu resim season 8, to jsem psal :)
#20 tap:

Ano, + v traileru na ep 5, kde Varys mluvi s Tyrionem, tak tim „her“ Varys nemysli Dany… :)

#27 tap
8.8.2017 | 11:07:10
Phoenix CZ

#23 zizik: To bych bral víc než tu blbost, že by se jeden drak připojil k NK. Tohle klišé by mohl čekat každý. Draci mají chrlit oheň, né tekutý dusík.

#35 zizik
8.8.2017 | 11:07:27
tap

#23 zizik: no a proto píšu, že je to pitomost. Kvůli tomuhle tak riskovat? Ve světě, kde jsou draci, Jon a Beric se proberou z mrtvých, Arya si umí měnit tvář, Bran má v hlavě internet, Qyuburn udělá z hory zombie, atd. atd. atd.? Navíc je to netaktická blbost, posílat tam ty nejlepší. S trochou snahy by to mohli zvládnout třeba bratři noční hlídky. Ne, on tam musí vyrazit allstar tým a nechat se pozabíjet (asi? nedovedu si představit, že by to přežili všichni)…

#32 Stardos #33 rockysiburger #35 zizik
8.8.2017 | 11:07:48
tap

#24 fgh: a koho myslí? to mě zajímá

#28 fgh
8.8.2017 | 11:08:46
fgh

#27 tap: Ve Westerosu je asi hodne kraloven, ze? :D

8.8.2017 | 11:10:00
zizik

#21 EmporioDrago: Ano, bohužel od 5. sezóny už D&D nemůžou moc čerpat z knížek (a od 6. je to na seriálu naprosto zřejmé) a mají od GRRM už jen některé „hlavní“ body/zvraty příběhu, vše okolo „vaří z vody“ a je to znát, seriál je skutečně hodně předvídatelný, a žádné velké příběhové šoky (které by ale dávaly v rámci daného světa smysl) nás asi nečekají. Vše dopředu prozradí fotky, leaky, a relativně lineární předvídatelné vyprávění.

Holt jejich tvůrčí fantazie není tak dobrá jako GRRM a jedou si svou linii fantasy pohádky, do které sem tam promluví „nařízená událost“ od GRRM

Nicméně i tak je to pořád velmi dobrá „jízda“ :-)

#41 EmporioDrago #97 Ronkar
8.8.2017 | 11:10:15
Rumek

#21 EmporioDrago: Jak píšeš Jon a Dany jsou postavy č.1 a č.2, ať už v jakémkoli pořadí a nezemřou. Šokující by mohla být také smrt Aryi, potom všem co podstoupila, aby se mohla pomstít nebo kdyby Branna v jeho vizích zabil Night King, ale to se asi také nestane. Smrt Sansy nebo Tyriona by se také dala považovat za šok, nemyslíš? Takže celkem souhlasím, hodně kopanců a smrtí, ale nic se nemůže vyrovnat Rudé svatbě nebo setnutí hlavy Neda Starka.

#36 tap #41 EmporioDrago #57 elissisi
8.8.2017 | 11:11:56
tap

za ty leaky nemůžou tvůrci, to je prostě daň za dobu, ve který tvoří, všechny informace se šíří strašně snadno a rychle.

Jak říkal Werich: „Dřív, když chtěl jeden král poslat druhýmu králi posla, aby mu vyřídil, že je vůl, to trvalo, dneska to máte ..-.–.----.- to ví dřív, než to řeknou“. Samozřejmě tím tehdy myslel telegraf, internet a jeho možnosti tehdy byly něco nepředstavitelnýho.

8.8.2017 | 11:13:24
Stardos

#26 tap: Tak jasně že tam půjde Allstar tým, chci vidět, jak by tě bavilo sledovat putování bratrů Noční hlídky, které jsi až na Eda viděl jednou :D

#34 rockysiburger
8.8.2017 | 11:13:54
rockysiburger

#26 tap: Je to nelogické, ale toho bylo a ještě bude hodně, ale seriál se má opírat o silné postavy. Koho by zajímala výprava druhořadých postav a jejich smrt. Je v tom ten hollywood a lidí chtějí epic boje s hlavní postavou :-)

8.8.2017 | 11:14:16
rockysiburger

#32 Stardos: amen :-)

8.8.2017 | 11:14:59
zizik

#25 Phoenix CZ: Bohužel, s tím drakem se to téměř jistě stane :-(

#26 tap: Vem to takhle. Na severu je cca 10k armáda (podle konverzace Jon/Davos v ep4). Na jihu jsou armády v celkové síle odhadem cca 200k (všichni, včetně Dany). Cersei se chystá najmout další skupinu žoldáků (která má podle knih cca 200k členů) Nikdo na Jihu nevěří na WW a nebezpečí jaké představují (to se táhne celým seriálem i knihami).

Takže zajmout WW a ukázat ho na Jihu je poslední zoufalý pokus jak ty jižany přesvědčit, že všechny armády jsou opravdu potřeba na Severu v boji proti armádě WW.

#54 Chill #89 HeisterCz
8.8.2017 | 11:16:37
tap

#30 Rumek: No já zas čekám, že jeden z dvojice Jon & Danny umře. A sázím na Daenerys. Bran by mohl přežít (ale skončí někde v pustině napojenej ne čarostrom – ten ostrov na Jih od Zdi, kde mají ještě pořád být Děti lesa?), Arya asi bohužel ne (moje nejoblíbenější postava:( ). Sansa by měla naplnit Tyrionova slova „you will outlive us all…“. Tyrion by taky snad zemřít nemusel, ale třeba Davos, Bronn, Ohař, Tormund, Grey worm a ostatní postavy téhle důležitosti budou umírat jak mouchy – někdo z nich přežije, ale umře jich hodně.

Kdo to má spočítaný jsou Varys, Melisandra, Malíček, Cersei a Jaime. Jestli z těhle pěti dožije do konce jeden, tak to bude hodně.

#39 Rumek
8.8.2017 | 11:18:16
Kolousek001

Jaime musí přežít a hlavně se mu musí rozsvítit v hlavě konečně a nejlíp by měl zabít Cersei sám :D

8.8.2017 | 11:20:43
MARTAS SK

Je vonku nové video o súboji z poslednej epizódy…

https://www.youtube.com/watch?…

#40 Knell
8.8.2017 | 11:23:08
Rumek

#36 tap: Abych to upřesnil, měl jsem na mysli aktuální sérii. Ve smyslu, že by bylo šokující, kdyby v této sérii zemřel Jon nebo Dany. Jsem téhož názoru, jen si myslím, že umře Jon, ale až úplně na konci příběhu. Jinak souhlas, z té pětice na konci má šanci, dle mého názoru, jen Jaime.

8.8.2017 | 11:24:15
Knell

#38 MARTAS SK: A to je dosť dobré video, čakal som zase 15 sekundové nič a hele ho! … díky!

8.8.2017 | 11:28:49
EmporioDrago

#29 zizik: to samozřejmě je stále jízda, o tom žádná :-)

#30 Rumek: pro mě by žádná smrt z ostatních postav mimo Jona a Daenerys nebyla nejspíš šokem, neříkám, že by mě to nemrzelo. Třeba Tyrion, Davos, Bronn, Jaime nebo Sandor. Mám rád tyto postavy, stejně tak jsem si užíval Olennu :-) Nebo kdyby Cersei přežila a třeba i úspěšně. Neříkám, že jí fandím, ale je vykreslována jako nejvíc záporák a protiklad Daenerys. Proto bych byl překvapený. Ale od začátku postavy umírali, již brzy nás předloha od GRRM naučila, ať nesázíme na nikoho (Ned, rudá svatba), každý může zemřít. A třeba u Rudé svatby jsem koukal teda a nenapadlo mě to, že takhle skončí Rob a Catelyn (plus ostatní). Prostě ten šok se vším všudy. Jedou si linky, plus minus úspěšně, zdají se být důležité postavy a pak bum, v jedné chvíli konec. Ned, od prvního dílu se tváří jako ústřední postava a pak psycho Joeffry mu nechá setnout hlavu. Takže tak, asi proto mě tady už nic nešokuje a právě naopak by mě šokovala smrt J nebo D a i když třeba Jona mám rád, tvůrcům bych zatleskal za jejich překvapení. Linearita vývoje je předvídatelná dost a to u obou.

#44 Rumek
8.8.2017 | 11:36:02
vojtasaurus

#18 kpzetko: jsem konspiracni teoretik a Locker je pro me neco jako R'hllor pro Melisandru.. jeho teoriim verim, ikdyz ne vzdy mohou byt jeho spravne interpretovany, nebo pochopeny, podobne jako vize a proroctvi prostrednictvim Melisandry..!

8.8.2017 | 11:47:08
Robinson

Co si čtu o šokující smrti Jona a Daenerys. Dle všech spoilerů, které se doposud na 100% plní bez jakékoliv chyby, bude Jon obklopen armádou nemrtvých, v tom tam epicky dorazí Daenerys se všemi draky, NK na ně bude koukat z dálky, nebude bojovat, bude tu armádu vést. Chodci si všimnou ohně a Jon získá trochu času, no ale pak ho nějak napadnou a on bude skoro mrtvý, zachrání ho Benjen a pošle na svém koni do bezpečí, sám ale zemře. Dany tam zůstane sama, čehož využije noční král a svým kopím zasáhne Viseriona do krku (téměř jako ve čtvrté epizodě), ten následně okamžitě zemře a Daenerys zlomena smrtí svého dítěte (draka) odletí někam do bezpečí, vzdá to, ví že nemá šanci. Noční král si k mrtvému Viserionovi nakráčí a oživí ho, mělo by to končit tak že Viserionovi zmodrají oči a stoupne si za nočního krále. V dalších epizodách s ním bude bojovat a v té poslední zničí zeď a přejde přes ní. Daenerys bude následně několik dní kňučet a naříkat kvůli smrti svého milovaného draka.

Nezemře tedy ani jeden z nich, v osmé sérii se o jejich smrti dá už trochu uvažovat, v týhle ale ani omylem, i když maj oba namále. Dokonce nemá zemřít ani Cersei, respektive ano, má potratit, ale to neznamená smrt. K těm posledním epizodám toho moc není a ani se tomu nedivím, čtvrtá epizoda přehla celý děj a otočila to o sto osmdesát stupňů, v následujícím díle to bude opět vylepšování Daniny linky, na což se teda těším.

Co se týče Drogona a jeho smrti, tak nevím nevím, o tom se nikde nepíše, jelikož je to prostě nejpodstatnější drak a bez něj by byla Daenerys v prčicích. Je možnost že kopí bylo otráveno, protože sám pobočník Cersei ví, že prostým hodem draka nezabije, může ho ale otrávit. Daenerys se ho může chtít snažit zachránit, ale o jeho smrti bych moc neuvažoval no.

#46 Rumek #80 montik
8.8.2017 | 11:53:44
Rumek

#41 EmporioDrago: Jasně, chápu. Jon a Dany ční nade všemi ostatními postavami. Pro mě by smrt Tyriona, Aryi, Sansy nebo Branna šokem byly. Sice by se to nevyrovnalo Rudé svatbě nebo Nedovi, ale kdyby to mělo být v této sérii (v následujících třech dílech), tak by to do značné míry šokující bylo. Naopak Tywinova smrt mě nepřekvapila vůbec. Dalo by se to rozebírat z x stran, ale tím, že je příběh už tak daleko tak těch mega šoků už se prostě nedočkáme. Za to vedlejší postavy budou padat jako mouchy.

8.8.2017 | 11:54:06
widy.33

hlavne nech už je tam Ohar a nech zase neumrie :D to by nebolo bez neho ono a ešte sa musí stretnut s Aryou :D

widy.33
8.8.2017 | 11:57:22
Rumek

#43 Robinson:

Viserion a to jak si to popsal s Benjenem a Jonem je v zásadě tutovka. Dany by předně měla zachránit několik lidí z Bratrstva či dalších co se tam ocitnou. Nemyslím si, že by Dany měla kňuček několik dní, to je nesmysl. Jistě, možná to obrečí, ale hlavně jí to otevře oči a zjistí, že skutečnou hrozbou je Night King. Cersei ani Drogon rozhodně v této sérii nezemřou. Bez Drogona už by byli kompletně v prdeli.

8.8.2017 | 12:03:09
PecaCZE

To by mě zajímalo jak dostanou Viseriona, že by měli balistu ? :)

#49 Stardos
8.8.2017 | 12:06:28
Uschi

#22 zizik: fakt? :D

Ja cetl ze to bude Drogon kterej bude prave uz zranenej po predesle bitve :D

Aspon ta druha cast se vyplnila … tak uvidime, muzem zacit uzavirat sazky :D

8.8.2017 | 12:12:54
Stardos

#47 PecaCZE:

NK má do něj hodit oštěp. Je to nadpřirozená bytost, sílu na to asi mít bude. A proto to bude i Viserion. Drogona by takhle asi nesundal, přeci jen je větší

8.8.2017 | 12:17:36
brandiss

#8 Timik: presne to mi napadlo, ze Jonovi na konci casti zmodreju oci :D

#51 fgh
8.8.2017 | 12:20:28
fgh

#50 brandiss:

Jonovi na konci zmodra neco uplne jinyho, az mu bude Dany bendovat knee.

#52 RaiderCZ #56 Chill
8.8.2017 | 12:23:52
RaiderCZ

#51 fgh:

na konci už bohužel dany nebude , takže mu bude modrat u jiné

#53 Robinson
8.8.2017 | 12:32:02
8.8.2017 | 12:40:26
Chill

#35 zizik: Tak Cersei mluvila o zlatem spolecenstvu. A to pokud me paměť neklame nemá 200k ani náhodou :-) 20k možná ale osobně bych typoval kolem 10k :-) Je to už pár let co jsem to četl, takže pokud se mýlím a ty mas pravdu, dopředu se omlouvám :-) :-)

#59 Argetlam Královrah #132 zizik
8.8.2017 | 12:42:42
Salpix

Zvrat bude to ako im tam Deny pride na pomoc a NK zabije Vyseriona jedneho s drakov a zmeni ho na nemrtveho a bude chrlit ladovy ohen

#65 BloodyBlondie
8.8.2017 | 12:44:14
Chill

#51 fgh:

Mám na tebe takovou OT otázku co se tyce 8. série (Nezlob se na mě, ale zatím si me nepřesvědčil že tu opravdu říkáš pravdu) – ale to mi nebrání rozvíjet jisté další teorie, hloupej nejsi :-) Když teda na redditu resis 8. sérii, nenapadlo tam někoho náhodou že NK nakonec zabije v duelu Arya? Teď když má tu dýku se mi to zda jako relativně pravděpodobný, když už prosla takovým výcvikem, proč by ji Martin nevyužil takto :-) Jen mě to napadlo, pouhá myšlenka a celkem by me na to zajímal tvůj názor ;-)

#67 fgh #82 montik #86 Stardos
8.8.2017 | 12:53:07
elissisi

#30 Rumek: Šoku ze smrti Neda se asi nevyrovná nic. Poprvé jsem s otevřenou pusou zůstala nevěřícně koukat na obrazovku, když v prvním díle Jaime shodil Brana z věže, a když o devět týdnů později sťali Neda, říkala jsem si „mazec, tady si fakt člověk nemůže být jistej ani nosem mezi očima, paráda“. :D

8.8.2017 | 13:00:21
RaiderCZ

#53 Robinson: ty říkáš že bude a já říkam že se konce hry o trůny nedožíje :D to uvidíme až za dlouho , kdo bude mít nakonec pravdu kamaráde

8.8.2017 | 13:04:04
Argetlam Královrah

#54 Chill: Máš pravdu, má 10.000, čímž je absolutně největší válečné společenstvo ze všech. Pak jsou Druzí synové (ti měli podle knížek myslím jen 2.000 vojáků).

Jenže podle mě to Cersei neklapne. V knize Zlaté společenstvo vlastní Aegon Targaryen, který na konci 5. knihy dobyl Bouřný konec.

#60 Chill #62 Rumek #134 zizik
8.8.2017 | 13:10:01
Chill

#59 Argetlam Královrah: Byl to Bouřny konec? (radši mam název Bouřlivý :-D ) Nedobyly náhodou hrad toho lorda Gryffa či jak se jmenuje? :-)

#63 Argetlam Královrah
8.8.2017 | 13:15:14
Moor8

Taky už zbývají jen 3 díly :D

8.8.2017 | 13:16:09
Rumek

#59 Argetlam Královrah: Myslel jsem, že je nevlastní nikdo. Mám za to, že kdo zaplatí, tak za toho bojujou, ale nevím, jistý si tím nejsem.

#64 Chill #66 Argetlam Královrah
8.8.2017 | 13:16:30
Argetlam Královrah

#60 Chill: Máš pravdu, omlouvám se. Až podle ukázek ze 6 knihy je zřejmé, že dobyl… tak tedy říkejme tomu Bouřlivý konec. Omlouvám se za spoiler :/ ono dneska najít někoho, kdo četl knížky, to je vzácnost :D

#68 Chill
8.8.2017 | 13:17:41
Chill

#62 Rumek: Mám pocit že to tam nějak domluvil Tyrion (protože ten Otrhany princ chce to svobodný město a Tyto on mu ho za pomoc mladému Aegpnovi slíbil :-) )

8.8.2017 | 13:18:34
BloodyBlondie

#55 Salpix: Sranda by bola, keby sa nemŕtvou stala aj dračia mamička. Čo má Night King zostať naveky single? :D

8.8.2017 | 13:18:46
Argetlam Královrah

#62 Rumek: Se Zlatým společenstvem je to trošku složitější. Jsou to totiž vyhnanci ze Západozemí (vojáci Blackfyrů). Aegon jim asi nezaplatil, ale slíbil jim návrat domů a návrat jejich půdy a majetku podle mého názoru. Ale jinak máš pravdu, kdo zaplatí nejvíc, za toho bojují.

#69 EmporioDrago
8.8.2017 | 13:19:03
fgh

#56 Chill: Pohoda, proti takovym, jako jsi ty, vubec nic nemam, i kdyz mi neveri. Jednas slusne a rozumne.

Je jista teorie, ze tomu tak bude. Ne kvuli Martinovi, ale kvuli jeho zene. Rozhodne Aryu vidim jako jednu z nejlepsich moznosti toho, kdo udeli finalni ranu. Podle me jsou dosavadni leaky na season 8 vsechny fake, minimalne ty, co jsem zatim videl, a kdyby byly pradive, tak by cela GoT nedavala smysl, a dost by me to zklamalo + by HBO zakrocilo stejne jako s awayforthelads. A sice kvuli Isle of Faces – uz od prvni epizody WW's komunikuji s lidmi, a ted to tu bylo vytazeno znovu, v jeskyni, a prave kvuli tomu rikam, ze zabiti NK neprobehne jen tim, ze ho nekdo propichne necim z DG, ale bude v tom mit velkou roli Bran, a bylo by fajn, kdyby prave tam, kde byl NK stvoren, take zemrel.

BTW nedavno jsem tu byl take par lidmi obvinovan z toho, ze rikam, ze WW's jsou inteligentni rasou a spolecne s NK komunikuji s lidmi…

Ja WW's fandim, ale dost silne pochybuji, ze GoT skonci tim, ze si NK necha Westeros, a lide s CotF si nechaji Essos.

#70 Chill
8.8.2017 | 13:19:18
Chill

#63 Argetlam Královrah: no vidíš, ja ani nevěděl že na netu jsou už ukázky z Vichru zimy :-) Ja sám nevím jak je to správně :-) Jeden zdroj to překládá jako Bouřlivý, jiný zas Bouřný :-) A protože to první sem slyšel dříve tak se mi to zda sympatyčtější :-D

8.8.2017 | 13:21:09
EmporioDrago

#66 Argetlam Královrah: v této části příběhu jsem si celkem oblíbil Lorda Connigntona a jeho chráněnec mladý Targaryen, bylo fajn pozorovat, jak byl ještě mladým klukem a jeho partičky civasse s Tyrionem. Joo a pak už konec knihy a čekání na Vichry zimy :-)

8.8.2017 | 13:31:12
Chill

#67 fgh:

Tak hlavně že by CotF nechali Westeros WW's se mi opravdu nezdá. Když vemu v potaz co bylo v seriálu – kde vlastně WW's vytvořili (kdoví jak to bude v knize), jen tak by se nenechali vyhnat :-) A ten odkaz HBO na stránku awayforthelads nechápu :-) A neupsal ses? Dle toho co bylo v jeskyni bych řekl že s lidmi komunikovali CotF a ne WW's. Ale možná se jen nechytam tvého toku myšlenek :-\

#75 fgh
8.8.2017 | 13:38:01
Arcey

Inak mám otázku do pléna: Prečo by sa Gendry jebal na sever? Nemáte niekto teóriu prečo? Mne to príde nadbytočné… ani raz predtým predsa neukázal, že je dobrý bojovník.

#72 RaiderCZ #73 Arrow123 #78 montik #81 Stardos
8.8.2017 | 13:38:34
RaiderCZ

#71 Arcey: třeba jako poslední baratheon :D s Kladivem bude dělat pěknou šou jako jeho otec :D

#79 Arcey
8.8.2017 | 13:52:09
Arrow123

#71 Arcey: Davos ho naberie do družiny aby videl čo v ňom je :)

#79 Arcey
8.8.2017 | 13:56:58
doxtan

Všichni mluví o tom, že tenhle je špatný a támhleten umře, ale napadlo už někoho že celý příběh je vyprávěn ze strany těch špatných a hašteřících se lidí, zatímco ten dobrý je NK, který vyhraje a nastolí na celém světě pořádek, mrtví najdou svůj klid a NK bude spokojeně vládnout.

Něco jako alegorie horké třetí světové války, kterou vyhraje báťuška Stalin a nastolí na celém světě (zachváceném nukleární zimou) vládu dělníků, rolníků a pracující inteligence, sociální spravedlnost a vědecký komunismus.

8.8.2017 | 14:01:29
fgh

#70 Chill: Nejde o to, ze by jim to nechali, jde o to, ze bych byl rad, kdyby WW's byli tak silni, ze by CotF a lidi nemeli sanci, coz se nestane…

S tim awayforthelads leakem jsem to myslel tak, ze kdyby na internet neco leaklo, a byly by o tom zase rychle zaslapany zdroje, tak by bylo jasne, ze je to legit.

Ty carance v jeskynich jsou od CotF, jenze White Walkers misto voskovek pouzivaji mrtva tela lidi a konu. :)

8.8.2017 | 14:01:33
Tomoso18

Názov ďalšieho delu je Eastwatch… A tam odišiel Tormund a ostatní divokí… Kľudne sa môžeme o týždeň dočkať veľkého obliehania hradu…

8.8.2017 | 14:04:40
morgoth999999

#19 Phoenix CZ: září

8.8.2017 | 14:17:34
montik

#71 Arcey: Gendry je kovář, možná přijde na to, jak ukovat (odlít) valyrijskou ocel, anebo prostě jen bude vyrábět zbraně.

8.8.2017 | 14:26:09
Arcey

#72 RaiderCZ: #73 Arrow123: Zatiaľ v seriály bol iba kováč. Zrazu sa z neho stane berseker? Hm…

#91 RaiderCZ
8.8.2017 | 14:26:33
montik

#43 Robinson: On někdo ví, jak otrávit draka?:-) Je samozřejmě otázka, jak G.R.R. Martin a tvůrci seriálu draka definují, ale drak bývá většinou popisován jako inteligentní stvoření, na které dost často nefungují žádná kouzla, jen hrubá síla.

8.8.2017 | 14:29:23
Stardos

#71 Arcey:

Gendry má podle videa zachránit Davose s kladivem, řekl bych, že kvůli tomu ho Davos nabere :D

#84 montik
8.8.2017 | 14:29:44
montik

#56 Chill: Arya v knize a v seriálu bude mít dle mého úplně jinou funkci a to proto, že seriálová postava Arya je vlastně dvojpostava Arya a Lady Stoneheart, která se v seriálu nemá vůbec objevit. To co by tak v knize udělala LS, nejspíše vykoná Arya.

#102 Evala
8.8.2017 | 14:34:51
Arcey

aha, tá scéna na pláži… ale niekde som čítal, že bude dobrovoľníkom… možno bude chcieť dokázať, že je hodný svojho otca…

8.8.2017 | 14:35:42
montik

#81 Stardos: Podle jakého videa?:-)

#85 Stardos
8.8.2017 | 14:35:58
Stardos

#84 montik: Někomu se podařilo natočit tohle jak to natáčeli. Bylo to i tady na Edně :D

#87 montik
8.8.2017 | 14:36:58
Stardos

#56 Chill: Já jsem četl velmi zajímavou teorii, že si Arya nasadí tvář jednoho WW a infiltruje se k nim. Otázka je, jak získá tvář :D

#88 montik
8.8.2017 | 14:40:21
montik

#85 Stardos: Díky:-)

8.8.2017 | 14:40:42
montik

#86 Stardos: Mohla by se infiltrovat místo NK:-). Legrace:-)

8.8.2017 | 14:41:56
HeisterCz

#35 zizik: Pokud mají dost času na to ho odchytnout a dovézt na Jih

#133 zizik
8.8.2017 | 14:44:58
Kometa

Napadla mě myšlenka,myslíte že bude reálný aby Jon zabil Dany?Skrze zapálení světlonoše,prostě legendy…To byl byl taky takove hořkosladké konec…

#92 montik
8.8.2017 | 14:51:16
RaiderCZ

#79 Arcey: proč najednou ? dyt jak dlouho tam nebyl .. nevíme co dělal … vime jen že je kovář ale muže z neho byt velmi užitečny člověk :D

8.8.2017 | 14:53:39
montik

#90 Kometa: „Ve starých knihách Ašaje stojí psáno, že po dlouhém létu přijde den, kdy hvězdy budou krvácet a na svět ztěžka dolehne chladný dech temnoty. V tuto obávanou hodinu Válečník Světla vytáhne z plamene hořící meč. Ten meč bude Světlonošem, Rudým mečem hrdinů a tím, kdo ho bude třímat v ruce, bude Azor Ahai, a temnota před ním uprchne“

„Velké bylo jeho bědování a velký byl jeho zármutek, protože věděl, co musí udělat. Sto dní a sto noci pracoval na třetí čepeli, a když bíle žhnula v posvěcených plamenech, zavolal svoji ženu. „Nisso Nisso,“ řekl ji, „obnaž hruď a pomni, že tě miluju nejvíc ze všech na tomto světě.“ Udělala to a Azor Azai vrazil kouřící čepel do jejího živoucího srdce. Praví se, že její výkřik bolesti a následně extáze zanechal prasklinu na tváři měsíce, ale její krev a její duše a její sila a její odvaha přešly do oceli.“

  • Azor Ahai –

Jestli ten meč bude nutné teprve vyrobit, tak jednoho adepta na jeho zhotovení bychom už tady měli:-)

#93 Stardos #94 Kometa
8.8.2017 | 14:57:40
Stardos

#92 montik: Opět zde zmínim jednu z teorií o AA. Daenerys má podle mě velké předpoklady na to, aby AA byla a dokonce by již světlonoše mít mohla, a to draka, respektive draky.

#100 montik
8.8.2017 | 15:04:03
Kometa

#92 montik: Gendry asi nee,neměl by ho vyrobit přímo AA aby to mělo tu funkčnost?

#104 montik
8.8.2017 | 15:07:55
widy.33

http://www.edna.cz/…rdni-stopaz/

som zvedavá či to bude také dlhé včerajši diel sa mi zdal strašne krátky :D

#96 Arrow123
widy.33
8.8.2017 | 15:12:46
Arrow123

#95 widy.33: Finále série bude najdlhšie. 4. epizóda je naopak najkratšia :)

8.8.2017 | 15:15:19
Ronkar

#29 zizik: Souhlas.

8.8.2017 | 15:18:01
sportat

Podle mě je to moc okaté že AA bude buď Jon či Dany… Třeba by to mohl být Jaime a naplnila by se aj věštba u Cersei.

#99 Kometa #101 Stardos
8.8.2017 | 15:18:45
Kometa

#98 sportat: Tak aktuálně co nemaj knížky,ak nejsou moc tajemní

8.8.2017 | 15:21:43
montik

#93 Stardos: Určitě je to možnost:-). Ten, kdo „nosí“ světelný meč (draky) by se o něj asi neměl v první řadě spálit. Což zatím splňuje jedině D.

Ale osobně jsem přemýšlel nad Světlonošem jako takovým. G.R.R.Martin se pro GoT inspiroval mimo jiné Válkou růží. A mnohé má nějakou paralelu s naším světem. A já si říkám, proč pojmenoval meč (zbraň) zrovna Světlonoš. Jasně hoří, ale Světlonoš je také Lucifer, jitřní hvězda. A výklad pro Lucifera je různý od člověka, k Satanovi a k padlému andělovi.

R´hllor má být přitom Pán Světla či Červený Bůh, případně Srdce Ohně a Bůh Plamene a Stínu.

„Náboženství Pána Světla je soustředěné kolem víry v existenci jediného všemocného boha. R´hllor je bohem ohně, který poskytuje světlo, teplo a život a bojuje proti temnotě, ledu a smrti, kterou představuje protibožstvo.“

Pokud by měly paralely fungovat, tak Světlonoš jako správný padlý „anděl“ padne a přejde na druhou stranu:-). Což tak nějak koresponduje s teorií, která je tady schovávána pod obdelníčky Pozor spoiler:-). Ale zatím s tím ještě nejsem vnitřně smířen:-). Přestože i ta symbolika okřídleného „andělského“ stvoření by mohla ledacos naznačovat.

#105 Trepy
8.8.2017 | 15:28:08
Stardos

#98 sportat: Okatí jsou no :D Už od začátku byli tak prezentováni, byli jedni z mála jejichž linka neměla nějaké propojení s jinými.

8.8.2017 | 15:30:47
Evala

#82 montik: No v knize Lady Stonehand ožila po polibku Berikem, který naopak definitivně zemřel, nebo ne? Spíš cbych viděla záměnu rolí těhle dvou…

#103 montik
8.8.2017 | 15:30:52
montik

#102 Evala: Myslel jsem to tak, že Lady Stoneheart v knize trestá zrádce. A tuhle funkci bude mít (má) v seriálu pouze Arya.

8.8.2017 | 15:41:32
montik

#94 Kometa: Měl. Od Gendryho pořád ale čekám především čekám zbraně:-). Možná se i Sam v citadele dočte o tajemství valyrijské oceli a pak ji spolu vytvoří. No uvidíme:-).

Na druhou stranu mě celkem mrzí, že Gendry nebude mít nejspíše s AA nic společného, protože by to bylo celkem vtipné. On jako zřejmě poslední potomek krále Roberta, by opět vystrnadil dalšího Targeryena (Daenerys) z potenciálního trůnu:-). A byli bychom zase na začátku:-). Škoda.

#106 Trepy #117 Argetlam Královrah #128 NedSnow
8.8.2017 | 15:51:27
Trepy

#100 montik: Jenže Dany není nehořlavá v knížkách, takže je to nesmysl. Dany nemůže být Azor Ahai, v životě nedržela v ruce meč.

#107 montik #109 Stardos
8.8.2017 | 15:52:58
Trepy

#104 montik: VS je dělaná kouzlem, nechápu proč si lidi myslí, že by ze Sama opravdu měl být wizzard.

#108 montik #110 Evala
8.8.2017 | 15:54:21
montik

#105 Trepy: Nechtěl jsem to psát napřímo, ale kolega v diskuzi to napsal sám. Světlonoš nemusí být meč, ale drak – draci.

Dany v knížkách snese docela velký žár.

8.8.2017 | 15:55:30
montik

#106 Trepy: Třeba proto, že Sam čte od rána do večera a strká nos i do knih, které má zakázané… Nemusí být wizzard, stačí když zvládne jen to jedno v uvozovkách kouzlo nutné pro výrobu VS.

Další postava, která by to mohla zvládnout, je Melissandra, ale tím tak nějak končíme. Od Thorose vzhledem k jeho povaze nelze nic takového předpokládat.

8.8.2017 | 15:59:25
Stardos

#105 Trepy: V knihách to ani nečekám :D V seriálu to možné je

8.8.2017 | 16:06:46
Evala

#106 Trepy: V první sérii mistr Luwin povídal Branovi, že i on se pokoušel čarovat když studoval v citadele. A že mu žádné kouzlo nikdy nefungovalo. Že magie ze světa zmizela. A v Qarthu ti čarodějové byli spíš takoví pouťoví podvodníčci, než se objevili draci. S draky se magie vrátila a jejich kouzla byla náhle ohromě silná. Proto je taky unesli.

Třeba teď, když jsou draci znovu v západozemí se vrátí i magie. V seriálu tuhle věc asi nebudou nijak rozpatlávat, ale v knihách bylo naznačeno, že celá Citadela stojí na takových „vědeckých základech“ – fyzika, medicína, chemie – a mistři nechtějí, aby jejich dokonalé fyzikální zákony komplikovala síla tak silná a nevyzpytatelná jako je magie, a studovat tam něco takového = zadělávat si na problémy.

#112 montik #127 Trepy
8.8.2017 | 16:08:47
Evala

Ovšem Sam vždcky strkal hlavu do knih a fascinovalo ho to, co se může dozvědět, takže mě by to tak divné nepřišlo.

8.8.2017 | 16:10:25
montik

#110 Evala: To je pravda, s draky se magie vrátila. A na to, co říkal Luwin Branovi, jsem už skoro zapomněl.

8.8.2017 | 16:11:48
Timik

podľa mňa tu dávate až veľmi za vlasy pritiahnuté teórie. možno to bude tak v knižnom pokračovaní, ale v seriály to tak určite nebude sam čarodej, dany aa, atď. lebo ono sa to nezdá ale veľa častí už do konca nie je 9 spolu? veď to už nie je ani jedná séria (ako dakedy). aj keď niektorý povedia že v 8 sérií majú časti skoro 2 hodiny. to je jedno, dlhšia stopáž bude hlavne kvôli bojom, a dialógom. tak sa už podľa mňa veľa toho vysvetľovať a odhaľovať nebude. takže podľa mňa to nebude nič už nečakané, len to bude podľa mňa veľmi dobre natočené a vysvetlené. ale nejaké nové vsuvky, a nové príchody a preobsadzovanie hrdinov a pridávanie hrdinov a postáv nebude. max. teraz gendry ale veď toho už poznáme. ale on sa tam vracia podľa mňa z tohto dôvodu že má reprezentovať rod Baratheon. a to kto bude aa je myslím jasné. tam sa už tiež nebude veľmi špekulovať. keby že by bola ešte jedná séria a stále by to vyzeralo že jon je aa, tak by som ešte možno popolemizoval že asi nebude lebo je to veľmi na oko. ale jak som spomínal vyššie, už to je len 9 častí aj keď asi už najdlhších, ale aj tak. tu je teraz len otázka ako vznikne svetlonoš :) moja teória je že už nebude nijaký nový meč ukutý, ale jon so svojím zabije dany aj keď nebude chcieť ale bude prinútený situáciou :)

#114 montik #115 Timik #116 Stardos
8.8.2017 | 16:40:59
montik

#113 Timik: Jen technická otázka…;-)

Za jak dlouho vyléčil Sam šedý lupus? V jednom díle začal léčit a v druhém byla nákaza, na kterou byli prakticky všichni krátcí pryč. Neříkám, že by se mi takové skoky nutně líbily, ale časové měřítko může být značně vrtkavé a je dost času na různé dějové kotrmelce.

Pak je také nutné uvážit, že Dlouhá noc (zima) trvala v dávné minulosti klidně i celou jednu generaci. Asi nelze předpokládat, že NK bude poražen (pokud vůbec:-) ) s pádem prvních sněhových vloček. Takže všichni mají několik let na to, aby si užili zimu, která teprve přichází, a aby ještě ledacos stihli;-).

#118 Timik
8.8.2017 | 16:53:33
Timik

#113 Timik: natočené a dovysvetlené* oprava

8.8.2017 | 16:55:10
Stardos

#113 Timik: Nechci nic říkat, ale Dany a AA není vůbec přitažené za vlasy, naopak je to něco, co je velmi pravděpodobné a dokonce má i lepší předpoklad než Jon. Jon a Dany mají momentálně největší šanci, a vklidu to může nakonec dopadnout tak, že to Dany zabije Jona, a bude to drakem (jenž už klidně Lightbringer být můże, přece se zrodili po Drogově smrti, a můžou tu uplatnit Nissa Nissa)

#119 Timik
8.8.2017 | 16:57:34
Argetlam Královrah

#104 montik: Zřejmě poslední potomek krále Roberta? To jsi mě pobavil. Možná v Králově přístavišti, ale Robert má bastardy všude – v Údolí, v Říčních krajinách, na Dračím kameni, v Bouřných zemích, a asi i v Rovině, v Západních zemích a v Dorne. Jedině, kde 100% bastarda nemá je Sever (a Essos).

#161 montik
8.8.2017 | 16:58:00
Timik

#114 montik: jasné že tam sú tie časové skoky, a ten lupus mohol sam u joraha vyliečiť tak za 2 týždne 3 max. ja si myslím že tie kusky kože možno dával tak za 3 dni dole a tak za 4 dni doliečoval s tou masťou a zvyšne 2 týždne sa jeho koža regenerovala. aj to ešte nebol 100% fit. a myslím si že už koncom 7 série bude dlhá noc (zima) v plnom prúde a koncom 8 série porazením NK. začne jar :) ja si myslím že na tie dlhé noci (zimu) má hlavne vplyv NK :)

#121 Snorri_Killa
8.8.2017 | 17:01:33
Timik

#116 Stardos: beriem názor, ale nemyslím si. lebo dany zatiaľ tú hrozbu nevidela, podľa mňa sú jon a dany určite dôležité postavy. ale dany vždy čelila hrozbe keď vládla či synovia harpie, alebo otrokári. vždy to boli skôr politické spory. a zas jon bol skôr ten čo bol v bojoch, a videl NK a riešil tie bojové spory. obidvoch nazývali princom a princeznou čo boli prisľúbený. a ako to spája červená kňažka princ čo bol prisľúbený je aj AA. podľa mňa to bude tak že dany ako pricezná čo bola prisľúbená má ako zachrániť 7 kráľovstiev pred tou „politickou, nespravodlivou, intrigárskou“ hrozbou. a jon pred tou skutočnou hrozbou čo číha za múrom :) ale tak kľudne to môže byť aj tak ako ty hovoríš, veď ja nikomu názor neberiem, len mne by to skôr tak pasovalo :)

#120 Timik
8.8.2017 | 17:09:43
Timik

#119 Timik: asi som ta v tom trochu stratil, dúfam že si ma pochopil ako som to myslel :D

8.8.2017 | 17:11:13
Snorri_Killa

#118 Timik: No už si nevzpomínám, ale podle mě Arcimistr mu řekl, že jen kvůli tomu, že je pomazaný rytíř může zůstat ještě den v citadele. Takže Sam to musel odloupat za noc a pak natřít a druhej den byla kůže citlivá ale nemoc už se nešířila.

#122 Timik #130 Argetlam Královrah
8.8.2017 | 17:31:02
Timik

#121 Snorri_Killa: máš pravdu, ale žeby to zvládol za jeden večer? ako beriem že to toho jorah vydrží veľa, ale veď on mu odrezával kožu, aj keď už nezdravú ale stále citlivú. aj tí najsilnejší ľudia by takú bolesť nevydržali a by omdleli. takže to nejak autori nedomysleli :D

#123 Snorri_Killa #124 Evala
8.8.2017 | 17:36:14
Snorri_Killa

#122 Timik: Nedomyslely no…:) ale tak Rambo si taky vypálil díru skrz břicho a dal to bez omdlení:). A nikdo netvrdí že Jorah nemohl omdlít ,aspon pak měl Sam klid na práci.

#126 Timik
8.8.2017 | 17:41:42
Evala

#122 Timik: No, podle knihy je ta nemoc sice strašná, ale nebolí, protože s jejím šířením ztrácíš citlivost. S tím se ovšem moc neshoduje, jak moc Jorah řval, když mu tu kůži Sam odřezával…

8.8.2017 | 17:43:03
DejvidHound

Nemohol mu dat makove mlieko? Ale chapem ze ta scena by nemala potom taky efekt.

8.8.2017 | 17:58:49
Timik

#123 Snorri_Killa: ale tak rambo nie je človek :D rambo je stroj :D

8.8.2017 | 18:24:24
Trepy

#110 Evala: To zní zajímavě musím uznat.

8.8.2017 | 18:32:46
NedSnow

#104 montik: No mňa minule napadlo, že ten meč Svetlonos bude zakalený v krvi ženy ale nie Dany ale Melisandry. A je otázne, prečo ide do Essoxu? Či sa nechce vrátiť po niečo do Aššája. Po ten pôvodný meč?

8.8.2017 | 18:51:12
Rafan

#16 Rumek: Když ho jako mrtvého Drogon olízne svým plamenometem tak ne.

8.8.2017 | 18:52:39
Argetlam Královrah

#121 Snorri_Killa: Ne, řekl mu, že kohokoliv jiného by už poslal do toho Kamenného města. Problém je, že Jorah Mormont není jen tak někdo. Je to (z rozkazu krále Roberta) omilostněný a tedy právoplatný lord Medvědího ostrova.

8.8.2017 | 19:48:53
8.8.2017 | 20:03:55
zizik

#54 Chill: těch 200k žoldáků jsem zahlíd někde nedávno, neověřoval to (knihy jsem naposledy četl cca 2 roky zpátky), takže to může být méně.

I když k čemu by Cersei bylo jen 10k žoldáků, když stojí proti armádě cca 100k dothraků (těch 100k v seriálu myslím v této sérii zaznělo, v tom se snad nepletu ;-)

Ale ať už jich je kolik chce, tak, každopádně pořád platí to, že sever musí přesvědčit jižany, aby se vykašlali na svoje spory a všechny armády (silou několikanásobně přesahující současný stav severu) poslaly proti WW.

#136 Trepy
8.8.2017 | 20:12:54
zizik

#89 HeisterCz: Času je dost, Drogon zajistí leteckou přepravu :-)

#141 HeisterCz
8.8.2017 | 20:18:22
zizik

#59 Argetlam Královrah: Vzhledem k tomu, že v seriálu celou knižní linku Aegona úplně ignorují, tak bych s ním související věci pro seriál vůbec neuvažoval :-)

Takže jestliže Cersei nakonec skutečně dostane „investici“ od IB (což nejspíše jo, když všechno zlato se do KL dostalo), tak ty žoldáky v seriálu určitě dostane. Nevěřím tomu, že by naráz v seriálu přišel Qyburn a řekl „Sorry, Zlatí pro nás bojovat nebudou, už si je koupil Aegon Targaryen“ :-D

8.8.2017 | 20:26:46
Kometa

A ještě,co se stalo s původním mečem AA?

8.8.2017 | 20:48:59
Trepy

#132 zizik: 200K to je hodně úsměvný :D kdo by takovou armádu zaplatil, nikdo. Dothraků bude méně po válce s WW a Cersei bude opět vyrovnaná…

#137 zizik
8.8.2017 | 21:21:30
zizik

#136 Trepy: Jenže Cersei ty žoldáky najímá teď, o WW zatím vůbec neuvažuje, jen reaguje na Daenerys. Dothraků bude sice o něco méně po bitvě u konvoje, ale určitě ne řádově méně (podle ep4 bych to odhadl, že na 1 Dothraka umřelo tak 20 Lannisterů :-) Myslím, že na „vojáky“ má Daenerys nad Cersei aktuálně mírnou převahu, a navíc má Drogona. A když už teď ví o Qyburnových balistách, může vymyslet strategii i na ně (např. pokud bude jen jedna balista, stačí útočit z vyššího úhlu, než je balista schopná se natočit – v ep4 víc jak cca 60° vertikálně nedala). I když Daenerys teda rozhodně stratég není, když místo vojáků pálila jídlo :)

8.8.2017 | 21:32:11
Trepy

Jenže já znám uniklý scénář. Daenerys určitě nemá o trochu víc vojáků, má jich aspoň 10× více.

Jon a Dany budou bojovat proti WW, zatímco je Cersei zradí a nepomůže jim. Proto vím, že po válce s WW budou mít se Cersei poměrně stejné síly.

8.8.2017 | 21:52:55
Rumek

Má někdo představu kolik čítá armáda nemrtvých?

#140 fgh #142 HeisterCz
9.8.2017 | 7:02:33
fgh

#139 Rumek: Pres 100k.

#143 Rumek
9.8.2017 | 8:13:24
HeisterCz

#133 zizik: ok, Westeroské Airolinky (nebo jak se to píše)

9.8.2017 | 8:29:55
HeisterCz

#139 Rumek: nejhorší je, že se každým dnem zvětšuje

9.8.2017 | 8:37:09
Rumek

#140 fgh: Nemělo by jich být podstatně více?

#144 fgh
9.8.2017 | 8:37:34
fgh

#143 Rumek: „Pres 100k“

To znamena 100 000 – ∞.

Jak moc by sis jich jako predstavoval? :D

#145 Uschi #146 Chill #147 Rumek
9.8.2017 | 8:47:22
Uschi

#144 fgh: Jestli cekali x tisic let, tak jich bude hodne :D

9.8.2017 | 9:06:06
Chill

#144 fgh: Milión a bylo by po seriálu :-D

9.8.2017 | 9:06:49
Rumek

#144 fgh: Vím, že to znamená 100tis. Nemám představu kolik jich může být, právě proto se ptám, ale rozhodně si myslím, že může být mnohem více.

#148 fgh
9.8.2017 | 9:07:52
fgh

#147 Rumek: Jen na Hardhome jich bylo 100k a z Crastera maji neco okolo 90 White Walkeru.

Tech 100k = „most of them“ podle Tormunda.

#150 Chill
9.8.2017 | 9:17:41
yoshua

Zlaté Společenstvo – uskupení žoldáků, čitajíc zhruba 10 tisíc vojáků. Oproti běžné armáda mají výhodu, že to jsou z velké části rytíři, lordi a jejich potomci. Takže lidé trénování v boji a x krát odzkoušení. 10 tisic vojáků Zlatého Společenstva má mnohonásobně větší sílu, než jižanské armády. To proto, že spousta těch armád jsou sebranní poddaní se základním výcvikem a standartní výzbrojí. Sami jste v posledním díle mohli vidět záběry nad Lannistery, když viděli Dothraky, jak někteří byli rozklepani. A to tam nebyl ještě Drogon. Zlaté Společenstvo bych přirovnal k Neposkvrněným. Je to elita. Vzpomeňte si v knížkách jak bylo napsáno jak několik tisíc neposkvrněných dokázalo bránit město před Dothrackou hordou ve falanze, kdy sice skoro všichni umřeli, ale u Dothraku to bylo to stejné. Tak nad nimi neuvažujte ve stylu voják jako voják. Ale k přirovnání k dnešku to berte jako běžný voják po základním výcviku vs. vojákk speciálních sil. Mají enormní sílu, která dokáže zahýbat s vývojem na bojišti.

9.8.2017 | 9:49:02
Chill

#148 fgh: A to je ověřena informace? 90WW … Zatím jich nikdy neukazali ani tucet pohromadě :-) Ale v knížce to může být jiné to chápu :-) :-)

#152 fgh #153 yoshua
9.8.2017 | 9:49:09
yoshua

Pokud mě paměť neklame tak zhruba 100 tisíc mělo být všech kmenů divokých za zdíá a to včetně obrů, thennů atd. Takový počet čítalo Manceho uskupení, část z nich zemřela pod zdí, část přešla. Stejně ale musíte počítat že v Harddome jich mohlo být klidně kolem 10–20 tisíc, když tam připlul Jon. Mám dokonce pocit, že někde byl i přesný počet Divokých co se tam ukrývá. Armáda nemrtvých se sbírá opravdu hodně dlouho. Ale zase bych neměl přehnané očekávání, jak tu někdo psal víc jak 100 tisíc. Aktuálně bych byl víc realistický a viděl to na něco kolem 50 tisíc max.

#157 Rumek
9.8.2017 | 9:55:41
fgh

#150 Chill: Ano, je, presny pocet je 99 + k tomu muzes pricist ty z councilu a teoreticky odecist vsechny, co byli prave po te scence s councilem zabiti.

Nemas pravdu, tucet pohromade uz jich ukazali, kdyz nepocitas NK: http://prntscr.com/g681o9

#154 Uschi #155 Chill
9.8.2017 | 9:56:25
yoshua

#150 Chill: To se bude týkat scén u Krastera… vem si počet žen které měl a jak pravidelně mu rodili děti. Kolik bylo Krasterovy a kolik bylo nejstarší a nejmladší jeho ženě/dceři. Navíc ony samotné říkali, že chlapců, které odnesl bylo nespočet…takže se můžeme pohybovat klidně kolem těch 90ti. Protože nikdy nevíš kolik bylo takových jako Kraster.

#155 Chill
9.8.2017 | 9:57:17
Uschi

#152 fgh: Me celkem zajimaji ty deti, ktere „promenili“. Kdo vi, kolik jich je a obavam se, ze pokud ty deti neodstrani, za par tisic let se dockame dalsi invaze :D

#156 fgh
9.8.2017 | 10:00:51
Chill

#153 yoshua:
#152 fgh:

Pravda pravda :-)

9.8.2017 | 10:02:53
fgh

#154 Uschi: White Walkeri kvuli nim riskovali sve zivoty, protoze prave diky tem detem si vytvareji elitni armadu super soldieru, na ktere DG a VS neplati, jelikoz nebyli stvoreni CotF jako ostatni WW's vcetne NK.

A ohen na ne take neplati, odrazi se od nich stejne jako od NK a WW's.

Nekteri z nich uz vyrostli, vsak spousta Crasterovo dcer je dospela…

#158 Timik
9.8.2017 | 10:12:11
Rumek

#151 yoshua: Realistický ve fantasy seriálu, no nevím. Chtěl jsem jen otevřít diskuzi a zjistit kolik jich tak může být. Nějaký článek shrnující počty aktuálních armád by přišel vhod.

#160 yoshua
9.8.2017 | 11:09:21
Timik

#156 fgh: takže ty tvrdíš že krasterový synovia sú v podstate tak silný ako NK? ako nevideli sme asi ešte plnú silu NK, ale predpokladajme že je fakt silný. a tie deti by mali byť rovnako? alebo ako to mám chápať? :D

#159 fgh
9.8.2017 | 11:19:16
fgh

#158 Timik: Nevim, jestli jsou silni jako NK. V season 7 ho jeste nikdo neprobodne. Ale je sance, ze muze NK stvorit neco mnohem silnejsiho, nez je sam on. Koneckoncu to same udelali i CotF…

9.8.2017 | 11:56:09
yoshua

#157 Rumek: Držím se hrubých počtů kolik divokých bylo za zdí, kolik jich umřelo, kolik se jich přesunulo atd… tedy pracuju s nějakými čísly… proto píšu že muj realistický odhad bude nižší než jaká čísla tu zaznívají.

#163 Rumek
9.8.2017 | 12:36:48
montik

#117 Argetlam Královrah: Jsem rád, že jsem Tě pobavil, ale všichni známí potomci (bastardi) krále Roberta byli systematicky vyvražďováni… Gendry je patrně poslední (přesně tak, jak jsem napsal), o kterém i ostatní vědí, že je Robertovým potomkem… Což je to jediné podstatné. Ti, o kterých se nic neví, to sami nikdy nezjistí a je zřejmé, že ani nikdo další na jejich původ nepřijde. Ostatně pokud budeme ctít pravidlo dobrého příběhu, tak je jednoznačné, že nové postavy se z ničeho nic nevynořují a nemají v danou chvíli zásadní význam. Téma bastardů krále Roberta již bylo v knížkách i seriálu řešeno a nebude tedy znovu otevíráno…

A protože jsem si nevšiml, že by někdo z těch, o kterých se vědělo, přežil. Je Gendry zřejmě poslední potomek krále Roberta.

Nebo jakou si asi myslíš, že bude mít v příběhu další úlohu „noname“, který netuší kým je, nikdo jej nezná, on sám na to nikdy nepřijde a ještě o něm nepadlo ani slovo?

Ale pokud jsi fajnšmekr a představoval by sis to tak, že zhruba v druhé polovině osmé série se objeví postava, která řekne, měla jsem sen, že jsem potomkem dobrého krále Roberta a chci zabít Nočního krále, pak samozřejmě Tvému vkusu i dalším postřehům bránit nebudu;-).

#162 yoshua #164 Timik
9.8.2017 | 12:42:58
yoshua

#161 montik: Mye Kámen, Edrik Bouře…dvě knižní postavy o kterých víme, že normálně žily nadále…v serialu se bohužel neukázali…

9.8.2017 | 12:50:57
Rumek

#160 yoshua: To jsem pochopil, ale tady nějaké počty se super hrubými čísly, kde Ti navíc lítají desetitisíce, jsou k ničemu.

9.8.2017 | 12:56:02
Timik

#161 montik: tiež si myslím že gendry tam už nejak extrémne dôležitú úlohu nezohraje. podľa mňa možno bude aj naďalej (keď prežije) jedna z hlavných postáv ale tam bude kvôli tomu aby zastupoval rod Baratheona.

9.8.2017 | 13:34:00
crazytunny

Celá GoT (seriálová) a Písně ledu a ohně, je věčný souboj o nadvládu Pána Světla a Pána temnoty, každý z nich šoupe svýma loutkama po bitevním plánu, a finální bitva bude právě mezi těmahle dvěma v podobě NK + AA

10.8.2017 | 15:24:07
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama