Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Kdo nakonec usedl na železný trůn?
Už od začátku seriálu Game of Thrones všechny zajímalo, kdo se na jeho konci zmocní trůnu. Pokud jste finále osmé řady ještě neviděli, tak následující článek pochopitelně nečtěte.
Na konci pátého dílu The Bells se železného trůnu zmocnila Daenerys Targaryen, která kvůli němu takřka srovnala celé Královo přístaviště se zemí. Trůn si však neužila moc dlouho. Poté, co nabídla Jonovi společné vládnutí, ji její milovaný bodl do srdce. Kvůli tomu nebylo vůbec jasné, kdo by se měl ujmout železného trůnu.
Tyrion se nakonec dohodl s představiteli významných rodů na tom, že noví panovníci budou pouze voleni, čímž došlo ke zrušení dědičného práva. Hned na prvním setkání byl novým králem jmenován Brandon Stark, který bude nyní vládnout všem Šesti královstvím, které mu zbyly (Sever se osamostatnil). Lid ho bude znát jako Brandona I. Zlámaného.
(Trůnu se nakonec zmocnil Brandon Stark. Foto: HBO)
Kromě toho byla již ve finále sestavena téměř celá králova Malá rada. Tento významný poradní orgán využívali i předchozí vladaři a Brandon na tom nehodlá nic měnit. Seznam všech členů současní Malé rady naleznete níže.
- panovník – Brandon I. Zlámaný
- pobočník – Tyrion Lannister
- správce pokladny – Bronn z Černovody
- mistr našeptávačů – tato pozice je zatím neobsazena
- mistr práva – tato pozice je zatím neobsazena
- správce lodí – Davos Mořský
- velmistr – Samwell Tarly
- lord velitel Královské gardy – Brienne z Tarthu
- mistra války – tato pozice je zatím neobsazena
Jak jste spokojeni s tím, kdo se zmocnil železného trůnu?
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Conleth Hill
24.11.1964 | 24.11.2024 -
Kristian Nairn
25.11.1975 | 25.11.2024 -
Michael Feast
25.11.1946 | 25.11.2024 -
Hafþór Júlíus Björnsson
26.11.1988 | 26.11.2024 -
Michael Condron
28.11.1985 | 28.11.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /270
I Brandon Walsh by byl lepší volba :-D
#121 AngelitosTak povediac pošle bratranca, aby ten zabil svoju tetu, pri tom on nepohne ani brvou. Šikovný to chlapec a kráľ. Pri tom vedel, že trón na Winterfell môže odmietnuť, lebo vedel, že bude kráľom všetkého. A že najlepšia voľa, trochu sa nám osprostel Tyrion v poslednej sérii, hlavne keď si povedal, že vidí dokonca aj budúcnosť, tak vedel, čo sa všetko stane…mal to naplánované :)
Hodor držal dvere a skapal aby sa Bran mohol voziť po Kings Landing na kriplkáre … A čo sa vlastne stalo s Meerou Reed? Na jej mieste by som si dožadoval post kráľovnej :D
Celej serial se všichni
Celej serial ztratil smysl v poslednich 20ti minutach :-D
#9 mateSKAtesNo jako Brana jsem na trůně vážně nečekal :D jako ažř na pár maličkosti a ten uspechanej scénář to byl fajn konec jsem rad že už ta manie skončila. Sice kdyby to mělo ještě tak jeden, 2 díly tak by to aspon trochu vysvětlilo některý věci a zmírnilo jak časový skoky tak ty cestovní ale i tak to bylo fajn. Ikdyž ten uplný konec je vlastně z hlavy Grr martina ne ? :D tak se neni čemu divit že ten dil byl trošku lepší než zbytek :D
Z konce nejsem nějak moc nadšený nebo spíš unesený. Asi jsem čekal lepší konec a větší zvraty atd.. Nevím, nějak mě to nedostalo :-/ Ale já od toho tady nejsem abych rozhodoval co a jak se mělo stát. Prostě stalo se, a režisérům jedno velké díky že tenhle seroš udělali! :compliment: :)
Nechybí tam Tyrion Lannister? ;)
#39 Xavik#5 ManWhoDrinkAndKnowThings: no spíš některé série a nazory na postavy viz jon xD ježiš to bude v americe sebevražd .
Jak na něj mohl usednout, když ho roztavil Drogon?
Škoda, že jsem tomu tak málo věřil, mohl jsem si vsadit … Jinak já jsem s celkovým koncem spokojen, ale nejsu spokojen s tím jak to dojebali tím zkrácením počtu epizod a možná i sérií, mohlo to být 1000× lepší kdyby se k tomu došlo pěkně postupně, takhle jak kdyby všechny předchozí série úplně ztratily smysl ..
A Bronn dostal svoj hrad :D
Jon, borec co neudělal nic špatně… měl největší nárok na trůn, pospojoval půl světa v bitvě s NK, sejmul blázna co zmasakroval město a to ještě na žádost Tyriona. A celé to rozhodne Torgo Nodo a hrstka neposkrvněných (kolich jich mohlo zbýt, kdyby si ty počty nenaklikali…)???. Za Jonem stál sever, jižani by ho oslavovali za zabití té kačeny a oni s ním takhle vy…ou. On se za všechny rval a teď se za něj nepostavil nikdo, buzny.
#14 mateSKAtes #25 surky3 #38 Carnage#13 Dixiczek: jo i tak s to dá říct a souhlasim s tebou :D ale tohle je přece správně podle GoT ne ? neni to vždycky uplně spravedliví. :D
#19 DixiczekUbohe scenaristicke hluposti, ktore pozorny divak nemoze zozrat, pretoze kazde jedno susto hranici s demenciou a vraza dyku do podstaty Game of Thrones, ktoru sme si tak zamilovali. Je az neuveritelne ako bol premrhany potencial celej tejto serie. Celu seriu lemovali nelogicke veci, rozne chyby a nakoniec hlupe spravanie postav. Jon bol oziveny panom svetla, aby zabil Dany, toto jedine sa da pochopit, zvysok je fantasmagoria, ktoru z hlavy budem vyhanat este niekolko dni. V kazdom pripade doslo k uniku opisu deja poslednej casti, co povazujem za amaterizmus HBO, niet sa ale cudovat, ked sa prejavil amaterizmus samotnych tvorcov serialu. Cakam, ze do obehu vypustia dalsie 2 konce a ktorych tak basnili, pretoze koniec ktory nastal zruinoval cely serial! Hodnotenie poslednej epizody 58 %
#96 RichArt #243 igwarBran ostane na svojom voziku a obcas si zalieta. Zelezny tron nepotrebuje a uz ani neexistuje. Naseptavacov ani nepotrebuje, lebo vsetko vie. Mohol by byt aj dobry sudca. Niekto pride za nim, ze ho okradli, a Bran za par sekund najde zlodeja.
Dobrej konec, za mě 90%
jak se s tím asi vypořádají sázkové kanceláře? Usedl Brann nebo nikdo když byl trůn zničen drakem?
#189 vlads#14 mateSKAtes: Že to není spravedlivé to beru ale za mě to postrádá jakoukoli logiku.
Bronn správcom pokladni? Takže každý komu dlží Kráľovská pokladnica peniaze si môže trhnúť?
Já jsem taky s koncem spokojená , happyend jsem nečekala. Ale má také někdo takový pocit , že to může mít nějaké pokračování ?
#32 Monoceros #68 Rocknroll67Mě jen mrzí, že tam chybí scéna kdy by bylo víc naznačeno, že to všechno dopadlo tak jak plánoval tříoká vrána/Bran/Bloodraven – návrat k moci..Twist, kterej zničili zjednodušením Branovy postavy. Pro mě to tak stejně je:)
Tipsport sázku na Branna jako vládce sedmi království a tedy uzurpátora trůnu vyhodnotil neúspéšně… asi protože vládne jen šesti…
tato pozice je zatím neobsazena?:D Myslite ze bude jeste dalsi dil a ze ji obsadi:D Sorry za rypnuti:D
#13 Dixiczek: Jo, neudělal nic špatně. To řekni Ygritte. Navíc v poslední sérii měl asi jenom jednu repliku „she is my queen“. Nic jinýho snad neřekl. Prostě z něj udělali podělanýho alibistu a jak už někde také proběhlo užitečnýho idiota, kterýho scénáristi využili. Jon nemůže řídit ani křižovatku natož 7(6) království.
#83 Dixiczekuplně debilní konec-scénariste se snažili jen vyhnout všem teoriim diváků jak to dopadne a schválně to zakončili tak debilně, no co čekat i některí herci dávali náznaky že diváci budou nasraní a to sem
Nejlepší bylo, jak se na té radě hned začali dohadovat kdo, co komu a za kolik. :-D Takže vše při starém. Hned mi přišel na mysl náš slavný parlament po volbách. :-D
ješte teda když se zvedl Sam tak sem už pomale čekal že to dopadne jak volby do bruselu kdyz chtěl aby všichni měli hlas… no hrůza
Takže Bran nakoniec nebol NK ako sa tu niekto dušoval :D Inak nebola tam potitulková scéna, že nie? Niekde sa písalo že bude ale nič som nenašiel, tak len pre istotu sa pýtam :)
Čekal jsem že na té řadě jak vstal Sam že tam prohlásí že krále už mají a je to právě John ale nic kladli na to důraz celou tuhle sérii a pak byla tahle informace vlastně úplně k ničemu.Nejsem spokojený s koncem seriálu a upřímně kvůli konci si to už asi nikdy nepustím znovu.
#49 DikZa2BanTaky sem s koncem spíš spokojená, nový král mě překvapil, ale myslím, že je to dobrá volba, stejně jako přechod k volenému králi, když si s šílenci s dědičným právem užili už dost. Jak bylo někde řečeno Jon sehrál roli užitečného idiota, ale odchod na sever mu možná až tak moc nevadil, nechtěl být králem (plus za setkání s duchem, obzvlášť po tom hejtu po bitvě o Zimohad). Spíš sem zírala, že ještě na začátku dílu považoval Dany za tu, která by měla vládnout a Tyrion ho musel ještě přemlouvat. S tím že by byl on nejlepší král – těžko říct, Robert Baratheon byl vůdce, kterýho všichni následovali a jako král nestál za nic a jako bonus po něm zbylo zlatíčko Joffrey. A hlavně sem jim podařilo více či méně uspokojivě uzavřít většinu linek aniž by podlehli tlaku fanoušků na sluncem zalitej happyend.
#21 Elis213: Taky mi to tak přijde … je to hodně otevřený konec… jako kdyby to mělo nějak pokračovat. Za sebe můžu říct jedno .. tenhle poslední díl si už asi nikdy nepustím znovu … představa že se dívám zas a znovu na to jak Drogon řve zoufalstvím mě vrhá do stejného zoufalství jako jeho.
hmmm nechapem co im na tomtom trvalo tak dlho…mne to pride jak zbuchane za pol roka… tu mate konec sme vas setkych vyjebali bo toto nikto nepredpokladal…a taky otvoreni koniec mi prisiel ze by z toho mohli o par rokou natocit pokracovanie.. jak jonov bastard ktoreho si zrobi z divikou pojde na juh..arya ktora zas najde novy svet …(.a daenerys ktoru drogon odniesol k carodejke aby ju ozivila :D :D:D.)...... inak som rad ze uz koniec bo keby mali este dalsie casti no nwm nwm uz by to uplne dotrtkali.
#181 IR7Brana do role krále už tipuji pár let :D Nečekal jsem ale že se to opravdu stane. Jinak na co Mistr Našeptávačů? Bran funguje jako kamera po celém světě :D
na železný trůn neusedl nikdo, Drogon ho roztavil…
radeji Brona na trune nez zcela zbytecneho Brana, posledni dve serie je doslova k nicemu, nezajimavy, nudny, vidi celou budoucnost a presto nikomu temer nic nerekne, poctate mohl vsemu zabranit predevsim mohl zabranit masakru v KL, dalo by se rici ze bran je nejzakernejsi postava celeho got nebot vse vedel a nicemu nezabranil, a to jen aby se kripl dostal na trun…
#37 Sionik #41 Monoceros#36 SultanCZ: No právě. Všichni mu skočili na špek :O Dává to smysl, nevim proč to nezdůraznili, když předtím furt opakovali, že už ani není Branem.
#13 Dixiczek: Jamie taky zabil šíleného krále a nikdy za to nebyl pochválen, spíš naopak a přitom tím zachránil tisíce možná miliony lidí.
#83 Dixiczek#8 PitrsM: Chybí, na pobočníka jsem úplně zapomněl. :D
#82 PaeturAzor Ahai to není…
#36 SultanCZ: On to možná právě nikomu neřekl z toho důvodu aby se dostal na trůn … je to možná docela divný ale při té volbě krále vypadal jako když to prostě čekal.
#59 Annie27 #63 A_V #101 SultanCZStál jsem za Jonem celou dobu, takže to jak sním nakonec vymr.. to se neodpouští!! Díky za všechno, za tvý služby a ted táhni zpátky na zed, protože jsi Targaryen.. Bran králem, spolu s nezávislým severem jako se svým spojencem, to je určitě dobrý,.Že Sansa bude mít sever, jsem čekal-poslední díl byl dobrý, hořký konec to mělo ale pro Jona.
Bran ako kráľ je rovnako dobrá voľba ako by bol Jon alebo Edmur, čiže úplne na hovno.
LOGIKA EPIZÓDY 0 BODOV, ĎAKUJEME.
*na železný trůn nikdo neusedl, protože byl spálen :D
Prestanme uz nadavat – ja teraz som stratil zmysel zivota, ale nie :) Mozno je to iba serial – ale ja som nim zil, obluboval postavy, sledoval dej atd… a zrazu koniec :D Viem, ze pride prequel, ale proste to uz bude iny serial s inym pribehom, postavami len v tom istom svete. Ano, 8 seria bola slabsia (strasne vela mindf*ckov) aj o dve triedy od ostatnych, ale stale to bol GoT – ten GoT, ktory sledujeme odzaciatku. :D Normalne je mi luto, ze sa tato era konci. A co sa tyka konca – Jon na sever (pravy sever) proste patri – nieje to koniec, ktori mozno vsetci cakali, ale o to mozno bol lepsi. :) Vdaka HBO, vcetne ludi, co sa na tomto celom podielali a priniesli jeden z najkvalitnejsich serialov vobec (fantasy asi najlepsi) :)
By mě zajímalo, jak třeba Fortuna vyhodnotila sázky. Na trůn neusedl nikdo a ti, kdo vsadili na Brandna to určitě nepochopí :).
Podle mě nakonec stejně vyhrála Sansa protože si konečně vylobovala tu svojí korunu na severu. :-D Trochu mě naštvalo že se všechny spoilery potvrdily.
#30 Jo-k-e_R: Určitě to měli aspoň říct protože vlastně celý to tajemství bylo k ničemu :D .
NIKDO
tenhle „článek“ evidentně psal někdo, kdo ten poslední díl asi neviděl … Na železný trůn totiž zcela jednoznačně neusedl nikdo! Ze 2 důvodů:
1, železný trůn prostě neexistuje, zničil ho drak a s ním i šílenství, které kolem něj bylo a zabilo mu matku …
2, Bran, který se stal králem (ale jen 6 ze 7 království), sedí doslova a do písmene na dřevěném trůnu s kolečky (což je v tom seriálu jasně ukázáno), na žádném železném trůně sedět nemůže, těžko by ho transportovali … ;).
Jako pointa konce seriálu je dobrá, je tam cítit podpis autora předlohy, to jak rychle k němu dospěli je celé špatně a tam evidentně autor předlohy byl odsunut na vedlejší kolej. Nicméně všechna vlastní rozhodnutí a to jak to celé dopadlo, vše dává skvělý smysl a je poetickou spravedlností až hrůznou připomínkou běžné reality … spousta pachatelů zla, spousta pachatelů dobra a za nimi hromady mrtvol a zničených … a na samém konci pár těch, kteří to všechno přežili, hledající vlastní osud ať chtějí nebo ne … závěr seriálu výborný, to jak to odflákli rychlým vývojem tomu však děsně uškodilo a vážně by mě zajímalo, kdo to schválil. HBO totiž podle všeho mělo a chtělo dát tvůrcům více epizod poslední série, toho kdo rozhodl že ne a takhle to bude stačit, tak pověsit za koule do průvanu je málo …
Každopádně správná otázka na otázku, kdo usedl na železný trůn je: Nikdo! A osobně jsem přesně tenhle závěr seriálu čekal, ostatní už od první série k tomu všechno směřovalo. Žádný jiný závěr by nedával smysl z hlediska reality našeho světa … jedinou neuzavřenou linkou je ta nejtragičtější postavy celého seriálu: dračí královny, jejího šílenství a jejího posledního draka …
#56 Kostatko #152 StardosDikZa2Ban: No kdyby to ani nezmiňovali tak by to mělo stejný efekt.John je targaryen musíme to všem říct ale pak všichni drzej hubu když se baví o tom že nemají krále
Moje úvaha.. Bran je tříoká vrána, ne Bran jak několikrát zmínil. Všichni si tedy zvolili jako svého krále tříokou vránu. Proč tedy příště volit nového krále z řad šlechty? Proč to nenechat na další tříokou vránu když všechno vidí a je pamětí lidstva.. Jinak poslední díl mě zklamal, ne tím jak skončily příběhy postav, ale provedením, přišlo mi to jako taková chladná nuda. Ale naštěstí už jsem od toho moc nečekala tak to nebylo až tak moc hořký zklamání.
LOST měl na hovno konec, ale i tak zhruba 10× lepší, než toto…
#55 widy.33#54 Locker.: Zlatý Malíček :D
#51 ArchAngel: Souhlas, to že trůn je zničen bylo to nejlepší vyústění a nejvíce nečekané!!!
Co mě ale dost štve, jak to skončilo s Jonem – fajn obětoval se, zabil královnu, ale sakra největší tajemství, že je taky Targaryen mělo vyjít najevo, na co s tim dělali tedy tajnosti a zvrat konce minulé série, když se to nikdo nedoví?! Fajn tak ho pošlou k Noční hlídce, která ale už stejně neexistuje, když Černý hrad ovládají Divocí… trapně neuzavřeno.. Navíc jeho rod nebude pokračovat, když má tedy opět složit přísahu, že nebude otec dětí? Tak proč mu Jorah říkal, že ten jeho meč zdědí jeho potomci..?! A nakonec, co se stalo s posledním drakem?! Fajn odnes si mrtvou královnu, ale Jona nezabil, Trochu jsem čekala, že si nakonec přiletí pro Jona jako posledního Targaryena, to by byl aspoň slušnej smysluplnejj otevřenej konec… Za mě finále 50:50, první půlka dobrý do roztavení trůnu pak tedy zbytek velké zklamání…
#76 dokblankaNehledejte v tom logiku, protože tam žádná již celkem dlouhou dobu není…Bran se stal králem pouze z toho důvodu, že Dumb and Dumber zkrátka netušili, co si s ním počít…už v tom cirkuse s Nočním králem jeho potenciál zazdili a udělali z něj tupou pasivní návnadu…jeho schopnosti měly v seriálu nulový užitek či smysl stejně jako zjištění, že Jon je Targaryen…ani jedno nehrálo jakoukoliv roli pro vývoj příběhu…
#61 Regouvousus #71 oskarka #79 SvjatogorAspoň nedojebali Aryu, to cením ale zbytek hrůza!
#41 Monoceros: Nemyslím si, že je to divný, mě to skoro přišlo až očividný…
All hail King Hotwheelz, the First of His Name, The Infirm, the Three Eyed Raven of the Weirwoods, Protector of the Not as big a Realm, Lord of Still the Seven Kingdoms, Breaker of Spines and Father of Crows …sigh… verdict: smalljon umber voice „Fook kneelin“ 5/10
#57 Locker.: Nejvíc vtipné mi přijde to, jak tu všichni hejtili ten tvůj scénář a už jsem dnes narazil na pár komentářů, kde by lidi právě naopak rádi viděli ten tvůj scénář, než tohle…
To, že je Jon Targaryen roli hrálo, mohl zabít Deanerys a přežít. (Také to byl jeden z hřebíčků do rakve příčetnosti Deanerys.) A že ho nikdo nebránil? Stál za ním sever i svobodní. Pokud by ho Deanerysina armáda popravila, začala by nová válka. Ale na druhou stranu válku nikdo nechtěl, takže kompromis pro všechny, zeď. Jon stejně nemohl na trůn. To by se kolo nezlomilo a on ho zlomil – jako následník ve vzdal vlády, pokud se nepletu, byla to jediná postava v seriálu, která se vzdala moci pro dobro lidí. On vlastně vyvoleným byl, sjednotil všechny a na konci pomohl udržet mír i za cenu toho, že musel zabít svou lásku.
Co se týče Brana na trůnu – po chaosu, co zůstal po válkách, mít ho tam jako „velkého bratra“, co vidí vše, by mohlo pomoct. Horko těžko proti němu někdo bude kout pikle, když je vševědoucí. Takže na pár let by mohla nastat stabilita.
#187 Keyer#41 Monoceros: Vždyt to Tyrionovi přímo řekl: „Proč si myslíš, že jsem cestoval takovou dálku?“
Monoceros – souhlas, scena s Drogonem byla pro me nejemotivnejsi z celeho serialu. A projevil opravdu nejvetsi inteligenci ze vsech postav. Znicil symbol, jehoz ziskani vedlo ke zverstvum. Symbol, ktery mu zabil matku. Nikoli Jona. Ten byl pouhym koleckem v proudu dejin. Tvurcum se toto opravdu povedlo.
Omg jon nie je v Night Watch, odchadza za zed a tak tam aspon moze sukat divoke.
no spis je tam sel Jon vyprovodit
#80 Hosticek #160 MártyMájaRadši bych na trůně viděl hrdinku Aryu než Brana, kterej už ani není Branem.
#21 Elis213: Klidně by mohlo být pokračování Arya a její cesta nebo život Jona za zdí
Tichá voda břehy mele :D Bran se na oko tvářil, jak nechce vládnout, ale přitom si celou dobu brousil zuby na trůn a Jona potřeboval tam, kde byl, aby toho mohl dosáhnout. Takže chlapci, žádný Malíček ani Davos, byl to celou dobu Bran, kdo tahal za nitky :D Já už se tomu fakt musím jen smát …
#70 FanArrow#69 Annie27: Dokonce oblbnul i Tyriona, nejchytřejšího Lannistra, NK nt, už víme proč ho chtěl zabít asi z něho cítil že to bude nový král, tak musel zabít hrozbu.
#57 Locker.: Nějak ti všechny ty „leaky“ a „ploty“ letos nevycházely, tak jsi zklamaný. Jak ti to ti hloupí a nemožní tvůrci seriálu mohli udělat? :-)
#74 Sionik #77 Locker.@windomearle skor opustil NW… preto si bral aj ducha, ten patri do divociny.
Tak ono to krasne odpovida dnesni dobe – Vladne mrzacek, radi mu clovek s postizenim. Muzskou ochranitelksou ulohu prevzala zena. A to, ze penize ma pod palcem clovek co jde pres mrtvoly a prokazuje loajalnost jen za uplatu je taky moc hezky … Kdyz to tak vemu, tak i ten bezprstej Davos je vlastne telesne postizenej a Samwell taky neni zrovna ideal. Takze jedinej kdo tam mi tam chybel je Hodor. Stejne je vtipny, ze Bran vlastne neni kladna postava, protoze to cely vyznelo, ze to vsechno jelo v jeho rezii a treba by to mohlo dopadnout o hodne lip.
#71 oskarka: asi tak. to, že tam skončí Bran jako nový král nevymysleli DaD. Akorát ho měl poslat za zeď on, jako Aegon V. Bloodravena. Ubralo to na poetice, to že to nebyl až první výnos Brana (nebo spíš 3ER/Bloodravena)
Bylo by to divny a to jako ze opravdu hodne. Jestli totiz celou dobu vedel co se stane (urcite jo mel vize trunu i stin draka nad KL) a presto neudelal vubec nic ale absolutne nic aby te hruze zabranil tak to z neho dela stejnyho padoucha jako z Daenerys. A pokud tohle kolo s celou tou pravdou o Jonovi roztocil jenom aby veci uspisil je za to zodpovedny.
#56 Kostatko: já to vidím podobně
#71 oskarka: Zklamaný nejsem. Na rozdíl od tebe ten seriál už pár let neberu vážně…
ach jo. sledujem serial roky. prve serie = fantazia. ozaj vrchol tv kinematografie. posledna seria.. viem,ze tu si viac x nepozriem. nejde o herecke vykony = postavy su skvele. ide o to, ako je tato seria napisana. ako bolo pisane aj na zahranicnych strankach – HBO udajne ponuklo vacsi rozpocet, chcelo viac casti – ti dvaja „imbecili"sorry za vyraz.. to chceli rychlo ukoncit (tu by ma zaujimalo.. ci na nich hbo nemalo nejake paky… ale budiz) a tak ta seria vyzera. pride mi to, akoby si povedali treba happy end pre starkovcov… no tak ja neverim, ze byt to podla martina.. by to tak skoncilo. minimalne jeden stark by este zaklopal na nebesku branu. finale.. jedina scena co ma dojala bol drogon … "proc myslis ze sem urazil takovou dalku“ – presne to povedal Bran… kolegyna mi povedala ze v kazdom vidim to zle.. a konspirujem:-) ALE.. co vam tato veta povie??? Bran = aka trojoky havran.. vie co bolo.. ktovie co vobec vidi. on trval na tom, ze Jon musi vediet pravdu.. vie ze Jon je poctivec a naivka… vedel co to spusti, vedel ze Dany sa dozvie o Jonovom povode.. a tym padom podla mna vedel alebo tusil, co nastane a nechal to tak… toto nie je kral.. toto je vychcanek, ktory si povedal ze ked je kripel, nemoze byt rytier ako kedysi ako dieta chcel, tak budiz kral… jon.. NACO cela story o povode ked bol vykazany na zed??? a v tejto casti ani paru ani slychu o jeho povode? o tom, ze nie je bastard?? bratricek povoli sanse slobodny sever. a co ostatni?? preco sa preboha nik nezadonil o to iste?! sansa.. no comment.. dalsi stark na odstrel. ja jej hovorim „mini cersei“ sorry ale ide jej v prvom rade o moc az potom o rodinu ospravedlnujem sa za vylev. je/bol to skvely serial. a ja som stastna, ze som nan roky dozadu natrafila. skustocne. a prave preto mi pride smutne a nefer, ze to ukoncili ako typicku USA rozpravku .. starkovci na zaciatku / starkovci na konci :-( skoda… kiezby drogon rozmyslal rozumom a nasiel nejaku cervenu knazku co by Dany ozivila a mame spinoff:-))) resp pokracovanie:-))
#57 Locker.: Tady souhlas. Úplně na hovno.
#66 WindomEarle: Hovno vyprovodit, by se tak nedíval na zavírající bránu a pak ten jeho blbý úsměv. Jak píše punisher :-D
Jestli ja neco serialu vycitam, je to smrt Lyanny Mormont. Zbytecne. Jak rada bych si poslechla jeji komentar na adresu samolibeho Tullyho:)
#39 Xavik: Tak nějak by mě zajímal názor tebe a překladatelů na poslední sérii a celkově na finále, nebo máte CSFD profily s recenzemi?
#25 surky3: Jestli Jon neudelal nic, tak nevim co udelal Bran. #38 Carnage: Ale nikdo ho nevyhnal za zed. Udelali z nej velitele kralovske gardy. Robert mu byl vdecny.
#87 surky3dobry konec ne .John je tam kde vzdy chcel byt.skvela postava
Ve finále at říkají všichni co chtějí. Bran je zdaleka nejlepší volba za nového krále. Mnohem lepší než Jon, který je neuvěřitelně naivní. Lepší než Daenerys, pro niž je jediný smysl života dobývání a válka. Bran je nejchytřejší, má obrovskou studnici vědomostí, je to ta správná osoba, která povede Westeros do budoucna. Volení krále místo přechod trůnu potomkům krále. Proč ne. Rozhodně lepší volba. Jsem 100% spokojen s koncem? Ne, to ani nejde. Byl jsem vždy fanoušek Dany a je mi líto co se z ní stalo, ale nakonec musela zemřít. Ti co říkají že ,,prince who was promised/azor ahai,, vlastně vůbec neměli žádný smysl, uvědomte si, že Azor Ahai byl vždycky ten človek, který měl vést lidi proti mrtvým, a to byl bezpochyby Jon a do určité míry Dany taky. Splnili to, WW porazili. Bez Jona by se Westeros nikdy nepřipravil na WW. Je jedno, že NK zabila Arya. Nikdy to nemělo nic společného s tím kdo bude král Sedmi království.
Co teda tato mlčící a jen čumící postava dělala, když si pro něj šel NK kurva? To je fakt všechno? Poslední díl kupa předvídatelné nudy o ničem fuck u D&D.
#83 Dixiczek: Brana jako vládce bych nevybral ani po vyšňupání půl kila koksu. To už by bylo lepší kdyby NK všechny povraždil a nastala trvale dlouhá noc.
#99 DixiczekNo, a je konec – tohle opravdu předčilo veškeré naše noční můry o tom, jak špatné to nakonec může vůbec být… Chvílemi si říkáte, na co se to díváte, pak už se cítíte i trapně… V porovnání s některými zajímavými teoriemi, které vymysleli fanoušci, je toto totální prů*** s ohledem na obrovský rozpočet a spousty času… Naprosto nevyužitý potenciál („burn them all“ a podobně)… Nakonec je člověk rád, že už prznění asi nejlepšího seriálu všech dob skončilo. Tvůrci by neměli být připuštěni už radši k ničemu, už toho zkazili až dost. Snad se dožijeme knižního zpracování, ale … nezbývá než doufat. :-/
Bhall – naprosty souhlas:) A Tyrion se musi krotit. Asi jen tak osla a plastev medu do bordelu nevezme:)
Já jsem s posledním dílem spokojená. Jakže to Martin kdysi povídal, že Píseň ledu a ohně bude mít hořkosladký konec? Tak to vyšlo a každý si tam může najít to, s čím souzní i to, s čím nesouhlasí, stejně jako ve skutečném světě, v realitě.
#93 unsulliedNejlepší je scéna, kdy Jon mluví s Šedým červem o usmrcení zajatých vojáků, pak jde městem a nakonec dojde na náměstí, kde se setká (překvapivě) opět s Šedým červem… to byla zřejmě taková komická ukázka tvůrčí bezradnosti… a nějaký zapomenutý kelímek nebo pet lahev jsou to nejmenší… ubohá nuda a trapnost :-/
Jakou postavu jsem už viděl jako Aryu odplouvat do neznáma. Aha, Frodo…
#231 Maroder#90 oskarka: Tohle není hořkosladkej konec tohle je jen hořkej konec
S Martinem jsem už mluvil…volal mi…radil jsem mu ať se na to nedívá, ale on z těch reakcí tuší, že mu jeho dílo ti dva ťulpasové navždy pošpinili…bojím se o něj.
A mojí nej postavou se stala Dany, už jen kvůli tomu, co z ní udělali :)
#15 Punisher bude trestať: do zajtra vecera nejaky navrh scenara, ktory bude lepsi? Co sa tyka ozivenia Jona aby zabil Daenerys, asi si nesledoval predchadzajuce diely? Keby nebolo Jona tak nezjednoti sever v boji proti NK, nedotiahne Daenerys a jej vojsko aby pomohli severu. Samozrejme, urobil aj on niekolko chyb, ale myslim, ze zhrnut Jonove ozivenie do vety, aby zabil Daenerys, to chcel dost velku davku haterizmu…
mně se líbilo, jak všichni poslouchali Tyriona, nakonec i Červ. Tyriona jsem měla ráda, ale v tomhle díle mi strašně lezl na nervy. Hodně postav dostalo pěkný konec, i Jon se nemohl mít líp. Kam se hrabou všichni herci, Drogon a Duch byli top celýho dílu.
Bran Stark je taková vychcaná zmije, že kripla určije jenom hraje. Gratuluju. :-D
#100 Locker. #102 widy.33 #108 SultanCZ #232 Maroder#87 surky3: no to jsme dva :)
#98 Svjatogor:
Bran je ve skutečnosti přímo nadřízený Nočnímu králi…pouze si řekl, že nejlepší způsob, jak ovládnout Západozemí, bude hrát si na kripla a vůbec nic neříkat…
#102 widy.33#41 Monoceros: prave proto zminuji ze se jedna o nejzakernejsi postavu celeho got, protoze vedel co se stane a ano slo to na nem videt, ze vy ze bude zvolen, hlavne to jeho vysoke ego cele 2 serie, je to svim zpusobem nejlepsi hrac hry o truny jen skoda ze na to fakt nebyl vic kladen duraz a spousta deje si clovek musi domyslet
#98 Svjatogor: až tak fakt ? myslíš ? :D :D
#107 Svjatogor#100 Locker.: celkom duchaplný pohľad na vec :D
by me zajimalo, jak to chtel Bran udelat, kdyz mu slo celou dobu o trun. Nebyt silenstvi Dany, tak by nemel sanci.
#112 SultanCZNo, asi takhle. Seriál k tomu kráčel mílovými kroky poslední série a dost možná mu ublížilo velkohubé vychloubání tvůrců, jak nás poslední série vystřelí z trenýrek, na což jsme si museli rok navíc počkat. Celkově byl průšvih v dlouhé stopáži, takže i když se tam vlastně nic nedělo, tak to prostě trvalo. Je to škoda, možná být kratší epizody, neztratilo by to tak tempo. Ono v podstatě šlo o to zapíchnout NK, dojet do KL, vyhubit město a královnu, zapíchnout Dany a vykopnout Jona. Seriál je zklamáním, ale dřívější série byly super, už to tak bývá v posledních letech, že seriál zabije konec (dříve to bývalo, že prostředek stál za prd). Mě mrzí, že jsem v minulé anketě Brandona na trůn posadil z recese, páč jsem si říkal, že větší zvrat tam snad být nemůže, protože je to taková ptákovina… No, je tam. Právoplatný král vykopnutý do vyhnanství a tím je Game over. Překladatelům z Edny díky za titulky při dlouhé skvělé práci a zase někdy u seriálu, u kterého strávíme léta a třeba dopadne lépe.
A když se nad tím zamyslíte, tak jsou všechny velké rody mrtvé. Rod Lannisterů-tam zbyl jen Tyrion a po zkušenosti se Shae… Rod Starků také vymřel. Je tam už jen Sansa a Arya. Bran je creep, kterýho by žádná nechtěla a on sám by také nic nechtěl když je teď na „vyšší úrovni existence“ . „You looked so beautifull…“ Rod Targaryenů pryč-Jon (Aegon) je zase v Hlídce. Arrynové-Robert je mentálně postižený, takže po jeho smrti taky konec. House Greyjoy-Yara a po její smrti rod vymře. Takže jen rod Baratheonů, nějaký Martell v Dorne a Edmure Tully.
#110 SvjatogorLocker – Bran proste zvolil elegantni postup, jak nemuset davat odstupne pri vypovedi pro nadbytecnost:)
#102 widy.33: Jo, když před ním Jeňa poklekl, mohl jej kopnout do kebule, aby se mu konečně rozsvítilo. To by byl zvrat. :-D
#113 widy.33#98 Svjatogor: on ale uz neni bran stark ale 3okavrana v tele brana, poctate jina osobnost s odlišnymi cili, ktere se prokazali az ke konci
#111 SvjatogorPoslední díl celého seriálu u mě vzbudil nikoliv zklamání či rozhořčení, tak, jako tomu bylo u předchozích dílů osmé série, nýbrž zcela ryzí znechucení. To, co v závěrečné osmé řadě scénáristé provedli, to je vyloženě zneuctění a urážka světa Písně ohně a ledu a celého díla George R. R. Martina. Tohle si skutečně ten svět ani fanoušci nezasloužili. Tedy, mám samozřejmě na myslí fanoušky Martinova díla a světa Písně ohně a ledu, ne hltače mainstreamových blockbusterů. Se seriálem to šlo z kopce od té doby, co scénáristům došli knihy a museli vymýšlet sami. Osmá série, na které se Martin nijak nepodílel, byla poslední kapkou. Ten seriál se asi nikdy neměl natáčet, dokud by nebyly dopsány všechny knihy. Raději měl vzniknout o 20 let později, než aby vzniklo něco zakočené takovou fraškou.
#105 Director of SHIELD: Stoupni si do fronty. je nás víc. Já tu pláču za severské rody, které D&D poslali na zbytečnou smrt, už od s08e03. :-)
#108 SultanCZ: Smajlík = ironie.
#103 WindomEarle: byl to on kdo prisel nato kdo veskutecnosti jon je taky to byl on kdo to vyzradil svym sestram, ja bych rek ze to mel celou dobu v planu, diky vidinam se dokonale prointrikaril az ke trunu, malicek mel tez temer vse proplanovane od zacatku az dokonce, teda az na posledni vydechnuti :D ale jedno je jiste trun ovlada 3okavrana nikoliv stark
#116 WindomEarle#107 Svjatogor: akurút ide prejav Dandy o jej báječnosti osloboditelky vidím to 4 krát a som nasraná stále viac :D vlastne ani neviem celkom presne konkrétne identifikovať čo ma na tom tak zlostí :/ asi si to až príliš pripúšťam
#118 SvjatogorNechceš spoiler? NEČTI
Lidé řvou, že bude GoT o ničem,když bude Jon král. Lidé řvou, že jsou GoT o ničem, když Jon není král. Kdo chce psa bíti … Uznávám, že 8. série byla krapet uspěchaná, ale poslední díl je za mě na 100%. Obrovské napětí, emoce, krásné záběry. Když si dá člověk čas na přemýšlení, dokonce to do sebe zapadá.
Sama si myslím, že je to důstojný, hořko sladký konec, který sedí ke GoT. Kdybych týdně nečetla XY fans theory, možná by se mi 8. série celkově líbila víc. Ono natočit děj na 100% v tak obrovském a komplexním otevřeném světě je prakticky nereálné.
#120 SultanCZ #147 naviivan #172 barahirhlavně ta chmurná popelavá atmosféra…
#112 SultanCZ: to nepopiram, me jde o to, jak se k tomu trunu chtel dostat. Asi tezko mohl ocekavat, ze Dany jebne
#117 Jan_Molnár #123 SultanCZ#116 WindomEarle: proč by měl něco očekávat?
#119 WindomEarle#113 widy.33: Srajda na úrovni projevů Josepha Gobbelse v únoru 1945 v berlínském SportPlatzPalac, že >> Berlin muss deutsch bleiben <<. Úplně mimo realitu. :-D
#122 widy.33#117 Jan_Molnár: a jaka jina varianta nez smrt Dany by mu to umoznila?
#124 Jan_Molnár#114 Caroline: uvedom si ze brantedy vrana celou dobu vedel co se stane tudiz mohl vsemu „zlemu“ zabranit ale on to neudelal a neudelal to pro to ze moc dobre vedel ze ho to dostane na trun, mohl zabranit milionu smrti a neudelal to, proto ho nelze povazovat za neutralniho natoz tak idealniho krale, obetoval lid a rodinu kvuli moci
#1 Jonner: :D :D
#118 Svjatogor: prekonala aj moj odpor v královnu Ce Ce :D
#116 WindomEarle: netusil on to vedel, dokonce to nejspis i s inscenoval, dany by nejspis nezesilela kdyby ji jon nerek ze je pravoplatny dedic a jon by ji to nerek kdyby mu to nerek sam a ten mu to rek proto ze mu to rek bran/vrana ,proste vsechno smeruje k branu
#129 WindomEarle#119 WindomEarle: no jestli viděl nitky osudů všech jejich předků (jona a dany) tak… vlastně mnohem důležtější otázkou zůstává kdo co bylo NK, a význam tej jeho tajennej spirály (připomínala draka?)
To bylo fakt tak špatné :( Čekala jsem pořád, že to ještě nakonec nějak pěkně vymyslí a byl to ještě větší děs, než jsem myslela. Ke konci už jsem si to i přetáčela já už se hrozně modlila ať je konec a ten trapný díl už za mnou. 7 let úžasného seriálu je úplně v dupě :D
#127 Jan_MolnárJdu se prospat před třetím Černobylem. Co mě vyléči ze smutku? Ještě větší smutek. :-D
#125 Angelitos: pak si tedy vubec nepochopila, že 8. serie byla o vráně
Sophie Turner, Maisie Williams a Isaac Hempstead-Wright tímto skončili, neboť neumí absolutně hrát…dobří byli pouze, když hráli jako děti…tehdy té slávy ještě neměli plnou hlavu…
#130 Jan_Molnár#123 SultanCZ: a o to mi presne jde, Brann mohl vsem masakrum zabranit. Zed, Zimohrad a vse, ale pak by armady a vse ostatni vypadalo jinak. Brann byl nakonec fakt zmetek :)
#128 Locker.: no tak jak to je teda s tim NK a Brannem?
#131 widy.33 #136 Locker.#130 Jan_Molnár: :D :D :D
Vypadá to, že se někdy dočkáme spinoffu „Hra o trůny 2.0“, která se bude odehrávat o 50 let později, až Bran zemře a bude se vybírat nový král. Třeba se tam znenadání objeví Daenerys, kterou Drogon odnesl na nějaké kouzelné místo, které ji po celou dobu uzdravovalo. :D
#135 Annie27Takže Tříoká vrána vyláká Brana za zeď, kde „přebere“ jeho tělo, aby ve finále získal trůn. Dany a Jon, který měli největší podíl na tom, že lidstvo nevymřelo skončili jak skončili. Teď s nadsázkou, to že Dany pomohla proti boji WW a NK každý zapomněl, ale že vypálila Královo přístaviště, nuž dobrá :D … Bylo mi jasný, že zemře, jen se mi nelíbilo jak k tomu došlo. Asi neuvěřím že to řeknu, ale radši bych snad happy end než tohle co jsme dostali :(
„Dobre som zrobil“? „Ta ja neznam, še me špytaj za dzešec roky..“ A za 10 rokov…(keďže som zatiaľ ne(do)čítala knižky, berte s rezervou ako totálne hovadiny):
Tyrion sa už nezamýšľa, či Jon dobre urobil, alebo nie, má totiž dosť iných starostí – aj radostí. Opäť našiel lásku – zúfalé mladé dievča, ktoré otec vyhodil na ulicu šľapať. Technicky vzaté sa jej ale Tyrion ujal a vzal si ju pod ochranu ešte predtým, ako sa k šľapaniu dostala. Zaľúbili sa a dokonca si ju vzal za manželku, vďaka čomu ho všetci vzdialení lannisterskí príbuzní odsudzujú ešte viac než kedykoľvek predtým, ale keďže je (ešte stále) pobočníkom kráľa a oficiálne drží Casterlyovu skalu, nikto si naňho nemôže príliš vyskakovať. Dokonca mu porodila prvé dieťa – Tyrion sa roky vážne obával o svoju plodnosť, vysvitlo však, že zrejmy všetky ženy, s ktorými kedy spával, pili v strachu z hnevu jeho otca potratový čajík. Teraz je šťastným oteckom, Davos jeho malú dcérku nadovšetko zbožňuje a popri povinnostiach v Rade mu robieva pestúnku, súkromný život je však to jediné, čo Tyrionovi robí radosť…
Kráľ Bran čím ďalej, tým častejšie „ulietava“ niekam preč a je čím ďalej, tým menej duchom prítomný v Kráľovom prístavišti. Občas z neho ešte vypadnú užitočné rady z minulosti, väčšinou však pozoruje svoju rodinu, havrany alebo Drogona. Už dávno nie je kráľom šiestich kráľovstiev.
Sansa sa nie dlho po secesii Severu začala zamýšľať nad tým, ako zabezpečiť následníctvo pre svoju rodinu. Nikdy totiž nemala záujem, aby po jej smrti došlo k nejakým ďalším voľbám, ktoré by dosadili do čela nejakého iného lorda. Rozhodla sa pre manželskú úniu s Údolím, ktoré po svadbe Sansy s Robinom Arrynom tiež vyhlásilo nezávislosť. Z kráľa Robina po strate vplyvu Lysy a Malíčka vyrástol vcelku rozumný mladý muž – teda rozumný v tom, že tentokrát poslúcha prakticky na slovo Sansu. Tej sa podaril jej pôvodný plán – rodom nelojálnych lordov zobrať hrady a rozdať ich lojalistom, vrátane niekoľkých lordov z Údolia, čím si zabezpečila väčšiu lojalitu a rešpekt. Deťom nelojálnych lordov zabezpečila živobytie cez politické sobáše. Žiadnu iróniu v tom už roky nevidí.
Bran na secesiu Údolia prakticky nereagoval – jednak ide o rodinu, jednak ani objektívne Koruna na akúkoľvek vojenskú reakciu nemala a dodnes nemá prostriedky. Slabosť Koruny samozrejme neušla Yare Greyjoy, ktorá vyhlásila nezávislosť prakticky okamžite po Údolí, ani novému princovi Dornu, ktorý ju nasledoval krátko potom. Ten sa neprehlásil kráľom, ponechal si titul princ, ale rozhodne odmietol akúkoľvek poslušnosť Korune, čo aj na drzovku povedal priamo do očí Tyrionovi a hneď mu aj vysvetlil, ako zúfalo na tom stojí Koruna s loďstvom a vojskom a že pokusy o protiakciu sú zbytočné. Dornské víno sa do Západozemia stále dováža, princ ale začal uplatňovať colnú prirážku. Tyrion uvažoval o zákaze dovozu, Bran mu ale vo svojej svetlejšej chvíľke vysvetlil, že kedysi podobný pokus viedol k všeľudovej vzbure. Drahé víno sa teda naďalej oficiálne dováža, dovoz však kledá, keďže starnúci Davos sa snaží prepašovať, čo sa dá, princ posiela nahnevané diplomatické nóty.
Yara Greyjoy nebola kráľovnou Železných ostrovov dlho. Krátko po prevzatí moci sa dostala do potýčky s lordom, ktorému sa nepozdávalo, aby mu vládla žena, ani zastavenie pirátskych nájazdov na pobrežia naokolo. Vyzval ju na súboj, ktorý prehrala. Železným ostrovom vládne machistický buran aroganciou prevyšujúci Eurona, ktorého muži podnikajú nájazdy kade-tade po pobrežiach Západozemia. Brániť sa im snažia spojené sily Koruny a Severu (Sansa samozrejme hádže hlavnú zodpovednosť na Korunu), ale je to náročné.
Na armádu a loďstvo totiž Korune skutočne nezostalo veľa peňazí, nakoľko márnotratný Bron veľa „preinvestoval“ do renovácie bordelov a pohostinstiev, napožičiaval si kade-tade toľko, že aj Robertovi by sa pretočili oči a dosť si za Tyrionovým chrbtom aj nakradol. Davos sa snažil zasiahnuť, ale vďaka Tyrionovej slabosti pre Brona mu to dlhodobo prechádzalo. Bron si ako lord Vysokej záhrady vzal za manželku Samovu sestru Tallu (jej zásnuby s obstarožným lordom so žltými zubami boli po smrti otca zrušené) , čo nepotešilo Sama ani jeho matku, ktorá vďaka Bronovej prítomnosti v KP fakticky vládne Rovine. Bron sa totiž neprestal ku.vit, ani keď mu Talla porodila druhé dieťa. Samwell sa vážne vyhrážal, že zariadi, aby bol odvolaný z Malej rady, vyriešila to však za neho potýčka v bordeli, počas ktorej ho ktosi podrezal. Vraha rýchlo našli vďaka Branovým schopnostiam. Tyrion si túto stratu vzal veľmi osobne a začal viac piť.
Brienne už tiež nezasadá v Malej rade – Bran ju prepustil, aby mohla ísť doopatrovať svojho chorého otca, s tým, že sa potom môže vrátiť. Už sa však nevrátila, svoje šťastie našla v nižšie postavenom ryšavom lordovi, vzhľadom podobnom Tormundovi, avšak menej vulgárnom, povahovo skôr blízkom Jaimemu (jeho dobrej stránke). Na čele Kráľovskej rady ju nahradil arogantný mladík dosadený Bronom. Tyrion si s ním nikdy nerozumel a od smrti Brona si s ním vôbec nevie rady.
Samwellovi sa podarilo presadiť viacero opatrení zlepšujúcich hygienu, zdravotníctvo a vzdelanie v ríši. Neuspel s návrhom, aby boli aj iným maesterom povolené manželky a deti, a keď navrhol, aby sa maesterkami mohli stať aj ženy, veľmajster Ebrose skoro dostal infarkt. Citadela odvtedy udržiava so Samwellom (označovaným ako „privilegovaný pako a dobroser“) a Korunou ako takou pomerne chladné vzťahy.
Jon je stále usadený na Severe za Stenou, kde chvíľu fungoval v „spoločnej domácnosti“ len s Tormundom a Duchom, nakoniec si však našiel divokú ženu a splodil s ňou aj tri deti. Občas navštevuje Sansu.
Arya cestuje po celom svete. Na západe od Západozemia zistila, že sa plaví po obrovskej guli. Precestovala celý Essos, nakúpila si tam rôzne suveníry, chvíľu sa zabávala na cestách s potulným divadlom, v ktorom hrala striedavo samu seba, Nočného Kráľa a Joffreyho (najradšej hrala, ako sa dusí), znovu sa stretla s Jaquenom, ktorý ju však nespoznal, na čo bola mimoriadne hrdá (mala na sebe tvár chlapíka, ktorý si myslel, že dovoľovať si na osamote cestujúce dievča je dobrý nápad) a potom sa vybrala na Sothoryos. Doniesla si odtiaľ hmyzom prenášanú chorobu, z ktorej sa potom krátko liečila na Zimohrade, v čase, keď sa tam zastavil aj Jon, aby zagratuloval Sanse k narodeniu prvého syna. Následne mala v pláne navštíviť Gendryho, ale keď sa dopočula o jeho svadbe, znechutene radšej odišla spolu s Jonom a Tormundom objavovať ďaleký Sever. Opäť sa stretla s Nymeriou a jej svorkou. Teraz plánuje opäť skúmať Sothoryos, po tom, čo si vezme od Sama nejaké protilátky.
Gendry čakal na Aryu dva roky. Občas si písali listy, ale z Aryinej strany nikdy neprišli žiadne slová o láske. Lordi Búrlivého konca naňho medzitým tlačili, aby sa oženil, a tiež aby sa, s ohľadom na slabého kráľa Brana, ako Baratheon uchádzal o korunu teraz už len troch kráľovstiev. Tomu Gendry zatiaľ odoláva, záujem nemá, avšak nátlaku na sobáš podľahol. Vzal si nejakú vzdialenú praneter Tyriona z piateho kolena, tú najnamyslenejšiu lannisterskú pipinu, ktorú mu ktosi dohodil. Tá na neho vyvíja nátlak, aby sa uchádzal o trón a urobil z nej kráľovnú, každý boží deň. Nemiluje ho a ani on ju. Pri svadobnej noci ju oslovil Arya, za čo sa týždne ospravedlňoval, ale nepomohlo. Porodila mu druhé dieťa, ani jedno nemá tmavé vlasy, čo jeho pozornosti celkom uniká.
Problémy Koruny neušli ani Edmurovi Tullymu, ktorý sa tak celkom nevzdal myšlienky na kráľovský titul. Uvažoval o uchádzaní sa o trón, o nezávislosti aj o určitej forme pripojenia k Sansinej únii (čo mu sama ponúkala), narazil však na to, že nemá ani zďaleka dostatočnú podporu. Celkom sa však nevzdáva. Dvojčatá držia najstaršie dcéry Waldera Freya (spolu so svojimi manželmi), ktoré okamžite vyhnali jeho mladučkú vdovu naspäť k rodičom a neustále sa naťahujú o moc, hrozia potýčky. Spája ich však, že rovnako neznášajú Roslin s Edmurom, ale aj Sansu Stark. Freyovia sú teda hlavná sila, ktorá udržuje Riečne krajiny pod vplyvom Koruny pod Branovým vedením, keďže alternatívy sú pre ne neprijateľné.
Meera Reed nebola presvedčená o správnosti secesie Severu a manželskú úniu s Údolím už vnímala ako totálnu neférovosť voči Branovi. Opustila svoj domov, panstvo prenechala príbuznému a pricestovala do Kráľovho prístavišťa za Branom. Ten ju prijal ako svoju priateľku a poradkyňu,ak sa teda dá nazvať priateľstvom to, keď jej na všetko odpovedá neprítomným strojovým hlasom, a za poradenstvo to, že ním pravidelne počas zasadaní Rady (aj inokedy) trasie,aby sa láskavo ráčil prebrať. Ona je však šťastná, svojím spôsobom ho miluje a v podstate aj on ju.
Do väčšiny Zátoky drakov sa vrátilo otroctvo. Daario Naharis robil v Mereene, čo mohol, aby udržal poriadok, ďalšie mestá však boli už celkom zjavne nad jeho sily. Mereen nakoniec opustil kvôli krásnej žene z Dornu, kde sa spolu s ňou usadil. K moci v Mereene sa pokúsili vrátiť páni, vzbura bývalých otrokov však z mesta spravila akúsi experimentálnu – aj keď veľmi nedokonalú – demokraciu. Bitky, ozbrojené potýčky, krádeže a korupcia sú tam na dennom poriadku, postupne sa to tam však vyvíja. V meste stojí socha Daenerys, kde spočiatku chodili opilci z radov šľachty močiť, pričasto sa však stávalo, že pri akte o svoj močiaci nástroj prišli (vďaka bývalým otrokom, čo však nič nemení na fakte, že zo sochy sa postupne stáva symbol bohyne ženskej sily).
A Drogon? Ten pôvodne aj s telom svojej matky obletel Valýriu, potom však zamieril na ďaleký Sever, kde telo Daenerys zniesol do jazera, do ktorého kedysi spadol Viserion. Bran, ktorý to pozoroval, to považoval za pekné symbolické gesto a viac sa tým nezaoberal – Drogon potom znovu odletel do Valýrie, kde nakládol vajcia. Bran dnes fascinovane pozoruje malé dráčiky, ktoré zatiaľ neopúšťajú Essos. Drogona si z diaľky všimol aj Jon, ktorý mu len zamával na pozdrav.
Leto sa pomaly končí a nastáva opäť zima. Do Západozemia zavítala veľkňažka Kinvara, upozorňujúca na blížiace sa nebezpečenstvo, nikto ju však neberie príliš vážne, všetci sú zamestnaní politikou (alebo v prípade Brana, dobrodružstvami vo vzdialených krajinách). Nočná kráľovná sa však spod ľadu v jazere čoskoro prebudí…
#144 widy.33#132 tominotomino: Tak určitě :D Jen to ne! Ale proč za 50 let? Oprav mě, ale původní tříoké vráně bylo o dost víc, ne?
#143 tominotomino #234 Maroder#130 Jan_Molnár:
Noční král byl pouze jedním z 8 generálů (Nočních králů) z řad Bílých chodců…jeho armáda představovala zlomek jejich skutečné síly..takový předvoj......Bran je Noční císař, který nyní nenápadně infiltroval Královo přístaviště připravujíc skutečnou invazi mrtvých…
#138 Márty IIBTo dojebali, jako tohle nedávám. Králem se stal někdo ,kdo si nevážil ostatních okolo sebe co mu chránili krk a jediný co z něho vypadlo je „thank you“ (ty mrtví se musí obracet v hrobě), že ho Jaime neschodil z té věže pořádně a hlavou napřed. Na severu vládne Sansa která vlastně nikdy nic neudělala, všechno dělali ostatní. I když malíček udělal chybu tak jen díky němu získala to co získala, rozhodně né kvůli sobě, chyby za chybou a jen díky jménu, štěstí a lidem okolo ní to nějak přežila, ostatní postavi museli něco vytvořit, dokázat, ona ne. Jako aby „vyhráli“ zrovna tyhle postavi, a Jona strčili zpátky do hlídky, to je moc. Takže celá historka o Egonovi vlastně k ničemu, akorád se kvůli tomu dany zbláznila. Kdyby to vyhrály i cercei, dany nejlíp jon ale po tolika sezonach / dílech strašný konec, hůř to nešlo. lepší konec by např byl kdyby Night King vyhrál Jon usedl na trůn Cersei nebo dany by zvítězili a začali pořadnou vládu Fire and Blood Jako takhle dojebat děj po 8 sezonach spousty dílu za 2 epizody tak to tleskám
#142 widy.33#136 Locker.: pro jednou, doufám že máš pravdu XD lepší než tenhle konec
BloodyBlondie – :):):)
Spoluprace Davose a Brana dostat se k moci byla ocividna uz nejakou dobu…
Co clovek,to názor no…já jsem nadšená. Fakt super konec. Četla jsem spoilery, ale i tak jsem si to užila. Podle mě jsou všichni tam, kde mají být…jak říká s oblibou nový král
#137 Márty IIB: :D
#135 Annie27: Tak může to být víc, ale nemyslím si, že Bran bude žít tak dlouho. Ten jednou někde o samotě spadne z vozíčku, zraní se a jelikož neumí dát dohromady pořádnou a smysluplnou větu, tak mu nikdo nepřispěchá na pomoc a nakonec tam zemře.
#146 Annie27#134 BloodyBlondie: :D :D :D
Mel jsem takovej sen o tom jak by mohl serial skoncit pomerne uspokojive…Jaimie umre se svou laskou Cercei a je jiz za kladneho hrdinu, Sansa se stane ve svem samostatnem kralovstvi severu kralovnou a neni jasno kdo bude po jejim boku. Aryia zabije Denerys a John se vrací na zimohrad. Královnou se stává Aryia a Gendry Baratheon, jakožto dobrá volba na vládnutí. Již by se nestalo, že by někdo královnu zabil, ona by zabila spíš je. Rada mne nenapadla, ale lapka jakožto strážce pokladnice se mi líbí. Kdo se opováží šáhnout na moje peníze bez dovolení dostane přes pracky nebo dýku do žeber. Celkově poslední série doufám dostane remaku, příkláním se k přepracování…Aryia by mohla mít nový samostatný seriál, kde objevuje jak Sindibád nová dobrodružství :D
#143 tominotomino: Tak to s Tebou musím jedině souhlasit :D
#114 Caroline: Konečne ROZUMNÉ zhodnotenie ..............Bol to prekrásny seriál.......Krásnych OSEM rokov .....veľa očakávaní a veľa radosti .........koniec ! …Ešte raz, ďakujem všetkým, ktorí mi túto osemročnú radosť pripravili a s ktorími som ju spoločne s vami prežíval .......Všetci , ktorí ste nahnevaní, ste nahnevaní preto, lebo niečo tajomné, magické a veľkolepé skončilo . Na záver , ďakujem mnohím prispievateľom na tomto fóre …mnohí ste mi priniesli zábavu , mnohí záujem a nemnohí aj potešenie .......Tak , dovidenia, priatelia a snáď sa stretneme pri GERALTOVI z RIVIE
The Queenslayer :D Za mě celkem očekávatelnej konec. Žádný velký překvapení. Konec se mi celkem líbil. Možná ještě lepší by bylo, kdyby Jon odletěl na drakovi.
Bran dopomohl Deny k šílenství a pokud věděl, co se stane v KL, tak má špinavý ruce za ten masakr, ale je to GoT a zahrál to dobře :). Mrzí mě, že Sanse dovolil se trhnout, to by jako vladař neměl. Konec je opravdu hořkosladký, víceméně se vyvraždilo 3/4 populace, aby to bylo stejný jako na začátku :).
Na Zelezny trun neusedl nikdo, pac ten uz neexistuje. Kolo bylo zlomeno. Bran je kralem sesti oblasti a protektorem rise. Zelezny trun fakt nema.
Podla mňa najhoršia časť… Očakával som horkosladký koniec, smrť Daenerys atď. Ale že z nej nakoniec spravia úplne vymetenú ženskú som nečakal. Logika pri Jonovi asi tiež nezafungovala, Šedý červ trval na tom aby ho dali na sever k Hliadke, potom len tak odchádza. Jon keby naozaj chce mohol kludne ostať na Zimohrade. Branove zvolenie za krála nebudem radšej ani komentovať (pozrite si královstvá v histórií EU v ktorých boli panovníci volení ako dopadli). A strašne vela nezodpovedaných otázok na záver.
#158 SaladinCZ #235 Maroder#51 ArchAngel: Já bych považoval Iron Throne už jen za nějaký symbol. Symbolicky na něj usedl, to že byl roztaven je věc druhá
Rád by som videl tie alternatívne konce ktoré vraj natočili
#156 POLWNejlepší byli na téhle sérii kostýmy, dobrá práce pro kostyméry. Krásně černé šaty pro Danny, ve smyslu něco jako Darth Vader, šaty Cersei, a krásné šaty pro Sansu, s červenými lístky WeirWoodu. Kostyméři odvedli kus práce.
byly*
#153 Redwyne: Jeden už mám stažený a fakt to stojí za to, snad najdu i ten druhý:-)
#238 Annie27 #259 xClairexseriál jsem do posledního dílu bránil, protože to tak Martin s Dany očividně zamýšlel… ale jak to skončilo? jako odpad, plánoval jsem celoý seriál sjet znovu v tahu.. ani omylem :D
#151 Redwyne: Tak kde bych začal… Ohledně Deny to bylo celkem dosti uspěchané, to je pravda. Ale co by taky člověk mohl očekávat od 6ti epizod. Na to by potřebovala při nejmenším další serii.Jinak Šedý Červ ho chtěl bez milosti popravit, ale jelikož Brann nechtěl ,aby umřel, tak došli kompromisu za zeď. To už Červovi stačilo, že se neobešel bez trestu, ohledně Zimohradu , jak ty říkáš, tak to mi taktéž hlava nebere, ale zase musíme pochopit to, že Jon nechtěl ničemu vládnout a být svobodný mezi svíma. Ohledně volby bych řekl že dopadla dobře. Představ si, že 7 království je jako Svatá říše římská, král je Císař, a představitelé jednotlivích rodů co rozhodují jsou Kurfiřti. Takže ano, tady volení panovníka vážně fungovalo ;)
#236 MaroderPodle mě opravdu všechno směřuje k tomu že všechno byl Branuv plán(nebo teda 3ER).Nekolikrat bylo v prvních sériích zmíněno, nevěř vranam, jsou to lhari. Pokud je to tak a v knihách to bude pořádně rozvedeno, tak by to mohlo být hodně zajímavé. Podotýkám že seriálový konec se mi vůbec nelíbil, ale stejný konec v knize by nemusel být vůbec špatný. Takže pravý padouch, který má na rukou krev statisíců, je ten oslavovany vsevedouci kriplik, který v seriálu nestal za nic… Veliká škoda že to neudělali pořádně.
#164 marecek8#66 WindomEarle: Spíš bych řekla, že Bran moc dobře věděl, že Jon nezůstane na Zdi, ale půjde s divokými dál. Vždyť ani žádná Noční hlídka neexistuje. Před kým by měli zeď bránit? NK je pryč a divocí už asi problémy dělat nebudou (obzvlášť pokud s nimi Jon zůstane). Takže podle mě to byla jen záminka jak dát Jonovi svobodu a uspokojit ostatní.
Taky jsem rád za pěkné zakončení seriálu, u kterého jsem strávil mnoho let. A pro kritizující: nenechte si hněvem vzít úžasnou vzpomínku na úžasný seriál, mohlo by vás to pak mrzet.
Vo svätej rímskej ríši bol cisár len hračka v rukách veľkých rodov, bol to len titul ktorý nakoniec nic neznamenal. Podobne ak nie ešte horšie to dopadlo v Poľsku. A nemusíme íst ani za hranice, parkrat sa volil král aj v Českom královstve a Uhorsku a pováčšine to boli len bábky v rukách veľmožov (kral Dobrze).
Vo svätej rímskej ríši bol cisár len hračka v rukách veľkých rodov, bol to len titul ktorý nakoniec nic neznamenal. Podobne ak nie ešte horšie to dopadlo v Poľsku. A nemusíme íst ani za hranice, parkrat sa volil král aj v Českom královstve a Uhorsku a pováčšine to boli len bábky v rukách veľmožov (kral Dobrze).
#165 SaladinCZ#159 Kurka84: Hej, musím dosť súhlasiť. Mne teda príde vtipné, že mnohí hovoria ako je Bran správny človek na to, aby bol kráľom. Veď sa svojím spôsobom priznal, že celý čas vedel, čo sa stane (Tyrionovi povedal, že len preto prišiel do King´s Landing). Všetkých potichútičky manipuloval, prípadne ich vôbec neupozornil na čo si majú dávať pozor a kde to všetko viedlo? No k jeho vláde. Toto mohla byť zaujímavá linka, ktorá by stála za to, len to by sa to nemohlo skončiť tu. Knihy osobne nečítam, ale tam bude určite čas na to niečo takéto rozvinúť. Takto to pôsobí unáhlene a v mojich predstavách toto slávne panovanie skončilo veľmi skoro. Nechce sa mi veriť, že by páni a paničky Westerosu súhlasili s tým, čo tu predviedli. V podstate celú Zem odovzdali Starkovcom (ok sorry, Bran už predsa nie je Bran Stark a nič nechce, teda až na trón :D), really? Nikto s tým nemal najmenší problém? :D A Dorn, Yara – tí nechceli nezávislosť? Prečo? :D
#167 SaladinCZ#163 Redwyne: To prakticky můžeš říci o každým panovníkovi, že se většinou musel podřídit bohatším rodům ale né každej je loutka. Např. Karel IV nepovšimnul jsem si, že by se někým nechal vorat.....
Tak nie každý bol slabý.....chcem povedať len to že pri tej volbe si každý 2× premysli koho zvoli. Či takého s ktorým sa dalo manipulovať a ktorý mi za to že ho zvolím sľubil 2 mestá alebo takého kto by ma dal do laty a nemohol by som si pri nom dupnúť.
#169 SaladinCZ #178 Rafan#164 marecek8: Tím že by se ostatní odtrhli by si moc nepomohli . Navíc už byli vyčerpáni dlouho trvajicí válkou. Ohledně Brana je to komplikovanější. Lidé ho jistě raději přijmou než Denerys, která vyvraždila KL a dlouho je západozemcům předkládána jako plenitelka. Ohledně jeho vlády, tak by ho jistě po nějakém časy přijali za svého, vzhledem k tomu, že jsme mohli vidět znovuobnovené KL. O jehoch schopnostech jako tříoké vrány , pokud dobře vím, se může koukat jen do minulosti.......
#170 marecek8 #178 RafanA aby som nezabudol, ten Bronn, to akože čo? :D akého dôvodu by si práve on zaslúžil nejaký hrad a ešte takúto funkciu? :D Za to, že sa vyhrážal Tyrionovi smrťou? Hneď ako prišiel vypýtať si svoj dlh, mali ho rovno popraviť. :D
#207 naviivan#166 Redwyne: To rozhodně jo, ale musíme brát na vědomí to, že dlouholeté války byli zničujicí, a všichni si nic jiného nepřáli, než-li dlouho trvajicí stabilitu a pořádek v zemi.
#167 SaladinCZ: To, že vidí iba minulosť je síce pekné, ale keď sa ho Tyrion spýta, či bude kráľom, povie mu „Why do you think I came all this way?“ Ale popri tom minulé časti hovoril, že nie je pánom Winterfellu a ani nebude, nie je Brandon Stark a dokonca myslím, že povedal, že on už nič nechce. A predsa súhlasil. Možno to nemyslel tak ako sa to dá vyložiť, ale to, že to celé zmanipuloval sa mne osobne páči oveľa viac ako teória, ktorá síce ostane nepotvrdená. Dokázal by som si predstaviť aj nejaký super zvrat plný flashbackov, kde vidíme, čo Bran skutočne celý čas robil → ovládal ľudí tak ako Hodora a pomaly si dláždil cestu až k trónu. Kedysi sa teoretizovalo, že kvôli nemu zošalel Mad King, možno to isté urobil aj s Dany. :D To prečo by to robil síce neviem, ale s trochou fantázie by sa našiel nejaký dôvod.
#177 WindomEarleTak tam mali zvoliť pre mna zamňa aj Sansu za kráľovnu a nie prispatého Brana ktorý za celú sériu povedal 2 vety :D
#114 Caroline: Se obávám, že už si tam hledáš to, co tam není. Ono když se nad tím člověk zamyslí, tak zjistí ještě horší věci.
#173 barahir#172 barahir: Navíc Bran prakticky nemá empatií, což je teda u panovníka docela chyba.
#239 MaroderA čo myslíš čo do budúcna prinesie viac napätia medzi rodmi voľba nového kráľa ktorý môže byť hocikto z veľkých rodov, alebo ak by sa trón dedil ako doteraz?
#176 DHARMA4,8Klidně bych pokračoval seriálem o Aryyiných objevitelských dobrodružstvích. S uspěchaným průběhem mám trochu problém. Konec dopadl v rámci možností ještě dobře, třeba je ale od autora a autoři seriálu za to nemůžou (tím hůř pro ně). Bran na trůně je pro mě překvapení, svobodu pro Jona respektuji. Tyrionovi rozmluvy byly super. Dokonce i zima se na chvíli dostavila do trosek KL.
#174 Redwyne: Další volba panovníka nějakou dobu nebude, když předchozí Tříoké veáně bylo kolem 1000 let. Zase se bude dělat politika kolem politiky volby nástupce panovníka a hra o trůn se rozjede nanovo.
#170 marecek8: prave jsem se na ten dil dival. Brann mu pouze rikal, ze nechce byt panem Winterfellu, coz po poslednim dile spis vyzniva, ze chtel byt kralem vsech kralovstvi.
#166 Redwyne:
#167 SaladinCZ: Abychom pochopily filosofii moci, musíme si položit otázku kde je moc. Odpověď zní že moc je tam kde lidé věří že je. Je to jen věcí víry a s fakty to nemá nic společného. Kdysi jsem četl o jednom hypotetickém dilematu. Stojí voják a před ním defiluje král, generál a papež a všichni tři chtějí po něm aby si vybral právě jeho protože je nejmocnější a zbylé dva zabil. Voják váhá a přitom si neuvědomuje že ten nejmocnější je on, Protože on má životy těch tří ve svých rukou. Technologie moci je Matrix kde ti co vládnou neustále vymývají mozek ostatním že tu moc mají a vzájemně se podporují. Protože si uvědomují že lidé jednoho dne mohou procitnout a tu technologii moci sfouknou jak domek z karet, protože ona tak labilní je, jen to lidé nevědí. Celý trik spočívá vtom že se technologie moci spoléhá nato, že neprocitnou všichni lidé naráz a mocní si nebudou moci pomoc navzájem. To co zde píši se týká hlavně dědičných monarchií, Proč má nárok potomek vladaře vládnout? Protože to řekl? Když někdo přišel s nápadem že vládce bude přes svoje potomstvo vládnout navěky, muselo dojít k dohodě světské a náboženské kasty. Ti vytvořili ten kult nepostradatelnosti rodu na trůně protože je to z vůle bohů či boha. To je tem Matrix. Jak fungovala ve středověku moc. Šlechtické rody to mívaly tak že prvorozený dědil majetek rodu a případně druhorozený byl určen ke kariéře v katolické církvi. Tak měly rody zajištěnu kooperaci světské a náboženské struktury. Jedni zastrašovali lidi v životě vezdejším a druzí trestech božích(posmrtných). Z toho plyne že vývoj lidstva šel z počátku cestou čím dál většího uzurpování moci až došlo ke zlomu a postupné demontáži až do dnešních časů. Dnes se nevládne tak jako dřív, dnes se vládne přes peníze a zase tu máme Matrix technologie moci v tom že lidi věří že peníze mají nějakou hodnotu. Přitom peníze dnes nemají hodnotu ani papíru na které jsou vytištěny, protože je většina virtuální.
Nikomu nevadí, že Bronn se ještě v nějaký 3. sérii ptal Tyriona, jak funguje banka a teď má nejvyšší pozici s financemi? Sam ani nemá řetěz a má být nejlepším mistrem? Brienne není v gardě Sansy? Brienne a Podrick jsou jedni z 7 nejlepších rytířů? Sam nemá ani řetěz kolem krku a má být nejlepším mistrem? Tyrion a Davos dávají snad jediní smysl.
#197 NikolperseJestli jsem dobře viděl, tak trůn roztavil Drogon. Takže spíš ne.
#33 66miso11r: Oni to dokonce natočili za 3 měsíce, scénář byl hotový za týden – zbylý čas se dodělávaly počítačové efekty :D
http://georgerrmartin.com/…0/an-ending/?…
#240 MaroderMůže mi někdo vysvětlit, jak je to s tříokou vránou? Stvořili ho děti lesa?
Tak na toto snad ani nemam slov. Spoustu casu cekani na vyvrcholeni a takhle to dojebat!!! Spousta lidi odsoudilo Deny, ale SMRT si rozhodne nezaslouzila. Cekal jsem, ze s Johnem budou spolu vladnout, udela ji dite a bude.. Jako tvl vzdy budes moje kralovna a tady mas kudlu do srdce… No diky… Zaver celeho serialu fakt uplne na ho…
Až na to, že vládne Tříoká vrána a ne Bran, což je největší zmrd tahající tam za provázky. O Jaimim nikomu nic neřekl, nechával si ho do Králova přístaviště, aby jeho smrtí ovlivnil Tyriona, který následně přemluvil Jona k činům. Věděl, co se stane, když se Jon dozví kdo je a poslal za ním Sama, aby mu to řekl. Poštval proti sobě dva jeho největší konkurenty o trůn, aby se navzájem vyřadili atd atd. Ti mamlasové ani neví koho si tam dosadili. Špiclovací mašinu, která ví na všechny všechno a uvolňuje to dle potřeby. Tady už se jen domnívat, zda v tom Sansa jela taky a za odměnu dostala Sever viz to ona poslala Jaimiho na Jih plus Tyrionovi vyblila tajemství o Jonovi.
Bran bol tá najlepšia voľba z tých čo boli na tom zasadnutí, vidí všetko čo sa stalo a čo sa deje, pozná celú históriu ľudstva, môže sa poučiť z chýb ktoré urobili predchádzajúci panovníci. Keď tu tak čítam tie vaše reakcie niektoré, to sú také sračky čo tu melete až hrúza. Bran nevidí budúcnosť on nevedel ako to dopadne, Jon mal síce najväčší nárok na trón ale on hi nikdy nechcel, nikdy nechcel vládnuť, a ak by na trón zasadol čo by sa zmenilo? Nič, zase by pokračovala ďalej dynastia Targaryanov, to koleso ktoré chcela Daenerys zničiť. Nie. Takto to je správne, takto to určite dopadne aj v knihách, Martin rád šokuje to všetci vieme. Jon sa vrátil na skutočný sever presne tam kam patril ako mu povedal Tormund
#62 Lennis: Díky za tvuj komentar, pekne podle.me shrnuje cele to zakonceni! Kdyz jsem videla posledni dil, byla jsem.nejdric nastvana a smutna, Jon mel byt prece na trune, je to pravoplatny dedic, spousta z nas ho tam videla atd atd. … Na druhou stranu kdyz emoce opadnou a clovek se nad tim zamysli, je to opravdu jediny mozny a nejlepsi konec! Jon nikdy vladnout nechtel a popravde si ani nedovedu predstavit, ze by po tom vsem co zazil a udelal, po tom, co mu umrela druha zena v naruci, ze by nekdy mohl byt znovu plne stastny, vzit si nejakou fesnou krasavici a mit s ni dvacet kudrnatych deti… Mozna, ze pro nej opravdu neni lepsiho konce, nez se vratit zpatky na sever, kde to zna, kde je doma, kde jsou lidi, kterym veri… At uz bude primo na zdi anebo se vyda zit s divokymi… Je to misto, kde muze byt Jon nejvic sam sebou. A Bran bude dobry kral. Takticky, strategicky, vse si dvakrat promysli, nez bude jednat… zadna horka naivni hlava zmitana emocema. Jako jsme ted po dokoukani serialu nejspis my vsichni :D Jinak Martin v tom konci byl podle me hodne videt. Pekna byla i posledni scena, les na sever od zdi, stejne, jako i prvni scena uplne celeho serialu byla les na sever od zdi… Ale rezie DaD teda nic moc a uspechane to bylo taky. To je skoda, o ktere se tu ale uz mluvilo asi tolikrat, kolik mela Daenerys ve svem vojsku Neposkrvnenych :) Celkove pro me nejlepsi serial, co kdy byl a je tezke prijmout, ze uz je konec…
Všimli jste si, že zeď taje a za zdí už roste nějaký plevel? Jon odjel zahradničit.
#18 Siler: https://www.seznamzpravy.cz/…vyhral-72313?…
Já jsem s Branem celkem spokojená. A ráda, že to nebyl jen jeho sen :D
Ja som veľmi spokojný a malé deti v internetových diskusiách nie sú podstatné!
Internet vymyslel tisíce lepších teorií o tom jak to mohlo skončit.. Na jednu stranu jsem rád, že už je konec, protože to tak dodrbali, že se na to skoro nedalo už dívat. Na druhou stranu musím pochválit herecké výkony, kostými, výpravu a hlavně CGI. To, že DnD seriál začali odkloňovat od předloh za to zbytek týmu nemohl. Každopádně si myslím, že nám seriál vyspoiloval konec knih a jsem z toho jemně zničen… Pravdou je, že i když to bylo strašně uspěchané, tak ta poslední epizoda ve mně stále rezonuje…
Fallenmaia- nevladne Bran, ale trioka vrana, to není žádná kladná postava. Kdyby byl, nějak by lidstvu pomáhal, ale co udělal v téhle sérii? Neudělal nic, vyzradil Jonuv původ a nechal to hezky plynout. Počkáme na knížky, tam se ukáže pravda.
#195 FallenMaiaFallenmaia- nevladne Bran, ale trioka vrana, to není žádná kladná postava. Kdyby byl, nějak by lidstvu pomáhal, ale co udělal v téhle sérii? Neudělal nic, vyzradil Jonuv původ a nechal to hezky plynout. Počkáme na knížky, tam se ukáže pravda.
#193 Kurka84: No ale o tom to je, že to nechal plynúť tak a vôbec nezasahoval do deja a nesnažil sa zmeniť to čo bolo predurčené, takto to proste malo dopadnúť, pamätáš si tú víziu čo mala Daenerys v druhej sérii? Ako bola v tej zasneženej hale a pred sebou videla trón? To sa presne stalo a ak by zasiahol tak by sa to nestalo. Jedinú vec urobil čo asi bolo dôležité pre nadchádzajúce udalosti a to že vyzradil Jonov pôvod aj to vlastne len Samovi a ten to potom povedal Jonovi, dokonca aj Jona nechal sa rozhodnúť či to povie sestrám. To bol proste jeho údel do ničoho nezasahovať a nechať veciam voľný priebeh aby sa stalo to čo sa stať malo. Pre niečo to predsa musí byť dôležité, veď aj pán svetla oživil Jona a Bericka z nejakého dôvodu a ak by zasiahol tak by ten dôvod stratil význam. Osud.
#206 Celinehmm jak může Tyrion říct, že o soudu Jona rozhodne král… však Jon je král ne? :-D Nebo teda to obrovský odhalení, že Jon je Targaryen mělo smysl jen v tom, aby ho Drogon nesežral až zabije Dany? Jinak prostě nula nic, zabil si „uchvatitelku“ a mazej zpátky na zed a my si tu rozdělíme vládu :-D
#202 Rafan#179 Neuvěřitelné: Bronn ako správca pokladnice je dobrá voľba. Nikto ich nebude chcieť oklamať. Kráľovská garda sa tvorí na základe sympatií a nie schopností. Pozícia ktorú zastáva Sam je pozícia poradcu. To môže robiť aj bez reťaze.
ještě že ten Drogon udělal z Iron Trůnu bezbariérový přístup pro Branovo kolečkový křeslo… to mi přišlo hodně nadčasový, stejně jako Samwellův návrh demokracie, který bohužel narazil na nedostatek pokrytí 5G sítí pro evidenci hlasů obyvatel. Každopřípadně vznik Spojeného Království jsem čekal, nezávislé Severní Irsko (zrzavé a hrdé) už tolik ne.. Potom ten odchod na noční hlídku, která teď hlídá díru ve zdi, je pro Jona asi Vykoupení z věznice ShameKeep, páč potom co rezignovaně zíral na události ze světa chce mít od lidí klid a bude s hafanem spoko. Arya poslouchala Pet Shop Boys a šla West, to bylo best.. the Ende šlus.
#209 naviivanAle jo. Byla ta série hodně kritizována, ale mne se konec líbil. Všechno to do sebe tak nějak zapadlo, byť ne vše bylo vysvětleno. Ale prostě žádný konec by nebyl pro všechny přijatelný. Byl to fajnový seriál a rád se k němu časem vrátím.
FallenMaia- právě že to nechal volně plynout k masakru, nemůžu se zbavit dojmu že jeho role je mnohem větší než se zdá. Celou dobu tvrdí že nic nechce, ale najednou si spokojeně sedí jako král? Nemluvím teď o seriálu, tam to dopadlo jak to dopadlo. Ale kniha bude něco jiného, i když se stejným koncem. Jeho motivace a vize tam budou více rozebrane a na to se moc těším. Jestli to teda dopise :-)
Kdo ještě viděl, že by Jon bodl Dany do srdce?? Když jsem na to koukal já, tak to bylo někam do břicha.
#203 mallik#196 osvalsim: Po té zkáze v KL byl Aegon na postu krále pro polovinu rodů nepřijatelný. Jeho úloha a smysl jeho následnictví v tomto příběhu není usednout na trůn, ale zhroucení světa Dany v který věřila a obětovala tomu vše, přišla o přátelé o 2 draky. Moc kterou shromáždila a která jí měla dopomoci k trůnu byla z 50% vyčerpána v bojích které neplánovala a do kterých jí uvrtali jiní. Ve válkách které vedli Targarieni mezi sebou, zemřely někteří Targarieni tak že je jiný Drak upálil a nebo dokonce sežral. Tak že původ Aegona nemohl ochránit před již osedlaným drakem jako byl Drogon. Asi zřejmě lze osedlat draka který měl jezdce který již ale nežije. Předpokládám ale že to není možné ze dne na den, ale musí se nejdříve vytvořit vazba. Vycházím z toho že draci se dožívají mnohem vyššího věku než jejich první jezdci. Viz Balerion.
#204 osvalsim#201 majkl44: Záleží co trefil, neb zemřela proklatě rychle.
#211 majkl44#202 Rafan: Dobře to je jeden názor, beru to. Ovšem nikde tam není nic řečeno, že by byl pro nějaký rody nepřijatelný, vlastně tam vůbec nebylo řečeno, že podle krve je pravý následník trůnu, takže… Podle mě to prostě vynechali a soudili ho jako Jona a ne jako Aegona. Líbí se mi ten pohled na věc, že jeho smysl byl jen v tom, aby zhroutil svět Dany ;-) To že jiný drak může sežrat Targaryena jsem nevěděla, díky za objasnění :)
#215 RafanGameofThrowss asi nejvtipnejsi komentar, ktery jsem tu cetl ;-) Za me mas palec nahoru. Aspon si me pobavil a ja se od srdce zasmal,coz aspon trochu zmirnilo moje velke zklamani nad vyvrcholenim tohoto serialu. A kdyz se nad tim vsim ted zamyslim, tak vetsina hlavnich postav udelala v prubehu nejake rozhodnuti, kvuli kterym bylo zmasakrovano dost lidi. Za to jak to dopadlo v KL muze hlavne Cercei a nebyt Dany tak ted vsichni vypadaji jak z Noci ozivlych mrtvol. Dle meho nazoru ve finale zachranila mnohem Vic lidi, nez zmasakrovala. A udelala to prakticky pro Johna. Jo diky draha a na oplatku kudlu do bricha…
#195 FallenMaia: Přesně tak. To, že někdo vidí budoucnost ho ještě neopravňuje plně zasahovat. Některé věci se musejí stát, aby to dopadlo, jak mělo. Dejme tomu, že by jim to vyzradil… Dany by usedla na trůn a pustošila a pustošila a pustošila… Řekněme si narovinu, že tohle nikdo nechtěl.
Takže mě se konec líbí. Brana jsem měla ráda už od prvního dílu, z počátku pro jeho zvědavost dohlédnout kam jenom oko sahá, když lezl na hradby hodně vysoko, pak prostě proto, že mě byl sympatický a tak nějak jsem tušila, že se z něj vyklube něco víc… Nepletla jsem se. A co se týče Jona, přijde mi, že byl šťastný, že je zpátky na zdi. On to tam měl rád, byl tam doma. Takže sice nebyl králem, což vlastně ani nechtěl. Chtěl mít klid, což mu Bran umožnil. Co se týče Sansy, já ji fandila. To vše, čím si prošla ji dopomohlo k tomu, aby už víc nebyla malou ufňukanou holkou. Škoda, že to skončilo. Docela bych ocenila vidět, co se tam uděje za pár let. Jak řekl Tyrion… zeptej se mě za deset let. :)
#208 naviivan#168 marecek8: Presné .....asi ho tam nechali, lebo komická figúra a vie sa tváriť tak milo, keď vydiera . Tiež nechápem, ako mu mohol Tyrion dať hociaký hrad, keď len tak , tak unikol smrti .
#206 Celine: verím, že by sa Sansa zmierila s Tyrionom a naplnili by svoje manželstvo . Navyše Tyrion ( podľa Martina ) boltrpaslík, ale tam dole , bol vybavený viac ako dobre ..... takže by sa mohol nrodiiť následovník , zjednotiteľ 7 kráľovstiev
#210 Celine#198 GameOfThrowss: Najvtipnejší komentár ......Gratulujem aj ďakujem ......ešte ma napadlo, že DRagon odletel ďaleko, preč a cestou vypálil trpasličie kráľovstvo pod LONELY MOUNTAIN …a tam sa uložil na 60 ročný spánok , pod menom SMAUG
#212 Celine#208 naviivan: Hh kdo ví… :D ale řekněme si pravdu, že Tyrion je fakt dobrák a Sansa by to s ním vyhrála… Měla by někoho, o koho se opřít, kdo by ji poradil, ale nějak vyloženě jí nechtěl „krotit“, jenom proto, že je žena… a měla by si s kým popovídat. Hl je to někdo, kdo neměl potřebu ukazovat svou dominanci. Od začátku se k ní choval víc, než mile. Získala by přítele, a časem by si uvědomila, že ho má taky vlastně ráda. Alespoň to jsem kolik krát vyčetla z jejího obličeje, když spolu mluvili. Ze začátku byla nešťastná, že ji za něj provdali, pak si fakt uvědomila, jak sama řekla, že ze všech těch jejích nastávajících byl on nejlepší :D Asi by se to podobalo červene knihovně, ale doufala jsem, že by to nakonec ti dva dali dohromady… :D Nevím teda, jaký je Tyrion podle knížek, jelikož jsem je nečetla… ale jeho postavu jsem měla opravdu moc ráda. I když jen ze seriálu :)
#203 mallik: T je další věc, co nás při sledování pobavila.. Jaime x-krát probodnutý a ještě dojde za svou láskou v pohodě po svých a Daenerys stačil jeden zásah.
#209 naviivan: :D :D :D to by tomu nasadilo korunku :D
Tyrion má rozhodovací právo v železech za rod Lva, ale John za Draka ne?
#220 RafanTyrion má rozhodovací právo v železech za rod Lva, ale John za Draka ne?
#204 osvalsim: No to jsem si naprosto jist že to nevěděli. Sansa se ptá Šedého Červa kde je Jon. Z těch co volily krále to věděl Sam, Sansa, Nepočítám Brana a Aryu Ti nebyly volitelé. Mezi voliteli pro které byl znám jako Jon měl zřejmě sympatizanta jako byl Gendry Baratheon. Pro Železné byl nepřijatelný jako spojence Dany. Pro Dorne jako bývalé spojence Dany také asi nebyl tím po kom by toužili. Pro Lannystery byl nepřijatelný jako ten co byl přímo v koalici s Dany proti nim. Pro Řekotočí a Údolí to byl jen člověk bojující na správné straně ale jen bastard. Za vysokou zahradu jsem tam nikoho neviděl. Kdyby se zvedl třeba Sam a odhalil totožnost Aegona s tím že by dodal listiny z Citadely a Bran by to ještě potvrdil. Nic by se v jeho prospěch nezměnilo. Pro železné to není argument, pokud si pamatuji tak ti si po smrti krále nového volí. Navíc by tu mohl nastat strach že se z Aegona stane někdo podobný Dany.
Shrnutí finále:
https://www.youtube.com/watch?…
Můžete už si tady prosím opravdu prosím domýšlet schopnosti tříoké vrány?? Kde jste vzali,že vidí budoucnost ? On vidí pouze co se stalo!!!!!! minulost ne budoucnost!!!! Bud si přečtete knížky,nebo si to otřesnou sérii pusťte znova.! V knize bran snědl nějaké semeno čarovného stromu ,které mu umožní vidět očima Lorda Bryndena(tříoké vrány).Ten mi vysvětluje ,že může navštívit minulost ,ale nemůže jí změnit…MINULOST!!! Neupravujte si schopnosti postav ,aby jste tady pak mohli říkat,že to celou dobu věděl,nebo že to byl jeho plán ,jestli to tak opravdu tvůrci zamýšleli,tak je to jenom další obrovská díra ve scénáři.....Ale chápu to když zapojíte mozek v téhle serii,zjistíte jak moc špatný ten script je…A to fanoušek asi nechce........
#221 Slezan #225 Lennis #244 SultanCZat jdou fakt nekam s tim koncem… Celejch 8let fandim Daenerys, aby z ni pak udelali zrudu a zabili ji? Celejch 8 let nesnasim Cersei, aby mi ji pak bylo i docela lito?
A co ti neposkvrneni? Ti behem posledni serie stale doplnuji rady, aby se nakonec vesli na jednu lod? Nebo jak to mam pochopit, ze jich je v kazdym dile umre milion a v dalsim jich je zase tolik ze se nevejdou na obrazovku?
Dothrakove ty jako prezili ten masakr od nemrtvych, ze jich zase bylo plny namesti? Tohle neni zadna PC hra, kde se postavi zase nove jednotky !!!
Radsi to meli udelat tak, aby vyhrala Cersei, to bych byl nastvany uplne stejne jako kdyz zabili Neda… Aspon by byl cely serial ve stejnem duchu
#246 igwarbokas – na to ti můžu říct jenom jedinou věc HODOR u neho Bran zmenil minulost a prakticky mu tim znicil zivot
#213 KIM: Tyrion nehlasoval Za Lannystery tam byl tuším bratranec (nevím jak už se jmenoval) Tywina Lannystera. Vídal jsem ho na válečných poradách.
#217 bokas: Víš jaký je popis tříoké vrány na Edně? https://www.edna.cz/…rioka-vrana/ Tříoká vrána je mystická postava, které v sobě nese plno tajemství. Jedná se o jakéhosi strůjce času – může chodit do dob minulých, které může i OVLIVŇOVAT. Tak třeba z toho někteří vychází. Neříkám že já, ale říkám někteří.
#222 bokas#221 Slezan: Dobrá tohle asi ještě pochopím,tohle už v knize není(utěk a scéna s hodorem) přesto ale tam není psáno ,že vidí do budoucnosti…
#223 Slezan#222 bokas: O budoucnosti nepíšu ani slovo, ale píšu o ovlivnovaní, které jsi tam psal, což je popsáno že může
#224 bokas#223 Slezan: Hmmm no nevim to asi napsal nějaký jantar tady na Edně v seriálu je ta scéna dosti nevysvětlená a hlavně pokud by tomu tak bylo,tak je to zase další smutnej script ,protože v podstatě mohl zamezit vzniku NK atd atd…
#217 bokas: V seriálu vidí i budoucnost, když jsem si pustila díl, kdy Tříoká vrána utíká z jeskyně, měl vize budoucnosti – viděl draka nad Královým přístavištěm.
#226 bokas #227 bokas#225 Lennis: Tak to si to pust ještě jednou tuhle vizi měla Deanerys ne vrána…
#225 Lennis: Ale je pravda,že to asi měl,když putoval teprve za tu zed a dotýkal se těch stromů,ale tam ještě nebyl vrána.
#229 LennisBokas-Daenerys měla vizi zničeného truniho sálu zapadaneho sněhem (popelem). Vize draka nad Kings Landing je Branova…
#227 bokas: V díle 06×06 kolem 2:15 – 2:30 vidí bran vybuchovat Septum i draka nad KP, ale musíš si to pustit zpomaleně, ty obrazy jsou tak rychlé, že se to těžko postřehne.
Když už jsem u zpomalování, to mi vadilo na bitvě s mrtvými, také jsem musela jet šnečí rychlostí, abych viděla detaily, nevím, kdo vymyslel rychlé problikávání scén, seriálu to ubírá a žádný plus u toho nevidím.
No nakonec s odstupem si člověk řekne, že ten konec byl fajn. Jinak to opravdu asi nemohlo být. Za Jona jsem ráda, bude na SEveru se svobodným lidem spokojený a nějaká divoká ho klofne a budou mít děti atd. Tam to nikdo kontrolovat nebude. Sansu jsem ráda nikdy neměla a dát ji 3 draky a armádu Neposkvrněnýchh A Dothraků tak věřte, že bude stokkrát horší než Daenerys. Ta jednala dost na základě emocí, co na srdci to udělala..nebyla ten manipulant v zákulisí. Ale Sansa ano, onna chtěla býýt už na začátku královna, jak se těšíla že si vezme Joffreyho bez ohledu na názory ostatních, byla vždy sobecká. No tak královnou nakonec je. Daenerys asi byla od začátku určena pouze k tomu aby pomohla zničit NK. Jak řekla Mellisandra, přivést k sobě oheń a led. Pak už pro ni nebyla úloha.no ještě jim pomohla zničit Lannistery-kdyby nevypálila KL tka by Cercei a Jamie utekli a kolo by se nezlomilo. pořád by někde kuli pikle o trůn a furt by to bylo dokola. KL muselo být svým způsobem znničeno a proto i podle mě Bran nezasáhl. Bohužel to hodili na Daenerys..někdo to udělat musela. Ano mohla Cercei zabít Arya..dostat se k ni jako faceless men..Ale scénaristi to zvolili opačně. Myslím že Bran jak píšete asi nemohl moc zasahovat, osud je osud. Ale …věděl podle mě, že píchne do vosího hnízda když se Daenerys dozví kdo je JOn-že bbude lásce konec. Proto hučel do Sama..you have to tell him now..is the time..Neřekl mu to hned že? až když už byla bitvka s NK naplánovaná a DAnereys souhlasila s pomocí. Takže toto bylo vyčůrané. Jinak nevím..co se stalo s Dothraky..bylo to tam? nevšimla jsem si.
#242 Annie27#92 Vysmek.cz: V posledních dvou dílech bylo hodně věcí co jsme již viděli jinde, žel žádná z nich nebyla vyvedenější než-li její předloha. :(
#98 Svjatogor: Souhlasím, určitě je jako Pycelle, odvezou ho do komnaty, zaklapnou dveře, on s vychcaným výrazem vstane a dá si rozcvičku. :)
Takže Starkové to vlastně všechno vyhráli. Bran je králem 6 království. Sansa má Sever. Jon má Sever za Zdí. Arya má tak trochu Západ na západ od Západozemí… Jsem rád, že jsem mohl číst knihy a sledovat seriál. Byla to jízda. A ještě bych potřeboval ty poslední dvě knihy. Nejlépe do konce týdne a obě najednou :-)
#135 Annie27: Ano proč padesát let, stačí oněch deset, Podrick může Brana omylem vyklopit ze schodů i dřív a pak může hra o trůny pokračovat. Sansa zemře při porodu i s dítětem a na sever s divokými potáhne Jon Targaryen, který mezitím v exilu zahořkl za to jak s ním vyjebali a myslí si, že po ní tam má být králem on a pak, proč to nevzít i na Jih, syny už má dva tak po jeho smrti dostane jeden Sever a druhý Jih.. Na Jihu se to mezitím mlátí o to, kdo bude králem. Při první volbě v KL totiž vyhrál stařičký Bronn, to proto, že byl na volbě jediným přítomným paramout lordem. Krátce na to došlo k druhé volbě v údolí, tam byl zvolen Gendry, kterého podpořili lord Arryn a lord Tully. Gendry jakožto Baratheon pobouřil Dorny a okamžitě se připojili k Bronnovi za slib zvláštních výsad. K nim se připojila i Yara Greyjoy, protože se jí stýskalo po starých dobrých časech divokých návštěv Říčních krajů. Na pozadí tohoto velkého sváru mnoho zajímavých charakterů vede svůj boj o a s životem a Vuíííí trůny mohou být zpátky, jen bez tria Sapochnik, Benioff a Weiss bych prosil. :)
#237 Annie27#151 Redwyne: Ano taky mě to napadlo, víc by se mi líbil konec jak Jonovi, který už je ovšem mimo město obklopen armádou severu nesou černé hadry, ten bambula už si je chce obléct a přijde Sansa, vezme je a praští s nima o zem. A armáda severu s pomyslným fáčkem odjíždí domů. Sever a Jih koexistují na sourozeneckém poutu Bran a Sansa. A Jon si bere divokou ženu s tím a odchází na pravý sever s tím, že až Bran zaklepe bačkorami, jeho potomci si přijdou pro to, co je jejich.
#158 SaladinCZ: Ehm a jak fungovalo? Každou chvíli z toho byla válka, která zpustošila půl Říše a přilehlých zemí. :)
#234 Maroder: Neznělo by to špatně, ale upřímně snad další pokračování už nechci :) Jak jsem si říkala, že bych se na to znovu podívala a jak jsem to dřív každému doporučovala, tak teď nebudu dělat už ani jedno…
Jinak mě napadlo, i když se to možná někomu bude zdát mimo, Dany (Mhysa – Nissa) a Jon (Azor Ahai), zabodl svoji lásku, aby zachránil Západozemí,
Bran největší hráč o trůny, v podstatě to skončilo tak nějak nevysvětleně, hlavně že to bylo uspěchaný jak … :(
#156 POLW: A jak moc se to liší? Já to někde jen četla, ale tuším, že se to zase tak nelišilo, možná jen tím, že Bran v těch dalších dvou alternativních koncích není král.
Vůbec by nebylo špatný, aby se dělali u některých seriálů třeba 2–3 alternativní konce :D
#173 barahir: Také myslím, neměl by mít ani žádnou vůli když nemá touhy: „Pane, půl země hyne morem!"a Bran: "Hmm a co bude k večeři?“
#241 Annie27#182 hardhome: No proto, neštymovalo mi, že Martin, ještě před dvěma měsíci říkal v rozhovoru, že netuší jak televizní trůny skončí a tady všichni skalní obhájci vykřikovali, jak potvrdil, že to skončí stejně. Naštěstí pendrek potvrdil, stejně i nestejně dává dost slušnou naději, že líp. :)
#245 igwar#239 Maroder: Bran bude horší než Čína :D
#230 Sonjicka: Se Sansou souhlasím, doufala jsem, že umře … čubka jedna sobecká a intrikářská :D … Bran jen pošťuchoval věci správným směrem, aby dosáhl toho čeho dosáhl a vyžrali to za něj ostatní, nejvíc ti, kteří zachránili Západozemí.
#15 Punisher bude trestať: Ale to je jednoducho koniec, ktorý vymyslel R.R. Martin. Že si sním nespokojný, je tvoja vec. Áno, seriál bol ku koncu veľmi skratkovitý a niektoré veci by si zaslúžili viacej rozobrať a vysvetliť. Toho sa možno dočkáme v knihách, ale samotný koniec tam bude v princípe úplne rovnaký, ako v seriály. Potvrdil to sám Martin.
#217 bokas: a co ty utrzky z budoucnosti kdyz se bran dotkl carostromu, to bylo co ?! pusti si serial znova
#240 Maroder: Martin doslova povedal, že kniha skončí rovnako, len sa k tomu kocu dostane inými cestami. Dá sa to nájsť.
#247 Maroder#218 Hooah: „Celejch 8let fandim Daenerys, aby z ni pak udelali zrudu a zabili ji? Celejch 8 let nesnasim Cersei, aby mi ji pak bylo i docela lito?“ Ale presne to o čom píšeš, je a vždy bola základná podstata Hryo tróny. Prvú sériu sme tiež držali palce Nedovi Starkovi, ktorý bol v podstate vykreslený ako hlavná postava. Všetci sme dúfali v jeho záchranu na poslednú chvíľu v štýle klišé iných seriálov a oni ho nakoniec sťali a seriál sa rozbehol úplne iným smerom…
#245 igwar: "How will it all end? I hear people asking. The same ending as the show? Different?
Well… yes. And no. And yes. And no. And yes. And no. And yes.
I am working in a very different medium than David and Dan, never forget. They had six hours for this final season. I expect these last two books of mine will fill 3000 manuscript pages between them before I’m done… and if more pages and chapters and scenes are needed, I’ll add them. And of course the butterfly effect will be at work as well; those of you who follow this Not A Blog will know that I’ve been talking about that since season one. There are characters who never made it onto the screen at all, and others who died in the show but still live in the books… so if nothing else, the readers will learn what happened to Jeyne Poole, Lady Stoneheart, Penny and her pig, Skahaz Shavepate, Arianne Martell, Darkstar, Victarion Greyjoy, Ser Garlan the Gallant, Aegon VI, and a myriad of other characters both great and small that viewers of the show never had the chance to meet. And yes, there will be unicorns… of a sort…
Book or show, which will be the “real” ending? It’s a silly question. How many children did Scarlett O’Hara have?
How about this? I’ll write it. You read it. Then everyone can make up their own mind, and argue about it on the internet".
nejhorší postava, kterou mohli vybrat. Hlavně, že jeste pred chvílí všichni skoro chtěli za krále Jona a pak najednou změní názor všichni tyhle krysy a vyberou za krále potkala, který se schovával u stromu. Hlavně že má ten nejlepší příběh ze všech. Mnoho lidí (Skoro všichni) mělo mnohem lepší příběhy, které nebyly nudné a vůbec, příběh přeci není dostatečná kvalifikace pro kralování. Jon, který dělal samý dobrý a pěkný věci a hodně toho za celý seriál dokázal tak skončí za zdí a vrána, která za celý seriál nic nedokázala tak je z něj král. Totalne trapný. Jako k čemu se furt řešil původ Jona když je z něj teď stejně opět bastard a zrádce jako v první sérii. Možná je s divokými šťastný ale mohlo to s ním dopadnout mnohem lépe. Opravdu král Bran se mi vůbec nelíbí. Jon tam ze všech žijících udělal nejvíc lidí.
*Jon tam ze všech udělá nejvíc a zasloužil si aspoň tu jednoduchou vděčnost… Opravdu zvítězili krysy, který nic nedokázali a schovávali se někde… :(
Nejradši bych vrátila čas a pozabíjela všech ny ty hajzli, co se chovají Jako by zachranili svět a přitom to byl jenom Jon, kterýho za odměnu hodili na zeď a dělaj jako by to žádný Targaryen nebyl. Zabila bych zejména Sama, Davose a Tyriona který dělají jako by zadny Jon nikdy nebyl. Nevděčný krysy opravdu… Hlavně ze Tyriona ho premlouva, aby Dany zabil.. Sam se choval jako by Jon byl jeho nejlepší přítel a pak že neexistuje… Davos je s ním jakou dobu a pak že nic… Bych je hodila na zeď ať je tam ti svobodní udopou nebo ať je Drogon spálí… Jak říkám, krysy zvítězili…
Memes
https://www.youtube.com/watch?…
#252 Annie27#251 Camaris: Zatím jsem viděla jen kousek, protože se musím na chvíli vzdálit, ale výborný a trefný :D
Na seriálu jsem měl rád, že přestože oplýval fantasy prvky, byl jeho vývoj realistický. I přes odklon od knižní předlohy (dokud byla) jsem byl v podstatě spokojený. Bohužel finální série vše tak pracně budované shodila na úroveň nelogické kraviny. Např. Jon Sníh nemohl být přece nikdy souzeným vrahem královny, sám byl právoplatným králem a měl tak právo zabít kohokoliv včetně své tety uzurpátorky trůnu. A to nebylo tajemství, jak už dříve řekl lord Varys, ale informace, kterou by zatímco byl ve vězení věděli už všichni. A asi tam byl dlouho, než docestoval Bran na kriplkáře ze Severu. Jsem znechucen, do úplné hovadiny tomu už jen chybělo salutování zástavě se zlovlkem po bitvě na Zimohradu.
Víte jak na tom vydělaly sázkové kanceláře? Na trůn neusedl nikdo a už neusedne. Možná to měly s tvůrci seriálu domluvené, aby vydupaly se sázejícími, cheche.
Deset let je sakra dlouhá doba. Některým tady bylo třeba jen pět let když se seriál připravoval a začal natáčet. I kdyby to skončilo tak aby to uspokojilo většinu, stejně zůstane hořká pachuť v ústech že už žádný další pamlsek v pokračovaní nebude. Ne vše se povedlo, jak tady psali jiní a ne jen tady, Bylo poznat na scénáři co ještě bylo z knih a co už bylo volné vyprávění ke kterému dodal George hrubou kostru. Za sebe, bude se mi stýskat po známých tvářích na které jsem se těšil každé jaro v dalších pokračování písně Ledu a Ohně. Byl to príma zážitek. A doufám že se dočkám i knižního dokončení.
Ja osobne som ako panovníka sediaceho na železnom tróne najradšej preferoval Dany, naozaj veľká škoda, že musela zomrieť :'(
Je v podstate jedno kto tam „usadol“.
Cela 8.seria je pre mna osobne sklamanim. Kvalitou to slo rapidne dole. Cela dejova linka sa uplne posrala. Kniznu predlohu som necital, takze neviem co z nej tvorcovia cerpali a co nie. Bohuzial, koniec mal trpku prichut a ta mi vobec „nesadla“.
#156 POLW: já ty alternativní konce nemůžu najít, prosím porad! :)
Mě osobně vadí, jak bylo naloženo s Jonem – vedle toho, že nebylo jasné, jak to, že je vězněm a né mrtvolou, poté co probodl Dany, tak měl přeci nárok na trůn a většina mocných už to věděla. To, že to bylo igonorováno, mi přijde dost zvláštní. Jeho odchod za zeď je dobrý konec, přeci jen probodl ženu, kerou miloval a pochyboval o tom, že to bylo správné. Takže kdyby odmítl být králem a vydal se za zeď zpytovat svědomí, tak by mi to přišlo naprosto logické a v pořádku. Že to dostal uloženo jako trest mi přijde divné.
Jinak mi přijde, že po sledování osmé řady zůstane takový divný patos – nedal se čekat happy end, to by nebyly GoT, ale asi všichni cítí, že tomu konci prostě něco chybělo. Očekávání mimořádného konce byla holt tak velká, že evidentně nešla splnit a uspěchanost poslední řady tomu moc nepomohla.
#261 sonulle#260 ondras: On to nebyl ani tak trest jako diplomatický tah. Pokud by opravdu Jon usedl na železný trůn – Dothrakové, Neposkvrnění v čele s Šedým Červem by to nerozdýchali a pokusili by se to tam srovnat se zemí. To nebyl trest pro Jona, ale zažehnání dalšího válečného konfliktu.
#262 Violet#261 sonulle: Ale když si to tak vemeš, Po Dany měl na ně nárok Jon. Takže by ho museli poslouchat jako dalšího Targaryena. A někoho, kdo jí sesadil z trůnu.
#263 FallenMaia#262 Violet: Nie nemuseli, im bolo jedno kto má aký nárok a podobné veci, oni nasledovali Daenerys pretože v ňu verili, pretože bola pre nich niečím výnimočná, pretože ich oslobodila, tam nešlo o žiadny nárok to Dothrakov a Neposkvrneních vôbec nezaujímalo.
Ale je pravda že mohli spraviť fintu, Jona „akože“ poslať na Zeď a počkať si kým by Neposkvrnení s Dothrakmi odídu a potom ho privolať naspäť ako kráľa. Ale to už je jedno, on Jon aj tak ten trón celý čas odmietal a je šťastný presne tam kde teraz je, tam patrí ;) Vlastne tým že ho Bran poslal na Zeď mu pomohol, možno to aj on sám vedel preto ho tam poslal.
#264 Violet#263 FallenMaia: No a jak to dělali Dothrakové? :) Jejich vůdce byl ten nejsilnější. Ona jim jen ukázala, že je mnohem silenější než kdokoliv z nich. A nebyla to právě Dany, která zabila toho kdo neposkvrněné vlastnil? Zase síla moci. Jasně že už tam potom byla í víra, když měla draky, uvedla se, kdo by v ní nevěřil? Ale když jí Jon zabil, klidně si mohl nárokovat nástup místo ní. Jenže on to takhle nechtěl no. Tak proto se i zjevně sám udal. Nebo jestli tam čekal až někdo přijde, bůh ví :D
#265 FallenMaia#264 Violet: Správne, to je to, že on to vlastne nechcel, celý čas je to nám ako divákom predkladané, od momentu keď zistil kto vlastne je ;) Preto je ten koniec presne taký aký mal byť, vrátil sa na skutočný sever, tam kam patril a tá hudba čo do toho hrala, skvelé ukončenie.
#266 sonulle#265 FallenMaia: S Jonem a s jeho koncem jsem celkem spokojená. Jeho potenciál ovšem považuji za nevyužitý a tuhle pachuť mám u většiny postav:Cersei, Sansa, Bran, Bronn, Varys atd. 6 dílu na zakončení bylo sakra málo.
„Chaos není propast, je to žebřík.“ Malíček má vzorné žáky, kteří využili jeho znalosti a dokončili, co on začal. Divím se, že to Locker tady nezdůraznil a dělám to tu já:) – Sansa využila zmatek a řekla si o království, kromě Brana nikdo nestačil, nebyl schopen zareagovat. Bran využil chaos, aby jako ten, proti kterému v podstatě nikdo nic nemá a také jej nebere vážně jako nějakého soupeře, byl vlastně přijatelnou personou pro roli krále. Počkal si – určitě má Malíčka nastudovaného, včetně troušení cílených informací (motýlí efekt).
Konec se mi také nelíbil. Hlavně kvůli Jonovi, to byla krystalická deprese. Ale je fakt, že to dávalo smysl. Alespoň vyniklo, jak to celé podělal (nesčetněkrát). Mohl být na absolutním vrcholu, teď je v absolutním hnoji. A když dorazil na ten hnůj, došlo mi, proč má bílého vlka (nejen kvůli sněhu, ale že Targaryeňáci jsou bělovlasí). Podruhé mu v náruči umírala jeho láska a podruhé tu svoji lásku od sebe odtáhnul. Daenerys se musela dostat tak daleko, protože bez ní by asi nevyhráli nad bílými chodci a nad Cersei. Ale pak ji museli zlikvidovat, jinak by zmasakrovala spoustu nevinných lidí. Ačkoliv to myslela dobře, vlastně byla krutá. Zároveň ji musel zabít John, protože nikdo jiný by se k ní tak blízko nedostal (a kohokoliv jiného by sežral/sežehnul drak). Také bylo smutné, že vlastně každá postava zůstala úplně sama, bez sourozenců, rodičů, dětí, milenců… Starkové sice sourozence mají, ale stejně jsou každý na jiném konci světa. Kdyby si to člověk pustil od úplného začátku, našlo by se určitě spousty věcí, díky kterým to dává smysl. Sansa, Bran a Sam podle mě k tomu všemu přišli jak slepí k houslím (vlastně Sam je asi jediný, kterému zůstal blízký člověk – Fialka, ale taky s podivem, že to přežil, když byl úplně nemožnej). Od Sansy jsem čekala víc. Myslela jsem, že je tak unylá, aby se pak mohla s něčím vytasit, ale ona byla unylá furt. Nejvíce práce odmakal Jon a dopadl nejhůř :-D, ale i za to si může sám, neboť to bylo pako. Pokud někdo má na to být hodný a spravedlivý král a je jediný, kdo to může být, pak je to povinnost a ne, že se mu prostě nechce. A celý seriál mě neskutečně vytáčel Bran jak se tvářil nadutě. Samozřejmě mě napadaly jiné možnosti. Např. že se draci či zlovlci rozmnoží a bude jich víc. Nebo že trůn zruší a bude úplná svoboda bez vládce. Dalo by se vymyslet hodně variant, ale rejža to zkrátka udělal takto a nemyslím si, že by to nemělo hlavu a patu. Je to prostě jen smutné.
panovník – Brandon I. Zlámaný
pobočník – Tyrion Lannister
správce pokladny – Bronn z Černovody
mistr našeptávačů – Macron, Babiš, Jourová
mistr práva – Gandalf Bílý
správce lodí – Davos Mořský
velmistr – Samwell Tarly
lord velitel Královské gardy – Brienne z Tarthu
mistra války – Kim Čong-un
Nevím, co na to říct. Myslím na celý ten vývoj, dívala jsem se na poslední dva díly těsně po sobě a jak už jsem psala v hodnocení dílů, je to strašně nudné a úplně se to kromě vizuální stránky vymyká celému tomu seriálu a jeho pojetí a tomu, proč byl tak vysoko hodnocen. Neustále se mluvilo jen o dvou věcech(Cersei miluje svoje děti, Daeneris se stane zabijákem), žádný moment překvapení, mnohdy ani žádná logika-ono i když budeš něco 1000× opakovat, tak se to proto nestane pro diváky správné, když to neodpovídá ději ani charakteru postav. Bavilo by někoho, když by se před rudou svatbou kecal několik dílů s x postavami, že se to stane? Bavilo by někoho, když by Tyrion dva díly uvažoval, proč by měl zabít zabít Šae? Těžko. A přesto všechny ty šokující okamžiky byly vesměs důvodné a logické. Nevadí mi ani tak kdo zemřel, ale způsob, jak to celé bylo podáno, kdyby to dávalo smysl a ještě by nám to nebylo naznačováno do začátku do konce, tak to přijmu. A to i přesto, že se panovníky staly ty nejméně zajímavé a propracované charaktery, z nichž je jedna asi tím největším viníkem. Kdyby to vše dávalo smysl, tak proč ne. Je to příběh a oni ho nemusí točit tak, aby všichni dopadli tak, jak já si představuji. Jenže ono je to nakonec tak, že bitvy jsou hrány na vizuální efekty bez strategie a inteligence, Zákulisní vyzvědači asi neexistují, postavy, které byly schopny spřádat překrásné sítě intrik ve jménu vyšší spravedlnosti jaksi zapomněly, jak na to. A nakonec jsou tu charaktery, které se chovají tak, jak se to zrovna hodí scénáři bez ohledu na to, co se stalo třeba jen díl předtím. Pochopila bych Jamieho, který se na severu necítil dobře a ačkoli měl Brienne, tak někde v hloubi v něm prostě ta závislost na Cersei byla. Třebaže teda ta postava měla a vykazovala určitý vývoj a nemyslím si, že by hodil tak lehce za hlavu vše špatné, co se mezi ním a Cersei stalo. Ale Cersei? Co moc nechápu, je to její dítě a neustálé omílání, jak miluje svoje děti? Když to poslední dítě začalo poslouchat někoho jiného, tak mu bez zaváhání zničila život a nijak zvlášť toho nelitovala? A to její poslední těhotenství? Ta časová souslednost, kdy víme, jak dlouho trvá cesta na sever, všechny události, které mezitím nastaly. A vážně vůbec nikdo nepochybuje, že vůbec nějaké dítě je? Vždyť už by to muselo být vidět? A to „šťastné“ shledání a společná romantická smrt? Vždyť to napsali tak, jako kdyby ona celou dobu Jamieho milovala. A přitom celou dobu spoustu sérií bylo jasné, že z její strany nejde o lásku, ale jen o to, že on byl krásný a lehce zmanipulovatelný, ona ho mohla lehce ovládat a zneužívat, což bylo to, co jí na něm celou dobu vyhovovalo. A když nebyl po ruce, tak si ty děti byla ochotna pořídil s kýmkoli. Ale u něj doufala, že budou po něm-lehce manipulovatelné a krásné.A najednou herečka hraje to, že ho miluje. Kdyby to alespoň bylo natočené tak, že ona si uvědomí, že ji odtam dostane, a tak to hraje. Ale takhle to natočené a zahrané není. Prostě absurdita nad absurditu. Včetně člověka na prahu smrti po rvačce s Euronem, který se pohybuje jako atlet. A Tyrion? Chování a mluva nejchytřejšího? Pořád jen mele to samé a chová se skoro na úrovni Jona, který nevidí a neslyší a snaží se chovat „správně“, jen Tyrion to vždy ještě okecá, to je tak jediný rozdíl. Vážně by se chytrý člověk projevoval takto, vážně by milující chytrý bratr pustil Jamieho do spárů Cersei jen kvůli nějakému přemluvení k vzdaní se a chyméře, že nebude krveprolití, když by ho na to evidentně-dle průběhu bitvy, vůbec nepotřeboval. Ale Jamie a Cersei měli podle scénáře umřít spolu, tak to nějak nevlečeme, i když je to blbost minimálně ze tří stran. Obrat v chování Daenerys byl avizovaný a očekávaný, ale ani proto to nepůsobilo přirozeněji. Její smrt byla nudná, zase bylo vše řečeno vícekrát, asi aby to všichni pochopili, takže díky té předvídatelnosti to ztrácelo úplně na emocích. Volba krále byla celkem směšná, nejmocnější představitelé? Většina jich chyběla, asi chtěli ušetřit na platech hercům.Počty a chování armád snad ani nebudu moc obšírně komentovat. Člověk vždy jen nestačil zírat.