Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Kameraman Robert McLachlan tvrdí, že letošní efekty opravdu stojí za to

Kameraman Robert McLachlan tvrdí, že letošní efekty opravdu stojí za to

Sedmá řada bude mít sice o tři epizody méně, ale to neznamená, že stanice do ní investovala méně peněz, než které investovala do předchozích řad, jež čítaly deset dílů.

30 2
10.6.2017

Už podle traileru lze poznat, že sedmá řada bude hodně akční, což v případě seriálu Game of Thrones znamená, že bude potřeba spousta speciálních efektů. Když byl onehdy kameraman Robert McLachlan dotázán, jaké bude pokračování seriálu, tak řekl, že nás čeká skutečně povedená podívaná. Zároveň řekl, že v Evropě natáčeli ohromující scénu, která se všem bude líbit.

„Nikdo mi nic neřekl, ale letos bude jen sedm epizod, což ale neznamená, že rozpočet na tuto sérii byl menší. Myslím, že na vás čekají minimálně dvě ohromující scény s fantastickými efekty. Zbytek řady bude také bombastický. Rozhodně vás nezklamou,“ řekl Robert McLachlan.

(Jak často budou draci na televizních obrazovkách? Foto: HBO)

Zatím to vypadá, že celá série by se mohla nést v duchu epizod Battle of Bastards a The Winds of Winter. Tedy samé zvraty a bitvy. Uvidíme, čeho všeho se dočkáme.

Diskuze /68

Grayyitheyerouh

Kinvara je špeh malíčka.

#2 Rodney_
10.6.2017 | 17:32:42
Rodney_

#1 Grayyitheyerouh: nevadí, malíček stejně do 4. dílu pojde

#3 Trepy #4 Grayyitheyerouh
10.6.2017 | 18:40:49
Trepy

#2 Rodney_: hahahahahhahah­hahahha ani omylem.

10.6.2017 | 18:42:07
Grayyitheyerouh

#2 Rodney_: To není pravda. Malíček přežije.

#6 Arrow123
10.6.2017 | 20:26:24
shootx

Tipuju to na bitvu v KL a pad zdi nejvetsi akce

10.6.2017 | 21:03:57
Arrow123

#4 Grayyitheyerouh: Tak to je jasné. Šváby to vždycky dotiahnú až do konca :)

10.6.2017 | 22:24:30
Locker.

Jestli se celá série bude nést v duchu Battle of Bastards, tak to potěš koště…jedna z nejhorších/nej­kýčovitějších/nej­nelogičtějších epizod možná za celý seriál…

PS: Malíček už má smlouvu na 8. sérii. A ten největší efekt bude až divokým ohněm zničí celou Zeď.

#9 brandiss #41 arthurdayne
10.6.2017 | 23:47:25
Baodurwolverine

Se u 7 serie zase tešim na ty komentaře jak ten děj byl předvidatelny…:-D myslim si že čtenaři se budou radovat…:-D

11.6.2017 | 0:15:20
brandiss

#7 Locker.: s prvou castou tvojho prispevku naprosty suhlas! cela ta bitka bola gycova a predvidatelna..pri inom filme/serialy by som to neriesil, ale u GoT ma to teda sklamalo..asi som rozmaznany bitkou na Hardhome alebo subojom the Mountain vs. Red viper..o Red wedding ani nehovorim..

#10 Baodurwolverine
11.6.2017 | 0:18:40
Baodurwolverine

#9 brandiss: ja bych to tak špatně zase nevidel…i tvurci řikali že ve středověku v bitvě ten kdo přežil měl nehorazne štesti a pokud se přimeho střetu zučasnil i vladař (snow) a přežil to.. tak ho opěvovali jako hrdinu..v 7 serii doufam že budou budou řešit proč sansa tohle neřekla jonovi …protože vetšina mrtvych byli ze svobodneho lidu…tam by mělo tedy doufam dojit k nějakemu tomu aspoň slovnimu konfliktu mezi sansou, jonem a tormundem…

#11 brandiss #13 Trepy #14 Trepy #23 mr_bungle
11.6.2017 | 0:38:50
brandiss

#10 Baodurwolverine: uz k nemu doslo..Jon pokorne Sanse povedal, ze nemozu riesit vojny medzi sebou ale ze si musia verit navzajom..podla mna to je uzavrete..jasne divakov tvorcovia pripravuju na zradu Sansy voci Jonovi

#12 Baodurwolverine #24 mr_bungle
11.6.2017 | 0:41:54
Baodurwolverine

#11 brandiss: tak jo to maš pravdu …a maliček v tom bude hrat stejně velikou roli…dodnes nechapu přoč v serialu nebyla ani sminka nebo konverzace mezi jonem a sancou jak vztanul z mrtvych …pak to vypada pro sancu že si to chlapi vycucali z prstu …ja si myslim že sanca je po tom všem stejně najivni a věři maličkovi protože nebyt ho tam nema zimohrad…

11.6.2017 | 1:06:45
Trepy

#10 Baodurwolverine: Spíš si myslím, že vladař, který se chtěl ve středověku zúčastnit bitvy, měl na sobě kompletní kvalitní zbroj, měl kolem sebe tucty strážců, který ho museli chránit za každou cenu a určitě nebyl nikde poblíž první linie. A taky který vladař se kdy dostal do situace Jona, že takhle vyjel střemhlav nepřátelskýmu vojsku? Pravděpodobně žád­ný.

#15 FValek #18 brandiss
11.6.2017 | 1:39:05
Trepy

#10 Baodurwolverine: A takový vladaře většinou opěvovali kvůli tomu, že to byli vladaři. Ne kvůli jejich hrdinství na poli .

#16 FValek #21 RightfuHeir
11.6.2017 | 1:40:53
FValek

#13 Trepy: Jan Lucemburský, skoro slepý v 50 letech, se nechal přivázat na koně a společně s několika rytíři, kteří ho vedli jen v čele do boje, poslední slova byla „Toho Bohdá nebude, aby český král z boje utíkal“… A to je jen malý bezvýznamný příklad ;) Jistě máš historii zmáklejší ;)

11.6.2017 | 2:50:57
FValek

#14 Trepy: Opěvovali hrdiny, naopak kdyby byl vladař na poli zbabělec, šlechta by toho hned využila a pokusila se ho sesadit ;)

#17 Trepy
11.6.2017 | 2:52:06
Trepy

#16 FValek: Jan Lucembruský a jemu podobní byli výjimky.

#38 sFík
11.6.2017 | 3:26:33
brandiss

#13 Trepy: presne, to ako siel sam oproti vojsku bol BIG FAIL.. naivita ako z rozpravky od Pavla Dobsinskeho

#19 Trepy
11.6.2017 | 3:39:52
Trepy

#18 brandiss: Chtěl zachránit Rickona, to beru. Ale neexistoval žádný důvod, aby s ním nejela nějaká podpora.. teda kromě toho, aby tam pak mohli dat „epickej“ záběr, jak ho na poslední vteřinu zachrání kavalerie…

#20 RightfuHeir #25 mr_bungle
11.6.2017 | 4:27:32
RightfuHeir

#19 Trepy: Zachránit Rickona už nešlo. A Sansa to Jonovi říkala. Jon sám říkal, že musejí nechat Ramsyho zaútočit, jinak že nemají šanci. Objevil se Rickon a šup, už na to zapomněl. Z hlediska válečného to byl naprostý nesmysl a bylo to něco, co Jon nikdy předtím neudělal. Taková příprava, všechny plány a pak vrchní velitel udělá takovouhle pitomost. Za něco takového by se níže postavenému mohlo stát, že přijde o hlavu. Ale filmařům to umožnilo zachránit Jona na poslední chvíli. Ta scéna byla taky pěkně na hlavu postavená. Jon tam tak stál, připravený zemřít sám s mečem v ruce a najednou, v poslední vteřině, se tam objevili jezdci na koních v plném trysku a srazili se s nepřátelskou jízdou. A Jon do poslední chvíle nic nevěděl. Ta bitva byla chladná řezničina, ale umožnila filmařům zvednout „akčnost“ seriálu na požadovanou úroveň.

#22 RightfuHeir #26 mr_bungle
11.6.2017 | 8:38:31
RightfuHeir

#14 Trepy: Ramesse II. v téměř prohrané situaci v bitvě u Kadeše osobně vedl odvážný protiútok své stráže a tím vyvedl nepřátelské Chetity tak z míry, že bitva nakonec skončila nerozhodně. Bitva měla velký vliv na to, že po několika letech došlo k uzavření mírové smlouvy mezi Egyptem a chetitskou říší, která nebyla nikdy porušena.

11.6.2017 | 8:55:48
RightfuHeir

#20 RightfuHeir: Jo a mimochodem, to jak Ramsay trefí šípem Rickona na tu ohromnou vzdálenost, to bude v knížce 100% jinak, protože Ramsay takhle střílet neumí. Ano, může mít takového lučištníka, ale sám to nezvládne.

11.6.2017 | 10:46:24
mr_bungle

#10 Baodurwolverine: Já myslím, že tohle se vůbec řešit nebude.

11.6.2017 | 11:51:53
mr_bungle

#11 brandiss: Těžko ho zradí, naopak se spíš naznačuje, že Sansa bude velmi ochranitelská vůči své rodině. Několikrát už bylo zmíněno, jak je podobná své matce (až na ten odpor vůči Jonovi), což neznamená, že se nemůžou objevit nějaké spory s Jonem. Prý kvůli tomu, že Jon se nebude chtít mstít na potomcích Umberů a Karstarků. Zatím všechny informace hovoří o tom, že se linky spojují a uzavírají, a vše směřuje k válce s WW. Žádné nové vedlejší příběhy už asi nebudou, do konce zbývá jen 13 dílů.

11.6.2017 | 12:03:51
mr_bungle

#19 Trepy: No ten důvod je to, že to bylo náhlé, spontánní rozhodnutí, které nikdo nečekal. Vzpamatovali se, až proti Jonovi Ramsay poslal jízdu… Navíc v té době ještě nebyl král.

11.6.2017 | 12:10:03
mr_bungle

#20 RightfuHeir: Ale Jon zase není někdo, kdo by se nepokusil zachránit bratra, a jen by se díval, jak ho Ramsay ostřeluje. Naopak Ramsay podcenil Sansu, nečekal, že by se sama pokusila bitvu nějak ovlivnit (a pak ho ještě nechat sežrat jeho vlastními psy – Arya bude hrdá :D).

#27 RightfuHeir
11.6.2017 | 12:15:42
RightfuHeir

#26 mr_bungle: Jon je celou dobu podáván jako charakterní mladý muž, který ví, co je jeho povinnost. Celou dobu roste ve velikého vojevůdce nebo dokonce vládce. Ale tímto osobním beznadějným pokusem o záchranu Rickona dal nezodpovědně v sázku život svůj i životy svých lidí. Podle mě je ta dramatická situace úlitbou filmařským bohům a v knize to bude jinak.

#28 mr_bungle
11.6.2017 | 13:48:14
mr_bungle

#27 RightfuHeir: Ne, odpovídá to přesně Jonovu charakteru. Když zabili Neda, chtěl odjet. Když šel Rob do války, utekl a k návratu ho přesvědčili Sam a ostatní bratři. Vzpomeň si na jeho rozhovor se Sansou na Černém hradě – Sansa: „Kam teď půjdeš?“ Jon: „Kam my teď půjdeme. Když se o tebe nepostarám, vrátí se otcův duch a zabije mě“.

Celou dobu roste ve velikého vojevůdce nebo dokonce vládce. Z pohledu diváka ano, z pohledu postavy Jon Sníh – dokud ho neubodali, myslel, že maximem může být Lord velitel Noční hlídky a jeho úkolem bojovat proti WW.

#29 RightfuHeir
11.6.2017 | 14:41:47
RightfuHeir

#28 mr_bungle: Když chtěl Jon utéct od Noční hlídky kvůli otci a bratrovi, tak nebyl žádným velitelem. Neměl odpovědnost za druhé. Ale v pozici velitele se dosud rozhodoval správně a zodpovědně. Když se před bitvou objevil Rickon, měl znejistět, popojet kupředu, vrátit se a zavelet deseti jezdcům zprava, deseti jezdcům zleva, aby vyrazili tryskem kupředu a pokusili se Rickona zachránit. A sám měl zůstat a držet pozici s ostatními, podle plánu. To by bylo velitelsky správné rozhodnutí, i kdyby ti jezdci měli padnout. A taková rozhodnutí už dříve Jon musel dělat a dělal. Například když posílal bratry na smrt do tunelu pod Zdí.

#30 Nikolperse #31 mr_bungle
11.6.2017 | 15:02:28
Nikolperse

#29 RightfuHeir: Po bitke je každý generál. To čo urobil Jon odpovedalo jeho postave a charakteru. Inak čo by si spravil ty keby si bol na jeho mieste a jednalo by sa o tvojho brata?

11.6.2017 | 15:23:40
mr_bungle

#29 RightfuHeir: A porušení přísahy NW nic neznamená, když není ve velící funkci? Vždyť na bitvu o Zimohrad přistoupil až po té, co dostal dopis, že Ramsay má jeho bratra, napřed Sansin návrh odmítl. Z velitelského hlediska to nebylo dobré rozhodnutí (i když šlo spíš o spontánní reakci, než o úmyslné jednání), ale přesně to odpovídá Jonově povaze, životnímu postoji a jeho motivaci. Ramsay to provedl naprosto dokonale, přinutil ho zapomenout na výhodnou taktiku a vyprovokoval ho k riskantnímu kroku, a nebýt Sansy, tak mu to vyšlo.

#33 Trepy
11.6.2017 | 15:29:28
shootx

Sansa Jona zradi to je jasne pac ji to nakuka Malicek a pojede se Sansou hrat hry o zelezny trun proti Varisovi a Tyrionovi (kolikrat to musim jeste napsat) Jon bude mit tak cas sjednotit Westeros proti nemrtvym. Sansa je podle me nejhloupejsi postava celou dobu dela chyby v rozhodnuti a jeste zradi secky koho nema. Malicek se ji urcite zbavi az bude na zeleznem trunu a jeji misto zaujme ! Denerys

#33 Trepy
11.6.2017 | 18:02:19
Trepy

#31 mr_bungle: Neporušil přísahu, protože ho z noční hlídky vyprostila smrt.
#32 shootx: Sansa udělala chybu jen s jejím otcem a to byla ještě naivní malá holka. Svatbu s Ramsaym nepočítám, protože se to v knížce nestalo a ani to nevypovídá její ponaučený postavě po Joffreym. Byl naprostej nesmysl provdat Sansu za Ramsayho, Sansa už nebyla tak blbá, aby to udělala. A jiná špatná rozhodnutí neudělala. Ale Malíček udělal největší chybu kvůli Sanse. Kdyby nebylo Sansy, tak Malíček může jednoduše zabít Ramsayho i Jona a prohlásit se strážcem severu a spojit se se Cersei, tím by se spojili 4 království a ještě by měli šanci získat na svojí stranu Eurona, ale prostě to posral. Teď nemá žádnou šanci bojovat svými intrikami proti Jonovi, Daenerys i Cersei, prostě fakt skončil jestli nemá něco v záloze :(

#34 mr_bungle #36 shootx
11.6.2017 | 20:34:08
mr_bungle

#33 Trepy: Ne, když odjel, aby pomohl Robovi, bylo to porušení přísahy, zachránilo ho, že poslechl Sama a ostatní, aby se vrátil.

#35 Trepy
11.6.2017 | 21:01:52
Trepy

#34 mr_bungle: To ano, ale pak už se soustředil pouze na své povinnosti.

#37 mr_bungle
11.6.2017 | 21:16:08
shootx

#33 Trepy: Jenze Malicek neni hlupak radsi rozhada rody aby se vymlatily sami :)

#39 Trepy
11.6.2017 | 22:49:23
mr_bungle

#35 Trepy: …

11.6.2017 | 23:54:10
sFík

#17 Trepy: Jan Lucemburský, Black Prince, Pierre Bayard, Bertrand du Guesclin… Těch „rytířů“ byla hromada, napříč sociálními a společenskými vrstvami ;)

#39 Trepy
12.6.2017 | 0:16:17
Trepy

#38 sFík: Nikdo nepopírá, že jich byla spousta..
#36 shootx: Jenže jednou musí přestat s poštváváním rodů proti sobě a vylézt z ulity a ujmout se už tý vedoucí pozice jestli opravdu chce sedět na železném trůnu.

#40 FValek
12.6.2017 | 0:23:17
FValek

#39 Trepy: Tys to popřel(a), píšeš, že to bylo velmi výjimečné ;) Nejprve dokonce, že to nedělal nikdo :D

#44 Trepy
12.6.2017 | 2:13:34
arthurdayne

#7 Locker.: Náhodou byla Battle of Bastards dost dobrá. Ano uznávám, že tam byly některé momenty dost bláznivé, jako když John vyjel pro Rickona, ale byl to jeho bratr, a proto lze jeho chování pochopit. Ale celkově to byla pěkná bitva. Nejlepší byl výraz Ramsayo, když dorazily rytíři z Údolí. A jen tak mimochodem nemyslím si, že Malíček přežije 7. sérii.

#42 FValek
12.6.2017 | 10:33:11
FValek

#41 arthurdayne:

Podle spoilerů skutečně zemře, měla by ho popravit Arya, otázkou je jestli s dovolením Sansy nebo ne :D

#43 arthurdayne
12.6.2017 | 16:46:29
arthurdayne

#42 FValek: To jsem rád. Hlavně by mne zajímalo jak. Jestli ho jenom probodne nebo vymyslí nějaký originální způsob popravy. Jako třeba, když Sansa nechala Ramsayo sežrat jeho vlastní smečkou psů. Tím nechci naznačit, že jsem sadista, ale tento způsob smrti v Ramsayo případě mne potěšil.

#44 Trepy
12.6.2017 | 17:02:25
Trepy

#43 arthurdayne: Malíček nemůže zemřít rukou nějaký holky.
#40 FValek: Nikdy jsem nenapsal, že nikdo to nedělal, to bych poprosil o citát z mého textu ;) Já jen napsal, co dělala většina.

#45 arthurdayne #48 FValek
12.6.2017 | 17:50:28
arthurdayne

#44 Trepy: A proč by nemohl zemřít rukou holky? Je to přece jen člověk, který navíc naštval hodně lidí. A měl prsty v zatčení Nedda Starka.

#46 Trepy
12.6.2017 | 18:05:55
Trepy

#45 arthurdayne: Protože je to génius.

#47 arthurdayne
12.6.2017 | 18:56:43
arthurdayne

#46 Trepy: Souhlasím, že Malíček je genius, ale i genius se pouhý člověk, a proto smrtelní.

12.6.2017 | 20:01:30
FValek

#44 Trepy: „A taky který vladař se kdy dostal do situace Jona, že takhle vyjel střemhlav nepřátelskýmu vojsku? Pravděpodobně žádný.“ ;) Potom: „Jan Lucembruský a jemu podobní byli výjimky.“ a nakonec „Nikdo nepopírá, že jich byla spousta..“, tak to je maličko podivné, chtělo by to maličko pořešit nějakou návaznost :D

#50 Trepy
12.6.2017 | 21:57:00
Rodney_

Bitva bastardů byla vizuálně udělaná skvěle ale její průběh mě zklamal… scénáristi chtěli za každou cenu udělat jatka a veškerá logika šla stranou, myslim že kdyby tam udělali nějaký pořádný zvrat (Gandalfa malíčka na konci bitvy nepočítám) nebo propracovanou lest kterou Jon použije aby vyrovnal šance tak by to diváci ocenili lépe… Takhle Jon prakticky prohrál ale naštěstí se objevili Orli(ano další reference na LOTR) a stejně si ho zvolili rovnou za krále jako kdyby tu bitvu vyhrál jeho taktický um. Těšim se na Vichry zimy kde je už Stannis vs Bolton bitva na spadnutí a do toho Manderly konspirace… tam má zatim Stannis lépe našlápnuto než v seriálu.

#51 Trepy
12.6.2017 | 22:13:08
Trepy

#48 FValek: Nikdo nevyjel SÁM proti vojsku JAKO Jon, za tím si stojím. Jan Lucemburský a jemu podobní jsou opravdu výjimky, ale to furt neznamená, že tuto výjimku pořád tvoří velké množství lidi, protože vladařů za celou historii bylo dost a ti nejvýše postavení se tomuhle opravdu často vyhýbali. Takže já si v žádným případě neprotiřečím, všechno to do sebe krásně zapadá.

#52 FValek
12.6.2017 | 23:52:01
Trepy

#49 Rodney_: Moje slova, ať už to vydá!!! Jsou to muka to čekání.

12.6.2017 | 23:53:12
FValek

#50 Trepy: Hele v pohodě řešíme kraviny, hlavní je tady přece GoT :D A ano Jon vyběhl jako blbec :D

#61 Rafan
13.6.2017 | 0:48:18
FValek

Co se článku týče, myslím, že jedna velkolepá scéna bude bitva u Vysoké zahrady a druhá bude bitva za zdí… (protože velkolepým efektem se rozumí vyobrazení draků). Bitva u Králova přístaviště v téhle sezóně nebude, alespoň jsem nikde nezaregistroval, že by byla hlášená :)

#54 Rodney_
13.6.2017 | 0:50:43
Rodney_

#53 FValek: 100% bude námořní bitva, 100% bude bitva Dothraků vs Lannister/Tarly a 100% uvidíme Neposkvrněné jak dobývají buď Lannisport nebo Skálu… za zdí bude jen nějaká menší akce malé skupiny

#55 FValek #56 FValek
13.6.2017 | 1:05:36
FValek

#54 Rodney_: Ano, lodní bitva mě taky napadla, ale ta jde natočit i s menšíme efekty… Dobývání Casterlyovy skály zase jde natočit i bez efektů. Já myslím, že těmi „fantastickými efekty“ vážně myslí draky, pád zdi… cokoliv :D Uvidíme :)

13.6.2017 | 3:07:11
FValek

#54 Rodney_: Teď jsem si uvědomil, že nemluvíš o efektech, ale o potvrzených bitvách :D :D Ano jasně, všechny tyhle jsou jisté :D (To za zdí nevím určitě, měli by tam být draci, tak uvidíme kolik bojovníků s sebou Dany přivede, nebo jestli přiletí sama :D )

#57 Movego
13.6.2017 | 3:09:16
Movego

#56 FValek: A co nás teda čeká v 8 sérii? Podle mě za zdí tuto sérii žádná velká bitva nebude, max pád zdi.

#58 FValek
13.6.2017 | 10:48:32
FValek

#57 Movego: Nemusí být velká, ale bude tam :) A v osmé sérii bude hlavní bitva o Královo přístaviště, kterou třeba, třeba naruší zprávy o tom jak se bojuje s WW na severu, ale co já vím, nejsem věštec :) Jen sleduju novinky a vím jaké bitvy a zápletky jsou potvrzené pro 7. sérii :)

#59 Movego
13.6.2017 | 13:06:41
Movego

#58 FValek: Aha tak to jo :) Já to moc nesleduji, jen jsem tak tipoval, protože mi přijde logický, že v 7 sérii budou ještě bojovat rody mezi sebou a v 8 sérii (zbylé) rody+ Dany s armádou a draky proti WW. Jestli ty boje budou pokračovat i v 8 sérii tak už to bude nuda, já čekal, že 8 série bude hlavně o WW

#60 FValek
13.6.2017 | 17:31:59
FValek

#59 Movego: Hele kdo ví, nejsem si jistý jestli je osmá série už vůbec dopsaná :)

13.6.2017 | 17:44:57
Rafan

#52 FValek: Co podle vás měl teda udělat. Co by jste na jeho místě udělal vy? Díval by jste se přes tu pláň na bráchu a řval na něj zdrhej já ti fandím. Zachoval se jako správný brácha a riskoval svůj život pro něj. On přece nedal rozkaz že ho má armáda při záchraně bratra následovat. Tím co udělal jen spustil řetěz událostí. Odehrálo se to přesně v duchu toho co řekl Ramsaymu, nyní volně parafrázuji „co by řekly tví vojáci tomu že nejsi ochoten pro ně zemřít když chceš aby pro tebe umírali“. Dle mého Jon tímto skutkem spíš u seveřanů zabodoval, byť tím málem prohrál bitvu. Otázka zní jestli by jí vyhrál, kdyby dodržel domluvenou taktiku( pořád byla jeho armáda slabší), jak by změnil taktiku kdyby věděl o rytířích z údolí.

#62 FValek #68 toren555
13.6.2017 | 22:15:58
FValek

#61 Rafan: No tak ano, vyjel pro Rickona, to je super, ale pak se mohl vrátit a mohli se nějak zformovat… Nemusel seskočit z koně a stát tam sám a koukat jak na něj všichni jedou… Kdyby tam nestál, tak mohli na Ramsayho kavalerii střílet šípy, což nedělali kvůli Jonovi… Když se Ramsayho kavalerie rozjela první, tak jí mohli slušnou řádku postřílet než by k nim dojela, Jon to zkazil, stál tam a čučel místo aby jel zpět, tak vyjela i jeho kavalerie a semlelo se to tam. (Ano ta kavalerie se rozjela právě na Jona, ale stihl by se vrátit a utéct tak šípům.) Já neříkám, že to byla blbá scéna, jen byla emocionální, Jona strhly jeho emoce místo aby měl nějakou chladnou taktiku, proto to podle mě bylo hloupé :) Smrt Rickona, kterého roky neviděl nebyla zas tak zásadní, aby se kvůli ní rozloučil se životem a šel hloupě do cesty celé kavalerii…

#63 Rafan
13.6.2017 | 23:40:00
Rafan

#62 FValek: Rickon byl v očích Jona dědičný lord Stark a tedy vladař severu. Jediný o kterém věděl že žije. A nezáleží jak dlouho ho neviděl (stejně tak jako u každého normálního člověka). Když vám před vašima očima někdo zabije sourozence (navíc bezbranného), jde chladný kalkul strannou. On to bral tak, že selhal a nestihl k němu dojet včas. Naprosto pochopitelné lidské jednání. Naopak by chování ve smyslu chladného kalkulu k osobnosti Jona nesedělo. Vždy se ze všech dětí nejvíce snažil napodobit Neda a jeho čestnost, který byl pro něj vzorem.

#64 FValek #67 Chill
14.6.2017 | 0:52:41
FValek

#63 Rafan: No právě, na Jona by to nesedělo, ale to neznamená, že jiný by to neudělal lépe, navíc nevím jak to Jon má… ale měl by vědět, že ani Bran není mrtvý…

#65 Rafan
14.6.2017 | 6:54:47
Rafan

#64 FValek: Netuším jak by to mohl vědět. On ví, že Bran před už relativně dlouhou dobou odešel za zeď a od té doby o něm nikdo neslyšel. Navíc Jon ví co je(kdo je) za zdí a to, že je nezvěstný se prakticky rovná smrti.

#66 mirako
14.6.2017 | 7:22:39
mirako

#65 Rafan: co mě teď ohledně bitvy napadlo je, že vlastně chudák Rickon byl během bitvy asi slušně zašlapán a rozdrcen.. taky asi sloužil jako základní kámen pro tu hromadu mrtvol… :D

14.6.2017 | 9:13:31
Chill

#63 Rafan: konečně názor se kterým se ztotožňuji :-) hledat logiku v té velmi emoční (Jonovi) chvíli, může opravdu jen ten co sedí v klidu za obrazovkou :-)

15.6.2017 | 10:16:02
toren555

#61 Rafan: naprostý souhlas ! už sem to psal před rokem pokud se nepletu ? nejen že to bylo pochopitelné ale také nezbytné ! Rickon byl v ten moment dědíc Severu , a Jon tím dokázat že je právy Stark!

16.6.2017 | 0:41:27
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama