Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Jak to dopadlo se Stannisem? Je jeho osud skutečně zpečetěn?

Jak to dopadlo se Stannisem? Je jeho osud skutečně zpečetěn?

Stannisův osud v epizodě Mother’s Mercy jistě ve většině z nás zanechal pochybnosti. Jak dopadl? To na letošním Comic-Conu potvrdil režisér desáté epizody, David Nutter.

28 2
13.7.2015

Stannis Baratheon byl v závěrečné epizodě poražen armádou Roose Boltona a poté zabit Brienne z Tarthu. Neviděli jsme ovšem přímý záběr na Stannisovu smrt, a tak samozřejmě mnozí fanoušci očekávají, že mrtvý není. Z tohoto omylu nás všechny vyvedl David Nutter, když řekl, že:

Od úplného začátku jsme to měli v úmyslu – je mrtvý.

(Zdroj: HBO)

Jistě se vám po přečtení těchto slov v hlavě objeví otázka: „A proč to vlastně neukázali?" Na to má Nutter vskutku neuspokojivou odpověď. Podle něj by to bylo „zbytečné".

Co na tuto zprávu říkáte?

Diskuze /78

Scenárista s veľkým S

A čo Jon Sníh , zmienili sa o tejto postave ?

13.7.2015 | 15:07:15
Arrow123

Bol to síce hajzel ale aj tak R.I.P :(

13.7.2015 | 15:08:34
Rafan

Já bych řekl že to bylo levnější. Přece jen se dá očekávat že díky tomu že měl na sobě zbroj, šla rána na krk čí hlavu. tak že je jasné že by musel nastoupit trik, zřejmě digitální.

13.7.2015 | 15:10:42
barnacle

škoda, sice ho většina lidí neměla v lásce, ale já mu fandil :-) Stejně na trůnu nakonec skončí Little finger :D

13.7.2015 | 15:17:39
Rumek88888

Proč by to měla být neuspokojivá odpověď, Stannis si svůj kalich hořkosti vypil až do dna, jeho příběh byl u konce se vším všudy. Navíc jaký smysl by mělo nechat ho žít? Odpovím si sám, vůbec žádný a to je pro mě naprosto uspokojivá odpověď. Nejprve jsem uvažoval, že by ho Brienn mohla dovézt ke zdi, ale pak jsem tuto myšlenku zavrhnul. Je prostě po něm.

13.7.2015 | 15:39:03
Hrabě Teleke z Toloko

Za těch pět sezón už jsem si všiml, že cíleně lžou, aby nepřipravili diváky o ty velký překvapká. Seriál, kterej se vyžívá v zabíjení a implicitním zobrazování násilí by určitě smrt Stannise nestřihnul vteřinu před. Kdepak! Vodí si nás za nos…

#8 ElektronickyOtisk #23 Cloner
13.7.2015 | 15:46:44
tomsn40

Takže to je už jen na Dany :) Snad tam připluje (přiletí) co nejdřív! :)

#11 rockysiburger
13.7.2015 | 15:58:31
ElektronickyOtisk

#6 Hrabě Teleke z Toloko: Také si říkám no. Na druhou stranu pravdou je, že jeho příběh je skutečně vyčerpaný. Nový Azor Ahai to asi není, přišel o celou rodinu, Trůny zřejmě také nevyhraje… uvidíme… u Jona mi přijde vyloženě divné, že by měl být mrtvý, ale u Stannise bych tomu i věřil. Na druhou stranu tahle „nejistota“ koresponduje s knihou, kde někdo říká, že Stannis zahynul při obléhání Zimohradu, nicméně ve „fisrt person“ tam ta scéna ještě nebyla.

13.7.2015 | 16:01:12
rockysiburger

Nechci nic říkat, ale Stannis byl v té poslední potyčce poraněn a to na pravém lýtku. V záběru bylo viditelné že poměrně rychle ztrácí velké množství krve. Pokud přežije. Tak jedině když se najde v okolí mistr který mu dokáže pomoci. Jinak R.I.P. Tvůrci to záměrně nechají otevřené. Aby byl prostor pro různé teorie.

13.7.2015 | 16:52:58
Kolousek001

Sakra a zrovna Stannisovi sem opravdu fandil. Jasně, měl spoustu chyb nebyl to žádnej klaďas ale ani záporák. Byl jedinej právoplatnej člověk na trůn a ukázal smysl pro čest a že ví co je správný. Např. vyslyšení volání noční hlídky a následná pomoc s divokými, kdoví co by se stalo kdyby tam nepřijel … Taky byl „zatím“ jediná šance jak porazit ty odporný Boltony a vypudit je ze Zimohradu. Takhle tam minimálně nějakou dobu ještě zůstanou.

Navíc rod Baratheonů je tímhle prakticky vyhlazen.

#12 MightRider
13.7.2015 | 16:57:39
rockysiburger

#7 tomsn40: Nechci věřit že celé západozemí zachrání Daeny. Je to sobecká postava která chce jenom železný trůn. Jasně osvobodila otroky, ale její primární cíl je železný trůn. AA byl přece jenom trošku jinej kalibr.

#37 Rafan
13.7.2015 | 16:59:03
MightRider

#10 Kolousek001: Hempf. Stannisův hlavní důvod pro příjezd na Zeď nebyl pomoci hlídce. Jeho hlavní důvod byli Divocí. Věděl, že by si je možná mohl získat. A téže ho zajímal Jon, jakožto „poslední“ (tak je to v povědomí lordů Západozemí, krom Boltnovic) žijící syn Neda Starka a jakožto člověk, jenž vyrůstal na Zimohradu a dobře ho znal. Tudíž ho k tomu žádný smysl pro čest nedohnal. Stannis je praktický člověk, ne lidumil a „nápomocník“. A navíc, smysl pro čest by nenechal člověka použít krvavou magii k zabití bratra onoho člověka. Smysl pro čest by nenechal člověka upálit svou vlastní dceru v domnění, že mu to pomůže (ano, podle mě ten sníh nebyl zásluha R'holla, to jen Mel je dobrá rosnička).

Doufám, že už je Rickon větší a že ho Greatjon Umber pořádně učí boji. Umberové by si měli uvědomit, co pro ně Rickon je. Když mu pomůžou v zabrání Zimohradu, mohou mu pak provdat nějakou Umberovku (pokud nějaká je) a tím by se House Umber velice zvýšil v severské hierarchii.

Baratheoni jsou skoro vyhlazeni. Stále jsou zde ale minimálně dva Robertovi bastardi. Edrik Bouře, syn Deleny Florent (Selysina sestřenice) na výchově u kastelána Bouřlivého konce, a samozřejmě Gendry, který by teď mohl být pravděpodobně někde v Králově přístavišti.

Mě by téže zajímalo, kdo teď vládne Bouřlivému konci. Stannis je mrtvý, tím pádem by to mělo přejít na Tommena.. Nevím, jak je to v knize, jsem teprve v půlce té první.

#13 Ann Taylor #20 rockysiburger #25 vsotje #31 kars #33 Rumek88888 #44 DarkrayCZ123456789 #52 Azog2182
13.7.2015 | 17:33:49
Ann Taylor

#12 MightRider: Edrik ale v seriálu není, takže ten je pro tohle irelevantní, a pokud Gendryho král nelegitimizuje, není Baratheon, vlastně ani nevím, jestli ještě zbyl někdo, kdo to o něm ví (a i kdyby věděl, kdo by měl důvod ho legitimizovat, nikdo). A Bouřlivý konec má předpokládám buď správce určeného trůnem nebo dál kastelána, co ho spravoval, když byl Renly mistrem práva v přístavišti, ale nevzpomínám si, že by se o tom mluvilo.

Ale s Rickonem souhlasím a rýsuje se, že by mohlo být. Podle toho jaké herce shání, tak by se mohl objevit Smalljon a ještě další severský lord (my chceme Manderlyho! My chceme Manderlyho! :D) a Rickona už je taky třeba přitáhnout zpátky. I když by mi nevadilo, kdyby byl na Skagosu, jak zní další dohady, protože ten bych viděla taky ráda.

#40 MightRider
webmaster
13.7.2015 | 17:46:59
sFík

Já si myslím že Stannis asi bude tuhej.. Ukázali nám v závěru epizody dvě „úmrtí“ – smrt Stannise mimo záběr a dohady že je naživu, smrt Jona, sice na kameru, a opět dohady jestli je mrtev nebo ne. Rozuzlení bude takové že Stannis bude skutečně mrtev, Jon nakonec přežije/bude oživen. A účel? Jen aby tyhle cliffhangerové smrti nebyly tak předvídatelné.. Je pravda, že když jsem ještě věřil tomu že to Stannis přežije, odůvodnil jsem si to tím, že podříznutí/za­píchnutí/deka­pitaci takovéhle postavy by si tvůrci nenechali ujít a to mi i tak pořád vrtá hlavou.. To Nutterovo odůvodnění, že to bylo „zbytečné“ mi přijde takové blbě uvěřitelné.

13.7.2015 | 18:32:54
dufijack4

Zrovna když jsem ho začínal mít rád(ale to s Shireen mu nezapomenu :D)tak mi ho museli zabít :).RIP Stannis :(

13.7.2015 | 18:47:09
JeremyFall

Díky bohu. Tu postavu jsem nesnášel od první chvíle, co se v seriálu objevila. Pošahanej fanatik.

#18 Brynden Tully
13.7.2015 | 19:07:05
Spoorty

On to hajzl nebyl.. Jen byl naivní a věřil špatné osobě…čarodějce!

13.7.2015 | 19:36:51
Brynden Tully

#16 JeremyFall: Fanatik? Stannis rozhodně není věřící muž, všechno to dělal, protože viděl co R'hllor dokáže. Stannis (a Baelish) je největší naděje Západozemí, opravdový král s největším nárokem na trůn.

#27 sFík
13.7.2015 | 20:02:02
SaDiablo

Kec. Jasně, třeba se aspoň nikdo neplížil zezadu na Brinne (která mě zajímá víc jak Stannis :D), ale pokud to neukážou (stejně to pro mě platí u knih), nevěřím.

13.7.2015 | 20:34:06
rockysiburger

#12 MightRider: S tím Rickonem se mi to moc líbí:-) ale máš tam spoustu postav co v seriálu jen těžko budou.

13.7.2015 | 20:50:34
Kolousek001

Tak třeba v knize svojí dceru neupálil ne? Ono je to o tom jak ho zase líčí seriál? … Pro mě byl vždycky víc kladnej než zápornej i přes ty hnusný věci co udělal. Např. vražda Renlyho hnusná a podlá byla a i zbytečná. Na druhou stranu Renly si to udělal sám svým nesmyslným jednáním, protože Stannis prostě právoplatnej král byl a Renly ho měl podpořit, kdyby to udělal tak věřím, že Stannis už sedí na trůnu …

Ale takových pošetilých věcí tam je :D podobné chyby udělal třeba i Rob a díky tomu jsou Starkové tam kde jsou.

13.7.2015 | 21:08:31
WaterEngel

Bolo to zbytočné? Krásna ukážka toho ako v seriálne totálne nepochopiť jednu z najlepšie napísaných postáv v knihe.

13.7.2015 | 21:27:55
Cloner

#6 Hrabě Teleke z Toloko: Souhlasím s tebou. Stannis. Poslední Baratheon. Ten přece zaslouží pořádný konec a ne že mu scénu střihnou vteřinu před jeho koncem. Buď to není jeho konec nebo to byl zatraceně špatný konec :-/

13.7.2015 | 21:35:11
lukasplechacek

Co Jon Sníh ? Neříkali o této postavě nic ?

#53 didi2012
13.7.2015 | 22:10:14
vsotje

#12 MightRider: Myslím že na konci knih dobude Bouřlivý konec Gryf, ne?

#26 Ann Taylor #31 kars #40 MightRider
13.7.2015 | 22:12:00
Ann Taylor

#25 vsotje: A dobyl hrad? Dobývá Bouřlivé krajiny, ale nepamatuju si, jestli už převzal i jejich hlavní sídlo…

#31 kars
webmaster
13.7.2015 | 22:14:41
sFík

#18 Brynden Tully: No s tím Baelishem nevím nevím. Jeho ambice a plány zcela odkryty nebyly, ale on není ten, kterého bych viděl jako spravedlivého vládce.. Jediný co nám zatím Malíček předvedl byla destrukce nesmírných rozměrů… A jak seriálový malíček řekl, chaos je žebřík a o to mu jde, až se dostane nahoru, sám neví co bude, především ho nikdo nebude akceptovat. Pro ostatní šlechtice to je pouze neurozený provozovatel kurvince… :)

#29 Brynden Tully
13.7.2015 | 22:23:24
Argetlam Královrah

Stannis je mrtvý, ale jedna hlavní postava již zemřela a dle knihy se měla vrátit jako lady Stoneheart. Že by ji nahradili Stannisem?

#32 Ann Taylor
14.7.2015 | 1:36:36
Brynden Tully

#27 sFík: Tak spravedlivý možná ne, ale po Stannisovy mi přijde jako nejlepší kandidát. Malíček je bravurní intrikán a myslím si, že by dokázal dát Západozemí zase do chodu, byť svým vlastním způsobem.

#38 Rafan
14.7.2015 | 1:56:48
kars

V seriálu jsou oproti knížkám výrazně potlačeni R'hlorovi zombíci (Dondarion, Cathlyn), ale je možné, že ohnivá čarodějnice udělá takového „zombíka“ z Jona. I když, vzhledem k tomu, jak tvůrci seriálu „kosí“ postavy, které v knihách ještě žijí (Vichry zimy jsem ještě neviděl, jen ukázky), je možné, že se to snaží rychle vybít a ukončit…

14.7.2015 | 2:35:10
kars

#12 MightRider: V knize je to jinak, než v seriálu. Zaúřaduje Rudá čarodějnice… #25 vsotje:, #26 Ann Taylor: Ze seriálu Gryfa i mladého prince zcela vypustili, seriál si jde úplně svou vlastní cestou. Těžko odhadovat, jak to půjde dál.

#32 Ann Taylor
14.7.2015 | 2:43:46
Ann Taylor

#31 kars: Jsem si asi nevšimla. Ale ptala jsem se, jestli v knížce už hrad dobyl, nebo ještě ne, protože to si nepamatuju, jen že dobývá.

#28 Argetlam Královrah: To dost těžko, její cíle a jeho cíle jsou úplně jiné, nedávalo by to smysl, a navíc tam, kde teď je, není žádný kněz, co by ho dokázal oživit, nejbližší je Melisandra na Zdi, a ta ho svým útěkem zavrhla, takže než by se k němu dostal jiný, tak už bude rozloženej.

#36 StrejdaCZ #47 Argetlam Královrah
webmaster
14.7.2015 | 7:44:50
Rumek88888

Naprosto nesouhlasím. O tom, že je John na zdi Stannis vůbec nevěděl, to se dozvěděl až dorazil se svou armádou k Mancovi, takže o nějakým plánech s Johnem nemůže být vůbec řeč. A další věci se dají naprosto otočit. Renlyho zabil s pomocí černé magie, ale proč tak učinil? Renly ho odmítl uznat jako krále, což byla zrada staršího bratra, nic jiného. Stannis měl na trůn jednoznačný nárok, což Renlymu řekl i sám pobočník mrtvého krále Roberta Nedd Stark, ale Renly na to kašlal. Renly se postavil proti svému bratru a nemohl čekat nic jiného než to, že ho Stannis ztrestá. Jak to Stannis vyřešil, zabil jen Renlyho, nedošlo k bitvě armád, což by přineslo velké krveprolití. Za mě, nejlepší možné řešení, Renly si nic jiného nezasloužil. Píšete o tom, jakou měl Stannis smysl pro čest, já se ptám kolik měl v sobě cti Renly – naprosto žádnou, zradil svého bratra. Co se týče upálení princezny, je to opravdu hrozné. Ale zkusme se na to podívat jeho očima, neměl jídlo na návrat na zeď, nebyly podmínky na útok na Zimohrad, byl tak ovládnutý rudou kněžkou, že jí prostě uvěřil, že jediná cesta je obětovat svou dceru. To rozhodnutí bylo pro něj naprosto zdrcující, což seriál jednoznačně dokázal, ale jinou cestu prostě neviděl. I přesto si myslím, že Stannis měl obrovský smysl pro čest, což dokázal několikrát svým jednáním. Jeho konec je smutný, leč spravedlivý, i proto přijal svou smrt s rukou Brienn jako chlap, uvědomil si své selhání a přijal porážku jako chlap. #12 MightRider:

#39 Rafan #40 MightRider
14.7.2015 | 7:54:22
locke argon

Bylo to myslím už jasné z té epizody, že jeho cesta skončila a Brienn mohla konečně vykonat svoji pomstu. Dobře občas beru, že se zachoval jako dobrý panovník, ale ke konci byli jeho postoje katastrofální. Myslím, že je nyní čas, aby konečně přiletěla právoplatná nástupkyně ;-)

#35 sFík
14.7.2015 | 10:54:05
sFík

#34 locke argon: Ta tvoje nástupkyně taky není bůhvíjaká panovnická hvězda ;) :D

14.7.2015 | 13:56:06
StrejdaCZ

#32 Ann Taylor: Jojo, ve Vichrech už ho Griff dobyl. Bylo to zmíněno v kapitole Arianne, která je zveřejněná.

14.7.2015 | 14:06:22
Rafan

#11 rockysiburger: A co chtěl Stannis? Vždyť i Robba Starka prohlásil za samozvaného vzbouřence kterého bude potřeba vyřídit. Kdokoli se postavil mezi něj a železný trůn byl okamžitě prohlášen za vzbouřence. Dany aspoň nejde za trůnem přes mrtvoly jako Stannis. Mnoho lidí o něm prohlašovalo že je dobrý voják ale mizerný „politik“ . Špatně odhadoval lidi, proto jeho plány nevycházely.

#51 Stráťa
14.7.2015 | 14:59:39
Rafan

#29 Brynden Tully: To ani náhodou Malíček stoupá protože obrací rody proti sobě a nechává je vyčerpávat v půtkách mezi sebou. To že má být vladař? Vladař má království sjednotit a nikoli rozvracet. Nechci ani pomyslet co se stane s Malíčkem když vášně pominou a rody zjistí kdo za tím vším stál. Pak bych za jeho život nedal ani zlámanou grešly.

14.7.2015 | 15:08:52
Rafan

#33 Rumek88888: Nemohu souhlasit, To co provedl způsobilo že přihrál Rod Tyrellů do náruče Lannisterů a pak to dostal sežrat v bitvě o Královo přístaviště. Stannis není diplomat a neumí domýšlet následky svých politických rozhodnutí a pak na to dojíždí vojensky. Jako vladař by byl slabý.

#71 Rumek88888
14.7.2015 | 15:20:32
MightRider

#13 Ann Taylor: Není, ale kolik postav tam není a může být? Nikdy není pozdě. Teda, někdy ano, ale to je jiná.

#25 vsotje: Jak říkám, jsem v půlce první knížky. Zatím toho moc nevím.

#33 Rumek88888: Nesouhlasím. Ať už člen tvé rodiny udělá cokoliv, ať už ti v čemkoliv brání, nikdy ho nesmíš zabít. Je to člen tvé rodiny. A Renly byl ještě k tomu bratr. Když už, mělo to být v bitvě. Ale ještě k tomu vražda? Magií? Promiň, na tom není ani špetka cti a ještě díky tomu porušil manželský svazek (ano, Ned to PRAVDĚPODOBNĚ udělal taky, ale to se přitom nesnažil někoho zabít). A myslím si, že o Jonovi věděl. Věděl alespoň to, že je u Hlídky. Možná ho měla pod palcem Mel, ale pravý milující otec by tomuhle zabránil.

Můžeme být rádi, že Stannis není na trůnu. Jakže to řekl Varys? "Potřebujeme silnějšího vládce, než je Tommen, a citlivějšího, než je Stannis.

Co se týče Malíčka, téže tu mám jednu větu od Varyse, „Malíček by nechal spálit celou zem, kdyby mohl být Král popelu.“

#42 Ann Taylor #70 Rumek88888
14.7.2015 | 17:05:25
Tomoso18

Stennisa mi je ľúto. Bol to férový chlapík, ktorý si plne uvedomoval, že cesta na vrchol je náročná a je nutné priniesť obete. A to aj z kruhy svojej rodiny… Skúste sa na celú situáciu pozrieť jeho očami – jeho rodina a celé vojsko je v pasci (nedá sa vrátiť ani postupovať). Všetci by tam pravdepodobne umreli. Minimálne by definitívne stratil možnosť získať trón. V takejto situácii sa obetovanie dcéry zdalo jedinou možnosťou. A to aj napriek tomu, že to bol ohavný krok. Ale pre mňa vždy bol a bude jediný právoplatný následník trónu.

A teraz k možným panovníkom. Osobne by som preferoval Tyriona. Uvedomuje si, že niekedy je nutné pošpiniť si ruky, ale zároveň je férový a rozumie politike viac ako ktokoľvek iný. Jeho nástupom na trón by sa situácia v zemi istotne upokojila.

A čo sa týka Daenerys – ju pokladám za vysoko nevhodnú adeptku na trón. Je sebecká, krutá a politike rozumie asi tak ako Joffrey Lannister pokore. Kvôli moci sa neštítila predať svoje telo, zvrháva panovníkov ako na bežiacom páse a za ňou ostáva len chaos. Niektorí tu argumentujete oslobodením otrokov, ale je nutné uvedomiť si, že to robí len z čisto zištných dôvodov. Aby ich mohla nechať za ňu bojovať. Na priateľov sa v aréne vykašľala a radšej ušla sama. Viem si predstaviť, že by táto postava čoskoro opustila naše rady…

#43 Ann Taylor #54 Rafan
14.7.2015 | 17:44:36
Ann Taylor

#40 MightRider: Vzhledem k tomu, že to není jedna z důležitých postav a momentálně skončila úplně stejně jako Gendry (Gendry teda někde asi obeplouvá Západozemí, pokud cestou nepřibral ulevující si Černou rybu a společně nezjistili, kam chodí děvky, zatímco Edrik snad dorazil k lodi, co ho měla pak vézt dál, ale to je detail), tedy byli sloučeni, tak se už neobjeví. Stejně tak další menší postavy, co se týkaly událostí, které už seriál zpracoval. I když pak v ději nějak pokračují, přidávat tam někoho dalšího, kdo zapustil kořeny už tři knihy zpátky a nepřináší nic zlomového, nemá smysl. Pozdě není na ty, u kterých se kompletně jejich příběh přesune z čtvrté/páté knihy do událostí šesté série, jako budou pravděpodobně železní, teda na ty, co se týkají událostí, s kterými se seriál ještě nevypořádal, nepřeskočil je nebo nepředělal, a má je jak zasadit (třeba proto nečekám, že by zařadil Aegona, protože v knížkách už je Tyrion dávno jinde, kromě něj se pohybuje mezi samými postavami, co seriál nemá, a ve Vichrech za ním jede Arianne, která taky ukázaná nebyla, takže by se tam náhle zjevil bez uvedení s nějakou známou postavou v situaci, co by divákům něco říkala) ale jinak už by to byla jen zbytečná komplikace.

webmaster
14.7.2015 | 17:56:21
Ann Taylor

#41 Tomoso18: Tyrionovým nástupem na trůn by se situace v zemi vůbec neupokojila. My sice víme, jak je chytrý a umí chodit v politice, ví to ještě Varys a pár dalších, ale co je pro ostatní a především pro lid Západozemí? Poskakující démonská opice. Ohavný skřet, na kterýho se nechtějí ani podívat. Ožralá ostuda rodu. Tohle by jako krále nesnesli. Byl by perfektní pobočník nebo poradce, ale xicht království být nemůže, protože by to veřejnost neunesla.

webmaster
14.7.2015 | 17:58:36
DarkrayCZ123456789

#12 MightRider: Znovu se podívej na 3.sérii a nebo si přečti 3. knížku. Stannisuv duvod nebyl Jon ani získání armády.

#46 MightRider
14.7.2015 | 18:46:03
DarkrayCZ123456789

Když se na to znovu podíváte tak ani smrt Myrcelly nebyla vidět a jediná smrt která byla vidět byla Jonova. Takže dvě pravé smrti neukázaly a jednu falešnou ukázaly.

14.7.2015 | 18:59:13
MightRider

#44 DarkrayCZ123456789: Nevím, třetí série je dlouhá. Řekni mi důvod ty. Jedinými zbývajícími důvody mohly být leda zastávka, zásoby a příprava, pak možná rozeslání dopisů lordům. Jo, pak ještě myslím žádal Jon nebo Aemon o pomoc. Ale sám Stannis řekl, že si na Zeď přijel pro armádu. Doufal, že za vděk něco dostane. K čemu mu je blaho říše, když ji nezíská.

#58 DarkrayCZ123456789
14.7.2015 | 21:19:59
Argetlam Královrah

#32 Ann Taylor: Kniha a seriál se rozdělují. Jak ty můžeš vědět, kde je zrovna Thoros z Myru? Ukázali už tolik smrtí a mnoho z nich bylo zbytečné ukazovat. Proč tuhle ne? A proč tato vyhýbavá odpověď?

#48 Ann Taylor
14.7.2015 | 21:58:56
Ann Taylor

#47 Argetlam Královrah: Máš pocit, že by se Thoros z Myru, člen bratrstva bez praporců naposledy viděných v Říčních krajinách, když říkali, že „pracují“ v Říčních krajinách, promenádoval v okolí zimními bouřemi a sněhem sotva přístupného Zimohradu? Nebo vůbec Severu, když zima přišla? Jižan z Myru? Mně je jedno, jakou smrt ukázali nebo neukázali, o tom nemluvím. Ale oživení Stannise a jeho spojení s postavou Kamenosrdce jednoduše nedává smysl. Jiné cíle, jiná motivace pro obě strany. Bratrstvo se vnímalo jako muži krále Roberta pod rozkazy Neda Starka, a i po jejich smrti ho brali za svého krále, proč by měli touhu oživovat Stannise? A kdyby to udělali, tak proč by zase on měl suplovat pomstu Kamenosrdce? On nemá důvod chodit kolem a věšet Freye, on by si dál šel za tím, že je pravý král, akorát, že teď už má smůlu a nemá už ději vůbec nic co nabídnout. Nemá rodinu, nemá armádu, nemá stoupence, nemá ani Melisandru a stačí dvě slova o Shireen a neměl by ani Davose. A nemá ani domov, takže nemá žádný další důvod existence.

webmaster
14.7.2015 | 22:34:37
skream2

Nevěřím mu. Herci i produkce často lžou (viz Dexter a smrt Rity).

14.7.2015 | 22:58:09
Throner

Je to asi jako když vám pokrovej hráč řekne, že má v ruce tři esa… Maybe yes, maybe no…

14.7.2015 | 23:18:48
Stráťa

#37 Rafan: Dany nejde přes mrtvoly? Cože?

#55 Rafan
14.7.2015 | 23:27:03
Azog2182

#12 MightRider: GRR Martin mluvil o tom proc Stannis prijel na zed a rekl ze to bylo aby pomohl hlidce ze to citil jako kral jako povinost :) A kdyz to pise tak to asi vi nejlip :)

#56 Rafan
14.7.2015 | 23:36:51
didi2012

#24 lukasplechacek: Tvorcovia stale tvrdia ze Jon je mrtvy … ale tomu ja osobne neverim … Niekde som citala ze bol videny v Belfaste no a stale si neostrihal vlasy neviem ale podla mna to moze znamenat ze sa obavi v next season

#59 DarkrayCZ123456789
15.7.2015 | 7:13:04
Rafan

#41 Tomoso18: Ale to přece není pravda. Stannis si to zavinil sám. Jestli šel s armádou na sever aby pomohl porazit divoké, tak pak po jejich porážce mohl nasednout na lodě a vrátit se spět. To že to neudělal znamená že mu šlo o moc. Udělal to i tehdy kdy věděl že podle učenců léto skončilo a přichází zima a vydá se na sever s vojáky kteří nejsou do těch podmínek vhodní. Riskoval proto, že věřil že na svou stranu dostane divoké aby pro něj bojovali? Ono se to někdy nějakému vladaří ze sedmi království podařilo? Na tuto pofidérní akci jak hráč pokru ač měl mizerné karty a blafoval seč mohl vsadil vše a když říkám vše tak opravdu vše. Zadlužil se u železné banky tak že by se z toho pravděpodobně už nevyhrabal. Hodil do talonu životy své rodiny, přátel, spojenců, žoldáků. Tohle nemohlo skončit dobře a i kdyby přežil byl by zničený muž. bez armády, zadlužen, bez spojenců. Tak že když zemřel, tak to byla milosrdná smrt. Mocní pád dolů nesou špatně.

15.7.2015 | 7:53:14
Rafan

#51 Stráťa: Koho obětovala pro získání trůnu?

#62 Stráťa
15.7.2015 | 7:57:32
Rafan

#52 Azog2182: Tak pak mohl sednout na lodě a odplout, aby ochránil svou armádu, která není použitelná v zimních podmínkách. Hlavně neříkejte že nemohl odjet protože lodě půjčil Johnovi. Lodě půjčil protože je zatím nepotřeboval. Chtěl dobít Zimohrad a doufal že se k němu připojí vazalové Starků.

#57 Ann Taylor
15.7.2015 | 8:04:55
Ann Taylor

#56 Rafan: Jonovi. Jo, tohle je pravda, že když porazil divoké, vytáhnul na Zimohrad, aby si získal Sever. Ale původně tam pro to nejel. Spousta tady zapomíná ještě na jeden důležitý důvod, co se Stannisem mával – měl Melisandru, která ho krmila tím, že je pravý král, že je Azor Ahai, že všechny porazí a všechno získá. Vždyť i ona ho přesvědčila důsledněji, než dopisy od hlídky, že skutečná válka čeká na Severu, a že tam musí vyrazit, i s Davosem, kterého chtěl původně popravit. A mávala s ním i potom. A on jí po ukázkách, co dokáže, věřil. Když jí věřil natolik, že kvůli počasí upálil vlastní jediné dítě, dá se předpokládat, že věřil i natolik, aby místo zpátky domů vytáhnul do další bitvy v ještě horších podmínkách bez ohledu na ty vypsané důvody (žoldáci z Essosu, zima a tak dál).

#60 sFík
webmaster
15.7.2015 | 8:14:33
DarkrayCZ123456789

#46 MightRider: To nikdy neřekl.

15.7.2015 | 11:07:29
DarkrayCZ123456789

#53 didi2012: Ale Jon je mrtvý, jenom ho potom oživý. Od tvurcu nepadlo slovo o tom že ho oživý, takže nám ani nelžou.

15.7.2015 | 11:10:33
sFík

Stannisův motiv k odjezdu na sever byla Mel. Ta mu řekla že jediná opravdová válka je na severu. Ačkoliv si myslím že i čarodějnice v tom je trochu nevině, protože jí nahoru táhly její vize (ve které já věřím), ale které neumí úplně dobře interpretovat. Ta opravdová válka je samozřejmě ta s jinými a AA je podle mého soudu Jon, za kterým Melisandra přijela. Sama Melisandra si podle mě neuvědomovala, že její vize jí neříkali že Standa je Azor, jen to že je prostředek, aby se k pravému Azorovi sama dostala. No a Stannis to prostě odskákal, protože důvod jeho existence pominul jak psala #57 Ann Taylor:

15.7.2015 | 13:19:11
Lipicán

Souhlasím s tím pánem v článku, v té konkrétní scéně by mi Stannisova smrt na kameru přišla zbytečná, ba spíš nevkusná. Bylo to takové malé milosrdenství pro všechna Stannisčátka. V posledních dvou epizodách jsem si jako jeho fanda už vytrpěl dost, jak mu stříká krev z krku už jsem fakt netoužil vidět.

S tím, že nemá žádnou potenciální roli v dalším dění (a proto je mrtev) nesouhlasím. Stannis jakožto tisící velitel Noční hlídky, který nemá co ztratit a jako první se vrhá do osudové války s Bílými chodci (ve které samozřejmě také jako první zdechne) je myslím zajímavá alternativa pro Stannise, pokud se Brienne raději rozhodla kácet strom místo jeho hlavy.

15.7.2015 | 21:37:26
Stráťa

#55 Rafan: Vždyť všude kde se objevila s ní přišlo i vraždění a smrt. Napřed naočkovala droga k dobití sedmi království, to mělo za následek vydrancování Lhazarenů nebo jak se to píše (mnohem ničivější než obvyklý nájezdy Dothraků). Pak v Qarthu vyvraždila všechny čaroděje v domě neumírajících, v Asthaporu vyvraždila „dobré pány“ a rozpoutala něco jako občasnkou válku následovanou tyranií jednoho diktátora za druhým. V Yunkai rozpoustala válku pokračuje obléháním Mereenu… Už mě nebaví vypisovat co všechno kde posrala když už od první knížky za ní zůstává všude hromada mrtvol a chaos.

#63 sFík
15.7.2015 | 23:03:08
sFík

#62 Stráťa: Daenerys můžeš vyčítat kde co, ale že by zabíjela ze sobeckosti to fakt ne. Spíš se učí vládnutí a občas dělá chyby. Dobytí k Západozemí nedala Drogovi podnět ona ale její pošahanej bratr a asi to naplánoval Varys s Iliriem -ona byla jenom komodita k získání armády, po smrti Viserise to už bylo „Slunce a Hvězdy, dneska budu nahoře já“. Vydrancování Lazaru byla záležitost dothraků, a i Daenerys tam poznala, do jaké rodiny se přivdala, naopak tím že zachránila tu běhnu, zlikvidovala Droga. V Qarthu zabila čaroděje, kteří unesli nejprve její draky, pak jí (v knížce jí tuším ještě nafetovali), takže nic neoprávněnýho. V Astaporu vyvraždila mistry a odešla s armádou, kterou získala zadarmo (podle mě její nejlepší tah). V Yunkai se zachovala jinak než v Astaporu, získala otroky (osvobozený šlapky a gigolové essosu jí budou podle mě na nic, (opět v knížce se jí Yunkaiští dál mstí při obléhání Meereenu). Největší chyba Daenerys je, že se zasekla v Meereenu a že nepochopila, že si musí vybrat, Essos nebo Západozemí, že obojímu vládnout a obojí osvobodit nemůže. Minimálně musím uznat, že se snaží zlepšovat, neopakovat chyby a že nechce vládnout ze sobeckých důvodů.

#64 Rafan #65 Stráťa
16.7.2015 | 0:14:51
Rafan

#63 sFík: Tohle podepisuji

16.7.2015 | 2:24:44
Stráťa

#63 sFík: Nepamatuju si že by se Drogo nějak hnal do dobývání západozemí dokud ho k tomu nepřemluvila Dany (s pomocí Robertových vrahů). Vydrancování Lazaru bylo pro dothraky cestou do západozemí, ani dothrakové neválčí bezdůvodně a obvykle se nechají přesvědčit ke klidnému odchodu „darem“ takže opět – její vina a její hromada mrtvol. Quarth bych jí asi odpustil ale v Astaporu (a vlastně celým zálivu otrokářů) rozpoutala peklo proto že se jí nelibilo fungování tamní společnosti a chtěla aby bylo po jejím (a občas něco získat), to mě přijde dost sobecký a doplatila na to už hromada osob.

#66 Rafan
16.7.2015 | 23:31:36
Rafan

#65 Stráťa: Když člověk viděl, slyšel jakou hodnotu má pro ty otrokáře lidský život. Taky bych je zavěsil za koule do průvanu.

17.7.2015 | 11:19:36
Sova noci

Nebojte se Stannis vrátí v úder ve filmu STARK WARS EPISODE VI: RETURN OF THE MANNIS

https://www.youtube.com/watch?… Synové Dračího kamene, synové Braavosu, moji bratři. Já vidím ve vašich očích, stejnou nenávist, kterou chovám k D&D. Možná přijde den, kdy věrnost mých fanoušků selže. Kdy opustíme tenhle seriál a řekneme :„K*rva, skončili jsme s Hrou o Trůny.“, ale dnes to nebude. Hodina bláznů (pohlédněte směrem na D&D) a roztříštěných mozkových buněk, kdy se rod Baratheonů zhroutí. ALE DNES TO NEBUDE!!!!! DNES BUDEME BOJOVAT!!!! Pří všem, co je vám na těchto dobrých knihách a seriálu drahé…VÁS VYZÝVÁM: STŮJTE!!!!! A ZABTE TU DĚVKU BRIENNE!!!!

- Stannis Baratheon, jediný pravý král Západozemí

21.7.2015 | 21:37:35
Sova noci

Co se Stannise týče, fakt nevím, jak to s ním dopadne v seriálu. Původně jsem si myslel, že chtějí Stannise definitivně odstavit, ale až moc věcí ukazuje na tu jeho neviděnou smrt, že si člověk říká, jestli nechtějí odvrátit pozornost od možností jeho přežití. Navzdory tomu, že jsme neviděli jeho smrt, tak režisér epizody ji potvrdil, uniknutá část scénáře to potvrzuje, dokonce i už má vlastní beatiful death obrázek!!! Je to tak zřejmé, až je to neuvěřitelné. Co mi ovšem přijde podezřele, že samotný Stephen Dillane se nikde k tomu, co se stalo nevyjádřil (jestli někdo něco našel, ať sem hodí odkaz). Ještě podezřeljší mi přijde, že nikde ani na imdb a ani na csfd nejsou napsány žádné další projekty (krom angažmá v seriálu the Tunnel) to mi přijde asi nejvíc divné, protože Stephen musí mít teď bez GoT. Jen pro srovnání Charles „Tywin“ Dance skončil svoje angažmá v seriálu 15. června 2014 (opomeňme, že hnil na marách do další sezóny). Film Drákula: Neznámá legenda měl premiéru 17. října 2014. Už po necelém půl roce se objevil v dalším projektu, nemluvě o tom, že předtím byli trailery. A Dillane si myslím za ta léta musel zaujmout spoustu lidí, takže o nabídky z řad seriálů nebo filmů by nouzi rozhodně neměl. Jenomže ticho po pěšině, žádné rozhovory, žádné zprávy skoro jako by se ten herec propadl do země. No, o čem to asi svědčí dámy a pánové. Netvrdím, že Stannis přežije na 100%, ale tohle mi přijde fakt divný a potvrzuje se přísloví tichá voda břehy mele.

21.7.2015 | 22:04:36
Sova noci

Ohledně jeho případného návratu, nemyslím si, že by se Stannis vracel jako lord velitel. K němu to nesedí, i když DD překroutili jeho charakter víc hodně, tak Stannis jasně řekl, že buď vyhraje Železný trůn nebo zemře. Spíš mne napadlo, že nějakou krkolomnou cestou Zimohrad nakonec dobude. Totiž, od Zdi se Stannisem vyrazilo dle gameofthrones wiki (berme s rezervou, pokud je spolehlivost stejná jako u normální wiki) +/- 5000 vojaků, kombinovaná síla z Dračího kamene a Braavosu. K hradbám Zimohradu, ale dorazilo jen 1 300 mužů. To znamená, že 3 700 mužů Boltonové nezničili, protože před bitvou zdrhli. Objevili se dvě spekulace za a) dezerce byla součástí plánu, jak ukolébat Boltony falešným pocitem bezpečí a vojáci zběhnutí jen předstírali. b) Ta kavalerie, co zničehonic naběhla na Stannise, nebyla vůbec Boltonů, ale byli to právě ti dezertéři, kteří mohli předstírat přeběhnutí na druhou stranu, aby se dostali za hradby, takže moho nahradit Seveřany (víme, že v knihách je na Zimohradu spoustu lidí, co by nejraději oba Boltony podřízlo ve spánku), takzvaná strategie trojského koně :). Jen nápady, co jsem slyšel, musíte si uvědomit, že potom, co za superhrdinské schopnosti předvedl ser Twenty Goodman je už v tomhle seroši možné úplně.

21.7.2015 | 22:27:11
Rumek88888

#40 MightRider: Nesmíš zabít? Silná slova, ale bohužel hloupá. Díváš se na to svým zaslepeným a úzkým náhledem, nechápejíce širší souvislosti. Ještě poznámka, Stannis o Johnovi na zdi nevěděl. To co píšeš postrádá logiku, Stannis nesmí zabít, ale jeho mladší bráška může všechno, ironie osudu. Renly dostal jen to, co si zasloužil.

22.7.2015 | 6:32:17
Rumek88888

#39 Rafan: Udělal co musel a co považoval za správné, bratr ho zradil, tečka.

22.7.2015 | 6:34:33
OslicekCZ

Takže Baratheoni jsou všichni mrtví? Super, alespoň má Aegon o nepřítele méně :) Teda doufám, že tam Aegona ještě nasadí :/

#73 Sova noci
24.7.2015 | 1:13:28
Sova noci

#72 OslicekCZ: Obávám se, že Černožárova invaze skončí dřív, než stihne vůbec začít.

27.7.2015 | 15:10:48
armunder

z něj bude bílý chodec a Ann Taylor jakto že seš admin ?

3.12.2015 | 23:30:29
Mýval

Ale otec Brienne je věrný rodu Baratheonu

17.1.2016 | 15:29:43
NOskillaZ

Na tomhle seriálu je nejlepší to, že se stane vždy něco nečekaného. Tak se nedivte, že to neukázali, když jste to každý věděl, že se to stane. Teď jste nasraný, že to neukázali, ale o tohle přesně jde ;-)

15.2.2016 | 1:01:31
Morfeus1

Spíš je mi líto Železné banky, chudáci do něj investovali tolik peněz, které se jim teď pravděpodobně už nevrátí :(

8.3.2016 | 14:59:13
marshal_absinth

Stanisova postava je v seriálu nejvíc zkoušený charakter a jeho smrt mu byla milosrdenstvím. Měl plno krásných plánů, jenomže šňupal dým z ohně a tak chudák špatně dopadl ;) R.I.P. vždy si a tebe vzpomenu u táboráčku

10.3.2016 | 9:44:27
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama