Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Co stálo v dopise, který Jon poslal Sanse o pravé královně?

Co stálo v dopise, který Jon poslal Sanse o pravé královně?

V posledním díle sedmé série napsal Jon dopis, který poslal Sanse na Zimohrad. V něm se zmiňoval o svém pokleknutí. Přečtěte si celé znění dopisu.

35 0
1.9.2017

Celé znění dopisu, který Jon zaslal Sanse v sedmé epizodě The Dragon and the Wolf, opět poskytl web Making Game of Thrones. V dopise stojí následující:

Sanso, Cersei Lannisterová nám přislíbila pomoc své armády, jak učinila i Daenerys Targaryenová. Pokud tuhle válku přežijeme, tak budeme věrni Daenerys, právoplatné královně Sedmi království. Oba se chystáme připravit obranu říše. Jon Sníh, strážce Severu

Foto: HBO

Diskuze /52

Children of the forest

Cože???? Lennisterová? Targeryenová? To OVÁL mě trhá uši. A to že se jon nazval stážcem severu je taky konina

#30 roco888
1.9.2017 | 18:18:40
Azog2182

Uz i Jon je pica a veri tomu ze Daenerys je pravoplatna kralovna ach boze proc z toho delaj pohadku :(

#3 doxtan #4 Arrow123 #6 Lord Paetur
1.9.2017 | 18:22:50
doxtan

#2 Azog2182: Pořád doufám, že pro to, aby bylo procitnutí o to tvrdší.

1.9.2017 | 18:25:56
Arrow123

#2 Azog2182: Mne to príde tak, že Jonovi je to jedno kto je právoplatná kráľovná. Len odmieta slúžiť ženskej ktorá mu zabila otca/strýka.

1.9.2017 | 18:26:03
rhobos

Ať už si to obhájíte jakkoli.. „oficiálně se příjmení překládají a přidává se ová“ .. bolí mě z toho oči.. asi zase po čase navštívím očního. To je na nějaký zánět. :( blé

1.9.2017 | 18:26:40
Lord Paetur

#2 Azog2182: Platí právo dobyvatele. Tedy pokud Daenerys dobude Sedm Království, bude právoplatnou královnou. Tak jako Robert I. byl právoplatným králem poté, co jeho armáda rozdrtila tu Targaryenskou.

#7 Marethyu2000 #8 kombi
1.9.2017 | 18:51:24
Marethyu2000

#6 Lord Paetur: rebelie, byť vydařená nemůže být nikdy právoplatná

#9 svina #13 Batu_Khan #38 Hifex
1.9.2017 | 19:07:42
kombi

#6 Lord Paetur: No ja si myslim,ze zapadozemi speje k tomu,aby titul vladce a protektora 7 kralovstvi nebyl dedicny,ale chysta se zrejme neco na zpusob Francouzske revoluce :) a z kralovstvi se v poslednim dile stane republika ;) Tyrion uz v tehle serii naznacoval,ze zpusob volby Lorda velitele nocni hlidky neni vubec spatna myslenka a ze by byl pro podobny model i v 7kingdoms ;) Takze jak rikas, ten kdo vyhraje tuhle bitvu – a ve filmovem zpracovani predpokladam,ze vyhraje Jon&spol, Cersei i Daeny se konce serie nedozijou, – ten bude vladnout. Ale Jon si asi dedicny titul neudeli…necha rozhodnuti,kdo ma prijit po nem na vazalech a lidu

#12 God Carmen #14 Batu_Khan
1.9.2017 | 19:16:21
svina

#7 Marethyu2000: Ale je. Jak asi začala dynastie Targaryenů?

#11 Argetlam Královrah #17 Nal
1.9.2017 | 19:16:55
Mammon52852

Já si myslím že i když zjistí že je pravý dědic stejně nebude chtít vládnout a bude mu to fuk (a kdo ví jestli vůbec někdo přežije poslední sérii).

1.9.2017 | 19:18:21
Argetlam Královrah

#9 svina: Tak, že všichni králové je uznali nebo byli zabiti a uznali je jejich nástupci, proto se to nenazývá rebélie, protože to neskončilo porážkou jedné či oné strany ve válce, ale splynutím všech stran v jednu.

1.9.2017 | 19:20:01
God Carmen

#8 kombi: Přesně tak, proto na trůn usedne Davos po Johnovo zvolení :D :D

1.9.2017 | 19:22:04
Batu_Khan

#7 Marethyu2000: Skús isť s touto teóriou na najbližšiu ambasádu USA a čo ti na to povedia :D

1.9.2017 | 19:31:03
Batu_Khan

#8 kombi: Niečo ako v Poľsku šľachtická republika čo si volila kráľa :D

#15 kombi #16 kombi
1.9.2017 | 19:32:46
kombi

#14 Batu_Khan: jj,podle me si tohle sousto amici proste nenechaji ujit – prima volba prezidenta

1.9.2017 | 19:36:18
kombi

#14 Batu_Khan: P.S. Tim amici myslim scenaristickou dvojici D&D samozrejme

1.9.2017 | 19:37:16
Nal

#9 svina: Přečti si tohle: Svět ledu a ohně – Oficiální dějiny Západozemí a Hry o trůny (Tato nádherně ilustrovaná kniha – obsahující více jak 170 barevných maleb vytvořených speciálně pro ni – nabízí vyčerpávající vylíčení historie Sedmi království, včetně všech dějinných zvratů, vzrušujících bitev, hořkého soupeření a odvážných povstání, které předcházely událostem Písně ledu a ohně a televizního hitu HBO Hra o trůny. George R. R. Martin se o její psaní podělil s Eliou M. Garcíou, jr. a Lindou Antonssonovou.)

1.9.2017 | 19:39:50
Sonjicka

Panebože jak po tom všem můžou věřit Cersei že jim skutečně poskyne armádu. Fakt takového blbce z Jona dělat nemuseli…

#19 Arrow123 #22 Thunderbird
1.9.2017 | 20:08:57
Arrow123

#18 Sonjicka: Sú v kritickej situácií. Veľa možností im nezostáva len jej veriť :)

#20 Batu_Khan
1.9.2017 | 20:18:29
Batu_Khan

#19 Arrow123: Väčšia šanca by bola ukecať NK aby si dal zase na niekoľko tisíc rokov šlofíka, ale to by mal trpajzlik Lannisterovie vedieť že je bloncka samoľúba mrcha čo ide cez mŕtvoly!!!

1.9.2017 | 20:27:20
Angi

Dejna Targaryjenová. =D Díky bohu, že to tak nepíšete do titulků.

1.9.2017 | 20:34:30
Thunderbird

#18 Sonjicka: Nezná ji. Poprvé se s ní viděl až teď. A navíc třeba ani neví, čeho všeho je schopná – například nikdy neviděl KL, nevěděl, že tam chybí nějaké septum a nejspíš ani že ho nechala vybuchnout ona. Tyrion mu to mohl říct a nemusel. Havran mu mohl přijít, ale taky nemusel. „You know nothing, Jon Snow.“

Zeptej se Patlala a Matlala, ti si určitě nějakou výmluvu najdou :D

1.9.2017 | 20:36:04
Cristie

Vzhledem k tomu, že přišlo na přetřes zda může nebo nemůže mít Danaerys děti, a G. Martin hovoří o hořkosladkém konci, domnívám se, že se Danaerys a Jon budou mít potomka, ale jeden z nich zemře.Nebo taky ne. No, uvidíme. Snad bude poslední série příští rok a nebudeme muset čekat déle.

#24 Movego
1.9.2017 | 20:38:18
Movego

#23 Cristie: Upřímně bych byl rád, kdybych si mohl 6 knihu přečíst ještě před začátkem 8 série (moc tomu sice nevěřím), takže já si klidně počkám i na rok 2019 ;)

1.9.2017 | 22:15:06
Eddard1

To kolo které se Deanerys chystala rozbít se vůbec nenachází v Západozemí. To jsem zvědav co to je za kolo a kde se nachází

#26 Eddard1
1.9.2017 | 22:36:43
Eddard1

#25 Eddard1: a kdo na to příjde

#27 unsullied
1.9.2017 | 22:37:13
1.9.2017 | 22:59:23
Sammet

nechapem co za zid, imigrant, cernoch abo jaka pi*a to preklada s ova

1.9.2017 | 23:25:02
Holldir

Vzhledem k Jonovi v seriálu…je mu jedno kdo vládne. On ani nechtěl být král severu. On to jen přijmul protože se cítí povinen víst lidi poněvadž on sám viděl to co viděl a to ho žene kupředu. Zatímco jiní váhají, nevěří atd atd. Proto vzal místo krále severu. kdyby tam byl někdo jiný koho by respektovala většina a byl by s Jonem za jedno tak by nechal tuto pozici jemu. Proto je králem severu. Vládnout nechce. Tak proto přijmul Daenerys. A navíc proto, že mu přišla na pomoc a uvěřila mu a ví, že půjde s ním proti mrtvým. Co bude později ho nezajímá. Klidně skončí na nějakym rolnickym poli bez groše. Jen když porazí mrtvý. Tak proto uznal Daenerys a ne Cersei nebo sebe

#32 Argetlam Královrah
1.9.2017 | 23:36:27
roco888

#1 Children of the forest: Přidávání českého „ová“ se mi také nelíbí, nicméně teď reaguji, protože si myslím, že někdo, kdo poukazuje na nedostatky v češtině, by si měl nejdříve zamést před vlastním prahem..... Mít tři chyby ve dvou krátkých větách, to je docela dost. A je úplně jedno jak vznikly.....

2.9.2017 | 0:19:07
lukiin14

Faktem tedy je, že současná podoba Západozemí( majoritní železný trůn a minoritní království pod něj spadající, vytvořil Aegon Targaryen, takže bych nárok Daenerys na železný trůn vůbec nezpochybňoval, nehledě na to, že o Jonově původu nemá nikdo absolutně páru. Nyní přichází mnohem větší hrozba, hrozba která přišla s prostou věcí, zničit vše živé. Takže považuji za absolutně rozumný krok vytvořit spojenectví s královnou který disponuje obrovskou silou. A věřit či nevěřit Cersei? Zoufalá doba si vyžaduje zoufalé činy, upřímně nevím jaké jiné řešení se nabízelo :D

2.9.2017 | 2:08:43
Argetlam Královrah

#29 Holldir: Kdyby vládnout nechtěl, tak tehdy řekl: „Hele, vedle mě sedí Stark, který mimochodem bastard není, a který mě přesvědčil, ať vytáhnu proti Boltonům. Co kdybyste si zvolili ji za královnu?“

Kdyby měl trochu slušnosti, tak aspoň formálně přede všemi tehdy Sanse nabídl, aby se královnou severu stala ona, a až pak (pokud by ona nechtěla) by se tedy prohlásil králem Severu on.

Já mám Jona rád (ačkoliv do konce 5. řady jsem ho nesnášel a vlastně jsem dokonce i doufal, že ho nechají mrtvého), ale nedělejte z něj něco, čím není. Rozhodně to není žádný svatoušek, jehož největším snem je v klidu a míru orat pole s manželkou a pěti dětmi. Byl zvolen lordem velitelem Noční hlídky a králem Severu. Ačkoliv obou pozic se vzdal, tak stejně je zprvu přijal, i když minimálně na tu druhou pozici mohl jmenovat svou sestru. Paradoxně tím jen dokázal to, čeho se Catelyn bála (Robb chtěl v knize Jona legitimizovat a nějak jej odtrhnout od Noční hlídky a Catelyn to zděsilo, že Jon by měl větší nárok na Zimohrad než Bran, Sansa, Arya nebo Rickon, tak mu to myslím rozmluvila).

Jakmile se Jon dozví, kdo ve skutečnosti je, a co má zdědit, tak neodmítne. Sansa ho do toho bude tlačit (bude chtít pojistku, že tentokrát bude nahoře jejich rodina, a ne nikdo jiný). Osobně se na to setkání Sansa-Daenerys-Arya-Bran těším.

#33 Vladeno #42 Holldir #45 mike2
2.9.2017 | 2:17:33
Vladeno

#32 Argetlam Královrah: Ano máš pravdu lenže za velitela Nočnej hliadky a krála Severu si ho sami zvolili tak preto neodmietol ale kto si ho zvolí za pána 7 královstiev? Uvidíme ako to bude ale jednu vec viem určite – pokial bude Night King žiť tak mu bude jeho dedictvo ukradnuté.

2.9.2017 | 4:56:36
Eddard1

#27 unsullied: Co to meleš? Ptal jsem co musí Deny udělat aby zničila to kolo.A jako nápovědu jsem dal, že to není v Západozemí. Jestli jsi nepochopil otázku tak radši nic nepiš.

#41 unsullied
2.9.2017 | 9:20:23
Eddard1

Zaznamenal tady někdo, že Branovo vidění do minulosti není dokonalé. Bran byl přesvědčen Jon je Písek, ale stále bastard. Pokud Bran neví kde a co v minulosti hledat. Nemůže znát plnou pravdu.

#36 Movego #37 JirkaŠčobák
2.9.2017 | 9:52:08
Movego

#35 Eddard1: No na tu věž radosti ho navedla (stará) tříoká vrána. To, že potom už v minulosti nepátral dál neznamená, že ty jeho vidění nejsou dokonalé, prostě ho jen nenapadlo se v tom šťourat víc :D

#40 Eddard1
2.9.2017 | 12:51:18
JirkaŠčobák

#35 Eddard1: Upřesňuji tě: Branova znalost minulosti není dokonalá.

#39 Eddard1
2.9.2017 | 13:16:23
Hifex

#7 Marethyu2000: i targaryeni došli naq trůn silou a svrhli ty před nimi…

2.9.2017 | 13:41:20
Eddard1

#37 JirkaŠčobák: Ok to může být ale ta nedokonalost může věst k neúplné pravdě

2.9.2017 | 14:08:31
Eddard1

#36 Movego: Tak si potrdil, že je nedokonalá, když se tedy v tom dále neštoural. Já mu to nijak nevyčítám. Sam ho nasměroval a Bran viděl plnou pravdu co se v minulosti stalo. Ona je dokonalá pokud ví co a kde hledat. Bran viděl jen tu minulost na Věži Radosti. A to byl nedokonalá pravda na dokalou pravdu ho navedl až Sam

2.9.2017 | 14:16:05
unsullied

#34 Eddard1: To její kolo je jen obrazná situace kdy vládnoucí rody bojují mezi sebou kdo bude nahoře a kdo dole tak kde jinde než v Westerosu by ho asi chtěla zastavit.Navíc je to jen metafora.

#44 Eddard1
2.9.2017 | 14:44:44
Holldir

#32 Argetlam Královrah: Dokud bude žít NK tak pošle všechny do prdele s tím aby šel sednout na trůn. Už fakt, že ho zajímá víc boj proti mrtvým než vládnutí svědčí fakt, že sám někde běhá aby sám udělal to co jiným nesvěří protože je na to nejvhodnější. Domluvit spojenectví, sehnat sklo, jít pro mrtvolu za zeď atd atd. A až tohle doklepou a bude před ním stát rozhodnutí zda jít na trůn nebo ne tak samozřejmě půjde proti lanisterům protože si stejně jako jiní usmyslí, že lepší bude kdokoliv než Cersei. A když bude vědět i pravdu o sobě a daenerys tak bude i logické, že bude usilovat o trůn on namísto orání pole někde u zdi. V tom nejde o nic sobeckého nebo to, že by chtěl vládnout, ale spíš nutnost chránit zemi před horšími

#46 Tomi Lee Morpheus
2.9.2017 | 15:34:07
seppi

nic proti ale prosím pěkně to OVÁ tam nedávejte zní to příšerně :( :( „cizí“ příjmení s touto naší koncovkou zní dost děsně

2.9.2017 | 16:57:15
Eddard1

#41 unsullied: Kolo je jistě jen metafora, ale ten systém je skutečný. Aby se ten systém změnil(rozbil) musí se zničit co ho financuje. A kdo financuje ten systém? No přece Železná banka z Bravosu.

3.9.2017 | 6:39:17
mike2

#32 Argetlam Královrah: IIRC mu to Catelyn úplně nerozmluvila, ale Robb zemřel dřív, než to stihnul realizovat.

3.9.2017 | 12:10:23
Tomi Lee Morpheus

#42 Holldir: Jon nikdy o žiadnu MOC neusiloval, takže by to bol pre jeho postavu veľký a negatívny posun, pokiaľ by zrazu o TRÓN TRÓNOV USILOVAL.

#47 Eddard1
3.9.2017 | 16:02:39
Eddard1

#46 Tomi Lee Morpheus: To máš pravdu jenomže změnila se zásadní věc. Není to Jon

#48 Amonix
3.9.2017 | 16:18:22
Amonix

#47 Eddard1: V čem se to tolik změnilo? Targarieni už nějakou dobu nejsou vládci. Ten trůn si musí znovu dobýt. Vážně jsem zvědavý na to, jak to v té 8. sérii vyřeší. Spíš si ale myslím, že to bude mít jen dopad na vztahu Jon-Dany a jeho nárok na trůn se nijak řešit nebude.

#49 Eddard1
3.9.2017 | 16:44:27
Eddard1

#48 Amonix: Jak to říkal Tyrion? Jone jsi bastard pokud si to uvědomíš nikdo tě tím nemůže zranit. Jon jako bastard věděl kde je jeho místo. Jenomže jako syn následníka trůnu se už na to může dívat úplně jinak. To že ho budou muset dobít je už věc jiná.

3.9.2017 | 18:15:35
Revoemag

Jon sám od sebe nepůjde proti Lannisterům. Prohlásí Sever za svůj a do války půjde, jenom když to začne Cersei, protože bude chtít všech 7 království. Né šest.

#51 Evala
3.9.2017 | 19:05:39
Evala

#50 Revoemag: Toť otázka. Jon o válku nestojí, i když jsou Lannisteři jeho nepřátelé a zabili mu podstatnou část rodiny, asi by po válce s WW zůstal na severu a (pokud vůbec) válku by vedl z pozice obránce. Ale slíbil věrnost Dany. A ta s Cersei válčit bude každopádně. Ať už se to z jeho nástupnictvím má jak chce, on slíbil pomoc severu proti Cersei. A to, že má dědičně větší právo na trůn než Dany ho toho slibu nezbavuje. Na druhou stranu, odhalení jeho původu bude v očích Dany hřebíček do rakve její pýchy – bude muset přijmout fakt, že nárok na trůn nemá. A potom buď pravdu popřít a stejně vládnout nebo se toho nápadu vzdát. I když, to je všechno pouze teoretizování. Dany může ve válce zemřít a přeživší Jon prostě pošle Cersei havrana, že on je králem Severu a ona ať si se zbytkem království dělá co chce.

#52 Revoemag
4.9.2017 | 9:48:09
Revoemag

#51 Evala: Však jsem psal. Sám od sebe. Jistě, že pokud Dany bude žít a půjde na to, tak se přidá. To že by porazil NK a řekl si. Tak a teď pro sebe dobudu 7 království je nepravděpodob­ný :)

11.9.2017 | 9:17:02
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama