Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 314×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Pán světla

Pán světla

Víra v Pána světla (v originále Lord of Light) pochází z Východních zemí, ale přesto se pomalu rozšiřuje i v Západozemí. Pro nás jsou nejznámějšími vyznavači tohoto náboženství Melisandra a Thoros z Myru, kteří ovládají velmi silnou magii.

63 0
8.6.2015

Uctívání R'hllora, jinak též Pána světla, Rudého boha, Srdce ohně, Boha plamenů a stínu, je významné především v Essosu. Je často následovaným náboženství Svobodných měst (Rudé chrámy jsou v Pentosu, Braavosu, Lysu, Slehorysu a Volantisu), Ašaje a několik vyznavačů má i v Západozemí, kde stojí malý chrám ve Starém městě a kde došlo ke konverzi lorda Dračího kamene a jeho mužů.

Zakládá se na dualistickém vidění světa, kdy R'hllor je dobrým bohem ohně poskytujícím světlo, teplo a život a bojuje s Velkým Jiným, bohem temnoty, chladu a smrti. Tento boj má být věčná válka o osud světa, která neskončí, dokud se podle proroctví z Ašaje znovu neobjeví Azor Ahai, bájný spasitel se svým ohnivým mečem Světlonošem, který probudí kamenné draky a rozhodne o vítězství či konci lidstva.

Podle legend už se jednou tento poslední hrdina objevil, před 8 000 lety během Dlouhé noci, generaci trvající zimy, kdy Bílí chodci, jinak nazývaní Jiní, vpadli do Západozemí. Údajně měl své vítězství zajistit velkou obětí – zakalením Světlonoše v srdci své ženy Nissy Nissy, a vyhnat chodce zpět na mrazivý sever. Nyní se však jejich hrozba vrací a stoupenci R'hllora věří, že se Azor Ahai znovu zrodí z kouře a soli.

I když právě tahle část se nemusí týkat pouze Rudého boha, ale podobná postava se vyskytuje v různých kulturách – Rhaegar Targaryen, vyznavač Sedmi, věřil v příchod Prince, který byl přislíben, v Essosu potomci Rhoynarů věří v hrdinu, jenž přesvědčil bohy k navrácení dne tajnou písní, lidé z Yi Ti mají legendu o ženě s opičím ocasem, jež vzkřísila slunce, a dothrakové očekávají narození hřebce, který si osedlá svět, což můžou být další verze téže představy o hrdinovi, jenž ještě jednou porazí temnotu.

Tato víra zároveň znamená vnímání ostatních bohů jako falešných model, nezanedbatelný vliv obřadů a proroctví a hlubokou oddanost. Rudí kněží a kněžky, nazvaní podle jejich karmínových hábitů, se často učí už od dětství v Rudých chrámech, kam jsou přivedeni nebo prodáni jako otroci R'hllora a následně slouží jako chrámové prostitutky, válečníci nebo kněží. Ti pak věří, že současný svět je jediné peklo, z jehož temnoty Pán světla vyvede své věrné. Každou noc zapalují ohně a zpívají modlitby o další úsvit, hledí do plamenů a hledají v nich zjevení seslaná Pánem a v některých extrémních případech mohou jako oběť i upalovat nevěřící. I přes existenci svatých textů a starých knih mají totiž mnohem větší důležitost slova kněží.

Krom těchto každodenních obřadů ale existují i specifická pravidla třeba pro svatební ceremonie, které jsme sice neviděli v seriálu, ale mohli si přečíst v knize, a jejichž součástí byl například skok novomanželů přes oheň.

Po znovuzrození draků, kdy se do světa začala vracet magie, navíc zesílily i nadpřirozené schopnosti kněží (ačkoli oni je označují pouze jako ukázku moci Pána světla a nepřipisují zásluhy sami sobě) a například Thoros z Myru byl schopen několikrát vzkřísit Berika Dondarriona nebo Melisandra přispět k pádu tří samozvaných králů za použití krvavé magie či porodit vražedný stín. Toto je nicméně trochu extrémní forma magie a obětí, která je následovaná především v Ašaji, a věřící ve Svobodných městech se spíš přiklání k mírnějšímu uctívání a myšlence, že R'hllor je milující bůh.

Možná tedy jde o celkem děsivou víru a boha, jehož jméno spousta lidí v Západozemí nedokáže ani vyslovit, ale nelze popřít, že má velkou moc. A snad i pravdu s návratem Azora Ahai, protože noc se přikrádá. A noc je temná a plná hrůz.

Foto: HBO

Diskuze /62

Locker

Azor Ahai = Jon Snow…a Mellisandra je ve skutečnosti manželka Vůdce Bílých chodců a chce jim naservírovat všechny jejich možné odpůrce.

#3 Laonale #44 Hilarios #49 player__
8.6.2015 | 14:07:58
Oveckoun

Já jsem věděl že se to tady dnes objeví! :D :D :D

8.6.2015 | 14:21:31
Laonale

#1 Locker: A co je potom Karkulka? Aneb když jsme u těch pohádek, tak mi pověz něco i o ní? :D

#4 Locker #5 Vission
8.6.2015 | 14:26:27
Locker

#3 Laonale: Tak si přečti ukázkové kapitoly Vichrů zimy a pochopíš…

8.6.2015 | 14:34:48
Vission

#3 Laonale: náhodou mě se jeho teorie líbí i když nejspíš pravdivá nebude

#7 Ann Taylor
8.6.2015 | 14:35:04
vojtasaurus

Ohnivý meč, který je vnímán jako jeden z „příznaků“ Azor Ahaie přece měl Berik Dondarrion, když bojoval proti Ohařovi… že by to byl on? :)

#7 Ann Taylor
8.6.2015 | 14:35:17
Ann Taylor

#6 vojtasaurus: Ten měl doslovný Ohnivý meč. Stejně jako Thoros, který se s mečem namočeným v divokém ohni oháněl na turnajích. Ale jelikož tohle je proroctví, musí se mít na paměti, že brát proroctví doslova většinou není ta nejjistější cesta.

#5 Vission: Jo a takhle to šílenství vzniká. Někdo ze srandy nebo z trollování napíše krávovinu, jiný ji vezme vážně a začne pro to hledat náznaky a tisícovka teorií je na světě :D

webmaster
8.6.2015 | 14:44:44
Ryen

Azor Ahai je Bran Stark, alespoň podle mého názoru – ze všech fanouškovských teorií mi tahle sedí nejvíc. ;)

#10 Luciz #11 sFík
8.6.2015 | 14:47:52
Matthias

hele, to je dost příhodný článek :d

8.6.2015 | 14:58:22
Luciz

#8 Ryen: Souhlasím :)

8.6.2015 | 14:59:39
sFík

#8 Ryen: Bran podle mě AA nebude. Stane se něčím jiným a možná nikdo nebude vědět o jeho existenci a přitom bude tou postavou, která výsledek ovlivní nejvíc. AA vnímám jako symbol na který budou tisíce let vzpomínat. To na Brana moc nesedí, když je bůhvíkde pod kořeny schovaný v jeskyni (alespoň co tak chápu po jeho pokrocích z knížky, kterých se dočkáme v příští sezóně)..

#13 Luciz
8.6.2015 | 15:46:32
Engeneer

Teď otázka za milion, zabili víc lidí Chodci nebo přisluhovači R'hllora?:-)

#15 Ann Taylor
8.6.2015 | 15:55:12
Luciz

#11 sFík: Jde o to, že jako měnič by mohl ovládat draka…který by mohl relativně porazit celou armádu WW.....vždyť tam za tím účelem šel,aby je zastavil ne? ten jeho příběh má nějaký vyšší smysl, když se podíváš na ty jeho vize (hlavně ve druhém dílu 4.řady, kde vidí stín draka…)…neříkám, že by měl být přímo AA (to bych tipla spíše na Jona), ale určitě se kolem něj něco takového semele…

#16 Engeneer #20 sFík #57 Cr4zyFl4mes #60 sparrox
8.6.2015 | 15:56:52
Movego

Jé děkuji moc za článek ;)

8.6.2015 | 15:57:09
Ann Taylor

#12 Engeneer: Chodci. Kde mám milion? :D

#17 Engeneer
webmaster
8.6.2015 | 16:01:19
Engeneer

#13 Luciz: Tříoká vrána mu řekla, že bude létat. Proto tam šel. O Chodcích věděl prd, než se dostal na druhou stranu Zdi:-)

#19 Luciz
8.6.2015 | 16:02:14
Engeneer

#15 Ann Taylor: A to víš tak jistě jak? Kdo ví, co se děje za Ašajem, tam můžou vypalovat celá města nevěřících…

#18 Stepan95 #25 Ann Taylor
8.6.2015 | 16:03:59
Stepan95

#17 Engeneer: Tak o tom, že Chodci masakrují lidi víš jistě :D

#22 Engeneer
8.6.2015 | 16:09:16
Luciz

#16 Engeneer: Já měla pocit, že se o tom bavil se Samem v tom tunelu, a že ve své vizi Bílé chodce viděl…samozřejmě je tam táhl Tříoká vrána, ale určitě ne jen proto, aby naučil nějakého kripla ,,létat" pro nic za nic, …navíc když se tam objevily Děti lesa, které proti chodcům bojovaly, Bran měl od mala rád strašidelné příběhy o chodcích, když při narození Danyních draků vyšla na obloze Rudá kometa, bavili se o tom jenom on a Oša,asi taky ne pro nic za nic…navíc je tak dobrý měnič, že dokázal ovládat i Hodora a výborně ho přinutit zabíjet…

8.6.2015 | 16:10:17
sFík

#13 Luciz: Samozřejmě že Bran bude mít hodně velkou roli. Jen si nemyslím že to označení bude AA. To k němu nesedí. Bran je spjat s bohy severu než s nějakými legendami o AA. Nebo je právě pověst o Azorovi metafora. Pokud chceš zvítězit nad temnotou, musíš něco obětovat. Dany přišla o dítě, manžela a ještě šoupla na pekáč uřvanou čarodějnici, která jí to způsobila. Stannis obětoval svojí dceru. Bran cestoval s třemi společníky (bůhví jak to s nimi bude). U Jona zatím nějakou oběť nevidím, ale to neznamená že tam nebude.

#21 Luciz
8.6.2015 | 16:11:00
Luciz

#20 sFík: Pokud jsi četl knihy,myslím že Jon obětuje nejvíce…Ale jinak jsem to jenom poznamenala na okraj, spíš by se mi to jako verze líbilo, než že bych myslela, že je to fakt pravda.

#23 sFík #24 sFík
8.6.2015 | 16:14:46
Engeneer

#18 Stepan95: Obě strany masakrují lidi:-) A kolik jich na severu vůbec mohlo padnout? Pár tisíc divokých a pár set vran? To i milovaný Robb Stark zabil ve válce pomalu víc nepřátel:D

Podívejte se na to z jiné stránky. Polovina lidí tady fandí Daenerys, aby dobyla říší, která ji „po právu patří“. A jak to udělá? Zabije všechny, kdo se jí postaví do cesty. Před příchodem Prvních lidí se nezaznamenávala historie. Nenapadlo vás třeba, že Západozemí patřilo Chodcům, ještě před objevením Dětí lesa? A Děti mohli válku vyprovokovat a zatlačit Chodce na sever a když spustili Chodci protiofenzivu, Dětem už pomáhali První lidé, tak se zase stáhli.

V knize budu dál fandit Stannisovi, protože nevěřím, že budeme mít v upálení Shireen prsty. V seriálu budu přát vítěství Chodcům:D

#55 stannisthemannis
8.6.2015 | 16:18:41
sFík

#21 Luciz: Knihy jsem četl, ale teď nevím co myslíš s tím Jonem, že obětoval. Resp. s tou obětí – asi by měla být dobrovolná, jinak by byl AA spíš Bowen Marsch :D

8.6.2015 | 16:20:24
sFík

#21 Luciz: Klidně můžeš napsat PM do inboxu, ať tady nespoilerujeme, Celkem by mě zajímalo co si myslela :D

#27 Luciz
8.6.2015 | 16:21:14
Ann Taylor

#17 Engeneer: S chodci už byla „celokontinentální“ válka. Chodci jen v minulém díle zmasakrovali několik tisíc lidí najednou. Ne poprvé, určitě ani ne naposledy. Upalování ve jménu R'hllora naopak není běžná součást toho náboženství a dělají to hlavně extrémisté nebo když se snaží o něco vážně velkého a většina Essosu, kde se to vyznává, je poměrně liberální a existuje to tam vedle dalších náboženství a světských pravidel. Rozhodně se to tam neděje jako běžná rutina a většina vyznavačů by to patrně ani dělat nechtěla. Většina vyznavačů totiž nejsou fanatici jako Selyse a v případech, které byly v knížce, to upalování stejně většinou bylo pro zbavení se protivníka nebo fanatické snaze dosáhnout nějaké sviňárny. Vem si, že to, co se děje v Západozemí, je fakt extrémnější forma, jako všude, když někam náboženství pronikne nově. Ve Svobodných městech už to vyznávají dlouho a měli šanci si to upravit, projít si vývojem a nějak to ustálit, tady ale mají jednu fanatickou kněžku rozhodnutou vzkřísit legendárního hrdinu. V době války určitě stoupne počet zabitých ve jménu náboženství, ale doba války a bojů se děje v Západozemí a v knížce kolem Zálivu otrokářů, zbytek Essosu má mír a nemá důvod sahat k nejbrutálnějším prostředkům.
A jestli za Ašají vůbec něco je, to se vůbec netuší, to je pravda, ale domnívat se, že se tam upalují lidi ve velkém, aby se vyrovnaly ztráty u útoků chodců, jde stejně, jako domnívat se, že tam Pána světla nevynává skoro nikdo. Takže ano, ve známém světě rozhodně chodci a v neznámém? Nejsou ani náznaky toho, že by se s ním muselo počítat a Ašaj samotná nemá dost lidí, aby se to vyrovnalo.

#26 sFík #28 sFík
webmaster
8.6.2015 | 16:24:35
sFík

#25 Ann Taylor: Technická.. To je TA Ašaj nebo TEN Ašaj. Měl jsem zato, že je to mužský rod :D :D ale to je jen taková odbočka :)

#29 Ann Taylor
8.6.2015 | 16:28:04
Luciz

Ano myslela jsem, že obětuje život, ale máš pravdu, že to by asi mělo být spíše dobrovolné :D A je otázka, k čemu by mu to doprdele bylo, pokud tam v seriálu není Mel, u které jsem tak nějak doufala, že ho zachrání :D
#24 sFík:

#30 sFík
8.6.2015 | 16:32:04
sFík

#25 Ann Taylor: Jinak samozřejmě vzhledem k tomu co víme a můžeme porovnávat. Chodci zabili jistě víc lidí. Vzhledem k tomu že před 8000 lety téměř vyhubili Westeros. Když je to popisováno že hrady nikoho neochránili a chodci podřezávali matkám děti v náručí. Nějak potom nechápu ty teorie, že chodci jsou ve skutečnosti „ti hodní“ nebo „ne tak zápornou silou, jak je prezentováno“. Podle mě Martin potřeboval vytvořit sílu, která zastíní ty intriky a žabomyší války a povedlo se mu to.

Tady porovnáváme to co dělá jedna bláznivka Melisandra vs. apokalyptická síla severu. Nikdo jiný jako Melisandra představen nebyl. A druhý nejschopnější rudý kněz je Thoros a krom toho že to je ožrala, je to dobrák od kosti, který oživuje Berika (nejen Berika ehm..), bez nějakých obětí na životech. Spíš jen Dondarrion to popisuje tak, že se ho pokaždé vrátí o něco méně. Což se není čemu divit, když ho oživil tolikrát.

8.6.2015 | 16:34:29
Ann Taylor

#26 sFík: Já to beru jako ta, možná je to ten, ale to se neví, v knížce se o ní skoro nemluví, v angličtině to nepoznáš :D A když Jorah tahal Dany do Ašaje a ona se ptala, co najde v Ašaji, beru to jako skloňované podle vzoru píseň :D Ale můžeš to skloňovat i jako stroj, myslím, že oficiální varianta není :D

#31 sFík
webmaster
8.6.2015 | 16:36:46
sFík

No, možná díky oběti Shireen, Mel dostane vizi, že jí Jon potřebuje a odjede na Zeď. Samozřejmě pro Jona by ta chvilková smrt mohla znamenat vyvázání se přísahy noční hlídky, mohl by si vzít za manželku svojí tetu z Meereenu a vládnout spolu až do konce svých dní :D Ale to je asi předčasné. Děsím se toho dvojitýho cliffhangeru v příští epizodě – Jon na zdi a Stannis u Winterfellu a rok budeme čekat jak to dopadne..
#27 Luciz:

#32 Raqos
8.6.2015 | 16:38:39
sFík

#29 Ann Taylor: Další z teorií, kterou nám GRRM nikdy nikdy nikdy neobjasní :D

8.6.2015 | 16:39:51
Raqos

#30 sFík: Zase na druhou stranu, furt lepsi cekat jeden rok na dalsi serii nez pet let na dalsi knizku. A to rikam jako vetsi fanousek knizni serie

#35 Blackhand47XD #36 Engeneer
8.6.2015 | 16:59:48
sFík

To je bezpochyby sranda. Alespoň se naše vnoučata budou radovat, že vyšla „nová tlustá knížka“ :D

8.6.2015 | 17:11:08
sFík

sranda to je taky, ale mělo tam být *pravda :D

8.6.2015 | 17:11:29
Blackhand47XD

#32 Raqos: Naštěstí kromě seriálu vychází ještě komiks. :D

webmaster
8.6.2015 | 17:15:11
Engeneer

#32 Raqos: Pravda

Jon padne na zem, zavře oči a střih, pokračování za rok

to bude pláč na fórech, že musí čekat rok na pokračování…co máme říkat my, věrní čtenáři, kteří čekáme už 4 roky:D

8.6.2015 | 17:28:45
Erzebeth

Nečetla jsem komentáře nad sebou, ale malou princeznu jsem tedy hodně obrečela… Stannis a Mellisandra u mě skončili… vrrrrr

8.6.2015 | 18:54:24
dawsigi

Stanis je největší borec!

8.6.2015 | 19:10:56
čus

já si myslím že princeznu nějak oživí, alespon v to doufám :(

#40 Krikrinozka
8.6.2015 | 19:17:47
Krikrinozka

#39 čus: popel asi moc neoživí, navíc by to přímo odporovalo tomu čím má být, lidskou obětí pro pána světla , kdyby byla oživena, byly by to jen plané důkazy jeho moci proti hlouposti člověka, který si z nudy hraje se sirkama.

#42 Erzebeth
8.6.2015 | 19:25:19
DarkrayCZ123456789

Azor Ahai sedí na Daenerys. to ona probudila draky z kamene.

8.6.2015 | 19:58:08
Erzebeth

#40 Krikrinozka: Souhlasím, proto jí věnovali poslední díl tak dojemný… je to asi jako s tou Divokou na konci předchozího dílu, jakmile se v GOT objeví někdo zajímavý a je mu věnovaný rychlo dojemný spot, končí to smrtí…

Jen by mě zajímalo, … co Tyrion a ti ostatní, co zůstali v aréně, když Dany odletěla? A co Ti dva draci pod Mereenem?

#43 Rosomák88
8.6.2015 | 20:53:11
Rosomák88

#42 Erzebeth: Já si myslím, že právě ty 2 draky poletí vysvobodit a někde začne odznova. Přeci jen ti draci jsou pořád ještě mláďátka a musí vyrůst, aby Daeneris byla skutečně silná. Takhle by na zabití jednoho jejího draka v současnym stavu stačila skupinka pár vojáků a bylo by po všem … :D

8.6.2015 | 20:58:31
Hilarios

#1 Locker: Já myslím ,že to je velice zajímavá teorie co nám tady Locker tvrdí a popravdě, ani bych se tomu nedivil, Melisandra se od začátku jeví jako silně záporný charakter. Rozhodně by mě o tom zajímalo víc, pokud bys mohl dodat nějaké další materiály Lockere. Díky

#45 kutas
8.6.2015 | 21:26:10
kutas

#44 Hilarios: mě to teda přijde jako blbost to už mohla zabít i Jona na zdi jinak zajímavý článek alespoň vím který bůh je hodný a který zlý

8.6.2015 | 22:00:12
Moor8

Mě nepřijde zrovna jako „good guy“. Fanatismus, upalování lidí zaživa, rodění stíňových monster.

#47 sFík
8.6.2015 | 22:48:07
sFík

#46 Moor8: Každopádně jak už bylo napsáno, fanatik je Melisandra. Jsou i o dost rozumnější rudí kněží (viz. Thoros). Je to jistá paralela do současného světa, kde kvůli fanatikovi se utváří názor na celou společnost.

8.6.2015 | 23:37:33
cihla

Za mě Azor Ahai je Denerys podle proroctví to na ní sedí nejvíc :) Ale myslím si že ač bude John pobodán tak se v další sérii dozvíme že přežije a myslím že na něj čeká ještě hodně zajímavá budoucnost :) co se týče melisandry tak tam ted fakt nwm co si myslet :D prvděpodobně johna obživí a to upálení shiiren taky nebude asi jen tak :) jen doufám že to bude pro Johna krok dopředu a nebude pochodovat jak vzkříšená Catelyn :D

9.6.2015 | 14:33:09
player__

#1 Locker: Azor Ahai je podle mě Daenerys Targaryen. Melisandra řekla že Azor Ahai probudí draky z kamene. To Daenerys udělala. V knize mistr na zdi po odjezdu Melisandry opakuje že proroctví špatně pochopila, že to není Stanis, že je sama na východě a potřebuje pomoc. Přesně si to nepamatuju, ale považoval za Azora Daenerys.

9.6.2015 | 17:03:33
Ser Na Hajzliku

Souhlas s tím, že Azor Ahai je nejspíš Daenerys.

Další možnou variantou, která se v seriálu zatím neobjevila, je neznámý holohlavý chlapec z rodu Targaryenů cestující společně s Gryfem a dalšími (jo a opravdu mě naštve (naštvalo), pokud Gryfa ze seriálu vyškrtnou, v seriálu ho momentálně zastupuje Jorah Mormont)

9.6.2015 | 20:06:49
Engeneer

Daenerys je tak očividná volba na AA, až je téměř jisté, že to bude někdo jiný:D Na to znám Martinův styl až příliš dobře, abych na to skočil:D

9.6.2015 | 22:23:09
cihla

druhá možnost je John sníh :) ještě se přesně neí jeho pravý původ tak uvidíme :)

#53 Ser Na Hajzliku
10.6.2015 | 0:36:56
Ser Na Hajzliku

#52 cihla: John by to i být mohl, bylo by dobré, kdyby se ukázalo, že je taky Targaryen. Přece jenom tři draci tři potomci Targaryenů.....

#58 Cr4zyFl4mes #61 sparrox
10.6.2015 | 15:20:37
Tordiato

Mně by to přišlo divné, kdyby Azor Ahai byla Daenerys, protože jsem si vždycky myslel, že Azor Ahai by měl být znovuzrozen zase jako muž, ne? Jakože ono by to bylo celkem jedno, ale když byl předtím muž…

Jinak tady se můžete podívat na video, kde má týpek teorie o tom, kdo by mohl být Azor Ahai a nejvíce na tu postavu právě sedí Daenerys a Jon Snow: https://youtu.be/O3o2LqFZcGU

Stannis to rozhodně není :-) i když Melisandra mu v S02E10 řekla tohle:

✓ „You will betray those serving you“

✓ „You will betray your family“

„You will betray everything you once held dear“

„And it will all be worth it, because you are the son of fire.“

„You are the warrior of light.“

„You will sweep aside this pretender and that one.“

„You will be King.“

Každopádně Melisandra se někdy mýlí a nebo často ty její vize nesprávně vyloží.

12.6.2015 | 20:05:58
stannisthemannis

#22 Engeneer: aj v knihe stannis upáli Sheeren , It is known! povedal to sám G.R.R

#56 Engeneer
13.6.2015 | 17:34:04
Engeneer

#55 stannisthemannis: To se vážně těším, až si přečtu, jak se to tomu Stannisovi povedlo, když je zapadlej ve sněhu u Zimohradu a Sheeren je na Zdi:-)

14.6.2015 | 9:39:55
Cr4zyFl4mes

#13 Luciz: To, že bude umět ovládat draky mě taky napadlo, ale proti armádě bílých chodců to nepomůže dostatečně. Draci jsou jenom tři a nemají v druhých plicích nekonečno plynu (tzn. že nemůžou chrlit oheň jak se jim zachce). Dokonce bych podle scény z 9. dílu 5. série řekl, že tam toho plynu mají málo. :)

14.6.2015 | 17:36:51
Cr4zyFl4mes

#53 Ser Na Hajzliku: Targeryeni mají bílé vlasy. Ledaže by byl nějaká hóóóóóóóódně velká vyjímka.

14.6.2015 | 17:43:41
sparrox

AA by mohl být Jon když zabil svím mečem ledového chodce, tak by se jeho meč mohl považovat za ohnivý.

27.6.2015 | 21:30:47
sparrox

#13 Luciz: technicky by to bylo možné, vždyď v tomto článku se píše, že Azor Ahai probudí kamené draky. bylo by hustý, kdyby Azor Ahai byl Jon Snow a kamený drak by byl Bran

27.6.2015 | 21:35:47
sparrox

#53 Ser Na Hajzliku: je to možné jelikož se o Jonově matce nemluvilo a Ned o ní nechtěl mluvit a o Matce Deneris se taky nemluví. ta představa, že by Jon Snow z bastarda skončil jako právoplatný král sedmi království

#62 Ann Taylor
27.6.2015 | 21:38:58
Ann Taylor

#61 sparrox: Matka Daenerys byla královna Rhaella. Není důvod o ní mluvit, protože jako mrtvá targaryenská královna nijak důležitá není, ale obecně se moc dobře ví kdo byla a jak skončila. A co se týče Jonova meče – stejnou službu by udělal jakýkoli z valyrijské oceli. Seriál pracuje s tím, že valyrijská ocel je dokázaná zbraň proti chodcům, jako obsidián, v tom význam nehledej, mohl ho jím skolit kdokoli jiný, ale na Zdi je jen tenhle jeden meč a ten vlastní zrovna Jon.

webmaster
1.7.2015 | 18:23:27
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama