Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody.
Dvojčata
Jediné místo, kde se dá bezpečně přejít přes řeku mezi Zimohradem a Řekotočím, jsou Dvojčata (v originále The Twins). Tento přechod je sídlem nespolehlivého rodu Freyů, kteří jsou v celém Západozemí nechvalně známí.
Dvojčata, někdy přezdívaná Přechod, jsou sídlo rodu Freyů u severní hranice Říčních krajin. Rozkládají se přes Zelený bodec, jeden z přítoků Trojzubce, a tak zajišťují jediný bezpečný přechod přes řeku na hlavní trase ze Zimohradu do Řekotočí po několik set kilometrů.
To je zároveň dělá velmi specifickou a zajímavou stavbou, protože jde o dva samostatné hrady, jeden na každém břehu, spojené kamenným mostem, který je dostatečně široký pro dva vozy vedle sebe. Zároveň se zde ještě uprostřed nachází strážní Vodní věž, která v seriálu chybí.
Tyto identické hrady, které jsou i znakem Freyů a korunují například trůn lorda Freye, pak mají i vysoké hradby, hluboké příkopy a padací mříže, takže jsou jen velmi těžko zdolatelné. Lord Přechodu si tak může být jistý, že ať určí jakoukoli cenu, zájemce o přechod ji bude muset zaplatit.
Přestože jde tedy o důležitou a účelnou stavbu, na rozdíl od jiných sídel Západozemí jsou Dvojčata poměrně mladá. S výstavbou se začalo před 600 lety, když první, tehdy nevýznamný lord postavil vratký dřevěný most přes nejužší část řeky. Po dalších třech generacích pak byl dokončen most kamenný, ke kterému přibyla dřevěná pevnost na každém konci, a Freyové se pomocí vysoké daně za přechod začali zmáhat, což je fakt, co rozčiluje ostatní starší a silnější rody, jež svou urozenost a bohatství odvozují od dávných předků místo ne vždy čestně vedeného obchodu.
Později pak byly dřevěné pevnosti nahrazeny dvěma kamennými hrady, po svém stejném vzhledu pojmenovanými Dvojčata, a rod Freyů, nyní se 4 000 bojeschopnými muži, se stal díky strategické poloze jedním z nejmocnějších vazalů v Říčních krajinách vládnoucího rodu Tullyů. Což je nejspíš důvod, proč se též řadí k jednomu z nejpočetnějších.
I přesto ale nejde zrovna o oblíbený cíl poutníků a Freyové nejsou žádanou partií. Lord Walder Frey se s početnými potomky totiž postaral o dost nepříznivou pověst. Sice se chlubí, že za svůj život hostil celkem tři krále, a nepochybně se snaží postarat o početnou rodinu zajišťováním svazků a spojenectví, ale také se neblaze proslavil.
Například pozdním vyjetím do bitvy v Robertově rebelii, kdy se ukázal až už bylo jasné, která strana zvítězí, zálibou v mladých manželkách a vůbec dívkách i přes svůj pokročilý věk a slizkou a hrubou povahu, zajišťováním i neúměrného prospěchu, když si za právo přechodu třeba na Robbovi Starkovi vymohl slib sňatku Robba a jeho sestry Aryi se svými potomky (v knize ještě svěřenectví dvou vnuků Starkům a pozici jeho syna jakožto Robbova panoše) a především brutální zradou ve válce pěti králů.
Proto má rod Freyů pověst opozdilců, nedůvěryhodných lordů beze cti a svědomí a hlavně zrádců s nestálou loajalitou, a pokud nějaký cestovatel potřebuje přejet Říční krajiny a nechce hazardovat procházením bažin Šíje, často nemusí být Stark, aby si přál pád lordů Dvojčat.
Foto: HBO
Konec Game of Thrones
Prequel
Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů.
Reklama
Nejlepší epizody
Nejoblíbenější postavy
Narozeniny
-
Stephen Dillane
30.11.1956 | 30.11.2024 -
Essie Davis
30.11.1970 | 30.11.2024 -
Clive Russell
7.12.1945 | 7.12.2024 -
Kristofer Hivju
7.12.1978 | 7.12.2024 -
Ralph Ineson
15.12.1969 | 15.12.2024
Hlídejte si nás
Napište nám
Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!
Diskuze /72
„Walder Frey, jediný lord v Západozemí, který dokáže sestavit armádu z toho, co vzešlo z jeho kalhot.“
Tuším, že se u Dvojčat odehraje tuhá bitka mezi lidmi a Chodci…kdyby se aspoň značná část lidí sjednotila a shromáždila ve Dvojčatech s tučnou zásobou valyrijské oceli, tak by rozhodně bez šance nebyli…a Walder Frey v té době už slovo mít nebude, neboť bude zabit falešnou Aryou…
#8 Rafan #58 Snoopy dog #72 jajkob#1 MightRider: :D :D :D :D pobavilo
#7 MightRiderMyslím si, že Chodci sice narazí, ale nakonec díky nemrtvému drakovi, kterého vlastní Noční král, zvítězí bitvu u Dvojčat…
#5 Argetlam Královrah #13 Moor8#4 Locker: Jeden nemrtvý drak je nic proti třem živým a Jejímu veličenstvu matce draků.
#6 Locker #18 aragorn #59 Snoopy dog#5 Argetlam Královrah: 1. V té době tam Daenerys zdaleka nebude (jestli se tam vůbec dostane). 2. Ty její tři draky nikdo nezkrotí tak, aby je spolehlivě mohli použít k boji. 3. Drogon chcípne dřív, než se Chodci dostanou za Zeď.
#7 MightRider#6 Locker: 4. Bran ovládne Hodora, vyrve ti jazyk, a ty už těmi svými rádoby „zajímavostmi“ nenakrmíš ani jiné
#3 adam16: To vymyslel Martin.. :D
#10 Locker#2 Locker: Tam kam přijdou chodci, zamrzne řeka a nemrví přejdou kde budou chtít.
#9 Locker#8 Rafan: No to si právě nemyslím, protože kdyby uměli plošně freeznout vodu, tak by to udělali už v bitvě o Tvrdodomov…
#61 Rafan#7 MightRider: To nejsou zajímavosti, to jsou fuckta.
#11 V Ales#10 Locker: Je rozdíl mezi řekou a mořem. A přestaň vkládat anglická slova je to příšerný a trapný
#14 LockerA nakonec to skončí tak … že WW jsou jen planý poplach protože se přes Zed ani nedostanou
#4 Locker: Přijde mi, že vyvracíš sám sebe.
Pokud se chodci dostanou až dvojčatům, tak je docela možné, že řeka zamrzne a obránci přijdou o výhodu a i kdyby ne, tak mrtví se ve vodě neutopí.
#15 Locker#11 V Ales: 1. V tomto případě mezi tím rozdíl není. Pokud mohou freeznout řeku, tak jim zkrátka nemohl dělat žádný problém freeznout minimálně tu zátoku. 2. Až přestaneš vkládat česká slova, tak já přestanu vkládat anglická.
#16 V Ales#13 Moor8: A co řeka s divokým ohněm…to tě nenapadlo? Tam mrtví vstoupí jen jednou… -_- Zkrátka si myslím, že Dvojčata jsou velice dobrým místem pro první vážnou snahu zastavit Chodce. Na Zeď už je pozdě…
#64 Moor8#14 Locker: ale voda v moři je slaná takže zamrzne hůř
#21 Lockerhele nezapomentě ,že G . R. je mistr v tom vytvořit očekávání příštího děje a pak je všechno uplně jinak ,,,četl jsme všechny knihy i viděl seriál ,,,a možná to co ted řeknu vyzní trochu blbě ,,ale opravdu vůbec nevím o čem ten seriál je a co je jeho hlavní zápletkou ,,zda boj o trůn ,,nebo válka WW ,,či prostě sledování několika postav v krutém světě ,,ale jak jsem již řekl s WW to klidně může dopadnou tak ,,že žádná velká válka nebude ,,a postě kvůli nějaká staré magii nebudou schopni překročit zed ,,,noční hlídka řekne ha ,,no tak v tom případě můžem jít domu ne ? a bude po celé zápletce s WW ,,,,zkrátka musíme předpokládat zvrat ,,který by nás normálně vůbec nenapadl ,že tam bude ,,a co se týká samotného konce seriálu myslím ,že bude mít hodně otevřený konec a budem zklamaní ,,,aspon třeba já osobně se hodně moc těšil na konec LOST ,,naprosto jsme ten seriál žral a horší konec snad ani udělat nemohli …:O
#24 OslicekCZ #26 Locker #50 Sochorka#5 Argetlam Královrah: tak podle mně je jeden nemrtvý drak horší než 3 živí kteří sou navíc neovladatelní
#21 Locker #22 sFíkskončí to takhle : Jon obživne a bude z něj dovakhin a pomocí svého thu um rozpráší WW armádu neposkvrněných a ty 3 draky a potom usedne na železný trůn :D
já si stejně pořád myslím, že to zkončí ve stylu: WW vyvraždí celý západozemí, bum, konec :D
#21 Locker#16 V Ales: To už se jen šťouráš v nerelevantních detailech. Magie si neklade takovéto překážky, když nemusí…
#18 aragorn: Konečně jeden rozumný názor…a navíc jak už jsem napsal, Drogon zemře.
#20 Mazel: Taky si myslím, že většina Západozemí bude vybita, ale Chodci by nakonec měli být zahnáni…měl by to být takový hořký konec…vítězství lidí, ale za obrovských ztrát…
#18 aragorn: Žádnýho nemrtvýho draka Noční král nemá.. údajně má být jeden ledový drak zamrzlý ve Zdi, ale řekl bych že to je nějaká metafora než realita.. A přestaňte tu už diskutovat s tím náhodným generátorem hloupých teorií, dělá si z vás akorát prdel ;) :)
#23 Locker#22 sFík: 1. Když tam může existovat normální drak, tak proč by nemohl existovat nemrtvý drak? 2. Pokládat něco za hloupé jen proto, že se ti to nelíbí, je hloupé. 3. A navíc slovo „hloupé“ je ve fantasy světě dost zavádějící..nikdo z nás neví jestli tam ten nemrtvý drak bude tudíž pokud tvrdíš, že tam není, tak to má stejnou pravděpodobnost a relevanci, jako mé tvrzení, že tam je. Ale ví to jen Martin a jistí si budeme až po poslední stránce knihy/poslední epizodě seriálu.
#27 V Ales#17 luciusvorenus2510: Souhlas. Martin má určitě v rukávu nějakou kartu, která děj s WW posune úplně někam jinam… :) Podle mě je Jon dokáže zadržet už na Zdi.
Jon neožije je to sice vytvořené očekávání ,,ale neni důvod poč by se měl vracet ,,takový borec to zas nebyl ,,,sice měl potenciál , ale reálně nic zásadního neudělal navíc nezapomentě ,že zbývají už jen 2 knihy ,,jak by jako za tak krátkou dobu dobyl trůn a kdo by podpořil bastarda z rodu šíleného krále ,, nebo bastarda dlouho mrtvého Eddarda ,,a co se týče pána zimohradu pořád jsou před ním tací co na to mají větší právo a prostředky k tomu toho dosáhnout jako Sansa a Ricon ,,,takže jak říkám jeho návrat by byl naprosto zbyteční a proto v něj nevěřím a na Trůn dosedne Sansa vezme si toho Harryho dědice ,,prvně dobije řekotočí od Frey má na něj nárok je dědička Tullyů ..pak sever pokud už boltony nezabijí seveřené v čele s Manderlym a Umbery ,,pak je jen na ní zda bude bojovat dál o trůn ,,nebo podpoří stannise nebo Deny ,či Aogona ,,a postačí jí ,že bude nejmocnější šlechtična v zemi jakožto Ochránkyně severu , východu a leady říčních zemí ..:)
#28 Locker#17 luciusvorenus2510: 1. Částečně s tebou souhlasím, ale myslím si, že tuto taktiku Martin využije spíše na Daenerys a vlastně využil již na Jona (jelikož Jon je definitivně mrtvý)…myslím tím, že Martin každého donutil si myslet, že Jon je Azor Ahai a v budoucnu ho čeká vůdčí role v boji proti Chodcům po boku Daenerys a jejích draků, kteří překročí Úzké moře, a Brana samozřejmě. A přitom Jona už Martin zabil a Danerys se pravděpodobně žádnou zachránkyní nestane pokud vůbec někdy překročí Úzké moře. V principu tedy s tebou souhlasím, avšak nemyslím si, že by fanoušky ochudil o regulérní invazi Chodců, na kterou se každý připravuje již od pasáže se starou chůvou. 3. Ano, konec Lost byl opravdu velký propadák, který si -tento jinak velice dobrý seriál- nezasloužil.
#23 Locker: Pokuď vím tak se toho o WW moc neví. Takže není jasné jestli zima přicházý s WW, nebo WW se zimou je možné, že dlouhou zimu jen využívají, protože jsou silnější.
#29 Locker#25 luciusvorenus2510: 1. S tím Jonem máš pravdu, ale obávám se, že jeho fanklub to zde prostě nepřekousne a stále bude brečet nad rozlitým mlékem. 2. S tou Sansou to je teoreticky proveditelné a dává to logiku, ale nemyslím si, že zrovna ona by to dokázala a vůbec měla na to žaludek…leda by ji v tom podpořil a pomohl Malíček a samozřejmě ji tak pouze využil, jako již doteď. Pokud však půjde Sansa proti plánům Malíčka, pak je bez šance.
#27 V Ales: Ano, správně. A stejně tak není jasné, zda mají, či naopak nemají, nemrtvého draka. A proč? Protože se toho o WW moc neví, jak si zmínil :)
mně by bylo všechno jedno aď WW klydně obsadí celý svět ať klydně vyvraždí všechny mám jen jediné přání ať zabijou deanerys
#31 Locker#30 aragorn: Pokud ji opravdu Martin nechá zabít, tak mě mile překvapí.
#32 aragorn#31 Locker: už toho mosrala dost tak doufám že ji dothrakové podříznou než toho posere ještě víc
Paradoxne to ma prave Sansa asi najlepsie rozohrane aj ked nie svoju zásluhou ale ci to dokaze vyuzit tazko povedat je to najviac meneny charakter takze jej vyvoj moze smerovat kamkolvek. Musi spravit len dve veci 1 vziat si Zimohrad na to jej staci jeden vacsi rod na severe a statny sa pridaju. Vacsi problem vsak bude mat s malickom, ktoreho by mala bez vystrahy a za akukolvek cenu odstranit lebo to urobi on. Sansa mala dost moznosti zistit ze on svetkov a prekazky bez milosti odstranuje (ten rytierik ked ju uniesol ci jej vlastna teta) a je len otazka ci sa to naucila alebo bude milosrdna. dalej ako uz niekto pisal moze mat skoro vsetko
#34 Stardos#33 vyvrtka: Jakmile se Sansa od někud dozví , že zrovna Malíček pomohl se zatčením a popravou jejího otce , něco už určitě udělá :)
Je jasne že WW zničia The Wall a zabijú každého kto sa bude nachádzať v blízkosti , to je aj dôvod prečo Jon Snow nemohol ostať na CB navždy!
#36 Locker#35 Scenárista s veľkým S: Zeď už je zkrátka ze hry, Jon je definitivně mrtvý a Sam odjel. Tato dějová linka je u konce a být Davosem tak odtud rychle padám pryč. A o Mellisandře si stále myslím, že nějakým způsobem pomáhá vědomě Chodcům.
#37 Scenárista s veľkým S#36 Locker:
Ja beriem smrť Jona ako nutnosť , iba naivný ľudia si môžu myslieť že The Wall zástavy WW , ktorí zabijú každého na CB a tak im už nič nebude brániť postaviť ešte väčšiu armádu než máju momentálne! Jonova linka naozaj konči,ale záčina tiež nová! Melisandre iba hľadá AA a nájde ho v Jonovi!
#38 Locker#37 Scenárista s veľkým S: S těmi Chodci samozřejmě souhlasím. Ale jen blázen si může myslet, že Mellisandra má čisté úmysly a její cíl je dopomoci k porážce Bílých chodců. Ona to využívá pouze jako zástěrku pro její vlastní cíle, ať už jsou jakékoliv. A mrtvý Jon není Azor Ahai.
#39 Scenárista s veľkým S#38 Locker:
Tak je jasne že Mellisandre nie je kladná postava seriálu , ide jej len o moc a tak nevylučujem možnosť že sa v budúcnosti môže spolčiť s NK! V tomto súhlasím , ale zatiaľ vidí možnosť ako sa dostať k moci len skrz AA a tým pádom sú jej úmysly ešte dosť čisté! Mŕtvy určite nie , najprv musi ožiť!
AA podla povesti povstal az ked chodci ovladali kontinent pocas tej zimy nie pred nou a navyse priniesol obet ktora sa da zatial zrovnat len so Stanisovou cim netvrdim ze je to Stanis (ten v to len veril :-( ) Skor by ma zaujimalo aky je plan s divokymi ked ich tak pracne dostali za múr v boji proti WW moc cenu nemaju jedine co vedia je prezit v zime ako nikto iny.
#46 Scenárista s veľkým SMalíček pokud by chtěl dosednout na trůn potřebuje dobrej snatek proto sanse neublíží max jí provdá ,ale pak jejího manžela zabije a vezme si jí sám,,, potřebuje ji navíc jí miluje ,, ale spíše pořád nemůžu přijít na to o kom mluvil posledním díle v tom bordelu s Oleanou …jak jí řekl ,že jí přivezl dar mladého chlapce a at se o něho dobře postará napadá vás o koho mohlo reálně jít ? mě napadl Rickon ,ale ruku do ohně bych za to nedal …:D
#42 Locker #43 vyvrtka #44 vyvrtka #45 Ann Taylor #47 StrejdaCZ#41 luciusvorenus2510: Taky jsem myslel na Rickona :) A nebo pletichaří s Doranem a měl na mysli Trystaneho…proč by se ho Doran tak vehementně snažil protlačit do Malé rady…
#41 luciusvorenus2510: Keby ju miloval neda ju na hranie Ramseymu tymto ziskal akurat spriaznenca vo forme Boltonovcov.
#51 luciusvorenus2510Ty uz sever mali od krala a toto gesto bolo len kvoli severanom u ktorych aj tak nic neznamena ani v knihe a ani v seriali a to Malicek urcite vie takze jedine co si on pre seba ziskal bola priazen Boltonovcov co je troska malo za tyrianie osoby ktoru by tak miloval. Myslim ze Sansu unieslol odzaciatku len kvoli moznemu vyzitiu na severe co aj urobil uvidime co na to povie kniha. A ak si ona sama zoberie sever bude mu nielen nepotrebna ale aj velmi nebezpecna napriklad vie kto zabil Lysu Aryn
#41 luciusvorenus2510: a ten mlady Arynn? ci toho ma niekde inde
#41 luciusvorenus2510: Lancela. Řekl jí, že Cersei dal darem mladého muže – prásknul jí, že Olyvar spal s Lorasem – a že Olenně dá taky mladého muže – prásknul jí, že Lancel spal s Cersei. Akorát, že buď nikomu z tvůrců nedošlo, že náhle fanatický Lancel by se vyzpovídal už dávno a potřebovali to jen pro efekt odsunout o pár dílů, nebo Nejvyšší vrabčák vyčkával na vhodnou příležitost, kdy Cersei zatknout bez nebezpečí. A stejně to řekl jenom, aby si byla jistá, že i Cersei se sklouzne. Olenna sama s tím moc dělat nemohla a pochybuju, že za Lancelem šla. Ten se přiznal sám a Malíček jí jenom prozradil, ať si na to počká.
#40 vyvrtka:
Pointa bola v tom aby sa z nich nestali ďalší vojaci NK a taktiež máju bojovať proti WW ak nastane čas ked ich bude treba! AA je Jon Snow ktorý povstane z mŕtvych!
#48 vyvrtka#41 luciusvorenus2510: Ten mladý chlapec, nebo mladý rytíř, teď nevím, co tam přesně řekli byl Lancel… Protože v té epizodě se Petyr s Lancelem spolu setkali, později si mohli ještě trošku promluvit a po rozhovoru s Olennou byla Cersei zavřena. Takže 100% Lancel :)
#53 Locker#46 Scenárista s veľkým S: je mi jasne preco ich odviezli ale mna zaujima skor nejaky dalsi zamer lebo takto budu jeho armada len o chvilu neskor a zda sa mi ze im je venovane prilis vela casu na to aby len tak presli za stenu ako vedia bojovat s WW ukazali v tom bitke na severe nastastie mali ako utiect
#49 Scenárista s veľkým S#48 vyvrtka:
Ďalší zámer? Ved nemaju budúcnosť, buď ich zabije NW alebo sa požerú navzájom! Možno budu brániť The Wall , ale v každom prípade je to jedno , kedže všetci zomrú! Ukázali ako vedia bojovať s WW? Ved nezabili ani jedného! :D Jediný komu sa podarilo zabiť niekoho bol Jon Snow!
#17 luciusvorenus2510: Už jsem tak v depresi ze seriálu i knížek, ty tomu zrovna moc nepomáháš :D
#43 vyvrtka: no však jí říkal ,že to je jen dočasně a at je silná ,že to nebude dlouho trvat ,, ten snatek byl jen zámer k tomu aby mu cersey dovolila jít s armádou na sever a udělala ho ochráncem ,,,a severu nemůže vládnout nikdo kdo není ze severu zabije boltony ale musí si vzít sansu i tak ,,,a ted když je cersay zbavená moci není to pro něj ani nebezpečný tah ba naopak jediný možný k dalšímu mocenskému postupu a to je řekotočí …:) aspon teda já bych na jeho místě udělal přesně tohle …:)
No další možný krok by byl to co udělal Varys v knize . Pro Malíčka by to bylo výhodné a mohl by se po tomhle jmenovat pobočníkem protože ho nebude mít kdo zastavit
#47 StrejdaCZ: Jako nejspíš jo, ale proč by vůbec Lancel potřeboval Malíčka, aby prásknul to, co dělal sám se Cersei…a nebo naopak, co by mu mohl Malíček dát, aby ho poslechl a poštval vrabčáky na Cersei…
#54 Ann Taylor#53 Locker: Proč poslechl? Z Lancela je fanaticky oddaný věřící, který by se měl přiznat sám o sobě. Stačilo jenom, aby Malíček zjistil, jestli už to udělal. A pak jenom řekl Olenně, ať si počká, že církev už má páku i na Cersei.
#55 Locker#54 Ann Taylor: Ale právě v té době, kdy teprve Malíček přijel do města, byl již Lancel očištěný fanatik..pochybuji, že by si jeden ze svých největších hříchů úmyslně zamlčoval…podle mě to už Nejvyšší vrabčák o Cersei věděl od Lancela dávno, ale nechal si to chvíli pro sebe, aby ji použil k získání reálné moci…
#56 Ann Taylor#55 Locker: To už jsem výš psala. Pak jen stačilo, aby to Malíček zjistil (mohl s ním mluvit, ostatně měl i oficiální důvod, nebo to věděl některý z jeho špehů) a uklidnit Olennu. Akorát si nemyslím, že mu muselo jí to reálnou moc (od doby, co mu král obnovil Bojovníky, do jejího zatčení byla pořád spousta času, kdy proti ní nepodnikl nic, ačkoli ji nepotřeboval, a věnoval se zatčení aktuální královny za úplnou blbost). Jednak potřebovali autoři správný moment, co se hodí na efekt (plus nenechat ji v cele bez postupu děje moc dlouho, když pochod plánovali až do poslední epizody), a jednak určitě potřeboval dostat ji do situace, kdy bude bez jakékoli ochrany, což byl nepochybně bezpečnější tah. Ale celkově je moc Vrabčáků prostě blbě uchopená a vykreslená a obě dvě zatčení a způsob obvinění vůbec nesouhlasí s knížkou, takže se dá říct – to bylo jen v seriálu, tam nehledej nic. Tak detailní a promyšlené to nebude.
#57 Locker#56 Ann Taylor: Dobrá, dává to smysl, a jak už jsem psal, nejspíš to tak bude leč jsem předpokládal jinou alternativu…v tom případě mi odpadá starost ohledně toho, koho označil Malíček za toho „chlapce“…
#2 Locker: Za se TY??? :D
#5 Argetlam Královrah: Tak nejsem jedinej co čte eragona. :) Co si myslíš o filmu eragon Já sem ten film málem nepřežil tak zkazit super knihu.
#60 Hoří#59 Snoopy dog: vskutku, zmršenost filmové verze Eragona se dá srovnat se seriálem Zaklínač (ne že bych chtěl házet rychlokvašku o dračích jezdcích s epickou ságou o zaklínači do jednoho pytle, Zaklínače kladu na úroveň Písně ledu a ohně)
#9 Locker: Ta řeka může zamrznout čistě faktem že přišla zima. Chodec tento fakt jen umocní.
#62 Hoří #63 Locker#61 Rafan: No teoreticky jo, ale je to už moc na jihu, taková zima aby zamrzla řeka kde jsou Dvojčata nebyla co Freyové pamatujou, a že by chodci dokázali zimu šířit nebylo nikdy prokázáno, jen to že nesnáší teplo.
#64 Moor8#61 Rafan: Jak praví Hoří nade mnou. A i kdyby ta řeka zamrzla, tak i přes to by tam mohli lidé vybudovat solidní obranu. Divokým ohněm předpokládám ještě disponují. A s tím by se dalo vyhrát…
#15 Locker: S divokým ohněm bych jen tak nepočítal. Byla to znalost Targerianů a moc pyromancerů už taky není a pokud vím, tak výroba je celkem složitá. To, co použili při obraně byly zásoby z dob Šíleného krále, který s ním chtěl spálit celé město. O obnovu zásob se nikdo moc nestará.
#62 Hoří: Freyové toho zase tak moc nepamatují. A tahle zima bude podobná Velké noci. Podle vize Danerys v Domě neumíracích sněžilo i v Králově přístavišti.
#65 Hoří #66 Hoří#64 Moor8: To není přesné, z dob Šíleného krále měli asi jen 1/3 celkového množství a hlavní Pyromancer si liboval že během práce zase začala „fungovat“ magie a mohli tak díky větší rychlosti práce vyrobit o asi 3000 hrnců víc než původně sliboval Cersei. Že pyromancerů přežilo málo je fakt ale od plenění města uplynul už nějakej pátek a cech má nyní mnoho mladých vyškolených Akolytů.
Že toho Freyové zas tak nepamatují je fakt, mezi říčními lordy jsou noví, ale velká zima nebývá jižně od Mor „Caithlin“(nepamatuji si přesně název). Že bude tahle zima tužší než obvykle se dá celkem očekávat, ale Druhou Noc bych nečekal.
Na druhou stranu, že by Železný trůn(jediný disponent divokého ohně) uspořádal obranu ve dvojčatech je ovšem směšná myšlenka(alespoň pokud na něm sedí Lannister).
#67 Moor8#64 Moor8: Ani ty „vize“ v domě neumírajících bych nebral tak vážně, to byla spíš past do které ptáčka lapali a krásně mu přitom zpívali :-) Viděla i nesmysly jako Droga s Raegem, a železný trůn byla jen jedna z návnad(i když ten sníh měl v sobě cosi prorockého :-) )
#65 Hoří: Vycházím jen ze seriálu. Když chtěl Šílený král spálit celé město, tak by určitě potřeboval více divokého ohně, než by bylo potřeba na odražení Stanise. Že by se Cech pyromancerů nějak rozvíjel to tedy nevím, vždy to bylo velmi střežené tajemství Targeryenů.
Jiní naposledy vyrazili na jih právě za Velké noci a dá se předpokládat, že teď přijde zase, když opět vyrážejí. A je jedno, zda jí způsobují, nebo jí jen využívají.
#68 Hoří#67 Moor8: Heh, já čet knížku až potom co jsem viděl útok na Královo přístaviště v seriálu tak to mám v paměti zkreslený, ale myslel sem že i v seriálu vyráběli novej. Na spálení města ti za dobrejch podmínek stačí pár pochodní natož divokej oheň přípomínající dle popisu ošklivou kombinaci napalmu a nitroglycerinu :-)
#69 Moor8#68 Hoří: Jj,vyráběli, ale právě Tyrion říkal, že to nemohou zvládnout, jak je to náročné a pak mu pyromancer ukázal ty zásoby z dob šíleného krále. Jinak šílený král chtěl spálit město naráz v jednom momentu, aby lidé nemohli utéct.
#70 Hoří#69 Moor8: Stejně by ho nepotřeboval mnoho, ty 4000 hrnců by bohatě stačily… na pár strategickejch místech rozpoutat peklo (Brány, křižovatky atd) zbytek by stačilo jen podpálit a neutekla by ani myš…
#71 Moor8#70 Hoří: Jako toť otázka. Já si stále myslím, že s divokým ohněm nemůžeme počítat jinde, než v Králově přístavišti a i to je s otazníkem.
#2 Locker: Locker má pravdu!