Batman
98/100 - 35×

Batman

Když byl Bruce Wayne malý, zabili mu rodiče. Jako dospělý se rozhodl vrátit do rodného města Gotham spravedlnost a jako Batman chránit spravedlnost. Navštivte náš web věnovaný komiksovému, seriálovému i filmovému fenoménu Batman.

1937 | Vysílá se
žánr
Akční, Detektivní, Komiksový

Diskuze: Temný rytíř povstal

O The Dark Knight Rises

K4rm4d0n

<img src=„http://d­24w6bsrhbeh9d­.cloudfront.net/pho­to/4577377_460s­.jpg“>

překladatel
24.6.2012 | 13:33:51
K4rm4d0n

Tady si můžete poslechnout celý nový soundtrack: http://www.empireonline.com/news/story.asp?…

překladatel
11.7.2012 | 18:09:48
Hurley

Ano, to už je od včera na hlavní stránce.

čestný člen redakce
11.7.2012 | 20:33:53
Hurley

Dnes je česká premiéra, čili ode dneška se tu bude řešit VŠE kolem filmu. Jinými slovy kdo film ještě neviděl a chce se uchránit před spoilery, honem pryč!

čestný člen redakce
26.7.2012 | 7:49:36
Hurley

Moc pěkně napsáno. Taky už to potřebuju vidět podruhý…

Nicméně Nolan patriotem být úplně klidně může. On je totiž hlavně Brit (stejně jako Christian Bale, což sem donedávna, hanbo mě lynčuj, nevěděl). :)

čestný člen redakce
26.7.2012 | 15:49:13
barahir

Tak musím říct, že na mě Temný rytíř povstal zapůsobil z celé trilogie asi nejméně. Přiznávám, že za to částečně může asi i to natěšení a hype, který tento film provázel. Když jsem koukal na Batman začíná a nevěděl jsem vůbec, co můžu čekat, byl jsem sakra příjemně překvapen. Možná proto u mě hned první díl zůstává jako nejlepší. Temný rytíř mu začíná šlapat na paty a přes lehké počáteční rozpaky se mi libí s každým dalším zhlédnutím víc.

No ale zpět k TDKR. Problém vidím ve dvou věcech:

  1. Příliš mnoho postav a s nimi spojená příliš dlouhá stopáž
  2. Bane. Ano, Bane je podle mého názoru nejslabší článek filmu. Chlapík v masce, kterému není vidět půlka obličeje a tudíž žádné emoce v jeho tváři. A to je zásadní problém. Já přitom do Toma Hardyho vkládal takové naděje. Ale zůstalo to u dvoumetrového obtloustlého chlapíka, který dává tvrdé rány pěstí, pokud se tedy zrovna nedrží za kšandy. Nějaké emoce měl možná vzbudit jeho zvláštní, posměšný tón hlasu. Ale nemůžu si pomoct, mě to prostě nesedělo. Naopak k (mojí oblíbenkyni) Anne Hathaway nemůžu říct špatného slova, snad jen, že mohla dostat více prostoru.

Ještě pár slov na závěr, čekal jsem trochu lepší bitky mezi Batmanem a Banem, ale byly jen dvě jednoznačné šarvátky, co si ještě mlhavě vzpomínám na BB, tak bitky bych tam označil za více propracované. Poslední věc se týká oné očekávané „temnoty“ filmu. No řeknu to naplno, oproti dvojce mi to přišlo jak pohádka pro děti. Jo, vyhodili jsme do povětří půlku Gothamu, ale co z toho, když při tom nikdo neumřel? Stejně pohádková byla bitka policistů s teroristy, kteří měli v zádech obrněné transportéry, v rukách samopaly, ale místo toho šli do pěstní bitky. No prostě Temný rytíř mi přišel o třídu hrozivější a násilnější, a taky se do PG-13 vešel.

Nějak jsem se rozepsal, takže suma sumárum odřených 8/10, snad to bude po dalším shlédnutí lepší.

čestný člen redakce
27.7.2012 | 0:22:35
Hurley

Protože v Temným rytíři se rozebírají vraždy konkrétních lidí, ne masový zabíjení. Samozřejmě, že ve trojce lidi umírají. Vždyť tam sou přímý záběry, jak Baneovi lidi střílí do policajtů, co běží proti nim! Co se týče obrněných transpotérů, nevím jestli sis všiml, ale jak tam na vteřinu sletěl Netopýr, tak jim ty transportéty pomocí EMP vyřadil.

Kdybych měl ale za sebe říct největší problém toho filmu, tak mi strašně vadí, jak tam (ne)využili postavu Alfreda, kterej během izolování Gothamu ve městě nejspíš vůbec není a při té masové akci všech možných postav se vůbec neangažuje. Jasně, Caineovi už sice táhne na 80, ale mohl tam aspoň někde sedět za obrazovkou a upozorňovat na padouchy.

Nejvíc mě ale štve, že z toho závěru filmu to vypadá, že ani Alfred nevěděl o Batmanově fingované smrti. Tady je to dost sviňárna, na rozdíl od Sherlocka, kde bylo klíčový, aby o tom Watson nevěděl. Alfred byl pro Batmana nejbližší člověk. Kdyby tam aspoň naznačili, že ho Wayne nějak vyhledal, aby mu pomohl celou tu „smrt“ zosnovat, byl bych spokojenej. Že je ale Alfred z většiny filmu úplně vynechanej, to mi prostě strašně vadí.

čestný člen redakce
27.7.2012 | 7:35:38
Hurley

A ta temnota, to máš těžký. Temnej rytíř byl opravdu postavenej na nějaký tý temnotě duševní. Že tam sou hlavní postavy konfrontovaný s šílencem a vůbec neví, co si s tím počít. Oproti tomu trojka (ten název je fakt nepoužitelnej) sází na něco jinýho, a zase je to spojený s hlavním padouchem. TDKR není temnej ve stejným smyslu jako TDK, on je ve skutečnosti spíš strašně depresivní a, když se nad tím zamyslíš, trochu až nihilistickej, jak říkali Douglas s Tetsuem.

Po většinu filmu totiž sleduješ kladný postavy, co se snaží bojovat proti zápornejm postavám, ale naprosto cokoliv, co proti nim zkusí, selže. Batman sestupuje do kanálů bojovat s Banem, selže. Do Gothamu se propašuje speciální armádní tým – než stihnou cokoliv naplánovat, všichni jsou mrtví. A když se Gordon snaží najít bombu, dostává se k ní jen po strašně malejch kouskách. Pokaždý je tam zase nějaká překážka.

Doufám, že po tom druhým zhlédnutí se ti to fakt bude líbit víc. Já už se každopádně nemůžu dočkat.

čestný člen redakce
27.7.2012 | 7:45:09
barahir

Jo, s tím EMP máš pravdu, to mi úplně nedocvaklo když jsem to psal, ale jak běželi policajti proti Baneovo lidem, zastřelili jich asi tak 5, já neříkám, že jsem z toho chtěl mít nějakej krvák, ale nepřišlo mi to úplně reálný, ovšem takhle připomínka nebyla zdaleka největší výtka, co jsem k filmu měl.

Byla tam ještě další věc, a to celkem předvídatelný děj a zvraty. Popravdě, až na Mirandu, jsem všechny twisty tušil pár scén dopředu. Že Wayne vyleze ze studny jedině bez provazu, že ten snaživej policajt je Robin, že Batman vynese bombu do vzduchu vznášedlem…, musím říct, že tohle se mi tak často nestává.

Já tu teď sice vypisuju ty negativní věci, ale tím neříkám, že by to byl špatnej film a neměl svý kladný momenty, jen jsem asi čekal trochu moc a to i přesto, že mě komiksový filmy obyčejně na zadek neposadí.

čestný člen redakce
27.7.2012 | 10:55:00
barahir

Co se týče Alfrédovy nevědomosti o fingované smrti, souhlasím s tebou, tohle si nezasloužil, to mu Bruce neměl dělat. A závěrečná scéna měla podle mého názoru končit už Alfrédovým pozdravem, ten záběr na Bruce a Selinu už byl tak nějak navíc.

čestný člen redakce
27.7.2012 | 11:30:16
Hurley

Ono to dost vychází z Návratu temnýho rytíře, kde je na konci Alfred vyfuckovanej ještě mnohem víc (nebudu to tu ale zbytečně spoilerovat). S tím odděláním záběru na Bruce a Selinu je to ale zajímavej nápad. :)

čestný člen redakce
27.7.2012 | 14:12:00
barahir

I když pak by si zase někdo mohl stěžovat, že je to jak v Inception. :)

čestný člen redakce
27.7.2012 | 14:23:27
Hurley

To si stěžujou už teď. Snad jediný z Inception, co nebyli v TDKR nebo předchozích Nolanových Batmanech, jsou Elen Page a DiCaprio. :)

čestný člen redakce
27.7.2012 | 14:55:51
Voky29

Když se poprvé na plátně objevil Batman, měl jsem šílené mrazení v zádech. Celý film se nesl v duchu bolesti a neschopnosti cokoliv udělat, aby zlo šlo ke dnu. Musím přiznat, že mě moc nepřipadalo, že by samotný Batman dostával na frak. Při první konfrontaci dostal nakládačku, to ano, ale nijak nic víc, osobně jsem čekal ještě sraženějšího Batmana. Jak už to tak u některých filmu bývá, nakonec bylo Banea i trochu líto, byl jen nastrčená figurka, při jeho pohledu do slzícich očí, jsem si řekl, že je vlastně tak trochu chudák. Co mě asi nejvíc zklamalo byl naprosto pro mě špatně provedený konec. Alfred vypadal, že o fingované smrti Bruce nemá ani tušení, ale když ho poté spatřil, nehnul ani brvou. Taky nedomyšlený konec s Robinem, pokud se měl Batman nechat fingovaně zabít, kdo tedy bude parťákem Robina? Jasně, Nolan chtěl ukončit legendu, ale takhle s tím osobně spokojený nejsem. Proč vlastně zemřel Bruce i Batman? Nehledě na to, že Batman už měl při nejmenším po zasažením nožem vykrvácet, nebo má vysoce uzdravující účinky? To, že zatím vším nebyl Bane, bylo již jasné když si Bruce myslel, že je Bane synem Rase. My však z komiksů víme, že má ve skutečnosti dceru Taliu. Jinak jsem z filmu nadmíru spokojen.

28.7.2012 | 21:11:26
barahir

Můžu se zeptat, kdo vyhrál v té soutěži o tričko?

čestný člen redakce
1.8.2012 | 19:40:54
Voky29

Ještě jedna věc mě napadla, pokud Batman fingoval svou smrt, jak se sakra dostal Netopýr zpátky k Foxovi? Ve filmu nebylo vidět, že by jich bylo více.

22.8.2012 | 12:00:50
Hurley

A opravdu je tam na konci vidět přímo Netopýr? Neprocházeli tam jen prostě starý záznamy?

čestný člen redakce
22.8.2012 | 12:33:10
Voky29

Těžko říct, v kině jsem nestačil pobrat všechny ty věci okolo, pak jsem si stáhnul kinoverzi, abych mohl všechno v klidu pobrat a vše si ujasnit na co jsem nestačil v kině. Mě připadá, že ten druhý mechanik sedí v netopýrovi, a študuje z palubního počítače. Z té kinoverze je pořádně houby vidět. Pak by tady byla další věc, že o tom co je pod Wayne Enterprises krom Foxe neměl nikdo ani tušení. Tvrdím to od počátku, mě osobně ten konec moc nechytl, spousta nedomyšlených věci, jako třeba Robin bez Batmana nebo proč vlastně musel zemřít Bruce.

22.8.2012 | 13:33:40
Hurley

Co přesně ti vadí na Robinovi bez Batmana? :)

čestný člen redakce
22.8.2012 | 18:38:00
Voky29

Vlastně mi Robin vadí celkově.

24.8.2012 | 21:29:41

1

Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

DC Extended Universe

Pro aktuální informace o Batmanovi a Justice League navštivte náš web DC Extended Universe 

The Dark Knight Rises

Temný rytíř povstal (2012)


Premiéra: 20.7. USA/26.7. ČR 2012
Režie: Christopher Nolan
Scénář: Jonathan Nolan, Christ. Nolan
Hudba: Hans Zimmer
Hrají: Christian Bale, Michael Caine, Gary Oldman, Morgan Freeman, Tom Hardy, Anne Hathaway, Joseph Gordon-Levitt, Marion Cotillard, Liam Neeson, Christopher Judge

Reklama

Momentka

Momentka

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama