Scénář filmu Spider-Man: No Way Home se měnil za pochodu, pracoval s obrovskou porcí postav
James Cameron pracuje na svých dokonalých scénářích několik let, aby je následně již při natáčení nemusel měnit. U dnešních blockbusterů je ovšem už normální, že se scénář mění i v průběhu natáčení. A své zkušenosti má s tím i Marvel Studios. Nicméně tady svou úlohu studio zvládlo bravůrně.
Scenáristi Erik Sommers a Chris McKenna si nyní mnou ruce. Snímek Spider-Man: No Way Home si vysloužil prakticky jen kladné hodnocení od diváků a novinářů, na renomovaných internetových portálech má tento film až nezvykle velké hodnocení, i když se jedná jen o komiksový snímek. Nicméně scénář nebyl úplně pevně daný již od samého začátku.
Oba tvůrci přiznávají, že zpočátku chtěli do filmu zakomponovat co nejvíce postav. A tak v původních verzích scénáře figurovaly i jiné postavy z pavoučích sérií, které se pochopitelně do výsledného filmu nedostaly. Oba scenáristi celý proces přirovnávají k návštěvě ledničky – vše z ní vyndáte a postupně se rozhodujete, co dobrého si dáte a nakonec vezmete to nejlepší. V původních verzích scénáře tak figurovala například i MJ v podání Kirsten Dunst a Gwen Stacy, kterou by si opět střihla Emma Stone.
O obou herečkách se již delší dobru spekulovalo, že by se ve filmu měly objevit. Původně byla do scénáře zakomponována i Teta May v podání Sally Field. To nás jen utvrzuje, že postavy ze série Amazing Spider-Man měly mít v původní verzi filmu ještě větší úlohu. I postava Strange prošla jistou obměnou. Oba scénáristi se pravidelně dozvídali o událostech budoucího filmu Doctor Strange in the Multiverse of Madness a své poznatky z tohoto filmu zpětně zakomponovali do svého Spider-Mana.
Erik Sommers a Chris McKenna se nicméně shodují na tom, že první verze scénáře byla opravdu přeplácaná. Oba chtěli ve filmu ukázat až moc, brzo se tedy shodli, že původní scénář je nestravitelný. Došlo tedy logiky ke škrtům a některé postavy musely s kola ven. Zajímavý proces taktéž nastal i se záporáky, protože jednotliví herci byli oslovovány studiem už v poměrně pokročilé verzi scénáře a dokonce i po začátku natáčení třetího dílu.
Sommers a McKenna tak přizpůsobovali svůj scénář tak, jak studia Sony a Marvel Studios uzavírala dohody s jednotlivými herci. Tady je krásně vidět, že spolupracovat na blockbusteru je nesmírně těžká a nikdy nekončící práce. Nic nekončí napsáním prvního scénáře, ten se někdy může měnit ze den na den, z hodiny na hodinu a doslova pod rukama režiséra. Někdy se ale i tak dá vytvořit skvělý film, i když se do něj zasahuje již v průběhu natáčení.
Zdroj: ComicBook.com
Diskuze /0