Hrdinové (Heroes)
83/100 - 170×

Hrdinové(Heroes)

Mysleli si, že jsou jako ostatní, dokud v sobě neobjevili nadpřirozené schopnosti. Hrdinové se vracejí s novou řadou.

USA | 2006 | Ukončeno
vysílání
5 sezón | NBC | 43 minut
VOD
O2 TV
žánr
Dobrodružný, Komiksový, Sci-fi
hrají
Pruitt Taylor Vince (Caspar Abraham), Dylan Bruce (James Dearing), Clé Bennett (M. F. Harris), Aislinn Paul (Phoebe Frady), Toru Uchikado (Ren Shimosawa), Eve Harlow (Taylor Kravid), Zachary Levi (Luke Collins), Kiki Sukezane (Miko Otomo), Robbie Kay (Tommy Clarke), Danika Yarosh (Malina), Ryan Guzman (Carlos Gutierrez), Judith Shekoni (Joanne Collins), Rya Kihlstedt (Erica Kravid), Gatlin Green (Emily Duval)

Podobnost mezi Hrdiny a X-meny, část první

Podobnost mezi Hrdiny a X-meny, část první

Určitě si každý z vás všiml, že seriál Heroes se, ať už to Tim Kring popírá sebevíc, inspiroval X-meny. Obě díla mají ledacos společného, ale najdou se i nějaké rozdíly. Dnes se podíváme právě na ně.

11 0
11.1.2016

Tim Kring v roce 2006 přišel na televizní obrazovky s Hrdiny a tvrdil, že nikdy předtím nedržel v ruce žádný komiks a prakticky nic nevěděl o X-Menech. Ať už pravda leží kdekoliv, je jasné, že díla mají spoustu společných prvků. Dnes se podíváme na různé projevování schopností u různých postav.

Claire Bennet vs. Wolverine

Roztleskávačka Claire Bennetová má s adamantiovým králem Wolverinem stejnou schopnost – oba se dokážou vyléčit z (téměř) jakéhokoliv zranění a nestárnou. Oba dokáží přežít výbuchy, ledajaké propíchnutí či přímý zásah kulkou do srdce. Zatímco se Wolverine dokáže vyléčit i při střelbě do hlavy, pro Claire Bennetovou by to byla konečná. Claire má navíc vzadu na hlavě místo, které ji dělá velice zranitelnou – při vpíchnutí čehokoliv ostrého zůstane „mrtvá“ na tak dlouho, dokud ji někdo onu věc nevyndá.

(Kdo u vás vede? Roztleskávačka, či drzoun s adamantiem v těle?)

Tommy & Peter Petrelli vs. Rogue

Další schopnost, na kterou se podíváme, je dočasné přejímání ostatních schopností. U X-menů touto schopností disponuje Rogue, která při doteku jiného člověka se schopností absorbuje na omezený čas tu jeho. Má to ale jeden háček – vysává z dotyčného jeho životní sílu a zabíjí ho. U Tommyho a Petera tato schopnost funguje trošku jinak. Tommy při doteku jinému výjimečnému natrvalo schopnost ukradne a sám ji bude mít tak dlouho, dokud nezíská jinou. Tommy je tak schopný udržet pouze jednu schopnost současně.

Petera Petrelliho funguje schopnost trošku jinak. Zatímco v prvních třech řadách si mohl zkopírovat jakoukoliv schopnost i bez nutného doteku s výjimečným a udržet ji, jak dlouho chtěl, v půlce třetí série, kdy nadobro ztratil tuto schopnost, získal „jen“ tu, kdy si může zkopírovat nadání pouze při doteku s výjimečným a udržet ji pouze na tak dlouho, dokud nepřijme novou.

(Na Arthura Petrelliho jsme raděli zapomněli.)

Matt Parkman, Hiro & Sylar vs. Charles Xavier

X-meni mají obecně komplexnější schopnosti a někdy se stává, že jedna postava jich ovládá více. Skvělým příkladem je Charles Xavier, zakladatel školy pro nadanou mládež. Charles dokáže ostatním lidem číst myšlenky, zároveň ovládá telekinezi a ještě umí zastavovat čas. To v Hrdinech ale neumí jedna osoba, ale je zapotřebí rovnou tří!

Matt Parkman dokáže číst myšlenky a vstupovat do mysli ostatních lidí. Prakticky to samé umí i Charles a mezi jejich schopnostmi není žádný rozdíl. Charles umí zastavovat čas jako Hiro Nakamura, ten se ale navíc umí ještě teleportovat a cestovat v čase. K dalším Charlesových schopnostem patří telekineze, kterou ovládala v Hrdinech spousta jedinců. I když tato schopnost je jednou z mnoha, kterou Sylar vlastní, nejvíce jsme viděli ji používat právě jeho, proto si zde zaslouží zmínku.

(Xavier je opravdu mocný a jeho schopnost je velice různorodá.)

Tracy Strauss vs. Iceman

Iceman je schopný vytvářet led. Prakticky stejnou schopnost (trochu omezenou) měla Tracy Strauss ve třetí sérii. Poté, co jí ale Emile Danko střelil, a ona se následně rozpadla jako ledová královna na tisíc kousků, projevila se u ní nová schopnost a dokázala manipulovat s vodou. To Bobby nikdy neuměl, takže zde lze říci, že Tracy má vícevrstnatou schopnost než Iceman.

(Často se stává, že stejnou schopnost, co má v X-menech muž, má v Heroes žena.)

V Heroes a X-menech existuje celá řada postav, které mají velice podobnou (či dokonce totožnou) schopnost. Prakticky už dnes lze říci, že žádná schopnost není originální a a většinou si tvůrci berou nspiraci z jiného (komiksového) díla. Příště se podíváme na obecné podobnosti a odlišnosti X-menovského světa a světa Hrdinů.

Foto: X-men – WB, Heroes – NBC

Diskuze /14

nerrti

No ono pokud nechcete vymýšlet absurdní zbytečné schopnosti (mlíkař v Misfits), tak moc s originalitou pracovat nemůžete. Všechno jsou to schopnosti, které se objevili ještě před X-meny a které bych já označil za poměrně univerzální, tudíž neukradnutelné.

#9 ksanzi10
11.1.2016 | 18:39:15
asdfghjkl

Charles Xavier neovládá telekinezi a neumí zastavit čas!

#3 tom99 #6 téčko171
11.1.2016 | 19:44:23
tom99

#2 asdfghjkl: V X-men 2 mu to šlo celkem dobře…

#4 asdfghjkl #6 téčko171
webmaster
11.1.2016 | 19:52:34
asdfghjkl

#3 tom99: pokud myslíš tu scénu v muzeu a v bílém domě, tak to nebylo zastavení času, ale dočasná paralýza vybraných lidí kolem něj. A co se týče telekineze, nemám tušení na co odkazuješ :(

#5 tom99
11.1.2016 | 19:55:42
tom99

#4 asdfghjkl: S tou telekinezí jsem si to nejspíš spletl. Bral jsem automaticky, že má stejnou schopnost jako Jean…

webmaster
11.1.2016 | 20:20:28
téčko171

#2 asdfghjkl:
#3 tom99: Nejen v X-men 2 ale i v potitulkové scéně Wolverina (letiště).

webmaster
11.1.2016 | 20:27:24
Piere

Já jsem hlavně při sledování poslední epizody představil Matrix :) ale řekl bych, že takhle můžete udělat pak článek o dalších Marvel postavách, případně DC :D Čekal jsem spíš nějaký podobnosti dějový, než přehlídku letem světem schopnostmi po xté.

#8 tom99
11.1.2016 | 21:01:18
tom99

#7 Piere: Tak proto máš v článku „část první“, třeba něco takového přijde příště :-)

#11 Piere
webmaster
11.1.2016 | 21:06:45
ksanzi10

#1 nerrti: to bola teba blbá schopnosť. Možno by sa nejakému nájomnému zabijákovi zišla. Keby Curtis nebol alerigický na laktózu, tak by bolo po nich. V jednom článku písali, že Misfits sú lepší ako Heroes. Súhlasíš?

#10 Piere #13 nerrti
11.1.2016 | 22:07:14
Piere

#9 ksanzi10: Misfits jsou super seriál, jsou jiný – anglický. Mají prostě svoje kouzlo a buď se ti zalíbí nebo ne. Heroes jsou mainstream, ale třeba svět Heroes mě baví víc. Protože se s ním pořád nějak pracovalo (že ne úplně podle představ je asi škoda, i když já si je užil celý :) Reborn mě ale moc nebaví a až dokoukám řadu, tak si je připomínat nebudu. Ale původní mám rád stejnak jak Zmetky a pak už jen záleží na co bych měl chut, trávit u toho kupu času (oboje má dost sérií :D )

11.1.2016 | 22:29:26
Piere

#8 tom99: Kdo říká, že bude :) ale ne, dobrá práce. Jen, že vás to musí stát spoustu času a tady mi to přišlo trochu zbytečnej přehled. Ale na jakýkoliv zajímavosti se vždycky těším ;)

11.1.2016 | 22:31:03
Holldir

Spojovat Claire a Logana je jak porovnávat medvěda a myš, ale ano mají stejnou schopnost regenerace:)

Jako já ti nevím, ale spojovat schopnosti rogue a těch dvou je docela prapodivné. Možná by se dalo polemizovat o tom, že rogue přejímá schopnosti lidí jichž se zrovna dotýká díky čemuž se dá spojit s Peterem (viz x-men 1), ale spíše bych ji spojil s haiťanem se kterým bych řekl má blíže než k těmto. A s Tommym nemá společného vůbec nic. Tommy schopnosti anuluje na trvalo a přejímá je za vlastní

Xavier a tito tři no to je hodně silná blbost. Xavier je telepat. Hiro neumí vůbec nic co by připomínalo Xaviera, Sylar též ne. Vždyť Sylarova schopnost tkví v tom, že přijme schopnost jiných lidí tím stylem, že jim otevře hlavu. To taky nemá s Xavierem vůbec nic společného. A Matt je telepat, ale mnohem slabší než Xavier. Jo ten se s ním dá spojit, ale úroveň je docela jinde

Iceman a Tracy jo to se dá spojit oba ovládají určité skupenství vody. Jen každý ji umí využít jinak dalo by se říci, že je skoro stejná jen oba dva neměli dostatečnou praxi

12.1.2016 | 16:17:25
nerrti

#9 ksanzi10: Nesouhlasím, respektive nesouhlasím s tím, že Misfits jsou lepší než původní Heroes, poněvadž se jedná o dva naprosto odlišné žánry a typy příběhů, stejně tak vyprávěcí struktura a rukopis jsou úplně jiné, obojí tak nějak charakterizuje tvorbu států, ve kterých to vzniklo, respektive jeho povahu, folklór, mytologii a tak. Co se týče Heroes Reborn, tak bohužel musím říct, že pomalu všechno, co jsem viděl, je lepší. :/

12.1.2016 | 19:51:58
Lothaire

Nevím, tohle srovnání mi přijde dost povrchní :) Souhlasím s nerrti, jedná se o tak univerzální schopnosti, že zmíněné odchylky mezi schopnostmi postav dvou děl spíš podle mě napovídají tomu, že tam žádná inspirace neproběhla. Ve valné většině to jsou schopnosti, na které si hrají už děti v předškolním věku na hřišti aniž by viděli nějaké xmeny :)

13.1.2016 | 13:40:59
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Náhodný obrázek

Náhodný obrázek

Hlídejte si nás

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama