Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Představitelka Daenerys v krátkém videu o své dějové linii

Představitelka Daenerys v krátkém videu o své dějové linii

Herečka Emilie Clarke, která v seriálu ztvárňuje postavu Daenerys, se v krátkém videu vyjádřila o své dějové linii. K videu jsme pro vás udělali titulky.

25 1
14.5.2015

Ve videu se kromě Emilie Clarke objevil také herec Ed Skrein, představitel Daaria.

Co na momentální situaci u Danerys říkáte?

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /37

DramaQueen

Daenerys je sérii od série větší blázen. Hraje si na spravedlivou vládkyni, která ničí otroctví a osvobozuje lid, přitom bez mrknutí oka nechá sežrat dva náhodné lidi bez důkazů, že by měli s útokem cokoli společného, s tím, že jsou aristokratického původu v otrokářské zemi a to jako důvod stačí. Přitom NENÍ královna z lidu. Bylo jí řečeno, že má všechny soudit jen po spravedlivém soudu, aby nebyla jako její otec, který lidi bez milosti upaloval z vlastního rozmaru. Takže poslední větu Emilia krásně vystihla. Schovává se za velká slova o svobodě, spravedlnosti a míru, přitom se drží rodinného motta a podmaňuje si lid ohněm a krví.

#2 didi2012 #3 Rafan #4 Spoorty #5 dfx #9 Eddard1
14.5.2015 | 19:33:06
didi2012

#1 DramaQueen: úplne súhlasím lezie mi na nervy čím ďalej tým viac už nech tam príde Tyrion jej trošku dohovoriť

#4 Spoorty
14.5.2015 | 20:07:07
Rafan

#1 DramaQueen: Tak to by jste se měla raději dívat na seriál z tohoto století. Nikdo by Matinovi nevěřil chování postavy s morálkou a právním vědomím z 21 století ve středověku. Vladaři vždy trestali šlechtu pokud v království se děli nepravosti dle práva té doby. Šlechta se měla starat o pořádek a klid na svém panství a nikoli vladař, od toho vladař šlechtu má.

#5 dfx
14.5.2015 | 21:04:33
Spoorty

#1 DramaQueen:
#2 didi2012: Taky souhlasim.. ze začátku se mi jevila jako jedna z nejspravedli­vějších postav, ale poslední dobou se stává pomalu jednou ze špatných :-D

14.5.2015 | 21:05:24
dfx

Asi z nej bude Mad Queen :-)#1 DramaQueen:

Ona najprv vzala slachte vsetky prava a teraz ich tresta za nieco, naco nemali ziaden vplyv. #3 Rafan:

#6 Rafan #7 Eddard1
14.5.2015 | 21:39:39
Rafan

#5 dfx: No to teprve asi zjistíme. Odboj který je dobře organizován a vyzbrojen asi nebude dílo plebsu. Za tím stojí někdo mocnější nebo bohatší, někdo kdo zná město a někdo kdo má motiv se mstít. Kdyby se Daenerys rozhodla trestat plošně tak ti chudáci v ulicích by byla snadná cesta jak si zchladit žáhu. Tím že trestá šlechtu správně odhadla odkud vítr fouká. Já mám zato že vyrostla z naivity a pochopila že vladař musí mít respekt poddaných a poddaní se ho musí přiměřeně obávat. Problém toho města je že tam vlastně před příchodem Daenerys vladař nebyl a neomezeně vládla šlechta. Jeden vladař je vlastně pro město nóvum které je mu cizí. Daenerys nemá vlastně na výběr, buď vrátí moc a vládu šlechtě a tedy pravděpodobně i staré pořádky a nebo se ujme vlády a moc šlechty zlomí. Její chyba byla v tom že si myslela že dobitím města moc šlechty zlomila a zapomněla že když někdo vládne staletí tak se moci tak snadno nevzdá. Nepřítel přešel z přímé konfrontace do ilegality a zahájil gerilovou válku.

14.5.2015 | 22:07:12
Eddard1

#5 dfx: kde jsi vzal, že jim vzala práva? vzala jim jen otroky ale majetek jim zůstal.

14.5.2015 | 23:04:58
Movego

Osobně si myslím že Dany jedná naprosto perfektně, tím že upálila možná nevinné pány možná ne udělala dobře, vždyt tohle dělal už Caesar že popravil každého desátého vojáka aby vzbudil respekt a utlačil všechny vzpoury. Myslete si co chcete každý na to má jiný názor ..... ale můj názor je že dělá dobře a škoda že povolila s otevřením bojových jam, měla to zatrhnout a vypustit do města draky aby všichni věděli kdo je tady pán.

#12 Baron #13 Ann Taylor #18 StigCZ
14.5.2015 | 23:11:25
Eddard1

#1 DramaQueen: Samozřejmně že jednala správně. Tam není čas složitě zjistovat kdo má spojení se syny Harpyje.Tam bylo důležité, že to ostatní viděli a pokud by nepřestal teror. Dany by v upalování pokračovala.. Pak ale po rozhovoru s Missandei změnila taktiku.

14.5.2015 | 23:11:31
bushka

Ed Skrein je ale starý Daario.

14.5.2015 | 23:49:48
sFík

Člověk by možná neudržel nervy, být na jejím místě. Každopádně Daenerys udělala chybu, když dala drakům ochutnat lidské maso (což se jí může ale i nemusí vrátit jako bumerang). Daenerys udělala chybu, když si dost možná bere tu nejhorší harpyji za manžela (to není spoiler, ani čtenáři to vlastně neví). Daenerys hlavně udělala největší chybu když se rozhodla vnutit svou vládu městu, o které ani nemá zájem, které není cílem její výpravy a které v podstatě zkolabuje, pokud odejde (tak jako knižní Astapor). Už ať je u ní Tyrion a dá jí pořádnej kartáč :)

#14 Rafan
15.5.2015 | 0:02:37
Baron

#8 Movego: ale ona musí povolit bojové jámy jinak by nás ochudila o jednu hodně hustou scénu… :-D

15.5.2015 | 8:11:08
Ann Taylor

#8 Movego: Buď to, nebo rychle vymyslet něco jinýho. Vždyť co ona udělala – cizinka se jim dosadila za vládce, zrušila jejich kulturu, v knížce jim ještě ostatní města odřízla obchod a zásobování, a nedala jim žádnou náhradu. Olenna to řekla správně, když Tyrion namítal proti extravagantnostni královské svatby – buď musí dát lidem zábavu, nebo si ji najdou sami. A ona jim tady zábavu sebrala a nedala jim vůbec nic náhradního. Vypadá to skoro, jako by počítala, že se nějak přesunou z gishkarské kultury na západozemskou, ale ona jim nedala jak to udělat, krom zrušení otroctví a zavedení jediného panovníka, kterému si můžou chodit stěžovat. A ona ani neví jak. Vem si jen protesty bývalých otroků, kterým bylo ve službě dobře. Mohla říct – ano, tak zavedeme zaměstnání. Ne, to ji nenapadlo, jenom obnovila otroctví v dobrovolné a dočasné formě. Zavést zpátky nějakou zábavu je tak rozhodně na místě, ale… co ona zná, divadla? To asi není to pravé. Turnaje? Meereen nemá rytíře, používá jinou zbroj a systém turnajů nezná. Tak něco z jejich kultury, které se nechtějí vzdát? Proč ne s upravenými pravidly? Ono třeba v knížce za ní chodili za bojové jámy orodovat i ti, co v nich bojovali, a celkově je tam povolila po smysluplnějších debatách.

A vypustit do města draky? No… ano, ruinám by se pak možná vládlo snáz. Ona ví, že je neovládá, jenom nechce, aby to někdo poznal.

#15 Rafan #24 Movego
webmaster
15.5.2015 | 8:34:33
Rafan

#11 sFík: Draci jsou v kobce protože začali napadat lidi. Tady nemá Daenerys co zkazit. Daenerys se spíš bude muset zaměřit jak draky dostat pod lepší kontrolu. zatím jsou spíš jak neřízená střela s obrovským potenciálem. S tím jí asi .Tyrion nepomůže. I když nikdy neříkej nikdy. Tyrion je velmi vzdělaný a možná že o dracích z knih bude vědět více než samotná Daenerys. Ale souhlasím že zemitá nátura Tyriona a jeho cit pro politiku a schopnost prohlédnout lsti oponentů jí pomůže.

15.5.2015 | 8:40:24
Rafan

#13 Ann Taylor: Já být protivník Daenerys, tak mám větší hrůzu z toho že draky neovládá než že je ovládá. Největší katastrofa ve válce je když velitelé přestanou zvládat své vojáky. Voják který je vystaven dnes a denně zvěrstvům války postupně ztratí schopnost rozlišovat mezi dobrem a zlem a morálně volní vlastnosti jsou až někde v žumpě. taková armáda je zničující pro vše kolem sebe.

#16 Ann Taylor
15.5.2015 | 8:57:45
Ann Taylor

#15 Rafan: Jenže draci jsou něco trochu jinýho, než armáda, když se ukáže, že jsou nezvladatelní a zničující, tak bude každý vědět, že s aspoň trochou rozumu je pustit nemůže. Ten její nepřítel totiž není někde za zdmi v pustině (aspoň v seriálu proti ní ještě nevytáhli), kde by vyšlo na stejno, jestli ho upálí na něčí příkaz nebo jen tak, ale ve městě, kde si může být celkem jistý, že pokud Dany nechce zlikvidovat všechno a všechny, tak mu draci nehrozí, jestliže ho nechytí. Ale když budu nepřítel uvnitř města a budu věřit, že ji poslouchají, tohle přesvědčení mít nebudu. Z ovladatelných draků se můžou harpyje třást. Z neovladatelných se bude třást celý město a to jí pozici moc nevylepší, takže rozhodně je v jejím zájmu předvést „co můžu, když chci“ a ne „co by bylo všude, když mi utečou“.

#17 Rafan
webmaster
15.5.2015 | 10:10:42
Rafan

#16 Ann Taylor: V čem je nezvladatelná armáda lidí lepší než draci? Nezvladatelní vojáci rabují, znásilňují, zabíjí vše co dýchá. Víte jak v historii zvládali velitelé ten natlakovaný papíňák své armády? Po dobytí třeba hradu nebo města, bylo povoleno 3 dny rabování a naprostá volnost vojákům. Pak se musela armáda stáhnout mimo hrad a nebo město. Co ty 3 dny znamenaly pro obětovanou oblast si možná nedokážete ani představit a to se jednalo o pouhé 3 dny. Představte si kdyby se taková armáda vymkla kontrole trvale. Proto nemůže Daenerys draky použít kdy chce. Pokud se ale na draky podíváte jako na zbraň takzvaně posledního soudu, tak musí každému zamrazit protože takový střet s Daenerys nemůže vyhrát. Pokud beru jako fakt že drak nejdříve oběť zapálí a pak roztrhá, pak jediný kdo by přežil by byla Daenerys které oheň neublíží. Mám však za to že by draci na ní nezaútočily ani tak. Pořád je tu vazba matky draků.

#19 Ann Taylor
15.5.2015 | 10:35:17
StigCZ

#8 Movego: možna by sis měl něco přečíst o Caesarovi, on nikdy decimaci nepoužil a naopak senatori a šlechtu která se přidala na stranu Catona a Pompea nijak netrestal pokud se mu dostali pod ruku.

#26 dundeem
15.5.2015 | 10:53:58
Ann Taylor

#17 Rafan: Z jednoduchého důvodu. Armádu tvoří lidi. Lidi můžeš zabít, když na to seženeš další lidi. A jak se ukazuje, to se dá sehnat (v knížce tam přitáhli… Yunkajci a další menší města s otroky a žoldáky myslím a nebýt nemoci, je to pro ni sakra velká výzva) a síly jsou vyrovnanější a je celkem šance, že sice nezvladatelní vojáci napáchají škody, ale budou poraženi. Zvlášť, kdyby pak Dany řekla, že tohle ne, ti lidi se vymkli kontrole, nechce, aby jí vyplenili město a potřebuje se jich zbavit. Drak ale je jako létající atomovka, která tě sežere dřív, než vůbec vymyslíš, jak bys ji mohl zabít a celá armáda s úkolem zbavit se ho moc nepomůže. A i kdyby pak Dany řekla, že takhle to nechce a vymklo se to, drak je venku, najdi drakobijce, stříbrovlásko, hodně štěstí. Pořád je ale tady důležitý, že nepřítel Dany nesedí ve městě, před kterém stojí a hodlá dobývat, ale schovává se mezi jejími lidmi. Proto, pokud bude známo, že draky neovládá, buď se nikdo nebude bát, že by je pustila a nechala zlikvidovat každého, nebo ano, budou se toho bát, ale všichni, nejen nepřátelé, a budou ji mít za psychopatku, která by jim udělala službu, kdyby i s draky spáchala sebevraždu. A taková být v očích celého Zálivu nechce.

A mimochodem – oheň jí ublíží. Ona není nehořlavá. To je blbost, co se šíří z nepochopení toho, že na hranici s Drogem a Mirri šlo o magickou ojedinělost, říkal to sám Martin.

webmaster
15.5.2015 | 11:33:25
StigCZ

a co událost v bojové jamě když přiletěl drogon? Taky nehořela + vařící voda jí nic nedělá, x krat strkala ruku nad oheň atd. Vážně mě zajímá kdes četl ten vyrok od Martin

#21 Rafan #22 Ann Taylor
15.5.2015 | 12:40:26
Rafan

#20 StigCZ: dík za reakci

15.5.2015 | 12:46:18
Ann Taylor

#20 StigCZ: Já nejsem on, ale ona. Ženská přezdívka, na té fotce taky není chlap. A třeba: http://scifi.stackexchange.com/…mune-to-fire – přepis jeho vlastních slov. Nebo třeba: https://www.youtube.com/watch?… – tady to opakuje i s odkazy na rozhovory, kde to řekl plus ještě rozebírá okamžik, kdy Dany sama byla popálená. Takže ne, není imunní proti ohni.

#23 Ann Taylor
webmaster
15.5.2015 | 13:10:48
Ann Taylor

#22 Ann Taylor: *řekl nebo napsal, fakt jsem se na ty odkazy nedívala, takže nevim, jestli je to chat s autorem, rozhovor s autorem nebo co. Prostě tohle jsou reakce Martina samotného.

webmaster
15.5.2015 | 13:12:46
Movego

#13 Ann Taylor: JO … ty jámy budiž, jo máš pravdu, jen mě štve že se s nimi tak mazlí. Já knížky nečtu tak nevim ty detaily, ale nevím proč zavřela Rhaegela a Viseriona ty nic neudělali za to může Drogon, ale ono by to možná dopadlo stejně, i když Drogon je volný a pokud vim tak nikoho dalšího nesežral (v knížce možná, nevim :D ). Dany by měla už vypadnout z toho Merrenu a začít dobývat západozemí ;) Jinak máš supr názory ;) píšeš komenty i u Grimma :D

#25 Ann Taylor
15.5.2015 | 13:25:40
Ann Taylor

#24 Movego: No u Grimma spíš uvažuju, že skončím se sledováním, ten kam jde, tak tam mě to silně přestává bavit… tady aspoň ne :D Ale v knížce myslím o tom, co prováděl Drogon, nic není. Někde lítal a lovil. Ale ona udělala chybu, že je od začátku necvičila a nechala je volně, dracarys nestačí. A že je pořád v Meereenu…jo, chce se naučit vládnout, chce se naučit stabilizovat dobytá území, chce zabránit znovuzotročení, bla bla, ale…ňnnnnnn… chce být královna Západozemí a vezme si chlapíka z otrokářskýho města, který nikoho v Západozemí nezajímá? Řeší místa, co s ním prakticky nemají spojení? Vrhla se na záliv jen tak, proto, že se jí chtělo? Vojáky z Astaporu potřebovala, ale ten zbytek už jí byl k ničemu. Jestli Západozemí vážně nevzdala, měla by pro to začít něco dělat a ne se tam uvrtávat pořád hlouběji, to rozhodně.

#28 Rafan
webmaster
15.5.2015 | 13:33:01
dundeem

#18 StigCZ: Caesar decimaci použil určite v Galii. Odporúčam životopis od Goldswortyho.

#33 StigCZ
15.5.2015 | 13:51:32
DramaQueen

Mně ale ani tak nevadí samotné její rozhodování jako fakt, že sama takové jednání odsuzuje a představuje si sama sebe jako spasitelku. Její činy hovoří úplně jiným jazykem, než ona… to mi na ní vadí…

15.5.2015 | 16:24:51
Rafan

#25 Ann Taylor: Možná že bude její muž vládnout v zastoupení až ona se vypraví do Západozemí. Dávalo by to smysl ale možná to Martin zamotá ještě jinak.

#29 Ann Taylor
15.5.2015 | 17:52:28
Ann Taylor

#28 Rafan: To nepochybně v Meereenu jo, ale mně jde o to, jak to komplikuje její hlavní cíl, a to Železný trůn. Když bude vdaná, tak by musela obnovit targaryenskou tradici s polygamií nebo vládnout sama, umřít sama a po sobě nechat jenom další bordel. On by sice, pokud nebude moct mít děti, bordel zůstal tak jako tak, ale když by si vzala nějakýho západozemskýho šlechtice, asi by měla na trůn pak nárok jeho rodina, nebo ne?

#30 Rafan
webmaster
15.5.2015 | 18:40:04
Rafan

#29 Ann Taylor: No nejsem si jist. Ale Vladař pokud nemá pokrevního dědice, může svého nástupce vybrat v poslední vůli. Pravda je že by stejně musela většina šlechty s nástupnictvím které není pokrevní předem souhlasit. To už je ale politika vladaře jak se s šlechtou domluví.

#31 Ann Taylor
15.5.2015 | 19:28:02
Ann Taylor

#30 Rafan: No právě a když by se o ní vědělo, že má manžela ještě někde v Meereenu, asi by tlačili na to, aby po ní nastoupil někdo, kým si jsou jistí. Navíc… jak řekla Cersei, Ned měl taky jen cár papíru, co si myslel, že je štítem. Jakmile byl Robert mrtvý, záleželo na tom, kdo se chopí moci, ne kdo má papír, tady by to bylo stejné. Prostě svatbou s Hizdahrem a kvůli tomu, aby ji přijalo jedno město v Essosu, si komplikuje něco, co by pro ni mělo být mnohem důležitější.

webmaster
15.5.2015 | 19:37:00
teojan89

Ona ta linka Daenerys v seriálu postrádá trochu logiku, protože ten děj oproti knize pořádně osekali. V knize si Hizdraha nebrala protože jí to jednoho večera při rozhovoru s Misandei přišlo jako dobrý nápad. V knize byla ve chvíli, kdy na to přistoupila pěkně v háji. Kromě řádících Synů harpie, bylo město v obležení armádami, které sama nemohla zvládnout, probíhala totální obchodní blokáda, takže městu hrozilo hladovění a navíc se v něm šířily nemoci. Tu svatbu si nevymyslela Daenerys, ale Meerenská šlechta a pěkně dlouho ji prakticky denně tepala, než na to přistoupila. A vůbec nemluvím o tom, že Hizdrah tam nebyl takový ňouma, jako v seriálu :-)

#36 POLW
15.5.2015 | 19:55:52
StigCZ

#26 dundeem: ten mám a nejsem si vědom toho že by jí použil, legie mu byli naprosto oddane a zkušene taky prohrali snad jedinou bitvu. Kdy přesně ji měl použit?

15.5.2015 | 20:32:26
Red Bull

Myslím, že se žádné blokády nedočkáme. Osobně nechápu proč to tahle debilně osekali, připadá mi, že právě kvůli Tyrionovi, který se už
!příště podívá mezi otroky a taky mě napadlo, že bychom se tak mohli podívat do Yiunkai s jeho žoldáky, společně s otrokářskou armádou.?? Tuto sérii se asi spolu s Daenerys setkají, pokud beuteče na Drogonovi jako v knize před Hizdahrem a všechny tím nenasere… Litlle-finger bude asi za uvězněním Cersei. A Mace by se mohl stát součástí vyjednávání o přílonění Tyrellů na stranu Lannisterů v Braavosu. Chtěl bych vidět Olleninu reakci, kdyby se na něčem takovém dohodli!!! (haha)

15.5.2015 | 21:07:58
armunder

Bude to sní ještě horší až pustí syny Harpie do Merenu :(

16.5.2015 | 23:32:50
POLW

#32 teojan89: Přesně tak, konečně rozumný komentář :-) A abych taky něco přidal -Deanerys byla k většině svých kontroverzích rozhodnutí donucena situací,pěkná ukázka toho,že nelze vládnout nad osudy lidí a při tom se zavděčit všem.Nakonec i Tyrion je krásný příklad,většina lidí ho nenáviděla a to se snažil pro ně opravdu něco dělat. A Deanerys stejně navštíví bledá klisna (snad to není spoiler,nečtenáři nepochopí)…

#37 Pretoria
17.5.2015 | 8:28:03
Pretoria

#36 POLW:

Bledá klisna si pro Dany nepřijede :) v knize se píše, že nikdy před tím nebyla nemocná.. Spíš si myslím, že potratila Daariova potomka ;-) .. nicméně více se o jejím osudu se stejně dozvíme z WoW, hlavně, jak si Drogon poradí s Kalesarem :)

18.5.2015 | 20:42:24
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama