Hra o trůny (Game of Thrones)
95/100 - 2 315×

Hra o trůny(Game of Thrones)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Představitelka Melisandry v rozhovoru o scéně s Jonem

Představitelka Melisandry v rozhovoru o scéně s Jonem

Herečka Carice van Houten, která v seriálu ztvárňuje postavu Rudé kněžky Melisandry, se rozpovídala o scéně s Jonem Sněhem.

20 0
9.5.2015

Ve čtvrté epizodě „The Sons Of The Harpy“ jsme u Zdi mohli vidět, jak se Melisandra pokusila svést Jona Sněha.

Herečka Carice van Houten v krátkém rozhovoru, který byl publikován na WSJ Blogs, odpověděla na to, proč tolik o Jona vlastně stojí, proč ho chtějí na svou stranu.

Dole na severu to zná. Lépe se vyzná. Potřebujeme ho tak trochu, aby nás provedl. Ohledně Jona je tu také něco dalšího, což jsme moc neodhalili. V seriálu prozatím nezjistíme, o co jde. A nejde jen o přitažlivost ženy k muži. Jasně, je to atraktivní mladý muž, ale myslím, že to není Melisandřin hlavní cíl. I když by se možná ráda vyspala s mírně mladší osobou, jen možná kvůli změně. Cítíme, že na něm něco je a že ona to dokáže vycítit, ale zatím se v tom hlouběji vrtat nebudeme.

V další odpovědi reaguje na to, když zjistila, že Jonovi řekne úplně stejnou věc jako Ygritte, tedy „Nevíš nic, Jone Sněhu".

Když jsem dostala scénář, byla to pro mě jedna z nejhezčích věcí. Když jsem to četla, řekla jsem si: „Tak tuhle větu miluji". Co mě donutilo se vážně zasmát bylo to, když jsem se dostala ke svádění s Jonem. On tam říká, že složil slib. A ve scénáři bylo napsáno: „Melisandra má pohled: ‚Bitch, please‘". A mně to připadá hrozně super, psaní je tak zábavné.

Zdroj: HBO

Diskuze /66

komja

Takže mu řekne, že má královskou krev co je ještě mocnejší než Barateonova a bum John je Targaryen xD a brzo odletí na dráčkoj do duhy :) PS: jenom trošku trolím ;)

#2 Czistoslava
9.5.2015 | 21:35:28
Czistoslava

#1 komja: No hlavně aby netrolili scénáristi, zatím se tedy moc nepředvedli. Předchozí díly na mě působí ve stylu „na motivy knih Hra o trůny“

#4 JuRas
9.5.2015 | 21:39:53
Spectacular

Bitch, please! :D :D To se jí povedlo dost dobře :D

9.5.2015 | 21:44:52
JuRas

#2 Czistoslava: To si ještě někteří méně inteligentní jedinci nevšimli, že to jede trochu jinak než knihy a sám Martin na to dohlíží, dokonce psal i scénáře některých dílů, které se taktéž odlišovali… Když se dělalo Under the Dome, tak u toho King taky asistoval a sám nechtěl, aby to byla kopie knihy… Už se s tím konečně smiřte ;)

#5 turcmen #6 komja
9.5.2015 | 21:52:03
turcmen

#4 JuRas: Souhlas :) taky mě v některých scénách mrzí, že to nevidím tak jak jsem to četl, ale už jsem se s tím smířil… a na jednu stranu jsem i rád, aspoň konečně nevím co mě čeká a pak jsem překvapený :) takže nakonec jedině dobře

9.5.2015 | 21:58:18
komja

#4 JuRas: já myslel, že od toho už dal ruce pryč? aby dopsal tu poslední knihu ;)

#7 Blackhand47XD #36 JuRas
9.5.2015 | 21:58:33
Blackhand47XD

#6 komja: On odstoupil od psaní další série, u páté myslím ještě byl.

#8 komja
webmaster
9.5.2015 | 22:04:57
komja

#7 Blackhand47XD: tak jsem to taky myslel :)

9.5.2015 | 22:06:59
Lorne Malvo

Ale prsa má krásný:)to se musí uznat:D

#16 Spectacular
9.5.2015 | 22:22:08
Lukass.M

Ohledně Jona je tu také něco dalšího

Takže šestá série bude o tradičním rodinném párování – Deny + Jon? :D

#11 Blackhand47XD
9.5.2015 | 22:47:24
Blackhand47XD

#10 Lukass.M: Nevím jestli by s takovou krávou vydržel :D Ale asi se to chystá.

webmaster
10.5.2015 | 7:45:28
Offak

tak jak to je vlastne s Johnem? On je Stark a aji Targaryan nebo jsem to tady spatne pochopil? To je pro me nova informace, kterou nepohrdnu :D

#13 Blackhand47XD
10.5.2015 | 8:02:49
Blackhand47XD

#12 Offak: To je zatím jen nepotvrzená teorie, že jak Rhaegar unesl sestru Eddarda Starka Lyannu, tak ji znásilnil a jak ji Eddard našel ve věži, tak měla v náručí dítě, zemřela a Ned ho přijal za svoje.

#15 Ann Taylor
webmaster
10.5.2015 | 8:09:48
FaNTa

Daenerys a John by se k soubě hodily :D A to prcání co by měli spolu no prostě Uuu :D

10.5.2015 | 8:11:26
Ann Taylor

#13 Blackhand47XD: No, kdyby to bylo takhle, tak to na věci prakticky nic nemění. Bastard toho nebo tamtoho, nároky nemá stejně žádný a místo Snow by byl… co vůbec, Sand? Řídilo by se to místem narození nebo jedním z rodičů? I kdyby ho ze Zdi nějak propustili. Ono je těch teorií o tomhle víc a liší se v detailech a některé se soustředí na to, aby nárok měl.

webmaster
10.5.2015 | 9:08:34
Spectacular

#9 Lorne Malvo: To jo, taky jenom závistivě koukám :D

10.5.2015 | 9:46:54
Red Bull

Poslední epizoda spíš naznačila (Santa s Petyrem), že Lyanna Aegona milovala (i on ji) a že s ním skočila z lásky a nevidím problém proč by nemohl být uzavřen jeho druhý sňatek, jelikož je Targaryen, kterému mohl přihlížet třeba Varys, Šelmy či Connington. Podle jedné ze zajímavých teorií je Varys bratr nevykastrovsný bratr Šíleného krále, (proč by byl jinak holohlavý), což by mohlo znamenat, že Conningtonovi podstrčil své vlastní děcko… a Eddardovi dal Johna. To je jedna z variant, které na Johnovi může vidět další je ta že je Azor Ahai – napůl led, napůl oheň, začal se svou kariérou ze Severu (a klidně může přejít i na jih). Chtěl bych se ale někoho zeptat jak chápe větu z popisku 7. Episody: John cestuje a jestli uvidíme kamenné lidi… (Jorah může nahradit Conningtona).

10.5.2015 | 9:47:03
Red Bull

A proč by Johna v takovém to případě (L+R) nemohl kdokoliv legitimizovat?

#19 Ann Taylor
10.5.2015 | 9:50:59
Ann Taylor

#18 Red Bull:

Kdyby si ji vzal, tak je situace jiná, to samozřejmě, pokud by se vynořili svědci. A kdo je nebo není Varys nebo jestli něco prováděl s dětma, o tom spekulovat nebudu, na to je teorií až moc (mimochodem kdyby provedl výměnu dětí jak říkáš, by byl Jon Aegon a ze severu by měl jen výchovu, protože by byl napůl Martell a na to nevypadá, je podobný Nedovi). Ale tady bych položila otázku jinak – proč by Jona kdokoli legitimizoval? Stannis z něj chtěl udělat Starka, aby měl spojence na Zimohradu a aby pro něj získal sever. Jako Targaryena by ho nelegitimizoval nikdy, páč by tím ohrozil vlastní nárok na trůn. A ostatní? Kdyby se někomu povedlo legitimizovat ho jako Targaryena (pokud to chápu, tak by mohli jedině tak, protože je to podle otce a ne matky), co by tím získali? Na železném trůně jsou Lannisterové, to by jim muselo fakt přeskočit, aby někdo z nich toužil to udělat. Další král, co by teoreticky mohl, je na Železných ostrovech, a tomu je po tom jednak putna a jednak si chce vzít Dany a dalším Targaryenem by si nepomohl. A tím to končí. Ani Dany by to podle mě neudělala, vždyť by tím řekla, že tenhle kluk má větší nárok, než ona. Vlastně jakýkoli král by si tím službu neprokázal, a už vůbec ne králové s plány s Dany nebo s tak vachrlatou pozicí, jako jsou tam teď.

webmaster
10.5.2015 | 10:16:53
Red Bull

!Špatně jsi to pochopil_a, myslel jsem to tak, že Vary prohodil nějakého svého bastarda s Rhaegarovým, kterého měl s Lyannou. A žádný Martello-Aegon už neexistuje a Dany by ho mohla laegitimizovat právě kvůli spojencům ze Severu. A tím, že by v seriálu mohl před Stannisem mìsto Samma (který by v 6 sezóně mohl popisovat udaálosti na zdi) uprchnout a tam se už setkat s Dany, možná, že Melisandra dovolila jeho smrt, aby mohla se s ním pak vydat za Daenerys (otázkou je jak to dopadne), v seriálu by ho za ní mohl poslat Jaquen…

#22 Ann Taylor
10.5.2015 | 10:25:53
Red Bull

!Špatně jsi to pochopil_a, myslel jsem to tak, že Vary prohodil nějakého svého bastarda s Rhaegarovým, kterého měl s Lyannou. A žádný Martello-Aegon už neexistuje a Dany by ho mohla laegitimizovat právě kvůli spojencům ze Severu. A tím, že by v seriálu mohl před Stannisem mìsto Samma (který by v 6 sezóně mohl popisovat udaálosti na zdi) uprchnout a tam se už setkat s Dany, možná, že Melisandra dovolila jeho smrt, aby mohla se s ním pak vydat za Daenerys (otázkou je jak to dopadne), v seriálu by ho za ní mohl poslat Jaquen…

10.5.2015 | 10:26:13
Ann Taylor

#20 Red Bull:

Jo takhle… no, možný to je, možný je všechno :D Třeba teorie, že Varys je ženská a je to manželka Ilyria, to se mi líbí ať s ní souhlasím nebo ne:D …ale Dany by tím žádné spojence ze severu nezískala. Legitimizovala by ho a z něho by najednou byl kdo? Targaryen, mladý princ s matkou odněkud ze severu. A i kdyby se seveřané z nějakého důvodu rozhodli, že Lyanna sice byla mladá holka, která ani nebyla lady Zimohradu, umřela kdysi dávno a její syn je Targaryen, které sice nemusíme, ale fajn, pro vyšší dobro, budeme ho mít rádi, tak ona by nezískala. Je to syn jejího bratra, někdo se silnějším nárokem na trůn, než ona. Kdyby to udělala, je hloupá. Leda by to udělala, teoreticky, pokud by se dostala na trůn a tak dál a tak dál, až by už byla stará, stále neplodná a chtěla by tam udržet svou rodinu, pak by mohla říct hele, nemám děti, ale tady se schovává ještě někdo, komu přiznám právo nosit jméno Targaryen. Ale do té doby… by tím zahodila všechno, o co se snažila.

#24 Red Bull
webmaster
10.5.2015 | 10:35:25
Red Bull

A taky pořád nevíme kde se narodil a možná, že jak už tu kdosi psal je Azor Ahai – Daenerys i John (jeden Azor, druhý Ahai).
!Jinak mě napadlo, že Roosovi a Ramseymu by mohli pomoci Greygoyové, jelikož mají pokud se chtějí plavit proti Vysoké Zahradě potřebují svoje uvězněné lidi a Baratheoni se Starky přeci 10 před GoT zničili jejich boj o samostatnost. A Thon nikoho z žijících krom Ashi, k. je taky v zajetí Stannise nezajímá. A kdyby nedejbože vyhrál Stannis mohl by je vyvraždit a dosadit tam Theona, svou loutku…

10.5.2015 | 10:37:39
Red Bull

#22 Ann Taylor: ! No jo… jenže si musíš uvědomit, že proti ní stojí Lannisterové, Martellové, Baratheon, Orlí hnízdo a její údajný příbuzný (má být prý její tetou) a najednou může získat Sever a zbavit ho pravomoci na trůn. Oba má jen Greygoye, Neposkvrněné a možná na chvíli Tyriona…

#26 Ann Taylor
10.5.2015 | 10:43:53
Red Bull

A Tyrellové + Sansa…

10.5.2015 | 10:46:27
Ann Taylor

#24 Red Bull:

Martellové proti ní nestojí, ti ji chtějí, jenom pokud Quentyn fakt zemřel, bude to problematičtější. Ale ona těžko získá sever Jakmile řekne tohle je legitimní syn mého bratra a Targaryeni se vrací, má nárok na trůn on a ona se může jít klouzat se všemi ostatními nebo ho zabít a pokud by Jon sám neřekl sorry, ale na to ti kašlu (těžko říct, u něj by to možná bylo pravděpodobné, ale pak by zase kašlal i na burcování severu na podporu Dany), tak je z toho další Stannis – Robertovo děti (když vynecháme, že nejsou jeho) konflikt. Tím, že legitimizuje Jona, se žádných protivníků nezbaví, naopak oslabí vlastní pozici, a pokud by se už za Jona postavil sever, tak co myslíš, řekli by „Za odstranění Jona, kterého známe, z cesty jakési tetičce královně putující z východu“ nebo „Za Jona a jeho trůn“? Jon je jim furt bližší, než ona.

Ale… zatím pořád tvrdne v Essosu a tak nějak doufám, že tam ztvrdne, protože jí nijak zvlášť nefandím :D

webmaster
10.5.2015 | 10:52:55
Red Bull

!Martellové podporují svého Targaryena a Martin byl jen tak pro nic za nic nezměnínil, že mají proti nim pece… a taky není důvod proč by jí podporovali (pokud se nezjistí, že je falešný), myslím že Petyr se skutečně do Králova přístaviště dostane a tam, aby se nějak vyřešil problém s tím, že aktuální vládce Tommen přichází o moc a s tím i Tyrellové, tak ho prostě odstraní. Varys by prokazatelně viděl na Cerseině místě Tyriona, který přijde de svou armádou za zabarikádovanou Cersei a tak dále… V seriálu i v knize bude prostě Little-finger na Stannisově straně. Pokud Dany vyvrátí Aegonovy nároky na trůn není důvod, proč ji podporovat a k Johnovi: Copak není tak trochu méně přemýšlivá a nevypočítavá… a pořád tu může být někdo, kdo je vzájemně spojí: Jaquen, draci a zlovlci, nenávist k Victarienovi, Melisandra nebo třeba nejpravděpodobnější válka Jiných… (se smíchem)

#28 Ann Taylor
10.5.2015 | 11:04:55
Ann Taylor

#27 Red Bull:

Ne, Martellové měli v plánu provdat Arianne za Viseryse, když umřel, tak Quentyna za Dany, a neví ještě, že Quentyn má být mrtvý, takže hodlají podporovat ji. Akorát Arianne vyslali zjistit, jestli ten Aegon může být pravý, nebo ne, jak se stavět k němu, to ještě neví, protože neví, jestli mu věřit. Takže rozhodně zatím víc hodlají podporovat Dany, pokud si vezme Quentyna. Že by Varys jako pobočníka/rádce krále (lhostejno jakého) viděl nejradši Tyriona, to souhlasím, to on ostatně v určitém smyslu sám řekl a nebylo by to na škodu, co Malíček, tak o tom spekulovat nebudu, ten vytváří chaos, takže co udělá fakt nedokážu odhadnout. Jinak Dany určitě je méně vypočítavá, ale chce být královnou. A není tak hloupá, aby nevěděla, že přiznání existence syna jejího bratra/korunního prince ji ohrozí. Pak už by leda pomohlo, kdyby si ho vzala, ale zase, to je Západozemí, takže by byla jenom… králův doplněk, ne to, co chce. Protože si nemyslím, že Jona by zvládla zrovna ona nějak moc zmanipulovat. Furt má Nedovu výchovu. Ale to se doufám nestane, na trůněnechci ani jednoho a oba dva už jsou teď dostatečně „hrdinští“ (Dany a její dobývání měst plus draci, Jon a jeho velení na Zdi), aby z nich ještě byli ultimátní hrdinové nebo vládci. To podle mě není Martinův styl a doufám, že na trůně bude někdo jiný, než oni, Azor Ahai bude někdo jiný, než oni, a stejně na tom nebude záležet, protože všichni umřou :D

webmaster
10.5.2015 | 11:18:42
Ann Taylor

Jinak tu asi zahlcujem diskuzi OT, za což se omlouvám, ale já jinak nemám s kým o GoT debatovat a baví mě to :D

webmaster
10.5.2015 | 11:19:41
Red Bull

Dany už poslala do Dorne jeho tělo a podle toho, co z Vichrů bylo zveřejněno mu Allayne nejspíš uvěří a spekulujeme maximálně o konci Vichrů, to co přijde po tom fakt neřeším… a Cersei nejspíš pošlou do jejich rodilých končin. Tyrion s Dany nemůže vycházet vzhledem k jejich povaze. Otázkou j Chaime

#31 Ann Taylor
10.5.2015 | 11:27:47
Ann Taylor

#30 Red Bull: Tak to jsem nečetla všechno zveřejněný z Vichrů. Já četla akorát ! Theona, Allayne seznamující se Harrym dědicem a Arianne jedoucí omrknout údajného Aegona. A z toho nevyplývalo vůbec nic.

#32 Ann Taylor
webmaster
10.5.2015 | 11:33:16
Ann Taylor

#31 Ann Taylor: Grrr, nečíst, nečíst, obvykle dbám na spoilery, ale to, že se musí enterovat víckrát, mi tu ujelo!

#33 Salim Hrdonožka
webmaster
10.5.2015 | 11:34:20
Salim Hrdonožka

#32 Ann Taylor: Neva, ti, co četli Tanec, tohle předpokládali (jinak by to Martin asi nezveřejnil) a zbytek to nepochopí.

Mě spíš zaujalo to s tím Dorne:

Měl jsem za to, že Ilyrio se zmiňoval, že se (v Pentosu?) sjela taková menší konference, kde se tři vlivní muži (Varys + Ilyrio + pochopil jsem to tak, že Martell) dohodli na pospoře Targaryenů a snad i všichni věděli, že Aegon přežil jako YG, takže Arriane by neměla mít problém tomu uvěřit (spíš taková malá kontrolka než zkouška něčeho nepříliš pravděpodobného)…

Ohledně nástupnictví:

A tak nějak jsem předpokládal, že dle starých zvyků by se Daenerys a Aegon vzali, popřípadě by se Dany mohla vdát i ze Jona, pokud by se nějak obešla přísaha (nepředpokládam, že by si Jona vzal Aegon), čímž by si (v případě L + R = J) navzájem potvrdili právo.

#34 Ann Taylor #38 NIKITO
10.5.2015 | 12:14:04
Ann Taylor

#33 Salim Hrdonožka:

Jo, to by mohli udělat. Jenže pořád zůstává problém, že Dany chce být královna. Chce mít moc. Chce vládnout podle sebe. Chce být milovaná a spravedlivá vládkyně. A kdyby to zapíchla v Zápoadozemí s manželem králem, bude vládnout podle zvyklostí on, leda by ho dokázala zmanipulovat a vládnout fakticky místo něj, ale aby to vypadalo, že vládne on. A já si nemyslím, že by to s někým z nich dokázala, jsou tam ženy, co to tak mají, ale ona mezi ně nepatří (Aegona vychovávali jako budoucího krále, Jon je… Jon), takže by nedostala to, co chce. A jestli o Aegonovi Martellové věděli, to nevím, připadalo mi, že Doran ji prostě poslal zjistit, jestli mají věřit, že je to on, ale tak jako tak si říkám, jak to může Arianne rozseknout, když jednak nikdo neví, jak by měl dospělý Aegon vypadat a jednak nemá jak s jistotou určit, že to není nějaké nastrčené dítě vychované ve víře, že je Aegon, pokud nemá polní sadu na odběr a rozbor DNA.

#35 Salim Hrdonožka
webmaster
10.5.2015 | 12:21:35
Salim Hrdonožka

#34 Ann Taylor: Může prubnout, nakolik je odolný vůči ohni. A manipulovat s králem není zas takový problém, jak nám ukazuje Margery. Pravda, s Jonem by to bylo těžší, ale YG asi stále nepoznal ženu, takže tam by to i přes Varysovu a Griffovu výchovu mohlo projít…

#37 Ann Taylor
10.5.2015 | 12:41:03
JuRas

#6 komja: Co vím, tak pro 6. sérku nenapíše žádný scénář. To však nevylučuje jeho dozor a konzultace na seriálu, které jsou určitě méně náročné, než napsat scénář. Od začátku na to dohlíží a sám to psal, nevím, proč se všichni vztekají…

10.5.2015 | 13:12:57
Ann Taylor

#35 Salim Hrdonožka: Heh, ta představa :D A manipulace s králem – není to problém, pokud víš, jak na to. Jenže Dany není jako Margaery a ti dva zase nejsou jako psychopat Joff nebo díťátko Tommen. Vem si, že Jon velí Noční hlídce a dost ho to změnilo a YG možná neměl ještě ženskou, ale jinak toho má za sebou dost a už se předvedl v určitém bodě, když řekl kašlat na ni, já ji nepotřebuju, dobudu si to sám. Kdežto Tommen zatím vládl tak leda koťaům a Joff na trůně akorát přemýšlel, čím se pobavit. Marg by je možná zvládla, Dany… ne, nemyslím si.

#38 NIKITO
webmaster
10.5.2015 | 13:21:42
NIKITO

#37 Ann Taylor:
#33 Salim Hrdonožka: podle me jsou dohady o tom jestli by ho zmanipulovala nebo ne uplne zbytecne :D …v podstate uvaha o tom, aby podporila svuj narok a podporu na trune, tim ze si vezme nekoho se jmenem nejsou spatne ale docela pravdepodobne…ze by vladla sama a o obavy o svoje panovani se pro jistotu neprovdala? to nedava moc smysl. Podle toho co predvedla, se Dany neboji menit pravidla na uzemi ktere ovladla, takze ji staci, aby zmenila pravidla v zapadozemi a uz nebude pouze muzsky potomek, ale bude moct vladnout i zensky, stejne jako v Dorne. Ale to jsou tak hypoteticke uvahy, sama neverim, ze to dopadne tak, ze Dany a Jon budou vladnout spolu, to by cela saga postradala smysl, uz od zacatku nam Martin ukazuje, ze to neni zadna pohadka…

#39 Ann Taylor
10.5.2015 | 14:36:22
Ann Taylor

#38 NIKITO: V Západozemí by to ale měla o dost těžší. Jo, furt by měla draky a nějakou armádu, jenže tři otrokářská města žádnou zvláštní armádu neměla, naopak měla spoustu otroků, kteří chtěli, ať je osvobodí, a potom, když už jim začala moc lézt na nervy, tak ji stejně postavili, vytáhli a Dany stejně povolila, vzala si někoho místního a jak to dopadlo víme. V Západozemí by krom tlaků kultury ještě existovaly skutečné armády a mnohem silnější spojenectví, než v Zálivu, a fakt, že draci jí moc neposlouchaj, by taky nepomáhal. Když jsem se teď znova dívala na její scény z třetí a čtvrté řady a pak na pátou, tak… jsem jasně viděla, že ona je dobyvatelka. Může být dobyvatelka. Ale vládkyně uprostřed krysího hnízda jako je Královo přístaviště, to by jí moc nešlo. Natož aby protlačila nové zvyky. Ona umí nastolit, ne udržet. Plus ani zákony Dorne by tu nepomohly, furt by šlo o syn Rhaegara versus sestra Rhaegara a i v Dorne by měl přednost potomek, v jejím případě by byl jeden nebo druhý fakt dost zbytečný risk. Kdyby chtěla opravdu vládnout ona, musela by udělat podobný krok jako v Meereenu, ale s někým typu Tommen. Pak by jí to mohlo vyjít. Ovšem taky doufám, že se tam nikdy nedostane.

webmaster
10.5.2015 | 14:49:36
Forrest79

Já bych teď ani moc neřešil původ Johna a jeho nárok na trůn. Spíše bych se koukal směrem co s ním zamýšlí Melisandra. Ti co ví jak dopadly zatím vydané knížky ví o čem mluvím. ! Po tom co Johna pobodají na stěně (což zřejmě zosnovala Melisandra), ho zřejmě oživí a Johnovi ! pak nebude bránit přísaha černé hlídce (lze rozvázat pouze smrtí). Nemluvě o tom co mu bude ! kolovat v krvi (viz Dindarion). A podle mně znovuzrozený Azor Ahai nebude nutné aby vládl všem, ! podle mne stačí, že je sjednotí v boji proti chodcům, což je podle mně jedna z nejduležitějších ! věcí, aby bylo vůbec komu vládnout. Podle mně Melisandra Azor Ahaie v Johnovi poznala a ví co ! se blíží. A Dany? No pokud je John všechny sjednotí, … hold zima se blíží. !

#41 Ann Taylor
10.5.2015 | 14:58:01
Ann Taylor

#40 Forrest79: Upřímně doufám, že on to není. Už se předváděl dost, měl svých pět minut slávy, tak je na čase hodit něco velkého nějaké jiné postavě. Přijde mi, že postavy tam nemají sbírat velká dobrodružství jedno za druhým, ale rozzářit se a pak zase uhasínat.

webmaster
10.5.2015 | 15:01:42
NiennaTasart

Děcka, naučte se ukrývat spoilery. Máte k tomu sokonce spešl tlačítko „náhled“. Někteří si nechtějí nechat vyspoilovat všechno :)

10.5.2015 | 21:11:18
Lukass.M

Jeden velkej spoiler :D

Jon – u mě jasnej potomek R+L. Rozhodně ne ze znásilnění – R byl citlivka a násilí přijal jen s odporem a z povinosti. Je Jon manželskej potomek a tedy dědic železnýho trůnu? I kdyby se vynořil svědek, každej komu se Jon nebude hodit tu pravdu popře. Úplně stejná situace jako s vydánim legitimizačního dekretu – nevydá ho nikdo komu se to nebude hodit do krámu = nikdo. A že by si Jon po zjištění svýho původu řekl „jdu dobít Westeros“?

Jon a jeho dostaveníčko s čepelema… Na tom jestli se dostal pod kudlu jen kvůli svym rozhodnutim a následkum nejspíš nezáleží Tolik, jako na dalším dění. Přežít může „obyč metodama“ stejně jako díky Mel a trošce ohnivejch kouzel. Noční hlídka se ho potřebuje zbavit z pozice Lorda Velitele a rozvázání přísahy / členství díky naplnění části „Neskončí do mé smrti“ je nejspíš přijatelný. Mel v knihách zůstávala na Zdi místo toho aby šla na Zimohrad a za tim rozhodně účel bude.

Co dál po dobytí Zimohradu? Jon + Denny… D je dobyvatelka a je skálopevně přesvědčená že je královna. Prostě Jo a Jo a just JO. Jon i po „rozvázání přísahy“ bude její obsah dodržovat… Je to čestnej blb jako Ned. Když mu Mel vysvětlí že je pro „říše lidí“ důležitý dobýt Zimohrad, půjde a dobyje ho. Když se mu vysvětlí že Denny je pro říše lidí dobrá, ale že potřebuje Sever skrze svatbu, pujde do toho. D si bude dobývat, J si bude plnit přísahu. Tradicim Westerosu se nebude odporovat – Jon bude králem a Denny bude kralovat :D

Spojenci – K Denny se přidá Dorn – tradiční spojenec. Dorn chce válku proti Lannisterum, Doran chce zem chránit před krveprolitim a hlavně chce na trůnu Targaryeny. Jon Stark má po likvidaci Boltonů v zádech sever. (Stannis je tak trošku problém) Sansa má v údolí Harryho = Malíčka dál nepotřebuje. Jestliže za ní bude stát Údolí, bude se chtít pomstít Lannisterum.

Ostatní: řekotočí – Freye má málokdo v lásce, takže zbytek řekotočí se spíš postaví proti Nim, než proti Denny. Vysoká zahrada – tradiční opozice proti Dorn a u trůnu spolu s Lannistery, není co řešit, snad jen že jim problémy dělají železní. Lannisteři – není co řešit. Tyrion by sice mohl Lannistery zachránit shozením všech vin na Cersei, ale každej kdo se nahrne do boje proti Denny si podepíše rozsudek. A železní – Victarion mluví jen za svoje posádky, navíc těžko říct co vyvede když mu Denny řekne „ne“. Takže více méně tři království + draci proti dvoum? :p

Králové: Tommen – Toho nám bude líto. Nebo ne? Margaery není blázen a Tommena má namotanýho na malíčku. Ve chvíli kdy nad rudou baštou přistane drak jí bude stačit vládnout na Casterlyově skále. Bude tvrdit že s Tommenem za nic nemůžou, nejspíš i že Tommen neni Baratheon. Jestli bude u vítěznejch mocností Sansa, skrz Jona bude Margaery bránit. ___ Stannis – věří že má nárok kterej musí prosadit… Jestli nezemře na Zimohradu, před Denny nepoklekne a ani před Jonem :D. Nebo snad jo? Sám syna nemá, nemá komu předat westeros a v Jonovi „něco vidí“. ___ Euron Greyjoy – Neni králem ani celym železnym ostrovum a k Lannisterum se přidávat nebude = bezvýznamná postavička. ___ Mladej Gryff – ať už je nebo neni pravej, jediný co z něj dělá krále je zlatý společenstvo. Dorn má slovo pavouka že jde o pravýho Targaryena a možná i Pavouk se na něj vykašle, když bude mít „plán Denny“ vyšší šanci na úspěch.

Ann – ráda diskutuješ, tak pojď :D

#44 Stráťa #45 Ann Taylor
10.5.2015 | 22:20:16
Stráťa

#43 Lukass.M:

Nevidím důvod proč by měl Jon Snow dodržovat přísahy „i po smrti“. Pokud nebude bratrem noční hlídky tak nebude muset dodržovat přísahy.

Ale největší trhliny máš v podpoře Daenerys v západozemí. Melisandra nemůže podporovat Jona s Daenerys když napřed všem navykládala jakej je Stanis jedinej pravej král a spasitel Azor Ahai…

Dorne tu válku zase tak moc nechce, Doran Martell je celkem pacifista a pokud to půjde tak se bojům vyhne.

Freyové…sice je nemá nikdo rád ale ty píšeš jako by si už lord Frey vybral nějakou stranu (ještě k tomu tu prohrávající) což je věc kterou Frey nikdy neudělá. Bude to hrát na obě strany dokud nebude jasný kdo má navrch jako to udělal při Robertově rebélii.

Victarion nebude bezvýznamná postavička kvůli tomu rohu co vlastní a jeho spálená ruka ještě bude mít nějakej význam.

#46 Ann Taylor #52 Lukass.M
10.5.2015 | 23:34:50
Ann Taylor

#43 Lukass.M: Chceš mě zabít? Fajn, tak do toho :D:D

Tady by se mi líbilo, kdyby byl, ale nejsem přesvědčená, že nutně musí být. Jsem ale ráda, že někdo souhlasí, že nikdo není takový blázen, aby Jona legitimizoval.

Tady si taky myslím, že může být zachráněný i bez kouzel, ostatně v knížce je, že ho bodli… kolikrát, čtyřikrát? A že odpadnul. To se přežít dá, pokud by měl štěstí, pokud ne, Mel ho zachrání určitě, tím jsem si jistá.

Tady už si moc jistá nejsem. Nejsem si jistá, že ho může přesvědčit zrovna ona, ona sice je manipulátorka, ale on je taková kombinace ctnosti, tvrdohlavosti, naivity a stupidity, že to není zase tak snadný a musí se na něj jít správně. A ohledně svatby s Dany… ne, myslím, že pokud by byl přesvědčený, že on nechce být král, tak ho nedonutí vzít si ji a sednout na trůn, ovšem tohle vůbec nechci, aby se stalo, a ani si nemyslím, že se stane. Přece jen v tuhle chvíli – fakt nevím, jestli teda existují nějaký její kapitoly z Vichrů, u ní jsem skončila v Tanci, takže se můžu mýlit – nemá nic a mašíruje po svých k Meereenu. Ani draky pořád ještě neovládá. A tak nějak to není poprvý, takže jí moc nevěřím.

Pokud se Aegon ukáže jako pravý, Dorne se rozhodně přidá k němu. Je to napůl Dorn. A když se Aegon rozhodl, že Dany nepotřebuje a místo za ní půjde na Západozemí, tak silnou podporu mít nebude. Jasně, bude mít furt větší, než jakejkoli jinej rod, ale na trůně budou chtít jejich Aegona, ne jeho tetu. Myslím, že to je pro ně důležitý, leda by pak chtěli Trystana provdat za Dany nebo tetu za synovce, ale pořád bych se přikláněla k větší podpoře Aegona, pokud bude označený za pravého.

Freye… nemohla by je prostě vypálit z povrchu zemského a neřešit? K čertu s nima! :D A Lannisteři… pokud Cersei odsoudí, jsou odepsaní. Tywin mrtvý, Cersei zkompromitova­ná/možnost popravy, Jaime se na to zatím očividně vybodnul, Tyrion je podle práva pro celou říši usvědčený královrah, tomu by museli udělit milost, aby k tomu mohl v Západozemí něco říct, zbytek je někde na západě a ona bude stát prakticky jen proti Tyrellům. Pokud ne, proti Tyrellům a zbytkům Lannisterů, to je jasný. Co se týče železných, tak… nemyslím si, že by měl Euron nebo Victarion šanci dostat Dany, ale i pokud ji nedostanou, tak mně jsou tak nějak ukradení a dovedla bych si představit, že budou zase naštvaně někde ploud a posedávat na ostrovech a to je tak všechno, co budou dělat. Možná, kdyby usedla na trůn, chtěla by dobýt ostrovy a svrhnout jejich krále, ale… upřímně, někoho Greyjoyové opravdu zajímají? :D

Králové – tady už zbývá bez vyjádření jen Stannis, to je prostě… mannis :D Nikdo ho nechce, Melisandra mu nakecává blbosti, armádu už má zase v troskách, ale kolena ze železa, ten moc šancí nemá tak jako tak a nakonec ho zabije podle mě to, že věří nesprávným výkladům proroctví. Tommen, ten je z obliga. I kdyby padl celý zbytek jeho rodiny, v knížce je to malý dítě. A Dany by nikdy nezabila dítě. Takže ten by buď někam zmizel, nebo by si ho mohla nechat jako Starkové Theona. To bych sice nepovažovala za moudrý, ale ona by toho schopná byla.

Jinak, je skoro půlnoc, takže to je všechno, co jsem teď schopná říct :D

#47 teojan89 #48 Stráťa #55 Lukass.M
webmaster
10.5.2015 | 23:45:07
Ann Taylor

#44 Stráťa:

Jo, na roh jsem zapomněla… no, furt může ztroskotat a přijít o všechno, nebo prostě umřít… nebo ukrást draky. Pak by se mince zajímavě obrátila a asi poprvé by mě Greyjoyové zajímali :D

webmaster
10.5.2015 | 23:46:56
teojan89

#45 Ann Taylor:

Cersei určitě neodsoudí. Vzhledem k tomu, že se jí podařilo dostat Roberta Stronga do královské gardy, má předem vyhraný jakýkoli boží soud. Myslím ale, že ve chvíli, kdy se s ním vytasí, Dornům okamžitě dojde o koho jde a vyprovokuje je to konečně k akci. Přeci jen budou mít nyní v Králově přístavišti dva špióny.

Vzhledem k tomu, jak často je v příběhu zdůrazňována Stenisova posedlost spravedlností a že v poslední knize je popisováno, jak těžké pro něj bylo rozhodování, jestli zradit svého krále nebo svého bratra, nevylučoval bych ani variantu, že Stenis některého z Targerienů prostě uzná, aby napravil svoji zradu.

Přijde mi, že všechno směřuje k tomu, že Jon dostane od Daenerys Viseriona. Pak bude mít bílého vlka jako odznak své matky a bílého draka jako odznak svého otce. Jako měnič by ho mohl i celkem dobře ovládat a usmažit s ním všechny mrtvoly za zdí.

Co se týká Victariona, myslím že rohem nepůjdou draci přímo ovládat, ale půjde se jím proti nim bránit – zažene je. Ale fakt nevím kam se tato dějová linka vyvine.

#48 Stráťa #49 Ann Taylor
11.5.2015 | 0:47:21
Stráťa

#45 Ann Taylor:

Mě Greyjoyové docela zajímají, Victorian s Euronem jsou hodně dobrý postavy s potenciálem pěkne zamíchat příběhem. Oba zkušení válečníci okořenění trochou magie a tajemna… No a pak je tu Theon kterej se mění (nebo spíš je měněn) tak často a razantně že bych od něho už čekal asi cokoliv.

#47 teojan89:

Podle mě si to co píšeš spíš přeješ než že by se to dalo očekávat podle nějakých indicií. Jestli je něco v knihách jistý tak to že od Martina nemáme čekat pohádkový konce takže to že Bastard a „rádobyprincezna“ se vezmou, ovládnou sedm království, zastaví bílý chodce za zdí a budou šťastně žít dokud je smrt nerozdělí je jeden z mála scénářů na který bych vsadil jako nereálný.

#49 Ann Taylor #50 teojan89
11.5.2015 | 1:11:39
Ann Taylor

#47 teojan89:

No i pokud ji neodsoudí, ukáže se, že je lhářka, protože už teď má spousta lidí podezření, kdo Robert Strong je, a jakmile ho uvidí bojovat, bude jim to jasný. A bude na tom hůř, i když zůstane naživu, nejen pro Dorny. Ale tak nějak si vůbec nemyslím, že by se Jon měl dostat k drakům víc, než „hele, to je drak“, teda víc, než ostatní, a navíc pokud to správně chápu, ne každý měnič dokáže ovládat víc zvířat, a on sám ani po pěti knížkách ještě pořád neumí udělat to úmyslně s Duchem a drak je silné a hlavně magické zvíře, to spíš Bran bude schopný ovládnout draka. A navíc už do magie kušuje mnohem víc. Ať tak jako tak, rozhodně ale nečekám a ani nechci, aby se Dany vůbec dostala do Západozemí, a u Jona sice čekám ještě nějakou úlohu, ale ne úlohu zachránce nebo nového krále. Navíc stejně čekám, že žádný král nebude a svět se změní.

#48 Stráťa: Mně Greyjoyové strašně nudí. Theona jsem v seriálu nesnášela už jen za to, že vypadá jak retard a částečně, že se tak chová, v knížkách hlavně za to, že se tak choval, Smraďoch mě fakt nezajímá a Euron a Victarion taky ani ne. Možná je to tím, že lodě a námořníci mě nebavili vůbec nikdy, možná tím, že Greyjoyové jsou pro mě jako zbytečnost navíc, ale nebaví mě.

#50 teojan89
webmaster
11.5.2015 | 8:21:05
teojan89

#48 Stráťa: Já především o žádném braní Jona a Deanerys nic nepíšu. Nemyslím si, že by se měli vzít, a nemyslím si, že by měl Jon někdy usednout na železný trůn. Jediné, co si myslím, je, že Jon dostane Viseriona na boj s Bílými chodci. Pro Daenerys bude jedině výhodné dát draka na záchranu Západozemí před Bílými chodci a být tak zase jednou matka spasitelka. Jonův původ tak nakonec nemusí být vůbec odhalen a jediný smysl, který R+L=J bude mít, bude, že Jon bude díky targerienské krvi schopen s drakem zacházet. A podle mě nakonec buď zemře nebo skončí jako nějaký solitér – strážce na zdi nebo tak něco.

#49 Ann Taylor:

Jon neumí Ducha ovládat, protože nechce a protože ho to nikdo nenaučil. Bran měl učitele Jojena a pak toho Stromovouse. I Varamir popisuje, jak se v mládí učil u nějakého měniče. Ve chvíli, kdy se tomu Jon bude chtít poddat, bude podle mě schopen to zvládnout a navíc v tom být i dobrý. Učit ho může třeba Bran vtělený do stromu nebo do Mormontova havrana nebo prostě ten prasečí měnič, co se na konci vyskytoval mezi divokými.

Dokud Robert Strong nepromluví nebo nesundá brnění, bude jeho původ opět jenom spekulací, která podle mě nemůže v očích široké veřejnosti Cersei ublížit o nic víc než drb (pravda) o jejích dětech (kromě Dorn samozřejmě). A jakékoli hlasitější odpůrce bude poměrně jednoduché legálně umlčet – vyzve je, aby svá tvrzení, potvrdili božím soudem…

#51 Ann Taylor
11.5.2015 | 9:39:21
Ann Taylor

#50 teojan89:

Je celkem jedno, proč to Jon neumí, podstatné je, že to neumí, a do draka to je ještě těžší, než do jiných zvířat. A protože do konce už nezbývá moc času, nemyslím si, že on je ten, kdo by to měl zvládnout. Ostatně, Bran má létat. A kdyby měl létat proto, že zvládne vlézt do hlavy havrana, tak jako… jo, je to logický, ale asi by to nebylo oznamováno s takovým důrazem. A co se týče Roberta – v knížce samotné bylo řečeno, že Hora byl monstrózně velký, že neexistoval jiný tak velký muž, a že jakmile se někdo takový ukáže ve společnosti Cersei, bude za lhářku. A nejenom pro Dorne, lidi nejsou tak slepí a hloupí, aby pro jistotu potřebovali přiznání. A tohle nebude na stejné úrovni jako drby o dětech, protože ti, co jí kladli otázky, měli pravdu – vypadá jako nepřemožitelný obří rytíř. Když to není Hora, tak kde byl doteď? Jakto, že o něm nikdo nikdy neslyšel, když lidi slýchají i o zanedbatelných pitomcích, jakmile se dostanou k rytířskému stavu? Odkud se vzal? Proč je Horovi tak podobný co do výšky a schopností? Na tohle Cersei odpovědi mít nebude a už tak je dost pod tlakem. U dětí nemají ostatní v rukách nic. Jen to, že jsou blonďaté, ale to je pořád chabý argument. Tady mají celou Robertovu postavu plus chybějící věrohodný původ.

Ale jinak zpátky k Dany ještě – myslím, že co do seriálu můžeme vypustit všechny dohady o Aegonovi. Mormont teď nahradil jeho cestu a dokonce i Conningtona – nakažení šedým lupem – a myslím, že ho určitě vynechají. Takže buď je opravdu falešný, nebo seriál změní ještě víc.

#53 teojan89
webmaster
11.5.2015 | 9:57:24
Lukass.M

#44 Stráťa:

Jon měl možnost nechat se vyvázat z přísahy Stannisem. Mohl se stát Jonem Starkem, pomstít rodinu, získat Sever zpět pro jméno jeho otce a pokračovat v rodové linii staré deset tisíc let. Zvažoval to, ale nakonec rád přijal post Lorda Velitele a zustal u noční hlídky a svojí přísahy. Proč?

Mel nemusí vystoupit před stovky lidí před kterejma pálila bezvěrce. Musí jen nasměrovat Jona správnym směrem v její válce. Věří Mel že je Stannis Azor Ahai, nebo ho jen využívá ve válce jejího boha proti „tomu druhému“? Těžko říct. Co udělá ve chvíli kdy by to bylo Stannis vs. Denny+Jon? Těžko říct.

Dorne – Doran byl dlouho domluvenej s Exilovejma Targaryenama že až dorazej do Westerosu, přidá se. Podle mne neni zbrklej, ale války se až tolik nebojí. Ikdyž – je to jen muj pohled.

Frey – když dorazí Denny a nebude nijak spolupracovat se Starkama, může se starej Frey držet při zemi, kašlat na Lannistery a doufat že mu to zase projde, přestože se Rudá Svatba nelíbila nikomu kromě něj a Lannisterů… třeba si i udrží vládu nad řekotočim. Ale jakmile by se do toho zamíchal Jon – všimli sme si s jakou radostí setnul Slynta, kterej mohl za uvěznění Neda?

Victarion – kdo ví, třeba ukradne/ovládne dva draky, dobude s nima Westeros a obnoví Harrenhall. Ale s tim Jak pozdě se v příběhu objevil?

11.5.2015 | 10:15:51
teojan89

#51 Ann Taylor:

Tak Cersei hlavně nikomu nic vysvětlovat nemusí (a ve své aroganci ani nebude). Nicméně se asi shodneme, že nakonec padne. Já jen tvrdím, že ji Robert Strong bude držet dost dlouho nad vodou, aby její pád způsobil některý z jejích bratrů a ne rozlícený dav. Co se týká Jona a draka, nechme se překvapit ;-)

To, že Aegona seriál vynechává, je jasné. Např. Zlaté společenství už si koupil Stenis za peníze od Železné banky (ti jezdci, kteří porazili divoké). Zdá se, že Aegonovu postavu spojují s Daenerys, což nemusí být nutně o moc větší zásah, než spojení postavy Sansy a Jane Pool. Takže bych z toho pro děj knih nedělal ukvapené závěry…

#54 Ann Taylor
11.5.2015 | 10:21:21
Ann Taylor

#53 teojan89: ! Jenže já si myslím, že kdyby to byl skutečný Targaryen, tak by to tvůrci seriálu věděli – vědí přece, kam směřují cesty hlavních postava a jak přibližně to má skončit, a asi by nevynechávali postavu, která by měla být velmi důležitou. Takže si fakt myslím, že to nebude ten pravý, popřípadě že nevydrží dlouho, protože tam není ani on, ani Arianne a v knížkách to vypadá, že aspoň nějakou dobu budou jejich osudy souviset. A kdyby si měla princezna Dorne zahrávat s dědicem Targaryenů, nezdá se mi to jako něco, co by mohli vynechat. A Cersei – jasně, ta je vyřízená. Je už neskutečně paranoidní a Kevan ji prakticky připravil o spojence, Qyburn a Robert jsou poslední, co jí zůstávají, a u Qyburna se navíc nedá říct, jestli se na ni taky nevykašle. A i přes supersilnýho „zombíka“… jakmile je to poslední, co jí zbylo, zas tolik platnej jí nebude. Je jen otázka, kdo bude valonqarem. Škoda, že Hora je starší bratr, mohlo to být zajímavý! :D

#57 Lukass.M
webmaster
11.5.2015 | 10:41:26
Lukass.M

#45 Ann Taylor:

U Jona je prostě podstatnější Starkovskej vzhled. Targaryenskej původ by mohl bejt zajímavej kvůli Drakum. Někdo u něj zmiňoval popáleniny z první knihy, ale – víme jestli pro Targaryenskou „odolnost teplu“ neni zapotřebí mít poblíž draka / dračí vejce? A i kdyby neměl odolnost proti horku – Bena Pluma se špetkou Targaryenský krve měli draci „rádi“. Vliv toho že má možná měničskou krev – Magii popírá, nechce vědomě ovládat svýho zlovlka, ani si nepouští k tělu „sny“ jako třeba Arya. Ale zlovk ho poslouchá, sou si blízký – možná to v něm je. A možná tahle kombinace způsobí, že ho drak sveze :)

Dostaveníčko s čepelema – pár bodnutí skrz koženou zbroj co pořád nosí a kožešiny co má na sobě kvůli mrazu… Pár „bratrů“ se rozhodlo že se nenechá vtáhnout do války, ale spousta dalších stojí za ním a navíc je kousek od něj Wun-Wun kterej ví že Jon je přítel – po těch pár bodnutích mohli být u něj. Mimo rozvázání přísahy „smrtí“ je možný že Stannis nechal na hradě dekret kterej Jona vyvazuje z noční hlídky a rovnou legitimizuje jako Starka. Po pobodání od bratrů by mohl změnit názor a nabídku přijmout.

Denny a Westeros – u Meereenu se podle mě na začátek Vichrů strhne boj – Selmyho „rytíři“, Druhý synové zamíchaný mezi jednotkama nepřítele, eunuchové (jako stráže ve městě jsou na houby, ale jinak pořád platí že jsou to nejlepší vojáci), Daariovo bouřný vrány (?), možná i Mosazný zvířata, pak rozhodně Victarion kterej má velkou šanci pomlátit otrokářský loďstvo i přez stav toho svýho. Je možný že si Deny ze severu přivede Dothraky – uctívaj Sílu a za Denny stojí drak, což je snad největší síla jakou kdy mohli vidět – vidina plundrování Astaporu by je určitě přiměla jít do boje :D … a aby sme nezapoměli, ležení pod meereenem je zesláblý z průjmíčku. Co pak? Denny má loďstvo Victariona a převzatý otrokářský. Hlavní opozice je v Meereenu zlomená a moc by mohla předat Mosaznym zvířatum. Victarion má sebou rudýho kněze kterej bude tlačit na válku proti „tomu druhýmu bohu“ a tedy na plavbu do Westerosu. Co konkrétně dělá ten Euronův Roh? Draka spoutá k tomu kdo ho použije? Nebo jen draka zklidní a kdo na něj v tu chvíli sedne, ten ho „ochočil“?

Aegon je pavoukův „záložní plán“. Měl nejdřív fungovat jako náhrada za Viseryse – sice by byl A. lepší kvůli výchově, ale V. byl provařenej, každej věděl že je v exilu, kde přibližně je a tak by bylo těžší popřít že on je on. Když V. dostal zlatou korunu, stal se Aegon „hlavnim“ plánem. Pak se ale Denny projevila, získala armádu a v tu chvíli bylo nejlepší oba plány spojit v jeden. S Aegonem si Pavouk hejbe jak potřebuje a když bude šířit že Aegon neni Aegon, ale jen náhradník, bude pro ostatní (Dorn a Aegon) náročný tvrdit že je pravej. Ale když tak nad tim dumám, je nejpříhodnější aby se Denny s Aegonem spojili „Targaryensky“ – kdo by bojoval proti svym příbuznym (notabene když jsou ve hře draci).

#58 teojan89
11.5.2015 | 10:59:28
Lukass.M

Jinak Cersei a Strong

Ten je jí platnej jen pokud jí napadne někdo koho může nechat rozsekat při rozsouzení bojem. Epický by bylo kdyby ser Robert Strong zaskočil Drogonovi v krku, nebo ho chemií a jedama ve svym těle smrtelně otrávil :D

11.5.2015 | 11:08:05
Lukass.M

#54 Ann Taylor: Když budem brát ohledy na seriál, je pravděpodobný že zrovna budoucího krále nevynechaj :D

#60 Ann Taylor
11.5.2015 | 11:11:08
teojan89

#55 Lukass.M: Heh, zdá se, že to vidíme dost podobně :-)

Dalším momentem, který může Daenerys přimět k vyplutí do Westrosu, by mohly být zprávy, že tam řádí nemrtví, na které platí jenom oheň a nikdo si s nimi neví moc rady. To by mohlo dostatečně podráždit její spasitelský komplex…

#59 Lukass.M
11.5.2015 | 11:15:05
Lukass.M

#58 teojan89: To by možná bylo ještě lepší než „Já sem Denny, nespálená, matka draků, královna prérií a ochránkyně westerosu“ :D ! Jon vyrazí na Zimohrad a ve chvíli kdy s nim Mel opustí Zeď se skrz/přez Zeď přehrnou mrtváci. Když by je zmasakrovali jen severně od Zdi, nebudou Bílý Chodci pořádně využitý.

Zajímavá varianta :)

11.5.2015 | 11:25:12
Ann Taylor

#57 Lukass.M: No právě a když je pravděpodobný, že budoucího král nevynechaj, ale jeho vynechávaj, je taky pravděpodobný, že on asi budoucí král nebude :D

Jak se dothrakové postaví k Danny je otázka. Sice jdou za silou, ale taky ví, že jako vdova po khalovi má dřepět ve Vaes Dothrak a drak… záleží na tom, jestli se zase sebere a poletí si po svém, nebo ji bude opravdu poslouchat. Bič na výcvik měla vzít už dávno, tohle pořádně projela. Bitva u Meereenu bude určitě, tam už to vře moc, ale jestli jí dostanou do Západozemí? Pořád si to nemyslím. Dothraky získat může, ale nepřesvědčí je jen tak k plavbě, a i kdyby jí zůstala celá armáda žoldáků a neposkvrněných, lodě pořád nemá. Mám za to, že Viktarion ještě nedorazil, ne? A dokud nedorazil a ona nestojí zase v čele armád a nespojila se s ním, nejde říkat, že má lodě a armádu. Já ji prostě v Západozemí nechci, s tím svým „Já budu královna, ale vím jenom jak dobýt a vypálit město“ se mi jako vládkyně nelíbí :D

A u Jona… jsem zvědavá, jestli by se rozhodl nakonec být Starkem, ale tady to hodně závisí na tom, jak u Zimohradu dopadl Stannis. Pokud by Zimohrad dobyl, tak by tam Jona mohl posadit jako strážce severu, ale pokud by to projel, tak Jon nemá absolutně co udělat, protože nemá žádný lidi a před sebou pořád Boltony. Ale co se stalo, to nevíme, protože růžový dopis patrně nemá s Boltonama vůbec nic společnýho, Stannis někde dřepí s Theonem ve stanu, ale ještě k dobývání nedošlo. Pořád ale existuje i ta největší hrozba a Jon nejlíp ze všech ví, že pochod na jih je špatný směr, a řekla bych, že on bude chtít bojovat proti temnotě a chodcům a ne snažit se politikařit ze Zimohradu.

#61 teojan89
webmaster
11.5.2015 | 11:26:47
teojan89

#60 Ann Taylor: Spoiler z Vichrů:

V jedné z uveřejněných kapitol je zmínka, že Greyjoyské lodě útočí na Qartské a je to dříve, než se Daenerys vůbec vrátí. Takže s loděmi by teoreticky nemusel být problém…

Můj skromný odhad: Dopis poslal Ramsey jako pokus o zvrat, protože Boltonové prohrávají. Kdyby ale získal „Aryu“ a královnu jako rukojmí, mohli by tím Stanise vydírat. Prostě jen blufují. A proč se Stanisova zoufalá situace změnila? Myslím, že se do boje zapojili Manderlyové, kteří se, odhaduji, tajně přesunuli k Zimohradu.

#62 Ann Taylor
11.5.2015 | 12:07:23
Ann Taylor

#61 teojan89:

Já viděla video, kde předložili teorii, že ho napsal a poslal Mance jako zprávu pro Tormunda a zároveň jako snahu roz*ebat Noční hlíku ještě víc, než je. A s těmi důkazy, co tam předkládali, mi to připadá jako slušná možnost, hlavně mě to vzalo, když tam říkal, že Ramsayho způsob mučení je stahování z kůže a uřezávání všemožných výrůstků, ale v tom dopise mluvil o úplně jiných věcech, co udělá. A velký důraz v něm kladl na divoké, kteří jsou Ramsaymu úplně volní, takže mně fakt dává větší smysl, že Ramsay ho nenapsal. Ale já měla dojem, že k žádnému boji na severu ještě nedošlo, že ty „holky se zpěvákem“, tedy Mance s kopinicemi, potichu vyvražďovali Boltonovy muže a pomohli Theonovi a Jeyne k útěku a Manderlyové se pokouší je podrazit (ti se mi mimochodem dost líbí), ale Roose není hloupý, ví, že nikomu z nich nemůže věřit, a zatím poslal jen část mužů. A já měla pocit, i z Vichrů, že Stannis ještě pořád čeká a ještě pořád se nestřetli tak, aby bylo o Zimohradu rozhodnuto, nebo už jo? Navíc ještě nesmíme zapomínat na Davose. Pokud najde Rickona a donese se to ke Stannisovi někdy brzy… tak už Jona legitimizovat chtít nebude. S malým dítětem bude mít mnohem míň práce než s umíněným Jonem. A nebo ho ani nemusí přímo najít, stačí, když Stannis zjistí, že po něm pátrá.

#64 teojan89
webmaster
11.5.2015 | 12:29:03
Lukass.M

Victarion:

Nevim co je z Tance a co už z ukázek Vichrů. Victarion doplul k Essosu, část lodí se mu v bouři úplně ztratila, část byla poničená. Tedy začal po cestě k zátoce otrokářů přepadat a zabírat Všechno co viděl. K zátoce otrokářů myslim doplul, v zátoce je rozestavěná blokáda lodí otrokářů a Victarion místo s veslicema bude útočit s velkejma bachratejma galérama :D

Jon:

Stannis se dostal k nějaký strážní věži nedaleko Zimohradu a … zastavila ho vánice? Nepamatuju se ani zdaleka přesně. Ze Zimohradu proti němu Bolton poslal Freye a vojáky Lorda Mihule… myslim :D Freyovce seveřani nesnášej a Stannis je způsob jak se zbavit Boltonů. Muj odhad: Ve chvíli kdy dvě armády dorazej ke Stannisovo jednotkám Manderlyovci podřežou Freye při křiku „za rudou svatbu“. Pak velitel předá informace jak to vypadá na hradě, Stannisovi vojáci se převlečou za Freye a podržej otevřený brány Zimohradu. Když by útok vedl Jon Stark se zlovlkem u boku a s Wun-Wunem v zádech, bude to nemálo epický :D – Poté co Jon vstoupí do hlavního sálu kdosi zvolá „Stark, Král severu! Pryč s Boltony!“, v síni se vazalové pustí do stráží a Boltono-milů, Jon projde sálem zuřícím bojem, Ramsaye rozetne vedví sekem z vrchu skrze meč, Roose… držel v nějakym záběru meč? Wun-Wun by ho mohl zalomit jako Hodor „Kozu“ :D To by sakra byl námět na hrdinskou píseň, ne? Pak nehrozí žádný politikaření – Jon sežene jednotky který bude moct a vrátí se bránit zeď. NEBO – zeď už padla a na hradech budou seveřani čekat na zázrak – Denny :D

#65 Ann Taylor
11.5.2015 | 13:48:45
teojan89

#62 Ann Taylor:

Ta teorie se mi vážně líbí. Ale ví vůbec Tormund, že je Mence na živu? A ví Mence, že se Tormund vzdal a je v Černém hradu? Nejsem si jist, ale podle mě Mence odjel na Zimohrad dřív, než se Tormund vzdal…

Boj o Zimohrad zatím ještě popsán nebyl, ale já to přičítal jen časovému posunu mezi dějovou linkou Jona a Ashi/Theona. Podobně asi bude v 6. knize popisováno, co se dělo s Davosem po odchodu z Bílého přístavu, což se časově bude dít souběžně s událostmi na Zdi a Zimohradu, které už známe…

#65 Ann Taylor
11.5.2015 | 13:57:12
Ann Taylor

#64 teojan89: Tam právě bylo, že

ten dopis poslal jednak kvůli rozbití situace ještě víc a jako jakousi zprávu pro Tormunda, protože v jednu chvíli říká Jonovi, že měl lepší věci na práci, než učit se, aby k němu mluvily papíry, ale v další zase, že mu klidně cosi sepíše, takže negramotnej asi nebude a dokázal by to přečíst a i číst mezi řádky a údajně v tom dopise měl poznat nějakou zprávu a z toho pochopit. Takže už sice nevím, jestli ta teorie počítá s tím, že o sobě navzájem ví, ale i kdyby to posílal jen tak na slepo, tak by mu nehrozilo, že nesprávné oči taky něco pochopí.

#63 Lukass.M: Hej, jo, jo! A pak to bude končit tak, že si Wun Wun klekne a řekne: Král, kleknout :D:D

webmaster
11.5.2015 | 14:18:10
Lukass.M

All hail King Snow :D

11.5.2015 | 19:10:29
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama