Pán času (Doctor Who)
94/100 - 459×

Pán času(Doctor Who)

Britské sci-fi o cestování v čase pomocí modré policejní budky, jehož historie sahá až do šedesátých let minulého století. Seriál Doctor Who byl nedílnou součástí britské kultury druhé poloviny 20. století a nyní baví i zcela novou generací fanoušků sci-fi, fantasy, dramatu i originálního britského humoru.

VB | 2005 | Ukončeno
vysílání
13 sezón | AXN Sci-fi, BBC One | 45 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
hrají
Peter Capaldi (Dvanáctý Doktor), Jenna Coleman (Clara Oswald), Matt Smith (Jedenáctý Doktor), Karen Gillan (Amy Pond), Arthur Darvill (Rory Williams), Neve McIntosh (Madam Vastra), Dan Starkey (Strax), David Tennant (Desátý Doktor), Freema Agyeman (Martha Jones), Catherine Tate (Donna Noble), John Simm (Vládce (obnovené série)), Alex Kingston (River Song), Christopher Eccleston (Devátý Doktor), Billie Piper (Rose Tyler), John Barrowman (Jack Harkness)

The Time of the Doctor - poslední poklona

The Time of the Doctor - poslední poklona

Závěrečná epizoda jede­náctého Doktora je za námi. Co nám přinesla, s čím na nás zapomněla a co si měla raději odpustit? To, nebo respektive to, jak to vidíme u nás na Edně, si můžete přečíst v této vyčerpávající recenzi.

1 0
26.12.2013

Závěrečný příběh jedenáctého Doktora je za námi. Ve vánočním speciálu The Time of the Doctor se toho stalo skutečně spoustu a spoustu toho tak máme i na rozebírání. V této recenzi se konkrétně zaměříme na tři základní faktory celé epizody. Na její příběh, mytologickou stránku a finální regeneraci.

Příběh

Jak už je u Stevena Moffata zvykem, i jeho nejnovější epizoda s názvem The Time of the Doctor je prošpikovaná barvitými nápady – a to tentokrát v čele s Doktorovým střežením Vánočního městečka na planetě Trenzalore. Zhruba celou její první polovinu ale přitom není moc jasné, proč se finální epizoda jedenáctého Doktora ubírá právě tímto směrem. Proč Doktora sledujeme „ztvrdlého“ na jednom místě, kde po staletí stárne. A právě v tom zároveň tkví Achillova pata celé této epizody.

Jistě. My diváci – stejně jako Clara – víme, že ať se v této epizodě stane cokoliv, Doktor může prostě zregenerovat. A co je důležitější, počítáme rovněž s tím, že právě to o sobě ví i Doktor. Teprve až v oné zhruba půli celé epizody se však spolu s Clarou od Doktora dozvídáme klíčovou informaci: Doktor už regenerovat nemůže. Vedle svých předchozích deseti životů totiž své zbylé regenerace vyplýtval jak na válečného Doktora, tak na metakrizi Doktora desátého v epizodě Journey's End.

Lze samozřejmě namítat, že tuto informaci Moffat zveřejnil už pár týdnů před premiérou epizody a my tedy měli možnost se s ní seznámit a vyrovnat. To ale nemění nic na tom, že co se samotného příběhu týče, nesměřovalo k této informaci dosud naprosto žádné vodítko, které by nás mělo připravit na zápletku, ve které Doktor čelí smrti bez možnosti regenerace.

Pokud by se ale řekněme už napříč sedmou sérií párkrát naznačilo, že Doktor všechny své regenerace vyplýtval, a jednotlivé tyto náznaky by pak cíleně směřovaly k epizodě The Time of the Doctor, tato epizoda by najednou nabyla zcela nového rozměru. Najednou by totiž bylo dokonale zřejmé, proč sledujeme stárnoucího Doktora, který si pro svůj odpočinek tak nějak nedobrovolně (ale přitom až poeticky patřičně) zvolil mimozemské Vánoční městečko, které století za stoletím chrání před svými nejstaršími nepřáteli. Proč nám ale tato epizoda takový pocit nedodala? Na to máme odpověď pod nosem velmi pravděpodobně už od uplynulého léta. A po té době už taky pěkně zapáchá.

Pro ty z vás, kdo novinky ze světa Doctora Who až tolik nesledují nebo už si to prostě nepamatují, si zrekapitulujeme dvě klíčové zprávy uplynulého léta. 18. května tohoto roku vydala stanice BBC oficiální prohlášení, že Matt Smith se v roli jedenáctého Doktora vrátí i do osmé řady Doctora Who. O necelé tři týdny později se nám však dostalo zprávy přesně opačné: Matt Smith měl ze seriálu odejít ještě letos, načež jsme se v osmé řadě měli dočkat nového Doktora.

Dodnes nevíme, co se tak narychlo změnilo a proč se Matt Smith najednou rozhodnul odejít (či byl odejit). A v této chvíli na tom vlastně ani nezáleží. Momentálně záleží pouze na tom (sic teď už upřímně pouze spekuluji), že Steven Moffat prostě nebyl scenáristicky připraven na tak brzký Mattův odchod. A že navíc snad i měl v úmyslu osmou řadu provázat onou klíčovou myšlenkou, že Doktor vyplýtval všechny své životy a blíží se ke svému konci – na což pak mohla přesně za rok krásně navázat The Time of the Doctor tak, jak jsme ji viděli letos.

Tak se ale nakonec nestalo a ve výsledku, ať už z jakéhokoliv prvotního důvodu, jsme se letos dočkali sice napínavého, impozantního a nápaditého závěrečného dobrodružství jedenáctého Doktora, které nám však zároveň bohužel jaksi nešlo namontovat do kontextu ustanovených příběhů. A to je rozhodně obrovská škoda.

Mytologie

Odchod jedenáctého Doktora však nebyl jediným lákadlem letošního vánočního speciálu. Mnoho diváků rovněž s napětím očekávalo, jak Steven Moffat uzavře mytologii jedenáctého Doktora, kterou plynule rozehrával už od páté série, a která v sobě propojovala časoprostorové praskliny, pád Ticha a planetu Trenzalore.

A jak že se s tím Moffat nakonec popral? Inu, přijde na to, jak se na to díváte. Pokud jste doteď věřili, že měl Moffat všechno od začátku promyšlené, finální epizoda vás asi mohla docela zklamat. A to ať už šlo o odfláknutí odpovědi na otázku Kdo nechal explodovat Doktorovu TARDIS, nebo nemotorné vsunutí praskliny do Doktorova pokoje z epizody The God Complex (kde Doktor jasně říká, že viděl „někoho“, ne „něco“ – tedy prasklinu).

Pokud už jste však nějaký ten pátek smíření s tím, že Moffat jednotlivé části celé mytologie vymýšlí za pochodu a do sebe je montuje až na poslední chvíli, pak završení celé této jeho mytologie… vlastně nebylo až tak zlé. Přetransformování Doktorova jména v heslo umožňující návrat Pánů času je vlastně bezmála geniální řešení, které zároveň i skvěle zapadá do proroctví o Trenzalore z šesté řady.

A kdyby se vám ani to nezdálo, tak prostě musíte ocenit alespoň onen zvrat ve sjednocení Doktora s řádem Ticha nebo krásnou ukázku časoprostorových paradoxů ve stylu „Kovarian sama stvořila praskliny, kterými se teď Páni času vracejí“, jež zahřeje u srdce každého fanouška žánru. V tomto ohledu tedy nad Moffatovým story arcem (v rámci možností) smekám a vzhledem k tomu, jak hůř to celé vlastně ještě mohlo dopadnout, se nad ním moc podrobněji už radši ani nezamýšlím. Pořád ale ještě nejsme u konce.

Regenerace

Ano… Ta regenerace. Celá regenerační scéna jedenáctého Doktora (a všechen ten frmol regeneraci předcházející) se ze všech sil snaží o jednu věc: provést regeneraci Matta Smithe pokud možno přesně zrcadlově obráceně oproti regeneraci Davida Tennanta. A to do jisté míry funguje skvěle. Zatímco Tennantova herecká póza v posledních minutách The End of Time sestávala téměř výhradně z mimiky chromého štěněte na poslední návštěvě u veterináře, Matt Smith dostává prostor k překrásnému závěrečnému monologu (který se jistě vecpe mezi nejlepší výkony jeho herecké kariéry), jehož zlatým hřebem je i úžasné cameo Amy Pond. Pak se to ale celé podělá…

Někomu totiž zjevně tohle ozvláštnění regenerace nestačilo. Nekdo si totiž zjevně řekl, že v tuhle chvíli bude naprosto geniální nápad provést regeneraci stylem strhnutí náplasti. Bum! a místo Matta Smithe před Jennou Coleman najednou stojí Peter Capaldi a tváří se, jako by si ji chtěl dát k večeří (nebo něco horšího).

Capaldiho jako nového Doktora teď nechme stranou. Na rozebírání jeho herectví bude dost času příští podzim. Jak ale proběhla ona změna v něj, to byl velmi špatný nápad, ať už byl kohokoliv. Celá regenerační scéna jedenáctého Doktora se tak dá v podstatě shrnout do věty, která zároveň definuje i celou epizodu The Time of the Doctor: Skvělý náběh, skvělá atmosféra, skvělá příležitost a skvělé provedení, které však na jazyku nakonec nechává přihořklou pachuť, protože se to celé někdo rozhodl až moc uspěchat.

Hodnocení: 80 %

Zdroj: AXN Sci-fi, BBC One

Diskuze /51

Oggerd

Souhlasím, pěkně shrnuto :)

#51 Doctor who
26.12.2013 | 20:19:20
alexis

Mě nejvíc překvapilo, že tajnůskář Moffat takovou bombu (ohledně regenerací) vyžbleptal v rozhovoru. Je moc velká škoda, že jsme nemohli sledovat Doktora, který se vyrovnává s myšlenkou na finální smrt bez možnosti záchrany. Za Tennanta podobné napětí vyústilo ve Vody Marsu, kam by se posunul 11. Doktor?

26.12.2013 | 20:40:05
pdoctor

ta regenerace byla divna. Clovek uz vedel, ze probiha a Smith za chvili zregeneruje v noveho doktora, zaroven to ale bylo hrozne najednou. Proste blik a novy doktor, ktery jeste tak blbe ,,cumi"…

26.12.2013 | 21:27:42
Liss93

Hrozně to hnali dopředu, moc velký kvalt a zmatek … A pak taky ten konec, kdy Clara vešla do TARDIS, na zemi oblečení, puding s rybími prsty … Myslela jsem, že to je konec, že po schodech vyjde Capaldi, hodí do pléna nějakou větu a skončí to … Velmi kladně jsem vnímala návrat Amy, ten jsem nečekala a byla za něj ráda. Ale jinak mám vážně rozporuplné pocity.

26.12.2013 | 21:47:38
barahir

Za mě dobrý, vlastně parádní do doby, než nám začal Doktor stárnout. Hrozně mě Moffat potěšil, že hodně věcí vcelku pěkně vysvětlil.
Jenže jak začal Doktor stárnout (už víme, proč se nechal ostříhat), až moc přidali na plyn a vůbec nedořešili tu věc s Trenzalore, jeho hrobem a proč se tam nesmí vrátit. Prasklina super, Ticho výtečně, Amy dokonalá, ale ten konec a vlastně dvojitá!? regenerace se mi nelíbila. Jednak ho tam stokrát mohli Dalekové zastřelit a nic, a on je pak tou regenerací všechny pobil? Nebo nechal Vánoce napospas (těžko se tam bude Capaldi vracet) a odletěl v Tardis?
Capaldi nám toho zatím moc nepředvedl, jen opět vyvalené oči, ale to si necháme na pozdějc. Motýlek mi bude chybět…

čestný člen redakce
26.12.2013 | 23:07:47
matolas

V podstate súhlasím, len si myslím, že nový set regenerácii bol od Moffata perfektný ťah. Keby to neurobil, celá Capaldiho verzia Doktora by bola dosť obmedzená. V podstate by celý jej príbeh spočíval v tom, že hľadá Gallifrey a snaží sa získať nové regenerácie, čo by bolo dosť nefér voči Capaldimu. Takto to prišlo naraz, nik to nečakal a nemusíme opäť riešiť jeho smrť, o ktorej by sme aj tak vedeli, že by ju na konci regenerácie zvrátil.

#7 Hurley
26.12.2013 | 23:09:26
Hurley

#6 matolas: O to se nepřu. Nová sada regenerací od Pánů času byl v podstatě jedinej možnej krok, jak tohle udělat. Taky sem o tom psal už po premiéře výročního speciálu.

#15 barahir
čestný člen redakce
27.12.2013 | 3:13:14
Trifi

Naprostý souhlas s recenzí. Za mě osobně to všechno skvěle šlapalo až do toho hyper-přechodu z Matta do Petera a hlavně to civění na Claru… ehm… Desítka i Jedenáctka měli geniální ántré a je mi smutno z toho, že Moffat dokázal pro tak klíčovou scénu vymyslet jen ´šokové´ zírání rádoby vtipnou hlášku o ledvinách… A jen doufám, že ten restart regenerací neznamená to, že Doctor ztratí vzpomínky na své předchozí regenerace.

27.12.2013 | 5:00:07
marecek8

Ja som bol z dielu nadšený, no tá regenerácia určite každého prekvapila. :D V diskusiách počúvam, že to preto, že on zregeneroval ešte na veži a teraz už len čakal na nové telo, lenže… no neviem, mám rád také normálne regenerácie, kde vidíme ako sa naozaj mení. :D

Ale trochu mi liezla na nervy Tasha Lem, pretože mi to prišlo ako ďalšia River. A keď som si to pozrel druhýkrát, musel som sa zamyslieť, čo majú s tými haváriami. :D V novej ére sa po regenerácii nič iné nedeje, buď ide TARDIS vybuchnúť, alebo má proste padnúť. A tu dokonca z ničoho nič. :D

#10 Hurley
27.12.2013 | 10:23:19
Hurley

#9 marecek8: Ono vůbec to jak Moffat obecně píše ženský postavy o něm dost svědčí.

#11 matolas
čestný člen redakce
27.12.2013 | 10:39:30
matolas

#10 Hurley: Pravda. O to viac si začínam vážiť Kláru.

27.12.2013 | 10:42:32
ElektronickyOtisk

Mě to s tou regenerací přišlo právě jako že už dlouho probíhala a hlavní část Doctora už byla dávno zregenerovaná (díky čemu pobyl Daleky okolo sebe). Na konci už si pak chtěl jenom chvilku pozdržet tvář, aby se rozloučil s Clarou a pak prostě „bum“. No. Recenze je pěkná, odráží moje i moje myšlenky. Ochod Smithe byl rozhodně promyšlenější než odchod Pondovců.

27.12.2013 | 10:53:39
GraceLilly

Pěkná recenze, v podstatě souhlasím. Finální scénu s regenerací jsem si užila, byla sice jiná a pro mě i překvapivě minimalistická, ale zároveň kouzelná a jedinečná (hrozně moc mě potěšila Amy). Čekala jsem, že epizoda bude spíš katastrofou, ale i když mi příběh připadal zběsilý a zmatený, musím říct, že se mi líbil. Jediné, co bych vytkla je nulová gradace. Moffat z toho nedokázal vyždímat prakticky žádné emoce (chápu, že tohle je hodně subjektivní), ale doktorova „smrt“ v Impossible Astronaut nebo v Let's Kill Hitler měla z mého pohledu mnohem větší grády a přitom vlastně o nic nešlo… teď jsme se možná loučili s doktorem nadobro a přesto jsem měla celou epizodu pocit, že se vlastně vůbec nic neděje…Myslím, že kdybychom předem nevěděli, že Matt má v této epizodě regenerovat, reakce fanoušků by byla daleko horší… a Moffat by to pěkně schytal! :-)

27.12.2013 | 11:23:13
iliris

Pro mě je to úžasná epizoda. S recenzí souhlasím, kdyby měl Moffat ještě jednu řadu se Smithem, mohlo se to na sebe všechno pěkně navázat, ale myslím si, že pokud se správně díváte a dáváte pozor, všechno vám dojde. Co se regenerace týče, myslím si, že to rychlé přebliknutí z Matta na Capaldiho je tak neoblíbené, protože je prostě nezvyklé, mně osobně nevadilo, horší byl ten Capaldiho pohled, to mohl Moffat udělat trochu jinak. Obecně jsem rád, že to dopadlo takhle a ne hůř.

27.12.2013 | 11:50:08
barahir

#7 Hurley: S tou novou sadou je to taky zajímavý. Zajímalo by mě, jestli měl tohle Moffat promyšlené už když psal výroční speciál, protože tam se zmiňuje už dříve diskutovaných „přiletělo všech 13 Doktorů“, což mi nedává smysl. Ne, že by nebylo možné, aby tam přicestoval i Capaldi, ale spíš, že by bylo logické, aby tam byly jen Doktoři jen z první sady a nebo pak z obou (což nejde).

Ale když nad tím tak přemýšlím, rada asi nemohla vědět o metakrizi desátého Doktora a mohla si teda myslet, že Capaldi je poslední chybějící z první sady, ale stejně by mi dávalo větší smysl, kdyby tam Capaldi nebyl.

#16 Hurley #17 marecek8
čestný člen redakce
27.12.2013 | 11:56:00
Hurley

#15 barahir: Já to chápu tak, že ano, rada si myslela, že to je 13 z první sady, ale zároveň možná ani víc než 13 Doktorů k přesunu Gallifrey nebylo třeba. A nebo budoucí Doktoři na volání ke Gallifrey záměrně neodpověděli, aby neprozradili, že jim Páni času dodají novou sadu, tzn. aby sami Páni času v tom neměli guláš.

#17 marecek8
čestný člen redakce
27.12.2013 | 12:06:48
marecek8

#15 barahir: #16 Hurley: Myslím, že Moffat to tam dal len na efekt, aby ohúril fanúšikov. :D To, že to celkom nesedí je už druhá vec. Totiž 11. Doktor si myslel, že umrie, no keďže tam bolo 13. Doktorov, malo mu to docvaknúť. Teraz je ale trochu horšie to, že udalosti v The Name of the Doctor sa nemohli stať, keďže Doktor neumrel, TARDIS taktiež nezačala umierať, hrobka nevznikla, atď. Ale čo už, timey-wimey paradox, ako vždy.

#18 barahir
27.12.2013 | 12:50:06
barahir

#17 marecek8: Ano, to s epizodou The Name of the Doctor je dobrá poznámka, v té Doktorově hrobce vidím největší díru dílu.

#21 iliris
čestný člen redakce
27.12.2013 | 12:54:28
Xegiie

nevim co vam vadi na te regeneraci, probihala uz od veze, to ze jsme si mysleli ze po schodech uz vystupuje Capaldi byl ocividne zamer, Matt se rozloucil pekne, ale dil se mi po dlouhe dobe jako celek nelibil. Na Capaldiho se moc netesim, i kdyz je videt ze jako doktor bude nejspis OK.

27.12.2013 | 12:57:28
Hurley

Podle mě se k Doktorově hrobce ještě určitě vrátí. Možná hned v prvním Capaldiho dílu.

#21 iliris #25 alexis
čestný člen redakce
27.12.2013 | 13:08:53
iliris

#18 barahir: #20 Hurley: Já bych řekl, že k hrobce už se nevrátíme, Doktor měl na Trenzalore umřít:

  1. pokud by řekl své jméno a dostal by Time Lordy zpátky do vesmíru a Časová válka by začala znova.
  2. pokud by mu Time lordi nepomohli a zemřel by stářím, případně v jednom z bojů s Daleky.
#26 alexis
27.12.2013 | 13:25:06
vikktorko000

Musím povedať že to the name of the Doctor naozaj teraz nesedí pretože Cleru by potom nemohol stále stretávať a Doctor by sa nerozlúčil s River čo znamená že gy ju mohol ešte stretnúť ako Capaldi určite to sedí o dosť menej ako záchrana Gallifrey

27.12.2013 | 13:46:20
Hurley

A ještě jeden dodatek k recenzi: Podobně jako u Day of the Doctor, i u Time of the Doctor si musím postěžovat na hudbu. Když regeneroval Desítka, Murray Gold mu k tomu složil Vale Decem. Jednu z nejlepších skladeb v celým seriálu. A co hrálo při regeneraci Jedenáctky? Melodie z Rings of Akhaten. Nehledě na to, že když se starej Doktor připravoval na smrt, začala hrát hudba ze scény, kdy Desítka absorbuje radiaci. A to mě fakt dopálilo.

#24 marecek8 #29 barahir
čestný člen redakce
27.12.2013 | 14:05:52
marecek8

#23 Hurley: Ale Capaldi tam mal niečo nové, nie? Alebo sa mi to len zdalo?

Ale je tak trochu pravda, že radšej tuším používajú staré, ale dobré songy.

27.12.2013 | 15:36:39
alexis

#20 Hurley: Já doufám že ne, radši začít z novým příběhem než se vracet ke starému. Myslím, že by to stejně uspokojivě vysvětlit nešlo, jen by vznikaly nové paradoxy. Do budoucna by se Moffat měl vyvarovat tvrzení, že je něco pevný bod v čase, aby se v případě potřeby mohla určitá událost pozměnit, různých proroctví a tak dále, pokud je nehodlá splnit.. Anebo by to měl mít opravdu dobře promyšlené se všemi důsledky.

27.12.2013 | 17:36:53
alexis

#21 iliris: Je fakt, že za Daviese jsme si tak hlavu lámat nemuseli – Ona se vrací, zaklepe čtyřikrát, máš něco na zádech – to všechno se splnilo.

#27 iliris
27.12.2013 | 17:40:56
iliris

#26 alexis: Jo, to je asi největší rozdíl mezi RTD a Moffatem, u Moffata je teřba chvíli přemýšlet (možná až moc) a občas se podívat znova, kdežto RTD upřednostňoval přímou cestu bez složitých časových zápletek. Ani jedno asi není to nejlepší. Možná, že příští showrunner najde zlatou střední cestu.

#32 alexis
27.12.2013 | 18:01:21
24ron 24

Tak za mňa vynikajúca časť. Nejaké chyby tam samozrejme boli, ale tie neriešim lebo v každom seriály sa vždy nejaké nájdu v niektorom viac a niektorom menej. Ja tú mytológiu nejako drsne neriešim tak samozrejme aj to ma zaujíma, ale u mňa skôr preváži citový dojem. V prvých cca 15 minút bolo neskutočne veľa zábavy potom to už išlo na vážnejšiu nôtu. Páčil sa mi zvrat že Silencetýpci bojovali bok po boku s Doctorom aj keď sme si mysleli že to budú tiež jeho nepriatelia. A už vôbec som nečakal že mi ,aj Doctorovi, bude smutno po hlave Cybermana to bolo tiež veľmi dojemné. Ale tiež sa pridávam k názoru predčasného odchodu Matta. Ešte v tej 8 sérii mohol pokojne ostať táto časť bola dosť uponáhľaná ešte by to chcelo aspoň jednu časť. Lebo regenerácia 9 a 10 doctora mala 2 časti. No a čo sa týka samotnej regenerácie tak tá bola u mňa dokonalá mám na mysli tú časť čo sa odohrávala v TARDIS. Táto rozlúčka je pre mňa najlepšia scéna celého seriálu, samozrejme ten Capaldiho výraz už bol horší, ale dokiaľ sa tam neukázal tak to bolo dokonalé.

27.12.2013 | 18:41:40
barahir

#23 Hurley: Pravda, ale zas ta hudba z Akhatenu je skvělá a je to asi nejlepší motiv 7. série.

čestný člen redakce
27.12.2013 | 19:02:44
barahir

Jo ještě jedna věc, mezi dvanáctou a poslední regenerací měl přijít Valeyard, a když už teda máme všechny regenerace za sebou, Valeyard nebude?

#31 marecek8
čestný člen redakce
27.12.2013 | 20:12:43
marecek8

#30 barahir: Ale máme tu nový regeneračný cyklus, takže posledná regenerácia je v nedohľadne. :D Valeyard môže prísť kedykoľvek sa im zachce, alebo aj vôbec.

#33 barahir
27.12.2013 | 21:03:30
alexis

#27 iliris: Já teda upřednostňuju RTD, a zase tak jednoduché mi jeho příběhy nepřišly:-) Po vícenásobném shlédnutí musím říct, že se mi díl líbil víc než Day of the Doktor. Pravda, odráží se v něm pro mě problematická záchrana Gallifrey, ale s tím se už nic nenadělá a alespoň se ukázalo, že měla smysluplný vztah k ději 3 sezón. Mimochodem, hlava Cybermana mi připoměla film Trosečník s Hanksem, jak si udělal kamaráda z míče:-) Záměrný odkaz, nebo náhoda?

27.12.2013 | 22:23:03
barahir

#31 marecek8: Já teď popravdě nevím, odkud Valeyardova mytologie pochází, ale měl jsem za to, že se to vztahuje k prvnímu cyklu. Ale tak tohle je asi ve srovnání s jinejma dírama detail. :-)

#34 marecek8
čestný člen redakce
27.12.2013 | 22:51:45
marecek8

#33 barahir: Tak Moffat raz niekde hovoril, že on dodnes veľmi nechápe, kto mal Valeyard reálne byť, myslím, že to hovoril pri nejakom rozhovore k Name of the Doctor, keďže tam Valeyarda spomínal. (GI to meno spomenula ako jedno z Doktorových mien.) Ja som ale tiež zvedavý, či na to Moffat (alebo ktokoľvek po ňom) nezabudne a Valeyardom sa reálne stretneme. Dier je tu mnoho, ale čo s tým narobíme. :-) Ja som sa ich naučil nevnímať a hneď je všetko krajšie. :D

27.12.2013 | 23:00:31
pfii.nnx

Pokud jde o Moffata, nevěřil jsem, že se ve 14. epizodě dozvíme Doktorovo jméno a ani jsem nevěřil, že má na to aby „zabil“ všechny doktory z obnoveného seriálu. Ani jedno se nestalo. Abych to ale vysvětlil – nevím proč, ale když skončil the Day of the Doctor předpokládal jsem, že to bude pokračovat tím, že Hurt zregeneruje v Capaldiho místo Ecclestona, což se stane právě díky změně své vlastní minulosti. To by ale znamenalo, že žádný z Doktorů a ani děj obnoveného seriálu by svým způsobem vlastně neexistoval. No, možná až moc riskantní. Na druhou stranu by se mohla, ale nemusela až zas tak moc řešit mytologie a docházející regenerace by nebylo nutno řešit vůbec. Vánoční speciál by klidně mohl být nějaký zapomenutý příběh nebo cokoli jiného s tím, že by to končilo tak nějak do ztracena – Vždycky vytrhávám poslední stránku. Takže nemusí skončit. Nesnáším konce. – (S07E05: The Angels Take Manhattan).

#36 barahir #38 marecek8
28.12.2013 | 22:14:02
barahir

#35 pfii.nnx: Kdyby tohle udělal, tak to už by lidi chudáka Moffata asi opravdu ukřižovali. :D

čestný člen redakce
28.12.2013 | 22:19:11
Tabashi

Nečetla jsem diskuzi, tak nevím, jestli to tu někdo přede mnou už neříkal, kdyžtak na mě nereagujte, ale měla jsem pocit, že v epizodě The God Complex Doktor viděl malou Amy, sedící na sbaleném kufru a čekající na něj. A plně souhlasím s tím, že samotná regenerace v Capaldiho byla provedená asi tím nejhorším způsobem. Když jsem to viděla poprvé, myslela jsem si, že tam vystřihli scénu nebo co.

28.12.2013 | 22:41:14
marecek8

#35 pfii.nnx: Myslím, že keby toto len navrhne, BBC by ho vykopla z okna a niekde na ulici by ho potom ukrižovali, ako hovorí barahir. :D

28.12.2013 | 22:47:50
Tabashi

Ještě post scriptum… jak si zpětně pročítám ty komentáře, koukám, že dost lidem se nelíbí způsob, jakým na sebe Capaldi a Clara reagují na konci (hlavně Capaldi). Mě se to líbilo :D vážně, za těch pár sekund na mě Capaldi udělal dobrý dojem, i když si říkám, že mi Matt fakt bude chybět.

28.12.2013 | 22:54:13
barahir

Jo, to fakt nejde, máš 50ti letou historii, tu jen tak někdo nemá, herce, kteří tomu dali kus života, nemůžeš jen tak někoho vymazat, právě naopak si to musíš hýčkat. Já se těším, až za 50 let uvidíme v nějakym speciálu starýho Matta.

čestný člen redakce
28.12.2013 | 22:54:31
aegispotae

To, ze Doctor nema dalsi regenerace, o tom se jiz v nekolika predchozich dilech mluvilo. Takze je recenze bohuzel trochu mimo.

#42 Alisch #43 Hurley
29.12.2013 | 1:07:39
Alisch

#41 aegispotae: A v jakých epizodách? Mně to teda úplně uniklo, nebo jsem zapomněla.

čestný člen redakce
29.12.2013 | 10:04:12
Hurley

#41 aegispotae: Tak to by mě upřímně zajímalo, kde to kdo kdy zmínil. Protože ten rozhovor v Radio Times dva týdny před Vánocema byla úplně první zmínka o tom, že se počítá metakrize a že Doktorovi tudíž došly regenerace.

#45 aegispotae
čestný člen redakce
29.12.2013 | 13:44:59
Kevik

Skvělá recenze, ale nekritizovala bych tolik regeneraci jedenácky ve dvanáctku, vzhledem k tomu, že každá regenerace probíhá jinak. Prostě jsem čekala, že jedna z mnoha bude krátká (možná až trochu moc). Moc se mi tam líbila Amy a její poslední rozloučení s Doctorem. Neodsuzovala bych první Capaldiho reakci a mně osobně vůbec jeho výraz nevadí, nepřijde mi přehnanej ani nic podobnýho, jelikož těžko říct na co v tu chvíli myslíte a jak se cítíte a asi i dost záleží na povaze, situaci a průběhu regenerace, chápu, že třeba někdo může být trochu přehnaně kritický, uznávám, na nového Doctora si musí všichni zvyknout a vyrovnat se s tím. Matt, jak to tak vypadá, se rozhodl odejít dobrovolně a musíme to respektovat, jelikož to stejně nezměníme :-/.

29.12.2013 | 22:33:31
aegispotae

#43 Hurley: Bylo to receno v dilu Let´s Kill Hitler v 6. serii, kdyz byl Doktor otraven – ze uz nemuze zregenerovat (pak myslim ze jeste minimalne jednou) – tehda jej zachranila River Song tim ze obetovala sve regenrace na jeho uzdraveni – proto take v dilu s knihovnou umrela.

#46 Hurley
30.12.2013 | 18:07:48
Hurley

#45 aegispotae: To si pleteš. Tam šlo o to, že ten jed sám o sobě blokoval regeneraci – proto to byla ideální vražedná zbraň na Pány času. Vždyť ještě i Teselecta na pláži Silencio simulovala regeneraci, takže o tomhle Moffat tehdy neměl ani šajna.

čestný člen redakce
30.12.2013 | 18:36:59
jakoubekkk

Nevím jestli si toho všimnul ještě někdo jiný. Když se zaměříte na scénu, kdy je Doctor už v posledním tažení a mluví s Clarou a příjde tam „Barnabáš“ a říká Doktorovi, že tam jsou Dalekové a nemůžou je už zastavit, tak si Doctor poklepe na nos a řekne, že má plán. Což není nic divného. Ale když se podíváte na díl k 50tému výročí na scénu s kurátorem, tak za 1) Mu tam říká, že se ještě regenerace budou opakovat a ty oblíbené tváře se vátí a za 2) když se baví o tom, kdo je kým, tak pak udělá úplně to stejný gesto s nosem jako ve vánočním speciálu se slovy „who knows(who..nose)“.

Mě z toho vychází, že za x dalších regenerací, bude stejně „11.“ Doctor ten poslední a pak by to teoreticky vysvětlovalo i hrob na Trenzalore. Respektive nic by nevylučovalo, že by jeho poslední(„11.“) regenerace chtěla být pohřbena právě tam.

#48 madhitman
30.12.2013 | 19:55:15
madhitman

#47 jakoubekkk: Mně spíš zaráží, že mu lhal, že má plán nebo lhal Claře, že ho nemá, ačkoli měl v tu dobu být v Truth Field:D…

4.1.2014 | 2:09:47
lilith23

Ani som nedýchala pri pozeraní:/ Druhú polovicu som už len preplakala. Matt bol proste Doctor, a touto epizódou sa rozlúčil so všetkým čo sme na ňom ako Doctorovi milovali.

5.1.2014 | 14:01:45
LukinIV

Mě se zdála oproti předešlým epizodám tato epizoda nudná, nijak zvlášť velká akce, zápletka se sice ze začátku zdála zajímavá ale nijak zvlášť ji nerozvinuli.Nový doktor (herec) velice divný. Není to podle mě moc úspěšná epizoda oproti té předcházející velké zhoršení.

10.1.2014 | 17:19:16
Doctor who

Blbci podle mě je ten článek úplně debilní ta epizoda byla skvělá !!!!!#1 Oggerd:

22.3.2014 | 7:16:08
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

V nedělních odpoledních hodinách stanice BBC oznámila hvězdné jméno, které po Jodie Whittaker převezme roli Pána času.

Doktor who?





 

Reklama

Momentka

Momentka

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů a filmů









Reklama